Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
GHID din 27 noiembrie 2024 cu privire la aplicarea testului capitalului la nivel de grup pentru grupurile de firme de investiţii în conformitate cu art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/2.033
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1232 din 9 decembrie 2024
──────────
Conţinut de NORMA nr. 24 din 27 noiembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1232 din 9 decembrie 2024.
──────────
EBA/GL/2024/03
1. Obligaţii de conformare şi de raportare
1.1. Statutul prezentului ghid
1. Prezentul document conţine orientări emise în temeiul art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010*1). În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autorităţile competente şi instituţiile financiare trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul.
*1) Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea Bancară Europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12).
2. Ghidul prezintă punctul de vedere al ABE privind practicile adecvate în materie de supraveghere în cadrul Sistemului european de supraveghere financiară sau privind modul în care trebuie aplicat dreptul Uniunii într-un anumit domeniu. Autorităţile competente cărora li se aplică ghidul, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, trebuie să se conformeze prin integrarea acestuia în practicile lor, după caz (de exemplu, prin modificarea cadrului juridic sau a procedurilor lor de supraveghere), inclusiv în cazurile în care ghidul se adresează în principal instituţiilor.
1.2. Cerinţe de raportare
3. În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, autorităţile competente trebuie să notifice ABE dacă se conformează sau intenţionează să se conformeze prezentului ghid sau, în caz contrar, să prezinte motivele neconformării, până la 16.09.2024. În lipsa unei notificări până la acest termen, ABE va considera că autorităţile competente nu s-au conformat. Notificările se trimit prin intermediul formularului disponibil pe site-ul ABE, cu menţiunea EBA/GL/2024/03. Notificările trebuie transmise de persoane care au competenţa necesară de a raporta conformarea, în numele autorităţilor competente din care fac parte. Orice schimbare cu privire la situaţia conformării trebuie adusă, de asemenea, la cunoştinţa ABE.
4. Notificările se publică pe site-ul ABE, în conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010.
2. Obiect, domeniu de aplicare şi definiţii
2.1. Obiect
5. Prezentul ghid specifică modul în care autorităţile competente trebuie să pună în aplicare art. 8 alin. (1) şi (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, pentru a permite grupurilor de firme de investiţii să aplice testul capitalului la nivel de grup („permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup“) sau să deţină fonduri proprii cu o valoare mai mică decât cuantumul calculat în conformitate cu art. 8 alin. (3) din regulamentul respectiv („permisiunea pentru o valoare mai mică“).
2.2. Domeniul de aplicare
6. Prezentul ghid se aplică pe bază individuală şi consolidată în cadrul domeniului de aplicare stabilit la art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.
2.3. Destinatari
7. Prezentul ghid se adresează autorităţilor competente, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 2 subpct. (i) din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010, precum şi instituţiilor financiare definite la art. 4 pct. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.093/2010 care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2019/2.033 sau al Directivei (UE) 2019/2.034.
2.4. Definiţii
8. Cu excepţia cazului în care se prevede altfel, termenii utilizaţi şi definiţi în Directiva (UE) 2019/2034 sau în Regulamentul (UE) 2019/2.033 au acelaşi înţeles în cuprinsul prezentului ghid.
3. Punere în aplicare
3.1. Data aplicării
9. Prezentul ghid se aplică de la 1 ianuarie 2025.
10. Autorităţile competente trebuie, până la data aplicării prezentului ghid, să se asigure că toate permisiunile în vigoare pentru testul capitalului la nivel de grup şi pentru o valoare mai mică respectă prezentul ghid.
4. Ghid
4.1. Consideraţii generale
11. O autoritate competentă nu trebuie să acorde o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup sau o permisiune pentru o valoare mai mică, în pofida îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul ghid, dacă apreciază că un cuantum mai mare al fondurilor proprii sau consolidarea prudenţială trebuie considerată adecvată pentru respectivul grup de firme de investiţii.
4.2. Permisiune simplificată pentru testul capitalului la nivel de grup
12. O autoritate competentă trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiţii este suficient de simplu şi nu prezintă riscuri semnificative pentru clienţi şi pentru piaţă dacă îndeplineşte toate condiţiile următoare:
a) este format doar dintr-o societate de investiţii holding-mamă din Uniune sau dintr-o societate financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau dintr-o firmă de investiţii-mamă din Uniune care este mică şi neinterconectată în conformitate cu art. 12 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, din firme de investiţii mici şi neinterconectate prevăzute la art. 12 alin. (1) din regulamentul respectiv, precum şi din întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare;
b) a instituit mecanisme organizatorice satisfăcătoare şi funcţii de control al riscurilor suficiente, care sunt proporţionale cu dimensiunea şi modelul de afaceri ale grupului de firme de investiţii;
c) majoritatea drepturilor de vot ale fiecărei întreprinderi din cadrul grupului sunt deţinute de alte întreprinderi din cadrul grupului;
d) legăturile sale de capital, structura acţionariatului său şi acordurile contractuale dintre firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi întreprinderile din cadrul grupului, precum şi cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziţia autorităţii competente, la cerere;
e) legăturile sale de capital, structura acţionariatului său şi acordurile contractuale menţionate la lit. d) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;
f) implicaţiile pentru guvernanţa grupului în ansamblu ale legăturilor de capital, ale structurii acţionariatului şi ale acordurilor contractuale menţionate la lit. d) nu necesită supraveghere pe bază consolidată;
g) cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 85% din acestea din urmă.
13. Autorităţile competente trebuie să aibă posibilitatea de a aplica secţiunile 4.3 şi 4.4 pentru a evalua dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup trebuie acordată unui grup de firme de investiţii care îndeplineşte condiţia prevăzută la pct. 12 lit. a), în cazul în care grupul respectiv nu îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile prevăzute la pct. 12 lit. b)-g).
4.3. Permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup: condiţii pentru ca grupul de firme de investiţii să fie considerat suficient de simplu
14. Autorităţile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiţii care nu îndeplineşte toate condiţiile stabilite în secţiunea 4.2 este suficient de simplu în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplineşte toate condiţiile următoare:
a) numărul de întreprinderi din cadrul grupului menţionat la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, inclusiv firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune, este mai mic sau egal cu şase;
b) prin derogare de la lit. a), autorităţile competente pot considera că un grup de firme de investiţii care include mai mult de şase întreprinderi este suficient de simplu în cazul în care concluzionează că structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri şi cu activităţile grupului de firme de investiţii şi că grupul îndeplineşte condiţiile menţionate la pct. 15 lit. e);
c) grupul de firme de investiţii include o singură întreprindere-mamă între firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi o filială;
d) prin derogare de la lit. c), autorităţile competente pot considera că un grup de firme de investiţii care include mai multe întreprinderi-mamă între firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi o filială este suficient de simplu dacă majoritatea drepturilor de vot ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului sunt deţinute de alte întreprinderi din cadrul grupului respectiv şi dacă structura grupului este compatibilă cu modelul de afaceri şi cu activităţile grupului de firme de investiţii, astfel încât riscurile să poată fi limitate, inclusiv riscurile generate de întreprinderi din cadrul grupului care tranzacţionează pe cont propriu sau de structuri de grup impuse de legislaţia naţională;
e) nicio activitate legată de activele protejate şi administrate şi de fondurile clienţilor deţinute nu a fost externalizată către o altă întreprindere din cadrul grupului;
f) activităţile legate de activele administrate sunt externalizate în cadrul întreprinderilor din grup într-un procent care nu depăşeşte 150% din pragul stabilit la art. 12 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 pentru grupurile care includ cel mult două întreprinderi cu active administrate pozitive; acest procent creşte cu 50% pentru fiecare întreprindere suplimentară din cadrul grupului care are active administrate pozitive. În sensul acestui punct, valorile pentru calcul trebuie să facă trimitere la exerciţiul financiar precedent, iar transferul înapoi al activităţii nu trebuie luat în considerare;
g) dacă există contracte sau înţelegeri pentru transferul unor poziţii de tranzacţionare între întreprinderile din cadrul grupului, valoarea poziţiilor de tranzacţionare transferate trebuie să fie mai mică decât dublul pragului stabilit la art. 94 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 pentru poziţiile supuse K-NPR şi K-CMG, pe baza cifrelor din exerciţiul financiar precedent. Toate activele şi poziţiile cu valoare justă negativă trebuie luate la valoare absolută în sensul acestui punct, iar compensarea nu trebuie permisă. În sensul acestui punct, transferul înapoi la întreprinderile din cadrul grupului nu trebuie luat în considerare pentru acest prag;
h) dacă transferul activităţilor supuse K-AUM, K-ASA, K-CMH, K-NPR şi K-CMG are loc ca urmare a restructurării grupului, inclusiv a unor fuziuni şi achiziţii, valoarea activităţilor transferate nu trebuie luată în considerare pentru limitele stabilite la lit. e), f) şi g) pentru exerciţiul financiar în care a avut loc restructurarea grupului;
i) legăturile de capital, structura acţionariatului şi acordurile contractuale dintre firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi întreprinderile din cadrul grupului, precum şi cele dintre întreprinderile din cadrul grupului sunt puse la dispoziţia autorităţii competente, la cerere;
j) legăturile de capital, structura acţionariatului şi acordurile contractuale menţionate la lit. i) nu reprezintă un impediment pentru exercitarea controlului de către firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune asupra întreprinderilor din cadrul grupului;
k) legăturile de capital, structura acţionariatului şi acordurile contractuale menţionate la lit. i) nu au implicaţii pentru guvernanţa grupului în ansamblu astfel încât să necesite supraveghere pe bază consolidată.
4.4. Permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup: condiţii pentru a considera că grupul de firme de investiţii nu prezintă riscuri semnificative pentru clienţi sau pentru piaţă
15. Autorităţile competente trebuie să aibă posibilitatea de a considera că un grup de firme de investiţii care nu îndeplineşte criteriile stabilite în secţiunea 4.2 nu prezintă un risc semnificativ pentru clienţi sau pentru piaţă în sensul art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 dacă îndeplineşte toate condiţiile următoare:
a) cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 90% din acestea din urmă;
b) niciuna dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiţii, inclusiv dintre întreprinderile situate în ţări terţe, nu are emisiuni restante de instrumente de capital sau de datorie care nu sunt cotate la o bursă de valori reglementată deţinute de clienţi de retail din UE, astfel cum sunt definiţi la art. 4 alin. (1) pct. 11 din Directiva 2014/65/UE; acest criteriu nu include titularii majorităţii drepturilor de vot, administratorii şi angajaţii niciuneia dintre întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiţii;
c) cel mult o întreprindere din cadrul grupului este membru compensator, astfel cum este definit la art. 4 alin. (1) pct. 3 din Regulamentul (UE) 2019/2.033;
d) dacă una sau mai multe întreprinderi din cadrul grupului acoperă poziţii supuse K-NPR sau K-TCD pentru alte întreprinderi din cadrul grupului prin intermediul unor acorduri de transfer al riscului intern, există, în cadrul grupului, mecanisme organizatorice satisfăcătoare şi funcţii de control al riscurilor suficiente, proporţionale cu dimensiunea grupului de firme de investiţii şi cu riscul gestionat de întreprinderile care acoperă aceste poziţii, iar riscul general care rezultă din poziţiile de tranzacţionare ale grupului de firme de investiţii şi acoperirea lor împotriva riscurilor nu ar fi supravegheate mai bine în cadrul consolidării prudenţiale;
e) dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiţii are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplineşte criteriile prevăzute fie la pct. 14 lit. a), fie la pct. 14 lit. c), cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 rămân suficient de apropiate de cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ mai mare de 95 % din acestea din urmă. Dacă autoritatea competentă consideră că un grup de firme de investiţii are o structură suficient de simplă, dar nu îndeplineşte criteriile prevăzute la pct. 14 lit. a) şi c), cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 trebuie să fie, de preferinţă, cel puţin egale cu cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.
16. Dacă oricare dintre întreprinderile din cadrul grupului este supusă oricărei proceduri menţionate la art. 18 alin. (1) din Directiva (UE) 2019/2.034, autoritatea competentă trebuie să evalueze dacă încălcările legate de aceste proceduri prezintă riscuri semnificative pentru clienţi sau pentru piaţă.
17. În scopul evaluării condiţiei menţionate la pct. 15 lit. a), autorităţile competente pot excepta firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune de la obligaţia de calculare a cerinţelor de fonduri proprii ale grupului de firme de investiţii în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033, dacă acestea consideră că efortul necesar pentru efectuarea acestui calcul ar fi disproporţionat. Dacă autorităţile competente acordă această derogare, cerinţele de fonduri proprii ale grupului de firme de investiţii în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv trebuie înlocuite cu suma cerinţelor individuale de fonduri proprii ale tuturor întreprinderilor din cadrul grupului care sunt firme de investiţii-mamă din Uniune, societăţi de investiţii holding-mamă din Uniune sau societăţi financiare holding mixte-mamă din Uniune şi orice alte întreprinderi-mamă care sunt firme de investiţii, instituţii financiare, întreprinderi prestatoare de servicii auxiliare sau agenţi delegaţi. Dacă întreprinderea nu este firmă de investiţii, cerinţele individuale de fonduri proprii sunt cele aplicabile în temeiul cadrului prudenţial relevant. Dacă întreprinderea este o filială situată într-o ţară terţă, cerinţele individuale de fonduri proprii trebuie calculate în conformitate cu pct. 20.
4.5. Permisiune pentru o valoare mai mică: condiţii pentru a permite un nivel mai mic al fondurilor proprii
18. Autorităţile competente trebuie să aibă posibilitatea de a acorda o permisiune pentru o valoare mai mică dacă cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sunt mai mari decât cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv, la un procent orientativ de cel puţin 125 % din acestea din urmă, iar grupul de firme de investiţii îndeplineşte criteriile stabilite în secţiunea 4.2 sau în secţiunile 4.3 şi 4.4. În scopul calculării procentului menţionat la acest punct, autorităţile competente trebuie să se asigure că riscul de schimb valutar este calculat în acelaşi mod pentru cerinţele de fonduri proprii calculate în conformitate cu art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 şi pentru cerinţele calculate în conformitate cu art. 7 din regulamentul respectiv.
19. Cerinţele de fonduri proprii ale oricărei filiale dintr-o ţară terţă trebuie stabilite la nivelul filialei respective, cu un nivel satisfăcător de prudenţă, astfel cum se prevede la punctul următor (cerinţele de fonduri proprii noţionale). Stabilirea lor trebuie efectuată de către firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi de către întreprinderea-mamă cea mai apropiată a filialei respective din ţara terţă dacă autoritatea competentă solicită acest lucru. Fondurile proprii trebuie deţinute la nivelul primei întreprinderi-mamă din Uniune a filialei respective din ţara terţă.
20. Pentru a se asigura un nivel satisfăcător de prudenţă, cerinţele de fonduri proprii noţionale pentru filialele stabilite în ţări terţe trebuie să fie cel puţin egale cu cerinţele calculate în conformitate cu partea a treia şi partea a patra din Regulamentul (UE) 2019/2.033. În cazul în care Comisia Europeană emite o decizie de echivalare în temeiul art. 47 din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 cu privire la Regulamentul (UE) 2019/2.033 referitoare la regimul prudenţial al unei ţări terţe, trebuie să se considere că cerinţele de capital calculate în conformitate cu regimul prudenţial al ţării terţe respective au un nivel satisfăcător de prudenţă. Dacă o întreprindere-mamă dintr-o ţară terţă nu deţine cerinţe de fonduri proprii cel puţin egale cu cerinţele de fonduri proprii noţionale necesare pentru a atinge un nivel satisfăcător de prudenţă astfel cum este definit în prezentul ghid sau un nivel mai ridicat, stabilit de autorităţile competente, nu trebuie să se acorde permisiunea pentru o valoare mai mică.
21. Când aplică art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2019/2.033, autorităţile competente nu trebuie să permită o reducere a fondurilor proprii care ar conduce la scăderea procentului menţionat la pct. 15 lit. a) sub valoarea menţionată la pct. 12 lit. g), la pct. 15 lit. a) sau la pct. 15 lit. e), după caz.
4.6. Informaţiile care trebuie evaluate
22. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiţii i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autorităţile competente trebuie să evalueze toate informaţiile necesare furnizate de firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă, inclusiv:
a) descrierea activităţilor grupului;
b) structura actualizată a grupului;
c) prezentarea generală actualizată a transferului intragrup al activităţilor şi poziţiilor supuse K-AUM, K-CMH, K-ASA, K-NPR şi K-CMG;
d) calculul cerinţelor de capital consolidate în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau calculul cerinţelor de fonduri proprii la nivel individual pentru întreprinderile din cadrul grupului de firme de investiţii, dacă autoritatea competentă aplică pct. 17;
e) calculul fondurilor proprii efective, inclusiv al fondurilor proprii noţionale calculate în conformitate cu pct. 20, disponibile la nivelul fiecărei întreprinderi din cadrul grupului de firme de investiţii;
f) calculul testului capitalului la nivel de grup pentru firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune şi pentru fiecare întreprindere-mamă din cadrul grupului dintr-un stat membru, astfel cum se menţionează la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2019/2.033;
g) calculul procentului menţionat la pct. 15 lit. a);
h) o declaraţie în care se detaliază îndeplinirea condiţiilor prevăzute în secţiunile 4.3 şi 4.4;
i) informaţiile despre evaluarea atribuită fiecărei întreprinderi-mamă şi, dacă este relevant, motivele pentru diferenţa faţă de valoarea contabilă a fiecărei filiale. Dacă autorităţile competente consideră că efortul necesar pentru îndeplinirea acestei cerinţe privind informaţiile ar fi disproporţionat, acestea pot stipula că cerinţa privind informaţiile trebuie îndeplinită numai pentru filialele cele mai semnificative, iar semnificaţia trebuie evaluată luând în considerare atât dimensiunea, cât şi riscul filialelor în cadrul grupului de firme de investiţii.
23. Acordurile contractuale menţionate la pct. 12 lit. d) şi la pct. 14) lit. i) trebuie luate în considerare astfel cum sunt furnizate de firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune sau orice altă întreprindere-mamă relevantă numai dacă acestea sunt semnificative pentru evaluarea cererii de utilizare a testului capitalului la nivel de grup.
24. Dacă secţiunea 4.2 este aplicabilă, autorităţile competente îşi pot limita evaluarea la informaţiile prevăzute la pct. 22 lit. a), b), d), e), f) şi g).
25. Pentru a evalua dacă grupului de firme de investiţii i se poate acorda permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autorităţile competente trebuie să utilizeze toate informaţiile disponibile relevante, inclusiv raportarea în scopuri de reglementare, raportarea contabilă şi financiară, conturile interne ale firmei de investiţii şi concluziile procesului de evaluare a adecvării capitalului intern şi a riscurilor (ICARAP).
4.7. Acordarea, modificarea şi retragerea autorizaţiei
26. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiţii îşi poate menţine permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autorităţile competente trebuie să evalueze informaţiile furnizate de firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune sau societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de orice altă întreprindere-mamă relevantă cu privire la orice modificare semnificativă apărută după acordarea permisiunii respective, în special dacă o astfel de modificare poate afecta îndeplinirea condiţiilor şi a specificaţiilor pe baza cărora a fost acordată permisiunea.
27. Pentru a evalua dacă grupul de firme de investiţii îşi poate menţine permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup acordată în conformitate cu art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2019/2.033 sau permisiunea pentru o valoare mai mică acordată în conformitate cu art. 8 alin. (4) din regulamentul respectiv, autorităţile competente trebuie să depună eforturi pentru a obţine de la firma de investiţii-mamă din Uniune, societatea de investiţii holding-mamă din Uniune, societatea financiară holding mixtă-mamă din Uniune ori de la orice altă întreprindere-mamă relevantă informaţiile relevante în scopul monitorizării de către aceste autorităţi a menţinerii condiţiilor în care au fost acordate aceste permisiuni.
28. În cazul în care concluzionează că nu mai sunt îndeplinite condiţiile în care a fost acordată permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup sau permisiunea pentru o valoare mai mică, autoritatea competentă trebuie să analizeze, fără întârzieri nejustificate şi după ascultarea opiniilor firmei de investiţii-mamă din Uniune, ale societăţii de investiţii holding-mamă din Uniune sau ale societăţii financiare holding mixte-mamă din Uniune, dacă trebuie revocată permisiunea respectivă. Dacă permisiunea pentru testul capitalului la nivel de grup este revocată, trebuie revocată şi orice permisiune conexă acordată pentru o valoare mai mică, iar grupul trebuie supus supravegherii consolidate în temeiul art. 7 din Regulamentul (UE) 2019/2.033.
29. Dacă firmei de investiţii-mamă din Uniune, societăţii de investiţii holding-mamă din Uniune sau societăţii financiare holding mixte-mamă din Uniune i s-a acordat o permisiune pentru testul capitalului la nivel de grup şi o permisiune distinctă pentru o valoare mai mică, revocarea acesteia din urmă nu trebuie să ducă automat la revocarea celei dintâi, deşi revocarea celei dintâi trebuie să ducă întotdeauna la revocarea celei din urmă.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: