───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia pentru Dezvoltare Regionalã (ADR) 3 reprezentanţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consilii Judeţene (CJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
Muncã (AJOFM)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Filiala regionalã a Centrului National
pentru Dezvoltarea Învãţãmântului 1 reprezentant al fiecãrei filiale
Profesional şi Tehnic (CNDÎPT) regionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Comitete Locale pentru Dezvoltarea 1 reprezentant al unei instituţii a
Parteneriatului Social în formarea partenerilor sociali, pentru
profesionalã (CLDPS) fiecare judeţ alta decât cele
nominalizate anterior
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Universitãţi (Univ) 2-3 reprezentanţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.7 Formularul de cerere de participare la selecţie şi │
│ documentaţia necesarã │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┘
Solicitanţii trebuie sã completeze formularul cererii de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe pagina web a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, www.edu.ro .
Solicitanţii trebuie sã respecte formatul cererii, ordinea itemilor şi ordinea paginilor.
Solicitanţii trebuie sã depunã cererea (cu toatã documentaţia anexatã) completatã în limba românã.
Solicitanţii trebuie sã furnizeze suficiente detalii pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum şi asupra urmãtoarelor aspecte :
=> oferta educaţionalã
=> modul în care este adaptatã oferta educaţionalã la nevoile individuale
=> cultura organizaţionalã, managementul şi parteneriatul social
=> resursele umane şi materiale
=> colaborarea cu autoritãţile locale pentru facilitarea realizãrii, întreţinerii şi reparãrii investiţiilor (infrastructurã şi echipamente) în învãţãmântul profesional şi tehnic
Documentele care însoţesc cererea de participare la selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevãzut altceva) sunt urmãtoarele:
1. Copie dupã documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare certificate eliberate de ISJ care atestã înfiinţarea şi funcţionarea);
2. Extras de carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã;
3. Plan de încadrare în zonã şi plan de delimitare a proprietãţii vizate de cãtre Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regãsesc în documentaţia cadastralã efectuatã de cãtre Expert Cadastral Autorizat;
4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Localã respectivã*1);
┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.2 Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie│
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Dosarele de cerere (cererea + documentele însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).
Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie sã poarte numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2003 sau Phare TVET RO 2004-2006), precum şi menţiunea "A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare".
Solicitanţii trebuie sã verifice dacã dosarul de cerere de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de cerere.
Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat, prin poşta recomandatã sau mesagerie expresã cu confirmare de primire sau înmânate personal (aducãtorului i se va elibera o confirmare de primire care va include data şi ora primirii, numãr de înregistrare şi semnãturã) la:
Centrul Naţional de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176, Bucureşti, camera 52
Cererile de participare la selecţie trimise prin orice alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise dupã termenul limitã vor fi respinse.
Cererile de participare la selecţie completate de mânã nu vor fi acceptate.
┌────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2.5 Termenul limitã │
└────────────────────────────────────────────────────┘
Termenul limitã pentru primirea cererilor de participare la selecţie şi a documentaţiei este 6 septembrie 2004 (data poştei), ora 16.00.
Orice solicitare primitã dupã termenul limitã va fi respinsã,
2.3 EVALUAREA şi SELECTAREA CERERILOR DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
Toatã documentaţia solicitanţilor va fi examinatã şi evaluatã de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie conform urmãtoarelor criterii:
(1) Conformitatea cererii
Se verificã dacã cererea este completã, în acord cu grila de conformitate administrativã.
(2) Eligibilitatea solicitanţilor
Eligibilitatea solicitantului se stabileşte conform criteriilor de eligibilitate.
(3) Evaluarea relevantei documentaţiilor solicitanţilor
Evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi efectuatã în conformitate cu criteriile de relevanţã conţinute în Grilele de Evaluare.
Neconformitatea cererii şi neîncadrarea în criteriile de eligibilitate conduc la respingerea solicitãrii.
Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusã de la etapa evaluãrii criteriilor de relevanţã.
La evaluarea relevantei documentaţiei solicitanţilor vã rugãm luaţi notã de urmãtoarele informaţii importante:
Notã privind Punctajul
Evaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de relevanţã, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecãrui subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţã cu urmãtoarele recomandãri:
1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.
Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.
Selecţia şcolilor se va face în ordinea descrescãtoare a punctajului total obţinut, la nivel de regiune.
2.4 INFORMAŢII PRIVIND DECIZIA DE SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT CARE VOR PARTICIPA LA PROGRAM
Solicitanţii vor fi informaţi în scris de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii despre decizia referitoare la cererea lor. Decizia de a respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bazã unul din urmãtoarele motive:
● Cererea a fost primitã dupã data de închidere a licitaţiei;
● Dosarul de cerere este neconform administrativ sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● Cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● Cererea a fost scrisã de mânã;
● Calitatea documentaţiei prezentate nu a întrunit punctajul care sã permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit.
Lista definitivã a şcolilor selectate este aprobatã de Ministrul Educaţiei şi Cercetãrii prin ordin.
Lista abrevierilor:
ADR - Agenţia de Dezvoltare Regionalã
AJOFM - Agenţia Judeţeanã de Ocupare a Forţei de Muncã
CJ - Consiliul Judeţean
CLDPS - Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social
CNDIPT - Centrul Naţional de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic
ISJ - Inspectoratul Şcolar Judeţean
MEC - Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MIE - Ministerul Integrãrii Europene
TVET - Învãţãmânt Profesional şi Tehnic
PRAI - Plan Regional de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001
PLAI - Plan Local (judeţean) de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001
Anexe:
=> Formular de cerere de participare la selecţie
=> Grilele de Evaluare a unitãţilor de învãţãmânt pentru Phare TVET RO 2003 şi respectiv Phare TVET RO 2004-2006
=> Grila de conformitate administrativã
=> Lista şcolilor eligibile din mediul rural aprobate de MEC
=> Lista judeţelor şi a localitãţilor mici şi mijlocii
MODEL
RAPORT de AUTOEVALUARE
a stãrii infrastructurii şi a
instalaţiilor din clãdirile aflate în folosinţa şcolii
Unitatea de învãţãmânt:
I. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
DOCUMENTE LEGALE ŞI CONSTATĂRI DIRECTE (LA AMPLASAMENT)
[] Statut juridic al proprietãţii asupra infrastructurii şcolii conform:
Extras de carte funciarã eliberat de cãtre Biroul de Carte Funciarã
[] Amplasament
- adresã poştalã:
- încadrare în localitate (zonã) - conform plan încadrare în zonã anexat
- dimensiuni teren - conform plan de situaţie anexat
- S(teren) = ...............
- vecinãtãţi:
- Nord ...........
- Sud ............
- Est ............
- Vest ...........
- orientare (puncte cardinale - conform plan de situaţie anexat
- accese pietonale şi auto: ............
[] Funcţiune
- iniţialã (la construire): .............
- actualã: ...................
[] Capacitãţi funcţionale:
- Şcoala
- numãr sãli de clasã
- numãr de laboratoare
- numãr de ateliere ..........
- suprafaţã construitã ..........
- suprafaţa desfãşuratã ............
- spaţii funcţionale:
- spatii învãţãmânt - ........
- spatii anexã - ........
- numãr total elevi ........
- numãr de elevi/salã clasã .......
- numãr clase paralele/ schimb
- numãr de schimburi .......
- mp util/elev/schimb maxim ...........
- mc util/ elev/schimb maxim ..........
- mp curte/elev/schimb maxim .........
[] Asigurarea cu utilitãţi:
- existent
- energie electricã - ...............
- sistem de încãlzire - ..............
- apã potabilã şi de incendiu - .............
- colectare ape pluviale şi uzate menajere - .........
- gaz - ...........
- posibilitate de asigurare (în prezent şi viitor)
- alimentare cu apã - ...............
- colectare ape uzate menajere - ..........
[] Situaţia bazei materiale (inventariere mobilier si echipament didactic)
Obiect-buc cantitate uzurã %
catedre ......... ........
bãnci ......... ........
table ......... ........
II. CONŢINUT
DATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI
[] Soluţia de reabilitare solicitatã
- .............
[] Amplasament
- adresã poştalã:
- încadrare în localitate (zonã) - conform Certificat de Urbanism nr. ...*1)
- dimensiuni teren - conform plan situaţie anexat
- lungime ..........
- lãţime ..........
- suprafaţã ..........
- front la stradã ...........
- vecinãtãţi:
- Nord - ..........
- Sud - ...........
- Est- ............
- Vest...........
[] Proiectantul va rezolva urmãtoarele elemente urbanistice, în concordantã cu legislaţia urbanisticã în vigoare:
- distantele faţã de limitele terenului şi de celelalte construcţii existente pe amplasament
- orientare (puncte cardinale)
- accese pietonale şi auto
[] Funcţiune propusã
- ...........
[] Capacitãţi funcţionale:
Şcoala
- capacitatea şcolii (numãr sãli de clasã/ laboratoare/ateliere)
...........
- spatii funcţionale:
- spaţii învãţãmânt -
- spaţii anexã - .........
- numãr total de elevi
- numãr clase paralele/numãr schimburi .........
- numãr de schimburi ........
- numãr elevi/schimb maxim .........
- numãr de elevi/salã clasã/ .........
- mp util/elev/schimb maxim .........
- mc util/elev/schimb maxim .......
- mp curte/elev/schimb maxim ........
[] Proiectantul va rezolva asigurarea cu urmãtoarele utilitãţi (dacã e cazul):
- alimentarea cu energie electricã
- alimentarea cu apa potabilã
- alimentarea cu gaz
- crearea rezervei pentru incendiu
- evacuarea apelor menajere uzate şi pluviale
- sistem de încãlzire
- colectarea şi evacuarea deşeurilor menajere
APROBAT DE,
Nume ........... Semnãtura şi ştampila
Funcţie..........
Autoritatea localã..........
RAPORTUL A FOST ELABORAT PE BAZA EVALUĂRII NEVOILOR ŞCOLII CERTIFICAT DE,
Nurne........... Semnãtura şi stampila
Funcţie..........
┌───────────────────────────┬────┬─────┬─────┬─────┬───────────────────────────┐
│ Destinaţia spaţiilor │Capa│ Nr. │Supra│Total│ │
│ │cita│uni- │faţã/│supra│ Observatii │
│ │tea/│tati │uni- │fata │ (exemplu) │
│ │uni-│ │tate │utila│ │
│ │tate│ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│A. Spaţii existente │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│ Sãli clasã │ │ │ │ │ Centuri beton armat │
│ Laboratoare │ │ │ │ │ Refacere şarpantã │
│ Ateliere │ │ │ │ │ Refacere planşeu lemn │
│ │ │ │ │ │Remediere crãpãturi zidãrie│
│ Cancelarie │ │ │ │ │ Refacere sobe │
│ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│B. Spaţii refuncţionalizate│ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│1. Zone educaţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│Sãli clasã standard │ │ │ │ │ Tavane+compartimentãri │
│ │ │ │ │ │ gips carton │
│ Sãli clasã speciale │ │ │ │ │ Tencuieli parţiale, │
│ │ │ │ │ │ zugrãveli │
│ Laboratoare │ │ │ │ │ Revizuire tâmplãrie, │
│ │ │ │ │ │ pardoseli linoleum │
│ Ateliere │ │ │ │ │ Bãnci, scaune, table, │
│ │ │ │ │ │ cuiere │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┤ │
│2. Zone needucaţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│Birouri cancelarie+director│ │ │ │ │ │
│Depozit material didactic │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│3. Utilitãţi │ │ │ │ │ Puţ pentru apa(forat) │
│ │ │ │ │ │ cu pompã şi hidrofor │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│C. Spaţii adiţionale │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│1. Grup sanitar elevi │ │ │ │ │ Amplasat în exteriorul │
│ │ │ │ │ │ clãdirii alcãtuit din │
│ │ │ │ │ │ 6 cabine cu bazin │
│ │ │ │ │ │ vidanjabil │
├───────────────────────────┼────┼─────┼─────┼─────┼───────────────────────────┤
│2. Magazie lemne │ │ │ │ │ Amplasatã în exteriorul │
│ │ │ │ │ │ clãdirii │
├───────────────────────────┴────┴─────┴─────┼─────┼───────────────────────────┤
│ Suprafaţã utilã │ │ │
│ Suprafaţã utilã şcoalã │ │ │
│ Suprafaţã circulaţie şi pereţi │ │ │
│ Suprafaţã totalã (desfãşuratã) │ │ │
│ clãdire şcoalã │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────────────────────┘