Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── *) Aprobat de ordinul ministrului fondurilor europene nr. 860 din 27 aprilie 2015, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 299 din 30 aprilie 2015.────────── [SIGLE*)]────────── *) Notă CTCE: Imaginea se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 bis din 30 aprilie 2015 la pagina 66 (a se vedea imaginea asociată).────────── PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013 Numărul de referinţă al programului (CCI): 2007RO051PO001 CONDIŢII SPECIfICE CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE DE TIP STRATEGIC NR. 187 "Sprijin pentru doctoranzi" AXA PRIORITARĂ 1 "Educaţia şi formarea în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere" DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE 1.5 "Programe doctorale şi post-doctorale în sprijinul cercetării" Aprilie 2015
1. INTRODUCERE
2. Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic "Sprijin pentru
doctoranzi"
2.1 Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte
2.2 Condiţii specifice Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013
2.3 Alocarea financiară orientativă
2.4 Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor
eligibile
3. Prevederi relevante ale DMI 1.5 "Programe doctorale şi post-doctorale
în sprijinul cercetării" pentru prezenta cerere de propuneri de
proiecte
4. Condiţii de eligibilitate
4.1 Grup ţintă eligibil
4.2 Activităţi eligibile
4.3 Beneficiari eligibili
4.4 Reguli specifice privind eligibilitatea şi implementarea în cadrul
acestei Cereri de propuneri de proiecte
4.5 Cheltuieli eligibile
4.6 Indicatori de monitorizare şi evaluare
5. Procesul de evaluare şi selecţie
6. Greşeli frecvente la redactarea cererii de finanţare:
6.1 Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare
6.2 Greşeli care duc la depunctarea cererii de finanţare
(în Faza B - Criterii de selecţie)
7. Contestaţii
8. Procesul de contractare
Anexa 1: Grila de evaluare FAZA A
Anexa 2: Grila de evaluare FAZA B
1. INTRODUCERE Acest document cuprinde Condiţiile Specifice pentru cererea de propuneri de proiecte de tip strategic nr. 187 "Sprijin pentru doctoranzi". Informaţiile generale cu privire la: - documentele programatice, - eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor, - eligibilitatea cheltuielilor, - completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare, - evaluarea şi selecţia proiectelor, - contractul de finanţare, - implementarea proiectelor sunt prezentate în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte. Pentru a mări şansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca, înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanţare şi a anexelor, să vă asiguraţi că aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul Solicitantului Condiţii generale şi că aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilă. De asemenea, vă recomandăm să consultaţi periodic pagina de internet a AMPOSDRU - www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului Solicitantului şi cu posibilele comunicări/informaţii privind prezenta schemă de finanţare nerambursabilă. 2. Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic "Sprijin pentru doctoranzi" 2.1. Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecte În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi urmărite activităţi de sprijinire a doctoranzilor în vederea participării la programele doctorale pentru a aborda problemele majore ştiinţifice şi de cercetare. 2.2. Condiţii specifice Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013 Proiectele finanţate prin POSDRU pentru această cerere de propuneri de proiecte strategice vor fi implementate la nivel naţional, multi-regional sau sectorial, punându-se accent pe promovarea proiectelor în parteneriat, inclusiv prin cooperare transnaţională. ATENŢIE! În calitate de solicitanţi aveţi obligaţia asumării, asigurării şi demonstrării în cadrul cererii de finanţare a tipului de proiect, acesta reprezentând criteriu de eligibilitate a proiectului. Valoarea totală eligibilă a proiectului poate fi cuprinsă între: ● Minim 2.202.500 lei (Echivalentul în lei a 500.000 euro) şi ● Maximum 6.607.500 lei (Echivalentul în lei a 1.500.000 euro). Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse. Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,4050 lei/euro, reprezentând cursul Inforeuro aferent lunii aprilie 2015, disponibil pe pagina web: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?Language=en ATENŢIE: Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei. Cererile de finanţare care prezintă buget calculat în euro vor fi respinse. Structura bugetului cererii de finanţare se regăseşte în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale. Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minim 4 luni şi maxim 6 luni. Cererile de finanţare a căror durată de implementare este mai mică de 4 luni sau mai mare de 6 luni vor fi respinse. 2.3. Alocare financiară orientativă Alocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 45.000.000 euro, din care fondul Social European (contribuţia comunitară la finanţarea acordată) reprezintă 100% pentru beneficiari ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora şi 85% pentru celelalte categorii de beneficiari. 2.4. Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile
Tipul beneficiarului Contribuţia eligibilă Valoarea maximă a
minimă a solicitantului finanţării publice
din totalul costurilor (UE+RO) acordate din
eligibile (%) totalul costurilor
eligibile (%)
ordonatori de credite ai bugetului de
stat, bugetului asigurărilor sociale de
stat şi ai bugetelor fondurilor speciale 15% 85%
şi entităţile aflate în subordine sau în
coordonare finanţate integral din
bugetele acestora
- instituţii publice finanţate integral
din venituri proprii sau finanţate
parţial de la bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat sau
bugetele fondurilor speciale (inclusiv
instituţii de învăţământ superior
acreditate, publice şi private);
- ordonatori de credite ai bugetului
local şi beneficiari entităţi finanţate 2% 98%
integral din bugetele acestora;
- entităţi publice locale finanţate integral
din venituri proprii şi/sau finanţate
parţial de la bugetele locale,
- persoane juridice de drept privat fără scop
patrimonial.
persoane juridice de drept privat cu scop 5% 95%
patrimonial.
Contribuţia solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant. Contribuţia proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în natură nu este eligibilă. Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, cât şi orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar. Prezenta cerere de propuneri de proiecte nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis. Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanţare, vă rugăm să aveţi în vedere procentul contribuţiei proprii pe care trebuie să o asiguraţi, precum şi condiţiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul Solicitantului Condiţii Generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TOATE cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi se│
│transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de internet │
│a AMPOSDRU, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link "Actionweb" - │
│www.fonduri-ue.ro. Cererile de finanţare transmise prin orice alte mijloace │
│vor fi respinse │
│ │
│Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis în a 16-a zi de la data │
│publicării în Monitorul Oficial a prezentului ghid, ora 10.00 până în a 23-a │
│zi de la data publicării în Monitorul Oficial, ora 16.00 │
│ │
│AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în Monitorul│
│Oficial şi data închiderii sistemului informatic. │
│ │
│Pentru a facilita procesul de completare şi transmitere a cererilor de │
│finanţare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, între orele │
│9.00-16.00, la sediul OIPOSDRU MECŞ de la adresa sus- menţionată funcţionează│
│un birou de informare. │
│ │
│Întrebările referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi │
│transmise prin e-mail la adresa: doc.2015@oiposdru.edu.ro │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
3. Prevederi relevante ale DMI 1.5 "Programe doctorale şi post-doctorale în sprijinul cercetării" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate intervenţii care vor urmări îmbunătăţirea programelor de studii doctorale şi acordarea de sprijin financiar pentru participarea doctoranzilor la astfel de programe, ca modalităţi de creştere a atractivităţii pentru iniţierea şi dezvoltarea unei cariere în cercetare. Obiectivul specific al acestei cereri de propuneri de proiecte este: ● îmbunătăţirea participării, creşterea atractivităţii şi motivaţiei pentru cariera în cercetare prin sprijinirea doctoranzilor pentru creşterea implicării în activitatea de cercetare; Persoanele din grupul ţintă vor fi selectate de instituţiile beneficiare şi partenere, pe baza unor criterii specifice legate de relevanţa temei de cercetare, caracterul interdisciplinar, potenţialul de inovare. În cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte vor fi sprijinite, activităţile şi proiectele care urmăresc exclusiv operaţiuni: ● Sprijin pentru doctoranzi în vederea participării la programe doctorale, inclusiv prin dezvoltarea cooperării transnaţionale şi mobilităţii. 4. Condiţii de eligibilitate 4.1. Grup ţintă eligibil În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de tip strategic, grupul ţintă al unui proiect finanţat în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte trebuie să fie alcătuit din: ● Minimum 50 de doctoranzi cu frecvenţă, înmatriculaţi la doctorat în anul I de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2014/2015, care nu au mai beneficiat anterior de sprijin financiar prin proiecte de burse doctorale finanţate în cadrul POSDRU, DMI 1.5. Sprijinul acordat prin FSE va fi direcţionat doar către doctoranzii şi cercetătorii postdoctorat care îşi înscriu cercetările domeniilor prioritare ale Strategiei Naţionale pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2007-2013: tehnologiile societăţii informaţionale, energie, mediu, sănătate, agricultură, securitatea şi siguranţa alimentelor, bio-tehnologii, materiale, produse şi procese inovative, spaţiu şi securitate şi cercetări socio-economice şi umaniste. Proiectele care descriu intervenţii pentru un grup ţintă mai mic decât cel precizat în condiţiile de mai sus vor fi respinse! Grupul ţintă eligibil în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte include numai cetăţeni UE cu domiciliul sau reşedinţa legală în România. Acordarea sprijinului doctoranzilor din grupul ţintă se va realiza pe baza unui contract încheiat cu instituţia la care activează în calitate de doctorand, solicitant sau partener în proiect; acest contract va avea în vedere stabilirea unor indicatori minimali de performanţă care să vizeze ca rezultat al programului de cercetare: - minim o prezentare la o conferinţă în domeniul de interes ştiinţific, - minim un raport de cercetare ştiinţifică. Obţinerea titlului ştiinţific de doctor se va analiza drept sustenabilitate a proiectului şi va fi monitorizată de OIPOSDRU. Pentru categoriile de persoane din grupurile ţintă eligibile, dovada apartenenţei la categoria de grup ţintă respectivă se va face astfel: - Pentru doctoranzi: document justificativ pentru înmatricularea la studii universitare de doctorat pentru unul dintre domeniile prioritare ale Strategiei Naţionale pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2007-2013 enumerate mai sus, începând cu anul universitar 2014/2015. Vă rugăm să aveţi în vedere că în conformitate cu prevederile Contractului de finanţare, pentru fiecare persoană din grupul ţintă inclusă în proiectul propus de dumneavoastră, veţi avea obligaţia completării formularului de identificare a grupului ţintă, care cuprinde date de identificare şi de contact, precum şi alte informaţii privind statutul social şi ocupaţional, etc. Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite OIPOSDRU MECŞ informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la fondul European de Dezvoltare Regională, fondul Social European şi fondul de Coeziune şi al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1080/2006 privind fondul European de Dezvoltare Regională. În calitate de beneficiar veţi avea obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 506/2004. Astfel, veţi informa persoanele din grupul ţintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă cu OIPOSDRU MECŞ, dumneavoastră, în calitate de beneficiar, va trebui să demaraţi procedurile legale în vederea înregistrării ca operator de date cu caracter personal, în situaţia în care nu sunteţi încă înregistrat ca operator de date cu caracter personal. Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi vor da acordul privind utilizarea datelor personale. 4.2. Activităţi eligibile Toate cererile de finanţare depuse în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte vor include în mod obligatoriu activităţi eligibile, destinate grupului ţintă selectat, care vor contribui în mod direct la atingerea indicatorilor de program. 1. Furnizarea de sprijin financiar pentru doctoranzi, inclusiv mobilităţi interne şi transnaţionale, intrasectoriale/intersectoriale; 2. Sprijin financiar pentru participarea tinerilor doctoranzi la conferinţe, seminarii internaţionale legate de obiectul cercetării; 3. Monitorizarea şi evaluarea rezultatelor sprijinului financiar acordat doctoranzilor, precum şi a mobilităţilor interne şi transnaţionale, intrasectoriale/intersectoriale; 4. Schimburi şi abordare integrată a bunelor practici, vizite de studiu, organizarea de seminarii, conferinţe; 5. Introducerea de sesiuni specifice de formare care au ca tematică egalitatea de gen, egalitatea de şanse, nediscriminarea şi respectarea diversităţii, dezvoltarea durabilă şi protecţia mediului pentru grupurile ţintă; 6. Introducerea unor sesiuni/module specifice privind managementul cercetării în programele de pregătire pentru grupurile ţintă; 7. Sprijin acordat doctoranzilor pentru întărirea capacităţii de publicare ştiinţifică, inclusiv prin analize bibliometrice; Exemple de activităţi neeligibile: 1. Sub-contractarea/externalizarea tuturor activităţilor pentru dezvoltarea resurselor umane; 2. Activităţi de acordare de finanţări nerambursabile (ex: folosirea fondurilor proiectelor pentru acordarea de finanţări nerambursabile sau împrumuturi altor organizaţii); 3. Proiecte care se concentrează exclusiv pe achiziţia de echipamente sau îmbunătăţirea infrastructurii; 4. Proiecte care promovează activităţi politice sau ideologice; 5. Activităţi care au fost deja finanţate sau care se află în procesul de finanţare din bugetul de stat sau din alte surse. În acest sens, solicitanţii de finanţare nerambursabilă trebuie să dea o declaraţie scrisă prin care să confirme faptul că sunt în cunoştinţă de cauză cu privire la faptul că dubla finanţare a aceluiaşi proiect nu este permisă. 4.3. Beneficiari eligibili În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de solicitanţi eligibili sunt: ● Instituţii de învăţământ superior acreditate, organizatoare de studii universitare de doctorat; ● Institute de cercetare/centre de cercetare acreditate conform legislaţiei naţionale, inclusiv institute de cercetare ale Academiei Române cu personalitate juridică; ● Academia Română. Categoriile de parteneri eligibili în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice pot fi organizaţii similare solicitanţilor eligibili (pe fiecare tip de proiecte în parte), precum şi alte organizaţii legal constituite care desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi care demonstrează că au în obiectul de activitate al instituţiei şi activitatea/activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri. Solicitanţii şi partenerii acestora trebuie să respecte regulile generale de eligibilitate menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale, subcapitolul 3.1. Solicitantul poate implementa proiectul în parteneriat, compus din una sau mai multe entităţi cu personalitate juridică, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Uniunii Europene. Partenerii din alte state membre ale UE pot fi centre/institute de cercetare, universităţi, companii care desfăşoară activităţi de cercetare, centre de documentare etc., care au personalitate juridică, care acţionează în domenii relevante pentru activitatea de cercetare doctorală. În cazul în care în cererea de finanţare se regăsesc activităţi cu caracter transnaţional, acestea vor fi considerate ca fiind eligibile în condiţiile următoare: ● sunt relevante pentru proiect şi au loc în ţările din care provin partenerii transnaţionali sau în statele UE în care partenerii transnaţionali au deschise filiale/sucursale sau membri cu personalitate juridică, ● în cazul în care nu există parteneri transnaţionali, activităţile transnaţionale au legătură directă cu atingerea obiectivelor proiectului. OIPOSDRU MECŞ poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activităţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura DIRECTĂ a activităţilor pentru care s-au efectuat cheltuielile cu obiectivul proiectului. În cazul în care depuneţi un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiară şi operaţională vor fi avute în vedere existenţa resurselor administrative şi existenţa surselor de finanţare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu), şi nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte. Parteneriatul va fi obligat să facă dovada unei capacităţi operaţionale şi financiare corespunzătoare. OIPOSDRU MECŞ poate decide motivat respingerea aplicaţiei sau încetarea contractării în situaţia în care se constată că parteneriatul nu face această dovadă. În calitate de solicitant al finanţării, veţi avea responsabilitatea finală pentru managementul proiectului, indiferent dacă depuneţi o cerere de finanţare fără parteneri sau în parteneriat. 4.4. Reguli specifice privind eligibilitatea şi implementarea în cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte 1. Cheltuielile aferente organizării programelor de doctorat sunt suportate din bugetul de stat, în cadrul finanţării de bază şi nu sunt eligibile pentru finanţare în cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte. Doctoranzii din grupul ţintă al proiectului nu pot beneficia simultan de bursă acordată de la bugetul de stat şi de bursă finanţată din bugetul proiectului POSDRU. 2. Întreruperea ciclului de doctorat de către doctorand sau de către instituţia organizatoare de doctorat, prin exmatriculare, conduce la încetarea finanţării doctorandului respectiv şi recuperarea cuantumului sumelor plătite doctorandului până la momentul respectiv. În cazul reînmatriculării, doctorandul respectiv nu va mai beneficia de finanţare FSE. 3. Cuantumul lunar al bursei nu poate depăşi 1.800 de lei/lună/doctorand. 4. Cuantumul lunar al bursei în străinătate (pe perioada mobilităţii) nu poate depăşi 4.200 de lei/lună/doctorand. Această bursă acoperă cheltuielile de subzistenţă în ţara de destinaţie. 5. Pentru domeniile de doctorat - reglementate sectorial conform Ordinului MECT nr. 5301/2005 şi de asemenea ţinând cont de Directivele CE 19/2001 şi 36/2005 - în care doctoratul durează 4 ani - fiecare beneficiar va preciza, în cererea de finanţare, la secţiunea privind sustenabilitatea proiectului, faptul că va asigura susţinerea doctoranzilor în aceste domenii până la finalizarea studiilor, din surse proprii sau alte surse de finanţare. 6. Contractul de studii universitare de doctorat nu reprezintă un contract de muncă încheiat în baza Codului Muncii (art. 10, 16 şi 101) sau un contract civil de prestări servicii încheiat în baza Codului Civil (art. 942-973). Pe cale de consecinţă, contractul de studii universitare de doctorat nu va putea reglementa, pentru doctorandul sprijinit în proiect, obligaţii specifice raporturilor juridice de muncă în temeiul Codului Muncii sau obligaţii specifice contractelor de prestări servicii încheiate în temeiul prevederilor Codului Civil. 7. Sprijinul financiar oferit doctoranzilor, materializat sub formă de burse, asigură condiţiile de participare la programe doctorale în România şi a unor stagii de studii/cercetare/mobilitate academică, de maximum 2 luni într-o universitate/centru de cercetare dintr-o ţară membră a Uniunii Europene, fiind eligibile maximum două stagii de mobilitate europeană per doctorand. Stagiul de mobilitate transnaţională nu este obligatoriu. 4.5. Cheltuieli eligibile Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute şi detaliate în Ordinul nr. 1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare. Lista categoriilor şi subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte: 1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului: 1.1. Salarii şi asimilate acestora; 1.2. Onorarii; 1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori). 2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna: 2.1. Transport persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane); 2.2. Transport materiale şi echipamente; 2.3. Cazare; 2.4. Diurnă (pentru personalul propriu); 3. Cheltuieli pentru derularea proiectului: 3.1. Servicii de sonorizare; 3.2. Traducere şi interpretare; 3.3. Prelucrare date; 3.4. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice; 3.5. Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic; 3.6. Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare; 3.7. Materiale consumabile. 4. Cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate): 4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care Beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului şi consultanţă juridică; 4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii: a) organizarea de evenimente; b) pachete complete conţinând transport, cazarea şi/sau hrana participanţilor/personalului propriu; c) audit financiar extern; d) expertiză contabilă; e) editarea şi tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare; f) editarea şi tipărirea de materialele publicitare. 5. Taxe: 5.1. taxe pentru participarea la programe de formare/educaţie. 5.2. taxe pentru participarea la conferinţe. 7. Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse: 7.1. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru cursanţi pe perioada derulării cursurilor; 7.2. Premii în cadrul unor concursuri; 7.3. Burse de studii pentru doctoranzi; 8. Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administraţie: 8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar; 8.2. Utilităţi; 8.3. Servicii de administrare a clădirilor; 8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport; 8.5. Arhivare documente; 8.6. Amortizare active; 8.7. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale); 8.8. Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare şi publicitate; 8.9. Conectare la reţele informatice; 8.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică; 8.11. Abonamente la publicaţii de specialitate; 8.12. Materiale consumabile. 9. Cheltuieli de informare şi publicitate. ATENŢIE! Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programe operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc bugetul proiectului conţin şi TVA aferent acestora. Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent de 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului. Cheltuielile indirecte/cheltuieli generale de administraţie se definesc în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare. Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuieli generale de administraţie se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepţia cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administraţie este de maxim 7% pentru această cerere de propuneri de proiecte strategice. 4.6. Indicatori de monitorizare şi evaluare Indicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor definiţi în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificările ulterioare (care se regăseşte pe pagina de internet www.posdru.edu.ro la Secţiunea Documente de programare 2007-2013). În caz contrar, cererea de finanţare va fi respinsă. Dintre indicatorii de monitorizare stabiliţi prin POSDRU 2007-2013 şi Documentul Cadru de Implementare POSDRU pentru domeniul major de intervenţie 1.5., relevanţi pentru actuala cerere de propuneri de proiecte strategice, sunt următorii: Indicatori de output: Numărul de doctoranzi sprijiniţi - reprezintă numărul persoanelor care au calitatea de doctoranzi şi care sunt sprijinite pentru participarea la programe doctorale, în vederea obţinerii titlului de doctor; Indicatori de rezultat: Numărul de lucrări ştiinţifice prezentate - programe doctorale - reprezintă numărul de lucrări ştiinţifice prezentate în cadrul manifestărilor ştiinţifice de specialitate de către doctoranzii care au beneficiat de sprijin în cadrul proiectelor destinate programelor doctorale; Este obligatoriu ca cererea dumneavoastră de finanţare să conţină valori stabilite pentru indicatorii: Numărul de doctoranzi sprijiniţi - valoare minim acceptată - 50; Numărul de lucrări ştiinţifice prezentate - programe doctorale - valoare minim acceptată - 50. ATENŢIE! Pentru doctoranzii din grupul ţintă al proiectului înmatriculaţi în anul universitar 2014-2015 veţi propune o valoare numerică adecvată pentru indicatori de output, DAR nu veţi cuantifica realizări la nivelul indicatorilor de rezultat referitori la obţinerea titlului ştiinţific de doctor, aceştia neputând să finalizeze programul de studii doctorale până la închiderea POSDRU 2007-2013. 5. Procesul de evaluare şi selecţie Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în Ghidul Solicitantului Condiţii generale. Cererea dumneavoastră de finanţare va fi depunctată dacă activităţile proiectului se rezumă sau sunt în mare parte orientate spre activităţi fără un impact direct şi real la nivelul grupului ţintă, având în vedere obiectivele specifice ale acestui DMI în rândul categoriilor eligibile din grupul ţintă. Procesul de evaluare şi selecţie al cererilor de finanţare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare. 6. Greşeli frecvente la redactarea cererii de finanţare: 6.1. Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare: - bugetul detaliat şi anexele proiectului nu sunt încărcate în sistemul Action Web odată cu transmiterea cererii de finanţare; - neîncadrarea corectă în obiectivele şi activităţile eligibile ale DMI 1.5 (se introduc activităţi eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri ţintă eligibile; - nerespectarea cerinţelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliţi pentru prezenta cerere de propunere de proiecte. 6.2. Greşeli care duc la depunctarea cererii de finanţare (în faza B - Criterii de selecţie): - nedetalierea elementelor de valoare adăugată; - neatingerea tuturor aspectelor menţionate în grilele de evaluare şi în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale şi Condiţii Specifice; - necorelarea informaţiilor trecute de solicitant în diferite secţiuni, de exemplu cele de la activităţi cu cele de la graficul activităţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului, sau exista costuri care nu se regăsesc corelate cu activităţile, etc.; - justificări incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei; - dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesaţi; - dificultatea de a identifica şi de a descrie corect grupul/grupurile ţintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice); - necorelări ale grupurilor ţintă între diverse secţiuni ale cererii de finanţare; - detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic; - încadrarea eronată în categoria de finanţare proprie (finanţat parţial sau finanţat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale); - costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor şi un raport optim cost-eficienţă); - nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli: ● cheltuielile administrative ● cheltuielile tip FEDR ● plafoanele maxime de referinţă pentru stabilirea eligibilităţii cheltuielilor cu personalul - importanţa scăzută acordată sustenabilităţii; - neînţelegerea şi/sau justificarea fără substanţă a principiilor şi a temelor orizontale: ● egalitatea de şanse ● dezvoltare durabilă ● îmbătrânire activă ● inovare/TIC ● abordare interregională - menţiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu scopul aplicaţiei; - copierea integrală sau parţială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice. 7. Contestaţii Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisă în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale. Pentru cererile de finanţare care sunt respinse, contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi: - depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: B-dul Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 Bucureşti sau - transmise prin poştă/curier la adresa: B-dul Ion Mihalache nr. 15-17, sector 1 Bucureşti. Contestaţia trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată. Contestaţiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanţii solicitanţilor şi pentru care există confirmarea transmiterii acesteia precum şi pentru solicitanţii care au transmis contestaţia în afara termenului prevăzut mai sus, acestea nu vor face obiectul Comitetului de Soluţionare a Contestaţiilor, iar solicitanţii vor fi informaţi cu privire la aceste aspecte. 8. Procesul de contractare Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanţare de către Comitetul de Evaluare, va fi iniţiat procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastră. În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la: (1) documentele pe care trebuie să le prezentaţi privind organizaţia dumneavoastră; (2) condiţiile de valabilitate a acestora; (3) termenul limită de prezentare a documentelor. Documentele minim solicitate privind încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastră sunt: - Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului. - Ordin sau decizie/dispoziţie a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul. - CV-urile echipei de management şi ale experţilor pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activităţi sau unor activităţi în cadrul proiectului pentru acele activităţi care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de către titulari; - Declaraţie privind evitarea dublei finanţări; - Declaraţie de angajament; - Declaraţie privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanţare din instrumente structurale OIPOSDRU MECŞ poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activităţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura directă cu obiectivul proiectului. În situaţia în care clarificările furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia că cererea de finanţare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformă administrativ, OIPOSDRU MECŞ va înceta contractarea cu solicitantul. Modalităţi de comunicare cu solicitanţii Corespondenţa dintre OIPOSDRU MECŞ şi solicitanţi se va realiza prin unul din următoarele mijloace: e-mail, fax, servicii de poştă şi curierat, după cum urmează: - prin e-mail - la adresa: oiposdru@oiposdru.edu.ro; - telefon/fax: 021.3132943. ANEXA 1 Grila de evaluare FAZA A
┌─────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┐
│ Nr. crt.│ Criterii │DA│NU│
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│01-CA-1 │Bugetul detaliat (format tabelar) - toate foile de calcul - │ │ │
│ │a fost încărcat în Action Web │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│02-CA-2 │Anexa 1 şi Anexa 2 au fost încărcate în Action Web │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│03-EP-1 │Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale │ │ │
│ │axei prioritare şi ale domeniului major de intervenţie. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│04-EP-2 │Toate activităţile proiectului sunt în concordanţă cu │ │ │
│ │condiţiile specifice ale axei prioritare, ale domeniului │ │ │
│ │major de intervenţie şi ale cererii de propuneri de │ │ │
│ │proiecte; sunt incluse activităţile obligatorii. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│05-EP-3 │Toate categoriile de grup/grupuri ţintă ale proiectului sunt│ │ │
│ │în concordanţă cu condiţiile specifice ale axei prioritare, │ │ │
│ │ale domeniului major de intervenţie şi ale cererii de │ │ │
│ │propuneri de proiecte. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│06-EP-4 │Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele (minimă │ │ │
│ │şi maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│07-EP-5 │Contribuţia solicitantului este cel puţin egală cu limita │ │ │
│ │minimă prevăzută în Ghidul Solicitantului - Condiţii │ │ │
│ │Generale şi Ghidul solicitantului - Condiţii Specifice │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│08-EP-6 │Bugetul alocat salariilor echipei de management, respectiv │ │ │
│ │echipei de implementare a proiectului, respectă limita │ │ │
│ │maximă stabilită conform GS CS │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│09-EP-7 │Proiectul respectă prevederile din Ghidul Solicitantului - │ │ │
│ │Condiţii Generale privind informarea şi publicitatea │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│10-EP-8 │Perioada de implementare a proiectului respectă limitele │ │ │
│ │(minimum 4 luni şi maximum 6 luni) prevăzute cererea de │ │ │
│ │propuneri de proiecte. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│11-EP-9 │Proiectul conţine valori minime pentru indicatori prevăzute │ │ │
│ │cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│12-EP-10 │Proiectul respectă pragurile minime stabilite pentru │ │ │
│ │grupurile ţintă. │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│13-ES-1 │Solicitantul aparţine cel puţin uneia din categoriile de │ │ │
│ │beneficiari eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de│ │ │
│ │Implementare al POSDRU şi cu Ghidul Solicitantului - │ │ │
│ │Condiţii Specifice, astfel: │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│13-ES-1.1│Instituţii de învăţământ superior acreditate, organizatoare │ │ │
│ │de studii universitare de doctorat │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│13-ES-1.2│Institute de cercetare/centre de cercetare acreditate │ │ │
│ │conform legislaţiei naţionale, inclusiv institute de │ │ │
│ │cercetare ale Academiei Române cu personalitate juridică │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│13-ES-1.3│Academia Română │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│14-EPT-1 │Fiecare din parteneri aparţine uneia din categoriile de │ │ │
│ │beneficiari/parteneri eligibili în conformitate cu Ghidul │ │ │
│ │Solicitantului - Condiţii Specifice │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│15-EPT-2 │Parteneriatul demonstrează capacitate operaţională, prin │ │ │
│ │existenţa resurselor administrative (conform algoritmului) │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│16-EPT-3 │Parteneriatul demonstrează capacitate financiară (conform │ │ │
│ │algoritmului) │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┤
│17-EPT-4 │Fiecare dintre parteneri este implicat în cel puţin două din│ │ │
│ │următoarele aspecte: implementarea proiectului, furnizare de│ │ │
│ │expertiză, resurse umane şi materiale, finanţarea │ │ │
│ │proiectului. │ │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┘
ANEXA 2 Grila de evaluare FAZA B
┌────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┐
│ Nr. │ Criterii de selecţie │ Punctajul │Punctajul│
│ │ │ total maxim │ acordat │
│ │ │100 de puncte│ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│1. │RELEVANŢĂ (prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea │Maxim - │ │
│ │obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi strategiilor regionale │30 de puncte │ │
│ │sau locale şi la soluţionarea nevoilor specifice ale grupului ţintă)│Minim - │ │
│ │ │21 de puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.1. │Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile regionale sau locale, POSDRU, axa │
│ │prioritară şi domeniul major de intervenţie: │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret şi argumentat contribuţia acestuia faţă│ 3 │ │
│ │de politicile şi strategiile naţionale din domeniul învăţământului │ │ │
│ │superior, POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul descrie general şi dar nu argumentează elementele prin │ 0 │ │
│ │care acesta este relevant faţă de politicile şi strategiile │ │ │
│ │naţionale, POSDRU, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie. │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.2. │Cuantificarea grupului ţintă inclus în proiect: │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Grupul ţintă este cuantificat corect şi coerent în toate │ 4 │ │
│ │secţiunile cererii de finanţare │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Grupul ţintă este cuantificat parţial şi inexact în toate │ 2 │ │
│ │secţiunile cererii de finanţare │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Grupul ţintă nu este cuantificat corect în toate secţiunile │ 0 │ │
│ │cererii de finanţare │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.3. │Descrierea grupului ţintă │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Grupul ţintă este descris concret şi corelat în toate secţiunile │ 4 │ │
│ │cererii de finanţare. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Grupul ţintă este descris concret, dar necorelat în toate │ 2 │ │
│ │secţiunile cererii de finanţare. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Grupul ţintă nu este descris concret în secţiunile cererii de │ 0 │ │
│ │finanţare. │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.4. │Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere a grupului ţintă incluse în │
│ │proiect │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 5 │ │
│ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului ţintă sunt descrise │ │ │
│ │concret şi personalizat. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 2 │ │
│ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului ţintă sunt descrise │ │ │
│ │parţial │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Modalităţile de identificare, recrutare, implicare şi menţinere │ 0 │ │
│ │în proiect a persoanelor aparţinând grupului ţintă nu sunt descrise.│ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.5. │Identificarea nevoilor grupului ţintă │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Nevoile grupului ţintă sunt identificate concret prin furnizarea │ 3 │ │
│ │de date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize statistice│ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Nevoile grupului ţintă sunt doar descrise, nefiind identificate │ 1 │ │
│ │în urma unor date cantitative şi/sau calitative, studii sau analize │ │ │
│ │statistice. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Nevoile grupului ţintă nu sunt descrise. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.6. │Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului ţintă şi necesitatea implementării │
│ │proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Activităţile propuse în proiect răspund concret nevoilor │ 5 │ │
│ │identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Activităţile propuse în proiect răspund doar parţial nevoilor │ 2 │ │
│ │identificate şi contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Activităţile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate │ 0 │ │
│ │şi nu contribuie la satisfacerea acestora. │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.7. │Dimensiunea grupului ţintă al proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a) Proiectul îşi propune să implice în activităţi între 51-100 │ 1 │ │
│ │ doctoranzi │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b) Proiectul îşi propune să implice în activităţi peste 101 │ 2 │ │
│ │ doctoranzi │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│1.8. │Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului: │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus faţă de situaţia │ 4 │ │
│ │deja existentă. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul doar enumeră, fără a descrie modalitatea prin care │ 2 │ │
│ │proiectul aduce ceva în plus faţă de situaţia deja existentă. │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus faţă de situaţia │ 0 │ │
│ │deja existentă. │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │ Punctaj total criteriu "RELEVANŢĂ" │Maxim - │ │
│ │ │30 de puncte │ │
│ │ ├─────────────┤ │
│ │ │Minim - │ │
│ │ │21 de puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│2. │METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi este în măsură să │Punctaj maxim│ │
│ │furnizeze beneficii reale şi sustenabile grupului ţintă; proiectul │- 25 puncte │ │
│ │are o structură logică şi este prezentat clar şi coerent şi va │Punctaj minim│ │
│ │determina o îmbunătăţire sustenabilă a situaţiei grupului ţintă). │- 18 puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.1. │Obiectivele proiectului: │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │Obiectivele proiectului sunt clare, realiste şi pot fi atinse în │ │ │
│ │perspectiva realizării proiectului. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Obiectivele proiectului pot fi parţial atinse în perspectiva │ │ │
│ │realizării proiectului. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva realizării │ │ │
│ │proiectului. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.2. │Indicatorii proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili şi │ │ │
│ │corelaţi cu activităţile proiectului. │ 4 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili şi corelaţi│ │ │
│ │cu activităţile proiectului │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, verificabili şi nu │ 0 │ │
│ │sunt corelaţi cu activităţile proiectului │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.3. │Rezultatele proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, corelate │ │ │
│ │cu activităţile şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care │ │ │
│ │determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, dar nu │ │ │
│ │sunt corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii │ │ │
│ │reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor │ │ │
│ │proiectului. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/măsurabile, nu │ │ │
│ │sunt corelate cu activităţile şi nu descriu îmbunătăţiri/beneficii │ │ │
│ │reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor │ │ │
│ │proiectului. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.4. │Planificarea eficientă a activităţilor proiectului: │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, │ │ │
│ │cronologic şi sunt corelate în cadrul calendarului de realizare, │ │ │
│ │cu atribuţiile membrilor echipei de proiect, cu rezultatele │ │ │
│ │proiectului, indicatorii de realizare şi ţintele stabilite. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, │ │ │
│ │cronologic şi sunt parţial corelate în cadrul calendarului de │ │ │
│ │realizare, cu rezultatele proiectului şi indicatorii de │ │ │
│ │realizare, precum şi cu atribuţiile membrilor echipei de │ │ │
│ │proiect. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Activităţile proiectului nu sunt descrise clar, sintetic, │ │ │
│ │cronologic şi nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de │ │ │
│ │realizare şi nici cu atribuţiile membrilor echipei de proiect şi │ │ │
│ │sunt slab corelate cu rezultatele proiectului şi indicatorii de │ │ │
│ │realizare, iar ţintele stabilite nu sunt fezabile. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.5. │Calificările şi experienţa necesară a fiecărui membru din cadrul echipei de implementare │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Sunt descrise concret calificările, competenţele profesionale, │ │ │
│ │experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
│ │fiecărui membru din echipa de implementare. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Sunt descrise parţial calificările, competenţele profesionale, │ │ │
│ │experienţa necesară, precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
│ │fiecărui membru din echipa de implementare. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Nu sunt descrise calificările, competenţele profesionale, │ │ │
│ │experienţa necesară precum şi atribuţiile şi responsabilităţile │ │ │
│ │fiecărui membru din echipa de implementare. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.6. │Evitarea bugetării posturilor pentru care atribuţiile/responsabilităţile aferente acestora │
│ │se suprapun │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │Nu există atribuţii/responsabilităţi, care se suprapun cu │ │ │
│ │atribuţiile/responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi │ │ │
│ │proiect │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Există parţial atribuţii/responsabilităţi/posturi, care se suprapun │ │ │
│ │cu atribuţiile/responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi │ │ │
│ │proiect │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Majoritatea atribuţiilor/responsabilităţilor/posturilor, se suprapun│ │ │
│ │cu atribuţiile/responsabilităţile altor posturi bugetate în acelaşi │ │ │
│ │proiect │ 2 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.7. │Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare pentru implementarea │
│ │proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, │ │ │
│ │dotările şi echipamentele existente şi care urmează a fi │ │ │
│ │închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului în │ │ │
│ │raport cu activităţile proiectului, care contribuie la │ │ │
│ │obţinerea rezultatelor propuse. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, │ │ │
│ │dotările şi echipamentele existente şi care urmează a fi │ │ │
│ │închiriate sau achiziţionate, dar nu sunt corelate cu │ │ │
│ │activităţile proiectului, care contribuie la obţinerea │ │ │
│ │rezultatelor propuse. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/lucrările, │ │ │
│ │dotările şi echipamentele existente şi cele care urmează a fi │ │ │
│ │închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului │ │ │
│ │propus. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.8. │Metodologia de implementare a proiectului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor │ │ │
│ │propuse, precum şi o metodologie concretă pentru monitorizarea, │ │ │
│ │coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a │ │ │
│ │proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. │ 5 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor │ │ │
│ │propuse, dar nu prezintă o metodologie concretă pentru │ │ │
│ │monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi │ │ │
│ │financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a │ │ │
│ │resurselor. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul nu prezintă clar modul de implementare a │ │ │
│ │activităţilor propuse şi nu prezintă o metodologie concretă │ │ │
│ │pentru monitorizarea, coordonarea şi organizarea managerială şi │ │ │
│ │financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a │ │ │
│ │resurselor. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │d. Proiectul nu prezintă modul de implementare a activităţilor │ │ │
│ │propuse şi nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, │ │ │
│ │coordonarea şi organizarea managerială şi financiară a │ │ │
│ │proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.9. │Egalitate de şanse │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind │ │ │
│ │egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi │ │ │
│ │implementarea proiectului: │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. în managementul proiectului │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea │ │ │
│ │egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul │ │ │
│ │privind egalitatea de şanse este integrat în elaborarea şi │ │ │
│ │implementarea proiectului: │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. în managementul proiectului │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. prezentarea altor componente care contribuie la │ │ │
│ │asigurarea egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea │ │ │
│ │de şanse este integrat în elaborarea şi implementarea │ │ │
│ │proiectului: │ 0 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. în realizarea activităţilor │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. în managementul proiectului │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea │ │ │
│ │egalităţii de şanse şi a egalităţii de gen │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│2.10. │Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin 2 │ │ │
│ │dintre obiectivele orizontale: │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. dezvoltare durabilă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. inovare şi TIC │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. îmbătrânire activă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │d1. abordare interregională │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Proiectul prezintă concret contribuţia acestuia la cel puţin │ │ │
│ │unul dintre obiectivele orizontale: │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. dezvoltare durabilă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. inovare şi TIC │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. îmbătrânire activă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │d1. abordare interregională │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │Proiectul nu prezintă contribuţia acestuia la cel puţin unul │ │ │
│ │dintre obiectivele orizontale: │ 0 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │a1. dezvoltare durabilă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │b1. inovare şi TIC │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │c1. îmbătrânire activă │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │
│ │d1. abordare interregională │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" │Maxim - │ │
│ │ │25 de puncte │ │
│ │ ├─────────────┤ │
│ │ │Minim - │ │
│ │ │18 puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│3. │SUSTENABILITATE (prezentarea clară a modului de continuare a │Punctaj maxim│ │
│ │proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de │15 puncte │ │
│ │finanţare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate ├─────────────┤ │
│ │pentru a se asigura faptul că │Punctaj minim│ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│3.1. │Transferabilitate │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă│ │ │
│ │transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt │ │ │
│ │grup ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă│ │ │
│ │transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către alt │ │ │
│ │grup ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul nu descrie modul în care este asigurată o │ │ │
│ │posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului către │ │ │
│ │alt grup ţintă, alte sectoare, multiplicare. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│3.2. │Abordare integrată │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret modul în care rezultatele şi/sau │ │ │
│ │experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în │ │ │
│ │politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale │ │ │
│ │partenerilor, politici şi strategii locale, regionale ori naţionale │ │ │
│ │şi/sau la nivel legislativ. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul descrie ambiguu modul în care rezultatele şi/sau │ │ │
│ │experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în │ │ │
│ │politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale │ │ │
│ │partenerilor, politici şi strategii locale, regionale ori naţionale │ │ │
│ │şi/sau la nivel legislativ. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul nu descrie modul în care rezultatele şi/sau experienţa │ │ │
│ │acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi │ │ │
│ │strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, │ │ │
│ │politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la │ │ │
│ │nivel legislativ. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│3.3. │Sustenabilitate financiară │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanţare │ │ │
│ │(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea │ │ │
│ │proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării │ │ │
│ │nerambursabile. │ 4 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanţare │ │ │
│ │(fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea │ │ │
│ │proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării │ │ │
│ │nerambursabile. │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanţare (fonduri │ │ │
│ │proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau │ │ │
│ │a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│3.4. │Sustenabilitate instituţională │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Proiectul descrie concret modalităţile de funcţionare a │ │ │
│ │structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după │ │ │
│ │finalizarea finanţării nerambursabile. │ 5 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Proiectul descrie ambiguu modalităţile de funcţionare a │ │ │
│ │structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după │ │ │
│ │finalizarea finanţării nerambursabile. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Proiectul doar menţionează modalităţile de funcţionare a │ │ │
│ │structurilor/programelor create/dezvoltate prin proiect după │ │ │
│ │finalizarea finanţării nerambursabile fără o susţinere clară a │ │ │
│ │acestora │ 2 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │d. Proiectul nu descrie modalităţile de funcţionare a structurilor/ │ │ │
│ │programelor create/dezvoltate prin proiect după finalizare │ 0 │ │
│ │finanţării nerambursabile │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" │Maxim - │ │
│ │ │15 puncte │ │
│ │ ├─────────────┤ │
│ │ │Minim - │ │
│ │ │10 puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│4. │COST-EFICIENŢĂ (proiectul prezintă clar rezultatele aşteptate în │Maxim - │ │
│ │raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine │30 puncte │ │
│ │gestionat, cu respectarea principiilor managementului riguros) ├─────────────┤ │
│ │ │Minimum - │ │
│ │ │21 de puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│4.1. │Completitudinea bugetului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte şi sunt │ │ │
│ │reflectate în alocarea pe activităţi. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt │ │ │
│ │reflectate în alocarea pe activităţi. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Calculele din bugetul detaliat sunt parţial corecte şi sunt │ │ │
│ │parţial reflectate în alocarea pe activităţi. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│4.2. │Detalierea bugetului │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Bugetul detaliat este structurat pe unităţi şi costuri unitare │ │ │
│ │pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. │ 5 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri │ │ │
│ │unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o │ │ │
│ │evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Bugetul detaliat este parţial structurat pe unităţi şi costuri │ │ │
│ │unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o │ │ │
│ │evaluare a modalităţii de estimare a costurilor de către aplicant. │ 1 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │d. Bugetul detaliat nu este structurat pe unităţi şi costuri │ │ │
│ │unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse şi nu permite o │ │ │
│ │evaluare a modalităţii de estimare a costurilor. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│4.3. │Fundamentarea economico-financiară a costurilor │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret │ │ │
│ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
│ │după caz) şi costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. │ 8 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute concret │ │ │
│ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
│ │după caz) şi costul unitar, doar pentru anumite tipuri de │ │ │
│ │cheltuieli. │ 5 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susţinute parţial │ │ │
│ │de o justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, │ │ │
│ │după caz) şi costul unitar şi doar pentru anumite tipuri de │ │ │
│ │cheltuieli. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │d. Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susţinute de o │ │ │
│ │justificare corectă privind numărul de unităţi (cantitatea, după │ │ │
│ │caz) şi costul unitar. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│4.4. │Modalitatea de estimare a costurilor │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile │ │ │
│ │pieţei şi sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
│ │achiziţiei, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011 │ 8 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu preţurile │ │ │
│ │pieţei, dar nu sunt corelate cu complexitatea şi natura │ │ │
│ │activităţii/achiziţiei în conformitate cu prevederile │ │ │
│ │O.U.G. nr. 66/2011 │ 5 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Nu toate costurile sunt realiste şi în conformitate cu preţurile │ │ │
│ │pieţei şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
│ │achiziţiei în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011 │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │d. Costurile nu sunt realiste şi în conformitate cu preţurile │ │ │
│ │pieţei şi nu sunt corelate cu complexitatea şi natura activităţii/ │ │ │
│ │achiziţiei în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 66/2011 │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┤
│4.5 │Utilizarea eficientă a fondurilor │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┤
│ │a. Este justificată şi fundamentată concret şi corect valoarea │ │ │
│ │totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile │ │ │
│ │utilizate la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii │ │ │
│ │propuşi. │ 6 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │b. Este insuficient justificată şi fundamentată valoarea totală a │ │ │
│ │proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate │ │ │
│ │la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. │ 3 │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤ │
│ │c. Nu este justificată şi fundamentată valoarea totală a │ │ │
│ │proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate │ │ │
│ │la finanţare sunt corelate cu activităţile şi indicatorii propuşi. │ 0 │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │Punctaj total criteriu "COST-EFICIENŢĂ" │Maxim - │ │
│ │ │30 puncte │ │
│ │ ├─────────────┤ │
│ │ │Minim - │ │
│ │ │21 puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │SCOR TOTAL PROIECT │Maxim - │ │
│ │ │100 puncte │ │
│ │ ├─────────────┤ │
│ │ │Minim - │ │
│ │ │70 puncte │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┤
│ │Comentarii evaluator │ │ │
└────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┘
--------