Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
--------- *) Aprobat de <>Ordinul nr. 1.751/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 27 decembrie 2010. ANEXÃ PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013 Numãrul de referinţã al programului (CCI): 2007RO051PO001 INVESTEŞTE ÎN OAMENI! GHIDUL SOLICITANTULUI CONDIŢII SPECIFICE CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE STRATEGICE Nr. 113 "Profesionişti în piaţa muncii" AXA PRIORITARÃ 4 "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare" DOMENIUL MAJOR DE INTERVENŢIE 4.2. "Formarea personalului propriu al SPO" Decembrie 2010 CUPRINS 1. Introducere 2. Cererea de propuneri de proiecte 2.1. Tipuri de proiecte 2.2. Alocare financiarã orientativã 2.3. Contribuţia solicitantului 3. POSDRU 2007- 2013 3.1 Axa Prioritarã 4 3.2. Domeniul Major de Intervenţie 4.2 4. CRITERII DE ELIGIBILITATE 4.1 Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor 4.2. Activitãţi eligibile 4.3. Grup ţintã eligibil 4.4. Eligibilitatea cheltuielilor 4.5. Indicatori 5. PROCESUL DE EVALUARE ŞI SELECŢIE 6. CONTESTAŢII 7. PROCESUL DE CONTRACTARE 8. ANEXE Anexa 1 - Grila de evaluare faza A Anexa 2 - Grila de evaluare faza B Anexa 3 - Greşeli frecvente întâlnite la redactarea cererii de finanţare 1. Introducere Acest document cuprinde Condiţiile Specifice pentru aceastã Cerere de propuneri de proiecte. Informaţiile generale privind - documentele programatice, - eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor si partenerilor acestora, - eligibilitatea cheltuielilor, - completarea si transmiterea unei cereri de finanţare, - evaluarea si selecţia proiectelor, - contractul de finanţare, - implementarea proiectelorsunt prezentate în Ghidul Solicitantului - Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte. Pentru a mãri şansele ca cererea dumneavoastrã de finanţare sã fie selectatã, vã recomandãm ca, înainte de a începe completarea acesteia, sã vã asiguraţi cã aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale*1) şi în anexele acestora şi cã aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilã.---------- *1.) Disponibil pe pagina de internet a AMPOSDRU, www.fseromania.ro, respectiv pe pagina de internet a OIPOSDRU ANOFM www.fse.anofm.ro De asemenea, vã recomandãm sã consultaţi periodic pagina de internet a OIPOSDRU ANOFM, respectiv www.fse.anofm.ro, pentru a fi la curent cu eventuale modificãri ale Condiţiilor Specifice ale Ghidului Solicitantului şi cu eventualele comunicãri/informaţii privind prezenta schemã de finanţare nerambursabilã transmise de AMPOSDRU sau de OIPOSDRU ANOFM. 2. Cererea de propuneri de proiecte În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care urmãresc modernizarea şi reorganizarea Serviciului Public de Ocupare din România, îmbunãtãţirea şi asigurarea calitãţii serviciilor de ocupare furnizate persoanelor în cãutarea unui loc de muncã, îmbunãtãţirea capacitãţii Serviciului Public de Ocupare de anticipare a schimbãrilor de pe piaţa muncii, consolidarea sistemului de furnizare a programelor de formare profesionalã în vederea corelãrii ofertei cu cererea de pe piaţa muncii, dezvoltarea sistemului de monitorizare şi evaluare a impactului net al mãsurilor active de ocupare pe piaţa muncii. Completarea şi transmiterea cererilor de finanţare se realizeazã exclusiv electronic, prin intermediul aplicaţiei Actionweb aflatã pe pagina de internet a AMPOSDRU, respectiv www.fseromania.ro pânã la data de 11 februarie 2011, ora 16.00. Pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte cu termen limitã de depunere, evaluarea cererilor de finanţare primite se realizeazã pentru fiecare proiect depus, imediat dupã depunerea anexelor solicitate, iar selecţia (declararea proiectului ca aprobat) are loc dupã definitivarea evaluãrii tuturor cererilor de finanţare depuse în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte. 2.1. Tipuri de proiecte Proiectele strategice finanţate prin POSDRU pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte sunt proiectele implementate la nivel naţional sau multi-regional, punându-se accent pe promovarea proiectelor în parteneriat, inclusiv prin cooperare transnaţionalã. Valoarea totalã eligibilã ce poate fi acordatã unui proiect poate fi cuprinsã între: > minimum echivalentul în lei a 500.000 euro şi maximum 5.000.000 euro (respectiv între minim 2.147.150 lei şi maxim 21.471.500 lei). Cererile de finanţare care nu se încadreazã în limitele prevãzute mai sus vor fi respinse. Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,2943 lei/euro reprezentând cursul Infoeuro aferent lunii decembrie 2010 *2).--------- *2) cursul Infoeuro aferent lunii decembrie 2010 este disponibil pe pagina de internet: (http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?fuseaction=countries&SearchField=&Period=2009-4&Delim=,&Language=en). ATENŢIE: Bugetul proiectului dumneavoastrã va fi exprimat DOAR în lei. Cererile de finanţare care prezintã buget calculat în euro vor fi respinse. Structura bugetului cererii de finanţare se regãseşte în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale. Durata de implementare a unui proiect trebuie sã fie cuprinsã între minimum 6 (şase) luni şi maximum 3 (trei) ani. Dacã proiectul dumneavoastrã are o duratã între limitele specificate mai sus, în timpul implementãrii aveţi posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fãrã însã a depãşi limita maximã admisã pentru acest tip de cereri de proiecte (3 ani), fãrã a modifica valoarea totalã eligibilã a finanţãrii şi cu o justificare bine fundamentatã. OIPOSDRU ANOFM analizeazã propunerea de extindere a perioadei de implementare şi decide aprobarea sau respingerea propunerii formulate de beneficiar. 2.2. Alocarea financiarã orientativã Alocarea financiarã orientativã pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte este de 15.000.000 euro, respectiv 64.414.500 lei*3) din care Fondul Social European (contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã) reprezintã 100%, iar contribuţia publicã naţionalã la finanţarea acordatã reprezintã 0%.---------- *3) cursul Infoeuro aferent lunii decembrie 2010, disponibil pe pagina de internet: (http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?fuseaction=countries&SearchField=&Period=20094&Delim=,&Language=en) În cazul în care valoarea cererilor de finanţare primite şi selectate depãşeşte alocarea financiarã pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte, AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a utiliza fonduri suplimentare din alocarea financiarã corespunzãtoare domeniului major de intervenţie. În cazul în care alocarea financiarã prevãzutã nu poate fi folositã din cauza numãrului redus de cereri de finanţare selectate, AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a realoca fondurile rãmase cãtre alte cereri de propuneri de proiecte în cadrul aceluiaşi domeniu major de intervenţie. 2.3. Contribuţia solicitantului Contribuţia solicitantului reprezintã procentul din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului propus care va fi suportat de cãtre dumneavoastrã, sub formã financiarã, în calitate de solicitant. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în naturã nu este eligibilã. Valoarea contribuţiei dumneavoastrã în calitate de solicitant este de 25%. Dacã proiectul este propus de un grup de organizaţii partenere, solicitantul este instituţia promotoare care formuleazã şi depune cererea de finanţare. Pe parcursul implementãrii proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulãrii proiectului, precum şi orice cheltuialã suplimentarã ce va apãrea în timpul implementãrii proiectului vor fi suportate de cãtre dumneavoastrã în calitate de beneficiar. IMPORTANT! Vã rugãm sã reţineţi cã: TOATE cererile de finanţare nerambursabilã pentru POS DRU se completeazã şi se transmit online în limba românã; în acest scop, accesaţi pagina de internet a AMPOSDRU www.fseromania.ro, secţiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link Actionweb. Cererile de Finanţare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse. ! Atenţie: Sistemul informatic va bloca transmiterea cererilor de finanţare dupã expirarea termenului limitã de transmitere on-line a cererilor de finanţare, prevãzut pentru aceastã cerere de propuneri de proiecte, respectiv 11 februarie 2011, ora 16.00! Dupã transmiterea on-line a cererii de finanţare, sistemul informatic genereazã automat Anexele 1-5 şi 7, în format pdf, pentru a putea fi tipãrite de cãtre solicitant. Acestea vor fi însoţite, dacã este cazul, de Anexa 6 - Acordul de parteneriat. Anexele 1-7 vor primi numãr de înregistrare/datã de la solicitant. Toate anexele generate de sistemul Actionweb vor fi transmise de cãtre solicitant pe suport de hârtie, cu respectarea regulilor prevãzute în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale pentru transmiterea acestor documente, prin servicii de curierat sau prin delegat, cãtre OIPOSDRU ANOFM, la urmãtoarea adresã: OIPOSDRU ANOFM str. Avalanşei, nr. 20-22, sector 4, Bucureşti, cod poştal 040305. ATENŢIE: Înainte de a trimite plicul cu documente la sediul OIPOSDRU ANOFM, verificaţi respectarea tuturor regulilor privind comunicarea acestor anexe stabilite de capitolul 4.1. din Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale. Nerespectarea prevederilor amintite va conduce la respingerea cererii de finanţare. Pentru a facilita procesul de completare şi transmitere a cererilor de finanţare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, în perioada 5 ianuarie - 11 februarie 2011, între orele 9.00-16.00, la sediul OIPOSDRU ANOFM funcţioneazã un birou de informare. Întrebãrile referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi transmise: - prin e-mail - la adresa oi_anofm@amposdru.mmssf.ro, - telefonic - la numãrul 021 311 07 36, - prin fax - la numãrul 021 311 07 36. Întrebãrile care pot fi relevante şi pentru alţi solicitanţi, împreunã cu rãspunsurile corespunzãtoare, vor fi publicate pe pagina de internet www.fse.anofm.ro a OIPOSDRU ANOFM, respectiv pe pagina de internet www.fseromania.ro a AMPOSDRU. 3. POSDRU 2007-2013 3.1 Axa Prioritarã 4 "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare" Obiectivul general al acestei axe prioritare este creşterea calitãţii, eficienţei şi transparenţei serviciilor de ocupare furnizate de Serviciul Public de Ocupare (ANOFM). Dinamica semnificativã şi rapiditatea schimbãrilor de pe piaţa muncii din România necesitã atât identificarea şi implementarea de noi mãsuri de ocupare, cât şi dezvoltarea şi extinderea celor existente, ca rãspuns la noile cerinţe ale pieţei muncii, precum şi dezvoltarea şi modernizarea SPO, ca o cerinţã identificatã şi în Documentul Comun de Evaluare a Politicii de Ocupare a Forţei de Muncã 2005 (JAP). Operaţiunile din cadrul acestei axe prioritare vor sprijini întãrirea capacitãţii administrative a agenţiilor de ocupare la nivel naţional, judeţean şi local, luând în considerare necesitatea viitoare de modernizare a acestui serviciu, cât şi necesitatea dezvoltãrii serviciilor oferite în prezent indivizilor. Prin asigurarea transparenţei serviciilor oferite şi a calitãţii informaţiilor privind piaţa muncii, SPO poate realiza o implementare adecvatã a programelor de ocupare. Pentru îmbunãtãţirea calitãţii informaţiilor privind piaţa muncii, aşa cum este recomandat şi în JAP, SPO îşi va îmbunãtãţi capacitatea de a realiza studii, analize şi prognoze pe piaţa muncii. Informaţiile furnizate de aceste analize, studii şi prognoze sunt necesare atât în procesul de elaborare a strategiilor şi politicilor de ocupare, cât şi pentru implementarea acestora. 3.2. Domeniu Major de Intervenţie 4.2 "Formarea personalului propriu al SPO" În vederea creşterii calitãţii şi eficienţei serviciilor oferite de personalul propriu şi consolidãrii capacitãţii SPO de adaptare la cerinţele mereu în schimbare ale pieţei muncii, se va dezvolta şi implementa strategia de formare profesionalã continuã a personalului SPO. Formarea profesionalã specificã reprezintã cheia asigurãrii şi menţinerii calitãţii serviciilor de ocupare. Instruirea trebuie sã fie continuã şi personalizatã pentru a furniza cunoştinţele şi competenţele necesare corelate în mod direct cu furnizarea serviciilor de ocupare. În acest sens, SPO va elabora un plan de formare profesionalã atât pentru calificarea şi recalificarea, cât mai ales pentru specializarea şi perfecţionarea continuã a personalului implicat în furnizarea serviciilor de ocupare cãtre clienţi. Programele de formare vor trebui, de asemenea, sã asigure creşterea nivelului de conştientizare în rândul funcţionarilor publici privind noua culturã a serviciilor şi sã furnizeze cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţã principalelor schimbãri rezultate în urma dezvoltãrii economiei şi a pieţei muncii, la nivel naţional, regional şi local. Operaţiunile promovate în cadrul acestui DMI vor include: modele/programe de formare profesionalã care urmãresc sã dezvolte competenţe specifice pentru furnizarea serviciilor de ocupare şi asistenţã (incluzând servicii adresate persoanelor cu nevoi speciale) prin intermediul proiectelor care vizeazã specializarea şi perfecţionarea şi asigurarea unitarã a calitãţii serviciilor pe întreg teritoriul ţãrii; dezvoltarea competenţelor pentru elaborarea prognozelor şi analizelor pe piaţa muncii; pentru asigurarea şi promovarea principiilor egalitãţii de şanse şi de gen şi respectarea diversitãţii, precum şi competenţele necesare furnizãrii serviciilor inovatoare specializate pentru clienţii SPO. Mai mult, se vor desfãşura programe de formare profesionalã în domeniul strategiilor de marketing şi comunicãrii. Tendinţele în domeniul ocupãrii pun accent pe servicii personalizate şi pe planuri individuale de acţiune. În acest sens, este necesarã atât creşterea nivelului de competenţe sociale şi profesionale ale personalului SPO, pentru a elabora şi implementa planuri individuale de acţiune pentru şi împreunã cu persoanele în cãutarea unui loc de muncã şi pentru a pre-selecta candidaţii în funcţie de cererea de forţã de muncã, cât şi pregãtire profesionalã în vederea promovãrii noilor forme de organizare şi management. Pentru a se realiza monitorizarea corespunzãtoare a impactului net al mãsurilor active, este necesarã concentrarea sprijinului acordat în vederea asigurãrii unei pregãtiri profesionale adecvate a personalului pentru a folosi şi implementa instrumente de monitorizare, inclusiv dezvoltarea competenţelor în domeniul TIC. Formarea continuã a personalului propriu este un element esenţial pentru Serviciul Public de Ocupare în contextul în care ritmul accelerat al schimbãrilor pe piaţa muncii, modificãrile organizaţionale continue şi reproiectarea permanentã a serviciilor şi a metodelor de furnizare a acestora au importante implicaţii asupra competenţelor de bazã pe care personalul ar trebui sã le aibã. Prin urmare sunt necesare investiţii semnificative în formarea continuã a personalului SPO fundamentate pe o strategie eficientã de formare profesionalã continuã. Principalul obiectiv operaţional al acestui DMI este: ● Creşterea nivelului de competenţe profesionale ale personalului propriu SPO. Proiectele pentru care se solicitã finanţare în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte trebuie sã urmãreascã urmãtoarele operaţiuni orientative: ● Îmbunãtãţirea sistemului de formare profesionalã a personalului SPO, inclusiv modele deprograme de formare; ● Formarea personalului SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare şi asistenţã, inclusiv a serviciilor pentru persoane cu nevoi speciale (populaţia romã, persoanele cu dizabilitãţi, tinerii peste 18 ani care pãrãsesc sistemul de stat pentru protecţia copilului, alte categorii de persoane aflate în situaţie de risc); ● Formarea personalului SPO pentru promovarea unei abordãri integratoare privind egalitatea de gen şi nevoile specifice ale grupurilor vulnerabile; ● Formarea pentru utilizarea intensivã a tehnologiilor moderne de informare şi comunicare; ● Formare şi acţiuni inovatoare şi transnaţionale pentru sprijinirea noilor forme de organizare şi management; ● Dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului pentru realizarea analizelor şi prognozelor pe piaţa muncii, planificãrilor, activitãţilor cu grupurile speciale etc. 4. CRITERII DE ELIGIBILITATE Vã rugãm sã aveţi în vedere faptul cã sunt aplicabile toate condiţiile specificate în Capitolul 3.1 "Reguli şi criterii de eligibilitate" din Condiţiile generale ale Ghidului Solicitantului. 4.1 Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de beneficiari eligibili sunt: 1. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã (ANOFM); 2. Unitãtile cu personalitate juridicã din subordinea ANOFM, respectiv: ● Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncã, ● Centrele Regionale de Formare Profesionalã a Adulţilor, ● Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului Propriu. Pentru depunerea unei cereri de finanţare puteţi avea parteneri naţionali şi/sau transnaţionali. Solicitanţii şi partenerii acestora trebuie sã respecte regulile generale de eligibilitate menţionate în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, capitolul 3.1. Prin excepţie de la prevederile Ghidului Solicitantului - Condiţii Generale, partenerii naţionali şi/sau transnaţionali trebuie sã fie implicaţi în urmatoarele aspecte prezentate mai jos: - Implementarea proiectului (fiecare partener implicat în aceastã etapã este responsabil de coordonarea anumitor activitãţi din proiect şi/sau îndeplinirea anumitor activitãţi din proiect pentru atingerea rezultatelor corespondente, asigurând totodatã soluţionarea eventualelor probleme apãrute în implementarea proiectului; mai mulţi parteneri pot contribui la realizarea aceluiaşi set de activitãţi; funcţiile şi activitãţile proiectului nu sunt duplicate sau realizate în paralel, ci sunt realizate în comun; distribuire coerentã a activitãţilor şi responsabilitãţilor între parteneri); - Furnizare de expertizã, resurse umane şi materiale - pentru implementarea proiectului partenerii pot furniza resurse umane (de exemplu, experţi pe termen lung şi /sau scurt), resurse materiale (de exemplu, sãli de curs, echipamente, etc) şi/sau expertizã (de exemplu, studii, cercetãri, analize, etc) necesare în vederea derulãrii activitãţilor proiectului cum ar fi, de exemplu, activitãţile legate de managementul general al proiectului, achiziţii publice, informare şi publicitate etc; ATENŢIE! Chiar si in situatia implementarii proiectului in parteneriat, solicitantul va purta responsabilitatea finalã în faţa OIPOSDRU ANOFM/ AMPOSDRU pentru implementarea şi managementul proiectului. În cazul în care contractul de finanţare este reziliat din culpa Beneficiarului sau a oricãruia din membrii parteneriatului încheiat pentru implementarea proiectului, menţionaţi în Acordul de parteneriat anexã a contractului de finanţare, beneficiarul sau membrii parteneriatului (individual sau ca ansamblu al parteneriatului pot fi excluşi, prin decizie motivatã a AMPOSDRU, de la participarea la alte cereri de propuneri de proiecte şi de la acordarea finanţãrii nerambursabile pentru o perioadã de 2 (doi) ani. IMPORTANT! În cazul în care depuneţi un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiarã şi operaţionalã vor fi avute în vedere existenţa resurselor administrative şi existenţa surselor de finanţare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu) şi nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte. Parteneriatul va fi obligat sã facã dovada unei capacitãţi operaţionale şi financiare corespunzãtoare. OIPOSDRU poate decide motivat respingerea aplicaţiei sau încetarea contractãrii în situaţia în care constatã cã parteneriatul nu face aceastã dovadã. 4.2. Activitãţi eligibile În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile urmãtoarele activitãţi: 1. Îmbunãtãţirea sistemului de formare profesionalã a personalului SPO, în special prin activitãţi de diagnosticare a necesarului de pregãtire, dezvoltarea şi implementarea planurilor şi programelor de formare profesionalã; 2. Realizarea studiilor şi analizelor pentru colectarea informaţiilor privind cererea de competenţe şi nevoile specifice de formare profesionalã a personalului propriu SPO; 3. Dezvoltarea, implementarea şi monitorizarea strategiei de formare profesionalã continuã a personalului SPO şi a programelor de formare; 4. Îmbunãtãţirea capacitãţii centrelor proprii de formare profesionalã în vederea furnizãrii serviciilor profesionale de formare pentru personalul SPO (precum formarea unor grupuri de formatori, dezvoltarea cursurilor personalizate de formare pentru formatori etc.); 5. Promovarea schimbului de experienţã şi bunelor practici privind sistemul de formare profesionalã SPO; 6. Activitãţi de calificare, recalificare, specializare şi perfecţionare pentru asigurarea calitãţii serviciilor de ocupare oferite; 7. Organizarea cursurilor de formare profesionalã pentru personalul SPO implicat în furnizarea serviciilor de ocupare, în domenii precum: - tehnici şi instrumente pentru furnizarea serviciilor de consiliere profesionalã şi mediere; - tehnici personalizate şi servicii de ocupare individualizate, inclusiv consiliere personalizatã; - consultanţã şi asistenţã pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri; - tehnici de comunicare personalizate în funcţie de specificitatea grupurilor ţintã; - management organizaţional, management de proiect; - sisteme informatice şi utilizarea TIC; - prognoze ale pieţei muncii; 8. Specializare şi perfecţionare în vederea îmbunãtãţirii competenţelor personale şi profesionale ale personalului SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare personalizate şi specializate pentru persoane cu dificultãţi de integrare/reintegrare pe piaţa muncii; 9. Formarea specificã pentru implementarea noilor forme de organizare şi management; 10. Dezvoltarea şi îmbunãtãţirea competenţelor angajaţilor SPO în utilizarea şi implementarea instrumentelor de monitorizarea a mãsurilor active de ocupare; 11. Formarea profesionalã continuã a personalului SPO prin utilizarea diferitelor forme şi metode, precum conferinţe, seminarii, grupuri de lucru, formare la locul de muncã, elearning etc.; 12. Activitãţi precum vizite de studiu, schimb de experienţã şi de bune practici, dezvoltarea reţelelor şi parteneriatelor care vizeazã creşterea competenţelor pentru furnizarea serviciilor de ocupare; 13. Furnizarea de programe de formare profesionalã care sã includã module privind sãnãtatea şi securitatea la locul de muncã, eliminarea factorilor de risc la locul de muncã; 14. Identificarea, revizuirea şi actualizarea profilelor profesionale specifice pentru personalul SPO; 15. Activitãţi inovatoare, interregionale şi transnaţionale în vederea îmbunãtãţirii competenţelor sociale şi profesionale pentru furnizarea serviciilor de ocupare eficiente şi calitative şi a strategiei de formare profesionalã continuã a personalului SPO. În cazul în care în cererea de finanţare se regãsesc activitãţi cu caracter transnaţional, acestea vor fi considerate ca fiind eligibile în condiţiile urmãtoare: ● sunt relevante pentru proiect şi au loc în ţãrile din care provin partenerii transnaţionali sau în statele UE în care partenerii transnaţionali au deschise filiale/sucursale sau membri cu personalitate juridicã, ● în cazul în care nu existã parteneri transnationali, activitãţile transnationale au legãturã directã cu atingerea obiectivelor proiectului. 4.3. Grup ţintã eligibil În cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte de strategice, grupul ţintã eligibil cuprinde urmãtoarea categorie: ● Personalul propriu al Serviciului Public de Ocupare. Vã rugãm sã aveţi în vedere cã in conformitate cu prevederile Contractului de finanţare, pentru fiecare persoanã din grupul ţintã inclusã în proiectul propus de dumneavoastrã, aveţi obligaţia completãrii Formularului de identificare a grupului ţintã, care cuprinde date de identificare şi de contact, precum şi alte informaţii privind statutul social şi ocupaţional, etc. Pe întreaga duratã de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite OIPOSDRU ANOFM informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si al Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã. În calitate de beneficiar veţi avea obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 506/2004. Astfel, veţi informa persoanele din grupul ţintã al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, dupã semnarea contractului de finanţare nerambursabilã cu OIPOSDRU ANOFM, dumneavoastrã, în calitate de beneficiar, va trebui sã demaraţi procedurile legale în vederea înregistrãrii ca operator de date cu caracter personal, în situaţia în care nu sunteţi încã înregistrat ca operator de date cu caracter personal. Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi vor da acordul privind utilizarea datelor personale. 4.4. Eligibilitatea cheltuielilor Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate din Fondul Social European prin POSDRU sunt prevãzute şi detaliate în Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice <>nr. 1117/<>2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013. Lista categoriilor şi subcategoriile de cheltuieli eligibile: 1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului 1.1. Salarii şi asimilate acestora; 1.2. Onorarii(inclusiv taxele şi contribuţiile sociale aferente conform legislaţiei în vigoare); 1.3. Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori) 2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna 2.1. Transport persoane (personal propriu, participanţi şi alte persoane); 2.2. Transport materiale şi echipamente; 2.3. Cazare; 2.4. Diurnã (pentru personalul propriu). 3. Cheltuieli pentru derularea proiectului 3.1. Servicii de sonorizare 3.2. Traducere şi interpretare; 3.3. Prelucrare date; 3.4. Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice; 3.5. Achiziţionare de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic; 3.6. Concesiuni, brevete, licenţe, mãrci comerciale, drepturi şi active similare; 3.7. Materiale consumabile 4. Cheltuieli aferente activitãţilor subcontractate (externalizate) 4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesarã, inclusiv managementul proiectului şi consultanţã juridicã, 4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizãrii unor servicii 5. Taxe 5.1. taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale), 5.2. taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare, 5.3. taxe de eliberare a certificatelor de calificare, 5.6. taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competenţe, 5.7. taxe de participare la programe de formare. 6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derularii activitatilor proiectului 6.1 Închiriere (locaţii, bunuri): 6.2. Rate de leasing plãtite de utilizatorul de leasing pentru: a) echipamente b) vehicule c) diverse bunuri mobile şi imobile. 8. Cheltuieli indirecte/ cheltuieli generale de administratie 8.1 Cheltuieli aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar, 8.2. Utilitãţi, 8.3. Servicii de administrare a clãdirilor, 8.4. Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport, 8.5. Arhivare documente, 8.6. Amortizare active, 8.7. Cheltuieli financiare şi juridice (notariale), 8.8. Multiplicare, cu exceptia materialelor de informare si publicitate, 8.9 Conectare la reţele informatice, 8.10 Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã, 8.11. Abonamente la publicaţii de specialitate, 8.12 Materiale consumabile. 9. Cheltuieli de informare şi publicitate a. producţia materialelor publicitare şi de informare, b. tiparirea/multiplicarea, materialelor publicitare şi de informare, c. difuzarea materialelor publicitare şi de informare, d. dezvoltare/Adaptare pagini web, e. închirierea de spaţiu publicitar, f. alte activitãţi de informare şi publicitate. 10. Cheltuieli de tip FEDR 10.1. Terenuri, 10.2. Amenajãri de terenuri, 10.3. Construcţii, 10.4. Instalaţii tehnice, 10.5. Mobilier, aparaturã, biroticã, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale, 10.6. Alte cheltuieli pentru investiţii. ATENŢIE!!! Solicitanţii/ Partenerii instituţii publice şi/ sau structuri/ entitãţi finanţate integral sau parţial din bugetul de stat vor aplica, pentru salarizarea experţilor proprii, limitele şi plafoanele stabilite prin legislaţia naţionalã aplicabilã*4).---------- *4) <>Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice În calitate de solicitant, pentru stabilirea cheltuielilor cu personalul propriu implicat în implementarea proiectului, trebuie sã respectaţi prevederile <>art. 8 din Legea nr. 202/2006 republicatã privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv: "Art. 8 (1) Personalul Agenţiei Naţionale şi al unitãţilor din subordine este format din funcţionari publici şi salariaţi încadraţi pe baza de contract individual de muncã (2) Personalul prevãzut la alin. (1) este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din sectorul bugetar" 4.5. INDICATORI Indicatorii proiectului dumneavoastrã trebuie sã contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor definiţi în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificãrile ulterioare (care se regãseşte pe pagina de internet www.fseromania.ro la Secţiunea Documente programatice). În caz contrar, cererea de finanţare va fi respinsã. În cadrul cererii de finanţare, veţi completa valorile aferente indicatorilor de mai jos, conform activitãţilor din proiectul dumneavoastrã. INDICATORI DE PROGRAM: (a) Indicatori de realizare imediatã (output) ● Numãrul personalului instruit, (b) Indicatori de rezultat (result) ● Ponderea personalului instruit cu certificate de absolvire (%), IMPORTANT: Este obligatoriu ca cererea dumneavostrã de finanţare sã conţinã valori stabilite pentru minim un indicator de output şi de rezultat din categoria indicatorilor de program. INDICATORI SUPLIMENTARI (a) Indicatori de resurse(input) ● Numãrul proiectelor destinate dezvoltãrii competenţelor profesionale ale personalului SPO, (b) Indicatori de realizare imediatã (output) ● Numãr de studii, analize, rapoarte, strategii - Serviciul Public de Ocupare, (c) Indicatori de rezultat (result) ● Numãrul de participanţi la instruire certificaţi - Serviciul Public de Ocupare, ● Numãrul de parteneri transnaţionali implicaţi în proiect - Serviciul Public de Ocupare. 5. PROCESUL DE EVALUARE ŞI SELECŢIE Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în Ghidul Solicitantului Condiţii generale, Cap. 5.1. şi se realizeazã pe baza grilelor prezentate în Anexa 1 si Anexa 2 la prezentul Ghid - Condiţii specifice. Dacã proiectul primeşte un "nu" la oricare din rubricile grilei de evaluare prezentate în Anexa 1, cererea de finanţare este respinsã. Pentru a fi aprobata, cererea de finanţare trebuie sã primeascã "da" la toate rubricile aferente grilei prezentate in Anexa 1, precum şi un scor minim de 65 de puncte in etapa de evaluare desfãşuratã pe baza grilei de evaluare prezentatã în Anexa 2. Cererea de finanţare va obţine punctaj suplimentar, conform grilei de evaluare şi selecţie anexã la prezentul ghid, dacã: ● Contribuie la formarea profesionalã continuã a personalului SPO, ● Contribuie la actualizarea profilelor profesionale specifice pentru personalul SPO. 6. CONTESTAŢII Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisã în Ghidul Solicitantului Conditii Generale, cap. 5.4. Contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare se depun (semnate şi ştampilate) la Registratura OIPOSDRU ANOFM la adresa: str. Avalanşei nr. 20-22, sector 4, Bucureşti, cod poştal 040305, pe fax la nr. 021 311.07.36 sau la adresa de e-mail oi_anofm@amposdru.mmssf.ro, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrãtoare de la transmiterea Scrisorii de informare prin e-mail. Contestaţia trebuie sã cuprindã aspectele punctuale ale deciziei OIPOSDRU ANOFM cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastrã cu privire la problema contestatã. În vederea soluţionãrii, contestaţiile depuse în termen vor fi transmise Comitetului de soluţionare a contestaţiilor care se constituie şi funcţioneazã la nivelul AMPOSRU. Contestaţiile care încearcã sã acrediteze ideea neprimirii prin email a Scrisorii de informare de cãtre solicitant (spam, firewall, filtre ale serverelor solicitantului, nedeschiderea la timp sau deloc a e-mail-ului de cãtre reprezentanţii solicitanţilor, schimbarea adresei de e-mail de contact necomunicatã OIPOSDRU ANOFM, etc.) şi pentru care existã la OIPOSDRU ANOFM confirmarea trimiterii acelui e-mail cãtre contestatar, vor fi respinse de Comitetul de Soluţionare a Contestaţiilor. 7. PROCESUL DE CONTRACTARE Dacã proiectul depus de dumneavoastrã a fost propus spre finanţare de cãtre Comitetul de Evaluare, OIPOSDRU ANOFM va iniţia procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastrã. În acest sens va fi transmisã cãtre dumneavoastrã, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la: (1) documentele pe care trebuie sã le prezentaţi privind organizaţia şi partenerii dumneavoastrã; (2) condiţiile de valabilitate a acestora; (3) termenul limitã de prezentare a documentelor, (4) condiţiile pentru aprobare (dacã este cazul) identificate pentru clarificare de cãtre comitetul de evaluare. Documentele minim solicitate pentru încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastrã sunt: 1. Pentru instituţii publice: (a) Declaraţie din care sã reiasã numãrul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective, semnatã şi ştampilatã de cãtre reprezentantul legal al solicitantului (original). (b) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul); (c) Ordin sau decizie a conducãtorului ierarhic superior pentru persoana desemnatã sã semneze contractul, dupã caz (un exemplar original). 2. Pentru societãţi comerciale înfiinţate în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã: a) Documentele statutare, inclusiv actele adiţionale, dacã existã (copie); b) Certificatul de înregistrare fiscalã/CUI (copie); c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului care sã ateste cã organizaţia dumneavoastrã nu este în stare de insolvenţã sau pe cale de lichidare, nu are afacerile administrate de cãtre tribunal, nu sunt începute proceduri de aranjamente cu creditorii, nu are activitatea suspendatã, nu este subiectul oricãror proceduri care se referã la astfel de situaţii, sau nu este în orice situaţie analogã provenind dintr-o procedurã similarã prevãzutã în legislaţia şi reglementãrile naţionale în vigoare (original+ copie); d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã societatea comerciala, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetuI cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul), e) Certificatul de atestare fiscalã emis în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 673/2009 pentru modificarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscalã pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilitãţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisã la litera a) nu trebuie sã depãşeascã 1/12 din suma înscrisa la litera b) (in original sau copie legalizatã). Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie sã depunã la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice Judeţeanã sau a Municipiului Bucureşti, dupã caz, o cerere întocmitã in conformitate cu modelul prezentat în Anexa 21) a Ordinului mai sus menţionat, în care acesta trebuie sã completeze şi rubrica destinatã contribuabililor care solicitã fonduri externe nerambursabile. (f) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice <>nr. 2052 bis/<>1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmãrirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie sã fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilitãţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisã în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, <>nr. 75/<>767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfãşuratã de cãtre organele fiscale locale, în care trebuie sã fie precizat cã solicitantul se încadreazã, la data întocmirii certificatului de atestare fiscalã, in urmãtoarea situaţie: "obligaţiile de platã scadente nu depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat". Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie sã depunã la Autoritãţile administraţiei publice locale o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat în Anexa 15 a Ordinului nr. 2052bis/1528/2006, în care acesta trebuie sã solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior. 3. Pentru organizaţii non-profit înfiinţate în baza <>OG nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare: (a) Documentele statutare inclusiv actele adiţionale şi hotãrârile judecãtoreşti de modificare, dacã este cazul (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagina), b) Hotãrârea Judecãtoreascã de înfiinţare (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare paginã); (c) Extras actualizat din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor sau certificat emis de Judecãtorie sau Tribunal, care sã ateste numãrul de înregistrare al organizaţiei dumneavoastrã şi situaţia juridicã a organizaţiei (original sau copie legalizatã); (d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie sã cuprindã: formular 01 "Capitaluri" şi formular 02 "Rezultat patrimonial". Bilanţul contabil trebuie sã fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza cãruia funcţioneazã organizaţia, trebuie sã fie vizibil numãrul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul); (e) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 673/2009 pentru modificarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscalã pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilitãţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisã la litera a) nu trebuie sã depãşeascã 1/12 din suma înscrisã la litera b) (in original sau copie legalizatã). Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie sã depunã la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Direcţia Generalã a Finanţelor Publice Judeţeanã sau a Municipiului Bucureşti, dupã caz, o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 21 a Ordinului mai sus menţionat, in care acesta trebuie sã completeze şi rubrica destinatã contribuabililor care solicitã fonduri externe nerambursabile. (f) Certificatul de atestare fiscalã emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice <>nr. 2052 bis/<>1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmãrirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie sã fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilitãţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisã in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice <>nr. 75/<>767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfãşuratã de cãtre organele fiscale locale, în care trebuie sã fie precizat cã solicitantul se încadreazã, la data întocmirii certificatului de atestare fiscalã, in urmãtoarea situaţie: "obligaţiile de platã scadente nu depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat". Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie sã depunã la Autoritãţile administraţiei publice locale o cerere întocmitã în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 15 a Ordinului <>nr. 2052bis/<>1528/2006, in care acesta trebuie sã solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior. Atenţie! ● Certificatul de atestare fiscalã eliberat de ANAF este un document esenţial în vederea semnãrii contractului de finanţare. Vã rugãm sã trataţi cu maximã importanţã acest document! ● Vã reamintim cã valabilitatea acestui document trebuie sã cuprindã perioada estimatã de semnare a contractului, în condiţiile în care are o valabilitate de doar 30 de zile de la data eliberãrii. Vã rugãm sã reţineţi cã documentele enumerate mai sus vor fi solicitate si pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei. 4. Pentru partenerii transnaţionali: a) Statutul organizaţiei: a1) pentru instituţii publice: Declaraţie din care sã reiasã numãrul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective (copie legalizatã în Iimba românã); a2) pentru Societãţi Comerciale şi Organizaţii Non-Profit: Statutul organizaţiei (tradus legalizat in limba românã) (b) Declaraţie pe propria rãspundere cã nu se încadreazã in situaţiile de excludere stipulate in Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, la Capitolul 3.1 "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor" (copie legalizatã in Iimba românã). (c) documente doveditoare, în traducere legalizatã, care sã ateste informaţiile referitoare la capacitatea tehnicã şi operaţionalã, existenţa unor datorii la bugetul statului de provenienţã, bilanţ, numãr de angajaţi, etc., similare entitãţilor cu personalitate juridicã române; De asemenea, pentru încheierea contractului de finanţare, indiferent de tipul instituţiei, trebuie sã transmiteţi şi urmãtoarele documente: ● CV-urile echipei de management a proiectului, pentru acele activitãţi care nu sunt subcontractate (echipa de management responsabilã), în limba românã, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de cãtre titulari; ● Declaraţie privind existenţa resurselor administrative, prin indicarea numãrului total de angajaţi în fiecare din ultimii 2 ani; Atenţie! În perioada de contractare se verificã dacã solicitantul nu se încadreazã, din punct de vedere al obligaţiilor de platã restante la bugetele publice, într-una din situaţiile de mai jos: ● obligaţiile de platã nete depãşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscalã emis de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã; ● obligaţiile de platã depãşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscalã emis de autoritãţile publice locale. Vã rugãm sã reţineţi cã documentele enumerate mai sus vor fi solicitate şi pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei. Vã atragem atenţia cã OIPOSDRU ANOFM îşi rezervã dreptul de a solicita şi alte documente relevante a cãror necesitate ar reiesi din analiza dosarului de finanţare sau din modificãri legislative ulterioare. IMPORTANT! În cazul aprobãrii condiţionate a cererii de finanţare, conform procedurii descrise la cap. 5 din Ghidul solicitantului - Condiţii generale, în perioada de contractare vor fi clarificate aspectele neclare constatate de Comitetul de Evaluare, referitoare la activitãţi sau grupuri ţintã nespecificate explicit în Ghidul Solicitantului - Condiţii Specifice, la neclaritãţi/neconcordanţe minore în cererea de finanţare, greseli minore, inclusiv aritmetice sau de calcul al procentelor, erori/neconcordanţe în justificarea si prezentarea bugetului proiectului. De asemenea, OIPOSDRU ANOFM poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activitãţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justificã temeinic legãtura DIRECTÃ a activitãţilor pentru care s-au prevãzut cheltuielile cu obiectivul proiectului. În situaţia în care clarificãrile furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia cã cererea de finanţare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformã administrativ, OIPOSDRU ANOFM îşi rezervã dreptul de a înceta procesul de contractare cu solicitantul. 8. ANEXE ANEXA 1 GRILA DE EVALUARE - FAZA A
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│ Conformitate Administrativã │ DA │ NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│1. Toate Anexele au fost transmise. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│2.1. Anexele 1 - 5 şi 7 au fost transmise în termenul limitã │ │ │
│stabilit de Ghidul Solicitantului (10 zile lucrãtoare). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│2.2. *)Acordul de parteneriat a fost trimis în termenul limitã │ │ │
│stabilit de Ghidul Solicitantului (10 zile lucrãtoare). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│3. *)Acordul de parteneriat este lizibil │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│4.1. Anexele 1- 5 si 7 îndeplinesc condiţiile de formã şi de │ │ │
│conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi sunt cele │ │ │
│generate de Actionweb. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│4.2. *) Acordul de parteneriat îndeplineşte condiţiile de formã şi│ │ │
│de conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi este cel │ │ │
│generat de ActionWeb. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│5. Cererea de finanţare respectã modalitatea de transmitere │ │ │
│stabilitã prin Ghidul Solicitantului. │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘
*) Nu constituie obiectul verificarii in cazul in care proiectul nu este depus in parteneriat
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│ Eligibilitatea Proiectului │ DA │ NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│1. Proiectul nu conţine date de identificare în secţiunile │ │ │
│în care este interzisã prezentarea acestora, în conformitate cu │ │ │
│definiţiile date în Ghidul Solicitantului - condiţii generale. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│2. Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale │ │ │
│axei prioritare şi domeniului major de intervenţie. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│3. Grupul/grupurile ţintã este în concordantã cu prevederile │ │ │
│Ghidul Solicitantului - Conditii Specifice aferente Axei │ │ │
│prioritare si Domeniului Major de Intervenţie ale cererii de │ │ │
│propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│4. Activitãţile proiectului sunt în concordantã cu prevederile │ │ │
│Ghidului Solicitantului - Condiţiile Specifice aferente Axei │ │ │
│Prioritare si Domeniului Major de Intervenţie ale cererii de │ │ │
│propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│5. Bugetul proiectului respectã limitele (minimã şi maximã) │ │ │
│prevãzute de cererea depropuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│6. Proiectul respectã prevederile comunitare şi naţionale │ │ │
│privind informarea şi publicitatea │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│7. Perioada de implementare a proiectului respectã limitele │ │ │
│(minimum 6 luni şi maximum 3 ani) prevãzute de cererea de │ │ │
│propuneri de proiecte. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│8. Proiectul este implementat în România în conformitate cu │ │ │
│condiţiile privind locaţia stabilite prin Ghidul Solicitantului - │ │ │
│Condiţii Specifice şi Condiţii Generale. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│9. Proiectul respectã regulile specifice privind eligibilitatea │ │ │
│activitãţilor cu caracter transnaţional stabilite prin Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Conditii generale sau/şi Condiţii Specifice. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│10. Proiectul este implementat la nivel strategic (are un │ │ │
│caracter naţional sau multiregional). │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│ Eligibilitatea Solicitantului │ DA │ NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│1. Solicitantul este o organizaţie cu personalitate juridicã, │ │ │
│legal constituitã în România │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│2. Solicitantul aparţine uneia din categoriile de beneficiari │ │ │
│eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de Implementare al │ │ │
│POS DRU şi cu Ghidul solicitantului - Condiţii Specifice, astfel: │ │ │
│ ● Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã │ │ │
│ ● Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncã │ │ │
│ ● Centrele Regionale de formare profesionalã a adulţilor │ │ │
│ ● Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului │ │ │
│ Propriu │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│3. Solicitantul nu se aflã într-una din situaţiile in care nu i │ │ │
│se poate acorda finanţarea nerambursabilã, prevãzute in Ghidul │ │ │
│Solicitantului - Condiţii Generale (cap. 3.1.1) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│4. *) Parteneriatul demonstreazã capacitate operaţionalã, prin │ │ │
│existenţa resurselor administrative. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│5. *) Parteneriatul demonstreazã capacitate financiarã, prin │ │ │
│existenţa surselor de finanţare stabile pentru implementarea │ │ │
│proiectului (rezultatul net din bilanţul contabil al ultimilor │ │ │
│2 ani). │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘
-------- *) În cazul în care proiectul nu este depus în parteneriat, se va lua în considerare capacitatea solicitantului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│ Eligibilitatea Partenerilor *) │ DA │ NU │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│1. Partenerii reprezintã organizaţii cu personalitate juridicã, │ │ │
│legal constituite în România sau într-un stat membru UE, în cazul │ │ │
│partenerilor transnaţionali. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│2. Partenerii desfãşoarã activitãţi relevante în cadrul proiec- │ │ │
│tului şi au în obiectul de activitate al instituţiei pe care o │ │ │
│reprezintã şi activitatea/activitãţile din cadrul proiectului │ │ │
│pentru care au rol de parteneri (prevederea referitoare la │ │ │
│obiectul de activitate nu este aplicabilã sindicatelor, │ │ │
│patronatelor şi asociaţiilor profesionale). │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│3. Partenerii nu se aflã într-una din situaţiile prevãzute în │ │ │
│Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale (cap. 3.1.1) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│4. Fiecare dintre parteneri este implicat în urmãtoarele aspecte: │ │ │
│implementarea proiectului, furnizare de expertizã, resurse │ │ │
│umane şi materiale. │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘
---------- *) Nu constituie obiectul verificarii in cazul in care proiectul nu este depus in parteneriat ANEXA 2 GRILA DE EVALUARE - FAZA B
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ Criterii de selecţie │ Punctaj │
│ │max. 100p│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1. Relevanţã (prin obiectivele sale, proiectul contribuie │ │
│la realizarea obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi │ Punctaj │
│strategiilor europene şi naţionale, regionale şi/sau locale │max. 30p │
│şi la soluţionarea nevoilor specifice ale grupului/grupurilor │ │
│ţintã) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.1. Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile │ │
│europene şi naţionale, regionale si/sau locale, axa prioritarã şi │ │
│domeniul major de intervenţie, Complementaritate şi lecţii │ │
│invãţate (proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivelor │ │
│stabilite prin politicile şi strategiile europene şi naţionale, │ │
│regionale si/sau locale, inclusiv argumentarea clarã a acestei │ │
│contribuţii; │ │
│prezentarea clarã a contribuţiei proiectului la realizarea │ 3 │
│obiectivelor axei prioritare, domeniului major de intervenţie şi │ │
│cererii de propuneri de proiecte; proiectul prezintã modalitãţi │ │
│de valorizare a lecţiilor învãţate din experienţa solicitantului │ │
│şi/sau a partenerilor sãi, de valorizare şi extindere a bunelor │ │
│practici şi a rezultatelor altor strategii/programe/proiecte │ │
│relevante desfãşurate/în curs de desfãşurare; proiectul │ │
│integreazã clar lecţiile învãţate din experienţa implementãrii │ │
│altor proiecte) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.2. Grup/grupurile ţintã incluse în proiect (grupul/grupurile │ │
│ţintã incluse în proiect sunt definite, descrise, cuantificate cla│ în │
│contextul implementãrii proiectului şi corelate cu activitãţile │ │
│proiectului; descrierea modalitãţilor de identificare, recrutare, │ │
│implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând │ │
│grupului/grupurilor ţintã) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.3. Relevanţa proiectului faţã de nevoile grupului/grupurilor │ │
│ţintã şi necesitatea implementãrii proiectului (proiectul │ │
│defineşte clar nevoile grupului/grupurilor ţintã prin furnizarea │ │
│de date cantitative şi calitative, studii sau analize statistice; │ 4 │
│strategia şi activitãţile propuse de proiect rãspund nevoilor │ │
│identificate şi contribuie la satisfacerea acestora) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.4. Demonstrarea clarã a valorii adãugate a proiectului (conform │ │
│prevederilor din Ghidul Solicitantului - Condiţii generale) │ 3 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.5. Indicatorii proiectului contribuie DIRECT la atingerea │ │
│indicatorilor de realizare imediatã (output) şi de rezultat ai │ 3 │
│domeniului major de intervenţie conform Documentului Cadru de │ │
│Implementare a POSDRU 2007-2013 │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.6. Experienţa solicitantului şi a partenerilor acestuia în │ │
│managementul de proiect, inclusiv capacitatea de a gestiona │ 3 │
│bugete │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.7. Promovarea de reţele şi parteneriate la nivel naţional şi │ │
│european în scopul sprijinirii noilor forme de organizare şi │ 4 │
│management a SPO │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.8. Contribuţia la formarea profesionalã continuã a │ 4 │
│personalului SPO │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.9. Contribuţia la actualizarea profilelor profesionale │ 3 │
│specifice ale personalului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Punctaj total criteriu "RELEVANŢÃ" │ 30 p │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│2. METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi este │ │
│în mãsurã sã furnizeze beneficii reale şi sustenabile │Punctaj │
│grupului/grupurilor ţintã; proiectul are o structurã logicã şi │max. 40 p│
│este prezentat clar şi coerent şi va determina o îmbunãtãţire │ │
│sustenabilã a situaţiei grupului/grupurilor ţintã) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.1. Obiectivele proiectului (obiectivul general al proiectului │ │
│prezintã efectul pe termen lung generat prin implementarea │ │
│proiectului, iar obiectivele specifice/operaţionale precizeazã │ 5 │
│clar beneficiul/beneficiile pentru grupul/grupurile ţintã, care │ │
│derivã din implementarea proiectului) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.2. Realizãri imediate (outputs) şi rezultate ale proiectului │ │
│(indicatorii de realizare imediatã a proiectului sunt corelaţi cu │ │
│activitãţile proiectului, indicatorii de rezultat sunt corelaţi cu│ │
│indicatorii de realizare imediatã şi cu obiectivele proiectului; │ │
│indicatorii adiţionali sunt mãsurabili şi verificabili; │ 5 │
│rezultatele proiectului sunt cuantificate, mãsurabile şi descriu │ │
│îmbunãtãţiri/beneficii reale care determinã în mod direct │ │
│realizarea obiectivelor proiectului; rezultatele aşteptate sunt │ │
│realiste/pot fi realizate în timpul alocat proiectului şi sunt │ │
│corelate cu activitãţile şi obiectivele proiectului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.3. Planificarea eficientã a activitãţilor proiectului │ │
│activitãţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic │ │
│şi sunt realiste; activitãţile proiectului contribuie la atingerea│ │
│rezultatelor şi la realizarea obiectivelor propuse; claritatea şi │ │
│fezabilitatea planului de acţiune al proiectului. În secţiunea │ 5 │
│"Activitãţile eligibile ale proiectului" sunt descrise activitã- │ │
│ţile şi subactivitãţile care urmeazã sa fie implementate, graficul│ │
│Gantt al activitatilor este corelat cu secţiunea "Activitãţile │ │
│eligibile ale proiectului") │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.4. Calificãri şi experienţã (sunt prezentate profile profesi- │ │
│onale adecvate, din punct de vedere al experienţei, calificãrilor,│ │
│competenţelor şi abilitãţilor pentru managementul şi realizarea │ 4 │
│activitãţilor proiectului (echipa de implementare a proiectului │ │
│inclusiv managerul de proiect); este descrisã clar o distribuire │ │
│eficientã a responsabilitãţilor în cadrul echipei de implementare)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.5. Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrãri │ │
│necesare pentru implementarea proiectului (Sunt descrise │ │
│clar şi identificate corect în raport cu obiectivele proiectului; │ │
│resursele prevãzute (existente sau viitoare) contribuie la │ │
│obţinerea rezultatelor proiectului; resursele prevãzute sunt │ │
│suficiente, inclusiv pentru realizarea activitãţilor de monitori- │ │
│zare, management, informare şi publicitate); sunt specificate │ │
│locaţia/locaţiile pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în │ │
│proiect, dotãrile şi echipamentele existente, inclusiv informa- │ │
│tice; sunt specificate toate bunurile, serviciile sau lucrãrile, │ 5 │
│inclusiv locaţia, dotãrile şi echipamentele care urmeazã a fi │ │
│închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului │ │
│propus; este prezentata succint lista achiziţiilor previzionate │ │
│a fi realizate în cadrul proiectului. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.6. Metodologia de implementare a proiectului (proiectul │ │
│prezintã clar modul de implementare a activitãţilor propuse │ │
│pentru realizarea obiectivelor; este prezentat clar modul de │ │
│organizare a resurselor alocate pentru proiect în vederea │ │
│obţinerii rezultatelor asumate; este descris clar modul în care │ │
│se asigurã monitorizarea implementãrii proiectului; proiectul │ 5 │
│defineşte clar modul de coordonare/organizare managerialã şi │ │
│financiarã (în cadrul proiectului şi în cadrul parteneriatului, │ │
│dacã este cazul) şi este prevãzutã asigurarea unui nivel adecvat │ │
│de control); În cazul în care se opteazã pentru subcontractarea │ │
│activitãţii de management al proiectului, prezentarea clara a │ │
│condiţiilor impuse in Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale, │ │
│secţiunea 4.2.2., paragraful "Managementul proiectului". │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.7. Egalitate de şanse şi de gen (proiectul are în vedere │ │
│asigurarea condiţiilor care sã permitã accesul şi participarea │ 3 │
│grupului/grupurilor ţintã la activitãţile proiectului şi evitarea │ │
│discriminãrii) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.8. Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective │ │
│orizontale ale Programului Operaţional (demonstrarea clarã a │ │
│contribuţiei proiectului la cel puţin unul din obiectivele │ 3 │
│orizontale: dezvoltare durabilã, inovare şi TIC, îmbãtrânire │ │
│activã, abordare interregionalã şi transnaţionalã) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.9 Parteneriatul (proiectul descrie clar rolurile partenerului/ │ │
│partenerilor în implementarea activitãţilor proiectului; proiectul│ │
│descrie clar nivelul de implicare a partenerilor în cel puţin douã│ │
│din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activitãţilor│ 5 │
│proiectului, expertizã şi resurse umane, finanţare); este │ │
│prezentatã clar modalitatea de coordonare a activitãţilor │ │
│partenerului/partenerului în cadrul proiectului; valoarea adãugatã│ │
│a parteneriatului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" │ 40 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
Obs. In cazul în care acordul de parteneriat nu este valabil cel putin pe toata perioada de implementare a proiectului, proiectul este depunctat cu 1 punct.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│3. SUSTENABILITATE - prezentarea clarã a modului de │ │
│continuare a proiectului sau a efectelor proiectului dupã │ │
│încetarea sursei de finanţare; prezentarea mãsurilor actuale sau │ │
│care vor fi luate pentru a se asigura faptul cã progresul sau │Punctaj │
│beneficiile realizate pentru grupul/grupurile ţintã vor fi │max.10 p │
│garantate în viitor │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│3.1. Transferabilitate (descriere clarã a modului în care este │ │
│asiguratã o posibilã transferare a activitãţilor/rezultatelor │ 3 │
│proiectului - cãtre alt grup ţintã, alte sectoare, multiplicare) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│3.2 Abordare integratã (mainstreaming) (descrierea modului în │ │
│care rezultatele şi/sau experienţa acumulatã în cadrul proiectului│ │
│pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei │ 3 │
│solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii │ │
│locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│3.3. Sustenabilitate financiarã şi instituţionalã (proiectul │ │
│prezintã surse ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri │ │
│externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor │ 4 │
│sale dupã finalizarea finanţãrii nerambursabile; modalitãţi de │ │
│funcţionare a structurilor create prin proiect, dupã încetarea │ │
│finanţãrii nerambursabile) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" │ 10 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│4. COST-EFICIENŢÃ (proiectul prezintã clar rezultatele │ │
│aşteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului │Punctaj │
│este bine gestionat cu respectarea principiilor │max. 20 p│
│managementului riguros) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4.1 Estimarea bugetarã a proiectului este justificatã şi permite │ │
│desfãşurarea în bune condiţii a activitãţilor propuse în proiect │ 5 │
│în vederea obţinerii rezultatelor; │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4.2 Bugetul corespunde resurselor necesare desfãşurãrii │ 5 │
│activitãţilor proiectului) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4.3 Costurile/preţurile sunt estimate în limita celor practicate │ │
│pe piaţã la momentul respective │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│4.4. Se prevede o utilizare eficientã a fondurilor │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Punctaj total criteriu "COST-EFICIENŢÃ" │ 20 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
----------- OBS. In cazul în care valoarea cheltuielilor generale de administraţie/ cheltuielilor de tip FEDR depãşeşte procentul maxim stabilit de 5% respectiv 10%, proiectul este depunctat cu 1 punct. ANEXA 3 Greşeli frecvente întâlnite la redactarea cererii de finanţare ● dezvãluirea datelor de identificare ale solicitantului/ partenerilor cu excepţia rubricilor unde este solicitat acest lucru în mod specific ● obiectivele/ activitãţile/ rezultatele/ gupul ţintã ale proiectului nu sunt încadrate corect în obiectivele si activitãţile eligibile ale domeniului major de intervenţie (de exemplu, se solicitã finanţare pentru activitãţi eligibile în cadrul celuilalt domeniu major de intervenţie) sau menţionarea unor categorii de grup ţintã neeligibile; ● nu se detaliazã elemente de valoare adãugatã; ● nu se coreleazã informaţiile trecute de solicitant în diferite secţiuni (de exemplu cele de la activitãţi cu cele de la graficul activitãţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului) sau existã costuri care nu se regãsesc în activitãţi corelate, etc. ● justificãri incomplete/ lipsa datelor statistice pentru justificarea nevoii/ problemei pentru soluţionarea cãreia se solicitã finanţare; ● prezentarea lacunarã/ incoerentã a nevoilor reale la care ar rãspunde proiectul propus; ● descrierea lacunarã/ incoerentã a grupului ţintã (categorii de persoane, cuantificare, nevoi specifice); ● detaliere incompletã a bugetului/ erori de calcul aritmetic; ● calcularea si/sau detalierea bugetului în altã monedã decât lei (RON); ● încadrarea eronatã în categoria de persoanã juridicã; ● costuri supraestimate; ● nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli: ● cheltuieli administrative; ● cheltuieli tip FEDR; ● descriere lacunarã a sustenabilitãţii proiectului; ● justificãri fãrã substanţã referitoare la obiectivele orizontale; ● copiere integralã sau parţialã a prevederilor din unele documente programatice (POSDRU 2007 - 2013, DCI, alte documente de politici si strategii) sau din Ghidul Solicitantului. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.