Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHIDUL SOLICITANTULUI din 24 noiembrie 2010  Conditii specifice pentru cererile de propuneri de proiecte nr. 111 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHIDUL SOLICITANTULUI din 24 noiembrie 2010 Conditii specifice pentru cererile de propuneri de proiecte nr. 111 "Calitate in serviciile de ocupare" pentru implementarea Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"*)

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 797 bis din 29 noiembrie 2010

_________
    *) Aprobat prin <>Ordinul nr. 1.601 din 24 noiembrie 2010 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 din 29 noiembrie 2010.



           PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
                                 2007-2013

               Numãrul de referinţã al programului (CCI): 2007RO051PO001

    INVESTEŞTE ÎN OAMENI!

                        GHIDUL SOLICITANTULUI
                         CONDIŢII SPECIFICE
                       CERERE DE PROPUNERI DE
                       PROIECTE STRATEGICE

                             Nr. 111
                 "Calitate în serviciile de ocupare"

    AXA PRIORITARÃ 4
    "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare"

              DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE 4.1.
         "Întãrirea capacitãţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare"

    Noiembrie 2010

    1. Introducere
    Acest document cuprinde Condiţiile Specifice pentru aceastã Cerere de propuneri de proiecte.
    Informaţiile generale privind
    - documentele programatice,
    - eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor si partenerilor acestora,
    - eligibilitatea cheltuielilor,
    - completarea si transmiterea unei cereri de finanţare,
    - evaluarea si selecţia proiectelor,
    - contractul de finanţare,
    - implementarea proiectelor
    sunt prezentate în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.
    Pentru a mãri şansele ca cererea dumneavoastrã de finanţare sã fie selectatã, vã recomandãm ca, înainte de a începe completarea acesteia, sã vã asiguraţi cã aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale*1) şi în anexele acestora şi cã aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilã.
__________
    *1) Disponibil pe pagina de internet a AMPOSDRU, www.fseromania.ro, respectiv pe pagina de internet a OIPOSDRU ANOFM www.fse.anofm.ro

    De asemenea, vã recomandãm sã consultaţi periodic pagina de internet a OIPOSDRU ANOFM, respectiv www.fse.anofm.ro, pentru a fi la curent cu eventuale modificãri ale Condiţiilor Specifice ale Ghidului Solicitantului şi cu eventualele comunicãri/informaţii privind prezenta schemã de finanţare nerambursabilã transmise de AMPOSDRU sau de OIPOSDRU ANOFM.
    2. Cererea de propuneri de proiecte
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care urmãresc modernizarea şi reorganizarea Serviciului Public de Ocupare din România, îmbunãtãţirea şi asigurarea calitãţii serviciilor de ocupare furnizate persoanelor în cãutarea unui loc de muncã, îmbunãtãţirea capacitãţii Serviciului Public de Ocupare de anticipare a schimbãrilor de pe piaţa muncii, consolidarea sistemului de furnizare a programelor de formare profesionalã în vederea corelãrii ofertei cu cererea de pe piaţa muncii, dezvoltarea sistemului de monitorizare şi evaluare a impactului net al mãsurilor active de ocupare pe piaţa muncii.
    Completarea şi transmiterea cererilor de finanţare se realizeazã exclusiv electronic, prin intermediul aplicaţiei Actionweb aflatã pe pagina de internet a AMPOSDRU, respectiv www.fseromania.ro, pânã la data de 29 decembrie ora 16.00.
    Pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte cu termen limitã de depunere, evaluarea cererilor de finanţare primite se realizeazã pentru fiecare proiect depus, imediat dupã depunerea anexelor solicitate, iar selecţia (declararea proiectului ca aprobat) are loc dupã definitivarea evaluãrii tuturor cererilor de finanţare depuse în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte.
    2.1. Tipuri de proiecte
    Proiectele strategice finanţate prin POSDRU pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte sunt proiectele implementate la nivel naţional sau multi-regional, punându-se accent pe promovarea proiectelor în parteneriat, inclusiv prin cooperare transnaţionalã.
    Valoarea totalã eligibilã ce poate fi acordatã unui proiect poate fi cuprinsã între:
    ● minimum echivalentul în lei a 500.000 euro şi maximum 5.000.000 euro (respectiv între minim 2.134.900 lei şi maxim 21.349.000 lei).
    Cererile de finanţare care nu se încadreazã în limitele prevãzute mai sus vor fi respinse.
    Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,2698 lei/euro reprezentând cursul Infoeuro aferent lunii noiembrie 2010*2).
________
    *2) cursul Infoeuro aferent lunii noiembrie 2010 este disponibil pe pagina de internet: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?fuseaction=countries&SearchField=&Period=2009-4&Delim=,&Language=en

    ATENŢIE: Bugetul proiectului dumneavoastrã va fi exprimat DOAR în lei.
    Cererile de finanţare care prezintã buget calculat în euro vor fi respinse.
    Structura bugetului cererii de finanţare se regãseşte în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale.
    Durata de implementare a unui proiect trebuie sã fie cuprinsã între minimum 6 (şase) luni şi maximum 3 (trei) ani. Dacã proiectul dumneavoastrã are o duratã între limitele specificate mai sus, în timpul implementãrii aveţi posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fãrã însã a depãşi limita maximã admisã pentru acest tip de cereri de proiecte (3 ani), fãrã a modifica valoarea totalã eligibilã a finanţãrii şi cu o justificare bine fundamentatã. OIPOSDRU ANOFM analizeazã propunerea de extindere a perioadei de implementare şi decide aprobarea sau respingerea propunerii formulate de beneficiar.
    2.2. Alocarea financiarã orientativã
    Alocarea financiarã orientativã pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte este de 20.000.000 euro, respectiv 85.396.000 lei*3) din care Fondul Social European (contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã) reprezintã 100%, iar contribuţia publicã naţionalã la finanţarea acordatã reprezintã 0%.
________
    *3) cursul Infoeuro aferent lunii noiembrie 2010 este disponibil pe pagina de internet: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?fuseaction=countries&SearchField=&Period=2009-4&Delim=,&Language=en

    În cazul în care valoarea cererilor de finanţare primite şi selectate depãşeşte alocarea financiarã pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte, AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a utiliza fonduri suplimentare din alocarea financiarã corespunzãtoare domeniului major de intervenţie. În cazul în care alocarea financiarã prevãzutã nu poate fi folositã din cauza numãrului redus de cereri de finanţare selectate, AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a realoca fondurile rãmase cãtre alte cereri de propuneri de proiecte în cadrul aceluiaşi domeniu major de intervenţie.
    2.3. Contribuţia solicitantului
    Contribuţia solicitantului reprezintã procentul din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului propus care va fi suportat de cãtre dumneavoastrã, sub formã financiarã, în calitate de solicitant.
    În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în naturã nu este eligibilã.
    Valoarea contribuţiei dumneavoastrã în calitate de solicitant este de 25%.
    Dacã proiectul este propus de un grup de organizaţii partenere, solicitantul este instituţia promotoare care formuleazã şi depune cererea de finanţare.
    Pe parcursul implementãrii proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulãrii proiectului, precum şi orice cheltuialã suplimentarã ce va apãrea în timpul implementãrii proiectului vor fi suportate de cãtre dumneavoastrã în calitate de beneficiar.
    IMPORTANT !
    Vã rugãm sã reţineţi cã:
    TOATE cererile de finanţare nerambursabilã pentru POSDRU se completeazã şi se transmit online în limba românã; în acest scop, accesaţi pagina de internet a AMPOSDRU www.fseromania.ro, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link Actionweb.
    Cererile de Finanţare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.
    ! Atenţie: Sistemul informatic va bloca transmiterea cererilor de finanţare dupã expirarea termenului limitã de transmitere on-line a cererilor de finanţare, prevãzut pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte, respectiv 29 Decembrie ora 16.00!
    Dupã transmiterea on-line a cererii de finanţare, sistemul informatic genereazã automat Anexele 1-5 şi 7, în format pdf, pentru a putea fi tipãrite de cãtre solicitant. Acestea vor fi însoţite, dacã este cazul, de Anexa 6 - Acordul de parteneriat. Anexele 1-7 vor primi numãr de înregistrare/datã de la solicitant.
    Toate anexele generate de sistemul Actionweb vor fi transmise de cãtre solicitant pe suport de hârtie, cu respectarea regulilor prevãzute în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale pentru transmiterea acestor documente, prin servicii de curierat sau prin delegat, cãtre OIPOSDRU ANOFM, la urmãtoarea adresã:
    OIPOSDRU ANOFM
    str. Avalanşei, nr. 20-22, sector 4, Bucureşti, cod poştal 040305.
    ATENŢIE: Înainte de a trimite plicul cu documente la sediul OIPOSDRU ANOFM, verificaţi respectarea tuturor regulilor privind comunicarea acestor anexe stabilite de capitolul 4.1. din Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale.
    Nerespectarea prevederilor amintite va conduce la respingerea cererii de finanţare.
    Pentru a facilita procesul de completare şi transmitere a cererilor de finanţare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, în perioada 30 noiembrie- 29 decembrie, între orele 9.00-16.00, la sediul OIPOSDRU ANOFM funcţioneazã un birou de informare.
    Întrebãrile referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi transmise:
    - prin e-mail - la adresa oi_anofm@amposdru.mmssf.ro,
    - telefonic - la numãrul 021 311 07 36,
    - prin fax - la numãrul 021 311 07 36.
    Întrebãrile care pot fi relevante şi pentru alţi solicitanţi, împreunã cu rãspunsurile corespunzãtoare, vor fi publicate pe pagina de internet www.fse.anofm.ro a OIPOSDRU ANOFM, respectiv pe pagina de internet www.fseromania.ro a AMPOSDRU.
    3. POSDRU 2007-2013
    3.1. Axa Prioritarã 4
    "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare"
    Obiectivul general al acestei axe prioritare este creşterea calitãţii, eficienţei şi transparenţei serviciilor de ocupare furnizate de Serviciul Public de Ocupare (ANOFM).
    Dinamica semnificativã şi rapiditatea schimbãrilor de pe piaţa muncii din România necesitã atât identificarea şi implementarea de noi mãsuri de ocupare, cât şi dezvoltarea şi extinderea celor existente, ca rãspuns la noile cerinţe ale pieţei muncii, precum şi dezvoltarea şi modernizarea SPO, ca o cerinţã identificatã şi în Documentul Comun de Evaluare a Politicii de Ocupare a Forţei de Muncã 2005 (JAP).
    Operaţiunile din cadrul acestei axe prioritare vor sprijini întãrirea capacitãţii administrative a agenţiilor de ocupare la nivel naţional, judeţean şi local, luând în considerare necesitatea viitoare de modernizare a acestui serviciu, cât şi necesitatea dezvoltãrii serviciilor oferite în prezent indivizilor.
    Prin asigurarea transparenţei serviciilor oferite şi a calitãţii informaţiilor privind piaţa muncii, SPO poate realiza o implementare adecvatã a programelor de ocupare. Pentru îmbunãtãţirea calitãţii informaţiilor privind piaţa muncii, aşa cum este recomandat şi în JAP, SPO îşi va îmbunãtãţi capacitatea de a realiza studii, analize şi prognoze pe piaţa muncii. Informaţiile furnizate de aceste analize, studii şi prognoze sunt necesare atât în procesul de elaborare a strategiilor şi politicilor de ocupare, cât şi pentru implementarea acestora.
    3.2. Domeniu Major de Intervenţie 4.1.
    "Întãrirea capacitãţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare"
    Operaţiunile finanţate în cadrul acestui DMI vor sprijini activitãţile desfãşurate în vederea întãririi capacitãţii SPO de furnizare a serviciilor de ocupare. Vor fi promovate intervenţii care vor conduce la îmbunãtãţirea relaţiei dintre SPO şi clienţii sãi şi de asemenea la facilitarea şi creşterea accesului la mãsurile active de ocupare.
    Dinamica semnificativã şi rapiditatea schimbãrilor de pe piaţa muncii din România necesitã atât identificarea şi implementarea de noi mãsuri de ocupare, cât şi dezvoltarea şi extinderea aplicãrii celor existente. De aceea, va fi sprijinitã modernizarea şi reorganizarea structurii SPO, inclusiv prin acţiuni inovatoare, interregionale şi transnaţionale, luându-se în considerare şi nevoia de extindere a sistemului de management a calitãţii la nivel judeţean şi local.
    Intervenţiile destinate modernizãrii SPO vor integra aspecte privind localizarea geograficã, de naturã economicã şi socialã. Abordarea procesului de modernizare la nivel naţional, care va include promovarea culturii abordãrii integratoare ("mainstreaming"), va fi complementarã procesului de modernizare la nivel local, prin susţinerea agenţiilor de ocupare judeţene în elaborarea planurilor de dezvoltare proprii, adaptate particularitãţilor şi profilului regiunii în care sunt situate.
    Vor fi sprijinite elaborarea şi implementarea metodelor şi instrumentelor adecvate de monitorizare şi evaluare pentru mãsurarea impactului net al mãsurilor active de ocupare, dezvoltarea şi utilizarea unui set de indicatori specifici pieţei muncii, în vederea unei adaptãri eficiente a tipurilor de servicii de ocupare furnizate şi asigurarea unei calitãţi corespunzãtoare a acestora.
    Vor fi dezvoltate reţele de colaborare cu parteneri specializaţi în oferirea de servicii pe piaţa muncii, din sectorul public şi privat, în vederea îmbunãtãţirii serviciilor furnizate clienţilor şi asigurãrii complementaritãţii activitãţilor desfãşurate de diferiţi actori care acţioneazã pe piaţa muncii. Domeniile de colaborare vor include: schimb de informaţii, identificarea şi valorificarea oportunitãţilor viitoare de formare profesionalã, întâlniri regulate cu furnizori de servicii de ocupare privaţi, propuneri pentru revizuirea şi îmbunãtãţirea curriculei şi ofertei de formare profesionalã, elaborarea de analize privind piaţa muncii, schimb de expertizã şi bune practici în furnizarea serviciilor de ocupare.
    Va fi furnizat sprijin pentru îmbunãtãţirea sistemului de înregistrare a locurilor de muncã vacante în funcţie de activitatea desfãşuratã, de ocupaţie şi de tipul şi nivelul competenţelor necesare, în conformitate cu Clasificarea Internaţionalã Standard a Ocupaţiilor (ISCO).
    Pentru a asigura un impact eficient pe piaţa muncii, SPO trebuie sã fie în mãsurã sã acţioneze rapid şi sã anticipeze schimbãrile. De aceea, vor fi sprijinite intervenţii în scopul creşterii capacitãţii de analizã a pieţei muncii, de elaborare a prognozelor şi de a acţiona la nivel strategic în furnizarea serviciilor de ocupare.
    Pentru a facilita accesul la serviciile de ocupare, vor fi promovate serviciile de ocupare prin utilizarea TIC, respectiv servicii de tip "self-service", în cadrul agenţiilor de ocupare. În acest context, prin implementarea noilor metode de facilitare a corelãrii ofertei cu cererea de pe piaţa muncii, personalul SPO va putea fi redirecţionat cãtre furnizarea serviciilor de consiliere profesionalã individualizatã şi personalizatã în vederea dezvoltãrii şi asigurãrii aptitudinilor cerute pe piaţa muncii, cât şi cãtre realizarea atribuţiilor rezultate prin implementarea noilor soluţii organizaţionale. Astfel, va fi dezvoltat conceptul de abordare personalizatã a clientului, care implicã interviuri individuale de evaluare, dezvoltarea comunã a planurilor individuale de acţiune şi asistenţã în cãutarea unui loc de muncã. Mai mult, intervenţiile finanţate din FSE vor sprijini SPO sã dezvolte un sistem adecvat de abordare a şomajului neînregistrat, în special în zonele rurale şi pentru grupurile vulnerabile.
    Principalele obiective operaţionale ale acestui DMI sunt urmãtoarele:
    ● Îmbunãtãţirea şi diversificarea tipurilor de servicii furnizate clienţilor SPO;
    ● Îmbunãtãţirea procesului de monitorizare şi de evaluare a impactului net al mãsurilor active de ocupare;
    ● Îmbunãtãţirea capacitãţii SPO de anticipare a schimbãrilor de pe piaţa muncii.
    Proiectele pentru care se solicitã finanţare în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte trebuie sã urmãreascã urmãtoarele operaţiuni orientative:
    ● Dezvoltarea şi implementarea de acţiuni inovatoare şi transnaţionale în sprijinul modernizãrii Serviciului Public de Ocupare;
    ● Dezvoltarea serviciului de asistenţã personalizatã şi abordare individualã pentru şomerii cu dificultãţi de integrare/reintegrare pe piaţa muncii;
    ● Dezvoltarea serviciilor de tip "self-service";
    ● Dezvoltarea soluţiilor pentru abordarea şomajului neînregistrat, în special în mediul rural şi pentru grupurile vulnerabile;
    ● Dezvoltarea bazei de date privind serviciile furnizate, locurile de muncã vacante şi angajatorii;
    ● Elaborarea de analize, studii, cercetãri şi prognoze privind piaţa muncii, incluzând nivelul general al muncii nedeclarate sau al ocupãrii informale;
    ● Extinderea sistemului de management al calitãţii;
    ● Îmbunãtãţirea sistemului de furnizare a serviciilor de formare profesionalã pentru forţa de muncã (de ex. centre de formare profesionalã a adulţilor);
    ● Elaborarea şi implementarea instrumentelor adecvate pentru monitorizarea şi evaluarea impactului real al mãsurilor active pe piaţa muncii;
    ● Dezvoltarea de acţiuni pentru o mai bunã vizibilitate a SPO şi a serviciilor pe care acesta le oferã.
    4. CRITERII DE ELIGIBILITATE
    Vã rugãm sã aveţi în vedere faptul cã sunt aplicabile toate condiţiile specificate în Capitolul 3.1. "Reguli şi criterii de eligibilitate" din Condiţiile generale ale Ghidului Solicitantului.
    4.1. Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de beneficiari eligibili sunt:
    1. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã (ANOFM);
    2. Unitãtile cu personalitate juridicã din subordinea ANOFM, respectiv:
    ● Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncã
    ● Centrele Regionale de Formare Profesionalã a Adulţilor
    ● Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu.
    Pentru depunerea unei cereri de finanţare puteţi avea parteneri naţionali şi/sau transnaţionali.
    Solicitanţii şi partenerii acestora trebuie sã respecte regulile generale de eligibilitate menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, capitolul 3.1.
    Prin excepţie de la prevederile Ghidului Solicitantului - Condiţii Generale, partenerii naţionali şi/sau transnaţionali trebuie sã fie implicaţi în urmatoarele aspecte prezentate mai jos:
    - [] Implementarea proiectului (fiecare partener implicat în aceastã etapã este responsabil de coordonarea anumitor activitãţi din proiect şi/sau îndeplinirea anumitor activitãţi din proiect pentru atingerea rezultatelor corespondente, asigurând totodatã soluţionarea eventualelor probleme apãrute în implementarea proiectului; mai mulţi parteneri pot contribui la realizarea aceluiaşi set de activitãţi; funcţiile şi activitãţile proiectului nu sunt duplicate sau realizate în paralel, ci sunt realizate în comun; distribuire coerentã a activitãţilor şi responsabilitãţilor între parteneri);
    - Furnizare de expertizã, resurse umane şi materiale - pentru implementarea proiectului partenerii pot furniza resurse umane (de exemplu, experţi pe termen lung şi /sau scurt), resurse materiale (de exemplu, sãli de curs, echipamente, etc) şi/sau expertizã (de exemplu, studii, cercetãri, analize, etc) necesare în vederea derulãrii activitãţilor proiectului cum ar fi, de exemplu, activitãţile legate de managementul general al proiectului, achiziţii publice, informare şi publicitate etc;
    ATENŢIE!
    Chiar si in situatia implementarii proiectului in parteneriat, solicitantul va purta responsabilitatea finalã în faţa OIPOSDRU ANOFM/AMPOSDRU pentru implementarea şi managementul proiectului.
    În cazul în care contractul de finanţare este reziliat din culpa Beneficiarului sau a oricãruia din membrii parteneriatului încheiat pentru implementarea proiectului, menţionaţi în Acordul de parteneriat anexã a contractului de finanţare, beneficiarul sau membrii parteneriatului (individual sau ca ansamblu al parteneriatului pot fi excluşi, prin decizie motivatã a AMPOSDRU, de la participarea la alte cereri de propuneri de proiecte şi de la acordarea finanţãrii nerambursabile pentru o perioadã de 2 (doi) ani.
    IMPORTANT!
    În cazul în care depuneţi un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiarã şi operaţionalã vor fi avute în vedere existenţa resurselor administrative şi existenţa surselor de finanţare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu) şi nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte.
    Parteneriatul va fi obligat sã facã dovada unei capacitãţi operaţionale şi financiare corespunzãtoare. OIPOSDRU poate decide motivat respingerea aplicaţiei sau încetarea contractãrii în situaţia în care constatã cã parteneriatul nu face aceastã dovadã.
    4.2. Activitãţi eligibile
    În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile urmãtoarele activitãţi:
    1. Dezvoltarea metodelor/instrumentelor/serviciilor/programelor de implementare a mãsurilor active de ocupare, incluzând informare şi consiliere, servicii care au în vedere în mod specific integrarea grupurilor vulnerabile etc.;
    2. Implementarea activitãţilor care vizeazã consolidarea capacitãţii SPO de a furniza servicii de ocupare a forţei de muncã;
    3. Dezvoltarea şi implementarea metodelor/instrumentelor pentru monitorizarea şi evaluarea mãsurilor active de ocupare şi a impactului acestora pe piaţa muncii la nivel local, regional şi naţional, precum:
    a. dezvoltarea şi integrarea unor tehnici şi instrumente inovatoare pentru monitorizarea impactului mãsurilor active de ocupare asupra grupurilor ţintã;
    b. dezvoltarea şi implementarea unor sisteme de monitorizare şi raportare adecvate corelate cu baza de date europeanã Eurostat privind mãsurile active de ocupare;
    4. Dezvoltarea şi implementarea sistemelor şi instrumentelor pentru consolidarea capacitãţii de prognozã şi planificare în domeniul ocupãrii;
    5. Dezvoltarea şi implementarea de noi soluţii organizaţionale orientate spre creşterea calitãţii şi eficienţei serviciilor de ocupare furnizate;
    6. Elaborarea/implementarea/monitorizarea planurilor individuale de acţiune;
    7. Elaborarea şi implementarea metodelor specifice, inclusiv inovatoare de recrutare şi plasare a forţei de muncã în concordanţã cu cerinţele angajatorilor;
    8. Dezvoltarea şi implementarea instrumentelor şi tehnicilor specifice pentru creşterea calitãţii serviciilor de mediere a muncii, inclusiv organizarea burselor de locuri de muncã, la nivel local, regional, naţional şi transnaţional;
    9. Identificarea, elaborarea, transferul de cunoştinţe şi implementarea de tehnici, metode, metodologii şi instrumente în vederea furnizãrii serviciilor SPO;
    10. Elaborarea şi implementarea unor tehnici şi instrumente inovatoare pentru furnizarea serviciilor de consiliere personalizatã;
    11. Dezvoltarea şi implementarea serviciilor de tip "self-service" pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor SPO;
    12. Dezvoltarea unor tehnici şi instrumente inovatoare pentru îmbunãtãţirea capacitãţii SPO de a evalua potenţialul profesional al şomerilor;
    13. Îmbunãtãţirea serviciilor destinate IMM-urilor, inclusiv micro-întreprinderilor, în vederea prevenirii şomajului;
    14. Identificarea şi implementarea standardelor şi procedurilor internaţionale aplicabile serviciilor furnizate de SPO;
    15. Schimbul de date între structurile SPO, dezvoltarea de reţele software, schimb şi implementare de bune practici şi modalitãţi de îndeplinire a funcţiilor şi de furnizare a serviciilor;
    16. Identificarea, implementarea şi schimbul de bune practici şi expertizã cu Serviciile Publice de Ocupare din statele membre ale UE;
    17. Extinderea şi modernizarea sistemului informatic al SPO la nivel naţional şi local;
    18. Extinderea şi modernizarea bazei de date a SPO, la nivel naţional şi local, inclusiv prin dezvoltarea de sisteme inovatoare de comunicare cu alte instituţii relevante (precum Inspectoratul Teritorial de Muncã, Direcţia Generalã Protecţia Persoanelor cu Handicap, Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru datele personale; Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, EURES - portalul mobilitãţii europene pentru ocuparea forţei de muncã etc.);
    19. Dezvoltarea, utilizarea şi actualizarea bazelor de date privind cererea şi oferta de forţã de muncã în vederea realizãrii corepondenţei cu profilul ocupaţional, precum şi pentru a furniza informaţii integrate;
    20. Implementarea şi certificarea sistemului de management al calitãţii;
    21. Cooperarea şi dezvoltarea reţelelor cu furnizori acreditaţi publici/privaţi de servicii de informare şi consiliere profesionalã;
    22. Cooperarea şi dezvoltarea reţelelor la diferite niveluri cu actori relevanţi publici şi privaţi de pe piaţa muncii, precum furnizori de servicii de ocupare şi furnizori de FPC, în vederea dezvoltãrii şi asigurãrii calitãţii serviciilor de ocupare oferite, inclusiv promovarea dialogului social şi schimburi de experienţã şi de bune bractici;
    23. Identificarea şi diseminarea expertizei şi bunelor practici prin intermediul acţiunilor de informare, organizarea de evenimente şi informarea personalului;
    24. Campanii de informare şi publicitate în scopul promovãrii serviciilor de ocupare oferite, inclusiv promovarea poveştilor de succes şi rezultatelor obţinute, la nivel local, regional, naţional şi transnaţional, publicaţii şi alte materiale informative;
    25. Dezvoltarea şi implementarea activitãţilor de informare şi publicitate adresate potenţialilor clienţi cu scopul de a promova serviciile SPO (inclusiv prin stabilirea birourilor de informare, campaniilor de informare şi a altor mãsuri de informare şi publicitate);
    26. Dezvoltarea şi implementarea metodelor şi intervenţiilor specifice de abordare a şomajului neînregistrat, în special în mediul rural şi pentru grupurile vulnerabile;
    27. Elaborarea de analize şi studii privind funcţionarea SPO pe piaţa muncii;
    28. Analizã, cercetare şi expertizã privind instrumentele şi programele aplicate, în special în domenii precum:
    a. identificarea programelor de ocupare cu un nivel ridicat de eficienţã şi eficacitate şi diseminarea acestora;
    b. standarde specifice serviciilor de ocupare;
    c. informare şi consiliere profesionalã;
    d. formare profesionalã;
    e. plasarea la locul de muncã;
    f. mobilitatea profesionalã a şomerilor;
    29. Crearea, utilizarea şi actualizarea registrelor cu instituţiile care furnizeazã programe de formare profesionalã pentru şomeri şi pentru persoanele aflate în cãutarea unui loc de muncã;
    30. Cercetare, analizã şi expertizã în vederea identificãrii nevoilor de formare profesionalã ale şomerilor şi ale persoanelor supuse riscului de a deveni şomeri, diagnosticãrii cerinţelor de calificare, precum şi pentru identificarea şi analiza obstacolelor în participarea la formare profesionalã şi a metodelor pentru eliminarea acestora;
    31. Îmbunãtãţirea capacitãţii propriilor centre de formare profesionalã de a furniza servicii de formare profesionalã de calitate adresate şomerilor (precum pregãtirea personalului din cadrul centrelor de formare, dezvoltarea programelor furnizate etc.), inclusiv dezvoltarea şi extinderea mecanismelor de validare/certificare a învãţãrii anterioare;
    32. Dezvoltarea şi actualizarea programelor modulare de formare profesionalã furnizate persoanelor în cãutarea unui loc de muncã, corelate cu nevoile pieţei muncii;
    33. Consolidarea capacitãţii SPO de analizã a cadrului legislativ relevant şi de a dezvolta propuneri de modificãri legislative în domeniul ocupãrii;
    34. Identificarea şi implementarea de noi forme de organizare şi management al SPO;
    35. Activitãţi inovatoare, interregionale şi transnaţionale, în vederea diversificãrii şi îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor de ocupare furnizate de SPO.
    În cazul în care în cererea de finanţare se regãsesc activitãţi cu caracter transnaţional, acestea vor fi considerate ca fiind eligibile în condiţiile urmãtoare:
    ● sunt relevante pentru proiect şi au loc în ţãrile din care provin partenerii transnaţionali sau în statele UE în care partenerii transnaţionali au deschise filiale/sucursale sau membri cu personalitate juridicã,
    ● în cazul în care nu existã parteneri transnaţionali, activitãţile transnaţionale au legãturã directã cu atingerea obiectivelor proiectului.
    4.3. Grup ţintã eligibil
    În cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte de strategice, grupul ţintã eligibil cuprinde urmãtoarele categorii:
    ● Personalul propriu al Serviciului Public de Ocupare;
    ● Instituţii ale Serviciului Public de Ocupare
    Vã rugãm sã aveţi în vedere cã in conformitate cu prevederile Contractului de finanţare, pentru fiecare persoanã din grupul ţintã inclusã în proiectul propus de dumneavoastrã, aveţi obligaţia completãrii Formularului de identificare a grupului ţintã, care cuprinde date de identificare şi de contact, precum şi alte informaţii privind statutul social şi ocupaţional, etc.
    Pe întreaga duratã de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite OIPOSDRU ANOFM informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si al Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã.
    În calitate de beneficiar veţi avea obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 506/2004. Astfel, veţi informa persoanele din grupul ţintã al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate.
    În acest sens, dupã semnarea contractului de finanţare nerambursabilã cu OIPOSDRU ANOFM, dumneavoastrã, în calitate de beneficiar, va trebui sã demaraţi procedurile legale în vederea înregistrãrii ca operator de date cu caracter personal, în situaţia în care nu sunteţi încã înregistrat ca operator de date cu caracter personal.
    Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi vor da acordul privind utilizarea datelor personale.
    4.4. Eligibilitatea cheltuielilor
    Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate din Fondul Social European prin POSDRU sunt prevãzute şi detaliate în Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice <>nr. 1117/<>2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013.
    Lista categoriilor şi subcategoriile de cheltuieli eligibile:
    1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului
    1.1. Salarii şi asimilate acestora;
    1.2. Onorarii(inclusiv taxele şi contribuţiile sociale aferente conform legislaţiei în vigoare);
    1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)
    2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
    2.1. Transport persoane (personal propriu, participanţi şi alte persoane);
    2.2. Transport materiale şi echipamente;
    2.3. Cazare;
    2.4. Diurnã (pentru personalul propriu).
    3. Cheltuieli pentru derularea proiectului
    3.1. Servicii de sonorizare
    3.2. Traducere şi interpretare;
    3.3. Prelucrare date;
    3.4. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice;
    3.5. Achiziţionare de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic;
    3.6. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare;
    3.7. Materiale consumabile
    4. Cheltuieli aferente activitãţilor subcontractate (externalizate)
    4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesarã, inclusiv managementul proiectului şi consultanţã juridicã,
    4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusive PFA) în vederea furnizãrii unor servicii
    5. Taxe
    5.1. taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale),
    5.2. taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare,
    5.3. taxe de eliberare a certificatelor de calificare,
    5.6. taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competenţe,
    5.7. taxe de participare la programe de formare.
    6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derularii activitatilor proiectului
    6.1. Închiriere (locaţii, bunuri):
    6.2. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru:
    a) echipamente
    b) vehicule
    c) diverse bunuri mobile şi imobile.
    8. Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie
    8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar,
    8.2. Utilitãţi,
    8.3. Servicii de administrare a clãdirilor,
    8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport,
    8.5. Arhivare documente,
    8.6. Amortizare active,
    8.7. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale),
    8.8. Multiplicare, cu exceptia materialelor de informare si publicitate,
    8.9. Conectare la reţele informatice,
    8.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã,
    8.11. Abonamente la publicaţii de specialitate,
    8.12 Materiale consumabile.
    9. Cheltuieli de informare şi publicitate
    a. producţia materialelor publicitare şi de informare,
    b. tiparirea/multiplicarea, materialelor publicitare şi de informare,
    c. difuzarea materialelor publicitare şi de informare,
    d. dezvoltare/Adaptare pagini web,
    e. închirierea de spaţiu publicitar,
    f. alte activitãţi de informare şi publicitate.
    10. Cheltuieli de tip FEDR
    10.1. Terenuri
    10.2. Amenajãri de terenuri
    10.3. Construcţii
    10.4. Instalaţii tehnice
    10.5. Mobilier, aparaturã, biroticã, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
    10.6. Alte cheltuieli pentru investiţii.
    ATENŢIE!!!
    Solicitanţii/Partenerii instituţii publice şi/sau structuri/entitãţi finanţate integral sau parţial din bugetul de stat vor aplica, pentru salarizarea experţilor proprii, limitele şi plafoanele stabilite prin legislaţia naţionalã aplicabilã*4).
___________
    *4) <>Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice

    În calitate de solicitant, pentru stabilirea cheltuielilor cu personalul propriu implicat în implementarea proiectului, trebuie sã respectaţi prevederile <>art. 8 din Legea 202/2006 republicatã privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv:
    "Art. 8
    (1) Personalul Agenţiei Naţionale şi al unitãţilor din subordine este format din funcţionari publici şi salariaţi încadraţi pe baza de contract individual de muncã
    (2) Personalul prevãzut la alin. (1) este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar".
    4.5. INDICATORI
    Indicatorii proiectului dumneavoastrã trebuie sã contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor definiţi în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificãrile ulterioare (care se regãseşte pe pagina de internet www.fse.anofm.ro la Secţiunea Documente programatice). În caz contrar, cererea de finanţare va fi respinsã.
    În cadrul cererii de finanţare, veţi completa valorile aferente indicatorilor de mai jos, conform activitãţilor din proiectul dumneavoastrã.
    INDICATORI DE PROGRAM:
    (a) Indicatori de realizare imediatã (output)
    ● Numãr de agenţii de ocupare sprijinite,
    ● Numãr de analize şi prognoze privind piaţa muncii
    (b) Indicatori de rezultat (result)
    ● Numãrul agenţiilor de ocupare care furnizeazã servicii de tip "self-service"
    ● Ponderea agenţiilor de ocupare certificate în sistemul de management al calitãţii (%)
    ● Ponderea şomerilor cuprinşi în programele de formare din totalul şomerilor care au beneficiat de cel puţin o mãsurã activã de ocupare (%)
    IMPORTANT:
    Este obligatoriu ca cererea dumneavostrã de finanţare sã conţinã valori stabilite pentru minim un indicator de output şi de rezultat din categoria indicatorilor de program.
    INDICATORI SUPLIMENTARI:
    (a) Indicatori de resurse(input)
    ● Numãrul proiectelor care sprijinã întãrirea capacitãţii SPO
    (b) Indicatori de realizare imediatã (output)
    ● Numãr de evenimente de comunicare şi promovare la nivel naţional - Serviciul Public de Ocupare,
    ● Numãr de evenimente de comunicare şi promovare la nivel judeţean - Serviciul Public de Ocupare
    ● Numãr de studii, analize, rapoarte, strategii - Serviciul Public de Ocupare
    (c) Indicatori de rezultat (result)
    ● Ponderea şomerilor de lungã duratã din mediul rural în total şomeri beneficiari a cel puţin o mãsurã activã de ocupare (%)
    ● Ponderea şomerilor beneficiari de servicii de tip "self-service" în total şomeri înregistraţi la o agenţie (%)
    ● Gradul de satisfacţie a clienţilor SPO (pe o scarã de la 1 la 10)
    ● Numãr de agenţii de ocupare acreditate conform standardelor de calitate - Serviciul Public de Ocupare
    ● Parteneri transnaţionali implicaţi în proiect - Serviciul Public de Ocupare.
    5. PROCESUL DE EVALUARE ŞI SELECŢIE
    Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale, Cap. 5.1. şi se realizeazã pe baza grilelor prezentate în Anexa 1 si Anexa 2 la prezentul Ghid - Condiţii specifice. Dacã proiectul primeşte un "nu" la oricare din rubricile grilei de evaluare prezentate în Anexa 1, cererea de finanţare este respinsã.
    Pentru a fi aprobata, cererea de finanţare trebuie sã primeascã "da" la toate rubricile aferente grilei prezentate in Anexa 1, precum şi un scor minim de 65 de puncte in etapa de evaluare desfãşuratã pe baza grilei de evaluare prezentatã în Anexa 2.
    Cererea de finanţare va obţine punctaj suplimentar, conform grilei de evaluare şi selecţie anexã la prezentul ghid, dacã:
    ● Promoveazã reţele şi parteneriate la nivel naţional şi european în scopul sprijinirii noilor forme de organizare şi mangement a SPO,
    ● Contribuie la îmbunãtãţirea/diversificarea serviciilor oferite clienţilor SPO,
    ● Contribuie la facilitarea procesului de furnizare a serviciilor SPO oferite clienţilor.
    6. CONTESTAŢII
    Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisã în Ghidul Solicitantului - Conditii Generale, cap. 5.4.
    Contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare se depun (semnate şi ştampilate) la Registratura OIPOSDRU ANOFM la adresa: str. Avalanşei nr. 20-22, sector 4, Bucureşti,cod poştal 040305, pe fax la nr. 021 311.07.36 sau la adresa de e-mail oi_anofm@amposdru.mmssf.ro, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrãtoare de la transmiterea Scrisorii de informare prin e-mail.
    Contestaţia trebuie sã cuprindã aspectele punctuale ale deciziei OIPOSDRU ANOFM cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastrã cu privire la problema contestatã. În vederea soluţionãrii, contestaţiile depuse în termen vor fi transmise Comitetului de soluţionare a contestaţiilor care se constituie şi funcţioneazã la nivelul AMPOSRU.
    Contestaţiile care încearcã sã acrediteze ideea neprimirii prin email a Scrisorii de informare de cãtre solicitant (spam, firewall, filtre ale serverelor solicitantului, nedeschiderea la timp sau deloc a e-mail-ului de cãtre reprezentanţii solicitanţilor, schimbarea adresei de e-mail de contact necomunicatã OIPOSDRU ANOFM, etc.) şi pentru care existã la OIPOSDRU ANOFM confirmarea trimiterii acelui e-mail cãtre contestatar, vor fi respinse de Comitetul de Soluţionare a Contestaţiilor.
    7. PROCESUL DE CONTRACTARE
    Dacã proiectul depus de dumneavoastrã a fost propus spre finanţare de cãtre Comitetul de Evaluare, OIPOSDRU ANOFM va iniţia procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastrã.
    În acest sens va fi transmisã cãtre dumneavoastrã, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la:
    (1) documentele pe care trebuie sã le prezentaţi privind organizaţia şi partenerii dumneavoastrã;
    (2) condiţiile de valabilitate a acestora;
    (3) termenul limitã de prezentare a documentelor,
    (4) condiţiile pentru aprobare (dacã este cazul) identificate pentru clarificare de cãtre comitetul de evaluare.
    Documentele minim solicitate pentru încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastrã sunt:
    1. Pentru instituţii publice:
    (a) Declaraţie din care sã reiasã numãrul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective, semnatã şi ştampilatã de cãtre reprezentantul legal al solicitantului (original).
    (b) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul);
    (c) Ordin sau decizie a conducãtorului ierarhic superior pentru persoana desemnatã sã semneze contractul, dupã caz (un exemplar original)
    2. Pentru societãţi comerciale înfiinţate în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã:
    a) Documentele statutare, inclusiv actele adiţionale, dacã existã (copie);
    b) Certificatul de înregistrare fiscalã/CUI (copie);
    c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului care sã ateste cã organizaţia dumneavoastrã nu este în stare de insolvenţã sau pe cale de lichidare, nu are afacerile administrate de cãtre tribunal, nu sunt începute proceduri de aranjamente cu creditorii, nu are activitatea suspendatã, nu este subiectul oricãror proceduri care se referã la astfel de situaţii, sau nu este în orice situaţie analogã provenind dintr-o procedurã similarã prevãzutã în legislaţia şi reglementãrile naţionale în vigoare (original+ copie);
    d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã societatea comerciala, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetuI cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul)
    e) Certificatul de atestare fiscalã emis în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 673/2009 pentru modificarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscalã pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilitãţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisã la litera a) nu trebuie sã depãşeascã 1/12 din suma înscrisa la litera b) (in original sau copie legalizatã).
    Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie sã depunã la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice Judeţeanã sau a Municipiului Bucureşti, dupã caz, o cerere întocmitã in conformitate cu modelul prezentat în Anexa 21) a Ordinului mai sus menţionat, în care acesta trebuie sã completeze şi rubrica destinatã contribuabililor care solicitã fonduri externe nerambursabile.
    (f) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice <>nr. 2052 bis/<>1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmãrirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie sã fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilitãţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisã în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, <>nr. 75/<>767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfãşuratã de cãtre organele fiscale locale, în care trebuie sã fie precizat cã solicitantul se încadreazã, la data întocmirii certificatului de atestare fiscalã, in urmãtoarea situaţie: "obligaţiile de platã scadente nu depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat".
    Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie sã depunã la Autoritãţile administraţiei publice locale o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat în Anexa 15 a Ordinului nr. 2052bis/1528/2006, în care acesta trebuie sã solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.
    3. Pentru organizaţii non-profit înfiinţate în baza <>O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
    (a) Documentele statutare inclusiv actele adiţionale şi hotãrârile judecãtoreşti de modificare, dacã este cazul (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagina)
    b) Hotãrârea Judecãtoreascã de înfiinţare (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare paginã);
    (c) Extras actualizat din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor sau certificat emis de Judecãtorie sau Tribunal, care sã ateste numãrul de înregistrare al organizaţiei dumneavoastrã şi situaţia juridicã a organizaţiei (original sau copie legalizatã);
    (d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã organizaţia, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul);
    (e) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 673/2009 pentru modificarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscalã pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilitãţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisã la litera a) nu trebuie sã depãşeascã 1/12 din suma înscrisã la litera b) (in original sau copie legalizatã).
    Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie sã depunã la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice Judeţeanã sau a Municipiului Bucureşti, dupã caz, o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 21 a Ordinului mai sus menţionat, in care acesta trebuie sã completeze şi rubrica destinatã contribuabililor care solicitã fonduri externe nerambursabile.
    (f) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice <>nr. 2052 bis/<>1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmãrirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie sã fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilitãţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisã in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, <>nr. 75/<>767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfãşuratã de cãtre organele fiscale locale, în care trebuie sã fie precizat cã solicitantul se încadreazã, la data întocmirii certificatului de atestare fiscalã, in urmãtoarea situaţie: "obligaţiile de platã scadente nu depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat".
    Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie sã depunã la Autoritãţile administraţiei publice locale o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat în Anexa 15 a Ordinului nr. 2052bis/1528/2006, in care acesta trebuie sã solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.
    Atenţie!
    ● Certificatul de atestare fiscalã eliberat de ANAF este un document esenţial în vederea semnãrii contractului de finanţare. Vã rugãm sã trataţi cu maximã importanţã acest document!
    ● Vã reamintim cã valabilitatea acestui document trebuie sã cuprindã perioada estimatã de semnare a contractului, în condiţiile în care are o valabilitate de doar 30 de zile de la data eliberãrii.
    Vã rugãm sã reţineţi cã documentele enumerate mai sus vor fi solicitate si pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei.
    4. Pentru partenerii transnaţionali:
    a) Statutul organizaţiei:
    a1) pentru instituţii publice: Declaraţie din care sã reiasã numãrul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective (copie legalizatã în Iimba românã);
    a2) pentru Societãţi Comerciale şi Organizaţii Non-Profit: Statutul organizaţiei (tradus legalizat in limba românã)
    (b) Declaraţie pe propria rãspundere cã nu se încadreazã in situaţiile de excludere stipulate in Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, la Capitolul 3.1. "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor" (copie legalizatã in limba românã).
    (c) documente doveditoare, în traducere legalizatã, care sã ateste informaţiile referitoare la capacitatea tehnicã şi operaţionalã, existenţa unor datorii la bugetul statului de provenienţã, bilanţ, numãr de angajaţi, etc., similare entitãţilor cu personalitate juridicã române;
    De asemenea, pentru încheierea contractului de finanţare, indiferent de tipul instituţiei, trebuie sã transmiteţi şi urmãtoarele documente:
    ● CV-urile echipei de management a proiectului, pentru acele activitãţi care nu sunt subcontractate (echipa de management responsabilã), în limba românã, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de cãtre titulari;
    ● Declaraţie privind existenţa resurselor administrative, prin indicarea numãrului total de angajaţi în fiecare din ultimii 2 ani;
    Atenţie!
    În perioada de contractare se verificã dacã solicitantul nu se încadreazã, din punct de vedere al obligaţiilor de platã restante la bugetele publice, într-una din situaţiile de mai jos:
    ● obligaţiile de platã nete depãşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscalã emis de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
    ● obligaţiile de platã depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscalã emis de autoritãţile publice locale.
    Vã rugãm sã reţineţi cã documentele enumerate mai sus vor fi solicitate şi pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei.
    Vã atragem atenţia cã OIPOSDRU ANOFM îşi rezervã dreptul de a solicita şi alte documente relevante a cãror necesitate ar reiesi din analiza dosarului de finanţare sau din modificãri legislative ulterioare.
    IMPORTANT!
    În cazul aprobãrii condiţionate a cererii de finanţare, conform procedurii descrise la cap. 5 din Ghidul solicitantului - Condiţii generale, în perioada de contractare vor fi clarificate aspectele neclare constatate de Comitetul de Evaluare, referitoare la activitãţi sau grupuri ţintã nespecificate explicit în Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice, la neclaritãţi/neconcordanţe minore în cererea de finanţare, greseli minore, inclusiv aritmetice sau de calcul al procentelor, erori/neconcordanţe în justificarea si prezentarea bugetului proiectului.
    De asemenea, OIPOSDRU ANOFM poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activitãţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justificã temeinic legãtura DIRECTÃ a activitãţilor pentru care s-au prevãzut cheltuielile cu obiectivul proiectului.
    În situaţia în care clarificãrile furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia cã cererea de finanţare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformã administrativ, OIPOSDRU ANOFM îşi rezervã dreptul de a înceta procesul de contractare cu solicitantul.

    ANEXA 1

               GRILA DE EVALUARE - FAZA A


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┬───┐
│Conformitate Administrativã │DA │NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│1. Toate Anexele au fost transmise. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│2.1. Anexele 1 - 5 şi 7 au fost transmise în termenul limitã stabilit │ │ │
│de Ghidul Solicitantului (10 zile lucrãtoare). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│2.2. *Acordul de parteneriat a fost trimis în termenul limitã stabilit│ │ │
│de Ghidul Solicitantului (10 zile lucrãtoare). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│3. *Acordul de parteneriat este lizibil │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│4.1. Anexele 1- 5 si 7 îndeplinesc condiţiile de formã şi de conţinut │ │ │
│stabilite prin Ghidul Solicitantului şi sunt cele generate de │ │ │
│Actionweb. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│4.2. *Acordul de parteneriat îndeplineşte condiţiile de formã şi de │ │ │
│conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi este cel generat de │ │ │
│ActionWeb. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│5. Cererea de finanţare respectã modalitatea de transmitere stabilitã │ │ │
│prin Ghidul Solicitantului. │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┘


_______
    * Nu constituie obiectul verificarii in cazul in care proiectul nu este depus in parteneriat


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┬───┐
│Eligibilitatea Proiectului │DA │NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│1. Proiectul nu conţine date de identificare în secţiunile în care │ │ │
│este interzisã prezentarea acestora, în conformitate cu definiţiile │ │ │
│date în Ghidul Solicitantului - condiţii generale. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│2. Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei │ │ │
│prioritare şi domeniului major de intervenţie. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│3. Grupul/grupurile ţintã este în concordantã cu prevederile Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Conditii Specifice aferente Axei prioritare si │ │ │
│Domeniului Major de Intervenţie ale cererii de propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│4. Activitãţile proiectului sunt în concordantã cu prevederile │ │ │
│Ghidului Solicitantului - Condiţiile Specifice aferente Axei │ │ │
│Prioritare si Domeniului │ │ │
│Major de Intervenţie ale cererii de propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│5. Bugetul proiectului respectã limitele (minimã şi maximã) prevãzute │ │ │
│de cererea depropuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│6. Proiectul respectã prevederile comunitare şi naţionale privind │ │ │
│informarea şi publicitatea │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│7. Perioada de implementare a proiectului respectã limitele (minimum 6│ │ │
│luni şi maximum 3 ani) prevãzute de cererea de propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│8. Proiectul este implementat în România în conformitate cu condiţiile│ │ │
│privind locaţia stabilite prin Ghidul Solicitantului - Condiţii │ │ │
│Specifice şi Condiţii Generale. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│9. Proiectul respectã regulile specifice privind eligibilitatea │ │ │
│activitãţilor cu caracter transnaţional stabilite prin Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Conditii generale sau/şi Condiţii Specifice. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│10. Proiectul este implementat la nivel strategic (are un caracter │ │ │
│naţional sau multiregional). │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┬───┐
│Eligibilitatea Solicitantului │DA │NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│1.Solicitantul este o organizaţie cu personalitate juridicã, legal │ │ │
│constituitã în România │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│2. Solicitantul aparţine uneia din categoriile de beneficiari │ │ │
│eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de Implementare al POS │ │ │
│DRU şi cu Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice, astfel: │ │ │
│ ● Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã │ │ │
│ ● Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncã │ │ │
│ ● Centrele Regionale de formare profesionalã a adulţilor │ │ │
│ ● Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│3. Solicitantul nu se aflã într-una din situaţiile in care nu i se │ │ │
│poate acorda finanţarea nerambursabilã, prevãzute in Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Condiţii Generale (cap. 3.1.1) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│4. *Parteneriatul demonstreazã capacitate operaţionalã, prin existenţa│ │ │
│resurselor administrative. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│5. *Parteneriatul demonstreazã capacitate financiarã, prin existenţa │ │ │
│surselor de finanţare stabile pentru implementarea proiectului │ │ │
│(rezultatul net din bilanţul contabil al ultimilor 2 ani). │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┘


_________
    * În cazul în care proiectul nu este depus în parteneriat, se va lua în considerare capacitatea solicitantului


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┬───┐
│Eligibilitatea Partenerilor* │DA │NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│1. Partenerii reprezintã organizaţii cu personalitate juridicã, legal │ │ │
│constituite în România sau într-un stat membru UE, în cazul │ │ │
│partenerilor transnaţionali. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│2. Partenerii desfãşoarã activitãţi relevante în cadrul proiectului │ │ │
│şi au în obiectul de activitate al instituţiei pe care o reprezintã │ │ │
│şi activitatea/activitãţile din cadrul proiectului pentru care au rol │ │ │
│de parteneri (prevederea referitoare la obiectul de activitate nu este│ │ │
│aplicabilã sindicatelor, patronatelor şi asociaţiilor profesionale). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│3. Partenerii nu se aflã într-una din situaţiile prevãzute în Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Condiţii Generale (cap. 3.1.1) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───┼───┤
│4. Fiecare dintre parteneri este implicat în urmãtoarele aspecte: │ │ │
│implementarea proiectului, furnizare de expertizã, resurse umane şi │ │ │
│materiale. │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┘


__________
    * Nu constituie obiectul verificarii in cazul in care proiectul nu este depus in parteneriat



    ANEXA 2

                     GRILA DE EVALUARE - FAZA B


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ Criterii de selecţie │ Punctaj│
│ │max.100p│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1. Relevanţã (prin obiectivele sale, proiectul contribuie la │Punctaj │
│realizarea obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi │max.30 p│
│strategiilor europene şi naţionale, regionale şi/sau locale şi la │ │
│soluţionarea nevoilor specifice ale grupului/grupurilor ţintã) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.1. Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile │ │
│europene şi naţionale, regionale si/sau locale, axa prioritarã şi │ │
│domeniul major de intervenţie, Complementaritate şi lecţii │ │
│invãţate (proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite│ │
│prin politicile şi strategiile europene şi naţionale, regionale │ │
│si/sau locale, inclusiv argumentarea clarã a acestei contribuţii; │ 3 │
│prezentarea clarã a contribuţiei proiectului la realizarea │ │
│obiectivelor axei prioritare, domeniului major de intervenţie şi │ │
│cererii de propuneri de proiecte; proiectul prezintã modalitãţi de │ │
│valorizare a lecţiilor învãţate din experienţa solicitantului şi/sau │ │
│a partenerilor sãi, de valorizare şi extindere a bunelor practici şi │ │
│a rezultatelor altor strategii/programe/proiecte relevante │ │
│desfãşurate/în curs de desfãşurare; proiectul integreazã clar │ │
│lecţiile învãţate din experienţa implementãrii altor proiecte) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.2. Grup/grupurile ţintã incluse în proiect (grupul/grupurile │ │
│ţintã incluse în proiect sunt definite, descrise, cuantificate clar │ │
│în contextul implementãrii proiectului şi corelate cu activitãţile │ 3 │
│proiectului; descrierea modalitãţilor de identificare, recrutare, │ │
│implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând │ │
│grupului/grupurilor ţintã) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.3. Relevanţa proiectului faţã de nevoile grupului/grupurilor │ │
│ţintã şi necesitatea implementãrii proiectului (proiectul │ │
│defineşte clar nevoile grupului/grupurilor ţintã prin furnizarea de │ 4 │
│date cantitative şi calitative, studii sau analize statistice; │ │
│strategia şi activitãţile propuse de proiect rãspund nevoilor │ │
│identificate şi contribuie la satisfacerea acestora) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.4. Demonstrarea clarã a valorii adãugate a proiectului │ │
│(conform prevederilor din Ghidul Solicitantului - Condiţii generale) │ 3 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.5. Indicatorii proiectului contribuie DIRECT la atingerea │ │
│indicatorilor de realizare imediatã (output) şi de rezultat ai │ 3 │
│domeniului major de intervenţie conform Documentului Cadru de │ │
│Implementare a POSDRU 2007-2013 │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.6. Experienţa solicitantului şi a partenerilor acestuia în │ │
│managementul de proiect, inclusiv capacitatea de a gestiona bugete │ 3 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.7. Promovarea de reţele şi parteneriate la nivel naţional şi │ │
│european în scopul sprijinirii noilor forme de organizare şi │ 4 │
│management a SPO │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.8. Contribuţia la îmbunãtãţirea/diversificarea serviciilor │ │
│oferite clienţilor SPO │ 4 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│1.9. Contribuţia la facilitarea procesului de furnizare a │ │
│serviciilor SPO oferite clienţilor │ 3 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Punctaj total criteriu "RELEVANŢÃ" │ 30 p │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│2. METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi este │Punctaj │
│în mãsurã sã furnizeze beneficii reale şi sustenabile │max.40 p│
│grupului/grupurilor ţintã; proiectul are o structurã logicã şi │ │
│este prezentat clar şi coerent şi va determina o îmbunãtãţire │ │
│sustenabilã a situaţiei grupului/grupurilor ţintã) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.1. Obiectivele proiectului (obiectivul general al proiectului │ │
│prezintã efectul pe termen lung generat prin implementarea │ │
│proiectului, iar obiectivele specifice/operaţionale precizeazã clar │ 5 │
│beneficiul/beneficiile pentru grupul/grupurile ţintã, care derivã │ │
│din implementarea proiectului) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.2. Realizãri imediate (outputs) şi rezultate ale proiectului │ │
│(indicatorii de realizare imediatã a proiectului sunt corelaţi cu │ │
│activitãţile proiectului, indicatorii de rezultat sunt corelaţi cu │ │
│indicatorii de realizare imediatã şi cu obiectivele proiectului; │ │
│indicatorii adiţionali sunt mãsurabili şi verificabili; rezultatele │ 5 │
│proiectului sunt cuantificate, mãsurabile şi descriu │ │
│îmbunãtãţiri/beneficii reale care determinã în mod direct │ │
│realizarea obiectivelor proiectului; rezultatele aşteptate sunt │ │
│realiste/pot fi realizate în timpul alocat proiectului şi sunt │ │
│corelate cu activitãţile şi obiectivele proiectului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.3. Planificarea eficientã a activitãţilor proiectului(activitãţile │ │
│proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi sunt │ │
│realiste; activitãţile proiectului contribuie la atingerea │ │
│rezultatelor şi la realizarea obiectivelor propuse; claritatea şi │ │
│fezabilitatea planului de acţiune al proiectului. In secţiunea │ 5 │
│"Activitãţile eligibile ale proiectului" sunt descrise activitaţile │ │
│şi subactivitãţile care urmeazã sa fie implementate,graficul Gantt │ │
│al activitatilor este corelat cu secţiunea "Activitãţile eligibile │ │
│ale proiectului") │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.4. Calificãri şi experienţã (sunt prezentate profile profesionale │ │
│adecvate, din punct de vedere al experienţei, calificãrilor, │ │
│competenţelor şi abilitãţilor pentru managementul şi realizarea │ │
│activitãţilor proiectului (echipa de implementare a proiectului │ 4 │
│inclusiv managerul de proiect); este descrisã clar o distribuire │ │
│eficientã a responsabilitãţilor în cadrul echipei de implementare) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.5. Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrãri │ │
│necesare pentru implementarea proiectului (Sunt descrise │ │
│clar şi identificate corect în raport cu obiectivele proiectului; │ │
│resursele prevãzute (existente sau viitoare) contribuie la │ │
│obţinerea rezultatelor proiectului; resursele prevãzute sunt │ │
│suficiente, inclusiv pentru realizarea activitãţilor de monitorizare,│ │
│management, informare şi publicitate); sunt specificate locaţia/ │ │
│locaţiile pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în proiect, │ │
│dotãrile şi echipamentele existente, inclusiv informatice; sunt │ 5 │
│specificate toate bunurile, serviciile sau lucrãrile, inclusiv │ │
│locaţia, dotãrile şi echipamentele care urmeazã a fi închiriate │ │
│sau achiziţionate pentru implementarea proiectului propus; este │ │
│prezentata succint lista achiziţiilor previzionate a fi realizate │ │
│în cadrul proiectului. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.6. Metodologia de implementare a proiectului (proiectul │ │
│prezintã clar modul de implementare a activitãţilor propuse │ │
│pentru realizarea obiectivelor; este prezentat clar modul de │ │
│organizare a resurselor alocate pentru proiect în vederea obţinerii │ │
│rezultatelor asumate; este descris clar modul în care se asigurã │ │
│monitorizarea implementãrii proiectului; proiectul defineşte clar │ 5 │
│modul de coordonare/organizare managerialã şi financiarã (în │ │
│cadrul proiectului şi în cadrul parteneriatului, dacã este cazul) şi │ │
│este prevãzutã asigurarea unui nivel adecvat de control); În cazul │ │
│în care se opteazã pentru subcontractarea activitãţii de │ │
│management al proiectului, prezentarea clara a condiţiilor impuse │ │
│in Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, secţiunea 4.2.2., │ │
│paragraful "Managementul proiectului". │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.7. Egalitate de şanse şi de gen (proiectul are în vedere │ │
│asigurarea condiţiilor care sã permitã accesul şi participarea │ 3 │
│grupului/grupurilor ţintã la activitãţile proiectului şi evitarea │ │
│discriminãrii) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.8. Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective │ │
│orizontale ale Programului Operaţional (demonstrarea clarã a │ │
│contribuţiei proiectului la cel puţin unul din obiectivele │ 3 │
│orizontale: dezvoltare durabilã, inovare şi TIC, îmbãtrânire activã, │ │
│abordare interregionalã şi transnaţionalã) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│2.9 Parteneriatul (proiectul descrie clar rolurile partenerului/ │ │
│partenerilor în implementarea activitãţilor proiectului; proiectul │ │
│descrie clar nivelul de implicare a partenerilor în cel puţin douã │ │
│din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activitãţilor │ 5 │
│proiectului, expertizã şi resurse umane, finanţare); este │ │
│prezentatã clar modalitatea de coordonare a activitãţilor │ │
│partenerului/partenerului în cadrul proiectului; valoarea adãugatã │ │
│a parteneriatului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" │ 40 │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘


    Obs. In cazul în care acordul de parteneriat nu este valabil cel putin pe toata perioada de implementare a proiectului, proiectul este depunctat cu 1 punct.


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│3. SUSTENABILITATE - prezentarea clarã a modului de │Punctaj │
│continuare a proiectului sau a efectelor proiectului dupã │max.10 p│
│încetarea sursei de finanţare; prezentarea mãsurilor actuale sau │ │
│care vor fi luate pentru a se asigura faptul cã progresul sau │ │
│beneficiile realizate pentru grupul/grupurile ţintã vor fi garantate │ │
│în viitor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│3.1. Transferabilitate (descriere clarã a modului în care este │ │
│asiguratã o posibilã transferare a activitãţilor/rezultatelor │ 3 │
│proiectului - cãtre alt grup ţintã, alte sectoare, multiplicare) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│3.2 Abordare integratã (mainstreaming) (descrierea modului în │ │
│care rezultatele şi/sau experienţa acumulatã în cadrul proiectului │ │
│pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei │ 3 │
│solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale,│ │
│regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│3.3. Sustenabilitate financiarã şi instituţionalã (proiectul │ │
│prezintã surse ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri │ │
│externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor │ 4 │
│sale dupã finalizarea finanţãrii nerambursabile; modalitãţi de │ │
│funcţionare a structurilor create prin proiect, dupã încetarea │ │
│finanţãrii nerambursabile) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" 10 │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│4. COST-EFICIENŢÃ (proiectul prezintã clar rezultatele │Punctaj │
│aşteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului │max.20 p│
│este bine gestionat cu respectarea principiilor │ │
│managementului riguros) │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│4.1 Estimarea bugetarã a proiectului este justificatã şi permite │ │
│desfãşurarea în bune condiţii a activitãţilor propuse în proiect în │ 5 │
│vederea obţinerii rezultatelor; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│4.2 Bugetul corespunde resurselor necesare desfãşurãrii │ │
│activitãţilor proiectului) │ 5 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│4.3 Costurile/preţurile sunt estimate în limita celor practicate pe │ │
│piaţã la momentul respective │ 5 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│4.4. Se prevede o utilizare eficientã a fondurilor │ 5 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Punctaj total criteriu "COST-EFICIENŢÃ" │ 20 │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘



    OBS. In cazul în care valoarea cheltuielilor generale de administraţie/cheltuielilor de tip FEDR depãşeşte procentul maxim stabilit de 5% respectiv 10%, proiectul este depunctat cu 1 punct.


    ANEXA 3

    Greşeli frecvente întâlnite la redactarea cererii de finanţare

    ● dezvãluirea datelor de identificare ale solicitantului/partenerilor cu excepţia rubricilor unde este solicitat acest lucru în mod specific
    ● obiectivele/activitãţile/rezultatele/gupul ţintã ale proiectului nu sunt încadrate corect în obiectivele si activitãţile eligibile ale domeniului major de intervenţie (de exemplu, se solicitã finanţare pentru activitãţi eligibile în cadrul celuilalt domeniu major de intervenţie) sau menţionarea unor categorii de grup ţintã neeligibile;
    ● nu se detaliazã elemente de valoare adãugatã;
    ● nu se coreleazã informaţiile trecute de solicitant în diferite secţiuni (de exemplu cele de la activitãţi cu cele de la graficul activitãţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului) sau existã costuri care nu se regãsesc în activitãţi corelate, etc.
    ● justificãri incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea nevoii/problemei pentru soluţionarea cãreia se solicitã finanţare;
    ● prezentarea lacunarã/incoerentã a nevoilor reale la care ar rãspunde proiectul propus;
    ● descrierea lacunarã/incoerentã a grupului ţintã (categorii de persoane, cuantificare, nevoi specifice);
    ● detaliere incompletã a bugetului/erori de calcul aritmetic;
    ● calcularea si/sau detalierea bugetului în altã monedã decât lei (RON);
    ● încadrarea eronatã în categoria de persoanã juridicã;
    ● costuri supraestimate;
    ● nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:
    ● cheltuieli administrative;
    ● cheltuieli tip FEDR;
    ● descriere lacunarã a sustenabilitãţii proiectului;
    ● justificãri fãrã substanţã referitoare la obiectivele orizontale;
    ● copiere integralã sau parţialã a prevederilor din unele documente programatice (POSDRU 2007- 2013, DCI, alte documente de politici si strategii) sau din Ghidul Solicitantului.
                      ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016