Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID ESMA din 7 iunie 2018  privind cooperarea între autorităţi în temeiul articolelor 17 şi 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID ESMA din 7 iunie 2018 privind cooperarea între autorităţi în temeiul articolelor 17 şi 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 510 bis din 21 iunie 2018

──────────
    Aprobat prin Norma nr. 11 din 7 iunie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 510 din 21 iunie 2018.
──────────
        Cuprins
    1. Domeniul de aplicare
    2. Scop
    3. Conformitate şi obligaţii de raportare
    3.1. Statutul ghidului
    3.2. Obligaţii de raportare

    4. Ghid
    4.1. Obligaţii generale privind cooperarea
    4.1.1. Lista de autorităţi
    4.1.2. Limba
    4.1.3. Date de contact

    4.2. Furnizarea de informaţii şi cererea de opinii
    4.2.1. În legătura cu procedura de acordare a autorizaţiei
    4.2.2. În legătura cu prestarea transfrontalieră de servicii
    4.2.3. Confirmarea de primire


    5. Anexă
        Anexa 1 - Model pentru cererea de opinii în temeiul articolului 17, alineatele (4), (5) şi (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 (şi dacă este cazul, pentru furnizarea unei cereri şi a informaţiilor aferente)
        Anexa 2 - Model pentru furnizarea de opinii în temeiul articolului 17 alineatele (4), (5) sau (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014
        Anexa 3 - Model pentru comunicarea informaţiilor în temeiul articolului 23, alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 autorităţii competente a statului membru gazdă
        Anexa 4 - Model de informare privind decizia în temeiul articolului 23 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 de a nu comunica toate informaţiile autorităţii competente a statului membru gazdă


    1. Domeniu de aplicare
        Cui i se aplică?
    1. Prezentul ghid se adresează autorităţilor competente desemnate în temeiul articolului 11 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014.

        Ce se aplică?
    2. Ghidul se aplică cerinţelor privind cooperarea aplicabile autorităţilor competente, atunci când sunt implicate în procedura de acordare a autorizaţiei unui depozitar central de valori mobiliare solicitant, prevăzute la articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 şi cu privire la procedura referitoare la furnizarea de servicii într-un alt stat membru, la care se face trimitere în articolul 23 din regulament.

        Când se aplică?
    3. Ghidul se aplică în termen de două luni de la publicarea sa pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE.
    4. Termenii definiţi în Regulamentul (UE) nr. 909/2014 au acelaşi înţeles în cuprinsul ghidului. În plus, în ghid se folosesc următoarele definiţii şi abrevieri:

     Regulamentul de punere în Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 2017/394
     aplicare (UE) 2017/394 al al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de stabilire a
     Comisiei standardelor tehnice de punere în aplicare în ceea
                                ce priveşte formulare, modele şi proceduri standard
                                pentru autorizarea, examinarea şi evaluarea
                                depozitarilor centrali de titluri de valoare,
                                pentru cooperarea dintre autorităţile din statul
                                membru de origine şi statul membru gazdă, pentru
                                consultarea autorităţilor implicate în procesul de
                                autorizare pentru furnizarea de servicii auxiliare
                                de tip bancar, pentru accesul care implică
                                depozitarii centrali de titluri de valoare, precum
                                şi în ceea ce priveşte formatul evidenţelor care
                                trebuie păstrate de către depozitarii centrali de
                                titluri de valoare în conformitate cu Regulamentul
                                (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al
                                Consiliului*1)
     CSD Depozitar central de valori mobiliare Directiva nr.
                                Directiva nr. 2014/65/UE 2014/65/UE a Parlamentului European şi a
                                Consiliului din 15 mai 2014 privind pieţele
                                instrumentelor financiare şi de modificare a
                                Directivei nr. 2002/92/CE şi a Directivei
                                nr. 2011/61/UE;
     ESMA Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe
     UE Uniunea Europeană
     Regulamentul (UE) Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului
    nr. 909/2014 European şi al Consiliului din 23 iulie 2014
                                privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de
                                valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii
                                centrali de titluri de valoare şi de modificare a
                                Directivelor 98/26/CE şi 2014/65/UE şi a
                                Regulamentului (UE) nr. 236/20122*2)
     Regulamentul (UE) Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului
    nr. 1095/2010 European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010
                                de instituire a Autorităţii europene de
                                supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori
                                mobiliare şi pieţe), de modificare a Deciziei
                                nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei
                                nr. 2009/77/CE a Comisiei*3)


        *1) JO L 65, 10.3.2017, p. 145.
        *2) JO L 257, 28.8.2014, p. 1.
        *3) JO L 331, 15.12.2010, p. 84.



    2. Scop
    5. Scopul ghidului este de a asigura punerea în aplicare comună, uniformă şi consecventă a anumitor cerinţe privind cooperarea pentru autorităţi, în conformitate cu articolul 14 alineatul (1), al doilea subparagraf din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, care prevede că "pentru a asigura coerenţa, eficienţa şi eficacitatea practicilor în materie de supraveghere în cadrul Uniunii, inclusiv cooperarea între autorităţile competente şi autorităţile relevante în cadrul diferitelor evaluări necesare pentru aplicarea prezentului regulament, AEVMP poate, în strânsă cooperare cu membrii SEBC Sistemul European al Băncilor Centrale], să emită orientări adresate autorităţilor competente, în conformitate cu articolul 16 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010."
    6. Membrii SEBC au fost implicaţi în pregătirea acestui ghid, care vizează armonizarea aspectelor privind cooperarea dintre autorităţi, care nu sunt încă acoperite de standardele tehnice publicate în temeiul Regulamentului (UE) nr. 909/2014.
    7. Ghidul nu abordează, de exemplu, procedurile şi modelele pentru asigurarea cooperării dintre autorităţi, în conformitate cu articolul 24 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, în contextul supravegherii activităţilor unui depozitar central de valori mobiliare într-un stat membru gazdă, care fac deja obiectul capitolului III din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 2017/394 al Comisiei. De asemenea, cooperarea dintre autorităţi impusă în contextul procedurii de autorizare pentru a presta servicii auxiliare de tip bancar este deja în conformitate cu capitolul VI din acelaşi regulament de punere în aplicare.
    8. Prin urmare, aspectele privind cooperarea dintre autorităţi, care intră sub incidenţa ghidului sunt:
    i) consultarea autorităţilor implicate în procedura de acordare a autorizaţiei unui depozitar central de valori mobiliare solicitant, în conformitate cu articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 şi
    ii) comunicarea dintre autoritatea competentă a statului membru de origine şi autoritatea competentă a statului membru gazdă, în contextul procedurii prevăzute la alineatele (3) şi (7) ale articolului 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, cu privire la un depozitar central de valori mobiliare care doreşte să furnizeze pentru prima dată serviciile la care se face referire la alineatul (2) pe teritoriul altui stat membru sau să modifice gama de servicii prestate astfel.


    3. Conformitate şi obligaţii de raportare
    3.1. Statutul ghidului
    9. Prezentul document conţine orientări privind cooperarea dintre autorităţi, emise în temeiul articolului 14 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, în conformitate cu articolul 16 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010. În conformitate cu articolul 16 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010, autorităţile competente trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul.
    10. Autorităţile competente cărora li se aplică ghidul trebuie să se conformeze prin includerea sa în practicile lor de supraveghere.

    3.2. Obligaţii de raportare
    11. Autorităţile competente cărora li se aplică ghidul trebuie să notifice ESMA (la adresa csdr.notifications@esma.europa.eu) dacă respectă sau intenţionează să respecte ghidul, precizând motivele de nerespectare, în termen de două luni de la data publicării pe site-ul web al ESMA, în toate limbile oficiale ale UE. În lipsa unui răspuns în acest termen, se va considera că autorităţile competente nu se conformează.


    4. Ghid
    4.1. Obligaţii generale privind cooperarea
    4.1.1. Lista de autorităţi
    12. După primirea unei cereri de autorizare, menţionate la articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, autoritatea competentă trebuie să identifice autorităţile relevante menţionate la alineatul (4) al articolului respectiv, şi după caz, autorităţile menţionate la alineatul (5), precum şi autorităţile competente menţionate la alineatul (6) al aceluiaşi articol şi să întocmească o listă a acestora.

    4.1.2. Limba
    13. Autoritatea competentă trebuie să accepte limba de lucru în cadrul cooperării sale cu autorităţile relevante menţionate la alineatul (4), şi după caz, cu autorităţile menţionate la alineatele (5) şi (6) ale articolului 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, precum şi cu alte autorităţi competente, în sensul articolului 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014. În cazurile în care nu există un acord, limba de lucru trebuie să fie o limbă uzuală în domeniul finanţelor internaţionale.
    14. Dacă informaţiile furnizate de o autoritate competentă sunt într-o limbă oficială a UE care nu este limba de lucru utilizată definită la punctul anterior, autoritatea competentă expeditoare trebuie să furnizeze autorităţilor destinatare traducerea într-o limbă uzuală în domeniul finanţelor internaţionale a tuturor documentelor relevante, necesare autorităţilor respective, în sensul articolelor 17 şi 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014.
    15. Dacă traducerea respectivă este furnizată de depozitarul central de valori mobiliare relevant, autoritatea competentă nu este răspunzătoare de traducere.

    4.1.3. Date de contact
    16. În sensul articolului 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, autoritatea competentă trebuie să desemneze şi să partajeze datele de contact ale unei persoane de contact principale şi ale uneia secundare şi orice modificări aduse acestora, cu autorităţile relevante, şi după caz, cu autoritatea menţionată la articolul 67 din Directiva nr. 2014/65/UE şi cu autorităţile competente ale altui stat membru, menţionate la articolul 17 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014. Autoritatea competentă trebuie să solicite acestor autorităţi să partajeze cu aceasta datele de contact ale unei persoane de contact principale şi ale uneia secundare şi orice modificări ale acestora.
    17. În sensul articolului 23 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, fiecare autoritate competentă trebuie să desemneze şi să partajeze cu alte autorităţi competente, datele de contact ale unei persoane de contact principale şi ale uneia secundare, precum şi orice modificări ale acestora.


    4.2. Furnizarea de informaţii şi cererea de opinii
    4.2.1. În legătură cu procedura de acordare a autorizaţiei
    18. Autorităţile competente trebuie să utilizeze modelele incluse în anexa 1 şi anexa 2, pentru a solicita opiniile autorităţilor relevante menţionate la alineatul (4) al articolului 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, şi după caz, ale autorităţilor menţionate la alineatul (5) şi ale autorităţilor competente menţionate la alineatul (6), precum şi, dacă este necesar, pentru a le furniza informaţiile incluse în cerere.

    4.2.2. În legătură cu prestarea transfrontalieră de servicii
    19. În sensul articolului 23 alineatul (4), primul subparagraf din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, autoritatea competentă a statului membru de origine trebuie să utilizeze modelul inclus în anexa 3, pentru a furniza informaţiile menţionate la articolul 23 alineatul (3) autorităţilor competente ale statului membru gazdă.
    20. În sensul articolului 23 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, dacă autoritatea competentă a statului membru de origine decide să nu comunice toate informaţiile menţionate la articolul 23 alineatul (3) autorităţii competente a statului membru gazdă, autoritatea competentă a statului membru de origine trebuie să utilizeze modelul furnizat ca anexa 4, pentru a informa autoritatea competentă a statului membru gazdă despre decizia sa.

    4.2.3. Confirmarea de primire
    21. Imediat după primire şi cel târziu, în prima zi lucrătoare după data de primire, destinatarii trebuie să confirme prin e-mail autorităţii competente expeditoare că au primit opiniile sau informaţiile solicitate.
    22. Dacă nu se primeşte nicio confirmare de primire conform punctului 21, autoritatea competentă expeditoare trebuie să contacteze destinatarii pentru a se asigura că au primit cererea sau informaţiile.



    5. Anexe
    ANEXA 1


                       Model pentru cererea de opinii în temeiul
 articolului 17, alineatele (4), (5) şi (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 (şi dacă este cazul, pentru furnizarea unei cereri şi a informaţiilor aferente)

┌──────────────────────────────────────┐
│[Denumirea autorităţii competente] │
├───────────────────┬──────────────────┤
│ │- [Nume] │
│Persoana │- [Poziţie(i)] │
│(persoanele) │- [Număr (numere) │
│responsabilă(e) │de telefon] │
│de contacte │- [Adresa │
│ulterioare: │(adresele) de │
│ │e-mail] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Data │[AAAA-LL-ZZ] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │Cerere de opinii │
│ │în temeiul │
│ │articolului 17 │
│Re: │[alineatele (4)/ │
│ │(5)/ │
│ │(6)] din │
│ │Regulamentul (UE) │
│ │nr. 909/2014 │
└───────────────────┴──────────────────┘

    (1) La [Data de depunere a cererii de autorizare], [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare solicitant] a depus cererea de autorizare în calitate de depozitar central de valori mobiliare la [Denumirea autorităţii competente], în conformitate cu articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014.
    (2) [Denumirea autorităţii competente] a examinat integralitatea cererii şi o consideră completă.
    (3) [Autoritatea competentă urmează să selecteze destinatarul şi scopul corect dintre alternativele enumerate mai jos]
        [Denumirea autorităţii competente] furnizează prin prezentul document toate informaţiile incluse în cererea formulată către [Denumirea autorităţii relevante], în calitate de autoritate relevantă, în conformitate cu articolul 17 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 şi îi solicită opiniile cu privire la caracteristicile sistemului (sistemelor) de decontare a valorilor mobiliare, operat(e) de depozitarul central de valori mobiliare solicitant, în termen de trei luni de la data primirii cererii, folosind modelul ataşat ca anexa 2 [autoritatea competentă trebuie să se asigure că anexa 2 de mai jos este trimisă ca anexă la cerere];
        SAU
        [Denumirea autorităţii competente] furnizează prin prezentul document toate informaţiile incluse în cererea formulată către [Denumirea autorităţii menţionate la articolul 67 din Directiva nr. 2014/65/UE], în calitate de autoritate menţionată la articolul 17 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 şi îi solicită opiniile cu privire la capacitatea depozitarului central de valori mobiliare solicitant de a respecta cerinţele Directivei nr. 2014/65/UE şi ale Regulamentului (UE) nr. 600/2014, în termen de trei luni de la data primirii cererii, folosind modelul ataşat ca anexa 2 [autoritatea competentă trebuie să se asigure că anexa 2 de mai jos este trimisă ca anexă la cerere];
        SAU
        [Denumirea autorităţii competente] solicită opiniile [Denumirea autorităţii competente din alt stat membru], în calitate de autoritate menţionată la articolul 17 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014, cu privire la punctele menţionate la articolul 17 alineatul (7) din acelaşi regulament, în termen de trei luni de la data primirii acestei solicitări, folosind modelul ataşat ca anexa 2 [autoritatea competentă trebuie să se asigure că anexa 2 de mai jos este trimisă ca anexă la cerere]; (4) Destinatarului i se solicită să confirme primirea cererii în cauză pe e-mail, cel târziu în prima zi lucrătoare după data de primire.

                                      În numele [Denumirea autorităţii competente],
                                                                       [semnătura]
        Conţinut:
    23. [Pentru cereri numai în temeiul articolului 17 alineatele (4) şi (5):] Cerere de autorizare a [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare solicitant]
    24. Model pentru furnizarea de opinii în temeiul articolului 17 [alineatele (4)/(5)/(6)] din Regulamentul (UE) nr. 909/2014.


    ANEXA 2


              Model pentru furnizarea de opinii în temeiul articolului 17
         alineatele (4), (5) sau (6) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014

┌──────────────────────────────────────┐
│[Denumirea autorităţii consultate] │
├───────────────────┬──────────────────┤
│Persoana │ │
│(persoanele) │- [Nume] │
│responsabilă(e) │- [Poziţie(i)] │
│de contacte │- [Număr (numere) │
│ulterioare: │de telefon] │
│ │- [Adresa │
│ │(adresele) de │
│ │e-mail] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Data │[AAAA-LL-ZZ] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │Furnizarea de │
│ │opinii în temeiul │
│Re: │articolului 17 │
│ │[alineatele (4)/ │
│ │(5)/ │
│ │(6)] din │
│ │Regulamentul (UE) │
│ │nr. 909/2014 │
└───────────────────┴──────────────────┘

    (1) La [Data de primire a cererii], [Denumirea autorităţii consultate] a primit o cerere de opinii în temeiul articolului 17 [alineatele (4)/(5)/(6)] din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 de la [Denumirea autorităţii competente], în ceea ce priveşte [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare solicitant].
    (2) [Denumirea autorităţii consultate] furnizează prin prezentul opiniile sale, astfel cum sunt detaliate mai jos:

┌──────────────────────────────────────┐
│a) Opinii │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│b) Comentarii suplimentare - dacă este│
│cazul │
├──────────────────────────────────────┤
│[de exemplu, identificarea domeniilor │
│cheie pentru activităţile de │
│supraveghere post- autorizare, etc.] │
└──────────────────────────────────────┘

    (3) Primirea opiniilor trebuie confirmată prin e-mail, cel târziu în prima zi lucrătoare după data de primire.
                                        În numele [Denumirea autorităţii consultate],
                                                                         [semnătura]

    ANEXA 3


                         Model pentru comunicarea informaţiilor
               în temeiul articolului 23, alineatul (4) din Regulamentul
(UE) nr. 909/2014 autorităţii competente a statului membru gazdă

┌──────────────────────────────────────┐
│[Denumirea autorităţii competente da │
│statului membru de origine] │
├──────────────────┬───────────────────┤
│Persoana │ │
│(persoanele) │- [Denumire(i)] │
│responsabilă(e) │- [Poziţie(i)] │
│de contacte │- [Număr (numere) │
│ulterioare: │de telefon] │
│ │- [Adresa │
│ │(adresele) de │
│ │e-mail] │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Data │[AAAA-LL-ZZ] │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │Comunicarea │
│ │informaţiilor în │
│Re: │temeiul │
│ │articolului 23 │
│ │alineatul (4) din │
│ │Regulamentul (UE) │
│ │nr. 909/2014 │
└──────────────────┴───────────────────┘

    (1) La [data de comunicare de către depozitarul central de valori mobiliare a informaţiilor solicitate în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014], [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare] a comunicat informaţiile solicitate în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine].
    (2) [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine] a examinat informaţiile primite şi consideră, luând în considerare prestarea serviciilor prevăzute, că nu are niciun motiv să se îndoiască de caracterul adecvat al structurii administrative sau de situaţia financiară a depozitarului central de valori mobiliare care doreşte să-şi presteze serviciile.
    (3) [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine] comunică prin prezentul toate informaţiile primite în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 [autoritatea competentă a statului membru de origine trebuie să se asigure că aceste informaţii sunt transmise mai departe].
    (4) Primirea acestei comunicări şi a informaţiilor aferente trebuie să fie confirmată prin e-mail în ziua lucrătoare următoare datei de primire.
      În numele [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine],
                                                                                   [semnătura]
        Conţinut: Informaţii primite în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 de la [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare]

    ANEXA 4


                     Model de informare privind decizia în temeiul
    articolului 23 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 de a nu
       comunica toate informaţiile autorităţii competente a statului membru gazdă

┌──────────────────────────────────────┐
│[Denumirea autorităţii competente a │
│statului membru de origine] │
├───────────────────┬──────────────────┤
│Persoana │ │
│(persoanele) │- [Denumire(i)] │
│responsabilă(e) │- [Poziţie(i)] │
│de contacte │- [Număr (numere) │
│ulterioare: │de telefon] │
│ │- [Adresa │
│ │(adresele) de │
│ │e-mail] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Data │[AAAA-LL-ZZ] │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │Informaţii privind│
│ │decizia, în │
│ │temeiul │
│ │articolului 23 │
│Re: │alineatul (5) │
│ │din Regulamentul │
│ │nr. 909/2014, de a│
│ │nu comunica │
│ │informaţiile │
│ │primite │
│ │conform │
│ │articolului 23 │
│ │alineatul (3) │
└───────────────────┴──────────────────┘

    (1) La [data de comunicare de către depozitarul central de valori mobiliare a informaţiilor solicitate în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014], [Denumirea depozitarului central de valori mobiliare] a comunicat informaţiile solicitate în temeiul articolului 23 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine].
    (2) [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine] a examinat informaţiile primite şi consideră, luând în considerare prestarea serviciilor prevăzute, că nu are niciun motiv să se îndoiască de caracterul adecvat al structurii administrative sau de situaţia financiară a depozitarului central de valori mobiliare care doreşte să-şi presteze serviciile.
    (3) Primirea opiniilor trebuie confirmată prin e-mail, cel târziu în prima zi lucrătoare după data de primire.
                În numele [Denumirea autorităţii competente a statului membru de origine],
                                                                              [semnătura]


                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016