Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID ESMA din 7 iunie 2018  privind procesul de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID ESMA din 7 iunie 2018 privind procesul de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 510 bis din 21 iunie 2018

──────────
    Aprobat prin Norma nr. 11 din 7 iunie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 510 din 21 iunie 2018.
──────────
        Cuprins
    I. Rezumat
    1. Motivele publicării
    2. Conţinut
    3. Etapele următoare
    II. Ghid privind procesul de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    1. Domeniul de aplicare
    2. Definiţii
    4. Conformitate şi obligaţii de raportare
    4.1. Statutul ghidului
    4.2. Obligaţii de raportare
    5. Ghid privind determinarea celor mai relevante monede în care are loc decontarea
    5.1. Sfera datelor care trebuie raportate de CSD-uri
    5.2. Procesul general de culegere a datelor şi de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    5.3. Procesul iniţial de culegere a datelor şi de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    6. Anexă
    6.1. Modele pentru culegerea datelor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea


    I. Rezumat
    1. Motivele publicării
    1. Conform articolului 12 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 (CSDR), următoarele autorităţi sunt implicate în autorizarea şi supravegherea CSD-urilor, în cazul în care CSDR prevede acest lucru în mod expres:
    (a) autoritatea responsabilă pentru supravegherea sistemului de decontare a instrumentelor financiare gestionat de CSD-ul din statul membru a cărui legislaţie se aplică sistemului respectiv de decontare a titlurilor de valoare;
    (b) băncile centrale din Uniune care emit cele mai relevante monede în care are loc decontarea;
    (c) după caz, banca centrală din Uniune în ale cărei registre se decontează operaţiunea aferentă fondurilor băneşti pentru sistemul de decontare a titlurilor de valoare gestionat de CSD.

    2. Articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei*1) precizează condiţiile în care monedele Uniunii menţionate la articolul 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR sunt considerate cele mai relevante monede. Pentru a calcula indicatorii relevanţi, autorităţile competente trebuie să utilizeze date agregate la nivelul UE. Cu toate acestea, autorităţile competente individuale se pot confrunta cu provocări în ceea ce priveşte colectarea şi agregarea tuturor datelor relevante de la CSD-uri din întreaga UE. În plus, o astfel de abordare poate duce la duplicarea eforturilor pentru autorităţile competente şi poate genera riscuri în ceea ce priveşte utilizarea de date inconsecvente.
        *1) Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului cu privire la standarde tehnice de reglementare în materie de autorizare, supraveghere şi cerinţe operaţionale pentru depozitarii centrali de titluri de valoare (JO L 65, 10.3.2017, pp. 48-115).

    3. Având în vedere necesitatea utilizării de date coerente agregate la nivelul UE pentru calculul indicatorilor menţionaţi la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei, ESMA a decis să emită ghiduri privind procesul de colectare, de prelucrare şi de agregare a datelor necesare calculării indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea [articolul 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR].
    4. Având în vedere misiunea ESMA de a contribui la aplicarea consecventă a actelor cu caracter juridic obligatoriu ale Uniunii, în special prin contribuţia la o cultură comună a supravegherii prin stabilirea de practici de supraveghere coerente, eficiente şi eficace, ESMA trebuie să îşi asume un rol de coordonare în procesul de centralizare şi de agregare a datelor primite de la CSD-uri, inclusiv de la băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri. Autorităţile competente trebuie să efectueze calculele pentru indicatori pe baza datelor centralizate şi agregate de ESMA.
    5. Chiar dacă indicatorii nu vor fi calculaţi pentru băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri [având în vedere că sunt scutite de anumite cerinţe ale CSDR în temeiul articolului 1 alineatul (4) din CSDR], este important ca băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri să trimită datele relevante care vor fi utilizate pentru a determina valorile numitorilor, pentru a avea o imagine completă a activităţii la nivelul UE pentru indicatorii respectivi.
    6. Pentru a asigura o punere în aplicare consecventă a dispoziţiilor relevante din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei, ghidul precizează sfera datelor care trebuie raportate în scopul calculării indicatorilor, furnizând exemple de tipuri de tranzacţii şi de operaţiuni care trebuie incluse, precum şi exemple de tipuri de tranzacţii şi operaţiuni care nu trebuie incluse.
    7. În vederea atingerii aceluiaşi obiectiv şi în special pentru a asigura o abordare armonizată şi coerentă pentru raportarea datelor la nivelul CSD-urilor în scopul calculării indicatorilor prevăzuţi la articolul 2 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei, acest ghid propune parametri comuni pentru raportarea instrucţiunilor de decontare (adică fără o dublă contabilizare a instrucţiunilor de decontare în funcţie de modul în care sunt decontate: prin conexiuni între CSD-uri sau nu). Aceşti parametri nu vor afecta aplicarea normelor de fond legate de decontare, inclusiv în ceea ce priveşte Directiva nr. 98/26/CE şi legislaţiile naţionale privind titlurile de valoare şi proprietatea.
    8. Având în vedere data intrării în vigoare a Regulamentului delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei, ghidul descrie un proces general care trebuie utilizat pentru culegerea datelor şi calculul indicatorilor începând cu 1 ianuarie 2018, precum şi un proces iniţial care va fi utilizat pentru prima aplicare a procesului general în 2017, care acoperă perioada de raportare 1 ianuarie - 31 decembrie 2016.
        Calendarul procesului iniţial (de aplicat în 2017) (a se vedea imaginea asociată)

        Calendarul procesului general (de aplicat începând cu 1 ianuarie 2018) (a se vedea imaginea asociată)



    2. Conţinut
    9. Secţiunea II include textul integral al Ghidului privind procesul de calcul al indicatorilor pentru a determina importanţa semnificativă a unui CSD pentru un stat membru gazdă.

    3. Etapele următoare
    10. Orientările din secţiunea II vor fi traduse în limbile oficiale ale Uniunii Europene şi vor fi publicate pe site-ul ESMA.


    II. Ghid privind procesul de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    1. Domeniul de aplicare
        Cui i se aplică?
    1. Ghidul se aplică autorităţilor competente desemnate în temeiul Regulamentului (UE) nr. 909/2014*2) (CSDR).
        *2) Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii centrali de titluri de valoare şi de modificare a Directivelor nr. 98/26/CE şi nr. 2014/65/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 236/2012 (JO L 257, 28.8.2014, p. 1).


        Ce se aplică?
    2. Ghidul se aplică procesului de culegere, de prelucrare şi de agregare a datelor necesare pentru calculul indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea, în conformitate cu articolul 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR.

        Când se aplică?
    3. Ghidul se aplică începând cu 28/03/2018.


    2. Definiţii
    4. Termenii utilizaţi în ghid au acelaşi înţeles ca în CSDR şi în Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei*3).
        *3) Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului cu privire la standarde tehnice de reglementare în materie de autorizare, supraveghere şi cerinţe operaţionale pentru depozitarii centrali de titluri de valoare (JO L 65, 10.3.2017, p. 48-115).


    3. Scop
    5. Scopul ghidului este de a asigura aplicarea comună, uniformă şi consecventă a dispoziţiilor articolului 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR. Ghidul se aplică procesului de culegere, de prelucrare şi de agregare a datelor necesare pentru calculul indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea.

    4. Conformitate şi obligaţii de raportare
    4.1. Statutul ghidului
    6. Acest document cuprinde orientări emise în temeiul articolului 16 din Regulamentul ESMA*4). În conformitate cu articolul 16 alineatul (3) din Regulamentul ESMA, autorităţile competente şi participanţii pe pieţele financiare trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul şi recomandările.
        *4) Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei nr. 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84).

    7. Autorităţile competente cărora li se adresează acest ghid trebuie să se conformeze prin includerea acestuia în practicile lor de supraveghere.

    4.2. Obligaţii de raportare
    8. Autorităţile competente cărora li se adresează acest ghid trebuie să notifice ESMA [la adresa: csdr.data@esma.europa.eu] confirmarea respectării sau a intenţiei de a respecta prezentul ghid, expunând motivele eventualei neconformităţi, în termen de două luni de la data publicării. În lipsa unui răspuns în acest termen, se va considera că autorităţile competente nu se conformează. Pe site-ul ESMA este disponibil un model de notificare. Cu toate acestea, pentru a asigura implementarea rapidă şi fără obstacole a procesului de culegere, prelucrare şi agregare a datelor necesare pentru calculul indicatorilor menţionaţi în ghid, este recomandabil ca autorităţile competente să notifice ESMA cât mai curând posibil, de preferinţă în două săptămâni de la data publicării ghidului.
    9. Data publicării acestui ghid înseamnă data publicării sale pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE.
    10. Depozitarii centrali ai titlurilor nu sunt obligaţi să raporteze dacă respectă sau nu ghidul.


    5. Ghid privind determinarea celor mai relevante monede în care are loc decontarea
    5.1. Sfera datelor care trebuie raportate de CSD-uri
    11. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, raportează datele relevante în formatul prevăzut în modelele din anexă. Lista de CSD-uri (inclusiv bănci centrale care acţionează în calitate de CSD-uri) specificate în modelele incluse în anexă trebuie actualizată anual de autorităţile competente.
    12. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile aplică următorii parametri de raportare a datelor:
    a) Datele trebuie să includă valori absolute ale decontării de către fiecare CSD pentru fiecare monedă care acoperă anul calendaristic precedent.
    b) Valorile trebuie exprimate în monedele iniţiale în care are loc decontarea.
    c) Trebuie cuprinse toate categoriile de instrucţiuni de decontare contra unei plăţi decontate de un CSD, indiferent dacă se referă la tranzacţii care sunt efectuate într-un loc de tranzacţionare sau pe o piaţă nereglementată.
    d) În cazul operaţiunilor complexe alcătuite din mai multe tranzacţii, cum sunt contractele de răscumpărare sau de împrumut de titluri de valoare, trebuie raportate ambele segmente odată ce avut loc decontarea.
    e) În cazul decontării intra-CSD, CSD-ul (CSD-ul emitent sau CSD-ul investitor) trebuie să raporteze ambele segmente ale unei tranzacţii, adică trebuie să raporteze cele două instrucţiuni de decontare primite.
    f) Dacă în decontarea unei tranzacţii sunt implicate mai multe CSD-uri prin legături standard, personalizate sau indirecte, sarcina de raportare revine numai CSD-ului (emitent sau investitor) care decontează cele două segmente ale tranzacţiei. Acesta trebuie să raporteze cele două instrucţiuni de decontare primite. CSD-ul investitor care "decontează" un singur segment al tranzacţiei nu este obligat să raporteze.
    g) În cazul decontării inter-CSD de către un CSD care utilizează o infrastructură de decontare comună sau prin conexiuni interoperabile, fiecare CSD trebuie să raporteze instrucţiunea de decontare unică primită în legătură cu o tranzacţie.

    13. Instrucţiunile de decontare pot fi corelate cu următoarele tipuri de operaţiuni:
    a) cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare (inclusiv achiziţii sau vânzări de titluri de valoare pe piaţa primară);
    b) operaţiunile de gestionare a garanţiilor (inclusiv operaţiunile de gestionare a garanţiilor tripartite sau operaţiunile de autoconstituire a garanţiilor);
    c) operaţiunile de împrumut/creditare de titluri de valoare;
    d) operaţiunile de răscumpărare;
    e) altele (inclusiv operaţiunile corporative care implică fluxuri, adică creanţe pe piaţă şi transformări).

    14. Următoarele tipuri de tranzacţii trebuie considerate în afara sferei de raportare:
    a) operaţiunile corporative cotate la bursă, cum ar fi distribuţii de numerar (de exemplu, dividende în numerar, plata dobânzilor), distribuţii de valori mobiliare (de exemplu, dividende în acţiuni; emisiune de acţiuni gratuite); reorganizări (de exemplu, conversii, fracţionări de acţiuni, răscumpărări, oferte scrise de achiziţie);
    b) operaţiunile de pe piaţa primară, adică procesul de creare iniţială a valorilor mobiliare;
    c) crearea şi răscumpărarea de unităţi de fond, adică crearea şi răscumpărarea tehnică a unităţilor de fond, cu excepţia cazului în care o astfel de creare şi răscumpărare a unităţilor de fond se efectuează prin ordine de transfer într-un sistem de decontare a titlurilor de valoare gestionat de un CSD;
    d) operaţiunile de realiniere.


    5.2. Procesul general de culegere a datelor şi de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    15. Procesul general propus în această secţiune trebuie aplicat de la 1 ianuarie 2018.
    16. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, raportează acestora datele relevante pentru anul calendaristic precedent, date care sunt necesare la calculul indicatorilor prevăzuţi la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an (adică se vor utiliza date de la 1 ianuarie până la 31 decembrie ale anului calendaristic precedent).
    17. După revizuirea datelor, autorităţile competente trebuie să transmită către ESMA, până la 25 februarie a fiecărui an, datele primite de la CSD-urile din jurisdicţia lor, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri.
    18. Autorităţile competente trebuie să efectueze calculul indicatorilor menţionaţi la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei pentru fiecare CSD pentru care o autoritate competentă este autoritatea competentă a statului membru de origine, la primirea următoarelor date de la ESMA, până la data de 31 martie a fiecărui an:
    a) toate datele primite de la fiecare autoritate competentă;
    b) datele care agregă valorile per CSD şi per monedă, care vor fi utilizate la calculul numitorilor indicatorilor prevăzuţi la articolul 2 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei.

    19. La agregarea datelor, dacă este necesar, trebuie utilizată conversia altor monede în euro. În acest scop trebuie utilizate ratele de schimb valabile în ultima zi a anului calendaristic pentru care se raportează datele. Pentru conversia altor monede în euro trebuie utilizată, dacă este disponibilă, rata de schimb a Băncii Centrale Europene valabilă în ultima zi a anului calendaristic pentru care se raportează datele.
    20. Autorităţile competente trebuie să transmită ESMA rezultatele obţinute pentru indicatorii şi identificarea autorităţilor relevante, în conformitate cu articolul 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR, până la data de 15 aprilie a fiecărui an, pentru a permite ESMA să distribuie aceste informaţii tuturor autorităţilor competente până la data de 30 aprilie a fiecărui an.

    5.3. Procesul iniţial de culegere a datelor şi de calcul al indicatorilor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea
    21. Pentru prima aplicare a procesului general în 2017 care acoperă perioada de raportare 1 ianuarie - 31 decembrie 2016, CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, precum şi autorităţile competente trebuie să aplice procesul general folosind următoarele date, calculate la data publicării ghidului:
    a) CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, trebuie să raporteze autorităţilor competente, în termen de patru săptămâni, datele relevante necesare pentru calcularea indicatorilor prevăzuţi la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/392 al Comisiei;
    b) autorităţile competente trebuie să transmită ESMA datele transmise de la CSD-uri, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, în termen de şase săptămâni, pentru a permite ESMA să trimită autorităţilor competente datele agregate, precum şi datele individuale primite de la fiecare autoritate competentă;
    c) autorităţile competente trebuie să transmită ESMA, în termen de nouă săptămâni, rezultatele obţinute pentru indicatori şi pentru identificarea autorităţilor relevante, în conformitate cu articolul 12 alineatul (1) litera (b) din CSDR, pentru a permite ESMA să distribuie aceste informaţii tuturor autorităţilor competente în termen de zece săptămâni.



    6. Anexă
    6.1. Modele pentru culegerea datelor pentru a determina cele mai relevante monede în care are loc decontarea



                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016