CAP. 1 Dispozitii generale ART. 1 Prezentul ghid de proceduri este elaborat potrivit partii B3 din anexa nr. 2 la Acordul de imprumut (Proiectul de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social) dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare - imprumut nr. 4509-RO si prevede un ansamblu de reguli pentru stabilirea: obiectivelor acordarii stimulentelor financiare; conditiilor de eligibilitate a antreprenorilor locali si a persoanelor fara loc de munca care urmeaza sa fie angajate si instruite de antreprenori locali; incheierii contractului dintre Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere si antreprenor; platii stimulentelor financiare; mecanismului de monitorizare, control, raportare si evaluare a efectelor determinate de acordarea stimulentelor financiare. ART. 2 In sensul prevederilor prezentului ghid de proceduri, antreprenorii locali sunt angajatorii societati comerciale legal constituite, cu capital majoritar privat, si asociatii familiale autorizate potrivit legii, care desfasoara activitati economice in localitatile din zonele miniere prevazute in anexa nr. 1. ART. 3 Perioada de acordare a stimulentelor financiare este de 12 luni de la data incheierii ultimului contract dintre Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere si angajator, prin care se epuizeaza fondul, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2005. ART. 4 Definitiile unor termeni utilizati in cuprinsul ghidului de proceduri sunt prevazute in anexa nr. 2. CAP. 2 Proceduri de acordare a stimulentelor financiare ART. 5 (1) Stimulentele financiare se acorda pe baza unui program de derulare care se elaboreaza de catre Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, denumita in continuare AND, si se supune spre aprobare Comitetului de Coordonare a Implementarii Proiectului de inchidere a minelor si atenuare a impactului social, denumit in continuare CCIP, constituit potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 418/1999. (2) Zona de operare a programului cuprinde localitatile din zonele miniere prevazute in anexa nr. 1 la ghidul de proceduri. ART. 6 AND va face publica lunar lista cuprinzand informatii privind solicitantii eligibili de stimulente financiare cu care au fost incheiate contracte si numarul de posturi ocupate cu persoane fara loc de munca, prin publicarea intr-un cotidian local. ART. 7 (1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate: a) sa fie societati comerciale legal constituite, cu capital majoritar privat, sau asociatii familiale autorizate potrivit legii; b) sa desfasoare activitate economica in zona de operare; c) sa nu se afle in stare de faliment, lichidare sau incetare de plati ori intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect; d) sa nu inregistreze datorii la plata obligatiilor salariale pentru angajatii cu contract individual de munca; e) sa nu inregistreze datorii la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj si Fondul asigurarilor sociale de sanatate; f) sa nu fi fost parte intr-un contract anterior finantat de organisme si banci internationale, care a incetat din cauza nerespectarii de catre solicitantul de stimulente financiare a termenelor si conditiilor contractuale; g) sa prezinte o recomandare din partea consortiului local privind comportamentul civic al solicitantului; h) sa prezinte oferta publica de locuri de munca vacante, potrivit anexei nr. 11A la contractul-cadru, cuprinzand numarul de posturi solicitat, criteriile de selectie, salariile nete si instruirea oferita, care sa fie transmisa la sediul agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene si colectivului zonal; (2) Antreprenorii care incheie un nou contract in timpul derularii unui contract existent sau care au depus documentatie pentru acordarea de stimulente financiare care nu a putut fi onorata datorita epuizarii fondurilor alocate programului, vor depune o documentatie simplificata, conform anexei nr. 5 la prezentul Ghid de proceduri. ART. 8 Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea si instruirea persoanelor fara loc de munca, selectate pe baza urmatoarelor criterii de eligibilitate: a) sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de varsta ori pentru invaliditate gradul I sau II; b) sa nu fi incetat activitatea prin desfacerea contractului individual de munca de catre un angajator din cauze imputabile angajatului, in cadrul programului de stimulente financiare; c) sa accepte instruirea profesionala corespunzatoare postului oferit de angajator; d) sa fie inregistrati la colectivul zonal si la sediul agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene, pentru solicitarea unui loc de munca; e) sa se prezinte la data, ora si locul stabilite de angajator in solicitarea publica de angajare, in vederea selectarii si angajarii f) sa nu fi fost angajat si instruit anterior in conditiile prezentului ghid de proceduri. ART. 9 (1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie sa adreseze o cerere colectivului zonal cel mai apropiat de localitatea in care isi desfasoara sau urmeaza sa isi desfasoare activitatea, din zona de operare, dupa cum urmeaza: a) cererea va fi intocmita pe baza formularului-tip prevazut in anexa nr. 3 si va fi insotita de documentele care certifica conditiile de eligibilitate prevazute in anexa nr. 4; b) cererea se va depune in plic la sediul colectivului zonal al AND, la adresa indicata in anexa nr. 7, in fiecare zi lucratoare a saptamanii intre orele 8,30-14,00, de solicitant sau de persoana desemnata de acesta. (2) Cererea va fi inregistrata in registrul instituit in acest scop de catre o persoana imputernicita prin decizie a directorului general al AND pentru aceasta activitate. Registrul va cuprinde: numarul de inregistrare; data; ora si minutul; numarul de pagini; numele solicitantului; numele si semnatura persoanei care preda documentatia; numele si semnatura persoanei care primeste documentatia. (3) La inregistrarea cererii persoana responsabila cu aceasta activitate din cadrul colectivului zonal va elibera solicitantului sau persoanei desemnate de acesta o adeverinta intocmita in baza formularului-tip din anexa nr. 8, pastrand o copie cu semnatura solicitantului. (4) Persoana responsabila din cadrul colectivului zonal va transmite colectivului central al AND prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, in termen de o zi lucratoare de la data inregistrarii, cererea, insotita de documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de proceduri. (5) Cererile transmise colectivului central de colectivele zonale ale AND vor fi inregistrate de catre un expert al AND desemnat prin decizie a directorului general, in conformitate cu principiul programului "Primul venit-Primul servit", in ordinea datei, orei si minutului la care au fost inregistrate la colectivele zonale, care va analiza cererea, in vederea constatarii indeplinirii conditiilor de eligibilitate. (6) Autoritatile care certifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate a solicitantilor de stimulente financiare, potrivit anexei nr. 4, au obligatia de a raspunde solicitantilor in termen de 2 zile lucratoare de la data inregistrarii cererilor acestora. (7) Pentru cererea solicitantului care a indeplinit toate conditiile de eligibilitate expertul va intocmi referatul de aprobare, astfel cum este prevazut in anexa nr. 9, avizat pentru certificarea disponibilitatilor din fond de serviciul economic al AND si de responsabilul de program de la UIP-AND, si il va inainta spre aprobare directorului general al AND. (8) In termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii cererilor insotite de documentele prevazute in anexa nr. 4 expertul desemnat va transmite solicitantului rezultatul analizei incadrarii in conditiile de eligibilitate, iar in cazul aprobarii cererii, invitatia in vederea incheierii contractului pentru acordarea de stimulente financiare, prevazuta in anexa nr. 10. (9) Solicitantii de stimulente financiare invitati pentru incheierea contractului se vor prezenta la sediul colectivului zonal sau central al AND la data prevazuta in invitatie. ART. 10 Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca, care se incheie intre AND si angajator, este prevazut in anexa nr. 11. ART. 11 La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea in vedere urmatoarele: a) valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de munca ocupat in conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa reprezinte echivalentul in lei al sumei de maximum 960 dolari S.U.A./an/post, pentru un program de lucru de 40 de ore/saptamana; b) valoarea sumei reprezentand stimulentul financiar corespunzator fiecarui loc de munca, pana la limita prevazuta la lit. a), va fi stabilita prin contractul incheiat intre AND si angajator; c) stimulentul financiar se acorda lunar sau la perioade mai mari, daca partile au convenit aceasta prin contract, proportional cu timpul efectiv lucrat de angajat; d) suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv lucrat nu poate fi mai mica decat valoarea in lei a stimulentului financiar lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara efectuarii platii; e) pentru perioada in care angajatul se afla in concediu de odihna sau pentru primele 10 zile ale concediului medical nu se acorda stimulente financiare; ART. 12 Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt indreptatiti prin contract angajatorii vor prezenta la colectivul zonal la care au depus solicitarea de stimulente financiare formularul prevazut in anexa nr. 11B la contractul cadru, insotit de urmatoarele documente, in original, semnate de reprezentantul imputernicit al angajatorului: a) fisa de pontaj cu timpul efectiv lucrat in fiecare luna aferenta locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare; b) statele de plata privind drepturile salariale aferente locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare; c) documente care certifica achitarea obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj, Fondul asigurarilor sociale de sanatate, aferente locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare. ART. 13 AND va efectua plata in termen de 30 de zile calendaristice de la data verificarii si acceptarii documentelor care atesta plata drepturilor salariale de catre angajator. ART. 14 Platile vor fi efectuate in lei (echivalent al stimulentului financiar exprimat in dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara eliberarii sumelor. ART. 15 Sumele reprezentand diferentele de curs valutar se vor regulariza la platile din luna urmatoare. ART. 16 Efectuarea platilor corespunzatoare numarului de locuri de munca pentru care nu se respecta prevederile contractuale va inceta, iar orice sume deja platite impreuna cu dobanda, calculata la rata medie a dobanzii pe piata interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicata de Banca Nationala a Romaniei, aferenta perioadei de neandeplinire a obligatiilor, vor fi restituite AND de catre angajator in urmatoarele cazuri: a) angajatorul a dispus incetarea contractului individual de munca din cauze neimputabile angajatului; b) ne indeplinirea in termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre obligatiile ce revin angajatorului in baza contractului-cadru cuprins in anexa nr. 11, constatata de persoanele desemnate sa monitorizeze derularea contractului, prin decizia directorului general al AND, si de care angajatorul a luat cunostinta in scris. ART. 17 Constatarea situatiilor prevazute la art. 16 de catre persoane din cadrul AND desemnate prin decizie a directorului general se notifica angajatorului in termen de 5 zile lucratoare, pentru luarea masurilor corespunzatoare. ART. 18 In termen de 60 de zile de la notificarea angajatorului, in cazul in care acesta nu a luat masurile corespunzatoare, AND va retine din suma stimulentelor financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat urmatoare datei la care a fost facuta constatarea contravaloarea sumelor platite, la care se adauga dobanda, calculata la nivelul ratei medii a dobanzii de pe piata interbancara, comunicata de Banca Nationala a Romaniei, aferenta perioadei de neindeplinire a obligatiilor contractuale. ART. 19 In cazul in care angajatorul a incasat necuvenit stimulente financiare de la AND, iar eventualele litigii ce decurg din neindeplinirea obligatiilor contractuale nu au fost solutionate pe cale amiabila, litigiile vor fi deduse spre judecata instantelor competente, potrivit legii. CAP. 3 Finantarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare ART. 20 AND va suporta din fonduri reprezentand contributia Romaniei la realizarea proiectului, prevazute in bugetul propriu al acesteia, conform art. 3 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, in valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucuresti la 13 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor legale privind achizitiile publice, la propunerea responsabililor de program din cadrul UIP-AND si AND, numiti prin decizie a directorului general al AND, dispuse de directorul general al AND, urmatoarele cheltuieli: a) curierat pentru transmiterea documentelor prevazute de prezentul ghid de proceduri; b) comisioane si speze bancare; c) comunicare (telefonie, fax, posta electronica, internet) in scopul indeplinirii procedurilor; CAP. 4 Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare ART. 21 Programul de monitorizare elaborat de AND va asigura verificarea trimestriala a fiecarui angajator de catre reprezentanti desemnati prin decizie a directorului general al AND, numiti in continuare responsabili. ART. 22 (1) Operatiunile desfasurate in cadrul contractelor pentru acordarea de stimulente financiare, incheiate intre AND si angajatori, vor face obiectul monitorizarii, controlului, raportarii, evaluarii si al vizitelor periodice efectuate de catre responsabili. (2) Angajatorii sunt obligati sa puna la dispozitie responsabililor pentru verificare: fisele de pontaj; statele de plata; documentele de plata a obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj si Fondul asigurarilor sociale de sanatate; carnetele de munca; documentele privind respectarea graficului de instruire; calitatea instruirii; raportarile trimestriale si bilantul anual; documentele privind respectarea clauzelor prevazute in contract. ART. 23 Responsabilii din cadrul colectivelor zonale vor transmite lunar rapoarte de monitorizare a implementarii programului de stimulente financiare, precum si de evaluare a efectelor acestuia, insotite de propuneri de imbunatatire a ghidului de proceduri, conform anexei nr. 12. ART. 24 Responsabilii care constata neindeplinirea de catre angajator a uneia dintre obligatiile contractuale vor notifica constatarile efectuate in termen de 5 zile lucratoare si le vor transmite responsabilului de program de la AND. ART. 25 La cererea scrisa a uneia dintre persoanele angajate in cadrul programului de acordare a stimulentelor financiare responsabilii, mandatati de directorul general al AND, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, avand obligatia de a depune in termen de 5 zile rapoarte privind modul in care si-au indeplinit mandatul. Raportul se transmite atat angajatului, cat si angajatorului. ART. 26 Dupa incetarea contractului angajatorul va pastra documentele de justificare a cheltuielilor efectuate in executarea contractului, in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata. CAP. 5 Dispozitii finale ART. 27 Anexele nr. 1-12 fac parte integranta din prezentul ghid de proceduri. ANEXA 1 ───────la ghidul de proceduri──────────────────────── LISTA LOCALITATILOR DIN ZONELE MINIERE IN CARE POT FI ACORDATE ANGAJATORILOR STIMULENTE FINANCIARE NERAMBURSABILE
+----------+--------------+-----------+------------+------------+------------+--------------+-----------+--------------+---------+
| JUDET | ALBA | ARGES | BACAU | BIHOR | BISTRITA - |CARAS SEVERIN | CLUJ | COVASNA |DAMBOVITA|
| | | | | | NASAUD | | | | |
+----------+--------------+-----------+------------+------------+------------+--------------+-----------+--------------+---------+
| Colectiv | | | | | | Anina/ | | | |
| zonal | Alba | Ploiesti | Comanesti | Voivozi | Rodna | Moldova Noua | Rodna | Ploiesti |Ploiesti |
| ANDIPRZM | | | | | | | | | |
+----------+--------------+-----------+------------+------------+------------+--------------+-----------+--------------+---------+
| Total | | | | | | | | | |
|localitati| 12 | 7 | 4 | 10 | 10 | 21 | 5 | 2 | 2 |
| miniere | | | | | | | | | |
+----------+--------------+-----------+------------+------------+------------+--------------+-----------+--------------+---------+
|Localitati|Zona miniera |Aninoasa |Asau |Zona miniera| Zona |Bigar |Aghiresu |Valea Crisului|Sotinga |
|miniere |defavorizata +-----------+------------+defavorizata| miniera +--------------+-----------+--------------+---------+
| |"Apuseni" |Berevoiesti|Brusturoasa | Stei-Nucet |defavorizata|Cozla |Iara |Zona miniera |Tatarani |
| |conform H.G. +-----------+Palanca |conform H.G.| Rodna, +--------------+-----------+defavorizata +---------+
| |nr. 813/1999 |Boteni |Dofteana |nr. 194/1999|conform H.G.|Jitin |Ticu |Baraolt | |
| |Alba Iulia | |Zona miniera|Zona miniera|nr. 640/1999+--------------+-----------+conform H.G. | |
| |Aiud +-----------+defavorizata|defavorizata| Lesu |Liubcova |Baisoara |nr. 209/1999. | |
| |Albac |Campulung |Comanesti | Borod- |Magura Ilvei+--------------+-----------+ | |
| |Arieseni |Muscel |conform H.G.| Suncuius- | Ilva Mare |Zona miniera |Capusu Mare| | |
| |Avram Iancu +-----------+nr. 207/1999| Dobresti- | Nasaud |defavorizata +-----------+ | |
| |Campeni |Godeni | | Vadu | |Rusca Montana,| | | |
| |Garda de Sus +-----------+ | Crisului, | |conform HG | | | |
| |Horea |Poenari de | | cfm. H.G. | |nr. 197/1999. | | | |
| |Ighiu |Muscel | |nr. 195/1999| |Zona miniera | | | |
| |Intregalde +-----------+ |Zona miniera| |defavorizata | | | |
| |Livezile Metes|Schitu | |defavorizata| |Bocsa | | | |
| |Ocna Mures |Golesti | | Popesti | |conform H.G. | | | |
| |Ocolis +-----------+ |Derna-Alesd,| |nr. 198/1999 | | | |
| |Poiana Vadului| | | cfm. H.G. | |Zona miniera | | | |
| |Ponor | | |nr. 196/1999| |defavorizata | | | |
| |Posaga | | | Rosia | |Moldova Noua- | | | |
| |Ramet | | | Bratca | |Anina, | | | |
| |Scarisoara | | | Pomezeu | |conform H.G. | | | |
| |Santimbru | | | Astileu | |nr. 199/1999 | | | |
| |Unirea | | | Tauteu | |Garnic | | | |
| |Vadu Motilor | | | Campani | |Pojejena | | | |
| |Vidra | | | Brusturi | |Socol | | | |
| | | | | Suplacu de | |Dalboset | | | |
| | | | | Barcau | |Doclin | | | |
| | | | | | |Eftimie Murgu | | | |
| | | | | | |Iablanita | | | |
| | | | | | |Lapusnicu Mare| | | |
| | | | | | |Racasdia | | | |
| | | | | | |Sopotu Nou | | | |
+----------+--------------+-----------+------------+------------+------------+--------------+-----------+--------------+---------+
+-------------+------------+------------+------------+-------------+------------+--------------+---------+--------------+------------+-----------+
| GORJ | HARGHITA | HUNEDOARA | MARAMURES | MEHEDINTI | PRAHOVA | SALAJ |SATU MARE| SUCEAVA | TULCEA | VALCEA |
+-------------+------------+------------+------------+-------------+------------+--------------+---------+--------------+------------+-----------+
| Targu-Jiu | Balan | Deva-Brad/ | Baia Mare/ | Targu-Jiu | Ploiesti | Voivozi |Baia Mare|Gura Humorului| Deva-Brad | Targu-Jiu |
| | | Petrosani | Borsa | | | | | | | |
+-------------+------------+------------+------------+-------------+------------+--------------+---------+--------------+------------+-----------+
| 20 | 1 | 26 | 9 | 11 | 4 | 8 | 2 | 18 | 1 | 15 |
+-------------+------------+------------+------------+-------------+------------+--------------+---------+--------------+------------+-----------+
|Targu Jiu |Zona miniera| |Zona miniera| |Urlati |Maeriste |Turt |Dragoiesti |Baia |Alunu |
|Pades |defavorizata| |defavorizata|Baia de Arama|Zona miniera|Bocsa |Supur |Paltinoasa |Zona miniera|Ramnicu |
|Tismana |Balan, | |Baia Mare, |Floresti |defavorizata|Nusfalau | |Valea Moldovei|defavorizata|Valcea |
|Pestisani |conform H.G.| |conform H.G.|Baia |Filipesti, |Samsud | |Vama |Altan-Tepe, |Voineasa |
|Dragutesti |nr. 993/1998|Deva |nr. 203/1999|Baia Noua |conform H.G.|Zona miniera | |Manastirea |conform H.G.|Babeni |
|Borascu |Sandominic | |Zona miniera|Corcova |nr. 205/1999|defavorizata | |Humorului |nr. 210/1999|Dragasani |
|Bolbosi | | |defavorizata|Cazanesti |Zona miniera|Ip conform H.G| |Izvoarele | |Balcesti |
|Slivilesti | | |Borsa-Viseu,| |defavorizata|nr. 200/1999. | |Sucevei | |Malaia |
|Vagiulesti | +------------+conform H.G.+-------------+Ceptura |Zona miniera | |Sadova | +-----------+
|Turceni | |Ghelari |nr. 204/1999|Husnicioara |conform H.G.|defavorizata | |Moldova | |Berbesti |
|Ionesti | +------------+Sighetu +-------------+nr. 206/1999|Hida-Surduc | |Sulita | +-----------+
|Ciuperceni | |Teliucu |Marmatiei |Simian | |-Jibou-Balan, | |Dorna | |Cernisoara |
|Godinesti | |Inferior |Sein | | |conform H.G. | |Candrenilor | +-----------+
|Alimpesti | +------------+Targu Lapus +-------------+ |nr. 201/1999 | |Zona miniera | |Copaceni |
|Prigoria | |Hunedoara |Budesti |Grozesti | |Zona miniera | |defavorizata | +-----------+
|Bengesti- | +------------+Cernesti +-------------+ |defavorizata | |Bucovina, | |Otesani |
|Ciocadia | |Calan |Copalnic |Sovama | |Sarmasag- | |conform H.G. | +-----------+
|Sacelu | +------------+Manastur +-------------+ |Chiejd-Bobota,| |nr. 208/1999 | |Horezu |
|Crasna | |Rachitova |Cupseni |Dubova | |conform H.G. | | | +-----------+
|Musetesti | |Unirea |Dumbravita +-------------+ |nr. 202/1999. | | | |Costesti |
|Saulesti | |Zona miniera|Farcasa |Isverna | | | | | +-----------+
|Zona miniera | |defavorizata|Grosi +-------------+ | | | | |Ocnele Mari|
|defavorizata | |Brad |Lapus |Ponoarele | | | | | +-----------+
|Albeni, | |conform H.G.|Ocna Sugatag+-------------+ | | | | |Brezoi |
|conform. H.G.| |nr. 991/1998|Recea |Obarsia- | | | | | +-----------+
|nr. 191/1999 | |Zona miniera|Sacalaseni |Closani | | | | | |Popesti |
|Zona miniera | |defavorizata|Suciu de Sus+-------------+ | | | | +-----------+
|defavorizata | |Valea Jiului|Moisei |Brosteni | | | | | |Sinesti |
|Schela, | |conform H.G.|Salistea de +-------------+ | | | | +-----------+
|conform. H.G.| |nr. 992/1998|Sus |Drobeta | | | | | |Rosiile |
|nr. 192/1999 | | |Sacel |Turnu-Severin| | | | | +-----------+
|Zona miniera | | |Viseu de Jos+-------------+ | | | | |Lapusata |
|defavorizata | | |Repedea | | | | | | +-----------+
|Motru- | | |Poienile de | | | | | | |Stroiesti |
|Rovinari, | | |sub Munte | | | | | | +-----------+
|conform | | |Rozablea | | | | | | |Mateesti |
|H.G. 199, | | | | | | | | | +-----------+
|nr. 193/1999.| | | | | | | | | | |
+-------------+------------+------------+------------+-------------+------------+--------------+---------+--------------+------------+-----------+
ANEXA 2 la ghidul de proceduri DEFINITII In sensul ghidului de proceduri, urmatorii termeni se definesc astfel: a) UIP-AND - Unitatea de implementare a Proiectului de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, infiintata in cadrul AND; b) consortii locale - structuri asociative neguvernamentale cu personalitate juridica, infiintate potrivit legii, prin initiativa locala, formate din persoane si organizatii ale comunitatii locale, interesate in reabilitarea economica a zonelor miniere; c) stimulent financiar - suma nerambursabila cu valoarea nominala maxima de 960 dolari S.U.A., acordata in lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei in ziua anterioara eliberarii acesteia, care se plateste de AND angajatorului pentru fiecare persoana fara loc de munca; d) programul de derulare - ansamblul actiunilor privind derularea pe perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare; e) persoane fara loc de munca - someri, persoane in cautarea unui loc de munca inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, cu domiciliul in una din localitatile aflate in aria de operare a ghidului de proceduri; f) angajati - persoane fara loc de munca incadrate cu contract individual de munca sau avand calitatea de angajat propriu si pregatite de angajatori, in conformitate cu prevederile ghidului de proceduri; g) posturi vacante - locuri de munca nou create sau devenite libere ca urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau pensionare, anuntate de angajatori prin solicitarea publica de angajare; h) posturi ocupate - posturi in care au fost angajate cu contract individual de munca persoane fara loc de munca sau membrii asociatiilor familiale-angajat propriu, asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, in conformitate cu prevederile ghidului de proceduri; i) solicitant - societate comerciala legal constituita, cu capital majoritar privat, sau asociatie familiala autorizata potrivit legii, care desfasoara activitati economice in zona de operare precizata in ghidul de proceduri, si care isi asuma obligatia angajarii si instruirii, pentru o perioada de minimum 12 de luni a persoanelor fara loc de munca, cu conditia acordarii de catre AND de stimulente financiare pentru fiecare post ocupat; j) angajator - solicitantul caruia, in baza contractului incheiat cu AND, ii revine obligatia angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca; k) fondul - resurse financiare publice, destinate, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 11/2000, acordarii de catre AND de stimulente financiare angajatorilor; 1) conditii de eligibilitate - conditii prevazute in ghidul de proceduri, pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantul de stimulente financiare pentru a fi parte intr-un contract cu AND; m) colectiv zonal - filiala fara personalitate juridica din cadrul AND, care isi desfasoara activitatea in zona de operare precizata in ghidul de proceduri; n) proiect - Proiectul de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, finantat prin Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 11/2000; o) program - parte a componentei de Proiect "Atenuarea impactului social" pentru asigurarea de stimulente financiare in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca de catre angajatori; p) contract-cadru - contractul pentru angajarea si instruirea persoanelor fara loc de munca, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului, incheiat de AND cu acesta. ANEXA 3 la ghidul de proceduri
FORMULAR DE CERERE
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1 │ Numele Solicitantului: │
│ │ Denumirea completa (inclusiv tip) si prescurtare │
│ ├──────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤
│ │ Cod Fiscal: │ - Nr. si data inreg. in Registrul Comertului│
│ │ │ - Autorizatie de functionare; │
└───────┴──────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2 │ Adresa oficiala: │
│ │ (inclusiv strada, localitatea, judetul) │
│ ├──────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────┤
│ │ Telefon: │ Fax: │ E-mail: │
│ │ │ │ │
│ ├──────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────────┤
│ │ Adresa, telefon, fax si E-mail pentru corespondenta si contacte: │
│ │ │
│ ├────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│ │ Administrator/reprezentant │ Persoana de Contact: │
│ │ legal al asociatiei familiale │ │
│ │ autorizate: │ │
└───────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘
┌───────┬───────────────────────────┬──────┬─────────────────────────────────┐
│ 3 │ Data infiintarii │ 4 │ Data privatizarii (daca e cazul)│
│ │ │ │ │
├───────┼───────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────┤
│ 5 │ Proprietari: │
│ │ (va rugam sa indicati structura patrimoniului si a actionarilor/ │
│ │ asociatilor in %) │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│ 6 │ Cifra de Afaceri: │ │
│ │ │ │
│ │ autorizate: │ │
└───────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 7 │ Situatia contabila a Solicitantului*: │
│ │ (va rugam sa adaugati ultimul bilant contabil sau ultimul formular │
│ │ de raportare contabila ori ultima balanta de verificare, avizata │
│ │ de organele competente.) │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) se va adauga in cazul in care administratiile locale nu s-au organizat
in sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
┌───────┬───────────────────────────┬──────┬─────────────────────────────────┐
│ 8 │ Obiectul principal al │ 9 │ Data privatizarii (daca e cazul)│
│ │ activitatii: │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ ├──────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ 10 │ Tipul clientilor si acoperirea │
│ │ │ │ geografica: │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└───────┴───────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│ 11 │ Numarul de persoane │ │
│ │ angajate in prezent. │ │
│ │ (incluzand o scurta descriere │ │
│ │ a posturilor) │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
├───────┼────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│ 12 │ Fluctuatia personalului: │
│ │ (va rugam sa indicati numarul de persoane care au parasit insti- │
│ │ tutia in ultimele 12 luni, posturile eliberate si motivele elibe- │
│ │ rarii acestora) │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE │
│ │ │
│ 13 │ Numarul de posturi solicitate si descrierea acestora. │
│ │ (va rugam sa prezentati numarul de posturi solicitat; pentru │
│ │ fiecare post precizati denumirea postului si criteriile de selec- │
│ │ tie) │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ 14 │ Salariul net corespunzator fiecarui loc de munca pentru care se │
│ │ solicita stimulente financiare. │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ 15 │ Instruirea ce va fi asigurata: │
│ │ (descrieti aranjamentele facute pentru asigurarea instruirii, │
│ │ asigurarea protectiei muncii la locul de munca, inclusiv numele │
│ │ si pozitia persoanei din cadrul institutiei responsabile cu asi- │
│ │ gurarea instruirii angajatilor) │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ 16 │ Necesarul de stimulente financiare solicitate: │
│ │ (va rugam sa precizati necesarul de stimulente financiare cores- │
│ │ punzator fiecarui loc de munca prezentat in oferta publica de │
│ │ angajare. │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ Valoarea totala a stimulentelor financiare solicitate: .......... │
│ │ dolari SUA. │
│ │ (exemplu de calcul: numarul de posturi prezentate in oferta │
│ │ publica de angajare inmultit cu maximum 960 dolari SUA pentru │
│ │ fiecare post). │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ 17 │ Modalitatea de transmitere a raspunsului. │
│ │ (va rugam sa indicati modalitatea in care doriti sa fie facuta │
│ │ transmiterea rapunsului la cererea dvs. precizand adresa completa │
│ │ si codul postai pentru transmiterea postala, numarul de fax, sau │
│ │ adresa de e-mail.) │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Nume si Functie: ..............................
(persoana autorizata sa semneze pentru si in numele institutiei ce
intocmeste cererea)
Semnatura si stampila: ..........................................
Data cererii: ..............................
NOTA: Informatii suplimentare privind completarea cererii se pot obtine de
la colectivul zonal din zona de operare, prevazut in anexa nr. 7 la Ghidul de
proceduri
ANEXA 4 la ghidul de proceduri
CONDITIILE
de eligibilitate a solicitantilor de
stimulente financiare, documentele si autoritatile
care le certifica
┌──────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ │ Document care │ │
│ Autoritatea care │certifica respectarea│ │
│ certifica │ conditiei de │ Conditia de eligibilitate │
│ │ eligibilitate │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │societate comerciala legal │
│Colectivul zonal AND │ Copie a certifica- │constituita, cu capital ma- │
│ │tului de inregistrare│joritar privat, sau asociatie │
│ Camera de comert si │ │familiala autorizata potrivit │
│ industrie │ │legii │
│ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Dovada desfasurarii │Solicitantul desfasoara acti- │
│ │activitatii econo- │vitate economica in zona de │
│ │mice in zona de ope- │operare │
│ │rare a schemei de │ │
│ │stimulente financiare│ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Certificat unic │Solicitantul: │
│ │fiscal, │- nu se afla in stare de in- │
│ Administratia │ │solventa │
│ financiara │Ultima situatie fi- │- nu inregistreaza datorii la │
│ │nanciara anuala, ul- │plata obligatiilor salariale │
│ │timul formular de │- nu inregistreaza datorii la │
│ │raportare contabila │plata obligatiilor fata de │
│ │sau ultima balanta de│bugetul de stat │
│ │verificare, dupa caz,│ │
│ │avizate de organele │ │
│ │competente │ │
│ │Scrisoare de confir- │ │
│ │mare* │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ Casa judeteana de │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ Pensii* │ confirmare │fata de bugetul asigurarilor │
│ │ │sociale de stat │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ Casa de asigurari │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ sociale de sanatate* │ confirmare │fata de Fondul national unic │
│ │ │de asigurari sociale de sana- │
│ │ │tate │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul are un comporta-│
│ Consortiul local │ Recomandare │ment civic corespunzator │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ │ confirmare │fata de fondul pentru plata │
│ │ │ajutorului de somaj │
│ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Copie a solicitarii │ │
│ Agentia judeteana │publice de angajare │Dovada publicarii si transmi- │
│ pentru ocuparea for- │cu nr. de inregis- │terii catre agentia judeteana │
│ tei de munca │trare la agentia ju- │pentru ocuparea fortei de │
│ │deteana pentru ocu- │munca │
│ │parea fortei de munca│ │
│ │Copie a solicitarii │ │
│ │publice de angajare │ │
│ │cu nr. de inregis- │ │
│ │trare la AND │ │
│ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │Un exemplar din publicatia in │
│ │ │care a fost facut anuntul │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Declaratie pe propria│ Solicitantul nu a fost parte │
│ │raspundere, intocmita│la un contract finantat de Gu-│
│ │de asociatia famili- │vernul Romaniei, organisme si │
│ │ala autorizata potri-│banci internationale si care a│
│ │vit legii sau de Ad- │incetat din cauza nerespecta- │
│ │ministratorul socie- │rii termenilor si conditiilor │
│ │tatii comerciale so- │contractuale de catre solici- │
│ │licitante (anexa 6) │tant │
└──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────────┘
----------
*) Conditii necesare in cazul in care administratiile locale nu s-au
organizat in sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
ANEXA 5 la ghidul de proceduri
CONDITIILE
de eligibilitate a solicitantilor de
stimulente financiare, documentele si autoritatile
care le certifica
(documentatie simplificata)
┌──────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ │Certificat unic │Solicitantul: │
│ │fiscal, │- nu se afla in stare de in- │
│ Administratia │ │solventa │
│ financiara │Ultima situatie fi- │- nu inregistreaza datorii la │
│ │nanciara anuala, ul- │plata obligatiilor salariale │
│ │timul formular de │- nu inregistreaza datorii la │
│ │raportare contabila │plata obligatiilor fata de │
│ │sau ultima balanta de│bugetul de stat │
│ │verificare, dupa caz,│ │
│ │avizate de organele │ │
│ │competente │ │
│ │Scrisoare de confir- │ │
│ │mare* │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ Casa judeteana de │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ Pensii* │ confirmare │fata de bugetul asigurarilor │
│ │ │sociale de stat │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ Casa de asigurari │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ sociale de sanatate* │ confirmare │fata de Fondul national unic │
│ │ │de asigurari sociale de sana- │
│ │ │tate │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul are un comporta-│
│ Consortiul local │ Recomandare │ment civic corespunzator │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ Solicitantul nu inregistreaza│
│ │ Scrisoare de │datorii la plata obligatiilor │
│ │ confirmare │fata de fondul pentru plata │
│ │ │ajutorului de somaj │
│ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Copie a solicitarii │ │
│ Agentia judeteana │publice de angajare │Dovada publicarii si transmi- │
│ pentru ocuparea for- │cu nr. de inregis- │terii catre agentia judeteana │
│ tei de munca │trare la agentia ju- │pentru ocuparea fortei de │
│ │deteana pentru ocu- │munca │
│ │parea fortei de munca│ │
│ │Copie a solicitarii │ │
│ │publice de angajare │ │
│ │cu nr. de inregis- │ │
│ │trare la AND │ │
│ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │Un exemplar din publicatia in │
│ │ │care a fost facut anuntul │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Declaratie pe propria│ Solicitantul nu a fost parte │
│ │raspundere, intocmita│la un contract finantat de Gu-│
│ │de asociatia famili- │vernul Romaniei, organisme si │
│ │ala autorizata potri-│banci internationale si care a│
│ │vit legii sau de Ad- │incetat din cauza nerespecta- │
│ │ministratorul socie- │rii termenilor si conditiilor │
│ │tatii comerciale so- │contractuale de catre solici- │
│ │licitante (anexa 6) │tant │
└──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────────┘
----------
*) Conditii necesare in cazul in care administratiile locale nu s-au
organizat in sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
ANEXA 6 la ghidul de proceduri DECLARATIE Subsemnatul ........................ administrator al S.C. ................cu sediul in localitatea ............... strada ...............................nr. ............. bloc ................. apartament ....... judet ................................ declar pe propria raspundere ca: - societatea pe care o reprezint nu se afla in stare de faliment, lichidaresau incetare de plati, sau intr-o procedura legala ce poate determina unasemenea efect; - societatea pe care o reprezint nu inregistreaza datorii la plata obli-gatiilor salariale; - societatea pe care o reprezint nu a fost parte la un contract finantatde institutii si banci internationale, care a incetat din cauza nerespectariitermenilor si conditiilor contractuale de catre societatea pe care o reprezint. Am luat la cunostinta ca pentru declaratiile necorespunzatoare adevaruluisuport consecintele articolului 292 Cod Penal. Subsemnatul ......................... asociatie familiala autorizata prin............................. cu sediul in localitatea ......................,strada ................................ nr. ............. bloc ...............apartament ........ judet ............................... declar pe propriaraspundere ca in activitatea pe care o desfasor conform procedurilor legale, ca: - nu sunt in incetare de plati sau intr-o procedura de executare silita; - nu inregistrez datorii restante la plata obligatiilor salariale; - nu am fost parte intr-un contract finantat de institutii si banciinternationale care a incetat din cauza nerespectarii termenilor si conditiilorcontractuale de catre societatea pe care o reprezint. Data Semnatura _________________ Stampila societatii comerciale/ asociatiei familiale autorizate: ANEXA 7 la ghidul de proceduri
Date de identificare a Colectivelor Zonale AND
┌──────────────┬─────────────────────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐
│ Colectiv │ │ │ │Aria terito- │
│ zonal │ Adresa │ Telefon │ Fax │riala de res- │
│ │ │ │ │ponsabilitate │
│ │ │ │ │ (judete) │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Petrosani │ Bd. l Decembrie 1918, │0254 │0254 │Hunedoara │
│ │ nr. 100, Petrosani │542721 │542721 │(Valea Jiului)│
│ │ Jud. Hunedoara │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Targu Jiu │ 2-4 Piata Victoriei, │0253 │0253 │Gorj, │
│ │ Targu Jiu, Jud. Gorj │223538 │223538 │Valcea │
│ │ (camera: 147) │ │ │Mehedinti │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Baia Mare │ Strada Culturii nr. l, │0262 │0262 │Maramures │
│ │ Baia Mare, Jud. │212621 │212621 │(aria vestica)│
│ │ Maramures │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Ploiesti │ Str. Bobalna 2, │0244 │044 595065│ Prahova │
│ │ Ploiesti, Jud. Prahova │595065 │ │ Dambovita │
│ │ │ │ │ Arges │
│ │ │ │ │ Covasna │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Rodna │ Strada Principala nr. │0263 │0263 │ Bistrita- │
│ │ 1424, Rodna, Jud. │377373 │377373 │ Nasaud │
│ │ Bistrita-Nasaud │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Balan │ Str. l Decembrie ,bl. │0266 │0266 │ Harghita │
│ │ E29, ap.l, Balan, Jud. │330257 │330257 │ │
│ │ Harghita │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Gura │ Str. Sfantul Mihail │0230 │0230 │ Suceava │
│Humorului │ nr. l, bloc 6, Gura │231513 │231513 │ │
│ │ Humorului, Jud. Suceava │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Baia Borsa │ Str. Independentei nr. │0262 │0262 │ Maramures │
│ │ 12, Baia Borsa, Jud. │345242 │345242 │ (aria estica)│
│ │ Maramures │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Comanesti │ Str. Nufar, bl.5, sc. │0234 │0234 │ Bacau │
│ │ C, ap.3, Comanesti, │374637 │374637 │ │
│ │ Jud. Bacau │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Moldova │ Caminul de nefamilisti │0255 │0255 │Caras-Severin │
│Noua │ nr.2, Moldova Veche, │542911 │542911 │(aria sudica) │
│ │ Orasu Nou, Jud. Caras │ │ │ │
│ │ Severin │ │ │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Voivozi │ Comuna Popesti,Voivozi │0259 │0788 │ Bihor │
│ │ Jud. Bihor │364325 │604247 │ Salaj │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Deva │ Piata Unirii nr 9,Deva, │0254 │0254 │ Deva │
│ │ Jud Hunedoara │218617 │218617 │ Cluj │
│ │ │ │ │ Tulcea │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Alba lulia │ Bd. Victoriei nr 109, │0258 │0258 │ Alba │
│ │ Alba lulia, Jud. Alba │814459 │814459 │ │
├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Anina │ Str. Mihai Hammer │0255 │055 240001│ Caras-Severin│
│ │ nr.2, Anina l, Jud │240001 │ │ (aria │
│ │ │ │ │ nordica) │
└──────────────┴─────────────────────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si
Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere
Str. Mendeleev 36-38, sectorul l, Bucuresti (colectivul central)
ANEXA 8 la ghidul de proceduri MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere Colectivul Zonal ................. Adeverinta Se adevereste prin prezenta ca S.C/A.F____________, reprezentata prindl./dna. ________________________in calitate de ___________, a depus o cererepentru acordarea de stimulente financiare. Cererea impreuna cu documentele prevazute in anexa nr.4 (sau anexa nr.5) laGhidul de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare a fost depusa indata de _______________, la ora h___m____, si a fost inregistrata in Registrulspecial al cererilor la nr.________. Documentele depuse de _________, avand ___file, au fost semnate de responsa-bilul de la colectivul zonal ___________ si ______________, au fost introduse inplic care s-a sigilat. Prezenta adeverinta a fost intocmita in doua exemplare, ambele semnate dedl. ______________________. Semnatura__________ Semnatura si stampila Stampila S.C/ A.F _________ Responsabil colectiv zonal__________ ANEXA 9 la ghidul de proceduri
┌──────────────────────────────────────────────┐
│ MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI │
│ Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si │
│ Implementarea Programelor de Reconstructie a │
│ Zonelor Miniere │
└──────────────────────────────────────────────┘
Director general al AND
(nume, prenume, semnatura)
....................
Sef serviciu economic al AND
Nr. (nume, prenume, semnatura)
Data: ......................
REFERAT
privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate
de catre SC /AF....... - CZ
┌─────┬───────────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────┐
│ Nr. │ │Document care│ │
│ crt.│ Conditia de eligibilitate │ certifica │ Autoritatea │
│ │ │ respectarea │ care certifica │
│ │ │conditiei de │ │
│ │ │eligibilitate│ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 1. │Societate comerciala sau aso- │ │ │
│ │ciatie familiala legal consti- │ │ Colectivul zonal │
│ │tuita, cu capital majoritar │ │ AND │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 2. │Solicitantul desfasoara sau │ │ │
│ │urmeaza sa desfasoare activi- │ │ Camera de │
│ │tati economice in zona de │ │ Industrie si Comert │
│ │operare │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 3. │Solicitantul nu se afla in │ │ Administratia │
│ │situatie de faliment, lichi- │ │ Financiara, │
│ │dare sau incetare de plati, │ │ Administratorul │
│ │sau intr-o procedura legala │ │ firmei │
│ │ce poate determina un asemenea │ │ │
│ │efect. │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 4. │Solicitantul nu inregistreaza │ │ Administratia │
│ │datorii la plata obligatiilor │ │ Financiara, │
│ │salariale │ │ Administratorul │
│ │ │ │ firmei │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 5. │Solicitantul nu inregistreaza │ │ Administratia │
│ │datorii la plata obligatiilor │ │ Financiara │
│ │fata de bugetul de stat │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 6. │Solicitantul nu inregistreaza │ │ Casa de Pensii │
│ │datorii la plata obligatiilor │ │ │
│ │fata de bugetul asigurarilor │ │ │
│ │sociale de stat │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 7. │Solicitantul nu inregistreaza │ │ Casa de Asigurari │
│ │datorii la plata obligatiilor │ │ Sociale de Sanatate │
│ │fata de fondul asigurarilor │ │ │
│ │sociale de sanatate. │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 8. │Solicitantul are un comporta- │ │ Consortiul Local al │
│ │ment civic corespunzator │ │ Zonei Miniere │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│ 9. │Solicitantul nu inregistreaza │ │ │
│ │datorii la plata obligatiilor │ │ AJOFP │
│ │fata de fondul pentru plata │ │ │
│ │ajutorului de somaj. │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│10. │Dovada publicarii si transmi- │ │ │
│ │terii catre Agentia pentru │ │ AJOFP │
│ │ocupare si formare profesionala│ │ │
│ │judeteana a solicitarii de │ │ │
│ │angajare │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤
│11. │Solicitantul nu a fost parte │ │ │
│ │la un contract finantat de │ │ │
│ │Guvernul Romaniei, organisme │ │ │
│ │si banci internationale care │ │ Administratorul │
│ │a incetat din cauza nerespec- │ │ firmei │
│ │tarii termenilor si conditiilor│ │ │
│ │contractuale de catre soli- │ │ │
│ │citant │ │ │
└─────┴───────────────────────────────┴─────────────┴────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────────────┐
│Solicitantul indeplineste [DA) / nu ││ Se certifica existenta disponibili- │
│indeplineste ...... conditiile de ││ tatilor in fond │
│eligibilitate. ││ │
│Expert desemnat prin decizia direc- ││ Responsabil program UIP │
│torului general: ................. ││ ............................... │
│ ( nume, prenume, semnatura) ││ ( nume, prenume, semnatura) │
└─────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────────────┘
ANEXA 10 la ghidul de proceduri
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si
Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mendeleev 36-38
Sector l, Bucuresti
ROMANIA
....................
Data ...............
Catre: ...........................
Spre stiinta: COLECTIVUL ZONAL .............
In urma analizarii cererii dumneavoastra pentru acordarea de stimulente
financiare potrivit HG 1005/2000 cu modificarile ulterioare, inregistrata la
colectivul zonal ....... cu numarul ........... va invitam sa ne contactati in
urmatoarele 5 zile la sediul CZ ........... pentru negocierea contractului.
Neprezentarea in termenul prevazut mai sus poate conduce la pierderea
calitatii de solicitant eligibil.
Director general al AND
..........................
(numele, prenumele si semnatura)
ANEXA 11 la ghidul de proceduri CONTRACT- CADRU pentru acordarea de stimulente financiare, in vederea angajarii si instruirii persoanelor fara loc de munca din zonele miniere cuprinse in aria de operare a ghidului de proceduri 1. Partile contractului A. Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor deReconstructie a Zonelor Miniere, denumita in continuare AND, reprezentata prin............ avand functia de director general, si ......... avand functia desef serviciu economic, cu sediul in Bucuresti ......... cont bancar...........deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti. B. Societatea Comerciala/Asociatia Familiala.................. denumita incontinuare Angajator, reprezentata prin .......... cu sediul in .............cont nr. ........... deschis la Trezoreria ............ 2. Obiectul contractului Obiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare angaja-torului pentru ocuparea a ...... posturi vacante, prevazute in oferta publicade locuri de munca vacante (anexa nr. l1A la contractul - cadru), prinangajarea si instruirea de.......persoane fara loc de munca. Persoanele fara loc de munca sunt persoanele definite in anexa nr. 2 laGhidul de proceduri. 3. Durata contractului Durata contractului este de maxim 14 luni de la data semnarii, dar nu poatedepasi data de 30 iunie 2005. Angajatorul va incepe derularea acestui contract cel mai tarziu la 30 zilede la data semnarii lui. 4. Valoarea contractului Valoarea estimata a contractului este egala cu echivalentul in lei la cursulde schimb al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Nationala a Romaniei in ziuaanterioara efectuarii platilor, a ...... dolari SUA = posturi solicitate X 960dolari SUA/post si an 5. Modalitati de plata a stimulentelor financiare Prima cerere de plata se depune de catre angajator, pana la data de ....... Pentru restul platilor, angajatorul va depune lunar cereri de plata, conformanexei nr. 11B la contract, pana la data de 20 a fiecarei luni calendaristice. AND va efectua plata in contul ......... , deschis de angajator in acestscop la Trezoreria ........ Conditiile de plata sunt cele stipulate la art. 11 si 12 din ghidul deproceduri. AND va efectua plata in termen de 30 de zile calendaristice de la dataacceptarii documentelor care atesta plata de catre angajator a drepturilorsalariale pentru posturile ocupate in baza contractului, potrivit orelor demunca prestate de angajati. 6. Obligatiile partilor A. AND are urmatoarele obligatii: a) sa faciliteze contactul dintre persoanele fara loc de munca siangajatori; b) sa asigure asistenta la solicitarea angajatorilor in problemele legatede obligatiile care le revin acestora prin contract; c) sa atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de angajati,cu referire la obligatiile ce ii revin angajatorului prin contractul individualde munca; d) sa efectueze plata stimulentelor financiare la termenele si in conditiileconvenite prin contract; e) sa urmareasca modul in care angajatorul isi indeplineste obligatiilecontractuale; f) sa sprijine angajatorul pe durata derularii contractului in vederearealizarii obiectivelor acestuia; g) sa faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul laprogramul de consultanta pentru afaceri. B. Angajatorul are urmatoarele obligatii: a) sa incheie contracte de munca individuale cu persoane fara loc de munca,in termen de 30 zile calendaristice de la data semnarii contractului cu AND,pentru locurile de munca nou create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatieipersonalului (inclusiv prin demisie, deces sau pensionare) sau sa inceapa stagiulde cotizare pentru membrii asociatiei familiale; b) sa angajeze persoane in conformitate cu prevederile ghidului, care sa nuaiba drept consecinta incetarea unui alt contract de munca pe durata nedeterminata; c) sa asigure un tratament nediscriminatoriu in procesul de selectare apersoanelor iara loc de munca pe care urmeaza sa le angajeze; d) sa mentina contractele de munca mentionate la lit.a) pentru o perioadade cel putin 12 luni, cu exceptia situatiei in care incetarea unui contractindividual de munca intervine din cauze imputabile angajatului,cu respectareadispozitiilor Codului muncii sau sa realizeze un stagiu de cotizare de celputin 12 luni pentru membrii asociatiei familiale; e) sa angajeze in termen de 30 de zile o alta persoana in locul de muncavacant, urmind aceleasi proceduri de selectie, in cazul in care incetarea unuicontract de munca intervine inainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauzeimputabile angajatului; f) sa asigure instruirea angajatilor la locul de munca, in concordanta cuoferta publica de locuri de munca vacante (anexa nr.llA la contractul-cadru),astfel cum este prevazut la art. 7 lit. h din ghidul de proceduri; g) sa depuna la colectivul zonal, o copie a contractului de munca individualal fiecarui angajat, insotit de un grafic de instruire pentru locul de muncarespectiv, conform anexei nr.l1C la contractul-cadru; h) sa asigure personalul necesar pentru instruirea angajatilor; i) sa solicite AND incheierea unui act aditional la contractul de baza, intermen de 15 zile lucratoare, dar nu cu mai putin de 3 luni inainte de expirareacontractului, daca din cauze neimputabile angajatorului acesta este obligat samodifice structura de instruire stabilita prin contractul individual de munca; j) sa solicite AND in termen de 15 zile incheierea unui act aditional lacontractul de baza, pentru majorarea numarului de angajati in programul destimulente, in cazul in care persoane angajate in temeiul contractului initialse afla in incapacitate temporara de munca pe o perioada mai mare de 60 de zile.Solicitarea poate fi inaintata cu minimum 6 luni inainte de data incetariicontractului; k) sa informeze in scris colectivul zonal la care a depus cererea in legaturacu orice modificare intervenita in executarea contractelor de munca individualeincheiate in baza contractului, in termen de 5 zile lucratoare de la dataaparitiei acesteia; 1) sa utilizeze contul deschis in lei la Trezoreria Statului numai pentruoperatiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea transparenteiin utilizarea sumelor primite; m) sa puna la dispozitie toate documentele legate de executarea contractului,la cererea persoanelor responsabile desemnate prin decizie a directoruluigeneral al AND; 7. Modificarea, suspendarea si incetarea contractului Modificarea Modificarea contractului poate fi facuta prin acordul de vointa al partilor,materializat in acte aditionale la contract, intocmite in forma scrisa. Acordul de vointa este limitat, in sensul ca poate fi manifestat numai cuprivire la clauzele contractului. Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de catre angajator,dar numai in sensul diminuarii acesteia in functie de numarul de locuri de muncaefectiv ocupate, la incheierea perioadei de 30 zile de la semnarea contractului. Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de catre AND pentrulocurile de munca neocupate, in termen de 30 zile calendaristice de la datasemnarii contractului de catre angajator. Incetarea Prezentul contract poate inceta in urmatoarele conditii: a) in cazul incetarii finantarii, situatie in care contractul este reziliatnumai pentru viitor, lasind neatinse prestatiile succesive care au fost facuteanterior rezilierii; in acest caz art. 9 al acestui contract nu se aplica; b) prin acordul partilor, cu achitarea de catre angajator a obligatiilor ceii revin in conformitate cu art. 16 din Ghidul de proceduri; c) in cazul in care angajatorul, din motive independente de vointa lui, estesilit sa inceteze activitatea sau sa-si modifice profilul acesteia, cu obligatianotificarii AND in termen de 5 zile; d) in cazul interventiei cazurilor de forta majora; e) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat contractul, in bazaraportului de evaluare al responsabilului AND. Actul juridic care determina incetarea contractului are eficienta egalafata de ambele parti. 8. Forta majora Constituie cazuri de forta majora, evenimentele extraordinare, neprevazutesi inevitabile pentru una dintre parti, cum ar fi : razboi, cutremur, catastrofenaturale, incendii, inundatii, revolutii. Cazurile de forta majora exonereaza de raspundere partea contractanta caredin acest motiv nu isi respecta si nu poate executa obligatiile contractuale. In aceasta situatie, partea care din cauza de forta majora nu isi poaterespecta si executa obligatiile contractuale, va instiinta in scris, in termende cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii, cealalta parte,urmind ca pe durata cazurilor de forta majora, contractul sa fie consideratsuspendat. Dovada existentei cazurilor de forta majora va fi certificata de Camera deComert si Industrie a Romaniei. Omisiunea de a anunta in scris aparitia fortei majore atrage raspundereacontractuala a partii aflate in aceasta situatie, pentru daunele cauzate. 9. Raspunderea pentru neexecutarea obligatiilor contractuale Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract partile raspund potrivitlegii. In cazul in care angajatorul nu isi respecta obligatiile asumate princontract, AND va notifica Angajatorul sa depuna toate diligentele pentruexecutarea corespunzatoare a contractului. Daca angajatorul, nu se conformeaza in termen de 30 de zile de la primireanotificarii, AND va proceda in conformitate cu art. 18 si 19 din ghidul deproceduri. Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului, conduce larecuperarea de catre AND a contravalorii in dolari a stimulentelor financiareplatite pana la data rezilierii contractului, la care se adauga dobanda la ratacomunicata de B.N.R. aferenta perioadei respective. La valoarea astfeldeterminata se adauga o penalitate de 0,15% pe zi, incepand cu data rezilieriicontractului si pana la data restituirii integrale a sumelor datorate. In cazul in care angajatorul prezinta dovezi acceptabile pentru AND ca ocomanda sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a platitstimulentul au fost anulate din motive neimputabile angajatorului, atunci al.1-4 ale acestui articol nu sunt aplicabile. In cazul in care AND nu isi executa obligatiile contractuale sau le executain mod necorespunzator, datoreaza angajatorului penalitati stabilite inconditiile legii de 0,15% pe zi. 10. Litigii In caz de litigiu partile vor incerca solutionarea in mod amiabil alitigiului. In cazul cand nu se reuseste solutionarea in mod amiabil a litigiului,partile convin ca acesta sa fie solutionat de instantele judecatoresticompetente. Anexele 11A, 11B si llC fac parte integranta din prezentul contract. 11. Semnaturi Agentia Nationala Angajator, pentru Dezvoltarea si Implementarea SC/AF.......... Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere ANEXA 11A la contractul-cadru
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE │
│ │ │
│ 13 │ Numarul de posturi solicitate si descrierea acestora │
│ │ (Va rugam sa prezentati numarul de posturi solicitat; pentru │
│ │ fiecare post precizati: denumirea postului si criterii de │
│ │ selectie) │
│ │ │
│ │ Criterii de selectie: │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ 14 │ Salariul net corespunzator fiecarui loc de munca pentru care se │
│ │ solicita stimulente financiare. │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ 15 │ Instruirea ce va fi asigurata: │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnatura si stampila :
ANEXA 11B la contractul-cadru
Formular pentru calculul si inregistrarea
sumelor la care este indreptatit angajatorul,
in functie de timpul efectiv lucrat de catre angajati
S.C/A.F...... anul....../luna......
┌────┬─────────┬─────────┬───────┬───────┬────────────┬──────────────┬─────────┐
│Nr. │Numele si│ Meseria │Numarul│Numarul│Salariul net│Tariful orar │ Valoare │
│crt.│prenumele│ in care │de zile│de ore │platit pen- │corespunzator │stimulent│
│ │persoanei│ se in- │efectiv│efectiv│ tru timpul │ valorii │ platit │
│ │ │struieste│lucrate│lucrate│ efectiv │stimulentului │pentru │
│ │ │ │ │ │ lucrat │ financiar │ timpul │
│ │ │ │ │ │ (mii lei) │prevazut in │efectiv │
│ │ │ │ │ │ │contract pen- │lucrat │
│ │ │ │ │ │ │ tru postul │(dolari │
│ │ │ │ │ │ │ respectiv │ SUA) │
│ │ │ │ │ │ │(dolari SUA │ │
│ │ │ │ │ │ │ ora) │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴───────┴───────┴────────────┴──────────────┴─────────┘
Semnatura si stampila angajatorului..............
Obs: Documentul de mai sus se certifica de catre responsabilul c.z.,
conform cu originalul statului de plata.
ANEXA 11C la contractul-cadru
GRAFIC DE INSTRUIRE
intocmit de angajatorul SC /A.F .,..,..,
┌──────────┬──────────┬───────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ Denumirea│Meseria │ Program de instruire │ Forma de │
│ locului │pentru ├─────────────────────┬─────────────────────┤ atestare │
│ de munca │care se │ Teoretica │ Practica │ a │
│ │instrueste├──────────┬──────────┼──────────┬──────────┤instruirii│
│ │ │Timp(ore) │ Perioada │Timp(ore) │ Perioada │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
ANEXA 12 la ghidul de proceduri Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare este in sarcina personalului responsabil de implementarea programului din cadrul AND. Aceasta cuprinde urmatoarele componente: monitorizarea de rutina si monitorizarea anuala. a) Monitorizarea de rutina consta in evidenta curenta a: - cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unitati solicitante si pe categorii de activitati potrivit CAEN (in conformitate cu specificatiile din ghidul de proceduri). - persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificari avute la data angajarii si pe meserii/calificari ce urmeaza a fi dobandite, pe sexe si categorii de varsta - 18-30 ani, 31-45 ani, peste 45 ani, pe categorii de activitati pentru care sunt angajati - potrivit CAEN); - unitatilor selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare si a sumelor efectiv platite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de unitati beneficiare; - schimbarile de personal angajat pe categorii de cauze - abandon, concediere, cauze de incompatibilitate cu cerintele postului etc.; Aceste date se centralizeaza lunar la nivelul colectivelor zonale si se raporteaza trimestrial la sediul central al AND. Pentru firmele beneficiare de stimulente financiare si pentru persoanele angajate in cadrul programului, personalul responsabil din cadrul colectivelor zonale completeaza in serverul central al Sistemului de management al informatiei "Fisa Firma" si "Fisa Angajat" ( aceste date vor fi introduse lunar in baza de date a AND). b) Monitorizarea anuala consta in: - realizarea de analize in dinamica datelor centralizate lunar; - analiza si sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesionala; - calcularea indicelui de succes al aplicarii programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unitati beneficiare de stimulente financiare si pe categorii de activitati - potrivit CAEN (numarul persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare, in cursul anului de referinta, raportat la numarul persoanelor care au calitatea de angajat la sfarsitul anului respectiv, inmultit cu 100); - evidentierea avantajelor si dezavantajelor implementarii programului de acordare de stimulente financiare, precum si a factorilor de atractivitate/descurajare in aplicarea acestuia, pentru unitatile beneficiare si pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea unitatilor beneficiare si din partea persoanelor angajate, insotita de propuneri pentru imbunatatirea ghidului de proceduri pentru acordarea stimulentelor financiare. Aceste date se centralizeaza in cursul lunii ianuarie a anului urmator anului de referinta si se raporteaza la sediul central al AND. -------