Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANŢARE din 7 martie 2019  a Programului privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID DE FINANŢARE din 7 martie 2019 a Programului privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme

EMITENT: Ministerul Mediului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 230 din 26 martie 2019
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 233 din 7 martie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 230 din 26 martie 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Ghidul de finanţare
    (1) Ghidul de finanţare, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a furniza informaţii esenţiale privind derularea Programului privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme, denumit în continuare Program.
    (2) Ghidul conţine dispoziţii privind:
    a) scopul, obiectivul şi indicatorul de performanţă ale Programului;
    b) eligibilitatea solicitantului finanţării, a proiectului propus şi a cheltuielilor acestuia;
    c) condiţiile şi termenele de analiză, evaluare, aprobare, implementare şi decontare a proiectului propus.


    ART. 2
    Obiectivul, scopul şi indicatorul de performanţă ale Programului
    (1) Obiectivul Programului îl reprezintă finanţarea acordată pentru închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme, în aplicarea prevederilor deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, pronunţată în Dosarul C-301/17.
    (2) Scopul Programului îl reprezintă reducerea efectelor negative ale deşeurilor asupra sănătăţii populaţiei şi asupra mediului.
    (3) Indicatorul de performanţă a Programului este reprezentat de numărul de depozite neconforme închise.

    ART. 3
    Sursa de finanţare pentru derularea Programului
    (1) Finanţarea Programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
    (2) Programul are caracter multianual şi se desfăşoară la nivel naţional.

    ART. 4
    Definiţii
    (1) În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritatea - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - solicitantul care a încheiat contract cu Autoritatea;
    c) cerere de finanţare nerambursabilă - formular, prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ghid, prin care solicitanţii aplică pentru finanţare din Fondul pentru mediu;
    d) cererea de decontare - formular, prevăzut în anexa nr. 6 la contractul de finanţare nerambursabilă, prin care beneficiarii finanţării solicită efectuarea plăţilor de către Autoritate;
    e) cererea de avans - formular, prevăzut în anexa nr. 4 la contractul de finanţare nerambursabilă, prin care beneficiarii solicită acordarea avansului din valoarea totală prevăzută în contractul de finanţare nerambursabilă;
    f) cheltuieli eligibile - cheltuieli care pot fi finanţate din Fondul pentru mediu potrivit prezentului ghid şi contractului de finanţare nerambursabilă;
    g) cheltuieli neeligibile - alte cheltuieli decât cheltuielile eligibile, necesare realizării proiectului;
    h) contribuţie proprie - diferenţa între valoarea totală a proiectului şi valoarea finanţată de Autoritate;
    i) conformitate administrativă - condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească dosarul de finanţare;
    j) criterii de eligibilitate - normele sau principiile care trebuie îndeplinite cumulativ de către solicitant pentru obţinerea finanţării;
    k) depozit neconform- depozit de deşeuri municipale care trebuie închis conform deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, pronunţată în Dosarul C-301/17;
    l) dosar de finanţare - cererea de finanţare definită la lit. c), însoţită de întreaga documentaţie care trebuie depusă de către solicitant în vederea analizării, avizării şi aprobării de către Autoritate;
    m) închidere depozit - activităţile şi lucrările care trebuie realizate conform procedurilor de închidere a depozitelor de deşeuri prevăzute de legislaţia în vigoare;
    n) sesiune de depunere - perioadă de timp în care se pot depune la Autoritate dosarele de finanţare;
    o) solicitant - unităţi administrativ-teritoriale, la nivel local şi judeţean, care depun cereri de finanţare nerambursabilă însoţite de documentele obligatorii prevăzute în prezentul ghid.

    (2) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele reguli de interpretare:
    a) termenul de „zi“ sau „zile“ reprezintă zi calendaristică ori zile calendaristice, dacă nu se specifică altfel. Termenul se calculează fără a se lua în calcul prima şi ultima zi, iar când ultima zi cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează. Documentele şi actele prevăzute în prezentul ghid pot fi utilizate şi în data eliberării lor;
    b) cu excepţia unor prevederi contrare, cuvintele la forma de singular includ şi forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.

    (3) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele acronime:
    a) AFM - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) TVA - taxa pe valoarea adăugată;
    c) SPV - spaţiul privat virtual.


    ART. 5
    Organizarea sesiunii de finanţare
    (1) Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanţare, în limita sumei alocate în condiţiile prevăzute la art. 3.
    (2) Pentru organizarea sesiunii de finanţare, prin dispoziţia preşedintelui Autorităţii, se stabilesc:
    a) sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare;
    b) suma alocată sesiunii de finanţare;
    c) componenţa comisiilor de analiză şi soluţionare a contestaţiilor.

    (3) Dispoziţia preşedintelui prevăzută la alin. (2), conţinând informaţiile de la lit. a) şi b), se publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 5 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanţare.

    ART. 6
    Informaţii generale
    (1) Finanţarea în cadrul Programului se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile şi în limita creditelor de angajament şi bugetare aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Autorităţii.
    (2) Prin Program se finanţează proiecte care vizează închiderea depozitelor neconforme, depuse de către solicitanţii care deţin decizia etapei de încadrare sau acordul de mediu pentru realizarea proiectului de închidere a depozitului emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului.
    (3) Solicitanţii eligibili în cadrul Programului sunt unităţile administrativ-teritoriale la nivel local şi judeţean.
    (4) În aplicarea şi conform prevederilor prezentului ghid, Autoritatea poate emite, prin dispoziţie a preşedintelui, norme şi instrumente procedurale interne, inclusiv grile de analiză a dosarelor de finanţare, care, după caz, se publică pe pagina de internet a acesteia.

    ART. 7
    Etapele Programului
    Etapele Programului sunt următoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a ghidului şi a informaţiilor relevante pentru sesiunea de finanţare;
    b) depunerea dosarelor de finanţare;
    c) analiza conformităţii administrative şi a eligibilităţii solicitantului;
    d) avizarea dosarelor de finanţare propuse spre aprobare;
    e) postarea pe site-ul Autorităţii a listei dosarelor de finanţare respinse;
    f) soluţionarea contestaţiilor şi avizarea contestaţiilor acceptate;
    g) aprobarea finanţării proiectelor avizate;
    h) postarea pe site-ul Autorităţii a listei dosarelor de finanţare aprobate;
    i) încheierea contractelor de finanţare;
    j) implementarea proiectului;
    k) depunerea raportului de finalizare a proiectului.


    CAP. II
    Eligibilitatea solicitantului şi a proiectului, depunerea dosarului de finanţare
    ART. 8
    Criterii de eligibilitate a solicitantului şi proiectului
    (1) Este eligibil solicitantul care îndeplineşte următoarele criterii:
    a) este proprietar/administrator al terenului pe care se realizează proiectul; terenul pe care se realizează proiectul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
    b) deţine pe numele său decizia etapei de încadrare/acordul de mediu pentru realizarea proiectului de închidere a depozitului emise/emis de autoritatea competentă;
    c) nu are înregistrate fapte sancţionate de legislaţia financiară şi fiscală;
    d) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi amenzilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;
    e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investiţiei care urmează a fi finanţată prin Program;
    f) nu se află în stare de insolvenţă;
    g) îşi asumă că va asigura urmărirea postînchidere a depozitului pentru care solicită finanţare potrivit prevederilor din decizia etapei de încadrare/acordul de mediu;
    h) declară că constituirea fondului pentru închidere şi urmărire postînchidere ar fi condus la costuri excesive din punct de vedere social şi sunt necesare surse de finanţare pentru închiderea depozitului;
    i) declară că eventualele fonduri colectate potrivit lit. h) nu au fost şi/sau nu vor fi folosite pentru aceleaşi cheltuieli finanţate din Fondul pentru mediu;
    j) îşi asumă că va întreprinde demersuri pentru recuperarea costurilor de închidere şi de monitorizare postînchidere de la operatorul depozitului de deşeuri, în limita prevederilor legale şi ale contractului încheiat cu acesta, sumele astfel recuperate urmând a fi restituite AFM, până la concurenţa sumei finanţate, la care se adaugă dobânda legală, calculată de la data acordării finanţării până la data restituirii către AFM.

    (2) Sunt eligibile proiectele care vizează închiderea depozitelor neconforme şi care sunt pe Lista depozitelor de deşeuri municipale care trebuie închise, conform deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, pronunţată în Dosarul C-301/17.
    (3) Lista prevăzută la alin. (2) este furnizată de către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi se publică pe site-ul Autorităţii, www.afm.ro.
    (4) Pentru proiectele la care nu au fost demarate lucrările, studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii propus este întocmit conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Pentru proiectele la care au fost demarate lucrările anterior depunerii cererii de finanţare, centralizatoarele cheltuielilor pe obiecte şi categorii de lucrări în care sunt evidenţiate lucrările executate până la data depunerii cererii de finanţare, precum şi lucrările care sunt solicitate prin cererea de finanţare corespund cu informaţiile din proiectul tehnic şi cu devizul general reactualizat.
    (6) Hotărârea/Hotărârile consiliului local/consiliului judeţean privind aplicarea la Program conţine/conţin acordul cu privire la participarea în Program şi contractarea finanţării, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul respectiv sau a indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi în cazul proiectelor pentru care lucrările au demarat anterior depunerii cererii de finanţare şi conţine/conţin acordul privind asigurarea şi susţinerea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului.
    (7) Poate fi aprobată o singură cerere de finanţare pentru fiecare depozit.

    ART. 9
    Categorii de cheltuieli eligibile
    (1) Sunt considerate cheltuieli eligibile cele pentru:
    a) studiul de fezabilitate, pentru proiectele la care nu au fost demarate lucrările cuprinse în acesta, dacă acesta nu a fost finanţat din alte surse/fonduri decât bugetul local al solicitantului;
    b) proiectul tehnic de execuţie, dacă acesta nu a fost finanţat din alte surse/fonduri decât bugetul local al solicitantului;
    c) construcţii şi instalaţii, utilaje şi echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj, precum şi montajul acestora;
    d) lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier;
    e) dirigenţia de şantier;
    f) TVA aferentă proiectului în condiţiile în care aceasta a fost solicitată şi nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale;
    g) cheltuieli diverse şi neprevăzute, în conformitate cu prevederile legale.

    (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) pot fi finanţate numai dacă sunt recepţionate şi facturate după încheierea contractului de finanţare, cu excepţia cheltuielilor prezentate la lit. a) şi b).
    (3) Cheltuielile aferente monitorizării postînchidere a depozitelor sunt neeligibile.
    (4) Cheltuielile aferente studiului de fezabilitate, proiectului tehnic de execuţie, organizării de şantier şi dirigenţiei de şantier cumulate sunt eligibile în limita a 5% din valoarea eligibilă a investiţiei de bază prevăzută în devizul general.

    ART. 10
    Conţinutul dosarului de finanţare
    (1) Dosarul de finanţare depus de către solicitanţi trebuie să cuprindă:
    a) cererea de finanţare nerambursabilă, completată prin tehnoredactare, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicitul acestuia;
    b) orice act administrativ de reprezentare emis de către reprezentantul legal al solicitantului, în original, pentru cazul în care cererea de finanţare este semnată de către o persoană împuternicită;
    c) certificatul de cazier fiscal, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original sau în copie legalizată;
    d) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau emis în SPV;
    e) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original sau în copie legalizată;
    f) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original sau în copie legalizată;
    g) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al solicitantului din care să rezulte dacă TVA aferentă proiectului este sau nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice mijloace conform prevederilor legale;
    h) hotărârea/hotărârile consiliului local/consiliului judeţean privind aplicarea la Program, în copie certificată „conform cu originalul“; hotărârea trebuie să conţină:
    (i) acordul cu privire la participarea în Program şi contractarea finanţării;
    (ii) aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul respectiv sau a indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi în cazul proiectelor pentru care lucrările au demarat anterior depunerii cererii de finanţare;
    (iii) acordul privind asigurarea şi susţinerea contribuţiei proprii pentru realizarea proiectului.

    i) extras de carte funciară pentru terenul pe care se realizează proiectul, în original sau copie legalizată, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare;
    j) decizia etapei de încadrare sau acordul de mediu emisă/emis de către autoritatea competentă pentru protecţia mediului, pentru unitatea administrativ-teritorială solicitantă, în original sau în copie certificată „conform cu originalul“;
    k) studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii propus, întocmit conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Pentru proiectele la care lucrările au demarat anterior depunerii cererii de finanţare se vor depune:
    a) documentele de la alin. (1) lit. a)-j);
    b) proiectul tehnic de execuţie elaborat conform prevederilor legale în vigoare;
    c) ultima reactualizare a devizului general, aprobată prin hotărâre a consiliului local/judeţean;
    d) proces-verbal de constatare privind stadiul realizării lucrărilor/proces-verbal de recepţie parţială însuşit prin semnătură şi ştampilă de către beneficiar/diriginte de şantier şi executant/furnizor, în copie certificată „conform cu originalul“;
    e) contractele de execuţie lucrări/echipamente/utilaje/servicii însoţite de actele adiţionale ale acestora, dacă este cazul, în copii certificate „conform cu originalul“;
    f) ofertele financiare câştigătoare ce au stat la baza încheierii contractelor, în copii certificate „conform cu originalul“;
    g) extras din ofertă din care să reiasă lucrările ce urmează a fi executate, însuşit prin semnătură şi ştampilă de către beneficiar/diriginte de şantier şi executant/furnizor, în copie certificată „conform cu originalul“;
    h) centralizatoarele cheltuielilor pe obiecte şi categorii de lucrări în care să fie evidenţiate lucrările executate până la data depunerii cererii de finanţare, precum şi lucrările care sunt solicitate prin cererea de finanţare, semnate de solicitant şi de executant.


    ART. 11
    Modalitatea de depunere şi completare a dosarului de finanţare
    (1) Dosarul de finanţare, conţinând toate documentele obligatorii menţionate în prezentul ghid, va fi depus la Autoritate, în plic sigilat, iar solicitantul va înscrie pe plic următoarele informaţii:
    a) denumirea completă şi adresa sa completă;
    b) titlul Programului: „Programul privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme“;
    c) sesiunea de depunere.

    (2) Dosarul de finanţare poate fi transmis prin orice modalitate, inclusiv prin poştă/curier, care asigură confirmarea expedierii acestuia către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de depunere.
    (3) Dosarul de finanţare trebuie să respecte următoarele condiţii:
    a) cererea de finanţare să fie completată prin tehnoredactare computerizată;
    b) documentele depuse de solicitant să fie îndosariate, numerotate şi opisate;
    c) să cuprindă toate documentele aferente cererii de finanţare, în forma solicitată de prezentul ghid şi în perioada de valabilitate;
    d) actele şi documentele să fie complete, lizibile şi să nu conţină ştersături ori modificări, să fie prezentate în termenul stabilit şi să fie valabile la data depunerii.

    (4) În cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (3), dosarul de finanţare poate fi completat, cu condiţia ca documentele depuse să ateste îndeplinirea criteriilor de eligibilitate la data depunerii cererii de finanţare. Prin excepţie, documentaţia tehnică poate fi completată şi cu documente emise ulterior depunerii dosarului de finanţare.
    (5) În cazurile prevăzute la alin. (4) Autoritatea aduce la cunoştinţa solicitanţilor deficienţele constatate, prin publicarea pe site-ul propriu a acestora. După caz şi pentru operativitate, Autoritatea poate aduce la cunoştinţa solicitanţilor deficienţele constatate şi prin alte căi de comunicare (e-mail, fax), dacă acestea au fost furnizate de solicitant. Termenul în care pot fi remediate deficienţele constatate este de 10 zile lucrătoare de la data publicării.
    (6) În situaţia în care se constată neîndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi de formă prevăzute în prezentul ghid, iar unele dintre acestea atrag respingerea dosarului fără posibilitatea aplicării prevederilor alin. (4) şi (5), dosarul va fi respins cu precizarea tuturor motivelor de respingere.

    ART. 12
    Respingerea dosarului de finanţare
    Atrag respingerea dosarului de finanţare neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi/sau lipsa remedierii, în termenul indicat de Autoritate potrivit art. 11 alin. (5), a cauzelor şi deficienţelor constatate.

    CAP. III
    Analiza, avizarea, aprobarea cererilor de finanţare şi acordarea finanţării
    ART. 13
    Analiza şi avizarea dosarelor de finanţare
    (1) După primirea dosarelor de finanţare, Comisia de analiză, constituită prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii, procedează la:
    a) deschiderea plicurilor conţinând dosarul de finanţare al solicitantului;
    b) analiza conformităţii juridice, economice şi tehnice a eligibilităţii solicitantului şi a proiectului.

    (2) Fiecare dosar de finanţare este analizat de un evaluator juridic, un evaluator economic şi trei evaluatori tehnici. În cazul evaluării tehnice, se va considera rezultat final cel care întruneşte ponderea minimă de 2/3.
    (3) Comisia poate solicita documente sau informaţii, în vederea clarificării şi remedierii deficienţelor dosarului de finanţare, dacă pe parcursul analizei se constată necesitatea furnizării lor. Solicitanţii au obligaţia de a furniza documentele şi informaţiile, în maximum 10 zile lucrătoare de la data publicării pe site a deficienţelor constatate; în caz contrar, cererea de finanţare este respinsă.
    (4) În baza grilelor de analiză întocmite de evaluatori preşedintele comisiei înaintează Comitetului director spre avizare/respingere cererile depuse în cadrul sesiunii.
    (5) În centralizatorul cu proiectele propuse spre avizare se vor preciza următoarele: valoarea eligibilă a proiectului, suma propusă spre finanţare. În centralizatorul cu proiectele propuse spre respingere se vor preciza inclusiv motivele de respingere.

    ART. 14
    Aprobarea şi respingerea proiectelor cuprinse în dosarele de finanţare
    (1) După avizare, Comitetul director propune Comitetului de avizare al Autorităţii aprobarea finanţării proiectelor cuprinse în centralizatorul prevăzut la art. 13 alin. (5). Comitetul de avizare aprobă finanţarea proiectelor propuse de Comitetul director. Sumele aprobate de Comitetul de avizare reprezintă valorile maxime care pot fi finanţate în cadrul proiectelor şi care nu pot fi suplimentate.
    (2) Comitetul director al Autorităţii aprobă centralizatorul privind proiectele respinse.

    ART. 15
    Comunicarea rezultatelor
    Comunicarea hotărârii Comitetului de avizare al Autorităţii privind proiectele aprobate şi a centralizatorului cuprinzând proiectele respinse se realizează prin postarea pe site-ul Autorităţii.

    ART. 16
    Contestaţii
    (1) Solicitanţii care nu sunt de acord cu soluţia Comitetului director/Comitetului de avizare pot depune contestaţie privind decizia/hotărârea.
    (2) Contestaţia, formulată în scris, se transmite la Autoritate în termen de 10 zile de la data comunicării rezultatelor, respectiv de la data publicării pe pagina de internet a Autorităţii a centralizatorului cuprinzând proiectele respinse/aprobate.
    (3) Contestaţia poate fi transmisă prin orice mijloc, inclusiv prin poştă/curier, care asigură confirmarea expedierii acesteia către Autoritate în interiorul termenului prevăzut la alin. (2).
    (4) Contestaţia trebuie să cuprindă:
    a) atributele de identificare a contestatarului;
    b) numărul unic de înregistrare atribuit dosarului de finanţare de către Autoritate;
    c) obiectul contestaţiei;
    d) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază;
    e) numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, semnătura şi ştampila;
    f) eventuale documente care susţin contestaţia.

    (5) Soluţionarea contestaţiilor formulate se face în termen de 15 zile de la primirea contestaţiei.
    (6) Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii, analizează contestaţia şi înaintează Comitetului director propunerea de admitere sau respingere a acesteia. În situaţia avizării contestaţiei de către Comitetul director, acesta o înaintează Comitetului de avizare cu propunere de admitere şi aprobare a finanţării proiectului.
    (7) În situaţia în care, în urma analizei contestaţiei, se consideră necesar, dosarul de finanţare se retransmite Comisiei de analiză şi se reia procedura prezentată la art. 13.

    ART. 17
    Perfectarea şi acordarea finanţării
    (1) În vederea întocmirii contractului de finanţare nerambursabilă, beneficiarul prezintă la Autoritate următoarele documente:
    a) o propunere care să cuprindă o eşalonare anuală a sumelor solicitate la finanţare;
    b) documentul doveditor al deschiderii de către beneficiar la Trezoreria Statului a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu.

    (2) Lucrările aferente proiectului aprobat spre finanţare, recepţionate şi facturate înaintea încheierii contractului de finanţare nerambursabilă, sunt neeligibile în cadrul finanţării din Fondul pentru mediu.
    (3) În vederea semnării contractului de finanţare nerambursabilă sunt necesare următoarele documente:
    a) actul de identitate al reprezentantului legal sau al împuternicitului;
    b) împuternicirea/actul administrativ prin care reprezentantul legal a mandatat o persoană în vederea semnării contractului de finanţare nerambursabilă, după caz.

    (4) Modelul contractului de finanţare nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ghid şi poate fi modificat de Autoritate, în condiţiile în care modificarea este esenţială pentru îndeplinirea contractului şi atingerea scopului şi obiectivelor Programului.
    (5) Contractul de finanţare nerambursabilă se întocmeşte în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
    (6) Neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 30 de zile de la data recepţionării informării scrise despre semnarea acestuia constituie renunţare la finanţare, acesta nemaiavând dreptul să încheie contractul de finanţare.
    (7) Contractul de finanţare nerambursabilă intră în vigoare la data semnării acestuia de către părţile contractante sau la data prevăzută în acesta şi îşi încetează valabilitatea la 1 an de la depunerea raportului de finalizare.
    (8) Durata de realizare a proiectului va fi cea solicitată prin cererea de finanţare, dar nu mai mult de 36 de luni, calculată de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare nerambursabilă. Pentru investiţiile ale căror lucrări nu au fost demarate, durata de realizare se va calcula începând cu data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
    (9) Prima cerere de decontare şi/sau avans se depune în maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare nerambursabilă, respectiv 12 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor pentru investiţiile ale căror lucrări nu au fost demarate.
    (10) Prin excepţie, în situaţii justificate, atât termenul de 12 luni pentru depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans, cât şi durata de realizare a proiectului pot fi prelungite cu acordul Comitetului director al Autorităţii.
    (11) Autoritatea poate acorda plăţi reprezentând avans în cuantum de maximum 30% din valoarea totală a contractului de finanţare nerambursabilă, într-una sau mai multe tranşe, în condiţiile legii.
    (12) Sumele finanţate în cadrul Programului nu pot face obiectul executării silite, potrivit Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 18
    Acordarea avansului
    (1) Autoritatea poate acorda plăţi reprezentând avans pentru execuţie lucrări/furnizare de echipamente şi utilaje, dar nu mai mult de 30% din valoarea contractului de finanţare nerambursabilă.
    (2) În vederea acordării avansului, beneficiarul depune o cerere de acordare avans însoţită de contracte ferme încheiate în condiţiile legii pentru execuţie lucrări/furnizare de echipamente şi utilaje.
    (3) Sumele reprezentând plăţi în avans, nejustificate prin bunuri livrate/lucrări executate, până la sfârşitul anului, se vor restitui Autorităţii.
    (4) Restituirea sumelor se face cu perceperea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere existente pentru creanţele bugetare. În cazul în care recuperarea avansului acordat este programată să se efectueze în anul bugetar următor, beneficiarul va prezenta până la finele anului bugetar curent în care a fost acordat avansul un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirmă utilizarea conform destinaţiilor legale a avansului acordat.
    (5) Alin. (1) nu se aplică beneficiarilor care nu au justificat/returnat avansuri primite în cadrul proiectului şi/sau în cadrul altor proiecte/programe şi din alte surse de finanţare. În acest sens, beneficiarul va depune o declaraţie pe propria răspundere care va evidenţia dacă se află sub incidenţa art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Autoritatea nu va efectua o nouă plată decât după stingerea integrală a avansului acordat.
    (7) Documentele justificative cu privire la stingerea avansului vor fi prezentate la Autoritate împreună cu o notă de stingere avans, conform anexei nr. 5 la contractul de finanţare nerambursabilă.
    (8) Ulterior stingerii avansului, beneficiarul depune, conform prevederilor contractului de finanţare nerambursabilă, cererea/cererile de decontare.

    ART. 19
    Decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) Cererile de decontare/avans/Notele de stingere avans se pot depune lunar, la o dată stabilită prin contractul de finanţare nerambursabilă, în interiorul duratei de realizare a proiectului.
    (2) Autoritatea finanţează cheltuieli eligibile recepţionate şi facturate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă, cu excepţia celor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c), care pot fi recepţionate şi facturate anterior semnării contractului de finanţare nerambursabilă.
    (3) La data depunerii fiecărei cereri de decontare/avans (cu excepţia primei cereri de decontare), beneficiarul este obligat să depună dovada achitării valorii finanţate anterior din Fondul pentru mediu. În 30 de zile de la efectuarea ultimei plăţi de către Autoritate, odată cu depunerea raportului de finalizare, beneficiarul este obligat să facă dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu.
    (4) Propunerea la finanţare se poate face doar în condiţiile în care documentele care însoţesc cererea de decontare/avans/nota de stingere avans sunt complet şi corect întocmite.
    (5) În cazul în care beneficiarul depune nota de stingere avans, cererea de decontare şi cererea de avans la aceeaşi dată, ordinea în care acestea se soluţionează şi se aprobă este următoarea:
    a) notă de stingere avans;
    b) cerere de decontare, în condiţiile în care a fost justificat întregul avans acordat;
    c) cerere de avans.


    ART. 20
    Documente obligatorii necesare decontării şi stingerii avansului
    (1) Beneficiarul finanţării depune la sediul Autorităţii cereri de decontare/nota de stingere avans însoţite de următoarele documente obligatorii:
    a) proiectul tehnic de execuţie, întocmit conform prevederilor legale în vigoare, la prima cerere de decontare/avans, în cazul în care acesta nu a fost depus împreună cu cererea de finanţare;
    b) contracte de achiziţii echipamente/lucrări/servicii şi acte adiţionale care intervin pe parcursul derulării acestora - în copii certificate „conform cu originalul“, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare, în cazul în care acestea nu au fost depuse împreună cu cererea de finanţare - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acestora;
    c) dovada constituirii garanţiei de bună execuţie, în copie certificată „conform cu originalul“, la cererea/cererile de decontare;
    d) ofertele financiare care au stat la baza încheierii contractelor de achiziţii lucrări/echipamente/servicii, în copii certificate „conform cu originalul“, în cazul în care acestea nu au fost depuse împreună cu cererea de finanţare - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acestora;
    e) facturi fiscale - în copii conforme cu originalul, certificate din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizate cu „Bun de plată“, conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice, iar pe acestea se vor menţiona şi numărul şi data contractului de achiziţie în baza căruia se vor emite, însoţite de situaţii de lucrări şi proces-verbal de constatare privind stadiul realizării lucrărilor, însuşit prin semnătură de către beneficiar/diriginte de şantier şi executant/furnizor;
    f) certificat de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, în original sau în copie legalizată, la fiecare cerere de avans sau decontare;
    g) certificate de calitate, garanţie şi declaraţii de conformitate pentru echipamentele livrate, dacă este cazul, care să permită identificarea acestora, în copie certificată „conform cu originalul“;
    h) autorizaţia de construire, în copie certificată „conform cu originalul“, la depunerea primei cereri de decontare/avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acesteia;
    i) ordin de începere a lucrărilor şi procesul-verbal de predare-primire a amplasamentului, în copie certificată „conform cu originalul“, la depunerea primei cereri de decontare/notei de stingere avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acesteia;
    j) dovada plăţii valorii finanţate de Autoritate la plata anterioară, în copie certificată „conform cu originalul“. Dovada pentru valoarea finanţată la ultima cerere de decontare va fi depusă ca anexă a raportului de finalizare;
    k) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, precum şi proces-verbal de punere în funcţiune, dacă este cazul, în copie certificată „conform cu originalul“, la ultima cerere de decontare;
    l) document care să certifice îndeplinirea obligaţiilor de mediu pentru închiderea depozitelor neconforme, asumat de autoritatea de reglementare în domeniul protecţiei mediului, în copie certificată „conform cu originalul“, la ultima cerere de decontare;
    m) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, în original, care va evidenţia dacă beneficiarul se află sub incidenţa art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care se solicită avans;
    n) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, în original, privind respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la achiziţiile publice - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul contractelor de achiziţie publică;
    o) alte documente relevante solicitate de Autoritate.

    (2) În cazul în care documentele de la alin. (1) sunt redactate într-o limbă străină, acestea vor fi însoţite de traducerea autorizată.

    ART. 21
    Condiţii generale cu privire la decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) Factura depusă în vederea decontării trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie completată corect;
    b) să fie emisă înainte de data depunerii cererii de decontare la Autoritate şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă, cu excepţia facturilor emise pentru servicii de proiectare, care pot fi emise şi anterior;
    c) să precizeze data şi numărul contractului conform căruia se emite;
    d) să fie însoţită de: situaţii de lucrări prezentate conform reglementărilor în vigoare, tabel centralizator pentru bunurile achiziţionate, proces-verbal privind stadiul fizic al lucrărilor efectuate până la data facturării; certificate de calitate şi garanţie, declaraţie de conformitate aferente echipamentelor achiziţionate, dacă este cazul.

    (2) În cazul în care intervin modificări ale soluţiei tehnice faţă de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificări să se realizeze prin dispoziţie de şantier, în care vor fi descrise lucrările în detaliu. Totodată, se va anexa un memoriu justificativ care să evidenţieze necesitatea modificărilor ce au intervenit. Atât dispoziţia de şantier, cât şi memoriul justificativ trebuie să fie însuşite de către proiectant.
    (3) Dispoziţia de şantier va fi însoţită de:
    a) liste de cantităţi privind renunţările, conform notelor de renunţare;
    b) liste de cantităţi privind suplimentările de lucrări;
    c) piese desenate;
    d) deviz aferent notelor de renunţare;
    e) devizul-ofertă pentru lucrările suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţială, asumat de autoritatea contractantă.

    (4) În cazul în care beneficiarul solicită Autorităţii finanţarea lucrărilor suplimentare, acestea vor fi finanţate doar după analiza eligibilităţii şi, după caz, după actualizarea anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă.
    (5) Autoritatea poate aproba finanţarea lucrărilor suplimentare, fără a depăşi valoarea contractului de finanţare nerambursabilă.
    (6) Modificările de soluţie tehnică/Lucrările suplimentare intervenite în implementarea proiectului, care implică modificarea cheltuielilor eligibile prevăzute în contract, vor putea fi finanţate doar după actualizarea anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă, chiar dacă acestea au fost deja realizate în teren şi au fost depuse documentele justificative la Autoritate.

    ART. 22
    Achiziţiile publice
    (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publică, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publică şi realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice revine beneficiarului.
    (2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie, beneficiarul finanţării trebuie să aibă în vedere faptul că Autoritatea va proceda la plata cererilor de decontare/avans doar pentru cheltuieli eligibile aprobate.

    ART. 23
    Reguli de publicitate
    Beneficiarul finanţării este obligat să instaleze un panou de informare inscripţionat cu sintagma: „ÎNCHIDEREA DEPOZITULUI DE DEŞEURI ESTE FINANŢATĂ DIN FONDUL PENTRU MEDIU“ la locul de implementare a proiectului şi să îl menţină şi să îl întreţină în bună stare pe toată durata de valabilitate a contractului.

    ART. 24
    Publicarea informaţiilor relevante privind Programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorităţii, www.afm.ro, la secţiunea „Informaţii privind Programul privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme“.
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului şi Administraţiei Fondului pentru Mediu.

    ART. 25
    Păstrarea documentelor de către Autoritate
    (1) Autoritatea păstrează documentele gestionate în cadrul Programului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) Documentaţia depusă de către solicitant care a fost aprobată nu se restituie. Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate elibera solicitantului copii ale documentelor depuse.
    (3) Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate restitui dosarul de finanţare în condiţiile în care acesta a fost respins; cererea de finanţare nu poate face obiectul restituirii.

    ART. 26
    Monitorizare
    (1) Monitorizarea finanţării acordate în cadrul Programului se face de către structura de specialitate responsabilă cu monitorizarea implementării proiectelor din cadrul Autorităţii, pe o perioadă de 1 an.
    (2) Monitorizarea finanţării demarează odată cu depunerea raportului de finalizare la Autoritate şi are în vedere urmărirea obligaţiilor beneficiarilor, stipulate în contract şi în ghidul de finanţare, precum şi atingerea scopului declarat în Program.
    (3) Beneficiarul investiţiei este răspunzător pentru întreţinerea, supravegherea şi automonitorizarea depozitului neconform pe toată perioada de valabilitate a contractului de finanţare nerambursabilă, conform prevederilor legislaţiei în materie.
    (4) Este interzisă înstrăinarea sau grevarea cu sarcini a terenului aferent investiţiei din cadrul Programului, în perioada de monitorizare.
    (5) În perioada supusă monitorizării, beneficiarul are obligaţia să raporteze către autorităţile de mediu teritoriale, la un interval de 6 luni, rezultatele activităţii de automonitorizare postînchidere, conform Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 757/2004 pentru aprobarea Normativului tehnic privind depozitarea deşeurilor, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Structura de specialitate responsabilă cu monitorizarea implementării proiectelor din cadrul Autorităţii poate solicita beneficiarului orice alte date, informaţii şi/sau documente relevante în legătură cu finanţarea acordată, în perioada supusă monitorizării.
    (7) Beneficiarul va permite personalului Autorităţii cu atribuţii de verificare şi monitorizare a proiectelor accesul la locaţia de implementare a proiectului, în perioada de monitorizare.
    (8) În situaţia în care Autoritatea constată nerespectarea condiţiilor de acordare a finanţării, notifică beneficiarul în vederea remedierii, după caz, a deficienţei respective. În cazul în care beneficiarul nu remediază deficienţele în termenul stabilit în notificare, Autoritatea poate aplica măsurile prevăzute în contractul de finanţare nerambursabilă.

    ART. 27
    Responsabilităţi privind gestionarea datelor cu caracter personal
    Autoritatea răspunde, în condiţiile legii, pentru gestionarea datelor cu caracter personal aparţinând persoanelor fizice în cadrul Programului, pe care aceasta le prelucrează. Prin depunerea cererii de finanţare la Autoritate, precum şi prin încheierea contractului de finanţare nerambursabilă cu reprezentantul legal/împuternicitul beneficiarului, acesta declară că este de acord cu privire la gestionarea şi prelucrarea de către Autoritate a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în prezentul ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

    ART. 28
    Dispoziţii finale
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ghid.

    ANEXA 1

    la ghid




    CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
    A. Date generale
    Titlul proiectului ........................................
    Denumirea solicitantului ........................................
    Forma juridică de organizare ........................................
    Codul de înregistrare fiscală ........................................
    Adresa sediului social ........................................
    Adresa la care se implementează proiectul ........................................
    Reprezentant legal/Împuternicit (numele şi prenumele), act de identitate B.I./C.I. .... seria .... nr. ......., CNP ...................., tel. ...................................
    Responsabil de proiect (numele şi prenumele), ........................................ tel. ..........................

    B. Finanţare solicitată
    Solicitantul, ......................................., solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de .......................... lei (în litere ............................), reprezentând 100% din valoarea totală eligibilă a proiectului, pentru execuţia proiectului într-un termen de ........... luni.
    Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de .................. lei (în litere ..................).
    Contribuţia proprie va fi susţinută financiar din surse proprii în cuantum de ................................... lei (în litere ...........................).

    C. Declaraţie pe propria răspundere
    Subsemnatul, ..................................................., având datele de identificare menţionate la lit. A. „Date generale“, reprezentant legal/împuternicit al solicitantului ............................................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:
    a) solicitantul nu se află în stare de insolvenţă;
    b) solicitantul nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investiţiei care urmează a fi efectuată prin program;
    c) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare;
    d) am luat cunoştinţă de faptul că prezentarea eronată sau falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul Proiectului ..............................;
    e) terenul pe care se realizează proiectul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
    f) proiectul pentru care se solicită finanţare vizează închiderea unui depozit neconform, inclus în Lista depozitelor de deşeuri municipale care trebuie închise conform deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, pronunţată în Dosarul C-301/17;
    g) urmărirea postînchidere a depozitului se va realiza potrivit prevederilor din decizia etapei de încadrare/acordul de mediu;
    h) constituirea fondului pentru închidere şi urmărire postînchidere ar fi condus la costuri excesive din punct de vedere social şi sunt necesare surse de finanţare pentru închiderea depozitului;
    i) eventualele fonduri colectate potrivit lit. h) nu au fost şi/sau nu vor fi folosite pentru aceleaşi cheltuieli finanţate din Fondul pentru mediu;
    j) solicitantul va întreprinde demersuri pentru recuperarea costurilor de închidere şi de monitorizare postînchidere de la operatorul depozitului de deşeuri, în limita prevederilor legale şi ale contractului încheiat cu acesta, sumele astfel recuperate urmând a fi restituite AFM, până la concurenţa sumei finanţate, la care se adaugă dobânda legală, calculată de la data acordării finanţării până la data restituirii către AFM;
    k) sunt de acord cu privire la prelucrarea de către Autoritate a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în ghidul de finanţare sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici;
    l) am beneficiat/nu am beneficiat de finanţare din alte surse/fonduri decât bugetul local pentru cheltuielile cu studiul de fezabilitate;
    m) am beneficiat/nu am beneficiat de finanţare din alte surse/fonduri decât bugetul local pentru cheltuielile cu proiectul tehnic de execuţie.
    NOTĂ:
    Lit. j) şi m) din declaraţia pe propria răspundere se vor adapta prin eliminarea variantei neaplicabile proiectului.


    Subsemnatul, ..................................................., înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false şi îmi asum responsabilitatea datelor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, inclusiv documentele financiare, garantând, de asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.

    Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi aplicarea ştampilei confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.
    Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal
    ........................................
    Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului
    ........................................
    Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect
    ........................................
    Semnătura responsabilului de proiect
    ........................................

    ANEXA 2

    la ghid




    CONTRACT DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ NR. ....../N/DIN ..................
    Între:
    Părţile contractante
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod de identificare fiscală 14715650, cont nr. ............................................., deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin .................................., preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare Autoritate,
    şi
    ...................................., cu sediul în ................................................, cod de identificare fiscală ..............., cont nr. .................., deschis la Trezoreria ..............................., reprezentată legal prin ......................................., care împuterniceşte pe .........................., în calitate de beneficiar, denumit în continuare Beneficiar, a intervenit următorul contract de finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract:


    ART. 1
    Obiectul contractului
    1. Autoritatea acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în sumă de până la ............................... lei, reprezentând 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, pentru realizarea proiectului .................................................. .
    2. Finanţarea se acordă numai pentru cheltuielile eligibile prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract şi numai în limita sumei prevăzute la pct. 1.
    3. Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:
    a) sunt recepţionate şi facturate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă şi pe perioada de execuţie a proiectului, cu excepţia cheltuielilor aferente studiului de fezabilitate, proiectului tehnic de execuţie, dacă acestea nu au fost finanţate din alte surse/fonduri decât bugetul local al solicitantului;
    b) sunt efectiv realizate şi pot fi dovedite prin documente.

    4. Cheltuielile bancare, respectiv comisioanele bancare, diferenţele de curs valutar etc., nu constituie cheltuieli eligibile.

    ART. 2
    Durata contractului şi durata de realizare a proiectului
    1. Contractul intră în vigoare la data semnării acestuia de către părţile contractante şi îşi încetează valabilitatea în termen de 1 an de la depunerea la Autoritate a raportului de finalizare. Perioada de 1 an se consideră perioadă de monitorizare.
    2. Prima cerere de decontare/avans se va depune în maximum 12 luni de la data intrării în vigoare duratei de realizare a proiectului.
    3. Durata de realizare a proiectului este de maximum 36 de luni, calculată de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare nerambursabilă. Pentru investiţiile ale căror lucrări nu au fost demarate la data semnării contractului, durata de realizare se va calcula începând cu data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
    4. Prin excepţie, în situaţii justificate, atât termenul de 12 luni pentru depunerea primei cereri de decontare/avans, cât şi durata de realizare a proiectului pot fi prelungite cu acordul Comitetului director al Autorităţii.

    ART. 3
    Modalitatea de plată
    1. Cererile de decontare/avans se depun în termenul prevăzut la art. 2, pct. 2 de către Beneficiar, iar acordarea sumelor se poate face numai după îndeplinirea tuturor condiţiilor prevăzute în prezentul contract şi în ghidul de finanţare.
    2. Plata se efectuează în limita sumelor prevăzute anual în graficul de finanţare nerambursabilă, ce constituie anexa nr. 2 la prezentul contract, prin debitarea contului de trezorerie al Autorităţii şi prin creditarea contului nr. ........................, deschis de către Beneficiar la Trezoreria ......................................, numai pe bază de cerere/cereri de decontare şi/sau avans, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 sau 4 la prezentul contract, însoţită de documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul contract.
    3. Se poate depune o singură cerere de decontare şi/sau avans/nota de stingere avans lunar, la Autoritate, în intervalul 20 - finalul fiecărei luni.
    4. Orice plată necuvenită efectuată de către Autoritate se restituie în termen de 30 de zile de la data confirmării de primire a notificării din partea Autorităţii.
    5. Suma neutilizată la finalul duratei de realizare a proiectului se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia Autorităţii.
    6. Părţile convin compensaţia ca modalitate de stingere a datoriilor reciproce ce izvorăsc din contract şi sunt de acord cu stingerea prin compensaţie a datoriilor reciproce până la concurenţa valorii celei mai mici dintre ele, cu respectarea următoarelor prevederi:
    a) suma eligibilă rezultată în urma analizei cererii/cererilor de decontare depuse va fi diminuată de AFM cu valoarea pentru care a intervenit compensaţia;
    b) compensaţia se va evidenţia în contabilitatea părţilor pe baza procesului-verbal de compensaţie, prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul contract ce va fi încheiat între părţi;
    c) în situaţia în care, în urma analizei cererii/cererilor de decontare depuse, rezultă sume care pot fi finanţate, Beneficiarul se obligă să se prezinte în termen de 5 zile de la primirea notificării AFM, pentru semnarea procesului-verbal de compensaţie;
    d) în situaţia în care, în urma semnării procesului-verbal de compensaţie de către ambele părţi, rezultă creanţe rămase neacoperite, se va proceda astfel:
    (i) în cazul în care creanţele rămase neacoperite trebuie recuperate de către Autoritate, acestea vor putea fi compensate din cererile de decontare care urmează a fi depuse, operaţiunile prevăzute la lit. a) şi b) aplicându-se corespunzător; în această situaţie, la suma rămasă neacoperită se adaugă dobânzile şi penalităţile calculate, potrivit prevederilor contractului, până la data depunerii cererilor de decontare;
    (ii) în cazul în care creanţele rămase neacoperite trebuie recuperate de către Beneficiar, Autoritatea va proceda la finanţarea sumelor aferente cheltuielilor eligibile.

    e) în cazul aplicării prevederilor referitoare la compensaţie, utilizarea prevăzută la art. 3 pct. 2 se consideră efectuată, iar procesul-verbal de compensaţie reprezintă document justificativ al plăţii; în această situaţie, Beneficiarul nu este exonerat de obligaţia de a prezenta la ultima cerere de decontare documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale finanţate, prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul contract.


    ART. 4
    Acordarea avansului
    1. Autoritatea poate acorda plăţi reprezentând avans pentru execuţie lucrări/furnizare de echipamente şi utilaje, dar nu mai mult de 30% din valoarea contractului.
    2. În vederea acordării avansului, Beneficiarul depune o cerere de acordare avans, conform anexei nr. 4 la prezentul contract, însoţită de contracte ferme încheiate în condiţiile legii pentru execuţie lucrări/furnizare de echipamente şi utilaje, autorizaţie de construire. Sumele reprezentând plăţi în avans, nejustificate prin bunuri livrate/lucrări executate până la sfârşitul anului, se vor restitui bugetului din care au fost avansate. Restituirea sumelor se face cu perceperea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere existente pentru creanţele bugetare. În cazul în care recuperarea avansului acordat este programată să se efectueze în anul bugetar următor, Beneficiarul va prezenta până la finele anului bugetar curent în care a fost acordat avansul un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirmă utilizarea conform destinaţiilor legale a avansului acordat.
    3. Pct. 1 nu se aplică beneficiarilor care au primit avansuri pe care nu le-au justificat/returnat. În acest sens, Beneficiarul va depune o declaraţie pe propria răspundere care va evidenţia dacă se află sub incidenţa art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Autoritatea nu va efectua plăţi decât după stingerea integrală a avansului acordat.
    5. Documentele justificative cu privire la stingerea avansului vor fi prezentate la Autoritate împreună cu o notă de stingere avans, conform anexei nr. 5 la prezentul contract.
    6. Ulterior stingerii integrale a avansului acordat, Beneficiarul depune, conform prevederilor prezentului contract, cererea/cererile de decontare şi/sau avans.

    ART. 5
    Obligaţiile Beneficiarului
    Beneficiarul are următoarele obligaţii:
    1. să depună cererea de decontare şi/sau avans/notă de stingere avans potrivit art. 2 pct. 2;
    2. să folosească finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;
    3. să asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;
    4. să asigure executarea proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    5. să respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrări din finanţarea acordată;
    6. să fie singurul răspunzător în faţa Autorităţii pentru implementarea proiectului;
    7. să nu înstrăineze sau să nu greveze cu sarcini terenul aferent investiţiei din cadrul Programului, în perioada de valabilitate a contractului;
    8. să furnizeze şi să transmită Autorităţii orice informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
    9. să permită reprezentanţilor Autorităţii şi ai instituţiilor cu atribuţii de control accesul la imobilul în/pe care se realizează proiectul şi la amplasamentul proiectului, în vederea verificării respectării obligaţiilor asumate în realizarea investiţiei;
    10. să întocmească şi să transmită Autorităţii, în termen de 30 de zile de la efectuarea plăţii ultimei cereri de decontare, un raport de finalizare privind realizarea proiectului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul contract;
    11. să transmită Autorităţii dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu, astfel:
    a) în cazul în care Beneficiarul depune o singură cerere de decontare, acesta este obligat să facă dovada achitării tranşei din finanţare aferente facturilor fiscale care însoţesc cererea de decontare, odată cu depunerea raportului de finalizare;
    b) în cazul în care Beneficiarul depune mai multe cereri de decontare, la data depunerii fiecărei cereri de decontare şi/sau avans (cu excepţia primei cereri de decontare şi/sau avans), Beneficiarul este obligat să depună dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea anterioară. În 30 de zile de la efectuarea ultimei plăţi de către Autoritate, odată cu depunerea raportului de finalizare, Beneficiarul este obligat să facă dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu la ultima cerere;

    12. să notifice Autoritatea şi să prezinte documentele corespunzătoare, în termen de 7 zile de la apariţia următoarelor situaţii:
    a) modificări ale formei de proprietate, modificări ale atributelor de identificare, modificări cu privire la informaţiile furnizate Autorităţii în cererea de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului contract;
    b) deschiderea procedurii de insolvenţă;

    13. să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente, altele decât cele finanţate de Autoritate;
    14. să nu înregistreze obligaţii fiscale restante administrate de către Administraţia Fondului pentru Mediu;
    15. să fie direct răspunzător pentru întreţinerea, supravegherea şi automonitorizarea depozitului neconform pe toată perioada de valabilitate a prezentului contract;
    16. să monteze în locaţia de implementare un panou informativ inscripţionat cu sintagma „ÎNCHIDEREA DEPOZITULUI DE DEŞEURI ESTE FINANŢATĂ DIN FONDUL PENTRU MEDIU“ şi numărul contractului cu Autoritatea, pe care să îl menţină pe întreaga perioadă de valabilitate a contractului;
    17. să nu folosească pentru aceleaşi cheltuieli finanţate din Fondul pentru mediu eventualele sume colectate, potrivit legii, pentru constituirea fondului de închidere şi monitorizare postînchidere;
    18. să întreprindă demersuri pentru recuperarea costurilor de închidere şi de monitorizare postînchidere de la operatorul depozitului de deşeuri, în limita prevederilor legale şi ale contractului încheiat cu acesta, sumele astfel recuperate urmând a fi restituite AFM până la concurenţa sumei finanţate, la care se adaugă dobânda legală, calculată de la data acordării finanţării până la data restituirii către AFM.
    Obligaţii pe perioada monitorizării:
    19. să raporteze către autorităţile de mediu teritoriale, la un interval de 6 luni, rezultatele activităţii de automonitorizare postînchidere realizate conform Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 757/2004 pentru aprobarea Normativului tehnic privind depozitarea deşeurilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    20. să transmită Autorităţii dovada îndeplinirii obligaţiei menţionate la pct. 19;
    21. să prezinte Autorităţii măsurile şi recomandările instituite de autoritatea de mediu teritorială, ca urmare a verificării rapoartelor de la pct. 19;
    22. să prezinte, în termen de 7 zile de la cerere, orice alte date, informaţii şi/sau documente relevante în legătură cu finanţarea acordată, în perioada supusă monitorizării, la solicitarea Autorităţii;
    23. să permită personalului Autorităţii accesul la sediul acestuia, pe perioada de monitorizare.



    ART. 6
    Obligaţiile Autorităţii
    Autoritatea are următoarele obligaţii:
    1. să asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetul anual al acesteia;
    2. să pună la dispoziţia Beneficiarului informaţiile legate de finanţare.


    ART. 7
    Cazuri de culpă
    1. Nerespectarea de către Beneficiar a oricăreia din obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.
    2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale Beneficiarului:
    a) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    b) situaţia economico-financiară a Beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului.

    3. Autoritatea notifică Beneficiarului constatarea cazului de culpă şi, în situaţia în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 30 de zile de la data notificării, Autoritatea are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă:
    a) sistarea temporară a utilizării finanţării/suspendarea duratei de realizare a proiectului până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) rezilierea unilaterală, fără nicio altă formalitate prealabilă, a contractului, cu recuperarea sumelor virate către Beneficiar, în condiţiile legii.

    4. Suspendarea duratei de realizare a proiectului poate fi hotărâtă de Autoritate la iniţiativa acesteia sau la cererea justificată a Beneficiarului.

    ART. 8
    Încetarea contractului
    1. Contractul încetează de drept:
    a) la data prevăzută în contract;
    b) la data intervenţiei unui act de autoritate.

    2. Contractul încetează prin acordul părţilor, în cazul imposibilităţii obiective a Beneficiarului de a realiza proiectul, în baza solicitării scrise a acestuia, cu recuperarea sumelor decontate, acolo unde este cazul.
    3. Contractul încetează prin reziliere, la iniţiativa Autorităţii, în următoarele condiţii:
    a) Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la art. 7 pct. 2.

    4. Rezilierea contractului din culpa Beneficiarului are drept consecinţă restituirea de către acesta a finanţării primite, în termen de 30 de zile de la notificarea/înştiinţarea de plată, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, calculată în condiţiile Codului de procedură fiscală.
    5. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen, din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări şi penalităţi de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
    6. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de efectuarea unei plăţi de către Autoritate, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    7. În cazul nedepunerii cererii de decontare şi/sau avans la data stabilită conform art. 2 pct. 2, contractul se reziliază fără alte notificări prealabile.

    ART. 9
    Forţa majoră şi cazul fortuit
    1. Prevederile forţei majore şi cazului fortuit se aplică conform reglementărilor legale în vigoare.
    2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    3. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă.
    4. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:
    a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.


    ART. 10
    Alte clauze
    1. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării proiectului, Autoritatea fiind degrevată integral de orice responsabilitate.
    2. În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare faţă de finanţarea prevăzută la art. 1, acestea vor fi suportate de Beneficiar.
    3. Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii decât cu acordul Autorităţii.
    4. Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat Autoritatea despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
    5. Autoritatea şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi numai cu acordul părţilor prezentului contract.
    6. Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul Beneficiarului, care, la solicitarea Autorităţii, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia cuprinsă în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    7. Beneficiarul are obligaţia de a despăgubi din surse proprii Autoritatea pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamaţii şi acţiuni în justiţie ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală, rezultate din nerespectarea de către Beneficiar a clauzelor contractuale.
    8. Beneficiarul este de acord ca Autoritatea să publice date privind rezultatele implementării proiectului.
    9. Neexercitarea de către Autoritate a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar Autoritatea va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor Beneficiarului faţă de aceasta.
    10. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligenţele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    11. Sumele finanţate în cadrul contractului nu pot face obiectul executării silite potrivit Codului de procedura civilă.

    ART. 11
    Jurisdicţie
    1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
    2. În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept comun în a cărei rază teritorială îşi are sediul Autoritatea.

    ART. 12
    Notificări
    1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris la următoarele adrese:
    a) pentru Autoritate: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    b) pentru Beneficiar: ............................. .

    2. În cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la Autoritate.
    3. Notificările făcute Beneficiarului la adresele menţionate la pct. 1 sau 2 se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    4. Notificările se pot transmite şi pe fax, la numerele ................................... pentru Autoritate şi la numărul ................................ pentru Beneficiar, cu condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior.

    ART. 13
    Amendamente
    1. Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul părţilor, care va fi consemnat într-un act adiţional, cu excepţia anexei nr. 2 la prezentul contract ale cărei modificări vor fi luate în considerare prin depunerea de către Beneficiar la Autoritate a unei solicitări în acest sens.
    2. Cererea de modificare a duratei de realizare a proiectului se transmite Autorităţii cu minimum 30 de zile înaintea datei la care se doreşte să se opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de către Beneficiar.

    ART. 14
    Dispoziţii finale
    1. Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii.
    3. Anexele nr. 1-8, pe care Beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.
    4. Prezentul contract a fost redactat în două exemplare originale, ambele având valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
    5. Prezentul contract a fost semnat la data de ................., în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte,
    ..............................
    Beneficiar,
    ................................
    ANEXA 1

    la contract




    CHELTUIELI ELIGIBILE

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
└──────────────────────────────────────┘

    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte,
    ..............................
    Beneficiar,
    ................................

    ANEXA 2

    la contract




    GRAFIC DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

┌──────────────────────────────────────┐
│lei │
├─────────────────────┬─────┬──────────┤
│Nr. crt. │An │Sumă │
├─────────────────────┼─────┼──────────┤
│1 │ │ │
├─────────────────────┼─────┼──────────┤
│2 │ │ │
├─────────────────────┼─────┼──────────┤
│3 │ │ │
└─────────────────────┴─────┴──────────┘

    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte,
    ..............................
    Beneficiar,
    ................................

    ANEXA 3

    la contract
    LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE
    pentru efectuarea decontării de către Autoritate şi care însoţesc cererea de decontare/avans şi nota de stingere avans
    1. Proiect tehnic de execuţie, întocmit conform prevederilor legale în vigoare, la prima cerere de decontare/avans, în cazul în care acesta nu a fost depus împreună cu cererea de finanţare
    2. Contracte de achiziţii echipamente/lucrări/servicii şi acte adiţionale care intervin pe parcursul derulării acestora - în copii certificate „conform cu originalul“, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare, în cazul în care acestea nu au fost depuse împreună cu cererea de finanţare - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acestora
    3. Ofertele financiare ce au stat la baza încheierii contractelor de achiziţii lucrări/echipamente/servicii, în copii certificate „conform cu originalul“, în cazul în care acestea nu au fost depuse împreună cu cererea de finanţare - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acestora
    4. Facturi fiscale - în copii conforme cu originalul, certificate din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizate cu „Bun de plată“, conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice, iar pe acestea se vor menţiona şi numărul şi data contractului de achiziţie în baza căruia se vor emite, însoţite de situaţii de lucrări şi proces-verbal care să ateste stadiul fizic al lucrărilor, însuşit prin semnătură de către Beneficiar/diriginte de şantier şi executant/furnizor/ proces-verbal de recepţie a serviciului
    5. Certificat de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, în original sau în copie legalizată - la fiecare cerere de avans sau decontare
    6. Certificate de calitate, garanţie şi declaraţii de conformitate pentru echipamentele livrate, dacă este cazul, care să permită identificarea acestora, în copie certificată „conform cu originalul“
    7. Autorizaţia de construire, în copie certificată „conform cu originalul“, la depunerea primei cereri de decontare/avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acesteia
    8. Ordin de începere a lucrărilor şi procesul-verbal de predare-primire a amplasamentului, în copie certificată „conform cu originalul“, la depunerea primei cereri de decontare/notă de stingere avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul acesteia
    9. Dovada plăţii valorii finanţate de Autoritate la plata anterioară, în copie certificată „conform cu originalul“. Dovada pentru valoarea finanţată la ultima cerere de decontare va fi depusă ca anexă a raportului de finalizare.
    10. Proces-verbal de recepţie a proiectului tehnic de execuţie, în copie certificată „conform cu originalul“
    11. Proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în copie certificată „conform cu originalul“, la ultima cerere de decontare
    12. Proces-verbal de punere în funcţiune, în copie certificată „conform cu originalul“, dacă este cazul - la ultima cerere de decontare
    13. Document care să certifice îndeplinirea obligaţiilor de mediu pentru închiderea depozitelor neconforme, asumat de Autoritatea de reglementare în domeniul protecţiei mediului, în copie certificată „conform cu originalul“ - la ultima cerere de decontare
    14. Declaraţie pe propria răspundere, în original, care va evidenţia dacă Beneficiarul se află sub incidenţa art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 264/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care se solicită avans
    15. Declaraţie pe propria răspundere, în original, privind respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la achiziţiile publice - la depunerea primei cereri de decontare şi/sau avans şi ori de câte ori apar modificări în cadrul contractelor de achiziţie publică
    16. Dovada constituirii garanţiei de bună execuţie, în copie certificată „conform cu originalul“, la cererea/cererile de decontare
    17. Declaraţie pe propria răspundere, în original, de unde să reiasă că Beneficiarul a întreprins şi va întreprinde demersuri pentru recuperarea costurilor de închidere şi de monitorizare postînchidere de la operatorul depozitului de deşeuri, în limita prevederilor legale şi ale contractului încheiat cu acesta, precum şi faptul că sumele astfel recuperate vor fi restituite AFM până la concurenţa sumei finanţate, la care se adaugă dobânda legală, calculată conform art. 5 pct. 18 din contract. Declaraţia se depune la ultima cerere de decontare.
    18. Alte documente relevante solicitate de Autoritate
    În cazul în care documentele menţionate anterior sunt redactate într-o limbă străină, acestea vor fi însoţite de traducerea autorizată.

    ANEXA 4

    la contract




    Nr. .........../............
    Solicitant .....................................
    Sediul .........................................
    C.U.I. .........................................
    Cont nr. ......................................, deschis la Trezoreria ....................
    Nr. de înregistrare la AFM ............................
    Către
    Administraţia Fondului pentru Mediu

    CERERE DE AVANS
    În baza Contractului de finanţare nerambursabilă nr. ....... din ..../..../............, vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de avans, pentru suma de ........................ lei, reprezentând ........% din finanţarea nerambursabilă în valoare de ......................... lei.
    Această sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate până la data notei de stingere a avansului (justificare a avansului).
    Documentele justificative sunt următoarele:
    - contracte pentru execuţie lucrări/furnizare de echipamente şi utilaje;
    – autorizaţie de construire;
    – certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele Beneficiarului, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii cererii, în original sau în copie legalizată;
    – dovada plăţii valorii finanţate de Autoritate la plata anterioară, dacă este cazul.

    Situaţia acordării avansului:

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│lei │
├──────────────┬──────────────┬────────────┬────────────┬────────┬────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │Suma │ │
│ │Suma maximă ce│Suma │Suma │ │totală │Suma │
│Suma totală │poate fi │solicitată │solicitată │Suma │trasă │rămasă de │
│aprobată │acordată ca │prin │prin │aprobată│din │tras din │
│conform │avans - 30% │prezenta │prezenta │prin │avans, │finanţarea│
│contractului │din valoarea │cerere, │cerere, │prezenta│inclusiv│ce poate │
│de finanţare │contractului │reprezentând│reprezentând│cerere │suma │fi │
│nerambursabilă│de finanţare │avans │avans │de avans│aprobată│acordată │
│ │nerambursabilă│ │(procent %) │ │prin │ca avans │
│ │ │ │ │ │prezenta│ │
├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 = 2 – 5 │
├──────────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼──────────┤
└──────────────┴──────────────┴────────────┴────────────┴────────┴────────┴──────────┘


    Subsemnatul, ............................., declar că am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, şi garantez că documentele depuse în vederea acordării avansului respectă cerinţele ghidului de finanţare a Programului privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme.
    Administraţia Fondului pentru Mediu

┌───────────┬────────────────────────────────────┐
│Preşedinte,│Reprezentant legal: ............... │
├───────────┼────────────────────────────────────┤
│………………….. │Numele şi prenumele │
│ │....................................│
├───────────┼────────────────────────────────────┤
│ │Funcţia .......................... │
├───────────┼────────────────────────────────────┤
│ │Semnătura ......................... │
└───────────┴────────────────────────────────────┘



    ANEXA 5

    la contract




    Nr. .........../............
    Solicitant .....................................
    Sediul .........................................
    C.U.I. .........................................
    Cont nr. ......................................, deschis la Trezoreria ....................
    Nr. de înregistrare la AFM ............................
    Către
    Administraţia Fondului pentru Mediu

    NOTĂ DE STINGERE AVANS
    În baza Contractului de finanţare nerambursabilă nr. ....... din ..../..../............ şi a cererii de avans depuse în ...................., vă transmitem documentele justificative pentru suma de .................... lei, reprezentând ........% din finanţarea nerambursabilă în valoare de .................... lei. Această sumă a fost utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate până la data prezentei note. Documentele justificative în original/copii certificate „conform cu originalul“ (cu datele de identificare ale acestora) sunt următoarele:
    1. .......................................................................;
    2. ...................................................................... .

    În eventualitatea în care se constată că documentele justificative transmise prin prezenta notă nu sunt conforme sau nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în contract pentru acordarea şi stingerea integrală a avansului, mă oblig să fac demersurile necesare pentru completarea dosarului de stingere a avansului în termen de 7 zile de la notificare.
    În caz contrar, accept restituirea integrală a avansului cu dobânzile şi penalităţile aplicabile pentru veniturile bugetare.
    Situaţia avansului acordat:

┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│lei │
├──────────────┬──────┬─────────────┬───────────┬──────────┤
│Suma maximă ce│ │Suma trasă │ │ │
│poate fi │ │din avans │Suma │Suma │
│acordată ca │Suma │pentru care │justificată│rămasă de │
│avans - 30% │totală│nu au fost │prin │justificat│
│din valoarea │trasă │prezentate │prezenta │din │
│contractului │din │documente │notă de │avansul │
│de finanţare │avans │justificative│stingere │acordat │
│nerambursabilă│ │până la data │ │ │
│ │ │prezentei │ │ │
├──────────────┼──────┼─────────────┼───────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 = 3 – 4 │
├──────────────┼──────┼─────────────┼───────────┼──────────┤
└──────────────┴──────┴─────────────┴───────────┴──────────┘


    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta notă şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.
    Administraţia Fondului pentru Mediu

┌───────────┬─────────────────────────────────┐
│Preşedinte,│Reprezentant legal: │
│ │.................................│
├───────────┼─────────────────────────────────┤
│………………………. │Numele şi prenumele │
│ │............... │
├───────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Funcţia │
│ │........................... │
├───────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Semnătura │
│ │......................... │
├───────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data │
│ │.............................. │
└───────────┴─────────────────────────────────┘



    ANEXA 6

    la contract




    Nr. .........../............
    Solicitant .....................................
    Sediul .........................................
    C.U.I. .........................................
    Cont nr. ......................................, deschis la Trezoreria ....................
    Nr. de înregistrare la AFM ............................
    Către
    Administraţia Fondului pentru Mediu

    CERERE DE DECONTARE
    Denumirea completă a Beneficiarului ........................
    Forma de organizare ..................................................
    Forma de proprietate .................................................. (publică/privată)
    Înregistrat cu cod de identificare fiscală ............, cont nr. .........., deschis la Trezoreria ....................
    Adresa: localitatea ..........................., str. ............................ nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ............, cod poştal .........., telefon (fix şi mobil) ..........., fax ..............., e-mail ........., website .......
    Reprezentat/Reprezentată legal de .........., în calitate de .........., prin .....................
    Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal ........................, cod numeric personal ................., posesor al actului de identitate tip ...., seria ...... nr. .........., eliberat de către ............................ la data de ..............., domiciliat/cu reşedinţa în localitatea ................, str. ........................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .............., cod poştal......., telefon (fix şi mobil)................, fax ................., e-mail .....................
    În baza Contractului de finanţare nerambursabilă nr. ....../N/......., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de decontare pentru suma de .......... lei (în cifre şi litere).
    Prin prezenta sunt solicitate la decontare cheltuieli aferente următoarelor/următoarei facturi fiscale:
    1. .......................................
    2. .......................................

    De asemenea, prezenta cerere de decontare este însoţită şi de documentele justificative conform prevederilor contractuale.
    Situaţia finanţării la data prezentei cereri de decontare

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├──────────────┬─────────┬─────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │Suma │ │
│ │Suma │Suma │ │ │totală │ │
│ │acordată │acordată │Suma │Suma │trasă din │ │
│Suma totală │până la │până la │solicitată│aprobată │finanţare,│Suma │
│aprobată │data │data │prin │prin │inclusiv │rămasă de │
│contractului │prezentei│prezentei│prezenta │prezenta │suma │tras din │
│de finanţare │prin │prin │cerere de │cerere de│aprobată │finanţarea│
│nerambursabilă│cereri de│cereri de│decontare │decontare│prin │aprobată │
│ │decontare│avans │ │ │prezenta │ │
│ │ │ │ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │ │decontare │ │
├──────────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 = 2 + 3 │7 = 1 – 6 │
│ │ │ │ │ │+ 5 │ │
├──────────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
└──────────────┴─────────┴─────────┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────┘


    Subsemnatul, ............................., declar că am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, şi garantez că documentele depuse în vederea decontării respectă cerinţele ghidului de finanţare a Programului privind închiderea depozitelor de deşeuri municipale neconforme.
    Administraţia Fondului pentru Mediu

┌───────────┬──────────────────────────────┐
│Preşedinte,│Reprezentant legal: │
│ │.............. │
├───────────┼──────────────────────────────┤
│…………………… │Numele şi prenumele │
│ │..............................│
├───────────┼──────────────────────────────┤
│ │Funcţia │
│ │........................... │
├───────────┼──────────────────────────────┤
│ │Semnătura │
│ │......................... │
├───────────┼──────────────────────────────┤
│ │Data │
│ │..............................│
└───────────┴──────────────────────────────┘



    ANEXA 7

    la contract




    PROCES-VERBAL DE COMPENSAŢIE
    Nr. ................... din data ......................
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sector 6, cod poştal 060031, cod de identificare fiscală 14715650, reprezentată legal prin ............................................... - preşedinte,
    în baza Contractului de finanţare nerambursabilă nr. ........./N/.................. (categoria de programe/ proiecte: ...), Beneficiar: .................., cu sediul în ................................., cod de identificare fiscală ...............,
    părţile constată de comun acord stingerea prin compensaţie a datoriilor reciproce până la nivelul sumei de ...............
    Obligaţii care se sting prin compensaţie:

┌─────────────┬─────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┐
│Valoarea │ │ │ │ │
│cheltuielilor│ │ │Valoarea │ │
│eligibile │ │Valoarea │creanţei │Titularul │
│aferente │Valoarea creanţei│creanţei │rămase │creanţei │
│cererii de │de recuperat de │de │neacoperită│rămase │
│decontare │la Beneficiar │compensat│în urma │neacoperită │
│depuse, care │ │[lei] │compensării│în urma │
│poate fi │ │ │[lei] │compensării**│
│finanţată │ │ │ │ │
│[lei] │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┬───────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Debit │Dobânzi│ │ │ │
│ │principal│[lei]* │ │ │ │
│ │[lei] │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├─────────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────────┴───────┴─────────┴───────────┴─────────────┘


    Compensaţia se va evidenţia în contabilitatea părţilor conform prezentului proces-verbal de compensaţie.
    Prezentul proces-verbal a fost încheiat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.

┌────────────────────────┬─────────────┐
│Administraţia fondului │Beneficiar***│
│pentru mediu*** │ │
├────────────────────────┴─────────────┤
└──────────────────────────────────────┘

    * Dobânzile se vor calcula până la data stingerii obligaţiilor prevăzute în coloanele 2-3 şi, după caz, vor face obiectul unui nou proces-verbal de compensaţie.
    ** Beneficiar al finanţării sau AFM.
    *** Prin reprezentant legal.

    ANEXA 8

    la contract




    Nr. de înregistrare la Autoritate ....................
    RAPORT DE FINALIZARE
    Denumire Beneficiar: .......................................................
    Denumirea completă: .......................................................
    Forma de organizare: ......................................................
    Adresa: ............................................................................
    Tel/Fax/E-mail: .................................................................
    A. Date generale ale proiectului
    Titlul proiectului: ...............................................................
    Durata proiectului (nr. luni): .............................................
    Data semnării contractului de finanţare: ..........................
    Valoarea contractului de finanţare: ..................................
    Data începerii proiectului: ................................................
    Data finalizării proiectului: ................................................

┌─────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├───────────┬───────────┬─────────┬───────────┤
│Valoarea │Valoarea │ │Contribuţie│
│totală a │contractată│Valoarea │proprie │
│proiectului│pentru │finanţată│beneficiar │
│ │finanţare │ │ │
├───────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
│1 │2 │3 │4 = 1 – 3 │
├───────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
└───────────┴───────────┴─────────┴───────────┘


    B. Rezultatele proiectului
    Obligaţiile de mediu îndeplinite:
    1. .................
    2. .................
    3. .................


    C. Analiza postimplementare
    C1. Factori majori care au afectat derularea şi rezultatele implementării proiectului (Dacă au existat, comentaţi modul în care aceşti factori au influenţat derularea şi rezultatele implementării proiectului.)
    Factori care au determinat întârzieri în derularea activităţilor proiectului ...................
    Factori care au afectat îndeplinirea obiectivelor proiectului ............
    Factori care au determinat modificări în structura aprobată a bugetului proiectului ..............
    Factori care au influenţat pozitiv proiectul .............................

    C2. Acţiuni de promovare a rezultatelor proiectului (activităţi de promovare, materiale promoţionale, prezentări în pagini web etc.)
    .........................................................................................
    Reprezentant legal autorizat:
    Numele şi prenumele reprezentantului legal al societăţii/organizaţiei: ..............
    Funcţia: ............................................................................


    Semnătura şi ştampila: ...................................................
    Coordonatorul proiectului:
    Numele şi prenumele: .....................................................
    Funcţia: ...........................................................................
    Semnătura: ......................................................................


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016