Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHIDUL DE PROCEDURI din 26 octombrie 2000  pentru acordarea de stimulente financiare prin Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca, provenite din activitatea miniera si din activitatile conexe acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHIDUL DE PROCEDURI din 26 octombrie 2000 pentru acordarea de stimulente financiare prin Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca, provenite din activitatea miniera si din activitatile conexe acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 8 noiembrie 2000
    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul ghid de proceduri este elaborat potrivit partii B3 din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut (Proiectul de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social) dintre România şi Banca Internaţionala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare - Împrumut nr. 4509-RO şi prevede un ansamblu de reguli pentru stabilirea: obiectivelor acordării stimulentelor financiare; condiţiilor de eligibilitate a antreprenorilor locali şi a persoanelor fără loc de munca care urmează sa fie angajate şi instruite de antreprenori locali; încheierii contractului dintre Agenţia Naţionala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere şi antreprenor; plăţii stimulentelor financiare; mecanismului de monitorizare, control, raportare şi evaluare a efectelor determinate de acordarea stimulentelor financiare.
    ART. 2
    In sensul prevederilor prezentului ghid de proceduri, antreprenorii locali sunt angajatorii, persoane juridice legal constituite, cu capital majoritar privat, şi persoane fizice autorizate potrivit legii, care desfăşoară activităţi economice în localităţile din zonele miniere prevăzute în anexa nr. 1.
    ART. 3
    Perioada de acordare a stimulentelor financiare este de 14 luni de la data încheierii ultimului contract dintre Ministerul Industriei şi Comerţului prin Agenţia Naţionala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere şi angajator, prin care se epuizeaza fondul, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003.
    ART. 4
    Definiţiile unor termeni utilizaţi în cuprinsul ghidului de proceduri sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    CAP. II
    Proceduri de acordare a stimulentelor financiare

    ART. 5
    (1) Stimulentele financiare se acorda pe baza unui program de derulare care se elaborează de Agenţia Naţionala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, şi se supune anual spre aprobare Comitetului de coordonare a implementării Proiectului de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social, denumit în continuare CCIP, constituit potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 418/1999.
    (2) Zona de operare a programului menţionat la alin. (1) cuprinde localităţile din zonele miniere prevăzute în lista cuprinsă în anexa nr. 1 la ghidul de proceduri.
    ART. 6
    (1) In termen de 7 zile de la data aprobării programului prevăzut la art. 5 alin. (1) AND va proceda la promovarea unei campanii de informare publica, constând in:
    a) publicarea în doua cotidiene naţionale de mare tiraj a invitatiei de depunere de către solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;
    b) publicarea, în doua cotidiene de mare tiraj din fiecare judeţ din zona de operare a schemei, a invitatiei de depunere de către solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;
    c) afişarea la sediile agenţiilor pentru ocupare şi formare profesională judeţene a invitatiei adresate solicitanţilor, în vederea depunerii cererilor de acordare a stimulentelor financiare;
    d) afişarea la sediile colectivelor zonale a invitatiei de depunere de către solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;
    e) organizarea de către AND, la sediul Ministerului Industriei şi Comerţului şi la sediile colectivelor zonale, a unor conferinţe de presa după apariţia primului anunţ.
    (2) Campania de informare publica va fi repetată trimestrial, în condiţiile în care prin rectificarea bugetului de stat se majorează fondul sau din fondul anual prevăzut în bugetul AND au mai rămas sume necontractate.
    (3) AND va face publica lunar lista cuprinzând informaţii privind solicitantii eligibili de stimulente financiare cu care au fost încheiate contracte şi numărul de posturi ocupate cu persoane fără loc de munca, prin modalităţile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi d).
    (4) Invitaţia pentru depunerea de către solicitanti a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare va conţine următoarele informaţii: denumirea proiectului; date despre împrumutul BIRD 4509-RO; denumirea programului; obiectivele programului prevăzut la art. 5 alin. (1); zona de operare; data începerii implementării programului de derulare a stimulentelor financiare; condiţii de eligibilitate a solicitanţilor; criterii de eligibilitate a persoanelor fără loc de munca; adresa colectivului zonal unde poate fi depusa cererea; modul de transmitere a cererilor; persoanele de contact din partea AND, identificate cu adresa, număr de telefon şi fax, posta electronica.
    ART. 7
    Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantii trebuie sa îndeplinească cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) sa fie persoane fizice autorizate potrivit legii sau persoane juridice legal constituite, cu capital majoritar privat;
    b) sa desfăşoare (în prezent sau în viitor) activitate economică în zona de operare;
    c) sa nu se afle în stare de faliment, lichidare sau încetare de plati ori într-o procedura legală ce poate determina un asemenea efect;
    d) sa nu înregistreze datorii la plata obligaţiilor salariale;
    e) sa nu înregistreze datorii la bugetul de stat, la bugetul asigurărilor sociale de stat, la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi la Fondul asigurărilor sociale de sănătate;
    f) sa nu fi fost parte într-un contract anterior finanţat de organisme şi bănci internaţionale, care a încetat din cauza nerespectării de către solicitantul de stimulente financiare a termenelor şi condiţiilor contractuale;
    g) sa prezinte o recomandare din partea consortiului local privind comportamentul civic al solicitantului;
    h) sa prezinte oferta publica de locuri de munca vacante, potrivit anexei nr. 9A la contractul-cadru, cuprinzând numărul de posturi solicitat, criteriile de selecţie, salariile nete şi instruirea oferită, care sa fie transmisă la sediul agenţiei pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi colectivului zonal;
    i) sa nu fi derulat, cu mai puţin de 12 luni înainte de solicitarea de stimulente financiare, un program de restructurare în zona de operare din care sa fi rezultat reduceri de personal pentru locuri de munca similare celor pentru care solicita stimulente financiare.
    ART. 8
    Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea şi instruirea persoanelor fără loc de munca provenite din activitatea miniera sau din activităţi conexe acesteia, selectate pe baza următoarelor criterii de eligibilitate:
    a) sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de vârsta ori pentru invaliditate gradul I sau II;
    b) sa nu fi încetat activitatea prin desfacerea contractului individual de munca de către un angajator din cauze imputabile angajatului, în cadrul programului de stimulente financiare;
    c) sa accepte instruirea profesională corespunzătoare postului oferit de angajator;
    d) sa fie înregistraţi la colectivul zonal şi la sediul agenţiei pentru ocupare şi formare profesională judeţene, pentru solicitarea unui loc de munca;
    e) sa se prezinte la data, ora şi locul stabilite de angajator în solicitarea publica de angajare, în vederea selectării şi angajării.
    ART. 9
    (1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie sa adreseze o cerere colectivului zonal cel mai apropiat de localitatea în care îşi desfăşoară sau urmează sa îşi desfăşoare activitatea, din zona de operare, după cum urmează:
    a) cererea va fi întocmită pe baza formularului-tip prevăzut în anexa nr. 3 şi va fi însoţită de documentele care certifica condiţiile de eligibilitate prevăzute în anexa nr. 4;
    b) cererea se va depune în plic la sediul colectivului zonal al AND, la adresa indicată în anexa nr. 5, în fiecare zi lucrătoare a săptămânii între orele 8,30-14,00, de solicitant sau de persoana desemnată de acesta, începând din cea de a 10-a zi lucrătoare din ziua apariţiei anunţului în primul cotidian de mare tiraj.
    (2) Cererea va fi înregistrată în registrul instituit în acest scop de către o persoana imputernicita prin decizie a directorului general al AND pentru aceasta activitate. Registrul va cuprinde: numărul de înregistrare; data; ora şi minutul; numărul de pagini; numele solicitantului; numele şi semnătura persoanei care preda documentaţia; numele şi semnătura persoanei care primeşte documentaţia.
    (3) La înregistrarea cererii persoana responsabilă cu aceasta activitate din cadrul colectivului zonal va elibera solicitantului sau persoanei desemnate de acesta o adeverinţa întocmită în baza formularului-tip din anexa nr. 6, păstrând o copie cu semnătura solicitantului.
    (4) Persoana responsabilă din cadrul colectivului zonal va transmite colectivului central al AND prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, în termen de o zi lucrătoare de la data înregistrării, cererea, însoţită de documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de proceduri.
    (5) Cererile transmise colectivului central de colectivele zonale ale AND vor fi înregistrate de către un expert al AND desemnat prin decizie a directorului general, în ordinea datei, orei şi minutului la care au fost înregistrate la colectivele zonale, care va analiza cererea, în vederea constatării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate.
    (6) Autorităţile care certifica îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate a solicitanţilor de stimulente financiare, potrivit anexei nr. 4, au obligaţia de a răspunde solicitanţilor în termen de 2 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor acestora.
    (7) Pentru cererea solicitantului care a îndeplinit toate condiţiile de eligibilitate expertul va întocmi referatul de aprobare, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 7, avizat pentru certificarea disponibilităţilor din fond de direcţia economică a AND şi de responsabilul de program de la UIP-AND, şi îl va înainta spre aprobare directorului general al AND.
    (8) In termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii cererilor însoţite de documentele prevăzute în anexa nr. 4 expertul desemnat va transmite solicitantului rezultatul analizei încadrării în condiţiile de eligibilitate, iar în cazul aprobării cererii, invitaţia în vederea încheierii contractului pentru acordarea de stimulente financiare, prevăzută în anexa nr. 8.
    (9) Solicitantii de stimulente financiare invitaţi pentru încheierea contractului se vor prezenta la sediul colectivului zonal sau central al AND în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea invitatiei.
    ART. 10
    Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare în vederea angajării şi instruirii persoanelor fără loc de munca, care se încheie între AND şi angajator, este prevăzut în anexa nr. 9.
    ART. 11
    La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea în vedere următoarele:
    a) valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de munca ocupat în conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa reprezinte echivalentul în lei al sumei de maximum 500 dolari S.U.A./an/post, pentru un program de lucru de 40 de ore/saptamana;
    b) valoarea sumei reprezentând stimulentul financiar corespunzător fiecărui loc de munca, pana la limita prevăzută la lit. a), va fi stabilită prin contractul încheiat între AND şi angajator;
    c) stimulentul financiar se acorda lunar sau la perioade mai mari, dacă părţile au convenit aceasta prin contract, proporţional cu timpul efectiv lucrat de angajat;
    d) suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv lucrat nu poate fi mai mica decât valoarea în lei a stimulentului financiar lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Naţionala a României din ziua anterioară efectuării plăţii;
    e) pentru perioada în care angajatul se afla în concediu de odihna sau pentru primele 10 zile ale concediului medical nu se acorda stimulente financiare;
    f) prima cerere de plata se poate depune după 60 de zile de la semnarea contractului prevăzut la lit. b).
    ART. 12
    Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt îndreptăţiţi prin contract angajatorii vor prezenta la colectivul zonal la care au depus solicitarea de stimulente financiare formularul prevăzut în anexa nr. 9B la contractulcadru, însoţit de următoarele documente, în original, semnate de reprezentantul împuternicit al angajatorului:
    a) fişa de pontaj cu timpul efectiv lucrat în fiecare luna aferentă locurilor de munca ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;
    b) statele de plata privind drepturile salariale aferente locurilor de munca ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;
    c) documente care certifica achitarea obligaţiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, Fondul asigurărilor sociale de sănătate, aferente locurilor de munca ocupate în cadrul programului de stimulente financiare.
    ART. 13
    AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la data verificării şi acceptării documentelor care atesta plata drepturilor salariale de către angajator.
    ART. 14
    Plăţile vor fi efectuate în lei (echivalent al stimulentului financiar exprimat în dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Naţionala a României din ziua anterioară eliberării sumelor.
    ART. 15
    Sumele reprezentând diferenţele de curs valutar se vor regulariza la plăţile din luna următoare.
    ART. 16
    Efectuarea plăţilor corespunzătoare numărului de locuri de munca pentru care nu se respecta prevederile contractuale va înceta, iar orice sume deja plătite împreună cu dobânda, calculată la rata medie a dobânzii pe piaţa interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicată de Banca Naţionala a României, aferentă perioadei de neîndeplinire a obligaţiilor, vor fi restituite AND de către angajator în următoarele cazuri:
    a) angajatorul a dispus încetarea contractului individual de munca din cauze neimputabile angajatului;
    b) neîndeplinirea în termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre obligaţiile ce revin angajatorului în baza contractului-cadru cuprins în anexa nr. 9, constatată de persoanele desemnate sa monitorizeze derularea contractului, prin ordin al directorului general al AND, şi de care angajatorul a luat cunoştinţa în scris.
    ART. 17
    Constatarea situaţiilor prevăzute la art. 16 de către persoane din cadrul AND desemnate prin decizie a directorului general se notifica angajatorului în termen de 5 zile lucrătoare, pentru luarea măsurilor corespunzătoare.
    ART. 18
    In termen de 30 de zile de la notificarea angajatorului, în cazul în care acesta nu a luat măsurile corespunzătoare, AND va retine din suma stimulentelor financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat următoare datei la care a fost făcuta constatarea contravaloarea sumelor plătite, la care se adauga dobânda, calculată la rata comunicată de Banca Naţionala a României, aferentă perioadei de neîndeplinire a obligaţiilor contractuale.
    ART. 19
    In cazul în care angajatorul a încasat necuvenit stimulente financiare de la AND, iar eventualele litigii ce decurg din neîndeplinirea obligaţiilor contractuale nu au fost soluţionate pe cale amiabilă, litigiile vor fi deduse spre judecata instanţelor competente, potrivit legii.

    CAP. III
    Finanţarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare

    ART. 20
    AND va suporta din fonduri reprezentând contribuţia României la realizarea proiectului, prevăzute în bugetul propriu al acesteia, conform art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucureşti la 13 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, la propunerea responsabililor de program din cadrul UIPAND şi AND, numiţi prin decizie a directorului general al AND, dispuse de directorul general al AND, următoarele cheltuieli:
    a) curierat pentru transmiterea documentelor prevăzute de prezentul ghid de proceduri;
    b) comisioane şi speze bancare;
    c) comunicare (telefonie, fax, posta electronica, internet) în scopul îndeplinirii procedurilor;
    d) campaniile de informare publica pentru promovarea procedurilor de acordare a stimulentelor financiare, prevăzute la art. 6 alin. (1), (2) şi (3).

    CAP. IV
    Monitorizarea, controlul, raportarea şi evaluarea efectelor acordării de stimulente financiare

    ART. 21
    AND va elabora programul de monitorizare a angajatorilor, pe care îl va supune aprobării CCIP o data cu programul de derulare prevăzut la art. 5 alin. (1). Programul de monitorizare va asigura verificarea trimestriala a fiecărui angajator de către reprezentanţi desemnaţi prin decizie a directorului general al AND, numiţi în continuare responsabili.
    ART. 22
    (1) Operaţiunile desfăşurate în cadrul contractelor pentru acordarea de stimulente financiare, încheiate între AND şi angajatori, vor face obiectul monitorizarii, controlului, raportarii, evaluării şi al vizitelor periodice efectuate de către responsabili.
    (2) Angajatorii sunt obligaţi sa pună la dispoziţie responsabililor pentru verificare: fişele de pontaj; statele de plata; documentele de plata a obligaţiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi Fondul asigurărilor sociale de sănătate; carnetele de munca; documentele privind respectarea graficului de instruire; calitatea instruirii; raportarile trimestriale şi bilanţul anual; documentele privind respectarea clauzelor prevăzute în contract.
    ART. 23
    Responsabilii din cadrul colectivelor zonale vor transmite lunar rapoarte de monitorizare a implementării programului de stimulente financiare, precum şi de evaluare a efectelor acesteia, însoţite de propuneri de îmbunătăţire a ghidului de proceduri, conform anexei nr. 10.
    ART. 24
    Responsabilii care constata neîndeplinirea de către angajator a uneia dintre obligaţiile contractuale vor notifica constatările efectuate în termen de 5 zile lucrătoare şi le vor transmite responsabilului de program de la AND.
    ART. 25
    La cererea scrisă a uneia dintre persoanele angajate în cadrul programului de acordare a stimulentelor financiare responsabilii, mandatati de directorul general al AND, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, având obligaţia de a depune în termen de 5 zile rapoarte privind modul în care si-au îndeplinit mandatul. Raportul se transmite atât angajatului, cat şi angajatorului.
    ART. 26
    După încetarea contractului angajatorul va păstra documentele de justificare a cheltuielilor efectuate în executarea contractului, în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 27
    Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul ghid de proceduri.
    ART. 28
    Prevederile prezentului ghid de proceduri pot fi modificate sau completate în perioada de aplicare a acestuia, la propunerea ministrului industriei şi comerţului, coordonator al Proiectului de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social, prin hotărâre a Guvernului.


    ANEXA 1
    la ghidul de proceduri


                                     LISTA
               cuprinzând localităţile din zonele miniere în care
              pot fi acordate angajatorilor stimulente financiare


+----------+------------+------------+------------+--------------------+---------------+--------------------+--------+-------------+---------+
| Judetul | Alba | Arges | Bacau | Bihor |Bistrita-Nasaud| Caras-Severin | Cluj | Covasna |Dambovita|
+----------+------------+------------+------------+--------------------+---------------+--------------------+--------+-------------+---------+
|Colectivul| | | | | | | | | |
| zonal | Alba | Ploiesti | Comanesti | Voivozi | Rodna | Anina/Moldova Noua | Rodna | Ploiesti |Ploiesti |
| ANDIPRZM | | | | | | | | | |
+----------+------------+------------+------------+--------------------+---------------+--------------------+--------+-------------+---------+
| Total | | | | | | | | | |
|localitati| 12 | 7 | 4 | 10 | 10 | 21 | 5 | 2 | 2 |
| miniere | | | | | | | | | |
+----------+------------+------------+------------+--------------------+---------------+--------------------+--------+-------------+---------+
|Localitati|Zona miniera|Aninoasa |Asau |Zona miniera |Zona miniera |Bigar |Aghiresu|Valea |Sotanga |
|miniere |defavorizata|Berevoesti |Zona miniera|defavorizata Stei- |defavorizata |Cozla |Iara |Crisului |Tatarani |
| |Apuseni, |Boteni |defavorizata|Nucet, conform |Rodna, |Jitin |Ticu |Zona miniera | |
| |conform |Campulung |Comanesti, |Hotararii Guvernului|conform |Liubcova |Baisoara|defavorizata | |
| |Hotararii |Godeni |conform |nr. 194/1999 |Hotararii |Zona miniera |Capusu |Baraolt, | |
| |Guvernului |Poienarii de|Hotararii |Zona miniera |Guvernului |defavorizata |Mare |conform | |
| |nr. 813/1999|Muscel |Guvernului |defavorizata |nr. 640/1999 |Rusca | |Hotararii | |
| | |Schitu |nr. 207/1999|Borod-Suncuius- | |Montana, conform | |Guvernului | |
| | |Golesti | |Dobresti-Vadu | |Hotararii Guvernului| |nr. 209/1999.| |
| | | | |Crisului, | |nr. 197/1999 | | | |
| | | | |conform Hotararii | |Zona miniera | | | |
| | | | |Guvernului | |defavorizata Bocsa, | | | |
| | | | |nr. 195/1999 | |conform Hotararii | | | |
| | | | |Zona miniera | |Guvernului | | | |
| | | | |defavorizata | |nr. 198/1999 | | | |
| | | | |Popesti- | |Zona miniera | | | |
| | | | |Derna-Alesd, | |defavorizata | | | |
| | | | |conform Hotararii | |Moldova | | | |
| | | | |Guvernului | |Noua-Anina, | | | |
| | | | |nr. 196/1999 | |conform Hotararii | | | |
| | | | | | |Guvernului | | | |
| | | | | | |nr. 199/1999 | | | |
+----------+------------+------------+------------+--------------------+---------------+--------------------+--------+-------------+---------+
+----------+------------+--------------+-------------+------------+-----------+------------+------------+------------+------------+----------+
| Judetul | Gorj | Harghita | Hunedoara | Maramures | Mehedinti | Prahova | Salaj | Suceava | Tulcea | Valcea |
+----------+------------+--------------+-------------+------------+-----------+------------+------------+------------+------------+----------+
|Colectivul| | | | | | | | | | |
| zonal | Targu Jiu | Balan | Deva-Brad/ | Baia Mare/ | Targu Jiu | Ploiesti | Voivozi | Gura | Deva-Brad |Targu Jiu |
| ANDIPRZM | | | Petrosani | Borsa | | | | Humorului | | |
+----------+------------+--------------+-------------+------------+-----------+------------+------------+------------+------------+----------+
| Total | | | | | | | | | | |
|localitati| 20 | 1 | 26 | 9 | 11 | 4 | 8 | 18 | 1 | 15 |
| miniere | | | | | | | | | | |
+----------+------------+--------------+-------------+------------+-----------+------------+------------+------------+------------+----------+
|Localitati|Targu Jiu |Zona |Deva |Zona |Baia de |Zona miniera|Zona miniera|Zona miniera|Zona miniera|Alunu |
|miniere |Zona miniera|miniera |Ghelari |miniera |Arama |defavorizata|defavorizata|defavorizata|defavorizata|Berbesti |
| |defavorizata|defavorizata |Teliucu |defavorizata|Husnicioara|Filipesti, |Ip, conform |Bucovina, |Altan-Tepe, |Cernisoara|
| |Albeni, |Balan, conform|Inferior |Baia Mare, |Simian |conform |Hotararii |conform |conform |Copaceni |
| |conform |Hotararii |Hunedoara |conform |Grozesti |Hotararii |Guvernului |Hotararii |Hotararii |Otesani |
| |Hotararii |Guvernului |Calan |Hotararii |Sovarna |Guvernului |nr. 200/1999|Guvernului |Guvernului |Horezu |
| |Guvernului |nr. 93/1998 |Zona miniera |Guvernului |Dubova |nr. 205/1999|Zona miniera|nr. 208/1999|nr. 210/1999|Costesti |
| |nr. 191/1999| |defavorizata |nr. 203/1999|Isverna |Zona miniera|defavorizata| | |Ocnele |
| |Zona miniera| |Brad, |Zona |Ponoarele |defavorizata|Hida-Surduc-| | |Mari |
| |defavorizata| |conform |miniera |Obarsia- |Ceptura, |Jibou-Balan,| | |Brezoi |
| |Schela, | |Hotararii |defavorizata|Closani |conform |conform | | |Popesti |
| |conform | |Guvernului |Borsa-Viseu,|Brosteni |Hotararii |Hotararii | | |Sinesti |
| |Hotararii | |nr. 991/1998 |conform |Drobeta- |Guvernului |Guvernului | | |Rosiile |
| |Guvernului | |Zona miniera |Hotararii |Turnu |nr. 206/1999|nr. 201/1999| | |Lapusata |
| |nr. 192/1999| |defavorizata |Guvernului |Severin | |Zona miniera| | |Stroesti |
| |Zona miniera| |Valea Jiului,|nr. 204/1999| | |defavorizata| | |Mateesti |
| |defavorizata| |conform | | | |Sarmasag- | | | |
| |Motru- | |Hotararii | | | |Chiejd- | | | |
| |Rovinari, | |Guvernului | | | |Bobota, | | | |
| |conform | |nr. 992/1998 | | | |conform | | | |
| |Hotararii | | | | | |Hotararii | | | |
| |Guvernului | | | | | |Guvernului | | | |
| |nr. 193/1999| | | | | |nr. 202/1999| | | |
+----------+------------+--------------+-------------+------------+-----------+------------+------------+------------+------------+----------+



    ANEXA 2
    la ghidul de proceduri

                              DEFINIŢII

    In sensul ghidului de proceduri, următorii termeni se definesc astfel:
    a) UIP-AND - Unitatea de implementare a Proiectului de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social, înfiinţată în cadrul AND;
    b) consortii locale - structuri asociative neguvernamentale cu personalitate juridică, înfiinţate potrivit legii, prin initiativa locală, formate din persoane şi organizaţii ale comunităţii locale, interesate în reabilitarea economică a zonelor miniere;
    c) stimulent financiar - suma nerambursabila cu valoarea nominală maxima de 500 dolari S.U.A., acordată în lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionala a României în ziua anterioară eliberării acesteia, care se plăteşte de AND angajatorului pentru fiecare persoana fără loc de munca angajata pentru o perioada de 12 luni;
    d) programul de derulare - ansamblul acţiunilor privind derularea pe perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare;
    e) persoane fără loc de munca - persoane disponibilizate din activitatea miniera şi din activităţi conexe acesteia prin concedieri colective, ca urmare a restructurării industriei miniere, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 22/1997 privind unele măsuri de protecţie ce se acorda personalului din industria miniera şi activităţile de prospecţiuni şi explorări geologice;
    f) angajaţi - persoane încadrate cu contracte individuale de munca şi pregătite de angajator în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri, din rândul persoanelor fără loc de munca;
    g) posturi vacante - locuri de munca nou-create sau devenite libere ca urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau transfer la alte unităţi, anunţate de angajatori prin solicitarea publica de angajare;
    h) posturi ocupate - posturi în care au fost angajate cu contract individual de munca persoane fără loc de munca, în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;
    i) solicitant - persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana juridică legal constituită, cu capital majoritar privat, care desfăşoară sau urmează sa desfăşoare activităţi economice în zona de operare precizată în ghidul de proceduri şi care îşi asuma obligaţia angajării şi instruirii, cu contract individual de munca pentru o perioada de minimum 12 luni, a persoanelor fără loc de munca, cu condiţia acordării de stimulente financiare de către AND pentru fiecare post ocupat;
    j) angajator - persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana juridică legal constituită, cu capital majoritar privat, care desfăşoară sau urmează sa desfăşoare activităţi economice în zona de operare definită în ghidul de proceduri şi căreia, în baza contractului încheiat cu AND, ii revine obligaţia angajării în munca şi instruirii, pe baza de contract individual de munca, a persoanelor fără loc de munca;
    k) fondul - resurse financiare publice, destinate, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 11/2000, acordării de către AND de stimulente financiare angajatorilor;
    l) condiţii de eligibilitate - condiţii prevăzute în ghidul de proceduri, pe care trebuie sa le îndeplinească solicitantul de stimulente financiare pentru a fi parte într-un contract cu AND;
    m) colectiv zonal - filiala fără personalitate juridică din cadrul AND, care îşi desfăşoară activitatea în zona de operare precizată în ghidul de proceduri;
    n) activitate miniera - activitatea agenţilor economici care executa lucrări privind prospectiunea, explorarea, dezvoltarea, exploatarea, prelucrarea, concentrarea, extracţia metalurgică şi comercializarea produselor miniere;
    o) activităţi conexe - activităţi economice care asigura servicii şi furnituri activităţii miniere, în care au fost întreprinse concedieri prin disponibilizări colective, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 22/1997;
    p) proiect - Proiectul de închidere a minelor şi de atenuare a impactului social, finanţat prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 11/2000;
    q) program - parte a componentei de Proiect "Atenuarea impactului social" pentru asigurarea de stimulente financiare în vederea angajării şi instruirii persoanelor fără loc de munca de către angajatori;
    r) contract-cadru - contractul pentru angajarea şi instruirea persoanelor fără loc de munca, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului, încheiat de AND cu acesta.


    ANEXA 3
    la ghidul de proceduri


                            FORMULAR DE CERERE

   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │ 1│Numele solicitantului: │
   │ │Denumirea completa (inclusiv tip) şi prescurtare │
   │ ├─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤
   │ │Cod fiscal: │ - Numărul şi data înregistrării │
   │ │ │ în registrul comerţului │
   │ │ │ - Autorizaţie de funcţionare │
   └───┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │ 2│Adresa oficială: │
   │ │(inclusiv strada, localitatea, judeţul) │
   │ ├─────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────┤
   │ │Telefon: │Fax: │E-mail: │
   │ ├─────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────────┤
   │ │Adresa, telefon, fax şi E-mail pentru corespondenta şi contacte: │
   │ ├────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┤
   │ │Administrator/persoana fizica autorizata: │ Persoana de contact: │
   └───┴────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘

   ┌───┬───────────────────────────┬────┬──────────────────────────────────────┐
   │ 3 │ Data înfiinţării │ 4 │ Data privatizării (dacă este cazul) │
   ├───┼───────────────────────────┴────┴──────────────────────────────────────┤
   │ 5 │ Proprietari: │
   │ │(Va rugăm sa indicaţi structura patrimoniului şi a │
   │ │ acţionarilor/asociaţilor în %.) │
   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

   ┌───┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
   │ 6 │ Cifra de afaceri: │ 1999 │
   └───┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │ 7 │ Situaţia contabila a solicitantului: │
   │ │ (Va rugăm sa adăugaţi ultimul bilanţ contabil sau ultimul │
   │ │ formular de raportare contabila │
   │ │ ori ultima balanţa de verificare, avizată de organele competente.) │
   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

   ┌───┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
   │ │ │ │
   │ 8 │ Obiectul principal al activităţii │ 9 Servicii/produse │
   │ │ ├───────────────────────────────┤
   │ │ │ 10 Tipul clienţilor şi │
   │ │ │ acoperirea geografică │
   └───┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

   ┌───┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
   │11 │Numărul de persoane angajate în prezent │ 1999/2000 │
   │ │ incluzând o scurta descriere a posturilor) │ │
   ├───┼─────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
   │ │ │
   │ 12│Fluctuatia personalului │
   │ │(Va rugăm sa indicaţi numărul de persoane care au părăsit │
   │ │unitatea în ultimele 12 luni, posturile │
   │ │eliberate şi motivele eliberării acestora.) │
   ├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
   │ │ OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE │
   │ │ │
   │ 13│Numărul de posturi solicitate şi descrierea acestora │
   │ │(Va rugăm sa prezentaţi numărul de posturi solicitat; │
   │ │pentru fiecare post precizati denumirea │
   │ │postului şi criteriile de selecţie.) │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ 14│Salariul net corespunzător fiecărui loc de munca pentru │
   │ │care se solicita stimulente financiare │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ 15│Instruirea ce va fi asigurata │
   │ │(Descrieţi aranjamentele făcute pentru asigurarea instruirii, │
   │ │asigurarea protecţiei muncii la locul de munca, inclusiv numele │
   │ │si poziţia persoanei din cadrul unităţii, responsabilă cu │
   │ │asigurarea instruirii angajaţilor.) │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ 16│Necesarul de stimulente financiare solicitate │
   │ │(Va rugăm sa precizati necesarul de stimulente financiare │
   │ │corespunzător fiecărui loc de munca prezentat în oferta │
   │ │publica de angajare.) │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │Valoarea totală a stimulentelor financiare │
   │ │solicitate: .... dolari S.U.A. │
   │ │(Exemplu de calcul: numărul de posturi prezentate în oferta │
   │ │publica de angajare înmulţit cu maximum 500 dolari S.U.A. │
   │ │pentru fiecare post) │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   │17 │Modalitatea de transmitere a răspunsului │
   │ │(Va rugăm sa indicaţi modalitatea în care doriţi sa fie făcuta │
   │ │transmiterea răspunsului la cererea dvs., precizând adresa │
   │ │completa şi codul poştal pentru transmiterea poştală, │
   │ │numărul de fax sau adresa de e-mail.) │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   │ │ │
   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Numele, prenumele şi funcţia ...........................................
    (persoana autorizata sa semneze pentru şi în numele unităţii ce întocmeşte
    cererea)

    Semnătura şi ştampila ................................
    Data cererii .........................................


    NOTA:
    Informaţii suplimentare privind completarea cererii se pot obţine de la colectivul zonal din zona de operare, prevăzut în anexa nr. 2 la ghidul de proceduri.

    ANEXA 4
    la ghidul de proceduri


                                    CONDIŢIILE
   de eligibilitate a solicitanţilor de stimulente financiare, documentele si
                   autorităţile care le certifica

┌───────────────────────────┬────────────────────────────┬─────────────────────┐
│Condiţia de eligibilitate │Documentul care certifica │ Autoritatea care │
│ │ respectarea condiţiei de │ certifica │
│ │ eligibilitate │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────┼─────────────────────┤
│Persoana fizica autorizata │Copie de pe certificatul de │ Registrul comerţului│
│potrivit legii │înmatriculare │ │
│sau persoana juridică legal│ │ │
│constituită, cu capital │ │ │
│majoritar privat │ │ │
│ │ │ │
│Solicitantul desfăşoară │Dovada desfăşurării │ Camera de │
│activitate │activităţii economice │ comerţ şi industrie │
│economică în zona de │în zona de operare a schemei│ │
│operare │de stimulente financiare │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu se afla │Declaraţie pe propria │ Administraţia │
│în situaţie de │răspundere │ financiară │
│faliment, lichidare sau │întocmită de persoana │ │
│încetare de plati │fizica autorizata │ │
│ori într-o procedura │potrivit legii sau de │ │
│legală ce poate │administratorul │ │
│determina un asemenea │societăţii comerciale │ │
│efect │solicitante (anexa nr. 4A) │ │
│ │Ultimul bilanţ contabil │ │
│ │sau ultimul formular │ │
│ │de raportare contabila ori │ │
│ │ultima balanţa de verificare│ │
│ │avizate de organele │ │
│ │competente │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu │Declaraţie pe propria │ Administraţia │
│înregistrează datorii │răspundere întocmită de │ financiară │
│la plata obligaţiilor │persoana fizica │ │
│salariale │autorizata │ │
│ │potrivit legii sau de │ │
│ │administratorul │ │
│ │societăţii comerciale │ │
│ │solicitante │ │
│ │(anexa nr. 4A) │ │
│ │Ultimul bilanţ contabil │ │
│ │sau ultimul formular │ │
│ │de raportare contabila │ │
│ │ori ultima balanţa │ │
│ │de verificare, avizate de │ │
│ │organele competente │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu │Scrisoare de confirmare │ Administraţia │
│înregistrează datorii │ │ financiară │
│la plata │ │ │
│obligaţiilor fata │ │ │
│de bugetul de stat │ │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu │Scrisoare de confirmare │ Direcţia generală │
│înregistrează datorii │ │ de munca şi │
│la plata obligaţiilor │ │ protecţie │
│fata de bugetul │ │ socială (Casa de │
│asigurărilor │ │ Pensii şi Alte │
│sociale de stat │ │ Drepturi de │
│ │ │ Asigurări │
│ │ │ Sociale) │
│ │ │ │
│Solicitantul nu │Scrisoare de confirmare │ Agenţia pentru │
│înregistrează datorii │ │ ocupare şi formare │
│la plata obligaţiilor │ │ profesională │
│fata de Fondul pentru │ │ judeţeana │
│plata ajutorului │ │ │
│de şomaj │ │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu │Scrisoare de confirmare │ Casa de asigurări │
│înregistrează datorii │ │ sociale de │
│la plata │ │ sănătate │
│obligaţiilor fata │ │ │
│de Fondul asigurărilor │ │ │
│sociale de sănătate │ │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu a fost │Declaraţie pe propria │ │
│parte într-un contract │răspundere │ │
│finanţat de Guvernul │întocmită de persoana │ │
│României, │fizica autorizata │ │
│de organisme şi bănci │sau de administratorul │ │
│internaţionale şi │societăţii comerciale │ │
│care a încetat din cauza │solicitante (anexa nr. 4A) │ │
│nerespectării │ │ │
│termenilor şi condiţiilor │ │ │
│contractuale de către │ │ │
│solicitant │ │ │
│ │ │ │
│Solicitantul are un │Recomandare │ Consortiul local │
│comportament civic │ │ │
│corespunzător │ │ │
│ │ │ │
│Dovada publicării şi │Un exemplar din publicaţia │ Agenţia pentru │
│transmiterii agenţiei │în care a fost făcut │ ocupare şi formare │
│pentru ocupare şi formare │anunţul │ profesională │
│profesională │Copie de pe solicitarea │ judeţeana │
│judeţeana a solicitării │publica │ │
│de angajare │de angajare cu număr │ │
│ │de înregistrare │ │
│ │la agenţia pentru ocupare │ │
│ │si formare profesională │ │
│ │judeţeana │ │
│ │Copie de pe solicitarea │ │
│ │publica de angajare │ │
│ │cu număr de înregistrare │ │
│ │la AND │ │
│ │ │ │
│Solicitantul nu a derulat, │Adeverinţa │ Agenţia pentru │
│cu mai puţin │ │ ocupare şi formare │
│de 12 luni înainte de │ │ profesională │
│solicitarea de stimulente │ │ judeţeana │
│financiare, un program de │ │ │
│restructurare în zona │ │ │
│de operare, din care │ │ │
│sa fi rezultat reduceri │ │ │
│de personal pentru locuri │ │ │
│de munca similare celor │ │ │
│pentru care solicita │ │ │
│stimulente financiare │ │ │
└───────────────────────────┴────────────────────────────┴─────────────────────┘


    ANEXA 4A
    la condiţiile de eligibilitate


                         DECLARAŢIE

    Subsemnatul ........, persoana fizica autorizata prin ....., cu domiciliul în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. .... , ap. ...., judeţul ......................., declar pe propria răspundere ca în activitatea pe care o desfăşor conform procedurilor legale:
    - nu sunt în încetare de plati sau într-o procedura de executare silită;
    - nu inregistrez datorii restante la plata obligaţiilor salariale;
    - nu am fost parte într-un contract finanţat de instituţii şi bănci internaţionale care a încetat din cauza nerespectării termenilor şi condiţiilor contractuale.
    Subsemnatul .........., administrator al Societăţii Comerciale ............., cu sediul în localitatea .........., str. ........ nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul ........................, declar pe propria răspundere ca:
    - societatea pe care o reprezint nu se afla în stare de faliment, lichidare sau încetare de plati ori într-o procedura legală ce poate determina un asemenea efect;
    - societatea pe care o reprezint nu înregistrează datorii la plata obligaţiilor salariale;
    - societatea pe care o reprezint nu a fost parte într-un contract finanţat de instituţii şi bănci internaţionale, care a încetat din cauza nerespectării termenilor şi condiţiilor contractuale de către societatea comercială pe care o reprezint.
    Am luat la cunoştinţa ca pentru declaraţiile necorespunzătoare adevărului suport consecinţele art. 292 Cod penal.

           Data Semnătura ............
        ............. Ştampila persoanei fizice
                                             autorizate/societăţii
                                             comerciale


    ANEXA 5
    la ghidul de proceduri

               DATELE DE IDENTIFICARE A COLECTIVELOR ZONALE AND

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Aria teritorială
 crt. Colectivul Adresa Telefon Fax de responsabilitate
      zonal (judeţul)
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Petroşani General Vasile Milea
                  nr. 32-34 054 542721 054 542721 Hunedoara
                  2675 Petroşani, (Valea Jiului)
                  judeţul Hunedoara

 2. Targu Jiu Piaţa Victoriei
                  nr. 2-4 053 223538 053 223538 Gorj, Valcea,
                  Targu Jiu, judeţul Mehedinţi
                  Gorj (camera 147)

 3. Baia Mare Str. Revoluţiei
                  nr. 1 062 217186 062 217186 Maramureş
                  4800 Baia Mare, ext. 131 ext. 131 (aria vestica)
                  judeţul Maramureş

 4. Ploieşti str. Bobalna nr. 2 044 195065 044 195065 Prahova,
                  Ploieşti, judeţul Dâmboviţa
                  Prahova Argeş, Covasna

 5. Rodna Str. Principala
                  nr. 1003 063 377373 063 377373 Bistriţa-
                  4532 Rodna, judeţul Năsăud
                  Bistriţa-Năsăud

 6. Balan str. 1 Decembrie
                  nr. 25 066 130191 066 130257 Harghita
                  4137 Balan,
                  judeţul Harghita

 7. Gura str. Sfantul Mihail
    Humorului nr. 1, bl. 6 030 231513 030 232919 Suceava
                  Gura Humorului,
                  judeţul Suceava

 8. Baia Borşa Str. Independentei
                  nr. 12 062 345230 062 345422 Maramureş
                  4997 Baia Borşa, int. 187 (aria estica)
                  judeţul Maramureş

 9. Comăneşti Str. Ciobanus
                  nr. 2 034 386655 034 386655 Bacău
                  5475 Comăneşti,
                  judeţul Bacău

10. Moldova Noua Căminul de
                  nefamilisti nr. 2 055 542911 055 540456 Caras-Severin
                  1785 Moldova Veche, (aria sudica)
                  Oraşul Nou,
                  judeţul Caras-Severin

11. Voivozi Exploatări Miniere
                  Voivozi, 059 132636 059 132636 Bihor, Sălaj
                  Comuna Popeşti,
                  judeţul Bihor

12. Deva Piaţa Unirii nr. 9,
                  Deva, 054 218617 054 213641 Deva, Cluj,
                  judeţul Hunedoara Tulcea

13. Alba Iulia Bd Victoriei
                  nr. 109, Alba Iulia, 058 814459 058 814479 Alba
                  judeţul Alba

14. Anina Piaţa Victoriei
                  nr. 8, 055 240001 055 240001 Caras-
                  Anina-Steierdorf Severin
                  judeţul Cars-Severin
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    Agenţia Naţionala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere Calea Victoriei nr. 152-154, sectorul 1, Bucureşti (colectivul central)

    ANEXA 6
    la ghidul de proceduri


    MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERŢULUI
    AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
    SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR
    DE RECONSTRUCŢIE A ZONELOR MINIERE

    Colectivul zonal .......

                                  ADEVERINŢA

    Se adevereşte prin prezenta ca domnul .........., în calitate de ............, respectiv de reprezentant al Societăţii Comerciale .............., a depus o cerere pentru acordarea de stimulente financiare.

    Cererea, împreună cu documentele prevăzute în anexa nr. 4 la ghidul de proceduri, a fost depusa în data de ......., la ora ...... h .... m .... şi a fost înregistrată în Registrul special al cererilor la nr. ...................... .

    Documentele depuse de .........., având ......... file, au fost semnate de responsabilul de la colectivul zonal ............... şi de .................. şi au fost introduse în plic care a fost sigilat.

    Prezenta adeverinţa a fost întocmită în doua exemplare, ambele semnate de domnul .................. .

    ┌─────────────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
    │ │ │ │
    │ Semnătura ........... │ │Semnătura şi ştampila │
    │ Ştampila persoanei fizice │ │responsabilului │
    │ autorizate/societăţii comerciale│ │colectivului zonal │
    │ ................................│ │...................... │
    │ ................................│ │ │
    └─────────────────────────────────┘ └────────────────────────┘



    ANEXA 7
    la ghidul de proceduri


    MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERŢULUI
    AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
    SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR
    DE RECONSTRUCŢIE A ZONELOR MINIERE

                                       Directorul general al AND,
                                ...........................................
                                     (numele, prenumele şi semnătura)

    Nr. .....
    Data .....

                                       Directorul economic al AND,
                                ...........................................
                                      (numele, prenumele şi semnătura)

                                REFERAT
     privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate de către .......
 ┌──────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────┐
 │ │Documentul │ │
 │ │care certifica │Autoritatea │
 │ Condiţia de eligibilitate │respectarea │ care │
 │ │condiţiei │certifica │
 │ │de eligibilitate │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Persoana fizica autorizata potrivit legii sau │ │ │
 │persoana juridică legal constituită, cu │ │ │
 │capital majoritar privat │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul desfăşoară sau urmează sa │ │ │
 │desfăşoare activităţi economice în zona de │ │ │
 │operare │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu se afla în situaţie de │ │ │
 │faliment, lichidare sau încetare de │ │ │
 │plati ori într-o procedura legală ce poate │ │ │
 │determina un asemenea efect │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu înregistrează datorii la │ │ │
 │plata obligaţiilor salariale │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu înregistrează datorii la │ │ │
 │plata obligaţiilor fata de bugetul de │ │ │
 │stat │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu înregistrează datorii la │ │ │
 │plata obligaţiilor fata de bugetul │ │ │
 │asigurărilor sociale de stat │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu înregistrează datorii la │ │ │
 │plata obligaţiilor fata de Fondul │ │ │
 │pentru plata ajutorului de şomaj │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu înregistrează datorii la │ │ │
 │plata obligaţiilor fata de Fondul │ │ │
 │asigurărilor sociale de sănătate │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu a fost parte într-un contract │ │ │
 │finanţat de Guvernul României, │ │ │
 │organisme şi bănci internaţionale, care a │ │ │
 │încetat din cauza nerespectării │ │ │
 │termenilor şi condiţiilor contractuale de │ │ │
 │către solicitant │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul are un comportament civic │ │ │
 │corespunzător │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Dovada publicării şi transmiterii către │ │ │
 │agenţia pentru ocupare şi formare │ │ │
 │profesională judeţeana a solicitării │ │ │
 │de angajare │ │ │
 ├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────┤
 │Solicitantul nu a derulat, cu mai puţin │ │ │
 │de 12 luni înainte de solicitarea de │ │ │
 │stimulente financiare, un program de │ │ │
 │restructurare în zona de operare din │ │ │
 │care sa fi rezultat reduceri de personal │ │ │
 │pentru locuri de munca similare │ │ │
 │celor pentru care solicita stimulente │ │ │
 │financiare │ │ │
 └──────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────┐ ┌────────────────────────────┐
 │Solicitantul îndeplineşte .......... / │ │ Se certifica existenta │
 │nu îndeplineşte ........... │ │ disponibilităţilor în fond.│
 │condiţiile de eligibilitate. │ │ Responsabil program UIP-AND│
 │ │ │ ...........................│
 │Expert desemnat prin decizie a │ │ (numele, prenumele şi │
 │directorului general al │ │ semnătura) │
 │AND ................................ │ │ │
 │ (numele, prenumele şi semnătura) │ └────────────────────────────┘
 └────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 8
    la ghidul de proceduri

    MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERŢULUI
    AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU DEZVOLTAREA
    SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR
    DE RECONSTRUCŢIE A ZONELOR MINIERE

    Calea Victoriei nr. 152-154
    sectorul 1, Bucureşti
        ROMÂNIA

    Nr. ...........................
    Data ..........................

                  Către: ................................
    In urma analizării cererii dumneavoastră pentru acordarea de stimulente financiare, înregistrată la Colectivul zonal .......... în data de ...../......../..., va facem cunoscut ca Societatea Comercială .............. îndeplineşte condiţiile de eligibilitate.
    Ca urmare, va rugăm sa va prezentaţi în vederea încheierii contractului în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea prezentei adrese la sediul colectivului zonal la care a fost depusa cererea sau la sediul central al AND, situat in: Calea Victoriei nr. 152-154, sectorul 1, Bucureşti, camera .............. .
    In vederea stabilirii datei şi a orei vizitei dumneavoastră, va rugăm sa ne contactati la numerele de telefon: .........; persoana de contact: ............. .
    Neprezentarea în termenul prevăzut mai sus poate conduce la pierderea calităţii de solicitant eligibil.

                        Director general al AND,
                      ..............................
                     (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 9
    la ghidul de proceduri


                        CONTRACT - CADRU
pentru acordarea de stimulente financiare în vederea angajării şi instruirii persoanelor fără loc de munca provenite din activitatea miniera şi din activităţi conexe acesteia

                   Nr. ............ din ...............

    I. Părţile contractului
    ───────────────────────
    A. Agenţia Naţionala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, reprezentată prin ........, având funcţia de director general, şi ........., având funcţia de director economic, cu sediul în ........., str. ............ nr. ..., telefon ......., fax ....., codul poştal ........., contul bancar ............
    B. Persoana fizica/juridică ............, denumita în continuare angajator, reprezentată prin .........., având funcţia de .........., şi .............., având funcţia de ............, cu sediul în .........., str. ............ nr..., telefon ......, fax ........, codul poştal ......... cont trezorerie ...........

    II. Obiectul contractului
    ──────────────────────────────
    Obiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare angajatorului pentru ocuparea a ................... posturi vacante, prevăzute în oferta publica de locuri de munca vacante, anexa nr. 9 A la contract, prin angajarea şi instruirea de persoane fără loc de munca.
    Persoanele fără loc de munca sunt persoanele definite în anexa nr. 2 la ghidul de proceduri.

    III. Durata contractului
    ──────────────────────────
    Durata contractului este de ..... luni de la data semnării, dar nu poate depăşi data de 31 decembrie 2003.
    Angajatorul va începe derularea acestui contract cel mai târziu la 60 de zile de la data semnării lui.

    IV. Valoarea contractului
    ─────────────────────────
    Valoarea estimată a contractului este egala cu echivalentul în lei la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Naţionala a României în ziua anterioară efectuării plăţilor, a: ............ dolari S.U.A. = nr. posturi solicitate X maximum 500 dolari S.U.A./post şi an.

    V. Modalităţi de plata a stimulentelor financiare
    ──────────────────────────────────────────────────
    Prima cerere de plata se depune de către angajator pana la data de ........ .
    Pentru restul plăţilor angajatorul va depune lunar cereri de plata, conform anexei nr. 9B la contract, pana la data de 20 a fiecărei luni calendaristice.
    AND va efectua plata în contul .........., deschis de angajator în acest scop la trezoreria statului.
    Condiţiile de plata sunt cele stipulate la art. 11 şi 12 din ghidul de proceduri.
    AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la data acceptării documentelor care atesta plata de către angajator a drepturilor salariale pentru posturile ocupate în baza contractului, potrivit orelor de munca prestate de angajaţi.

    VI. Obligaţiile părţilor
    ────────────────────────
    A. AND are următoarele obligaţii:
    a) sa faciliteze contactul dintre persoanele fără loc de munca şi angajatori;
    b) sa asigure asistenta la solicitarea angajatorilor în problemele legate de obligaţiile care le revin acestora prin contract;
    c) sa atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de angajaţi, cu referire la obligaţiile ce ii revin angajatorului prin contractul individual de munca;
    d) sa efectueze plata stimulentelor financiare la termenele şi în condiţiile convenite prin contract;
    e) sa urmărească modul în care angajatorul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale;
    f) sa sprijine angajatorul pe durata derulării contractului în vederea realizării obiectivelor acestuia;
    g) sa faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul la programul de consultanţa pentru afaceri.

    B. Angajatorul are următoarele obligaţii:
    a) sa încheie contracte individuale de munca cu persoane fără loc de munca provenite din rândul persoanelor disponibilizate ca urmare a procesului de restructurare a unităţilor miniere sau conexe acestora, în termen de 60 de zile calendaristice de la data semnării contractului cu AND, pentru locurile de munca nou-create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatiei personalului (inclusiv prin demisie, transfer, deces sau pensionare);
    b) angajarea unei persoane în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri nu poate avea drept consecinţa încetarea unui alt contract de munca pe durata nedeterminată;
    c) sa asigure tratamentul nediscriminatoriu în procesul de selectare a persoanelor fără loc de munca pe care urmează sa le angajeze;
    d) sa menţină contractele de munca menţionate la lit. a) pentru o perioada de cel puţin 12 luni, cu excepţia situaţiei în care încetarea contractului intervine din cauze imputabile angajatului, potrivit art. 130 alin. 1 lit. i), j), k) şi l) din Codul muncii;
    e) sa angajeze în termen de 30 de zile o alta persoana în locul de munca vacant, urmând aceleaşi proceduri de selectare, în cazul în care încetarea unui contract de munca intervine înainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauze imputabile angajatului;
    f) sa asigure instruirea angajaţilor la locul de munca, în concordanta cu oferta publica de locuri de munca vacante (anexa nr. 9A la contract), asa cum se prevede în art. 7 lit. h) din ghidul de proceduri;
    g) sa depună la colectivul zonal o copie de pe contractul individual de munca al fiecărui angajat, însoţită de un grafic de instruire pentru locul de munca respectiv, conform anexei nr. 9C la contract;
    h) sa asigure personalul necesar pentru instruirea angajaţilor;
    i) sa solicite AND încheierea unui act adiţional la contractul de baza în termen de 15 zile lucrătoare, dar nu cu mai puţin de 3 luni înainte de expirarea contractului, dacă din cauze neimputabile angajatorului acesta este obligat sa modifice structura de instruire stabilită prin contractul individual de munca;
    j) sa informeze în scris colectivul zonal la care a depus cererea în legătura cu orice modificare intervenita în executarea contractelor individuale de munca, încheiate în baza contractului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data apariţiei acesteia;
    k) sa utilizeze contul deschis în lei la trezoreria statului numai pentru operaţiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea de stimulente financiare în vederea facilitării verificărilor şi pentru asigurarea transparenţei în utilizarea sumelor primite;
    l) sa pună la dispoziţie toate documentele cu privire la executarea contractului, la cererea persoanelor responsabile desemnate prin decizie a directorului general al AND.

    VII. Modificarea, suspendarea şi încetarea contractului
    ───────────────────────────────────────────────────────

    Modificarea
    ────────────
    Modificarea contractului poate fi făcuta prin acordul de voinţa al părţilor, materializat în acte adiţionale la contract, întocmite în forma scrisă.
    Acordul de voinţa este limitat, în sensul ca el poate fi manifestat numai cu privire la clauzele contractului.
    Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către angajator, dar numai în sensul diminuării acesteia, în funcţie de numărul de locuri de munca efectiv ocupate, la încheierea perioadei de 60 de zile de la semnarea contractului.
    Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către AND pentru locurile de munca neocupate, în termen de 60 de zile calendaristice de la data semnării contractului de către angajator.

    Încetarea
    ──────────
    Prezentul contract poate înceta în următoarele condiţii:
    a) în cazul încetării finanţării, situaţie în care contractul este reziliat numai pentru viitor, lăsând neatinse prestaţiile succesive care au fost făcute anterior rezilierii; în acest caz pct. IX din acest contract nu se aplica;
    b) prin acordul părţilor, cu achitarea de către angajator a obligaţiilor ce ii revin în conformitate cu art. 16 din ghidul de proceduri;
    c) în cazul în care angajatorul, din motive independente de voinţa lui, este silit sa înceteze activitatea sau sa modifice profilul acesteia, cu obligaţia notificării de către el în termen de 5 zile;
    d) în cazul în care intervin cazuri de forta majoră;
    e) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul, în baza raportului de evaluare al responsabilului AND.
    Actul juridic care determina încetarea contractului are eficienta egala fata de ambele părţi.

    VIII. Forta majoră
    ──────────────────
    Constituie cazuri de forta majoră evenimentele extraordinare, neprevăzute şi inevitabile pentru una dintre părţi, cum ar fi: război, cutremur, catastrofe naturale, incendii, inundatii, revoluţii.
    Cazurile de forta majoră exonerează de răspundere partea contractantă care din acest motiv nu îşi respecta şi nu poate executa obligaţiile contractuale.
    In aceasta situaţie partea care din cauza forţei majore nu îşi poate respecta şi executa obligaţiile contractuale va înştiinţa în scris, în termen de cel mult 5 zile de la data apariţiei acestei situaţii, cealaltă parte, urmând ca pe durata cazurilor de forta majoră contractul sa fie considerat suspendat.
    Dovada existenţei cazurilor de forta majoră va fi certificată de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti.
    Omisiunea de a anunţa în scris apariţia forţei majore atrage răspunderea contractuală a partii aflate în aceasta situaţie pentru daunele cauzate.

    IX. Răspunderea pentru neexecutarea obligaţiilor contractuale
    ──────────────────────────────────────────────────────────────
    Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract părţile răspund potrivit legii.
    In cazul în care angajatorul nu îşi respecta obligaţiile asumate prin contract, AND va notifica angajatorului sa depună toate diligenţele pentru executarea corespunzătoare a contractului.
    Dacă angajatorul nu se conformează în termen de 30 de zile de la primirea notificării, AND va proceda în conformitate cu prevederile art. 18 şi 19 din ghidul de proceduri.
    Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului conduce la recuperarea de către AND a contravalorii în dolari a stimulentelor financiare plătite pana la data rezilierii contractului, la care se adauga dobânda la rata comunicată de Banca Naţionala a României, aferentă perioadei respective. La valoarea astfel determinata se adauga o penalitate de 0,15% pe zi, începând cu data rezilierii contractului şi pana la data restituirii integrale a sumelor datorate.
    In cazul în care angajatorul prezintă dovezi acceptabile pentru AND ca o comanda sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a plătit stimulentul a fost anulat din motive neimputabile angajatorului, atunci prevederile alin. 1-4 ale acestui punct nu sunt aplicabile.
    In cazul în care AND nu îşi executa obligaţiile contractuale sau le executa în mod necorespunzător, datorează angajatorului penalităţi de 0,15% pe zi, stabilite în condiţiile legii.

    X. Litigii
    ──────────
    In caz de litigiu părţile vor incerca soluţionarea acestuia în mod amiabil.
    In cazul în care nu se reuşeşte soluţionarea în mod amiabil a litigiului, părţile convin ca acesta sa fie soluţionat de instanţele judecătoreşti competente.
    Anexele nr. 9A, 9B şi 9C fac parte integrantă din prezentul contract.

    XI. Semnături
    ──────────────

             Agenţia Naţionala
      pentru Dezvoltarea şi Implementarea Angajator,
          Programelor de Reconstrucţie
              a Zonelor Miniere

    ANEXA 9A
    la contractul-cadru


                OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. Numărul de posturi solicitate şi descrierea acestora │
│ (Va rugăm sa prezentaţi numărul de posturi solicitat; │
│ pentru fiecare post precizati denumirea │
│ postului şi criteriile de selecţie.) │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ 2. Salariul net corespunzător fiecărui loc de munca pentru care │
│ se solicita stimulente financiare nerambursabile │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ 3. Instruirea ce va fi asigurata │
│ (Descrieţi aranjamentele făcute pentru asigurarea instruirii, │
│ asigurarea protecţiei muncii la locul de munca, inclusiv numele │
│ şi poziţia persoanei din cadrul unităţii, responsabilă cu │
│ asigurarea instruirii angajaţilor.) │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

               Data ............ Semnătura....................
                                      Ştampila persoanei fizice
                                      autorizate/societăţii comerciale



    ANEXA 9B
    la contractul-cadru


                                    FORMULAR
             pentru calculul şi înregistrarea sumelor la care este
    îndreptăţit angajatorul, în funcţie de timpul efectiv lucrat de angajaţi
                   Perioada (luna) .............. anul .....

┌─┬─────────┬─────────┬─────┬───────┬───────┬────────┬─────────────┬───────────┐
│N│Numele si│Denumirea│Sala-│Numărul│Numărul│Salariul│Tariful orar │ Valoarea │
│r│prenumele│locului │riul │de zile│de ore │plătit │corespunzător│stimulentu-│
│ │persoanei│de munca │net │efectiv│efectiv│pentru │valorii şti- │lui finan- │
│c│ │ │lunar│lucrate│lucrate│timpul │mulentului │ciar cores-│
│r│ │ │la │ │ │efectiv │financiar │punzator │
│t│ │ │data │ │ │lucrat │prevăzut în │timpului │
│ │ │ │anga-│ │ │mii lei │contract │efectiv │
│ │ │ │jarii│ │ │ │pentru postul│lucrat │
│ │ │ │ │ │ │ │respectiv │(dolari SUA│
│ │ │ │ │ │ │ │(dolari SUA/ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ora) │ │
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
├─┼─────────┼─────────┼─────┼───────┼───────┼────────┼─────────────┼───────────┤
└─┴─────────┴─────────┴─────┴───────┴───────┴────────┴─────────────┴───────────┘

            Semnătura ...............................
            Ştampila persoanei fizice
            autorizate/societăţii comerciale


    ANEXA 9C
    la contractul-cadru


                    GRAFIC DE INSTRUIRE
             întocmit de angajatorul ...........

┌──────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────┬─────────┐
│Denumirea locului │Meseria pentru care│ Program de instruire │ Forma │
│ de munca │ se instruieste ├──────────────┬──────────────┤de ates- │
│ │ │ teoretică │ practica │tare a │
│ │ ├─────┬────────┼─────┬────────┤instru- │
│ │ │Timp │Perioada│Timp │Perioada│irii │
│ │ │(ore)│ │(ore)│ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
├──────────────────┼───────────────────┼─────┼────────┼─────┼────────┼─────────┤
└──────────────────┴───────────────────┴─────┴────────┴─────┴────────┴─────────┘


        Data ........../......../....... Semnătura ......................
                                             Ştampila persoanei fizice
                                             autorizate/societăţii comerciale



    ANEXA 10
    la ghidul de proceduri

       MONITORIZAREA, CONTROLUL, RAPORTAREA SI EVALUAREA EFECTELOR
                 ACORDĂRII DE STIMULENTE FINANCIARE

    Monitorizarea, controlul, raportarea şi evaluarea efectelor acordării de stimulente financiare sunt în sarcina colectivelor zonale ale AND. Aceasta cuprinde următoarele componente: monitorizarea de rutina şi monitorizarea anuala.
    a) Monitorizarea de rutina consta în evidenta curenta a:
    - cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unităţi solicitante (potrivit specificatiilor din ghidul de proceduri);
    - persoanelor angajate ca urmare a aplicării prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificări avute la data angajării şi pe meserii/calificări ce urmează sa fie dobândite, pe sexe şi pe categorii de vârsta - 18-30 de ani, 31-45 de ani, peste 45 de ani -, pe categorii de activităţi pentru care sunt angajate, potrivit CAEN, pe forme de angajare - contract de munca/convenţie civilă);
    - unităţilor selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare şi ale sumelor efectiv plătite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de unităţi beneficiare;
    - nivelului mediu lunar al salariilor nete încasate de persoanele angajate, pe categorii de activităţi pentru care au fost angajate şi instruite, potrivit CAEN;
    - schimbărilor de personal angajat, pe categorii de cauze - abandon, concediere, cauze de incompatibilitate cu cerinţele postului etc.
    Aceste date se centralizează lunar şi se raportează trimestrial la sediul central al AND. De la data devenirii operaţionale a Sistemului de management al informatiei aceste date vor fi introduse lunar în baza de date a AND.
    b) Monitorizarea anuala consta in:
    - realizarea de analize în dinamica datelor centralizate lunar;
    - analiza şi sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesională;
    - calcularea indicelui de succes al aplicării programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unităţi beneficiare de stimulente financiare şi pe categorii de activităţi, potrivit CAEN (numărul persoanelor angajate ca urmare a aplicării prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare, în cursul anului de referinţa, raportat la numărul persoanelor care au calitatea de angajat la sfârşitul anului respectiv, înmulţit cu 100);
    - calcularea indicelui de eficacitate relativă al aplicării programului de acordare de stimulente financiare la nivelul zonei miniere, pe categorii de unităţi beneficiare şi pe categorii de activităţi pentru care s-a făcut angajarea (totalul plăţilor aferente anului de referinţa, raportat la numărul persoanelor angajate în anul respectiv pe baza convenţiilor de subsidiere, înmulţit cu 100);
    - calcularea indicelui de eficacitate absolută al stimulentelor financiare la nivelul zonei miniere, pe categorii de unităţi beneficiare şi pe categorii de activităţi pentru care s-a făcut angajarea (totalul plăţilor aferente anului de referinţa, raportat la numărul persoanelor angajate în anul respectiv şi care au calitatea de angajat la sfârşitul anului respectiv, înmulţit cu 100);
    - calcularea indicelui de impact pe piaţa muncii ca urmare a aplicării programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul judeţelor din zona miniera (numărul total al persoanelor nou-angajate în anul de referinţa, raportat la numărul persoanelor angajate în cadrul programului de acordare de stimulente financiare, înmulţit cu 100);
    - evidenţierea avantajelor şi dezavantajelor implementării programului de acordare de stimulente financiare, precum şi a factorilor de atractivitate/descurajare în aplicarea acestuia, pentru unităţile beneficiare şi pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea unităţilor beneficiare şi din partea persoanelor angajate, însoţită de propuneri pentru îmbunătăţirea ghidului de proceduri.
    Aceste date se centralizează în cursul lunii ianuarie a anului următor anului de referinţa şi se raportează la sediul central al AND. De la data devenirii operaţionale a Sistemului de management al informatiei aceste date vor fi introduse anual în baza de date a AND.

                            --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016