Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANTARE din 20 aprilie 2011  a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID DE FINANTARE din 20 aprilie 2011 a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 5 mai 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Ghidul de finanţare
    (1) Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii privind derularea Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire, denumit în continuare program.
    (2) Ghidul conţine dispoziţii privind:
    a) programul;
    b) eligibilitatea solicitantului, a dosarului de finanţare, a proiectului propus şi a cheltuielilor legate de acesta;
    c) condiţiile de depunere a dosarului de finanţare, analizã şi selectare, aprobare, finanţare, implementare şi monitorizare a proiectului propus.
    ART. 2
    Scopul programului
    Scopul programului îl reprezintã îmbunãtãţirea calitãţii aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzatã de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încãlzire şi obţinerea de apã caldã menajerã, precum şi stimularea utilizãrii sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie regenerabilã, nepoluante, prin finanţarea din Fondul pentru mediu a proiectelor privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire.
    ART. 3
    Sursa de finanţare pentru derularea programului
    (1) Finanţarea programului se realizeazã din veniturile Fondului pentru mediu.
    (2) Programul se deruleazã în limita fondurilor prevãzute cu aceastã destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
    (3) Suma alocatã sesiunii, distribuitã pe judeţe conform numãrului de locuitori, se publicã odatã cu anunţarea deschiderii sesiunii de depunere a dosarelor de finanţare, prin dispoziţie a preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    ART. 4
    Definiţii
    În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritate - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - persoanã fizicã care depune dosar de finanţare şi cu care Autoritatea încheie contract de finanţare;
    c) cerere de finanţare nerambursabilã - document completat şi depus în cadrul sesiunii de depunere de cãtre solicitant, în vederea obţinerii finanţãrii din Fondul pentru mediu; formularul cererii de finanţare nerambursabilã este prevãzut în anexa nr. 2 la prezentul ghid;
    d) cerere de tragere - solicitare a beneficiarului adresatã în scris Autoritãţii, în baza cãreia se face decontarea; formularul cererii de tragere este prevãzut în anexa nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul ghid;
    e) cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate de cãtre beneficiar cu achiziţia de produse sau lucrãri necesare implementãrii proiectului şi care pot fi decontate din Fondul pentru mediu, cu condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrãrii lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
    f) contribuţie proprie - parte din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile necesare implementãrii proiectului, nefinanţatã din Fondul pentru mediu, susţinutã de cãtre beneficiar din surse financiare proprii;
    g) dosar de decontare - cererea de tragere definitã la lit. d), însoţitã în mod obligatoriu de documentele justificative a cãror listã este prevãzutã în anexa nr. 2 la contractul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul ghid;
    h) dosar de finanţare - cererea de finanţare nerambursabilã definitã la lit. c), însoţitã de documentaţia care trebuie depusã de cãtre solicitant în vederea analizãrii şi aprobãrii finanţãrii de cãtre Autoritate;
    i) finanţare nerambursabilã - modalitate de susţinere financiarã a proiectului, caracterizatã prin decontarea de cãtre Autoritate a unei cote-pãrţi din cheltuielile eligibile realizate de cãtre beneficiar cu achiziţia serviciilor/produselor sau lucrãrilor;
    j) instalator - operatorul economic specializat care comercializeazã şi instaleazã sisteme de încãlzire care utilizeazã energie solarã;
    k) sistem de încãlzire - complex de instalaţii, echipamente şi elemente destinate obţinerii sau producerii exclusiv de energie termicã;
    l) sistem de încãlzire clasic - sistem de încãlzire bazat pe arderea combustibililor fosili: produse petroliere, gaze naturale, cãrbuni;
    m) solicitant - persoana fizicã ce depune dosar de finanţare.
    ART. 5
    Organizarea sesiunii de finanţare
    (1) Pentru organizarea sesiunii de finanţare, prin dispoziţia preşedintelui Autoritãţii, se stabilesc:
    a) sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare;
    b) suma alocatã sesiunii de finanţare.
    (2) Dispoziţia preşedintelui prevãzutã la alin. (1) se publicã pe pagina de internet a Autoritãţii, cu cel puţin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanţare.
    ART. 6
    Etapele sesiunii de finanţare
    Etapele sesiunii de finanţare sunt urmãtoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a Autoritãţii a ghidului şi a anunţului de deschidere a sesiunii de finanţare;
    b) depunerea dosarelor de finanţare;
    c) analiza conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii solicitantului şi a proiectului;
    d) aprobarea dosarelor de finanţare selectate;
    e) postarea pe site-ul Autoritãţii a listei dosarelor de finanţare aprobate şi respinse;
    f) soluţionarea contestaţiilor;
    g) încheierea contractelor de finanţare;
    h) implementarea proiectului.

    CAP. II
    Eligibilitatea solicitantului şi a proiectului, depunerea dosarului de finanţare

    ART. 7
    Cuantumul finanţãrii
    (1) Finanţarea se acordã dupã cum urmeazã:
    a) pânã la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare;
    b) pânã la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de cãldurã, exclusiv aparate de aer condiţionat;
    c) pânã la 6.000 lei, pentru instalaţie de producere a energiei termice pe bazã de peleţi, brichete, tocãturã lemnoasã, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere şi silvice.
    (2) În cazul cumulãrii în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare a douã tipuri de instalaţii, cuantumul finanţãrii solicitate nu poate depãşi valoarea cea mai mare acordatã unui tip de proiect din cele douã cumulate în cadrul programului.
    ART. 8
    Tipuri de proiecte finanţate prin program
    Prin program se finanţeazã urmãtoarele instalaţii pentru încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv instalaţii pentru înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire:
    a) instalarea de panouri solare;
    b) instalarea de pompe de cãldurã, exclusiv aparate de aer condiţionat;
    c) centrale termice pe bazã de peleţi, brichete, tocãturã lemnoasã, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere şi silvice.
    ART. 9
    Criterii de eligibilitate a solicitantului
    (1) Este considerat eligibil solicitantul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) este persoanã fizicã şi îşi are domiciliul pe teritoriul României;
    b) este proprietar/coproprietar al imobilului pe/în care se implementeazã proiectul; imobilul trebuie sã nu facã obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã;
    c) nu are obligaţii restante la bugetul de stat, bugete locale, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
    d) în activitatea desfãşuratã anterior începerii proiectului nu a încãlcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului şi nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului.
    (2) Nu este eligibil solicitantul care deţine în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele pãrţi sunt comune, iar restul sunt proprietãţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciarã colectivã şi câte o carte funciarã individualã pentru mai mult de douã unitãţi individuale, apartamente - locuinţe, aflate în proprietate exclusivã, care poate fi reprezentatã de locuinţe şi spaţii cu altã destinaţie, dupã caz.
    ART. 10
    Criterii de eligibilitate a proiectului
    Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) respectã prevederile naţionale şi comunitare privind protecţia mediului;
    b) proiectul vizeazã realizarea unei instalaţii conform cu scopul programului şi cu prevederile prezentului ghid.
    ART. 11
    Categorii de cheltuieli eligibile
    (1) Sunt considerate cheltuieli eligibile cele efectuate pentru:
    a) achiziţia de instalaţii pentru producerea de energie termicã, inclusiv instalaţii pentru înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie regenerabilã;
    b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului, efectuarea, verificarea probelor şi încercãrilor;
    c) taxa pe valoarea adãugatã (TVA).
    (2) Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate dupã semnarea contractului de finanţare nerambursabilã.
    ART. 12
    Dosarul de finanţare
    Dosarul de finanţare va cuprinde:
    a) cerere de finanţare nerambursabilã, conform anexei nr. 2 la prezentul ghid, completatã prin tehnoredactare computerizatã şi semnatã de solicitant, în original;
    b) declaraţie pe propria rãspundere a solicitantului, conform anexei nr. 3 la prezentul ghid, completatã şi semnatã de cãtre solicitant, în original;
    c) copie de pe actul de identitate al solicitantului;
    d) extras de carte funciarã pentru informare nu mai vechi de 30 de zile sau extras de carte funciarã pentru autentificare valabil la data depunerii cererii de finanţare, care sã ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului pe/în care se va realiza proiectul, în original, pentru solicitanţii care deţin individual un imobil;
    e) copia cãrţii funciare şi extras de carte funciarã individualã, pentru proprietãţi comune, pot fi maximum douã unitãţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciarã, care adunate trebuie sã fie egale cu 1 (un) întreg;
    f) autorizaţie de construire emisã solicitantului, în copie legalizatã pentru imobilele aflate în construcţie, valabilã la data depunerii, inclusiv ordinul de începere a lucrãrilor emis în conformitate cu Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    g) certificat de atestare fiscalã privind plata obligaţiilor la bugetul local, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de cãtre organele competente de pe raza cãrora îşi are domiciliul solicitantul;
    h) adeverinţã privind existenţa contului bancar al solicitantului finanţãrii, emisã de o bancã comercialã, sau extras de cont;
    i) un plic pe care se va completa numele şi adresa completã a solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire", precum şi sesiunea de depunere.
    ART. 13
    Depunerea dosarului de finanţare
    (1) Dosarul de finanţare va avea ordinea prezentatã la art. 12.
    (2) Lipsa unui document sau prezentarea acestuia sub o altã formã decât cea solicitatã sau ieşirea sa din perioada de valabilitate, precum şi neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determinã respingerea dosarului de finanţare.
    (3) Solicitantul poate depune dosarul de finanţare începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.
    (4) Un solicitant poate depune în cadrul sesiunii de finanţare o singurã cerere de finanţare. În cadrul aceleiaşi cereri de finanţare se pot cumula douã tipuri de instalaţii. În cazul imobilelor cu doi sau mai mulţi coproprietari se poate depune o singurã cerere de finanţare, pentru acel imobil, pe sesiune.
    (5) Dosarul de finanţare conţinând toate documentele obligatorii menţionate la art. 12 va fi depus la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul.
    (6) Documentele se vor depune într-un singur exemplar.
    (7) Dosarul de finanţare se depune personal la agenţia judeţeanã pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul.
    (8) Personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul, cu responsabilitãţi în derularea programului, verificã conformitatea administrativã a documentelor şi completeazã fişa prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentul ghid.
    (9) Dupã constatarea conformitãţii, cererea de finanţare primeşte numãr de înregistrare de la agenţia judeţeanã pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul, în ordinea sosirii.
    (10) Documentele depuse de cãtre solicitant, însoţite de fişa conformitãţii administrative, vor fi introduse în plic de cãtre personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul şi înaintate Autoritãţii.
    (11) Cererea de finanţare se completeazã prin tehnoredactare computerizatã. Nu se acceptã cereri de finanţare cu ştersãturi sau completãri fãcute manual.

    CAP. III
    Verificarea conformitãţii administrative, analiza, selectarea dosarelor de finanţare şi acordarea finanţãrii

    ART. 14
    Verificarea conformitãţii administrative
    (1) Agenţia judeţeanã pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã solicitantul procedeazã la verificarea existenţei în dosar a tuturor documentelor solicitate, în formatul solicitat, completând fişa conformitãţii administrative prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentul ghid, şi, ulterior, înregistreazã cererea de finanţare nerambursabilã.
    (2) Dosarele de finanţare conforme din punct de vedere administrativ se trimit în plic sigilat împreunã cu fişa conformitãţii administrative completatã la Autoritate.
    ART. 15
    Analiza şi selectarea dosarelor de finanţare
    (1) În cadrul sesiunii de depunere, Comisia de analizã numitã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii procedeazã la:
    a) verificarea informaţiilor înscrise pe plicul conţinând dosarul de finanţare;
    b) deschiderea plicului conţinând dosarul de finanţare al solicitantului;
    c) analiza eligibilitãţii solicitantului şi a proiectului;
    d) înaintarea cãtre Comitetul director al Autoritãţii a centralizatorului cuprinzând proiectele selectate, precum şi a centralizatorului cuprinzând proiectele neselectate la finanţare.
    (2) Comisia poate solicita documente sau informaţii suplimentare cu privire la documentele depuse, în vederea clarificãrii dosarului de finanţare, dacã pe parcursul analizei se constatã necesitatea furnizãrii lor. Solicitanţii au obligaţia de a furniza, în maximum 10 zile lucrãtoare de la data solicitãrii, documentele şi informaţiile solicitate; în caz contrar, dosarul de finanţare este respins.
    ART. 16
    Aprobarea dosarelor de finanţare
    (1) Dupã avizare, Comitetul director al Autoritãţii propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autoritãţii centralizatorul cuprinzând proiectele selectate.
    (2) Comitetul director al Autoritãţii avizeazã centralizatorul privind proiectele respinse.
    ART. 17
    Comunicarea rezultatelor
    Comunicarea hotãrârii Comitetului de avizare al Autoritãţii privind proiectele aprobate, respectiv centralizatorul cuprinzând proiectele respinse se realizeazã prin postarea pe site-ul Autoritãţii.
    ART. 18
    Contestaţii
    (1) Se poate depune contestaţie privind decizia Comitetului director la sediul Autoritãţii, în termen de 10 zile de la data comunicãrii rezultatelor, respectiv de la postarea listei cu dosarele de finanţare respinse pe site-ul Autoritãţii.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii, analizeazã motivele respingerii şi înainteazã Comitetului director propunerea de aprobare sau respingere a contestaţiei.
    (3) Autoritatea soluţioneazã contestaţia în termen de 15 zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autoritãţii.
    ART. 19
    Acordarea finanţãrii
    (1) Solicitantul a cãrui cerere de finanţare a fost aprobatã se prezintã la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza cãreia domiciliazã, pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilã, având asupra sa actul de identitate, în original.
    (2) Se considerã renunţare la finanţarea aprobatã neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilã în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobãrii dosarului de finanţare, respectiv de la publicarea pe site-ul Autoritãţii a listei dosarelor de finanţare aprobate.
    ART. 20
    Contractul de finanţare nerambursabilã
    (1) Modelul contractului de finanţare nerambursabilã este prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul ghid.
    (2) Contractul de finanţare nerambursabilã se întocmeşte în douã exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru beneficiar.
    (3) Contractul de finanţare nerambursabilã intrã în vigoare la data semnãrii acestuia de cãtre pãrţile contractante şi este valabil pânã la finalizarea proiectului, dar nu mai târziu de 12 luni de la data semnãrii.
    (4) Contractul de finanţare nerambursabilã se poate modifica cu acordul pãrţilor, prin act adiţional. În cazul în care solicitarea de modificare, prin act adiţional, aparţine beneficiarului, aceasta va fi prezentatã în scris cu minimum 30 de zile lucrãtoare înainte de data la care se doreşte a se opera modificarea.
    (5) În condiţiile neexecutãrii de cãtre beneficiar a obligaţiilor din contractul de finanţare nerambursabilã, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înştiinţat asupra rezilierii contractului prin "Notificare de reziliere a contractului pentru finanţare".
    (6) Rezilierea contractului de finanţare nerambursabilã din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub formã de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii. În cazul nerestituirii finanţãrii, Autoritatea procedeazã la executarea contractului de finanţare nerambursabilã, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    (7) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de decontare, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    ART. 21
    Decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii finalizarea proiectului.
    (2) Autoritatea nu acordã plãţi în avans şi finanţeazã cheltuieli eligibile efectuate dupã semnarea contractului de finanţare nerambursabilã. De asemenea, Autoritatea nu efectueazã plãţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finanţãrii şi furnizorii de servicii/produse/lucrãri aferente proiectului.
    (3) Odatã cu depunerea dosarului de decontare, beneficiarul este obligat sã facã dovada achitãrii integrale a serviciilor/produselor/lucrãrilor aferente proiectului.
    ART. 22
    Documente obligatorii necesare decontãrii
    Beneficiarii finanţãrii vor depune la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza cãreia îşi are domiciliul solicitantul dosarul de decontare conţinând urmãtoarele documente:
    a) cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilã, prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul ghid, completatã integral prin tehnoredactare computerizatã şi semnatã de beneficiar;
    b) contractul de execuţie, în copie legalizatã;
    c) factura fiscalã/facturile fiscale, în copie (se va/se vor prezenta şi în original, în vederea certificãrii conformitãţii de cãtre personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului responsabil cu derularea programului);
    d) documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza instituţiei financiar-bancare însoţite de ordine de platã) şi/sau chitanţã;
    e) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, în original;
    f) certificatul de garanţie emis de producãtor pentru instalaţie, în copie;
    g) un plic pe care se vor completa numele şi adresa completã ale solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire", precum şi numãrul şi data contractului de finanţare nerambursabilã în baza cãruia se solicitã decontarea.
    ART. 23
    Condiţii generale ale documentelor depuse în vederea decontãrii
    (1) Factura depusã în vederea decontãrii va trebui sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie completatã integral şi corect;
    b) sã fie emisã înainte de data depunerii cererii de tragere la Autoritate şi dupã data semnãrii contractului de finanţare nerambursabilã;
    c) sã precizeze data şi numãrul contractului conform cãruia se emite.
    (2) Autoritatea finanţeazã suma solicitatã prin cererea de tragere, însoţitã de documentele justificative, dar nu mai mult decât suma prevãzutã în contractul de finanţare nerambursabilã.
    (3) Ulterior verificãrii şi stabilirii conformitãţii documentelor aferente cererii de tragere, personalul Autoritãţii sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul programului pot efectua o vizitã la punctul de lucru unde se implementeazã proiectul. Beneficiarul este obligat sã prezinte toate documentele solicitate care au legãturã cu proiectul odatã cu efectuarea controlului. În urma controlului se va întocmi o notã de control, care va fi semnatã de cel care efectueazã controlul şi de cãtre beneficiar.
    (4) În cazul în care existã neconcordanţe între documentele verificate în vederea decontãrii şi realitatea constatatã pe teren, Autoritatea dispune rezilierea contractului în condiţiile art. 20 alin. (6) şi alin. (7).
    ART. 24
    Monitorizarea
    (1) Beneficiarul este obligat sã menţinã investiţia realizatã în cadrul programului pentru o perioadã de cel puţin un an dupã finalizarea sa.
    (2) În perioada de monitorizare personalul Autoritãţii sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul programului pot efectua vizite la faţa locului, în vederea constatãrii menţinerii/nemenţinerii investiţiei realizate.
    (3) Finanţarea nerambursabilã acordatã va fi recuperatã în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului stabilit, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute în timpul derulãrii proiectului şi/sau dupã finalizarea proiectului, pe o perioadã de un an.
    ART. 25
    Reguli de publicitate privind programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, şi/sau al Ministerului Mediului şi Pãdurilor, www.mmediu.ro
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la program sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi Pãdurilor şi/sau a Autoritãţii.
    ART. 26
    Pãstrarea documentelor de cãtre Autoritate
    (1) Autoritatea pãstreazã documentele gestionate în cadrul programului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) Documentaţia depusã de cãtre solicitant, care a fost aprobatã, nu se restituie. Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate elibera solicitantului copii ale documentelor depuse.
    (3) Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate restitui cererea de finanţare depusã de cãtre persoana fizicã, în condiţiile în care aceasta a fost respinsã.
    ART. 27
    Responsabilitãţi privind gestionarea datelor cu caracter personal
    Autoritatea rãspunde, în condiţiile legii, pentru gestionarea datelor cu caracter personal aparţinând persoanelor participante în cadrul programului, pe care aceasta le prelucreazã.
    ART. 28
    Anexe
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ghid.


    ANEXA 1
    la ghidul de finanţare

                                      FIŞA
                          conformitãţii administrative

    Numele şi prenumele solicitantului: ........................
    Nr. şi seria actului de identitate: ........................
    Nr. de înregistrare a dosarului de finanţare la agenţia teritorialã a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului: ...........


┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────┐
│Nr. │ │ │ │Nu se │
│crt.│ DOCUMENTUL SOLICITAT*) │ DA │ NU │aplicã│
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 1.│Cerere de finanţare nerambursabilã, conform anexei nr. 2│ │ │ │
│ │la ghidul de finanţare a Programului privind instalarea │ │ │ │
│ │sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regene- │ │ │ │
│ │rabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor │ │ │ │
│ │clasice de încãlzire, completatã prin tehnoredactare │ │ │ │
│ │computerizatã şi semnatã de solicitant, în original │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 2.│Declaraţie pe propria rãspundere a solicitantului, │ │ │ │
│ │conform anexei nr. 3 la ghidul de finanţare a Progra- │ │ │ │
│ │mului privind instalarea sistemelor de încãlzire care │ │ │ │
│ │utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau│ │ │ │
│ │completarea sistemelor clasice de încãlzire, completatã │ │ │ │
│ │şi semnatã de solicitant, în original │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 3.│Act de identitate al solicitantului, în copie 4. Extras │ │ │ │
│ │de carte funciarã pentru informare, nu mai vechi de 30 │ │ │ │
│ │de zile, sau extras de carte funciarã pentru autenti- │ │ │ │
│ │ficare valabil la data depunerii cererii de finanţare, │ │ │ │
│ │care sã ateste dreptul de proprietate/coproprietate al │ │ │ │
│ │solicitantului asupra imobilului pe/în care se va │ │ │ │
│ │realiza proiectul, în original, pentru solicitanţii │ │ │ │
│ │care deţin individual un imobil │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 5.│Copia cãrţii funciare şi extras de carte funciarã │ │ │ │
│ │individualã, pentru proprietãţi comune; pot fi maximum │ │ │ │
│ │douã unitãţi individuale trecute pe aceeaşi carte │ │ │ │
│ │funciarã, care adunate trebuie sã fie egale cu 1 │ │ │ │
│ │(un) întreg │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 6.│Autorizaţie de construire emisã solicitantului, în copie│ │ │ │
│ │legalizatã pentru imobilele aflate în construcţie, │ │ │ │
│ │valabilã la data depunerii, inclusiv ordinul de începere│ │ │ │
│ │a lucrãrilor emis în conformitate cu Legea nr. 50/1991 │ │ │ │
│ │privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii│ │ │ │
│ │republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 7.│Certificat de atestare fiscalã privind plata obligaţi- │ │ │ │
│ │ilor la bugetul local, în original, valabil la data │ │ │ │
│ │depunerii dosarului de finanţare │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 8.│Adeverinţã privind existenţa contului bancar al solici- │ │ │ │
│ │tantului finanţãrii, emisã de o bancã comercialã, sau │ │ │ │
│ │extras de cont │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ 9.│Plic │ │ │ │
├────┴────────────────────────┬──────────────────┬────────────┴────┴────┴──────┤
│ Numele şi prenumele │ │ Ştampila │
│ persoanei desemnate din │ Semnãtura │ agenţiei teritoriale pentru │
│ partea agenţiei teritoriale │ │ protecţia mediului │
│ pentru protecţia mediului │ │ │
├─────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────────┤
└─────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────────────┘



--------
    *) În funcţie de documentul cu care solicitantul face dovada proprietãţii imobilului se va bifa unul dintre punctele 4, 5, 6, pentru celelalte douã bifându-se "Nu se aplicã".


    ANEXA 2
    la ghidul de finanţare


    Nr. de înregistrare la agenţia teritorialã a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului:........./..................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu:........../..................

                                     CERERE
                          de finanţare nerambursabilã

    I. Date de identificare a solicitantului*


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele solicitantului (conform actului de identitate): │
│..................................................................... │
│Numãrul şi seria actului de identitate: BI/CI ........................ │
│Valabilitatea actului de identitate: ............... - ............... │
│Codul numeric personal: .............................................. │
│Adresa completã a solicitantului │
│Str. ........................ nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ..., ap. .... │
│Localitatea (oraş/municipiu/comunã, sat) ................................ │
│Judeţul/sectorul ..................................... │
│Telefon fix: prefix judeţ ..............., nr. telefon ............. │
│Telefon mobil: ........................................ │
│Fax: ............................... e-mail: ...................... │
│Adresa completã a imobilului la care se implementeazã proiectul │
│Str. ........................ nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ..., ap. .... │
│Localitatea (oraş/municipiu/comunã, sat) ................................ │
│Judeţul/sectorul ..................................... │
│Cont deschis la Banca .............., sucursala ......................... │
│Cont IBAN ............................................................... │
│(Se va ataşa adeverinţa privind existenţa contului, emisã de bancã.) │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



----------
    *) Este obligatorie completarea tuturor datelor. Datele dumneavoastrã personale sunt prelucrate potrivit notificãrii nr. 0023394/2010, în conformitate cu Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în scopul analizei dosarului de finanţare. Datele pot fi dezvãluite unor terţi în baza unui temei legal justificat. Vã puteţi exercita drepturile de acces, de intervenţie şi de opoziţie în condiţiile prevãzute de Legea nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, printr-o cerere scrisã, semnatã şi datatã, trimisã pe adresa autoritãţii.


    II. Finanţare solicitatã
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................, cu datele de identificare sus-menţionate, solicit o finanţare nerambursabilã în sumã de ................. lei, reprezentând cofinanţare pentru realizarea proiectului .............................. .
    (Se va preciza tipul proiectului conform art. 8 din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire.) Cheltuielile din cadrul proiectului sunt cele prezentate în tabelul de mai jos.

    Numele şi prenumele solicitantului .......................................


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE PRIVIND INSTALAŢIILE PENTRU ÎNLOCUIREA SAU COMPLETAREA │
│ SISTEMELOR CLASICE DE ÎNCĂLZIRE CU SISTEME CARE UTILIZEAZĂ │
│ ENERGIE SOLARĂ ŞI FINANŢAREA SOLICITATĂ │
│ │
├────────────┬──────────┬───────────┬───────────┬────────┬──────────┬─────────┤
│ Denumirea │Destinaţia│ │ Puterea │ │ Valoarea │ Valoarea│
│instalaţiei │(apã caldã│ Tipul │ (kW/buc.) │ │(fãrã TVA)│ (cu TVA)│
│(de exemplu:│menajerã/ │instalaţiei│ sau │ Bucãţi │- în lei -│ -în lei-│
│panou solar,│încãlzire │ │capacitatea│ │ │ │
│ controler │locuinţã) │ │ (l/buc.) │ │ │ │
│ electronic,│ │ │ │ │ │ │
│boiler etc.)│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┤
├────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴────────┼──────────┼─────────┤
│Cheltuieli cu montajul şi punerea în funcţiune a │ │ │
│sistemului, efectuarea, verificarea probelor şi │ │ │
│încercãrilor: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┤
│ Total investiţie │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┤
│ Valoare finanţare solicitatã │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┘



                   Semnãtura ..................


    ANEXA 3
    la ghidul de finanţare

                                  DECLARAŢIE
                             pe propria rãspundere

    Subsemnatul/Subsemnata, ........................., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
    a) imobilul în/pe care se realizeazã investiţia nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã;
    b) în activitatea desfãşuratã anterior începerii proiectului nu am încãlcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului şi nu sponsorizez activitãţi cu efect negativ asupra mediului;
    c) cheltuielile eligibile pentru care solicit finanţarea prin Programul privind instalarea sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încãlzire (programul) nu fac obiectul unui alt program de finanţare;
    d) sunt de acord cu faptul cã, în timpul procesului de analizã şi selectare a proiectului, poate apãrea ca necesarã completarea dosarului de finanţare cu noi documente, pe care, la solicitarea comisiei de analizã, mã oblig sã le depun în termenul prevãzut în cuprinsul ghidului de finanţare a programului;
    e) sunt de acord sã finanţez partea ce îmi revine din valoarea eligibilã totalã aferentã proiectului, precum şi toate costurile neeligibile necesare implementãrii proiectului;
    f) mã angajez sã menţin în funcţiune instalaţiile pentru care se acordã finanţare pentru o perioadã de minimum un an;
    g) sunt de acord ca reprezentanţii Administraţiei Fondului pentru Mediu sau ai instituţiilor desemnate de autoritatea centralã pentru protecţia mediului sau alte instituţii cu atribuţii în verificarea şi controlul utilizãrii banului public sã verifice folosirea finanţãrii nerambursabile primite;
    h) finanţarea nerambursabilã solicitatã, în situaţia aprobãrii şi acordãrii, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în cererea de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare;
    i) respect legislaţia naţionalã şi comunitarã în domeniul protecţiei mediului;
    j) am luat cunoştinţã de faptul cã prezentarea eronatã sau falsã a datelor şi informaţiilor conţinute în cererea de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul programului;
    k) nu înregistrez obligaţii restante la bugetul de stat sau la bugetele locale din alte localitãţi decât cea pe raza cãreia am domiciliul;
    l) nu am mai aplicat pentru acelaşi imobil şi nu am depus o altã cerere de finanţare care sã fi fost acceptatã în cadrul acestei sesiuni.
    Subsemnatul/Subsemnata, înţelegând cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altã naturã este pedepsitã conform legii, declar cã nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea datelor conţinute în cererea de finanţare şi în toate celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, garantând, de asemenea, cã datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
    Prin semnarea prezentei, confirm cã am înţeles şi mi-am însuşit în integralitate conţinutul cererii de finanţare.

    Numele şi prenumele solicitantului ........................
    Semnãtura ........................


    ANEXA 4
    la ghidul de finanţare


                              GRILA DE VERIFICARE
             pentru eligibilitatea solicitantului şi a proiectului

    I. Datele de identificare a solicitantului şi a dosarului de finanţare
    Solicitant: .......................................
    Adresã: ..........................................
    Numãrul de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu: .......................................
    II. Eligibilitatea solicitantului
    Se bifeazã cu "x" una dintre coloanele DA sau NU şi, la final, la pct. VI, cãsuţa "ACCEPTAT" sau "RESPINS"


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ │ DA │ NU │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 1.│Este persoanã fizicã şi are domiciliul pe teritoriul României.│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 2.│Este proprietar/coproprietar al imobilului pe care se │ │ │
│ │implementeazã proiectul. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 3.│Nu înregistreazã obligaţii restante la bugetul de stat sau │ │ │
│ │bugetul local. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 4.│Declaraţia pe propria rãspundere a solicitantului, din care │ │ │
│ │trebuie sã rezulte cã imobilul pus la dispoziţie pentru │ │ │
│ │realizarea proiectului nu face obiectul unui litigiu în curs │ │ │
│ │de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul │ │ │
│ │vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului │ │ │
│ │comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã│ │ │
│ │de utilitate publicã, este conformã ghidului de finanţare. │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘



    III. Eligibilitatea proiectului


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ │ DA │ NU │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 1.│Proiectul vizeazã realizarea unei instalaţii conforme cu │ │ │
│ │scopul Programului privind instalarea sistemelor de încãlzire │ │ │
│ │care utilizeazã energie regenerabilã, inclusiv înlocuirea sau │ │ │
│ │completarea sistemelor clasice de încãlzire, şi cu prevederile│ │ │
│ │Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea │ │ │
│ │sistemelor de încãlzire care utilizeazã energie regenerabilã, │ │ │
│ │inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de │ │ │
│ │încãlzire. │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┘



    IV. Cheltuieli eligibile ale proiectului


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Cheltuieli eligibile │ Lei │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 1.│Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 2.│Valoarea propusã spre finanţare │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘



    V. Observaţii
    VI. Rezultatul analizei

    PROIECT ACCEPTAT PROIECT RESPINS


┌──────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ Numele şi prenumele │ Semnãtura │
├──────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Membru al comisiei │ │ │
├──────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Membru al comisiei │ │ │
├──────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Preşedintele comisiei │ │ │
└──────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────┘




    ANEXA 5
    la ghidul de finanţare

                                    CONTRACT
                           de finanţare nerambursabilã
                       Nr. ........ din ................

    Între:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. ................, deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentatã legal prin .................. - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
    şi
    .............................., cu domiciliul în ....................., CI/BI seria .... nr. .............., cont nr. ...................., deschis la ....................., în calitate de beneficiar, denumit(ã) în continuare beneficiar, a intervenit urmãtorul contract:

    ARTICOLUL 1
    Obiectul contractului
    1. AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în valoare de ............ lei, reprezentând cofinanţare pentru realizarea proiectului vizând achiziţia şi punerea în funcţiune a unei instalaţii ................... .
    2. Finanţarea se acordã numai pentru cheltuielile eligibile şi numai în limita sumei prevãzute la art. 1.
    3. Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele criterii generale:
    a) sunt necesare pentru realizarea proiectului, sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzãtor, respectiv utilizarea eficientã a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu;
    b) sunt realizate dupã semnarea contractului de finanţare şi pe perioada de execuţie a proiectului;
    c) sunt efectiv realizate, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale.
    4. Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM.
    5. Beneficiarul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã desfãşoare proiectul pe propria rãspundere.

    ARTICOLUL 2
    Destinaţia finanţãrii
    Finanţarea este acordatã pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se sã o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cererii de finanţare.

    ARTICOLUL 3
    Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţãrii
    Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi îşi înceteazã valabilitatea la finalizarea proiectului, dar nu mai târziu de 12 luni de la data semnãrii.

    ARTICOLUL 4
    Modalitatea de platã
    1. Utilizarea finanţãrii de cãtre beneficiar se poate face numai dupã îndeplinirea de cãtre acesta a tuturor condiţiilor prevãzute în prezentul contract.
    2. Plata se efectueazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumei şi prin creditarea contului nr. ................ deschis de cãtre beneficiar la .................., numai pe bazã de cerere de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de documentele justificative prevãzute în anexa nr. 2, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentã sunt complete şi corect întocmite.
    Cheltuielile bancare, respectiv comisioanele bancare, diferenţele de curs valutar etc., nu constituie cheltuieli eligibile.

    ARTICOLUL 5
    Obligaţiile beneficiarului
    Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    2. sã asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;
    3. sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    4. sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    5. sã furnizeze şi sã transmitã AFM orice altã informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de cãtre aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
    6. sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale;
    7. sã utilizeze şi sã conserve bunurile achiziţionate în baza prezentului contract cu diligenţele unui bun proprietar şi sã le menţinã în funcţiune pe o perioadã de minimum un an de la data finalizãrii proiectului;
    8. sã permitã reprezentanţilor AFM şi ai instituţiilor însãrcinate cu verificarea şi controlul programului accesul la imobilul în/pe care se realizeazã proiectul şi la amplasamentul proiectului, pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã;
    9. sã permitã personalului AFM sã controleze modul în care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului, timp de un an dupã finalizarea proiectului;
    10. sã nu sponsorizeze/finanţeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;
    11. sã notifice AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în termen de 7 zile în cazul în care apar modificãri cu privire la actele de identitate şi/sau la informaţiile furnizate AFM cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare sau pe parcursul derulãrii prezentului contract;
    12. sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente.

    ARTICOLUL 6
    Obligaţiile AFM
    AFM are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetul anual al acesteia;
    2. sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.

    ARTICOLUL 7
    Cazuri de culpã
    1. Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
    2. Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) dacã face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în contract;
    b) dacã comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    c) dacã împotriva beneficiarului a fost demaratã procedura de executare silitã ori a fost instituitã o mãsurã asiguratorie potrivit legii civile sau penale;
    d) dacã situaţia economico-financiarã a beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizarea a proiectului.
    3. AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 30 de zile de la data notificãrii, aceasta are dreptul sã ia urmãtoarele mãsuri, fãrã punerea în întârziere şi fãrã nicio altã formalitate prealabilã:
    a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivã şi rezilierea unilateralã, fãrã nicio altã formalitate prealabilã, a contractului, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.

    ARTICOLUL 8
    Încetarea contractului
    1. Contractul înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã în contract;
    b) în cazul imposibilitãţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã, încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    2. Contractul poate înceta prin reziliere, la iniţiativa AFM, în urmãtoarele condiţii:
    a) beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 7.2.
    3. Rezilierea contractului de finanţare din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de platã, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub formã de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii. În cazul nerestituirii finanţãrii, AFM procedeazã la executarea contractului de finanţare/garanţiilor constituite în favoarea sa, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    4. Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa, inclusiv majorãri de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare.
    5. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de decontare, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    6. În cazul nedepunerii cererii de tragere pânã la finalizarea contractului, acesta se reziliazã fãrã alte notificãri prealabile.
    7. Finanţarea nerambursabilã acordatã va fi recuperatã şi în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului stabilit sau nu sunt menţinute în funcţiune o perioadã de un an de la data finalizãrii proiectului.

    ARTICOLUL 9
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    1. Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    2. Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã notifice forţa majorã celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) sã transmitã în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    3. Dacã nu se procedeazã la anunţare, în condiţiile şi termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
    4. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    5. Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile art. 9.2, exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    6. Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei celei mai bune:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    7. Prevederile de mai sus se aplicã şi în cazul fortuit.

    ARTICOLUL 10
    Alte clauze
    1. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, AFM fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
    2. În nicio circumstanţã şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasã la rãspundere şi obligatã la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
    3. În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    4. Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilã beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluatã de succesorii sãi în drepturi, cu aprobarea prealabilã a AFM.
    5. Beneficiarul va adopta o conduitã adecvatã, prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
    6. AFM şi beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea documentelor şi a informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi, numai cu acordul pãrţilor la prezentul contract.
    7. Drepturile de proprietate intelectualã rezultate în urma implementãrii proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rãmâne în patrimoniul beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar informaţia cuprinsã în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    8. Beneficiarul are obligaţia de a despãgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate cu orice reclamaţii şi acţiuni în justiţie ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã, respectiv brevete de invenţie, mãrci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor, legate de activitãţile necesare implementãrii proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice naturã, aferente violãrii dreptului de proprietate intelectualã.
    9. Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    10. Neexercitarea de cãtre AFM a oricãrui drept prevãzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, pânã la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţã de aceasta.
    11. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificãri ale legislaţiei aplicabile, pãrţile au obligaţia sã depunã toate diligenţele, conform noilor reglementãri, astfel încât sã nu se abatã de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.

    ARTICOLUL 11
    Jurisdicţie
    1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
    2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti de drept comun în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul AFM.

    ARTICOLUL 12
    Notificãri
    1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la urmãtoarele adrese:
    Pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    Pentru beneficiar: ....................
    2. În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris AFM.
    3. Notificãrile fãcute beneficiarului la adresele menţionate la pct. 1 sau 2 se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    4. Notificãrile se pot transmite şi pe fax, la numãrul .................. pentru AFM, şi la numãrul ............... pentru beneficiar, cu condiţia sã fie confirmate ulterior.

    ARTICOLUL 13
    Amendamente
    1. Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
    2. Cererea de modificare a contractului va fi adresatã AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte sã se opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de cãtre beneficiar.

    ARTICOLUL 14
    Dispoziţii finale
    1. Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    3. Anexele nr. 1 şi 2, pe care beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã, fac parte integrantã din prezentul contract.
    4. Prezentul contract s-a semnat la data de ........................ în douã exemplare, ambele având valoare juridicã egalã, câte unul pentru fiecare parte contractantã.

       Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
                  Preşedinte, Numele şi prenumele
        .................................. ......................
                                                           Semnãtura
                                                     .....................

    NOTĂ:
    În contractul ce se încheie cu beneficiarul:
    - se vor completa toate rubricile rãmase libere;
    - se vor elimina toate prevederile care nu se potrivesc, se vor renumerota articolele şi paragrafele şi se vor face corelãrile corespunzãtoare.


    ANEXA 1
    la contractul de finanţare nerambursabilã

    Nr. de înregistrare la agenţia teritorialã pentru protecţia mediului:
    ........../.........................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM): ......./..............
    Numele şi prenumele solicitantului: ......................
    Adresa: ..................................................
    Seria şi nr. actului de identitate: BI/CI ......................
    Cont nr. ........................ deschis la ...................

                                CERERE DE TRAGERE

    În baza Contractului de finanţare nerambursabilã nr. ........... din .........../......./............, vã rog sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru


┌──────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────┐
│ Suma totalã aprobatã │ Suma solicitatã │ Suma aprobatã │
│ conform contractului de │ prin prezenta │ prin prezenta │
│ finanţare nerambursabilã │ cerere de tragere │ cerere de tragere │
│ (în lei) │ │ │
├──────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├──────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
└──────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────┘



    NOTĂ:
    Coloanele nr. 1 şi 2 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloana nr. 3 se completeazã de cãtre personalul AFM.
    Ataşez la prezenta cerere documentele justificative (Se va menţiona dacã acestea sunt depuse în original sau în copie.):
    1. ......................................
    2. .......................................
    3. .......................................
    4. .......................................
    5. .......................................
    6. .......................................
    7. .......................................
    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectã şi completã.


┌───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele şi prenumele │ Aprobat AFM │
│ beneficiarului │ Preşedinte ..................................... │
│ │ Directorul Direcţiei economice ................. │
│ │ Control financiar preventiv .................... │
│ Semnãtura │ Directorul Direcţiei implementare proiecte ..... │
│ │ Şeful Serviciului implementare ................. │
│ │ Referent de specialitate ....................... │
└───────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘




    ANEXA 2
    la contractul de finanţare nerambursabilã

                                   LISTA
            documentelor justificative pentru efectuarea decontãrii
            de cãtre Autoritate şi care însoţesc cererea de tragere

    a) contractul de execuţie, în copie legalizatã;
    b) factura fiscalã/facturile fiscale, în copie (se va/vor prezenta şi în original, în vederea certificãrii conformitãţii);
    c) documente bancare privind achitarea facturii/facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza instituţiei financiar-bancare însoţite de ordine de platã) şi/sau chitanţã;
    d) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, în original;
    e) certificatul de garanţie emis de producãtor pentru instalaţie, în copie.

                                 ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016