Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 19 aprilie 2005  privind gestionarea datelor de siguranta clinica si Raportul periodic actualizat referitor la siguranta medicamentelor aflate pe piata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID din 19 aprilie 2005 privind gestionarea datelor de siguranta clinica si Raportul periodic actualizat referitor la siguranta medicamentelor aflate pe piata

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 461 bis din 31 mai 2005 -------- *) Aprobat de Ordinul nr. 410 din 19 aprilie 2005 publicat in Monitorul Oficial nr. 461 din 31 mai 2005

CAP. I
Introducere
ART. 1
Prezentul Ghid transpune Ghidul CPMP/ICH/4679/02 si contine recomandari pentru intocmirea Raportului periodic actualizat referitor la siguranta (RPAS) pentru medicamentele aflate pe piata.
ART. 2
(1) RPAS este un mecanism practic de a prezenta pe scurt date de siguranta din anumite intervale, in special cele care acopera perioade scurte de timp (ex. 6 luni, 1 an) si de a efectua o evaluare generala a sigurantei medicamentului.
(2) Este un instrument utilizat de detinatorul autorizatiei de punere pe piata (DAPP) pentru efectuarea in mod regulat de analize sistematice ale datelor de siguranta.
(3) In afara de acoperirea problemelor de siguranta in desfasurare, RPAS trebuie sa includa, de asemenea, actualizari ale problemelor de siguranta care apar si/sau sunt urgente, detectari si evaluari ale semnalelor majore care sunt mentionate in alte documente.
ART. 3
(1) RPAS au valoare si importanta pentru toate partile implicate in protejarea sanatatii publice.
(2) CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta a fost conceput in vederea armonizarii RPAS depuse la autoritatile competente, din punct de vedere al continutului si formatului precum si introducerea conceptului "Data de Nastere Internationala" (DNI).
ART. 4
Prezentul Ghid se refera numai la acele prevederi ale CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta considerate a avea nevoie de clarificari suplimentare.
ART. 5
Prezentul ghid se refera la urmatoarele concepte, la care nu s-a facut referire in CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta:
a) Raport cumulativ prescurtat;
b) Raport aditional;
c) Informatiile care apartin detinatorului autorizatiei de punere pe piata;
d) Rezumatul administrativ;
e) Programul de gestionare a riscului;
f) Analiza raportului beneficiu/risc.

CAP. II
Principii generale
II.1. Un raport pentru o substanta activa
ART. 6
In vederea intocmirii unui raport pentru o substanta activa se va tine seama de prevederile din sectiunea VIII.2.1 Un raport pentru produse care contin o substanta activa autorizata pentru un singur DAPP din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 7
(1) Se recomanda ca informatia referitoare la toate indicatiile, formele farmaceutice si dozele pentru substanta activa sa fie incluse intr-un singur RPAS, cu o singura data comuna de incheiere a transmiterii informatiilor pentru toate aspectele utilizarii produsului.
(2) Este un avantaj important detinerea intr-un singur document a unei analize consistente si extinse a informatiilor privind siguranta pentru substantele active.
(3) Cand este relevant, date in legatura cu o anumita indicatie, forma farmaceutica sau doza trebuie prezentate intr-o sectiune separata in structura RPAS si orice problema de siguranta trebuie prezentata corespunzator fara a intocmi un alt RPAS.
ART. 8
(1) Exista situatii cand intocmirea de RPAS separate poate fi considerata ca fiind adecvata.
(2) Autoritatile competente trebuie informate si trebuie obtinut acordul lor la momentul autorizarii.
(3) Exemplele includ:
a) Combinatii fixe - optiunile pot fi fie RPAS separat pentru combinatie cu referinte incrucisate la RPAS al unei singure substante active/unor substante active sau includerea datelor combinatiei fixe in RPAS al unui singure substante active.
b) Cand o substanta activa este utilizata in doua sau mai multe forme farmaceutice (de exemplu pentru administrare sistemica versus administrare topica) pot fi utile doua sau mai multe RPAS cu aceeasi DNI sau cu DNI diferite.
II.2. Data de nastere internationala si frecventa raportarii
ART. 9
Cu privire la DNI si frecventa raportarii se va tine seama de prevederile sectiunii VIII.2.5.3 Elaborarea RPAS in acord cu DNI din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 10
(1) Oricand este posibil, RPAS trebuie sa se bazeze pe DNI.
(2) Daca in perioada de tranzitie la o DNI armonizata pentru acel produs este adecvata utilizarea unei date locale de aprobare, DAPP poate depune RPAS gata intocmit pe baza DNI plus:
a) prezentarea cazurilor prin listare si/sau tabele rezumative care sa acopere perioada aditionala (atunci cand perioada aditionala este mai mica de 3 luni pentru un RPAS de 6 luni sau un RPAS anual sau 6 luni pentru RPAS pe o perioada mai mare) cu un comentariu daca datele evidentiaza un risc nou sau semnificativ; sau
b) un Raport aditional cand perioada aditionala este mai mare de 3 luni pentru un RPAS de 6 luni sau un RPAS anual sau 6 luni pentru un RPAS pe o perioada mai mare (a se vedea II.5 Raportul aditional).
II.3. Sincronizarea datei de nastere nationale cu data de nastere internationala
ART. 11
In vederea sincronizarii datei de nastere nationale cu DNI a se vedea sectiunea VIII.2.5.3 Elaborarea RPAS, in acord cu DNI din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 12
Pentru medicamentele care sunt pe piata in mai multe tari, DAPP poate sincroniza data autorizarii locale sau nationale cu DNI.
ART. 13
(1) Pentru un medicament a carui DNI nu este cunoscuta, DAPP poate desemna o DNI care sa permita sincronizarea rapoartelor la toate autoritatile competente.
(2) O data ce DNI este desemnata, DAPP trebuie sa informeze autoritatile competente si DNI trebuie adaugata dupa aceea.
ART. 14
(1) Este stiut ca intervale lungi intre aprobari pot situa medicamentul in cicluri de 5 ani intr-o regiune si cicluri de 6 luni in alta regiune.
(2) Pentru scopuri practice, daca exista o diferenta de o singura luna, zi si an fata de DNI, DAPP poate contacta autoritatile competente pentru a negocia o luna si zi acceptate de comun acord pentru data autorizarii.
(3) De exemplu daca sunt date de aprobare diferite, poate fi util pentru rapoarte ca acestea sa fie depuse in aceeasi luna si zi (de exemplu fiecare 18 ianuarie sau 18 iulie) fie la fiecare 6 luni, anual sau la fiecare al 5-lea an.
II.4. Rapoarte cumulative prescurtate
ART. 15
(1) Un raport cumulativ prescurtat (RCS) trebuie sa fie un document concis, care sa reuneasca informatia prezentata in 2 sau mai multe RPAS, sa acopere o perioada precisa pentru care este solicitat un singur raport de catre autoritatea competenta.
(2) Raportul nu trebuie sa contina date noi dar trebuie sa furnizeze un scurt rezumat cumulativ a 2 sau mai multe RPAS (2 rapoarte consecutive de 6 luni pentru un raport anual sau 10 rapoarte consecutive de 6 luni pentru a intocmi un raport de 5 ani).
(3) RCS are rolul de a ajuta autoritatile competente printr-o prezentare generala a RPAS anexate.
(4) Datele RPAS nu trebuie repetate dar trebuie efectuate referinte incrucisate la RPAS individuale.
(5) Formatul RCS trebuie sa fie identic cu cel al RPAS uzual dar continutul trebuie sa fie prezentat ca un rezumat al aspectelor principale si o vedere de ansamblu a datelor din RPAS atasate.
(6) La solicitarea autoritatii competente, in RCS trebuie inclusa o prezentare in tabele rezumative a reactiilor grave, nelistate.
ART. 16
(1) RCS pot fi utilizate in situatii in care DAPP intocmeste rapoarte pe durate scurte nedefinite (de exemplu raport la 6 luni sau anual) in special cand este probabil sa fie introduse, in timp, indicatii noi sau formulari noi.
(2) Pentru rapoarte considerate perimate in legatura cu o solicitare speciala a autoritatii competente, poate fi depus de asemenea un Raport Aditional.
(3) Pentru RPAS care cuprind intervale mari de timp, de exemplu 5 ani, ar putea fi considerata adecvata intocmirea unui raport aditional daca timpul de la intocmirea RPAS pe 5 ani si raportul solicitat local este mai mare de 6 luni.
ART. 17
(1) RCS obisnuit nu trebuie sa includa prezentarea prin listarea cazurilor.
(2) Daca tabelele rezumative care acopera perioada RPAS anexate sunt considerate adecvate, trebuie sa fie o conventie/un acord clara/clar ca tabelele rezumative vor fi generate de o baza de date activa, care se schimba in timp pe masura ce cazurile sunt actualizate.
(3) Aceste tabele rezumative vor reflecta apoi cele mai noi date disponibile la momentul generarii lor.
(4) Este cunoscut faptul ca prezentarea cazului in aceste tabele rezumative poate diferi intr-o masura oarecare de continutul tabelelor individuale din RPAS anexate.
(5) Trebuie furnizata o prezentare generala care sa descrie diferentele.
II.5. Raportul aditional
ART. 18
(1) DAPP trebuie sa stabileasca DNI pentru medicamentele lor si pot sincroniza reautorizarile lor la nivel local.
(2) Totusi, cand un raport solicitat acopera date care ies in afara perioadei fixate, se recomanda utilizarea unui raport aditional.
ART. 19
(1) Un raport aditional este o actualizare a celui mai recent si complet RPAS cand autoritatea competenta solicita o actualizare a sigurantei in afara ciclului de raportare in functie de DNI.
(2) Un raport aditional trebuie utilizat atunci cand au trecut mai mult de 3 luni pentru un RPAS de 6 luni sau anual si mai mult de 6 luni pentru un raport pe termen mai lung, de la data de incheiere a primirii informatiilor celui mai recent RPAS.
(3) Poate fi de asemenea adecvat sa furnizeze o completare la RCS.
ART. 20
(1) Raportul aditional trebuie sa prezinte pe scurt datele de siguranta primite intre data de incheiere a primirii informatiilor a celui mai recent RPAS si data de intrerupere solicitata de autoritatea competenta.
(2) Nu se intentioneaza ca raportul aditional sa furnizeze o analiza in profunzime a cazurilor suplimentare, acestea putand fi incluse in urmatorul RPAS programat conform schemei de depunere.
(3) In functie de circumstantele si volumul datelor suplimentare de la ultimul raport depus conform schemei de depunere, un Raport Aditional poate poate fi realizat in formatul prezentat in CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta sau ca o simpla prezentare.
(4) Un raport minim trebuie sa includa urmatoarele sectiuni continand informatii noi sau modificari aparute dupa cel mai recent RPAS la care se refera Raportul Aditional:
a) Introducere (scop; referinte incrucisate la cel mai recent RPAS);
b) Modificari ale Documentului Companiei cu Informatii despre Siguranta (DCIS) (incluzand o copie a celui mai recent DCIS daca acesta este diferit de cel din RPAS);
c) Actiuni de reglementare semnificative in legatura cu siguranta;
d) Liste/tabele rezumative
e) Concluzii (scurta prezentare a unei vederi de ansamblu asupra noilor informatii sau orice impact asupra profilului cunoscut al sigurantei).
II.6. Repornirea Ceasului
ART. 21
Pentru produsele al caror RPAS este intr-un ciclu lung, reintoarcerea la o raportare la 6 luni sau anuala poate fi ceruta dupa ce date suplimentare importante sau modificari ale utilizarii clinice au fost aprobate pentru prima data cum ar fi:
a) o noua indicatie terapeutica;
b) o utilizare neaprobata anterior, la o populatie speciala de pacienti, cum ar fi copii, femei gravide sau varstnici;
c) o forma farmaceutica sau o cale de administrare noua.
ART. 22
Decizia referitoare la repornirea ceasului trebuie discutata cu autoritatea competenta nu mai tarziu de momentul acordarii autorizatiei de punere pe piata (APP) relevante.
ART. 23
Chiar daca ceasul "reporneste", analiza in RPAS trebuie sa se concentreze asupra noii populatii indicate, identificand si caracterizand orice diferenta fata de profilul de siguranta stabilit la nivelul populatiei indicate anterior.
II.7. Intervalul de timp intre data de incheiere a primirii informatiilor si depunerea RPAS
ART. 24
(1) RPAS trebuie depuse in decurs de 60 de zile de la data de incheiere a primirii informatiilor.
(2) Pentru a usura intocmirea ambelor RPAS, cel curent si urmatorul, precum si rapoarte de siguranta in afara RPAS, autoritatea competenta va incerca sa trimita comentarii DAPP:
a) cat de repede se poate, daca sunt identificate probleme de noncomplianta cu formatul si continutul RPAS (in special acelea care fac imposibila analiza);
b) cat de repede se poate, daca sunt identificate probleme suplimentare de siguranta care pot determina mai departe o evaluare de catre DAPP care trebuie sa fie inclusa ori in urmatorul RPAS ori sa fie furnizata ca un raport de sine statator.
c) inaintea urmatoarei date de incheiere a primirii informatiilor, daca sunt identificate analize suplimentare sau probleme ale continutului care trebuie incluse in urmatorul RPAS.
II.8. Timp suplimentar pentru depunere
ART. 25
(1) In circumstante rare, un DAPP poate face o solicitare speciala la autoritatea competenta pentru 30 de zile calendaristice suplimentare pentru depunerea RPAS.
(2) In mod ideal, aceasta solicitare trebuie facuta inaintea datei de incheiere a primirii informatiilor.
(3) Autoritatea competenta va incerca sa trimita raspunsul DAPP cat mai repede posibil.
ART. 26
Baza acestei solicitari trebuie justificata si poate include:
a) un numar mare de rapoarte de caz din perioada de raportare, cu conditia ca sa nu fie o problema de siguranta noua si semnificativa;
b) probleme ridicate de autoritatea competenta in precedentul RPAS pentru care DAPP intocmeste analize suplimentare sau viitoare in urmatorul RPAS;
c) probleme identificate de DAPP pentru analize suplimentare sau viitoare.
ART. 27
(1) DAPP trebuie sa faca aceasta solicitare numai pentru RPAS in discutie nu si pentru RPAS-ul ulterior.
(2) Autoritatea competenta va astepta in general depunerea urmatorului RPAS la data adecvata si pastrarea in continuare a periodicitatii lor initiale.
II.9. Informatii de referinta privind siguranta
ART. 28
Este important sa se sublinieze diferentele dintre DCIS si informatiile locale ale medicamentului/etichetarea locala in scrisoarea care insoteste depunerea RPAS (a se vedea sectiunea VIII.3.4 Modificari ale informatiilor de referinta privind siguranta din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta).
II.10. RPAS care acopera o perioada de 6 luni sau 1 an
ART. 29
Pentru rapoartele de 6 luni sau anuale, trebuie folosita ca referinta versiunea DCIS in vigoare, la inceputul perioadei acoperite de de raport.
II.11. RPAS acoperind o perioada de peste 1 an
ART. 30
(1) Atunci cand se intocmeste un RPAS pe o perioada mai mare sau un RCS, este adesea nepractic ca analiza listarii cazurilor sa se bazeze pe DCIS care a fost in vigoare la inceputul perioadei acoperite.
(2) Pe durata perioadei de raportare pot exista variatii considerabile ale listarii cazurilor, in functie de data cand a fost efectuata evaluarea acestora (de exemplu in desfasurare, la intrarea cazurilor de evenimente adverse (EA)/reactii adverse (RA) sau cand se redacteaza/elaboreaza RPAS).
(3) Poate fi utilizat ultimul DCIS in vigoare la sfarsitul perioadei.
(4) DAPP trebuie sa se asigure ca toate modificarile DCIS realizate in cursul perioadei acoperite de RPAS sunt descrise in sectiunea VIII.3.4 Modificari ale informatiilor de referinta privind siguranta din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 31
(1) Cand listarea cazurilor este evaluata la momentul intocmirii RPAS dupa data de incheiere a primirii informatiilor, se considera adecvat sa se utilizeze ca document de referinta versiunea curenta a DCIS, atata timp cat alegerea este mentionata clar in textul RPAS.
(2) Atunci cand DAPP evalueaza listarea cazurilor intrate sau in desfasurare pe intreaga perioada de raportare, trebuie sa includa versiunea curenta a DCIS si un comentariu referitor la motivul efectuarii oricarei schimbari a evaluarii listarii cazurilor in timp.
(3) In ambele situatii, modificarile efectuate la nivelul DCIS de la RPAS anterior sunt explicate in sectiunile VIII.3.4 Modificari ale informatiilor de referinta privind siguranta si/sau VIII.3.9 Evaluarea globala a sigurantei din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.

CAP. III
Model pentru RPAS
ART. 32
(1) RPAS contin informatii care apartin DAPP.
(2) Pentru aceasta, prima pagina a RPAS trebuie sa contina precizari referitoare la confidentialitatea datelor si concluziilor incluse in raport.
ART. 33
(1) DAPP trebuie sa intocmeasca o scurta prezentare de ansamblu pentru fiecare RPAS pentru a furniza cititorului o descriere a celor mai importante informatii.
(2) Acest Rezumat administrativ trebuie plasat la inceputul RPAS, imediat dupa prima pagina.
III.1. Expunerea pacientului
ART. 34
In vederea estimarii expunerii pacientului se va tine seama de prevederile din sectiunea VIII.3.5 Expunerea pacientului din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 35
(1) Estimarea expunerii pacientului pentru medicamentele comercializate se bazeaza adesea pe o aproximatie mare a datelor referitoare vanzarii.
(2) Aceasta informatie nu este totdeauna reala sau disponibila pentru toate medicamentele; de exemplu statisticile bazate pe date de spital (expunerea pacientilor spitalizati) din toate sursele mari utilizate pentru monitorizare, adesea nu sunt disponibile.
(3) Este de asemenea dificil sa se obtina date complete despre generice, medicamente care se elibereaza fara prescriptie, regimuri terapeutice cu medicamente multiple (polimedicatie).
ART. 36
(1) Daca datele de expunere sunt bazate pe informatii dintr-o perioada care nu acopera in intregime perioada RPAS, DAPP poate face extrapolari utilizand datele disponibile.
(2) Cand se utilizeaza aceasta varianta, trebuie prezentat clar ce date au fost utilizate si de ce este valida extrapolarea pentru perioada RPAS in discutie (de exemplu vanzari constante pe o perioada mai mare de timp, utilizarea sezoniera a produsului).
ART. 37
(1) DAPP trebuie sa utilizeze o metoda constanta de calculare pentru toate RPAS ale aceluiasi medicament.
(2) Daca este adecvata o schimbare a metodei, in RPAS in care se introduce modificarea trebuie prezentate ambele metode de calcul (si precedenta si actuala).
ART. 38
In RCS poate fi adecvata recalcularea datelor referitoare la expunerea pacientului pe intreaga perioada de raportare daca perioadele de expunere utilizate in RPAS individuale sunt acoperite partial.
ART. 39
Asa cum este descris in CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta, atunci cand modelul rapoartelor indica o problema de siguranta potentiala, trebuie furnizate, daca sunt disponibile, prezentari detaliate pe indicatii clinice, aprobate sau neaprobate.
III.2. Prezentarea istoricului cazurilor individuale
ART. 40
In vederea prezentarii istoricului cazurilor individuale se va tine seama de prevederile din sectiunea VIII.3.6 Prezentarea istoricului cazurilor individuale din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 41
(1) In CAPITOLUL VIII Rapoartele periodice actualizate referitoare la siguranta din cadrul Ghidului privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta nu exista indrumari specifice pentru prezentarea detaliata a rapoartelor cazurilor individuale.
(2) Deoarece la acest capitol al RPAS nu este practic sa se prezinte toate rapoartele de caz din perioada de raportare, trebuie prezentata doar o scurta descriere a criteriilor utilizate pentru selectionarea cazurilor ce vor fi prezentate detaliat.
ART. 42
Acest capitol trebuie sa contina o descriere si o analiza a cazurilor selectionate, incluzandu-le pe cele care s-au incheiat cu decese, prezentandu-se informatii de siguranta noi si relevante, grupate pe capitole relevante medical sau clasificarea pe sisteme si organe (Sistem Organ Class = SOC).
III.2.1. Consideratii generale
ART. 43
Se va tine seama de prevederile din sectiunea VIII.3.6.1 Consideratii generale din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
III.2.1.1. Rapoarte de la consumatori si alte persoane neapartinand personalului sanitar
ART. 44
(1) DAPP trebuie sa intocmeasca tabele si listari standard care sunt acceptate de autoritatile competente.
(2) Pentru a indeplini acest obiectiv, DAPP trebuie sa realizeze o trecere in revista consecventa a tuturor RPAS pentru toate medicamentele, prezentand rapoartele de la consumatori si alte persoane neapartinand personalului sanitar in listari separate.
(3) Cand rapoartele de la consumatori se includ in analiza aspectelor de siguranta efectuata in cadrul sectiunilor VIII.3.6 Prezentarea istoricului cazurilor individuale si VIII.3.9 Evaluarea globala a sigurantei din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta, trebuie facuta o precizare clara a provenientei lor.
III.2.1.2. Prezentarea sub forma de liste a cazurilor
ART. 45
In prezentarea sub forma de liste a cazurilor se va tine seama de prevederile de la sectiunea VIII.3.6.3 Prezentarea listata a cazurilor din Ghidul privind procedura care trebuie urmata de detinatorii autorizatiei de punere pe piata in desfasurarea activitatilor de farmacovigilenta.
ART. 46
Rubrica "Comentarii" trebuie utilizata numai pentru informatii care ajuta la clarificarea cazurilor individuale.
III.3. Studii
ART. 47
Trebuie mentionate numai acele studii sponsorizate de companie si studii de siguranta publicate, incluzand studii epidemiologice, care genereaza constatari cu impact potential asupra informatiilor privind siguranta medicamentului; trebuie incluse si discutii ale oricaror rezultate finale sau provizorii.
III.4. Alte informatii
III.4.1. Programe de gestionare a riscului
ART. 48
Cand DAPP are programe pentru gestionarea riscului, acestea pot fi discutate la acest capitol.
III.4.2. Raportul de analiza a raportului beneficiu/risc
ART. 49
Cand s-a efectuat separat o analiza amanuntita a sigurantei sau a raportului beneficiu/risc (de exemplu revizuirea tuturor indicatiilor), trebuie inclus la acest capitol un rezumat al analizei respective.
III.5. Evaluarea globala a sigurantei
ART. 50
(1) Discutiile si analiza prezentate la acest capitol trebuie structurate mai degraba pe clasificarea SOC decat pe criteriile gravitate sau listare.
(2) Desi termenii relatati pot fi gasiti in diferite clase SOC, pentru relevanta clinica ei trebuie analizati impreuna.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016