Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID ESMA  din 31 iulie 2019  cu privire la indicii de referinţă nesemnificativi din Regulamentul privind indicii de referinţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID ESMA din 31 iulie 2019 cu privire la indicii de referinţă nesemnificativi din Regulamentul privind indicii de referinţă

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 660 din 8 august 2019
──────────
    Conţinut de NORMA nr. 21 din 31 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial, nr. 660 din 8 august 2019.
──────────
    I. Domeniu de aplicare
    Cui i se aplică?
    1. Prezentul ghid se aplică autorităţilor competente desemnate în temeiul art. 40 din Regulamentul privind indicii de referinţă [Regulamentul (UE) nr. 1.011/2016 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi de modificare a Directivelor 2008/48/CE şi 2014/17/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 596/2014] administratorilor, astfel cum sunt definiţi la art. 3 alin. (1) pct. 6 din acelaşi regulament, şi contribuitorilor supravegheaţi, astfel cum sunt definiţi la art. 3 alin. (1) pct. 10 din regulamentul amintit.

    Ce se aplică?
    2. Ghidul se aplică în legătură cu furnizarea de indici de referinţă nesemnificativi şi contribuţia la indicii de referinţă nesemnificativi (art. 5, 11, 13, 16 din BMR).

    Când se aplică?
    3. Ghidul se aplică după două luni de la data publicării ghidului pe site-ul web al ESMA în toate limbile oficiale ale UE.


    II. Referinţe legislative, abrevieri şi definiţii
    Referinţe legislative
    Regulamentul ESMA - Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei
    BMR - Regulamentul (UE) 2016/1.011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi de modificare a Directivelor 2008/48/CE şi 2014/17/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 596/2014

    Abrevieri
    IRN-uri - indici de referinţă nesemnificativi

    Definiţii
    4. Dacă nu se precizează altfel, termenii utilizaţi în Regulamentul privind indicii de referinţă au acelaşi înţeles în acest ghid. În plus, se aplică următoarele definiţii:
    Autoritate competentă - o autoritate desemnată în baza art. 40 din Regulamentul privind indicii de referinţă.



    III. Obiect
    5. Scopul ghidului este de a asigura aplicarea comună, uniformă şi consecventă, pentru IRN-uri, a cerinţelor privind funcţia de supraveghere prevăzute la art. 5 din BMR, a dispoziţiilor privind datele de intrare prevăzute la art. 11 din BMR, a dispoziţiei privind transparenţa metodologiei de la art. 13 din BMR şi a cerinţelor în materie de guvernanţă şi control pentru contribuitorii supravegheaţi prevăzute la art. 16 din BMR.

    IV. Obligaţii de conformare şi raportare
    Statutul ghidului
    6. Ghidul cuprinde orientări emise în temeiul art. 16 din Regulamentul ESMA. În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA, autorităţile competente şi participanţii pe pieţele financiare trebuie să depună toate eforturile pentru a respecta acest ghid.
    7. Autorităţile competente cărora li se aplică ghidurile trebuie să le respecte prin introducerea acestora în practicile lor de supraveghere, inclusiv în cazul în care anumite orientări dintr-un document se adresează în principal participanţilor la piaţa financiară.

    Cerinţe de raportare
    8. În decurs de două luni de la data publicării ghidului pe siteul web al Autorităţii Europene pentru Valori Mobiliare şi Pieţe în toate limbile oficiale ale UE, autorităţile competente cărora li se aplică acest ghid trebuie să notifice ESMA dacă (i) respectă sau (ii) nu respectă, dar intenţionează să respecte sau dacă (iii) nu respectă şi nu intenţionează să respecte ghidul. În caz de neconformitate, autorităţile competente trebuie, de asemenea, să notifice ESMA în decurs de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul web al ESMA în toate limbile oficiale ale UE cu privire la motivele de neconformare cu ghidul.
    9. În lipsa unui răspuns în acest termen, se va considera că autorităţile competente nu se conformează. Un model de notificare este disponibil pe site-ul ESMA. Formularul de notificare se completează şi se trimite la ESMA folosind următoarea adresă de e-mail: bmr@esma.europa.eu.
    10. Administratorii de IRN-uri şi contribuitorii supravegheaţi nu sunt obligaţi să raporteze dacă se conformează sau nu ghidului.

    V. Ghid cu privire la indicii de referinţă nesemnificativi
    V.I. Orientări privind procedurile şi caracteristicile funcţiei de supraveghere (art. 5 din BMR)
    Domeniu de aplicare
    11. Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 alin. (4) din BMR, pct. 20 şi 21 nu se aplică administratorilor de IRN-uri care au optat să nu aplice art. 5 alin. (2) din BMR.

    Componenţa funcţiei de supraveghere
    12. Funcţia de supraveghere trebuie să fie compusă din unul sau mai mulţi membri care, împreună, dispun de competenţele şi expertiza corespunzătoare pentru supravegherea furnizării unui anumit indice de referinţă şi pentru responsabilităţile pe care trebuie să le îndeplinească funcţia de supraveghere. Membrii funcţiei de supraveghere trebuie să aibă cunoştinţe corespunzătoare cu privire la piaţa activului suport sau realitatea economică pe care urmăreşte să le măsoare indicele de referinţă.
    13. Administratorii de indici de referinţă bazaţi pe date reglementate trebuie să ia în calcul posibilitatea de a include, în calitate de membri ai funcţiei de supraveghere, reprezentanţi ai entităţilor enumerate în definiţia unui indice de referinţă bazat pe date reglementate prevăzută la art. 3 alin. (1) pct. 24 din BMR.
    14. În cazul în care un indice de referinţă se bazează pe contribuţii, iar reprezentanţii contribuitorilor săi sau ai entităţilor supravegheate care utilizează indicele de referinţă sunt membri ai funcţiei de supraveghere, administratorul trebuie să se asigure că numărul membrilor cu conflicte de interese nu atinge şi nu depăşeşte majoritatea simplă. Înainte de numirea membrilor, administratorii trebuie, de asemenea, să identifice şi să ţină seama de conflictele care decurg din relaţiile dintre potenţialii membri şi alţi actori externi, în special cele care rezultă dintr-un potenţial interes faţă de nivelul indicilor de referinţă relevanţi.
    15. Persoanele direct implicate în furnizarea indicelui de referinţă care pot fi membri ai funcţiei de supraveghere nu trebuie să aibă drepturi de vot. Reprezentanţii organului de conducere nu trebuie să fie membri sau observatori, dar pot fi invitaţi să participe la reuniuni prin funcţia de supraveghere, dar fără drept de vot.
    16. Membrii funcţiei de supraveghere nu trebuie să includă persoane care au făcut obiectul unor sancţiuni de natură administrativă sau penală referitoare la servicii financiare, în special manipularea sau tentativa de manipulare prevăzută în Regulamentul (UE) nr. 596/2014.

    Caracteristicile şi poziţionarea funcţiei de supraveghere
    17. Funcţia de supraveghere trebuie să facă parte din structura organizatorică a administratorului sau a societăţii-mamă a grupului căruia îi aparţine, dar să fie separată de organul de conducere şi de alte funcţii de guvernanţă ale administratorului de indici de referinţă.
    18. Funcţia de supraveghere trebuie să evalueze şi, dacă este cazul, să conteste deciziile organismului de conducere al administratorului în ceea ce priveşte îndeplinirea cerinţelor BMR. Fără a aduce atingere art. 5 alin. (3) lit. (i) din BMR, funcţia de supraveghere trebuie să adreseze organului de conducere toate recomandările privind supravegherea indicilor de referinţă.
    19. În cazul în care funcţia de supraveghere constată că organul de conducere a acţionat sau intenţionează să acţioneze contrar unei recomandări sau decizii a funcţiei de supraveghere, trebuie să înregistreze acest fapt în mod clar în procesul-verbal al următoarei sale reuniuni sau în registrul deciziilor sale.

    Procedurile care reglementează funcţia de supraveghere
    20. O funcţie de supraveghere a unui administrator de IRNuri trebuie să aibă proceduri care să vizeze cel puţin următoarele domenii:
    a) criteriile de selecţie a membrilor săi;
    b) alegerea, numirea sau destituirea şi înlocuirea membrilor săi;
    c) suspendarea drepturilor de vot ale membrilor externi pentru deciziile care ar avea un impact direct asupra organizaţiilor pe care le reprezintă;
    d) obligarea membrilor să dezvăluie orice conflict de interese semnificativ înainte de discutarea unui punct pe ordinea de zi în cadrul reuniunilor funcţiei de supraveghere;
    e) excluderea membrilor de la discuţii specifice în privinţa cărora fac obiectul unui conflict de interese;
    f) accesul său la documentaţia necesară pentru îndeplinirea sarcinilor sale;
    g) măsurile care trebuie luate în cazul încălcării codului de conduită;
    h) notificarea către autoritatea competentă a oricărei suspiciuni de abuz de piaţă comis de contribuitori sau de administrator;
    i) prevenirea divulgării necorespunzătoare a informaţiilor confidenţiale sau sensibile primite, produse sau discutate de funcţia de supraveghere;
    j) divulgarea către public a declaraţiei privind conflictele de interese majore ale membrilor.

    21. În cazul în care funcţia de supraveghere este efectuată de o persoană fizică, lit. c) şi e) de la pct. 20 nu se aplică, iar administratorul trebuie să numească un organism adecvat înlocuitor sau altă persoană fizică pentru a se asigura că sarcinile funcţiei de supraveghere pot fi îndeplinite cu consecvenţă în absenţa persoanei responsabile pentru funcţia de supraveghere.

    Lista neexhaustivă a mecanismelor de guvernanţă ale funcţiei de supraveghere
    22. Structura şi componenţa funcţiei de supraveghere trebuie stabilite, după caz, în conformitate cu una sau mai multe dintre următoarele liste neexhaustive:
    a) cu excepţia cazului în care complexitatea sau vulnerabilitatea IRN-urilor indică altfel, una sau mai multe persoane fizice care fac parte din personalul administratorului sau alte persoane fizice ale căror servicii sunt puse la dispoziţia administratorului sau sub controlul administratorului şi care nu sunt direct implicate în furnizarea unui indice de referinţă relevant şi nu se află în conflict de interese, în special cele care rezultă dintr-un potenţial interes faţă de nivelul indicelui de referinţă;
    b) un comitet independent de supraveghere alcătuit printr-o reprezentare echilibrată a părţilor interesate, incluzând entităţile supravegheate care utilizează indicele de referinţă, contribuitorii la indicii de referinţă şi alte părţi interesate externe, cum ar fi operatorii de infrastructuri de piaţă şi alte surse de date de intrare, precum şi membrii independenţi şi personalul administratorului care nu sunt direct implicaţi în furnizarea indicilor de referinţă relevanţi sau în alte activităţi conexe;
    c) în cazul în care administratorul nu este în întregime deţinut sau controlat de contribuitorii la indicele de referinţă sau de entităţile supravegheate care îl utilizează şi nu există alte conflicte de interese la nivelul funcţiei de supraveghere, un comitet de supraveghere alcătuit din angajaţi care reprezintă părţi ale organizaţiei administratorului care nu sunt direct implicate în furnizarea indicilor de referinţă relevanţi sau în alte activităţi conexe sau, dacă aceşti angajaţi nu sunt disponibili, din membri independenţi;
    d) o funcţie de supraveghere formată din mai multe comitete, fiecare responsabil pentru:
    (i)supravegherea unui IRN, a unui tip de IRN-uri sau a unei familii de IRN-uri; sau
    (ii)un subset al responsabilităţilor şi sarcinilor de supraveghere, cu condiţia ca o singură persoană sau un comitet să fie desemnat(ă) responsabil(ă) pentru direcţia generală şi coordonarea funcţiei de supraveghere şi pentru interacţiunea cu organul de conducere al administratorului indicelui de referinţă şi al autorităţii competente.



    V.II. Orientări privind datele de intrare (art. 11 din BMR)
    Domeniu de aplicare
    23. Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 alin. (4) din BMR, lit. a) şi b) de la pct. 25 nu se aplică administratorilor de IRN-uri care au optat să nu aplice art. 11 alin. (1) lit. (b) din BMR.
    24. Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 alin. (4) din BMR, pct. 26 nu se aplică administratorilor de IRN-uri care sunt indici de referinţă bazaţi pe date reglementate şi nici administratorilor de IRN-uri care au optat să nu aplice art. 11 alin. (3) din BMR.

    Asigurarea unor date de intrare adecvate şi verificabile
    25. În sensul art. 11 alin. (3) lit. (a) şi (b) din BMR, administratorul unui IRN trebuie să se asigure că dispune de toate informaţiile necesare care îi permit să verifice următoarele aspecte legate de orice date de intrare pe care le utilizează pentru indicele de referinţă, după caz:
    a) dacă transmiţătorul este autorizat să contribuie cu datele de intrare în numele contribuitorului în conformitate cu orice cerinţă de autorizare prevăzută la art. 15 alin. (2) lit. (b) din BMR;
    b) dacă datele de intrare sunt furnizate de contribuitor sau selectate dintr-o sursă specificată de administrator, într-un interval de timp stabilit de administrator;
    c) dacă datele de intrare îndeplinesc cerinţele stabilite în metodologia indicelui de referinţă.


    Procedurile interne de supraveghere şi de verificare ale unui contribuitor la un IRN
    26. Procedurile interne de supraveghere şi de verificare ale unui contribuitor pe care administratorul unui IRN trebuie să le asigure în conformitate cu art. 11 alin. (3) lit. (b) din BMR trebuie să includă cel puţin următoarele:
    a) proceduri care reglementează:
    (i) comunicarea informaţiilor către administrator, la cererea acestuia;
    (ii) raportarea periodică către conducerea superioară a contribuitorului cu privire la sarcinile îndeplinite de cele trei niveluri ale funcţiilor de control;
    (iii) mijloacele de cooperare şi fluxul de informaţii între cele trei niveluri ale funcţiilor de control;
    b) stabilirea şi menţinerea unei funcţii interne care să servească drept prim nivel de control al contribuţiei cu date de intrare şi să răspundă de îndeplinirea următoarelor atribuţii:

    (i) efectuarea unei verificări eficace a datelor de intrare înainte de contribuţia acestora;
    (ii) verificarea dacă transmiţătorul este autorizat să contribuie cu date de intrare în numele contribuitorului în conformitate cu orice cerinţă impusă de art. 15 alin. (2) lit. (b) din BMR;
    (iii) asigurarea faptului că accesul la contribuţiile cu date de intrare se limitează la persoanele implicate în procesul de contribuţie, cu excepţia cazului în care accesul este necesar în scopuri de audit, în scopuri de investigare sau în scopuri prevăzute de lege.

    c) stabilirea şi menţinerea unei funcţii interne care să servească drept al doilea nivel de control al contribuţiei cu date de intrare şi să răspundă de îndeplinirea următoarelor atribuţii:
    (i) instituirea şi menţinerea unei proceduri de denunţare a neregulilor, care să includă garanţii adecvate pentru denunţători;
    (ii) stabilirea şi menţinerea procedurilor de raportare internă a oricărei manipulări reale sau tentative de manipulare a datelor de intrare, pentru orice nerespectare a politicilor proprii ale contribuitorului legate de indicii de referinţă şi pentru investigarea acestor evenimente de îndată ce devin evidente;
    (iii) supravegherea comunicărilor relevante dintre personalul funcţiei de front office direct implicat în contribuţia cu date de intrare şi, de asemenea, a comunicărilor relevante dintre acest personal şi alte funcţii interne sau organisme externe atunci când controalele efectuate de această funcţie de al doilea nivel generează îngrijorări;
    (iv) stabilirea, menţinerea şi gestionarea unei politici în materie de conflicte de interese cu privire la conflictele de interese reale sau potenţiale majore, care să asigure:
    1. identificarea şi divulgarea de către administrator a unor conflicte de interese reale sau potenţiale majore cu privire la orice angajat al funcţiei de front office a contribuitorului care este implicat în procesul de contribuţie;
    2. absenţa oricărei legături directe sau indirecte între remuneraţia unui transmiţător şi valoarea indicelui de referinţă, valoarea datelor specifice furnizate sau efectuarea oricărei activităţi desfăşurate de contribuitor care ar putea genera un conflict de interese legat de contribuţia cu date de intrare la indicele de referinţă;
    3. o separare clară a sarcinilor între personalul de front office implicat în contribuţia cu date de intrare şi un alt personal al funcţiei de front office, după caz, ţinând seama de: puterea discreţionară implicată în procesul de contribuţie; natura, amploarea şi complexitatea activităţilor contribuitorului; dacă pot apărea conflicte de interese între contribuţia cu date de intrare la indicatorul de referinţă şi activităţile de tranzacţionare sau de altă natură efectuate de contribuitor;


    d) stabilirea şi menţinerea unei funcţii interne, independente de primul şi al doilea nivel al funcţiilor de control, care să servească drept al treilea nivel de control al contribuţiei cu date de intrare şi să răspundă de efectuarea periodică de verificări asupra controalelor exercitate de celelalte două funcţii de control.


    V.III. Orientări privind transparenţa metodologiei (art. 13 din BMR)
    Elemente-cheie ale metodologiei utilizate pentru stabilirea unui IRN
    27. Informaţiile care trebuie furnizate de un administrator al unui IRN sau al unei familii de IRN-uri, în conformitate cu cerinţa prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. (a) din BMR, trebuie să includă, după caz, cel puţin următoarele elemente:
    a) o definiţie şi o descriere a indicelui de referinţă sau a familiei de IRN-uri, precum şi a pieţei sau a realităţii economice pe care urmează să le măsoare;
    b) moneda sau altă unitate de măsură a indicelui de referinţă sau a familiei de IRN-uri;
    c) tipurile de date de intrare utilizate pentru stabilirea indicelui de referinţă sau a familiei de IRN-uri şi prioritatea dată fiecărui tip;
    d) o descriere a elementelor constitutive ale indicelui de referinţă sau a familiei de IRN-uri şi a criteriilor utilizate pentru selectarea şi ponderarea lor;
    e) orice cerinţe minime privind cantitatea datelor de intrare şi orice standarde minime privind calitatea datelor de intrare utilizate;
    f) normele clare de identificare a modului şi a momentului în care se poate exercita puterea discreţionară în stabilirea indicelui de referinţă sau a familiei de IRN-uri;
    g) componenţa oricărui grup de contribuitori şi criteriile utilizate pentru a se stabili eligibilitatea pentru calitatea de membru al grupului;
    h) dacă indicele de referinţă sau familia de IRN-uri ţine seama de orice reinvestire a dividendelor sau cupoanelor plătite de constituenţii săi;
    i) limitările potenţiale ale metodologiei şi indicarea oricărei metodologii care trebuie utilizată în circumstanţe excepţionale, inclusiv în cazul unei pieţe nelichide sau în perioade de stres sau în care sursele de date privind tranzacţiile pot fi insuficiente, inexacte sau nesigure;
    j) dacă metodologia poate fi modificată periodic pentru a se asigura că indicele de referinţă sau familia de IRN-uri rămâne reprezentativ(ă) pentru piaţa relevantă sau pentru realitatea economică, pentru orice criterii care trebuie utilizate pentru a se stabili când este necesară o astfel de modificare.


    Detalii privind evaluarea internă şi aprobarea metodologiei
    28. Informaţiile care trebuie furnizate de un administrator al unui IRN sau al unei familii de IRN-uri, în conformitate cu cerinţa prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. (b) din BMR, trebuie să includă o descriere a politicilor şi procedurilor referitoare la evaluarea internă şi aprobarea metodologiei.

    Modificări substanţiale aduse metodologiei
    29. Informaţiile care trebuie furnizate de un administrator al unui IRN sau al unei familii de IRN-uri, în conformitate cu cerinţa prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. (c) din BMR, trebuie să includă cel puţin o descriere a informaţiilor care trebuie divulgate de administrator la începutul fiecărui exerciţiu de consultare, inclusiv o cerinţă de dezvăluire a elementelor-cheie ale metodologiei care, în opinia sa, ar fi afectate de modificarea substanţială propusă.

    V.IV. Orientări privind cerinţele de guvernanţă şi de control pentru contribuitorii supravegheaţi (art. 16 din BMR)
    Domeniu de aplicare
    30. Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 alin. (4) din BMR, pct. 33, 34, 35 şi 36 nu sunt aplicabile contribuţiei la IRNuri pentru care administratorii au optat să nu aplice art. 16 alin. (2) din BMR.
    31. Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 alin. (4) din BMR, pct. 37 nu este aplicabil contribuţiei la IRN-uri pentru care administratorii au optat să nu aplice art. 16 alin. (3) din BMR.

    Cadrul de control al contribuitorilor supravegheaţi la IRN-uri
    32. Cadrul de control de care trebuie să dispună un contribuitor supravegheat care contribuie la IRN-uri în conformitate cu art. 16 alin. (1) din BMR trebuie să includă stabilirea şi menţinerea cel puţin a următoarelor controale:
    a) un mecanism de supraveghere eficient pentru monitorizarea procesului de contribuţie cu date de intrare care să includă un sistem de gestionare a riscurilor, identificarea personalului de nivel superior care răspunde de procesul de contribuţie cu date şi implicarea oricărei funcţii de conformitate şi de audit intern în cadrul organizaţiei contribuitorului;
    b) o politică privind denunţarea neregulilor, incluzând garanţiile corespunzătoare pentru denunţători;
    c) o procedură pentru detectarea şi gestionarea încălcărilor BMR. Procedura de gestionare a încălcărilor trebuie să includă examinarea oricărei încălcări sau erori detectate şi înregistrarea acţiunilor întreprinse în consecinţă.


    Controale privind transmiţătorii ale contribuitorilor supravegheaţi la IRN-uri
    33. Sistemele şi controalele de care trebuie să dispună un contribuitor supravegheat care contribuie la IRN-uri în conformitate cu art. 16 alin. (2) lit. (a) din BMR trebuie să includă un proces documentat şi eficient pentru contribuţia cu date şi să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) un proces de desemnare a transmiţătorilor şi de desemnare a înlocuitorilor;
    b) proceduri şi sisteme de monitorizare a datelor utilizate pentru contribuţii şi a contribuţiilor în sine, capabile să producă alerte în conformitate cu parametrii predefiniţi de contribuitor.


    Gestionarea conflictelor de interese ale contribuitorilor supravegheaţi la IRN-uri
    34. Măsurile de gestionare a conflictelor de interese de care un contribuitor supravegheat care contribuie la un IRN trebuie să dispună în conformitate cu art. 16 alin. (2) lit. (c) din BMR trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) un registru al conflictelor de interese majore care trebuie actualizat şi utilizat pentru a înregistra eventualele conflicte de interese majore identificate şi măsurile luate pentru a le gestiona. Registrul trebuie să fie accesibil auditorilor interni sau externi;
    b) separarea fizică a transmiţătorilor de ceilalţi angajaţi ai contribuitorului, în cazul în care o astfel de separare este adecvată ţinând seama de puterea discreţionară implicată în procesul de contribuţie; natura, amploarea şi complexitatea activităţilor contribuitorului; dacă pot apărea conflicte de interese între contribuţia cu date de intrare la indicatorul de referinţă şi activităţile de tranzacţionare sau de altă natură efectuate de contribuitor; în mod alternativ, normele care reglementează interacţiunea transmiţătorilor cu personalul de front office.

    35. Măsurile de gestionare a conflictelor de interese trebuie să includă, de asemenea, politici de remunerare în raport cu transmiţătorii, care să garanteze că remuneraţia unui transmiţător al unui contribuitor supravegheat care contribuie la IRN-uri nu are legătură cu următoarele:
    a) valoarea indicelui de referinţă;
    b) valorile specifice ale datelor furnizate; şi
    c) efectuarea oricărei activităţi specifice de către contribuitorul supravegheat care poate genera un conflict de interese legat de contribuţia cu date de intrare la IRN.


    Cerinţe în materie de ţinere a evidenţelor pentru contribuitorii supravegheaţi la IRN-uri
    36. Evidenţele care trebuie păstrate în conformitate cu art. 16 alin. (2) lit. (d) din BMR ale comunicărilor privind furnizarea de date de intrare de către contribuitorul supravegheat care contribuie la IRN-uri trebuie să includă evidenţe ale contribuţiilor făcute (adică cifra transmisă administratorilor) şi numele transmiţătorilor.
    Politici privind avizele experţilor ale contribuitorilor supravegheaţi la IRN-uri

    37. Politicile pe care un contribuitor supravegheat care contribuie la IRN-uri trebuie să le instituie în conformitate cu art. 16 alin. (3) din BMR, în cazul în care datele de intrare se bazează pe avize ale experţilor, trebuie să includă cel puţin următoarele elemente:
    a) un cadru care să asigure coerenţa între diferiţi transmiţători şi consecvenţa în timp, în legătură cu utilizarea puterii de decizie sau a puterii discreţionare;
    b) proceduri de examinare periodică a oricărei utilizări a puterii de decizie sau a puterii discreţionare.




    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016