Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANŢARE din 30 decembrie 2024  a Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID DE FINANŢARE din 30 decembrie 2024 a Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1325 bis din 30 decembrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.346 din 30 decembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1325 din 30 decembrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
        Ghidul de finanţare
        Ghidul de finanţare, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a furniza informaţii esenţiale cu privire la derularea Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A., denumit în continuare program.

    ART. 2
        Scopul, obiectul şi indicatorii de performanţă ai programului
    (1) Scopul programului îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii mediului prin implementarea unor investiţii privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A. în vederea pregătirii pentru atingerea obiectivelor de decarbonare al sistemului energetic naţional, precum şi la asigurarea flexibilităţii şi adecvanţei acestuia.
    (2) Obiectul programului vizează finanţarea cheltuielilor aferente proiectelor constând în investiţii pentru reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A., aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    (3) Indicatorii de performanţă ai programului sunt:
    a) I1 - scăderea anuală a gazelor cu efect de seră (echivalent tone de CO_2). Se va calcula ca sumă a cantităţii de gaze cu efect de seră diminuate prin implementarea proiectului. Cantitatea de gaze cu efect de seră diminuată în cadrul fiecărui proiect este cea prevăzută în raportul de finalizare, respectiv în raportul anual de monitorizare, unde: (a se vedea imaginea asociată)
        unde:
        I1 = reducerea anuală a cantităţii de gaze cu efect de seră (echivalent tone CO_2);
        Q = cantitatea de CO_2 diminuată în cadrul proiectului implementat;
        n = numărul de proiecte finalizate.


    b) I2 - Lungimea reţelelor inteligente de transport a gazelor naturale (km), unde:
        I2 = Lungimea reţelei de transport a gazelor naturale nou construite, cu cel puţin o funcţionalitate inteligentă propusă prin proiect.


    (4) Indicatorii de performanţă la nivel de proiect se vor declara de către beneficiar în raportul de finalizare şi în fiecare raport de monitorizare depus anual la Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea îndeplinirii obligaţiilor stabilite de Comisia Europeană conform art. II alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 204/2013 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
        Sursa de finanţare pentru derularea programului
    (1) Finanţarea programului se realizează din veniturile rezultate din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră încasate la Fondul pentru mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
    (2) Programul are caracter multianual şi se desfăşoară la nivel naţional.

    ART. 4
        Definiţii
    (1) În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) beneficiar - solicitantul al cărui dosar de finanţare a fost aprobat în vederea finanţării şi a încheiat contract de finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) cerere de finanţare nerambursabilă - solicitarea completată conform anexei nr. 1 la prezentul ghid şi transmisă de către solicitant în cadrul sesiunii de înscriere, în vederea obţinerii finanţării;
    c) cerere de decontare - solicitarea completată de beneficiar conform anexei nr. 3 la prezentul ghid, în baza căreia se face decontarea contravalorii cheltuielilor eligibile, în limita sumelor acordate cu titlul de finanţare, prevăzute prin contractul de finanţare, în condiţiile prezentului ghid;
    d) contract de finanţare - actul juridic încheiat între beneficiar şi Administraţia Fondului pentru Mediu, în baza căruia se acordă finanţarea, sub rezerva îndeplinirii obligaţiilor şi respectării termenelor stabilite în cuprinsul acestuia, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ghid;
    e) dosar de finanţare - cererea de finanţare nerambursabilă, însoţită de documentaţia prevăzută la art. 12 din ghidul de finanţare şi care trebuie transmisă de către solicitant în vederea încheierii contractului de finanţare cu AFM;
    f) lucrări de reabilitare şi/sau extindere - lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric pentru reabilitarea şi/sau extinderea reţelelor de transport a gazelor existente;
    g) data înscrierii în program - data la care solicitantul a transmis dosarul de finanţare şi a recepţionat confirmare de înscriere în program;
    h) obiectiv de investiţii - rezultatul scontat la investirea de capital pe timp limitat, ca urmare a realizării unuia sau mai multor obiecte de investiţii, situate pe un amplasament distinct delimitat, care asigură satisfacerea cerinţelor formulate de beneficiarul investiţiei şi de investitor;
    i) sesiune de înscriere - perioadă determinată, pe parcursul căreia solicitantul se poate înscrie în cadrul programului, prin transmiterea dosarului de finanţare;
    j) reţea de transport a gazelor - ansamblul de conducte conectate între ele, inclusiv instalaţiile şi echipamentele aferente pentru vehicularea gazelor naturale, conform reglementărilor tehnice specifice;
    k) solicitant - Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A. care se înscrie în cadrul programului;
    l) raport de finalizare - raportul întocmit de beneficiar conform anexei nr. 4 la ghid, transmis la Administraţia Fondului pentru Mediu în termen de 30 zile de data virării ultimei tranşe de finanţare;
    m) raport de monitorizare - raportul întocmit de beneficiar conform anexei nr. 5 la ghid, transmis la Administraţia Fondului pentru Mediu în perioada de monitorizare a proiectului.

    (2) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele reguli de interpretare:
    a) termenul "zi" sau "zile" reprezintă zi calendaristică ori zile calendaristice, dacă nu se specifică altfel. Termenul se calculează fără a se lua în calcul prima şi ultima zi, iar când ultima zi cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează. Documentele şi actele solicitate prin ghid pot fi utilizate şi în data eliberării lor;
    b) cu excepţia unor prevederi contrare, cuvintele la forma de singular includ şi forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.

    (3) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele acronime:
    a) AFM - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) SF - studiu de fezabilitate;
    c) TVA - taxa pe valoarea adăugată.


    ART. 5
        Organizarea sesiunii de înscriere
    (1) Anual, se pot organiza una sau mai multe sesiuni de înscriere, în limita sumei alocate cu titlul de finanţare în condiţiile prevăzute la art. 3.
    (2) Pentru organizarea sesiunii de înscriere se aprobă prin dispoziţie a preşedintelui AFM:
    a) perioada sesiunii de înscriere;
    b) suma alocată sesiunii de înscriere şi valoarea care poate fi acordată cu titlul de finanţare;
    c) modalitatea de transmitere a dosarului de finanţare.

    (3) Analiza dosarelor de finanţare se poate realiza prin externalizarea serviciilor aferente acestor activităţi sau prin cooptarea de personal din alte instituţii publice sau autorităţi publice centrale, cu aprobarea conducătorilor acestora.

    ART. 6
        Etapele programului
        Etapele programului sunt următoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a AFM a anunţului de deschidere a sesiunii de înscriere;
    b) înscrierea solicitantului în program prin transmiterea la AFM a dosarelor de finanţare;
    c) verificarea conformităţii administrative a documentelor transmise şi a eligibilităţii solicitantului;
    d) publicarea pe pagina de internet a AFM a proiectelor aprobate/respinse pentru finanţare;
    e) depunerea şi soluţionarea contestaţiilor;
    f) încheierea contractelor de finanţare;
    g) implementarea proiectului;
    h) monitorizarea proiectului;
    i) raportarea către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului a modului de utilizare a sumelor acordate cu titlul de finanţare din veniturile obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.


    CAP. II
    Eligibilitatea solicitantului şi a proiectului, dosarul de finanţare
    ART. 7
        Cuantumul finanţării
    (1) Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale fiecărui proiect, în limita sumelor alocate prin bugetul Fondului pentru mediu, cu această destinaţie.
    (2) Valoarea maximă a finanţării care poate fi acordată la nivelul fiecărui proiect, este cea aprobată prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 8
        Categorii de solicitanţi eligibili
        Sub rezerva îndeplinirii cumulative a criteriilor de eligibilitate prevăzute la art. 9, Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A. este eligibilă pentru a participa în cadrul programului.

    ART. 9
        Criterii de eligibilitate a solicitantului
    (1) În cadrul prezentului program este eligibilă Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A. care îndeplineşte cumulativ următoarele criterii la data înscrierii în program:
    a) acţionează în nume propriu;
    b) nu a fost condamnată pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
    c) şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi amenzilor către bugetul de stat, bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi are sediul, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;
    d) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investiţiei care urmează a fi realizată prin program;
    e) nu este sub incidenţa prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Solicitantul este obligat să respecte condiţiile de eligibilitate pe toată perioada de implementare a proiectului.

    ART. 10
        Criterii de eligibilitate a proiectului
    (1) Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ următoarele criterii:
    a) sumele destinate finanţării şi condiţiile de acordare a acesteia sunt aprobate prin hotărâre a Guvernului;
    b) vizează reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.;
    c) nu a beneficiat de finanţare pentru acelaşi investiţii din fonduri publice naţionale ori din fonduri comunitare ori din ajutoare de stat/minimis.

    (2) Este eligibil proiectul care îndeplineşte următoarele condiţii referitoare la amplasamentul proiectului:
    a) imobilele necesare înfiinţării şi funcţionării investiţiei sunt puse la dispoziţia proiectului;
    b) lucrările aferente investiţiilor sunt autorizate în construcţii, în condiţiile legii;
    c) există angajamentul solicitantului de asigurare a menţinerii dreptului de proprietate/concesiune/superficie/dreptul de administrare asupra imobilelor (teren şi/sau clădire) unde se realizează investiţia, pe toată perioada de implementare a proiectului, precum şi de aplicare a prevederilor legale aplicabile în domeniul implementării proiectelor de importanţă naţională în domeniul gazelor naturale.


    ART. 11
        Categorii de cheltuieli eligibile
    (1) Sunt eligibile următoarele categorii de cheltuieli aferente investiţiei de bază:
    a) cheltuielile care sunt efectuate pentru reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A, instalaţiile, echipamentele şi dotările aferente funcţionalităţilor inteligente, în special, dar fără a fi limitate la:
    i. instrumente inteligente în domeniul presiunii, debitelor, contorizării, inspecţiei interioare a conductelor, odorizare, protecţie catodică, reacţii anticipative, trasabilitate, senzori/detectoare, regulatoare de distribuţie, robinete cu acţionare de la distanţă, robinete debit exces şi deconectare de la distanţă, contoare inteligente, căi de comunicaţie pentru controlul reţelei inteligente de gaze, dispecerate pentru operatorii de distribuţie, aplicaţii SCADA, GIS, facturare inteligentă, etc);
    ii. tehnologii IT integrate care permit integrarea activităţilor participanţilor pe piaţa gazelor în procesele de transmitere, distribuţie, stocarea şi utilizarea gazelor prin participarea activă a utilizatorilor finali la creşterea eficienţei reţelelor de gaz;
    iii. tehnologii care să asigure o fiabilitate sporită a aprovizionării cu gaze naturale, să asigure un acces continuu, sigur şi rentabil la gaz şi să ofere, de asemenea, capacităţi tehnice pentru a oferi clienţilor servicii noi care să optimizeze consumul de gaz;

    b) construirea staţiilor de reglare, măsurare - predare a gazelor naturale şi a racordului la Sistemul de Transport existent exclusiv în scopul alimentării unei reţele inteligente de distribuţie propusă printr-un proiect.

    (2) Nu sunt eligibile cheltuielile:
    a) bancare, respectiv comisioanele bancare, diferenţele de curs valutar etc;
    b) de amortizare/de leasing;
    c) aferente:
    i. auditului financiar;
    ii. managementului de proiect ori remunerarea unor activităţi de asistenţă pentru management-ul proiectelor, supervizarea lucrărilor etc.;
    iii. plăţii drepturilor salariale a membrilor UIP constituit la nivelul solicitantului;
    iv. informării şi publicităţii proiectului;
    v. contribuţiei în natură;
    vi. cu achiziţia de mijloace de transport pentru managementul operaţiunii;
    vii. cu închirierea.


    (3) Pentru a fi eligibile, cheltuielile propuse la finanţare din Fondul pentru mediu trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) sunt aferente investiţiilor/lucrărilor, achiziţiilor de bunuri contractate şi/sau achiziţionate/efectuate în vederea implementării proiectului propus spre finanţare;
    b) nu au fost decontate din alte fonduri europene nerambursabile, fonduri publice naţionale ori din ajutoare de stat/de minimis şi nu este în vigoare niciun contract de finanţare destinat susţinerii respectivelor investiţii încheiat de beneficiar cu autorităţi/instituţii naţionale/internaţionale;
    c) nu fac obiectul unor contestaţii în curs de soluţionare ori a unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
    d) sunt efectuate după încheierea contractelor de finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu;
    e) se încadrează în valoarea sumelor aprobate prin hotărârea Guvernului.

    (4) Valoarea maximă a proiectului inclusă în cererea de finanţare este cea stabilită prin hotărâre a Guvernului.
    (5) Solicitantul este obligat să susţină din surse proprii cheltuielile care:
    a) nu sunt eligibile potrivit prezentului ghidului de finanţare;
    b) depăşesc valorile stabilite prin hotărâre a Guvernului.


    ART. 12
        Dosarul de finanţare
        Dosarul de finanţare va cuprinde următoarele documente:
    a) cererea de finanţare nerambursabilă, semnată cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere, conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicitul acestuia;
    b) împuternicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal, după caz;
    c) actul de identitate al reprezentantului legal sau al împuternicitului solicitantului;
    d) documentul doveditor al deschiderii contului la bancă;
    e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii în program;
    f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii în program;
    g) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului, de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, sau declaraţia pe propria răspundere în care solicitantul să menţioneze fie că nu are calitatea de contribuabil la Fondul pentru mediu, fie, în caz contrar, că şi-a îndeplinit toate obligaţiile la Fondul pentru mediu, respectiv a depus toate declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru mediu şi nu figurează cu obligaţii de plată restante la bugetul Fondului pentru mediu, la data depunerii dosarului de finanţare.


    CAP. III
    Proceduri privind verificarea dosarelor de finanţare
    ART. 13
        Verificarea cererilor de finanţare
    (1) AFM analizează dosarele de finanţare, verifică conformitatea documentelor, eligibilitatea solicitantului, şi stabileşte dacă sumele solicitate şi investiţiile se încadrează în prevederile hotărârii Guvernului.
    (2) AFM poate solicita clarificări, lămuriri, furnizare de date/informaţii sau documente.

    ART. 14
        Avizarea proiectelor
    (1) Comitetul director al AFM avizează şi propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele selectate pentru a fi finanţate din Fondul pentru mediu.
    (2) Comitetul director al AFM aprobă lista proiectelor respinse.

    ART. 15
        Aprobarea proiectelor pentru finanţare
        Comitetul de avizare adoptă hotărârea privind aprobarea finanţării proiectelor avizate de Comitetul director al AFM.

    ART. 16
        Comunicarea rezultatelor
    (1) Lista proiectelor aprobate pentru finanţare din Fondul pentru mediu şi Lista proiectelor respinse se publică pe pagina de internet a AFM.
    (2) Rezultatele procesului de analiză se comunică solicitanţilor prin e-mail.

    ART. 17
        Contestaţii
    (1) Solicitantul poate formula contestaţie împotriva deciziei Comitetului director şi/sau hotărârii Comitetului de avizare, în termen de 30 de zile de la data publicării listei pe pagina de internet a AFM, potrivit art. 16 alin. (1).
    (2) Contestaţia se poate transmite la AFM, inclusiv în format electronic, în termenul prevăzut la alin. (1).
    (3) Contestaţia va fi semnată olograf sau cu semnătură digitală calificată a reprezentantului legal, ori a împuternicitului solicitantului, după caz, şi va cuprinde următoarele elemente, sub sancţiunea respingerii ca inadmisibilă:
    a) atributele de identificare ale contestatarului;
    b) numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului solicitantului;
    c) codul unic de înregistrare al cererii de finanţare;
    d) obiectul contestaţiei;
    e) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia.

    (4) AFM soluţionează contestaţiile în termen de 30 de zile de la data înregistrării acestora.
    (5) Listele cuprinzând contestaţiile admise sau respinse se vor publica pe pagina de internet a AFM, iar deciziile de soluţionare vor fi comunicate contestatarilor, în condiţiile legii.
    (6) Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 18
        Perfectarea contractului de finanţare şi acordarea finanţării
    (1) AFM pune la dispoziţia solicitantului aprobat, prin intermediul mijloacelor electronice, contractul de finanţare.
    (2) În termen de 15 zile de la recepţionarea acestuia, solicitantul aprobat îl va semna cu semnătură electronică calificată şi îl va transmite AFM utilizând mijloacele electronice.
    (3) Netransmiterea în termenul prevăzut la alin. (2) a contractului de finanţare semnat constituie renunţare la finanţare.
    (4) Contractul intră în vigoare la data semnării acestuia de ultima parte şi îşi încetează valabilitatea la împlinirea unui termen de 5 ani de la data finalizării implementării proiectului, astfel cum rezultă din raportul de finalizare întocmit de beneficiar.
    (5) Durata de implementare a proiectului este de 3 ani de la data încheierii contractului de finanţare, iar în situaţii justificate, aceasta poate fi prelungită, cu acordul AFM.
    (6) Valoarea aprobată spre finanţare nu poate fi suplimentată faţă de cea aprobată iniţial, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.
    (7) Sumele acordate cu titlul de finanţare în cadrul Programului nu pot face obiectul executării silite prin poprire potrivit Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Acordarea finanţării se face cu respectarea de către beneficiar a prevederilor art. 15^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (9) Până la data încheierii contractului, AFM are dreptul să modifice şi/sau să completeze modelul de contract, ulterior orice modificare şi/sau completare realizându-se cu acordul ambelor părţi, exprimat prin act adiţional.
    (10) În cazul nerespectării clauzelor contractuale şi a obligaţiilor asumate de beneficiar în cadrul Programului, AFM poate anula sau recupera finanţarea, iar contractul poate fi reziliat, cu îndeplinirea formalităţilor specifice de notificare.
    (11) În cazul recuperării finanţării, la valoarea de recuperat se adaugă dobânzi calculate de la data plăţilor efectuate cu titlu de finanţare, până la data recuperării sau a rambursării integrale, în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (12) Stingerea creanţelor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se poate face inclusiv prin compensare, în condiţiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (13) Contractul de finanţare îşi încetează valabilitatea la împlinirea unui termen de 12 luni calculat de la intrarea în vigoare a contractului de finanţare, dacă beneficiarul nu depune înăuntrul acestui termen nicio cerere de decontare.

    ART. 19
        Mecanismul de decontare
    (1) Sumele aprobate cu titlul de finanţare, în baza contractelor de finanţare încheiate conform art. 18, sunt acordate beneficiarului în urma verificării de AFM a cheltuielilor cuprinse în cererile de decontare depuse la nivel de proiect.
    (2) Cererea de decontare se depune prin intermediul mijloacelor electronice, în interiorul duratei de implementare a proiectului.
    (3) Fiecare cerere de decontare va fi însoţită de documentele justificative prevăzute în anexa nr. 2 la contractul de finanţare.
    (4) În cazul în care beneficiarul depune la AFM mai multe cereri de decontare, beneficiarul este obligat să depună dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu pentru facturile depuse la cererea de decontare anterioară.

    ART. 20
        Condiţii generale cu privire la decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) În baza cererii de decontare, AFM finanţează suma cheltuielilor eligibile în limita sumei aprobate cu titlul de finanţare şi în urma verificării documentelor justificative.
    (2) Beneficiarul este obligat să prezinte orice document solicitat şi care are legătură cu proiectul finanţat din Fondul pentru mediu.
    (3) AFM decontează cheltuieli efectuate după încheierea contractelor de finanţare.

    ART. 21
        Aplicarea regulilor privind ajutorul de stat
        Pentru proiectele implementate prin Program, beneficiarul va respecta prevederile aplicabile din regulamentele privind ajutorul de stat/ajutoarele de minimis.

    ART. 22
        Achiziţiile publice
    (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publică, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publică şi realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice revine beneficiarului.
    (2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie, beneficiarul finanţării trebuie să aibă în vedere faptul că AFM va finanţa doar cheltuieli eligibile.

    ART. 23
        Reguli de publicitate
    (1) Beneficiarul finanţării este obligat să instaleze un panou de informare într-un loc vizibil publicului, la sediul beneficiarului sau la punctele de lucru ale acestuia, să îl menţină şi să îl întreţină în bună stare pe toată durata de implementare şi monitorizare a proiectului.
    (2) Caracteristicile panoului sunt următoarele:
    a) dimensiunile panoului de informare vor fi de minimum 1,5 m x 2 m;
    b) panoul trebuie confecţionat dintr-un material rezistent, astfel încât să se asigure durabilitatea în timp şi la condiţiile meteo;
    c) fundalul recomandat pentru panoul de informare este de culoare albă, iar textul scris cu negru, asigurându-se astfel lizibilitatea;
    d) pentru realizarea unitară a acestora se va utiliza fontul Calibri;
    e) mărimea corpului literei variază în funcţie de spaţiul disponibil, cu condiţia asigurării vizibilităţii informaţiilor.

    (3) Elementele obligatorii pentru panoul de informare sunt:
    a) sigla AFM, împreună cu textul "Finanţat din Fondul pentru mediu", care să ocupe cel puţin 25% din suprafaţa panoului de informare;
    b) titlul Programului;
    c) pagina de internet a Programului - www.afm.ro;
    d) numele beneficiarului;
    e) numele proiectului;
    f) valoarea finanţării nerambursabile a proiectului;
    g) data începerii şi finalizării investiţiei.


    ART. 24
        Publicarea informaţiilor relevante privind programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe pagina de internet a AFM, www.afm.ro, şi/sau a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, www.mmediu.ro.
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile sunt cele comunicate oficial de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi de către AFM.

    ART. 25
        Păstrarea documentelor
    (1) AFM păstrează documentele şi informaţiile gestionate în cadrul Programului în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) În condiţiile în care AFM consideră necesar, se poate solicita transmiterea documentelor în original, în copie legalizată sau în copie certificată "conform cu originalul" atât pentru documentele aferente dosarului de finanţare, cât şi pentru cele prezentate în cererile de decontare.

    ART. 26
        Monitorizare
    (1) Monitorizarea investiţiilor/proiectelor finanţate în cadrul programului se realizează de AFM pe o perioadă de 5 ani de la data depunerii raportului de finalizare întocmit de către beneficiar în termen de 30 de zile de la virarea ultimei tranşe de finanţare.
    (2) Beneficiarul este obligat să menţină funcţională investiţia realizată în cadrul Programului, precum şi întreaga documentaţie aferentă proiectului, pe întreaga perioadă de monitorizare, respectiv pe o perioadă de 5 ani de la data finalizării implementării proiectului.
    (3) Beneficiarul are obligaţia să transmită la AFM un raport de monitorizare, anual, pe toată perioada supusă monitorizării, întocmit conform anexei nr. 5 la ghid, în cuprinsul căruia se va prezenta cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră ce a fost diminuată în perioada raportată precum şi procentul aferent energiei economisite, ca urmare a implementării proiectului.
    (4) La finalul perioadei de monitorizare, beneficiarul are obligaţia să transmită AFM un raport final de monitorizare cu informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, în formatul solicitat de AFM.
    (5) Beneficiarul are obligaţia să finalizeze în integralitate proiectul propus spre finanţare şi să prezinte proces verbal de terminare a lucrărilor până la data de 31.12.2027.
    (6) Beneficiarul are obligaţia de a permite reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului, pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile legate de proiect.
    (7) În situaţia în care AFM constată nerespectarea condiţiilor de acordare a finanţării, notifică beneficiarul în vederea remedierii, după caz, a deficienţei respective.
    (8) În situaţia în care, în termen de 30 de zile de la primirea notificării, beneficiarul nu remediază deficienţa prevăzută la alin. (6), AFM procedează la recuperarea sumelor acordate cu titlul de finanţare, care se fac venit la Fondul pentru mediu, potrivit art. 9 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit art. 15^4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (9) Stingerea creanţelor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se poate face inclusiv prin compensare, în condiţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (10) AFM poate solicita beneficiarului orice alte date, informaţii şi/sau documente relevante în legătură cu finanţarea acordată, pe perioada supusă monitorizării.

    ART. 27
        Responsabilităţi privind gestionarea datelor cu caracter personal
        AFM răspunde, în condiţiile legii, pentru gestionarea datelor cu caracter personal aparţinând persoanelor participante în cadrul Programului, pe care aceasta le prelucrează. Prin transmiterea cererii de finanţare în program şi încheierea contractului de finanţare, solicitantul/beneficiarul proiectului declară că este de acord cu privire la gestionarea şi prelucrarea de către AFM a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în prezentul ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

    ART. 28
        Anexe
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ghid.

    ANEXA 1

                                     CERERE
                             de finanţare nerambursabilă
        Titlul programului: Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
    A1. Date generale
        Titlul proiectului ................................
        Denumirea solicitantului: Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
        Codul de înregistrare fiscală .....................
        Cont Bancar: ......................................
        Adresa sediului social ............................
        Locaţia de implementare a proiectului (traseul conductei) .................
        Date de contact sediu: tel ..........., fax ..........., e-mail ...........
        Prin reprezentant legal/împuternicit (numele şi prenumele), act de identitate C.I ...... seria .... nr. ......

    B. Finanţare solicitată
        Solicitantul .............., prin reprezentantul legal/împuternicitul .................., solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de ........... lei (în litere .........), reprezentând ..............% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
        Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de ............. lei (în litere .................).
        Cheltuielile eligibile din cadrul proiectului:

┌────┬─────────────────────────┬───────┐
│Nr. │ │Valoare│
│crt.│Cheltuieli eligibile │fără │
│ │ │TVA* │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Cheltuieli aferente │ │
│1. │investiţiei de bază, │ │
│ │conform hotărârii │ │
│ │Guvernului │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Total │ │
└────┴─────────────────────────┴───────┘

        *) TVA nu este eligibil.


    C. Declaraţie pe propria răspundere
        Subsemnatul, ..............., având datele de identificare menţionate la lit. A, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:
    a) solicitantul a transmis dosarul de finanţare în nume propriu;
    b) solicitantul nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă;
    c) solicitantul nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru realizarea investiţiei care urmează a fi efectuată prin Programul finanţat din Fondul pentru mediu;
    d) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare;
    e) nu este sub incidenţa Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) cheltuielile solicitate pentru a fi finanţate din Fondul pentru mediu respectă condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 11 din ghidul de finanţare;
    g) proiectul propus spre finanţare respectă criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 10 din ghidul de finanţare;
    h) sunt de acord cu privire la prelucrarea de către AFM a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în ghidul de finanţare sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici;
    i) am luat cunoştinţă de faptul că prezentarea eronată sau falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite cu titlul de finanţare în cadrul Programului.

        Subsemnatul, .........., înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea datelor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare transmis, inclusiv documentele financiare, garantând, de asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
        Prin semnarea prezentei cereri de finanţare confirm că am înţeles şi mi-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.

    D. Declaraţie privind prelucrarea datelor cu caracter personal administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti, telefon 021.317.02.87, colectează şi prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).Prin acest document, Administraţia Fondului pentru Mediu informează persoanele vizate ale căror date sunt colectate cu privire la modul în care sunt utilizate aceste date şi despre drepturile care li se cuvin.
    a) Date de contact
        Administraţia Fondului pentru Mediu
        Adresa: Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti
        Număr de telefon: 021.317.02.87

    b) Date de contact ale responsabilului cu protecţia datelor:
        E-mail: dpo@afm.ro
        Adresa: Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti
        Număr de telefon: (021) 319.48.49, (021) 319.48.50, fax: (021) 317.02.89

    c) Scopurile prelucrării datelor cu caracter personal administraţia Fondului pentru Mediu colectează date cu caracter personal, pe care le poate prelucra în scopuri precum implementarea tehnică, implementarea financiară (plata) şi monitorizare. Astfel, prelucrarea datelor personale se realizează, fără a fi limitativ, pentru următoarele:
    - verificarea cererilor de finanţare;
    – selectarea proiectelor finanţate;
    – stabilirea obligaţiilor contractuale;
    – autorizarea plăţii către beneficiari;
    – efectuarea plăţii către beneficiari;
    – înregistrarea angajamentelor de plată şi a plăţilor;
    – managementul informatic al plăţilor realizate către beneficiarii proiectelor.
        Temeiul prelucrării este constituit din cererea de finanţare, contractul de finanţare şi prevederile legale aplicabile. Astfel, pentru a facilita desfăşurarea activităţilor aflate în legătură cu cererea de finanţare şi contractul de finanţare, precum şi în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale, comunicăm aceste date către autorităţi publice, terţi sau împuterniciţi.


    d) Destinatari ai datelor cu caracter personal în fluxul de procesare şi stocare, datele cu caracter personal ar putea fi transferate, după caz, următoarelor categorii de destinatari:
    - furnizori, prestatori, terţi sau împuterniciţi implicaţi în mod direct sau indirect în procesele aferente scopurilor mai sus menţionate (furnizori de servicii IT, furnizori de servicii de consultanţă etc.);
    – operatori, titulari de drepturi, autorităţi publice abilitate de lege sau cu care AFM a încheiat protocoale de colaborare în scopul îndeplinirii atribuţiilor specifice conferite de legislaţia europeană şi naţională.

    e) Perioada stocării datelor
        Toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai atât timp cât este necesar, luând în considerare durata contractuală până la îndeplinirea obligaţiilor contractuale, respectiv a scopului, şi (plus) termenele de arhivare prevăzute de dispoziţiile legale în materie, şi/sau atât cât este necesar pentru a ne exercita drepturile legitime (şi drepturile legitime ale altor persoane).

    f) Drepturile persoanei vizate persoanele vizate ale căror date cu caracter personal sunt colectate de către Administraţia Fondului pentru Mediu au următoarele drepturi, conform legislaţiei în domeniu:
    - dreptul de acces;
    – dreptul la rectificarea datelor;
    – dreptul la ştergerea datelor ("dreptul de a fi uitat");
    – dreptul la restricţionarea prelucrării;
    – dreptul la portabilitatea datelor;
    – dreptul la opoziţie;
    – drepturi cu privire la procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri;
    – dreptul la retragerea consimţământului în cazul prelucrării în scop de informare sau promovare;
    – dreptul de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal;
    – dreptul la o cale de atac judiciară;
    – dreptul de a fi notificate de către operator.


        Prin prezenta declar că am fost informat de către Administraţia Fondului pentru Mediu cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
        Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului solicitantului
        ...............................
        Semnătura reprezentantului legal al reprezentantului legal/împuternicitului solicitantului
        ...............................

    ANEXA 2

                                  CONTRACT DE FINANŢARE
                                    nr. ...../.......
        În temeiul prevederilor:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii de Guvern nr. 1102/2024 pentru aprobarea finanţării proiectelor de reabilitare şi/sau extindere a reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A.,

        În baza cererii de finanţare nr depusă de către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. şi aprobată de Administraţia Fondului pentru Mediu,
        a intervenit următorul contract de finanţare între părţile contractante:
        Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod de identificare fiscală 14715650, cont nr. ....., deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin .........., preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,
        şi
        Beneficiarul .........., cu sediul în ......., cod de identificare fiscală .........., cont nr. ....., deschis la ......, reprezentat legal prin ............,
    ART. 1
        Obiectul contractului
    1. AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în sumă de până la ......... lei, pentru realizarea proiectului ".............", conform Hotărârii Guvernului.
        în cadrul Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A., finanţat din Fondul pentru mediu.

    2. Finanţarea se acordă din Fondul pentru mediu pentru cheltuielile eligibile prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract şi numai în limita sumei prevăzute la pct. 1.
    3. Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt efectiv realizate conform documentelor depuse de beneficiar.
    4. Prezentul contract este încheiat sub condiţia rezolutorie a aprobării creditelor de angajament şi bugetare necesare, conform bugetului de venituri şi cheltuieli al AFM şi al Fondului pentru mediu, aprobat anual prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 2
        Destinaţia finanţării
    1. Finanţarea se realizează din veniturile Fondului pentru mediu, obţinute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.
    2. Finanţarea este acordată pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se să o utilizeze conform cererii de finanţare.

    ART. 3
    Valabilitatea contractului, durata de implementare şi perioada de monitorizare a proiectului
    1. Contractul intră în vigoare la data semnării lui de ultima parte şi îşi încetează valabilitatea la împlinirea unui termen de 5 ani de la data finalizării implementării proiectului, respectiv de la data înregistrării la AFM a raportului de finalizare întocmit de către beneficiar.
    2. Termenul de 5 ani prevăzut la pct. 1 constituie perioadă de monitorizare.
    3. Durata de implementare a proiectului este de 3 ani de la data încheierii contractului de finanţare, iar în situaţii justificate, aceasta poate fi prelungită, cu acordul AFM.

    ART. 4
        Mecanismul de decontare
    1. Decontarea cheltuielilor efectuate de către beneficiar se poate face numai după îndeplinirea de către acesta a tuturor condiţiilor prevăzute prin ghidul de finanţare şi prezentul contract.
    2. Plata se efectuează în una sau mai multe tranşe, prin debitarea contului de trezorerie al AFM pe măsura tragerii sumei şi prin creditarea contului nr. ......, deschis de către beneficiar la Trezoreria ......., numai pe bază de cerere de decontare care va fi însoţită de documentele justificative.
    3. Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 15 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.
    4. Valoarea aprobată spre finanţare nu poate fi suplimentată faţă de cea aprobată iniţial, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.
    5. Sumele acordate cu titlul de finanţare în cadrul Programului, nu pot face obiectul executării silite prin poprire potrivit Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. Acordarea finanţării se face cu respectarea de către beneficiar a prevederilor art. 15^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
        Obligaţiile beneficiarului
        Beneficiarul are următoarele obligaţii:
    1. să depună cererile de decontare potrivit ghidului de finanţare şi prezentului contract, fără a depăşi durata de implementare a proiectului;
    2. să folosească finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;
    3. să asigure din surse financiare proprii, cheltuielile care:
    a) nu sunt eligibile potrivit prezentului ghidului de finanţare;
    b) depăşesc valoarea maximă stabilită prin hotărâre a Guvernului.

    4. să asigure executarea proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, Ghidul de finanţare a Programului, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    5. să respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri sau lucrări din finanţarea acordată;
    6. să menţină funcţională investiţia realizată în cadrul Programului pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data depunerii la AFM a raportului de finalizare;
    7. să furnizeze şi să transmită AFM orice informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la solicitare;
    8. să permită reprezentanţilor AFM şi ai instituţiilor/autorităţilor cu atribuţii de verificare şi/sau control accesul la amplasamentul proiectului, în vederea verificării respectării obligaţiilor asumate în realizarea investiţiei;
    9. să întocmească şi să transmită AFM, în termen de 30 de zile de la efectuarea plăţii ultimei cereri de decontare, un raport de finalizare privind realizarea proiectului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul contract;
    10. să notifice AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare în termen de 7 zile de la apariţia următoarelor situaţii:
    a) modificări ale formei juridice de deţinere a terenului pe care se implementează proiectul, modificări ale atributelor de identificare, modificări cu privire la informaţiile furnizate AFM în cererea de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului contract;
    b) criza financiară, deschiderea procedurii de insolvenţă, executarea silită sau oricare altă procedură similară;

    11. să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente, altele decât cele finanţate de AFM;
    12. să fie direct răspunzător pentru întreţinerea, supravegherea şi funcţionalitatea investiţiei pe toată perioada de valabilitate a prezentului contract;
    13. să monteze la sediul beneficiarului sau la punctele de lucru ale acestuia un panou informativ, conform prevederilor ghidului de finanţare;
    14. să permită personalului AFM accesul la sediul acestuia în vederea verificării proiectului;
    15. să întocmească şi să transmită AFM un raport de monitorizare, anual, pe toată perioada de monitorizare;
    16. să nu sponsorizeze/finanţeze activităţi cu impact negativ asupra mediului pe perioada de valabilitate a contractului;
    17. să păstreze documentele transmise în vederea aprobării în cadrul Programului, conform legii, şi să le prezinte la solicitarea AFM;
    18. să transmită AFM, la finalul perioadei de monitorizare stipulate în contract, un raport final de monitorizare cu informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, în formatul solicitat de AFM;
    19. să îşi menţină eligibilitatea pe toată perioada de derulare a proiectului;
    20. să depună toate diligenţele în vederea obţinerii avizelor/autorizaţiilor prevăzute de lege necesare pentru derularea activităţilor proiectului finanţat din Fondul pentru mediu;
    21. să asigure menţinerea condiţiilor referitoare la amplasamentul investiţiilor proiectului, precum şi cu privire la disponibilitatea terenurilor pe care se implementează investiţiile finanţate din Fondul pentru mediu.
    22. să finalizeze în integralitate proiectul propus spre finanţare şi să prezinte proces verbal de terminare a lucrărilor până la data de 31.12.2027.
    23. să transmită AFM, în fiecare an, până la data de 10 a lunii februarie, modul de utilizare a sumelor din veniturile obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de CO2 echivalent, redusă prin implementarea proiectului în anul precedent, precum şi orice alte informaţii suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor, necesare pentru finalizarea raportării către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.


    ART. 6
        Obligaţiile AFM
        AFM are următoarele obligaţii:
    1. să asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM şi al Fondului pentru mediu;
    2. să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.


    ART. 7
        Cazuri de culpă
    1. Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia din obligaţiile sale asumate prin prezentul contract ori care îi revin conform ghidului de finanţare constituie caz de culpă.
    2. Constituie caz de culpă ce atrage suspendarea sau rezilierea contractului şi următoarele fapte ale beneficiarului:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    c) împotriva beneficiarului a fost demarată procedura de executare silită sau a fost instituită o măsură asiguratorie potrivit legii civile sau penale;
    d) situaţia economico-financiară a beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului;
    e) nedepunerea la AFM a raportului de monitorizare în termenele stabilite prin ghidul de finanţare.

    3. AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă, altele decât cele prevăzute la pct. 2, iar, în situaţia în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri de îndată, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă:
    a) sistarea temporară a utilizării finanţării/suspendarea duratei de implementare a proiectului până la remedierea cauzelor care au dus la sistare; în acest caz, perioada de sistare nu se adaugă la durata de implementare a proiectului;
    b) sistarea definitivă cu recuperarea sumelor virate către beneficiar, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit art. 15^4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 8
        Încetarea contractului
    1. Contractul încetează de drept:
    a) la data prevăzută în contract;
    b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la data apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe.

    2. Contractul poate înceta în cazul imposibilităţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, având drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de plată/decizie, de către beneficiar a finanţării primite, la care se adaugă dobânzi calculate în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. În cazul prevăzut la pct. 2, contractul încetează prin acordul părţilor. În situaţia în care beneficiarul are de restituit sume acordate cu titlul de finanţare, acordul se încheie după restituirea de către acesta a valorii integrale datorate.
    4. În cazul nerespectării clauzelor contractuale şi a obligaţiilor asumate de beneficiar în cadrul Programului, AFM recuperează suma finanţată, iar contractul poate fi reziliat.
    5. În cazul recuperării finanţării acordate se datorează dobânzi calculate de la data plăţilor efectuate cu titlu de finanţare până la data recuperării sau a rambursării integrale, în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de plata efectuată de AFM, beneficiarul nu este obligat la restituirea vreunei sume.
    7. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv plata de accesorii, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).

    ART. 9
        Forţa majoră
    (1) Prin forţa majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să-şi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    (2) Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:
    a) de a o notifica celeilalte parţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) să transmită în termen de cel mult 30 zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţa majoră certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;
    c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare;
    d) de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    (3) Dacă nu se procedează la anunţare, în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.
    (4) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    (5) Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile alin. (2) exonerează de răspundere partea care o invocă.
    (6) Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună credinţă în vederea identificării soluţiei cele mai bune:
    a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interes;
    b) modificarea contractului.

    (7) Prevederile de mai sus se aplică şi cazului fortuit.

    ART. 10
        Alte clauze
        Cesiunea

    (1) Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii;

    (2) În caz de imposibilitate, neimputabilă beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM.


    ART. 11
        Conflictul de interese şi confidenţialitate
    1. Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
    2. AFM şi beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi numai cu acordul părţilor prezentului contract.
    3. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.
    4. Beneficiarul se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferinţe şi seminarii cu privire la proiect, să specifice că acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.

    ART. 12
        Alte clauze
    1. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării proiectului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.
    2. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însărcinat cu implementarea proiectului.
    3. În nicio circumstanţă şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune- interese pe durata desfăşurării proiectului şi, ca urmare, AFM nu va aproba nicio cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare.
    4. În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    5. Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia cuprinsă în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    6. Beneficiarul are obligaţia de a despăgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamaţii şi acţiuni în justiţie ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.
    7. Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţă de aceasta.
    8. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligenţele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    9. Sumele acordate cu titlul de finanţare în baza contractului nu pot face obiectul executării silite prin poprire potrivit Legii nr. 134/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
        Jurisdicţie
    1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
    2. În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept comun competente.

    ART. 14
        Notificări
    1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris la următoarele adrese:
    a) pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    b) pentru beneficiar: adresă/e-mail/fax/ ................, cu condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior.

    2. În cazul în care beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM.
    3. Notificările făcute beneficiarului la adresele menţionate la pct. 1 sau 2 se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.

    ART. 15
        Amendamente
    1. Prezentul contract poate fi suspendat, modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, care va fi consemnat într-un act adiţional.
    2. Cererea de modificare a contractului se transmite la AFM cu minimum 30 de zile înaintea datei la care se doreşte să se opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de către beneficiar, pentru care se pot transmite cereri de modificare cu cel puţin 10 zile înaintea datei la care se doreşte să opereze modificarea.
    3. Prezentul contract poate fi suspendat pe o perioadă determinată, cu acordul părţilor, la solicitarea justificată a oricăreia dintre acestea, fără întocmirea unui act adiţional. Perioada de suspendare se adaugă la perioada de implementare a proiectului.

    ART. 16
        Prelucrarea datelor cu caracter personal
    1. Colectarea, prelucrarea şi stocarea/arhivarea datelor cu caracter personal se vor realiza de ambele părţi în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi cu respectarea legislaţiei naţionale în materie, în scopul implementării şi monitorizării proiectului, realizării obiectivului contractului, precum şi în scop statistic.
    2. Datele cu caracter personal, aşa cum sunt clasificate în Regulamentul (UE) 2016/679, vor fi prelucrate de AFM în acord cu legislaţia menţionată pe toată perioada contractuală, inclusiv pe perioada de verificare şi urmărire a obiectivelor contractuale, în scopul şi temeiul legal pentru care s-a perfectat prezentul contract.
    3. Părţile contractuale se vor informa şi notifica reciproc cu privire la orice încălcare a securităţii prelucrării datelor cu caracter personal din prezentul contract, în vederea adoptării de urgenţă a măsurilor tehnice şi organizatorice ce se impun şi în vederea notificării Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), conform obligaţiilor ce decurg din prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
    4. Părţile vor fi exonerate de răspunderea pentru dezvăluirea informaţiilor prevăzute la pct. 3 dacă:
    a) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante în acest sens, cu respectarea prevederilor legale incidente;
    b) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.


    ART. 17
        Publicarea datelor
        Beneficiarul este de acord ca următoarele date să fie publicate de către AFM: denumirea beneficiarului, denumirea proiectului, valoarea totală a finanţării nerambursabile acordate, datele de începere şi de finalizare ale proiectului, locul de implementare a acestuia, principalii indicatori ai proiectului, precum şi plăţile efectuate în cadrul prezentului contract de finanţare.

    ART. 18
        Dispoziţii finale
    1. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii.
    2. Anexele nr. 1-2, pe care beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.
    3. Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării de ultima parte.



┌────────────┬─────────────────────────┐
│AFM │BENEFICIAR │
│Preşedinte, │Prin reprezentant legal, │
│…………….. │……………………….. │
└────────────┴─────────────────────────┘

    ANEXA 1

        la contractul de finanţare
                                     CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE
        Titlul programului: Programul privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.

┌──────────────────────────────────────┐
│Categoriile de lucrări* │
├──────────────────────────────────────┤
│Lucrări de construcţii/montaj: │
│Construcţii montaj conductă transport │
│gaze naturale, pregătită pentru │
│hydrogen │
│Echipamente smart meeting, fibră │
│optică │
└──────────────────────────────────────┘

        *) categoriile de lucrări precizate în Hotărârea Guvernului

┌────────────┬─────────────────────────┐
│AFM │BENEFICIAR │
│Preşedinte, │Prin reprezentant legal, │
│…………….. │……………………….. │
└────────────┴─────────────────────────┘


    ANEXA 2

        la contractul de finanţare
                                                    LISTA
                            documentelor justificative necesare decontării
        Titlul programului: Programul privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
        Sursa de finanţare: Fondul pentru mediu
        Beneficiarul finanţării transmite AFM cererea de decontare, însoţită de următoarele documente justificative:
    a) proces - verbal de lucrări cu defalcarea categoriilor de cheltuieli eligibile/neeligibile, semnat de executant, beneficiar şi dirigintele de şantier, din care rezultă următoarele: cheltuielile facturate şi solicitate la decontare sunt aferente proiectului a cărui finanţare a fost aprobată din Fondul pentru mediu şi prin Hotărâre a Guvernului, respectă prevederile art 10 şi 11 din ghidul de finanţare, precum şi faptul că toate materialele şi echipamentele montate sunt noi;
    b) contracte de achiziţii produse/lucrări şi acte adiţionale care intervin pe parcursul derulării acestora, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare şi pentru proiectele aprobate prin hotărâre a Guvernului;
    c) facturi fiscale emise pentru lucrările executate, cu defalcarea cheltuielilor eligibile şi neeligibile, după caz;
    d) fotografii ale panoului de informare şi publicitate;
    e) alte documente relevante solicitate de AFM pentru procesul de decontare a cheltuielilor proiectului;
    f) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al beneficiarului din care rezultă următoarele:
    - cheltuielile solicitate la decontare sunt efectuate după încheierea contractelor de finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu;
    – cheltuielile solicitate la decontare fac parte din categoria cheltuielilor eligibile prevăzute la art. 10 din ghidul de finanţare.



    ANEXA 3

                                      CERERE DE DECONTARE
                      în cadrul Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea
                      reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând
                       Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
        Nr. de înregistrare la AFM .....................
        Către Administraţia Fondului pentru Mediu
        Denumirea completă a beneficiarului ...............
        Înregistrat cu cod de identificare fiscală ............., cont nr. .............., deschis la .............
        Sediul: localitatea ............, str. ................. nr. ........., bl. ...., sc. ...., et, ....., ap. ....., judeţul/sectorul ........., cod poştal ......., telefon (fix şi mobil) ............, fax ............, e-mail ..........., website ............
        Prin reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal ................, posesor al actului de identitate tip .........., seria nr. ....., eliberat de către ........ la data de .............., e-mail ............,
        în baza Contractului de finanţare nr. ......./........, vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de decontare pentru suma de .............(în cifre şi litere)............. lei.
        Prezenta cerere de decontare este însoţită de documente justificative conform prevederilor contractuale.
        Situaţia finanţării la data prezentei cereri de decontare:

┌─────────┬─────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Suma │ │
│ │ │ │ │totală │ │
│Suma │Suma │ │ │trasă din │ │
│totală │acordată │Suma │Suma │finanţare,│Suma │
│aprobată │de AFM │solicitată│aprobată │inclusive │rămasă de │
│prin │până la │prin │prin │suma │tras din │
│contract │data │prezenta │prezenta │aprobată │finanţarea│
│cu titlul│prezentei│cerere de │cerere de│prin │aprobată │
│de │cereri de│decontare │decontare│prezenta │(1 - 6) │
│finanţare│decontare│ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │decontare │ │
│ │ │ │ │(2 + 4) │ │
├─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
└─────────┴─────────┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────┘


        Subsemnatul, ........, declar pe propria răspundere următoarele:
    a) am respectat prevederile Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru contractele încheiate în cadrul proiectului;
    b) sunt îndeplinite cumulativ criteriile de eligibilitate a proiectului prevăzute în ghidul de finanţare a Programului şi cheltuielile solicitate respectă condiţiile impuse de art. 11 din ghidul de finanţare;
    c) nu am obţinut şi nu sunt pe cale să obţin finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru cheltuielile solicitate prin prezenta cerere;
    d) cheltuielile solicitate la finanţare sunt efectiv realizate şi recepţionate de către beneficiar;
    e) am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii şi garantez că documentele depuse în vederea decontării respectă cerinţele ghidului de finanţare a Programului;
    f) am respectat condiţia menţinerii eligibilităţii beneficiarului pe toată perioada de derulare a proiectului;
    g) cheltuielile solicitate la decontare:
    - sunt efectuate după încheierea contractelor de finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu;
    – fac parte din categoria cheltuielilor eligible prevăzute la art. 10 din ghidul de finanţare;
    – sunt aferente investiţiilor/lucrărilor, achiziţiilor de bunuri contractate şi/sau achiziţionate/efectuate în vederea implementării proiectului propus spre finanţare;
    – nu au fost decontate din alte fonduri europene nerambursabile, fonduri publice naţionale ori din ajutoare de stat/de minimis şi nu este în vigoare niciun contract de finanţare destinat susţinerii respectivelor investiţii încheiat de beneficiar cu autorităţi/instituţii naţionale/internaţionale;
    – nu fac obiectul unor contestaţii în curs de soluţionare ori a unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
    – se încadrează în valoarea sumelor aprobate prin hotărâre a Guvernului.


        Beneficiar
        Reprezentant legal: ...............
        Numele şi prenumele ...............
        Funcţia ...........................
        Semnătura .........................

    ANEXA 4

                                                   RAPORT DE FINALIZARE
                                                      în cadrul
                                  Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea
                            reţelei naţionale de transport al gazelor naturale aparţinând
                            Societăţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
        Nr. de înregistrare la AFM .............
        Denumirea beneficiarului: ..............
        Adresa: ................................
        Tel./Fax/E-mail: .......................
    A. Date generale ale proiectului
        Titlul proiectului: .................................
        Durata proiectului (nr. luni): ......................
        Data semnării contractului de finanţare: ............
        Valoarea contractului de finanţare: .................
        Data începerii proiectului: .........................
        Data finalizării proiectului: .......................

┌────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────────┬─────────┐
│ │ │ │ │Valoarea │ │ │
│ │Nr. │Nr. şi │ │finanţată│Valoarea │Nr. şi │
│Nr. │cererii │data │Valoarea│(AFM) │cheltuielilor│data │
│crt.│de │facturii│facturii│prin │neeligibile │ordinului│
│ │decontare│ │ │cerere de│ │de plată │
│ │ │ │ │decontare│ │ │
└────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴─────────────┴─────────┘


    B. Rezultatele proiectului
     Va fi evidenţiată îndeplinirea indicatorilor de performanţă prevăzuţi la art. 2 alin. (3) din ghidul de finanţare.

    C. Analiza postimplementare
    C1. Factori majori care au afectat derularea şi rezultatele implementării proiectului (Dacă au existat, comentaţi modul în care aceşti factori au influenţat derularea şi rezultatele implementării proiectului.)
        Factori care au determinat întârzieri în derularea activităţilor proiectului ............
        Factori care au afectat îndeplinirea obiectivelor proiectului ...........................
        Factori care au determinat modificări în structura aprobată a bugetului proiectului .....
        Factori care au influenţat pozitiv proiectul ...................

    C2. Acţiuni de promovare a rezultatelor proiectului (activităţi de promovare, materiale promoţionale, prezentări în pagini web etc.)
        ................................


        Beneficiar:
        Numele şi prenumele reprezentantului legal al beneficiarului .......
        Funcţia .......................
        Semnătura .....................

    ANEXA 5

                                     RAPORT DE MONITORIZARE
                      a Programului privind reabilitarea şi/sau extinderea reţelei naţionale
                      de transport al gazelor naturale aparţinând Societăţii Naţionale
                              de Transport Gaze Naturale Transgaz - S.A.
        Nr. de înregistrare la AFM ..........
        Nr. raport de monitorizare: .........
        Perioada supusă raportării: ........... - ..............
    A. Date de identificare/Denumire proiect finanţat: .......
        Beneficiar: ................
        Adresă beneficiar: .........
        Reprezentant legal: ........
        Tel./Fax/E-mail: ...........
        Locaţii/Obiective de implementare: ..............

    B. Date generale ale proiectului
        Data semnării contractului de finanţare: .........
        Nr. contract AFM: ................................
        Data începerii proiectului: ......................
        Data finalizării proiectului: ....................

    C. Centralizator cheltuieli eligibile decontate de AFM în cadrul proiectului:

┌────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────────┬─────────┐
│ │ │ │ │Valoarea │ │ │
│ │Nr. │Nr. şi │ │finanţată│Valoarea │Nr. şi │
│Nr. │cererii │data │Valoarea│(AFM) │cheltuielilor│data │
│crt.│de │facturii│facturii│prin │neeligibile │ordinului│
│ │decontare│ │ │cerere de│ │de plată │
│ │ │ │ │decontare│ │ │
└────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴─────────────┴─────────┘


    D. Rezultatele proiectului exprimate prin indicatorii de performanţă prevăzuţi la art. 2 alin. (3) din ghidul de finanţare:
        I1 - Scăderea anuală a gazelor cu efect de seră (echivalent tone de CO_2);
        I2 - Lungimea reţelelor inteligente de transport gazelor naturale nou construite (km).

    E. Analiza postimplementare
    1. Factori majori care au afectat derularea şi rezultatele implementării proiectului (dacă au existat, comentaţi modul în care aceşti factori au influenţat derularea şi rezultatele implementării proiectului):
        ...............................................

    2. Factori care au determinat întârzieri în implementarea proiectului:
        ...............................................

    3. Factori care au influenţat pozitiv implementarea proiectului:
        ...............................................

    4. Observaţii: ................................

    F. Alte documente care vor fi anexate raportării anuale:
    1. certificatele de calitate şi garanţie emise de producător pentru echipamentele finanţate (copie "conform cu originalul");
    2. procesul-verbal de punere în funcţiune (copie "conform cu originalul");
    3. se vor menţiona perioadele de disponibilitate a echipamentelor finanţate, respectiv perioadele de indisponibilitate (cu motivarea cauzelor: defecţiuni, intervenţii tehnice etc.);
    4. balanţa mijloacelor fixe şi lista de inventar, care să cuprindă componentele obiectivului finanţat de AFM, cu marcarea acestora pe text;
    5. declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte faptul că beneficiarul nu este implicat în operaţiuni ce au ca obiect înstrăinarea, gajarea sau ipotecarea activelor din patrimoniul propriu legate de proiect. Se vor menţiona în declaraţie titlul proiectului şi nr. contractului de finanţare încheiat cu AFM. De asemenea se va specifica în declaraţie faptul că reprezentantul legal, în calitate de persoană declarantă, răspunde pentru corectitudinea şi integritatea informaţiilor cuprinse în raportul de monitorizare înaintat către AFM;
    6. fotografii recente cu echipamentele finanţate, în locaţia de implementare.

        Beneficiar:
        Numele şi prenumele reprezentantului legal al beneficiarului ..........
        Funcţia .............
        Semnătura ............

                                        -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016