Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 1.107 din 20 august 2009, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 605 din 2 septembrie 2009.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Rolul Ghidului de finanţare (1) Ghidul de finanţare a Programului naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, denumit în continuare Ghid de finanţare, constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii esenţiale privind derularea Programului naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, denumit în continuare Program. (2) Ghidul conţine dispoziţii privind: a) bugetul prevăzut pentru derularea Programului; b) criteriile de eligibilitate care trebuie îndeplinite de către solicitantul finanţării, proiectul propus şi cheltuielile acestuia; c) condiţiile şi termenele de depunere, analiză, evaluare, selectare şi aprobare, finanţare şi implementare a proiectului propus. ART. 2 Obiectul, scopul şi obiectivele Programului (1) Obiectul Programului îl reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a proiectelor care vizează îmbunătăţirea calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi. (2) Scopul Programului îl constituie îmbunătăţirea factorilor de mediu şi a calităţii vieţii în localităţi. (3) Obiectivele Programului sunt creşterea suprafeţelor spaţiilor verzi din localităţi şi apropierea mărimii acestora, pe cap de locuitor, de standardele europene prin dezvoltarea şi modernizarea spaţiilor verzi din localităţi şi înfiinţarea de noi parcuri, scuaruri şi aliniamente plantate ori reabilitarea celor existente. ART. 3 Aria geografică de aplicare a Programului Programul se aplică pe întreg teritoriul naţional în intravilanul localităţilor: municipii, oraşe, comune. ART. 4 Sursa de finanţare şi suma prevăzută pentru derularea Programului (1) Programul poate fi derulat anual, în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu şi al Fondului pentru mediu, aprobat prin hotărâre a Guvernului. (2) Finanţarea Programului se realizează din Fondul pentru mediu, din sumele virate de către organele fiscale teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, cu titlu de taxă pe poluare pentru autovehicule. ART. 5 Definiţii În sensul prezentului Ghid de finanţare, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel: a) alei ecologice - spaţiu destinat circulaţiei în interiorul unui parc, unei grădini etc. aşternut cu materiale ecologice (piatră de râu, pavele ecologice etc.) şi mărginit de arbori sau de flori; b) beneficiar - unitatea administrativ-teritorială care, prin autoritatea publică locală, a solicitat finanţare din Fondul pentru mediu şi al cărei proiect a fost aprobat în vederea finanţării, aceasta încheind în termenul prevăzut contract pentru finanţare nerambursabilă cu Administraţia Fondului pentru Mediu; c) cerere de finanţare - document completat şi depus în cadrul sesiunii de depunere de către solicitant, în vederea obţinerii finanţării din Fondul pentru mediu; formularul cererii de finanţare este prevăzut în anexa nr. 1; d) cerere de tragere - solicitare a beneficiarului adresată în scris Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza căreia se face decontarea eşalonată a lucrărilor prevăzute în graficul de lucrări, anexă la contractul pentru finanţare nerambursabilă; formularul cererii de tragere este prevăzut în anexa nr. 2; e) contribuţie proprie - parte a cheltuielilor eligibile susţinută de către beneficiar din surse financiare proprii; contribuţia proprie poate fi susţinută şi în natură, exclusiv prin realizarea manoperei; f) criterii de eligibilitate - normele sau principiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru obţinerea finanţării; acestea vizează solicitantul, proiectul propus, cheltuielile proiectului; g) criterii de selecţie - normele sau principiile pe baza cărora proiectul este analizat, evaluat şi selectat în vederea aprobării finanţării; h) dosar de finanţare - cererea de finanţare definită la lit. c) însoţită de întreaga documentaţie care trebuie depusă de către solicitant în vederea analizării, evaluării, selectării şi aprobării finanţării: acte de validare, acte de constituire, declaraţii/dispoziţii/decizii/hotărâri, avize, acorduri, autorizaţii şi aprobări, certificate fiscale şi nefiscale, documente financiarcontabile, fişe tehnice, documente de atestare a regimului juridic al imobilului pe care urmează a se implementa proiectul, planuri de amplasament şi delimitare a terenului/perimetrului, planşe, schiţe, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, precum şi alte documente relevante prevăzute în cuprinsul prezentului Ghid de finanţare; i) finanţare - modalitate de susţinere financiară a proiectului, caracterizată prin decontarea de către Administraţia Fondului pentru Mediu a cheltuielilor eligibile/parte a acestora realizate de beneficiar cu achiziţia serviciilor, produselor sau lucrărilor; j) Fondul pentru mediu - instrument economico-financiar destinat susţinerii şi realizării proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare în domeniul protecţiei mediului; k) lucrări de intervenţii - lucrările la construcţii existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în: transformări, modificări, modernizări, reabilitări; l) sesiune de depunere - perioadă de timp determinată, etapă a sesiunii de finanţare, în interiorul căreia se poate depune la registratura Ministerului Mediului dosarul de finanţare al solicitantului; m) sesiune de finanţare - perioadă de timp determinată şi organizată etapizat; data deschiderii sesiunii de finanţare coincide cu prima zi a sesiunii de depunere, iar data închiderii sesiunii de finanţare coincide cu data aprobării finanţării proiectului; n) solicitant - unitatea administrativ-teritorială care, prin autoritatea administraţiei publice locale, a depus dosar de finanţare la registratura Ministerului Mediului. CAP. II Criterii de eligibilitate SECŢIUNEA 1 Eligibilitatea solicitantului ART. 6 Categorii de solicitanţi eligibili Beneficiarii Programului sunt unităţile administrativ-teritoriale care, prin autorităţile administraţiei publice locale, aplică în mod voluntar la Program, urmărind extinderea suprafeţelor de spaţii verzi în localităţi. ART. 7 Criterii de eligibilitate (1) Pot fi finanţate prin Program proiectele depuse de către autorităţile administraţiei publice locale care acţionează în nume propriu şi sunt proprietarii/administratorii terenului pe care se realizează proiectul. (2) Cheltuielile eligibile ale proiectului nu pot depăşi sumele maxime prevăzute la art. 13 alin. (3) pct. 11 decât în condiţiile în care diferenţa se acoperă din contribuţia proprie. SECŢIUNEA a 2-a Eligibilitatea proiectului ART. 8 Criterii de eligibilitate Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ următoarele criterii: a) studiul de fezabilitate este elaborat conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, adaptat pentru lucrări de realizare, reabilitare şi extindere spaţii verzi în localităţi; b) proiectul tehnic este elaborat conform Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificările şi completările ulterioare; c) documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţii: documentaţia tehnico-economică similară studiului de fezabilitate, elaborată pe baza concluziilor raportului de expertiză tehnică pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi lucrărilor de intervenţii la construcţii existente, elaborată în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 28/2008; d) demonstrează prin studiul de fezabilitate utilitatea şi eficienţa investiţiei, în special privind protecţia mediului: creşterea suprafeţelor spaţiilor verzi din localităţi şi apropierea mărimii acestora, pe cap de locuitor, de standardele europene prin dezvoltarea şi modernizarea spaţiilor verzi din localităţi şi înfiinţarea de noi parcuri, scuaruri şi aliniamente plantate ori reabilitarea celor existente; e) respectă prevederile legale în vigoare privind protecţia mediului; f) cheltuielile eligibile ale proiectului nu depăşesc sumele maxime prevăzute la art. 13 alin. (3) pct. 11 decât în condiţiile în care diferenţa se acoperă din contribuţia proprie. SECŢIUNEA a 3-a Eligibilitatea cheltuielilor proiectului ART. 9 Criterii de eligibilitate Sunt eligibile cheltuielile care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii: a) sunt în concordanţă cu scopul Programului, sunt necesare şi utile pentru desfăşurarea proiectului, sunt prevăzute în cuprinsul contractului pentru finanţare şi sunt în conformitate cu principiile unui management financiar solid; b) sunt efectiv realizate după perfectarea contractului pentru finanţare, pe durata execuţiei proiectului, şi respectă prevederile din contractul pentru finanţare; c) reflectă costurile reale de piaţă, figurează în registrele contabile ale beneficiarului, sunt identificabile şi verificabile şi sunt susţinute de originalele actelor de plată justificative. ART. 10 Categorii de cheltuieli eligibile Sunt eligibile următoarele categorii de cheltuieli: a) elaborarea şi/sau reactualizarea studiilor de fezabilitate, elaborarea şi/sau reactualizarea proiectelor tehnice, documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţii: documentaţia tehnico-economică similară studiului de fezabilitate, elaborată pe baza concluziilor raportului de expertiză tehnică, pentru aprobarea indicatorilor tehnicoeconomici aferenţi lucrărilor de intervenţii la construcţii existente necesare realizării investiţiilor din cadrul Programului (numai pentru solicitanţii care vor fi acceptaţi în Program). Realizarea de materiale cu scop de informare şi conştientizare privind protecţia mediului (realizarea, editarea şi difuzarea de pliante, bannere şi afişe cu conţinut educativ privind protecţia mediului; realizarea şi difuzarea de spoturi privind protecţia mediului; realizarea şi montarea panourilor cu conţinut educativ privind protecţia mediului, cu excepţia panoului prevăzut la art. 27 alin. (1); valoarea acestora se decontează în procent de maximum 5% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului; b) realizarea obiectivelor de investiţii, în conformitate cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin hotărâre a consiliului local; c) taxa pe valoarea adăugată; d) nivelarea şi terasarea terenului, inclusiv igienizarea terenului sau alte lucrări de modelare geometrică a terenului; e) arături de plantare; f) scarificare; g) defrişări selective/înlăturare a plantelor care prezintă pericol de contaminare cu boli sau dăunători; h) tunderi de modelare şi întreţinere, ancorări, palisări; i) plantări şi replantări ale plantelor greşit amplasate sau degradate, completări, înlocuirea arborilor existenţi cu specii rezistente la condiţii de mediu şi microclimat specific urban; j) înlocuirea pieselor distruse, îmbătrânite; k) amenajare lucrări: decopertare, curăţare, nivelare, terasare, modelare teren; l) drenaje şi desecări (utilaje şi instalaţii necesare); m) aport de material pământos (transport, fertilizare chimică, fertilizare organică); n) irigaţii (utilaje, branşamente şi instalaţii necesare); o) săpare de gropi; p) fântâni arteziene şi cişmele, lacuri de agrement; q) plantări şi replantări pe perioada de implementare a proiectului pentru covor vegetal, arbuşti, arbori; r) achiziţii de puieţi/seminţe; s) tratamente fitosanitare; ş) amenajare de locuri de joacă; t) realizarea de alei ecologice şi borduri; ţ) mobilier pentru locuri de joacă certificat; în acest caz, cheltuielile nu pot depăşi 6% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului; u) împrejmuire; v) bănci şi mese; în acest caz, cheltuielile nu pot depăşi 3% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului; w) recipiente pentru colectarea deşeurilor; x) lucrări pentru execuţia instalaţiei de iluminat a parcului, inclusiv branşamentul şi instalaţia; y) WC-uri ecologice. ART. 11 Categorii de cheltuieli neeligibile Sunt neeligibile următoarele categorii de cheltuieli: a) costul unui eventual credit contractat de beneficiar pentru partea de contribuţie proprie, respectiv cheltuieli bancare, comisioane, diferenţe de curs valutar etc.; b) costuri de exploatare ale instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului (instalaţii de iluminat, irigaţii etc.); c) alte taxe şi cheltuieli, dacă nu sunt expres prevăzute în cadrul categoriilor de cheltuieli eligibile. CAP. III Selecţia SECŢIUNEA 1 Selecţia solicitantului ART. 12 Dosarul de finanţare (1) Selecţia solicitantului se face în baza dosarului de finanţare depus la registratura Ministerului Mediului şi are caracter eliminatoriu. (2) Lipsa unui document sau prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată ori ieşirea sa din perioada de valabilitate, precum şi neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determină respingerea dosarului de finanţare. (3) Dosarul de finanţare trebuie să cuprindă: a) cererea de finanţare, în original; b) hotărârea consiliului local/judeţean privind aplicarea la Program, însoţită de expunerea de motive şi referatul direcţiei/comisiei de specialitate, în copii certificate "conform cu originalul" de secretarul unităţii administrativ-teritoriale; c) documentul care atestă regimul juridic al terenului pe care se realizează proiectul, în copie certificată "conform cu originalul" de secretarul unităţii administrativ-teritoriale; d) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal contrasemnată de secretar, din care trebuie să rezulte că terenul pus la dispoziţie pentru realizarea proiectului este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică; e) studiu de fezabilitate; f) proiectul tehnic; în situaţia în care acesta nu este depus în cadrul sesiunii de depunere organizate, poate fi depus până la încheierea contractului de finanţare; g) copia certificatului de înregistrare fiscală, corespunzător formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/2, prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor, cu modificările ulterioare; codul de înregistrare fiscală trebuie să fie atribuit titularului "unitate administrativ-teritorială", iar nu primăriei, consiliului local/judeţean; h) dispoziţia primarului/preşedintelui consiliului judeţean de desemnare a persoanei care reprezintă unitatea administrativ-teritorială în relaţia cu Ministerul Mediului şi Administraţia Fondului pentru Mediu, dacă aceasta nu este reprezentată de însuşi reprezentantul legal. (4) Hotărârea consiliului local/judeţean de aplicare la Program trebuie să conţină: a) acordul privind încheierea în termenul prevăzut, prin reprezentantul legal al unităţii administrativ-teritoriale, a contractului pentru finanţare nerambursabilă; b) acordul privind punerea la dispoziţie pentru realizarea proiectului a terenului (suprafaţă, identificare, vecinătăţi), cu indicarea documentului care atestă regimul juridic al terenului; c) aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnicoeconomici pentru obiectivele de investiţii din cadrul proiectului; d) angajamentul privind întocmirea documentaţiei de achiziţie publică, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publică şi realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice; e) eventualul acord privind asigurarea şi susţinerea unei contribuţii financiare şi/sau în natură la realizarea proiectelor, cu menţionarea cuantumului acesteia/echivalentului în lei. SECŢIUNEA a 2-a Selecţia proiectului ART. 13 Criterii de selecţie (1) Selecţia proiectului se face în urma evaluării documentaţiei tehnico-economice depuse de solicitant: a) studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, pentru solicitanţii care depun proiectul tehnic în cadrul sesiunii de depunere organizate; b) studiul de fezabilitate, pentru solicitanţii care nu au depus proiectul tehnic în cadrul sesiunii de depunere organizate. (2) Solicitanţii care nu depun proiectul tehnic în cadrul sesiunii de depunere organizate sunt obligaţi să prezinte proiectul tehnic cel târziu până la încheierea contractului de finanţare. (3) Selecţia proiectelor în vederea aprobării finanţării se realizează în baza următoarelor criterii: Grila de punctare are în vedere 3 tipuri de amenajări ale parcurilor: - parc nou (N); – reabilitare şi extindere (R+E); – reabilitare (R). 1. Numărul de locuitori
┌─────────────────┬──────┬──────┬──────┐
│Unitatea │ │ │ │
│administrativ- │N │R+E │R │
│teritorială │ │ │ │
├─────────────────┼──────┼──────┼──────┤
│Oraşe/municipii │10 │7 │5 │
│mari │puncte│puncte│puncte│
├─────────────────┼──────┼──────┼──────┤
│Oraşe/municipii │7 │5 │4 │
│medii │puncte│puncte│puncte│
├─────────────────┼──────┼──────┼──────┤
│Oraşe/municipii │5 │3 │3 │
│mici │puncte│puncte│puncte│
├─────────────────┼──────┼──────┼──────┤
│Comune mari │3 │2 │2 │
│ │puncte│puncte│puncte│
├─────────────────┼──────┼──────┼──────┤
│Comune mici │2 │1 │1 │
│ │puncte│punct │punct │
└─────────────────┴──────┴──────┴──────┘
Oraşe/municipii mari: peste 100.000 de locuitori. Oraşe/municipii medii: între 20.000 şi 100.000 de locuitori. Oraşe/municipii mici: până la 20.000 de locuitori. Comune mari: peste 3.000 de locuitori. Comune mici: până la 3.000 de locuitori. 2. Suprafaţă spaţiu verde/locuitor
┌───────────────────────────┬──────────┐
│Sub 10 mp/locuitor │10 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 10 şi 15 mp/locuitor │7 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 15 şi 20 mp/locuitor │5 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 20 şi 26 mp/locuitor │3 puncte │
└───────────────────────────┴──────────┘
3. Contribuţia proprie (% din valoarea eligibilă a proiectului)
┌──────────────────────────┬───────────┐
│Mai mare sau egal cu 10% │10 puncte │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Între 0% şi 9% │0-5 puncte │
└──────────────────────────┴───────────┘
4. Suprafaţă parc
┌───────────────────────────┬──────────┐
│Peste 20.000 mp │10 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 15.000 şi 20.000 mp │7 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 10.000 şi 15.000 mp │5 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Între 500 şi 10.000 mp │3 puncte │
└───────────────────────────┴──────────┘
5. Iluminat/Instalaţie irigaţii
┌───────────────────────────────┬──────┐
│Iluminat cu surse alternative │5 │
│(instalaţii cu panouri │puncte│
│fotovoltaice sau stâlpi) │ │
├───────────────────────────────┼──────┤
│Instalaţie irigaţie │5 │
│(aspersoare) │puncte│
└───────────────────────────────┴──────┘
6. Suprafaţă alei/material ecologic (% din suprafaţa parcului)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Sub 10% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Alei din material ecologic │5 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
7. Împrejmuire
┌───────────────────────────┬──────────┐
│Gard viu │10 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Lemn cu structură metalică │7 puncte │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Sârmă │3 puncte │
└───────────────────────────┴──────────┘
8. Tip wc-uri
┌────────────────────────────┬─────────┐
│WC ecologic (conform legii) │10 puncte│
└────────────────────────────┴─────────┘
9. Material săditor - valoarea estimată a cantităţii de material săditor raportată la totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului rezultate în urma analizei
┌────────────────────────┬─────────────┐
│Peste 40% │10 puncte │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Între 20% şi 40% │7 puncte │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Sub 20% │3 puncte │
└────────────────────────┴─────────────┘
10. Analiza cost-oportunitate: între 0 şi 10 puncte. 11. Sumele maxime propuse pentru finanţare (în funcţie de cele 3 tipuri de amenajări ale parcurilor) sunt următoarele:
┌──────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│Unitatea │Numărul │ │ │ │
│administrativ-│de │N │R+E │R │
│teritorială │locuitori│ │ │ │
├──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Oraşe/ │Peste │2.000.000│1.500.000│1.000.000│
│municipii mari│100.000 │lei │lei │lei │
├──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Oraşe/ │Între │1.500.000│750.000 │550.000 │
│municipii │20.000 şi│lei │lei │lei │
│medii │100.000 │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Oraşe/ │Până la │1.000.000│500.000 │400.000 │
│municipii mici│20.000 │lei │lei │lei │
├──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Comune mari │Peste │1.000.000│500.000 │400.000 │
│ │3.000 │lei │lei │lei │
├──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Comune mici │Până la │500.000 │250.000 │200.000 │
│ │3.000 │lei │lei │lei │
└──────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┘
12. Localităţile care fac parte din arealul polilor naţionali de creştere desemnaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 998/2008 pentru desemnarea polilor de creştere şi a polilor de dezvoltare urbană în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, cu modificările şi completările ulterioare, membri ai asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară constituite în conformitate cu Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vor beneficia de un punctaj suplimentar de 10 puncte. CAP. IV Sesiunea de finanţare ART. 14 Organizarea sesiunii de finanţare (1) Anual se pot organiza una, două sau mai multe sesiuni de finanţare, în limita sumei alocate în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1). (2) Organizarea sesiunii de finanţare constă în stabilirea şi aprobarea: a) sesiunii de depunere a dosarelor de finanţare; b) sumei alocate sesiunii de finanţare; c) componenţei comisiei de analiză. (3) Aprobarea sesiunii de depunere, a sumei alocate sesiunii de finanţare şi componenţei comisiei de analiză se face prin ordin al ministrului mediului. (4) Anunţul privind aprobarea sesiunii de depunere şi suma alocată acesteia se publică pe paginile de internet ale Ministerului Mediului şi Administraţiei Fondului pentru Mediu cu cel puţin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanţare. ART. 15 Etapele sesiunii de finanţare Sesiunea de finanţare constă din următoarele etape: a) depunerea dosarelor de finanţare; b) analiza conformităţii administrative şi a eligibilităţii; c) evaluarea şi selectarea proiectelor; d) aprobarea finanţării proiectelor; e) transmiterea scrisorilor de aprobare a finanţării; f) transmiterea scrisorilor de respingere a finanţării, în cazul proiectelor neselectate. ART. 16 Depunerea dosarului de finanţare (1) Din momentul deschiderii sesiunii de depunere a dosarului de finanţare, solicitantul procedează la: a) adoptarea hotărârii privind participarea la Program; b) pregătirea dosarului de finanţare constituit din documentele prevăzute la art. 12 alin. (3). (2) Dosarul de finanţare se depune la registratura Ministerului Mediului, într-un singur exemplar, în plic sigilat. Solicitantul va înscrie pe plic în mod obligatoriu următoarele informaţii: a) denumirea şi sediul; b) titlul: "Programul naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi"; c) sesiunea de depunere. (3) Dosarul de finanţare poate fi transmis şi prin poştă, cu confirmare de primire, sub condiţia ca data de expediere, evidenţiată prin ştampila poştei, să nu depăşească data-limită a sesiunii de depunere. ART. 17 Analiza conformităţii administrative şi a eligibilităţii (1) După încheierea sesiunii de depunere, comisia de selectare procedează la: a) verificarea informaţiilor înscrise pe plicurile conţinând dosarele de finanţare; b) deschiderea plicurilor conţinând dosarele de finanţare; c) analiza conformităţii administrative şi eligibilităţii solicitanţilor. (2) Neîndeplinirea de către solicitant a criteriilor de eligibilitate, lipsa documentelor sau ieşirea acestora din termenul de valabilitate conduce la respingerea dosarului de finanţare. ART. 18 Evaluarea şi selectarea proiectelor (1) La evaluarea şi selectarea proiectelor pot participa numai solicitanţii care au îndeplinit condiţiile prevăzute la art. 17. (2) Evaluarea şi selectarea proiectelor se fac în baza criteriilor prevăzute laart. 13. (3) Pentru a fi selectat, un proiect trebuie să obţină minimum 71 de puncte. (4) Proiectele selectate vor fi dispuse într-un centralizator, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, în limita sumei alocate sesiunii de finanţare. ART. 19 Aprobarea finanţării proiectelor Aprobarea proiectelor selectate şi finanţarea acestora se fac prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Mediului. ART. 20 Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare (1) Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare se face prin transmiterea către solicitant a scrisorii de aprobare/respingere a finanţării, prevăzută în anexa nr. 3. (2) Scrisoarea de aprobare/respingere a finanţării se transmite în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 19. (3) Scrisoarea de aprobare a finanţării va preciza data programată pentru semnarea contractului şi va cuprinde documentele care trebuie prezentate de către solicitant în vederea perfectării contractului pentru finanţare nerambursabilă cu Administraţia Fondului pentru Mediu. (4) Scrisoarea de respingere a finanţării poate viza: a) respingerea dosarului de finanţare; b) neselectarea proiectului. (5) Scrisoarea de aprobare/respingere a finanţării se transmite solicitantului pe bază de aviz poştal/fax cu confirmare de primire. Data confirmării de primire a scrisorii de aprobare/respingere a finanţării se consideră ca fiind data recepţionării acesteia de către solicitant. CAP. V Finanţarea proiectului ART. 21 Modalitatea de finanţare (1) Finanţarea se acordă prin modalitate nerambursabilă, ca procent din cheltuielile eligibile ale proiectului, în baza contractului pentru finanţare încheiat între Administraţia Fondului pentru Mediu şi beneficiar. (2) Procentul de cheltuieli eligibile nefinanţat din Fondul pentru mediu constituie contribuţia proprie a beneficiarului pe care acesta o susţine din surse financiare proprii. Beneficiarul are posibilitatea să susţină contribuţia proprie şi în natură, prin realizarea manoperei. (3) Finanţarea se face în mod eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului pentru finanţare şi pe măsura realizării proiectului. ART. 22 Cuantumul finanţării (1) Finanţarea se acordă: a) în cuantum egal cu cheltuielile eligibile ale proiectului, fără a se putea depăşi sumele cuprinse în tabelul prevăzut la art. 13 alin. (3) pct. 11, în situaţia în care solicitantul nu asigură contribuţia proprie; b) în cuantum egal cu diferenţa dintre cheltuielile eligibile ale proiectului şi contribuţia proprie, fără a se putea depăşi sumele cuprinse în tabelul prevăzut la art. 13 alin. (3) pct. 11. (2) În cadrul Programului solicitanţii pot beneficia de finanţarea cheltuielilor eligibile aferente pentru cel mult două proiecte pe sesiune. (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), municipiile desemnate prin Hotărârea Guvernului nr. 998/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ca fiind poli naţionali de creştere, în care se realizează cu prioritate investiţii din programele cu finanţare comunitară şi naţională, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pot depune în cadrul unei sesiuni unul, două sau mai multe proiecte. Valoarea totală însumată poate fi de cel mult 6.000.000 lei/sesiune. ART. 23 Perfectarea şi acordarea finanţării (1) Solicitantul, prin reprezentantul său legal sau împuternicitul acestuia, se prezintă la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu pentru semnarea contractului pentru finanţare, la data şi ora programate, cu documentele solicitate în cuprinsul scrisorii de aprobare a finanţării, inclusiv documentul doveditor al deschiderii la Trezoreria Statului a contului "50.02.20 - Disponibil din sume alocate din Fondul de mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului". (2) Imposibilitatea prezentării solicitantului la data şi ora programate pentru semnarea contractului pentru finanţare şi/sau imposibilitatea prezentării documentelor solicitate vor fi aduse la cunoştinţa Administraţiei Fondului pentru Mediu, în scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data programată pentru semnarea contractului pentru finanţare. (3) Se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului pentru finanţare şi/sau neprezentarea documentelor solicitate de către Administraţia Fondului pentru Mediu prin scrisoarea de aprobare a finanţării, într-un termen de maximum 15 zile calendaristice de la data recepţionării scrisorii de aprobare a finanţării. (4) Data confirmării de primire a scrisorii de aprobare a finanţării se consideră ca fiind data recepţionării acesteia de către potenţialul beneficiar şi constituie data de referinţă de la care Administraţia Fondului pentru Mediu calculează termenul maxim în care solicitantul se poate prezenta pentru semnarea contractului pentru finanţare. (5) Administraţia Fondului pentru Mediu împreună cu solicitantul stabilesc planificarea temporală a implementării proiectului aprobat şi acordarea finanţării, prin întocmirea listei cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile, precum şi a graficului de finanţare nerambursabilă, documente care vor deveni anexe la contractul pentru finanţare. (6) Modelul de contract pentru finanţare este prevăzut în anexa nr. 5 şi cuprinde majoritatea clauzelor contractuale, fără a fi prohibite adăugarea de către Administraţia Fondului pentru Mediu a unor noi clauze de extracţie legală şi/sau renunţarea justificată la unele dintre acestea, precum şi modificarea lor, dacă aceste acţiuni sunt esenţiale pentru îndeplinirea contractului şi atingerea scopului şi obiectivelor Programului. Adăugarea de noi clauze şi/sau renunţarea la unele dintre acestea, precum şi modificarea lor sunt permise până la momentul perfectării contractului pentru finanţare, ulterior, orice adăugare, renunţare ori modificare realizându-se prin încheierea de act adiţional, cu acordul părţilor contractante. (7) Contractul pentru finanţare se întocmeşte în 4 exemplare originale, dintre care 3 pentru Administraţia Fondului pentru Mediu şi unul pentru beneficiar. (8) Finanţarea se utilizează numai după îndeplinirea tuturor condiţiilor de intrare în vigoare a contractului pentru finanţare prevăzute în cuprinsul său şi numai în termenul de valabilitate a acestuia. (9) Nerespectarea de către beneficiar a clauzelor contractuale şi a termenelor de finalizare a investiţiilor asumate prin contractul pentru finanţare conduce la rezilierea acestuia şi, implicit, la constituirea de debite şi accesorii pentru sumele plătite până la momentul rezilierii. CAP. VI Implementarea proiectului ART. 24 Decontarea cheltuielilor eligibile (1) Susţinerea din Fondul pentru mediu a finanţării proiectului se face prin decontarea sumelor reprezentând cheltuielile eligibile stabilite prin contractul pentru finanţare. (2) Administraţia Fondului pentru Mediu nu acordă plăţi în avans. Administraţia Fondului pentru Mediu decontează cheltuielile eligibile efectuate după perfectarea contractului pentru finanţare. Până la momentul decontării, beneficiarul susţine execuţia proiectului din surse financiare proprii. (3) Administraţia Fondului pentru Mediu nu efectuează plăţi pe baza facturilor pro forma, emise de furnizorii de servicii/produse/lucrări aferente proiectului, şi nu efectuează plăţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finanţării şi furnizorii de servicii/produse/lucrări aferente proiectului. (4) Decontarea se realizează lunar sau trimestrial prin virament în contul de trezorerie al beneficiarului, ca urmare a tragerilor succesive efectuate pe măsura realizării proiectului. (5) Decontarea se face pe baza dosarului de decontare depus la Administraţia Fondului pentru Mediu la data stabilită prin graficul de finanţare nerambursabilă, anexă la contract. Formularul documentelor necesare pentru decontarea cererilor de tragere este prevăzut în anexa nr. 4. (6) Condiţii generale privitoare la dosarul de decontare: a) dosarul va avea opis, iar documentele conţinute trebuie numerotate, semnate şi ştampilate de beneficiar; referinţele din opis trebuie să corespundă cu numărul paginii la care se află documentele, iar la finalul dosarului va exista menţiunea "Acest dosar conţine ...... pagini, numerotate de la 1 la ..... ."; b) documentele conţinute trebuie să fie lizibile, iar cele care au regim de document tipizat vor fi conform prevederilor legale în vigoare; c) pentru documentul redactat în altă limbă, se va anexa traducerea în limba română făcută de un traducător autorizat; d) beneficiarul trebuie să se asigure că valoarea cheltuielilor solicitate spre decontare se încadrează în liniile din bugetul proiectului, ataşând la dosar o încadrare pe linii bugetare a cheltuielilor solicitate la plată, devizele pe obiecte şi devizul general aferent tragerii; cheltuielile care depăşesc valoarea din linia bugetară sunt considerate cheltuieli neeligibile şi sunt suportate de beneficiar. (7) Condiţii generale privitoare la factură: a) să fie corect completată, să existe ştampila furnizorului de servicii/produse/lucrări şi semnătura de primire a beneficiarului finanţării; b) data înscrisă pe factură să fie ulterioară datei semnării contractului pentru finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu; fac excepţie facturile emise pentru cheltuielile efectuate cu elaborarea studiilor de fezabilitate şi cu elaborarea sau actualizarea proiectelor tehnice; c) data înscrisă pe factură să fie ulterioară datei semnării contractului de achiziţii; d) să aibă menţionate numărul contractului de achiziţii pentru servicii/produse/lucrări şi numărul certificatului de scutire de TVA în baza cărora a fost emisă; e) să fie datată anterior documentului/documentelor de plată cu care se achită; f) datele din factură privind numărul contului şi banca în care se vor face plăţile să corespundă cu datele din contractul de achiziţii; dacă aceste date s-au modificat ulterior semnării contractului de achiziţii, se va ataşa la dosarul de plată o adresă din partea furnizorului de servicii/produse/lucrări privind modificarea contului bancar; g) în cazul achiziţiei de lucrări, dacă au fost emise mai multe facturi, valoarea tuturor facturilor trebuie să fie egală cu valoarea din situaţia centralizatorului de lucrări aferente tragerii; h) pentru produsele din import achiziţionate direct de la furnizor, factura trebuie însoţită de declaraţia vamală, iar valoarea în monedă euro din factură trebuie să fie aceeaşi cu valoarea în monedă euro a acestor produse din declaraţia vamală la data înregistrării în vamă. (8) Condiţii generale privitoare la documentul de plată: a) să confirme că plata nu s-a efectuat în numerar; b) să aibă semnătura şi ştampila băncii emitente; c) să aibă semnătura şi ştampila beneficiarului finanţării; d) să menţioneze în clar numărul facturii sau contractul pe care le achită, iar contul şi banca beneficiarului plăţii să corespundă cu datele din contractul de achiziţii sau din adresa furnizorului de servicii/produse/lucrări privind contul bancar al acestuia. (9) În cazul în care plata se efectuează cu bilet la ordin, trebuie îndeplinite condiţiile: a) biletul trebuie să fie emis de beneficiarul finanţării, în numele furnizorului de servicii/produse/lucrări, fără să fie girat către terţi; b) să fie emis ulterior semnării contractului de achiziţii; c) plata să se regăsească în extrasele de cont; d) să se ateste că plata s-a efectuat din contul beneficiarului finanţării în contul furnizorului de servicii/produse/lucrări, conform contractului de achiziţii. (10) În cazul în care plata se efectuează prin acreditiv extern, la dosarul de plată se ataşează copii de pe toate documentele solicitate de bancă pentru transferul sumelor respective, conform contractului de credit. (11) Condiţii generale privitoare la extrasul de cont: a) să fie datat şi ştampilat de banca beneficiarului finanţării; b) să existe corespondenţa datelor din documentele de plată şi contractul de achiziţii pentru servicii/produse/lucrări privind banca şi numărul contului; c) să fie menţionate în cuprinsul său documentele de plată şi facturile care se achită cu documentele de plată; d) să ateste, valoric şi ca dată, efectuarea plăţilor din documentele de plată corespondente. (12) Decontarea se face în termenul prevăzut în contractul pentru finanţare. (13) Personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu va verifica stadiul şi modul de implementare a proiectului în conformitate cu prevederile contractuale, prin vizite în teren şi prin verificarea, la sediul beneficiarului, a oricărui document relevant. (14) La finalul implementării proiectului, beneficiarul finanţării va întocmi un raport de finalizare care va fi verificat de personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu şi va fi supus aprobării preşedintelui acesteia. ART. 25 Achiziţiile publice (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publică, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publică şi realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice revine beneficiarului finanţării din Fondul pentru mediu. (2) Cheltuielile de elaborare a documentaţiei de achiziţie publică, indiferent că este elaborată cu forţe proprii sau de o firmă de consultanţă, sunt suportate integral de beneficiarul finanţării. (3) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publică, beneficiarul finanţării va avea în vedere faptul că Administraţia Fondului pentru Mediu va proceda la acordarea tragerilor pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate conform graficului de finanţare nerambursabilă, anexă la contractul pentru finanţare. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 26 Publicarea informaţiilor relevante privind Programul (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii privind Programul naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi". (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului şi/sau a Administraţiei Fondului pentru Mediu. ART. 27 Reguli de publicitate (1) Beneficiarul finanţării va instala pe amplasamentul investiţiei, în loc vizibil, un panou inscripţionat cu textul "Proiect de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, finanţat din Fondul pentru mediu", menţionându-se: a) denumirea beneficiarului; b) suprafaţa; c) durata de realizare. (2) Panoul prevăzut la alin. (1) va fi menţinut pe durata de implementare şi cel puţin un an după realizarea proiectului. (3) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar cu privire la proiectul propus, în orice formă şi în orice mediu, cu privire la proiectul implementat sau în curs de implementare, orice referire la acesta în cadrul conferinţelor, simpozioanelor, seminariilor sau al altor manifestări similare, trebuie să specifice că proiectul este realizat în cadrul Programului naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu din Fondul pentru mediu. ART. 28 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ghid de finanţare. ANEXA 1 la Ghidul de finanţare Antetul solicitantului: .................................*1) *1) Se completează de către solicitant. Nr. de înregistrare la solicitant: ......... din data ..........*1) *1) Se completează de către solicitant. Nr. de înregistrare la Ministerul Mediului: ......... din data .......*2) *2) Se completează de către comisia de analiză. CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ pentru proiect de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi A. Date generale Titlul proiectului: .............................................. Denumirea solicitantului: ........................................ Forma juridică de organizare: .................................... Codul de înregistrare fiscală: ................................... Adresa sediului: Str. ...................... nr. ................. Localitatea ...................................................... (municipiul/oraşul/comuna/satul) Judeţul: ............................ Codul poştal: .............. Telefon: (fix/mobil) ...../...... Fax: ......... E-mail: ......... Website .......................................................... Reprezentant legal ............................................... (numele şi prenumele) Telefon: (fix/mobil) ....../...... Fax: ...... E-mail: ........... Responsabilul de proiect ......................................... (numele şi prenumele) Actul de identitate: B.I./C.I. seria ..... nr. ...., C.N.P. ...... Telefon: (fix/mobil) ....../........ Fax: ....... E-mail: ........ B. Finanţare solicitată Solicitantul ......., prin reprezentantul legal ......., solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de ....... lei (în litere .....), reprezentând ........ % din valoarea totală eligibilă a proiectului, pe un termen de ........ luni. Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de .......... lei (în litere ....................). Contribuţia proprie reprezintă ......... % din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului şi va fi susţinută: a) financiar, din surse proprii în cuantum de ..... lei (în litere .....); b) în natură, prin realizarea manoperei, în echivalentul a ......... lei (în litere ............................). C. Declaraţie pe propria răspundere Subsemnatul, având datele de identificare menţionate la lit. A "Date generale" din cuprinsul prezentei cereri de finanţare, reprezentant legal al solicitantului ........, luând cunoştinţă de prevederile Hotărârii Consiliului Local/Judeţean nr. ...... din ...... privind participarea la Programul naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 1.107/2009, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele: a) am depus dosar de finanţare în nume propriu, fără a ne interpune în beneficiul vreunei alte persoane fizice sau persoane juridice de drept public ori de drept privat; b) sunt îndeplinite obligaţiile exigibile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetul local şi Fondul pentru mediu; c) nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală sau fapte care privesc disciplina financiară; d) nu suntem implicaţi în proceduri civile, penale, administrative sau de altă natură, care pot afecta realizarea proiectului, nu am încălcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului; e) nu ne aflăm în stare/procedură de insolvabilitate; f) nu încurajăm, nu susţinem şi nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului; de asemenea, declar că pe întreaga durată a contractului pentru finanţare nu vom încuraja, nu vom susţine şi nu vom sponsoriza activităţi cu efect negativ asupra mediului; g) taxa pe valoarea adăugată este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată; h) ne angajăm să asigurăm şi să susţinem contribuţia proprie, în cazul aprobării finanţării proiectului, în procentul şi prin modalitatea prevăzută la lit. B "Finanţare solicitată" din cuprinsul prezentei cereri de finanţare; i) activităţile pentru care solicităm finanţarea prin prezentul Program nu fac obiectul altui program de finanţare; j) am depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor Ghidului de finanţare a Programului naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi; k) suntem de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză, evaluare şi selectare poate apărea ca necesară completarea dosarului de finanţare cu noi documente, pe care, la solicitarea şi în termenul precizat de Administraţia Fondului pentru Mediu, ne obligăm să le depunem; l) suntem de acord ca orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect juridic, tehnic şi financiar în legătură cu activitatea noastră; m) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în această cerere de finanţare şi în celelalte documentele cuprinse în dosarul de finanţare; n) am luat la cunoştinţă că prezentarea eronată sau falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în documentaţia cuprinsă în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul Programului. Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, inclusiv documentele financiare, garantând, de asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete. Prin semnarea prezentei şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmă că a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii de finanţare. Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal ................................................... ................................................... Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect ....................................................... ....................................................... Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului Semnătura responsabilului de proiect ANEXA 2 la Ghidul de finanţare Solicitant .................................. Sediul ...................................... C.U.I./C.I.F. ............................... Cont nr. ....... deschis la Trezoreria ........... Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) ....... CERERE DE TRAGERE Nr. ..../..... În baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă nr. ..... din ...., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de .......... lei, din finanţarea nerambursabilă în valoare de ............ lei. Aceasta sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate în perioada ......... . Documentele justificative (contractele, facturile, situaţiile de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric, procesulverbal de recepţie servicii, ordine de plată, documentaţia privind procedurile de achiziţie publică) sunt anexate la prezenta în copii. Situaţia finanţării la data prezentei cereri de tragere
┌────────────┬─────────┬──────────┬────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Suma │ │
│ │ │ │ │totală │ │
│ │Suma │Suma │Suma │trasă din │Suma │
│Suma totală │acordată │solicitată│aprobată│finanţare,│rămasă de │
│aprobată │până la │prin │prin │inclusiv │tras din │
│conform │data │prezenta │prezenta│suma │finanţarea│
│contractului│prezentei│cerere de │cerere │aprobată │aprobată │
│de finanţare│cereri de│tragere │de │prin │(col. 1-5)│
│ │tragere │ │tragere │prezenta │ │
│ │ │ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │tragere │ │
├────────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────┤
└────────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────┴──────────┘
Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă. Reprezentantul legal al beneficiarului Numele şi prenumele ......... Funcţia ..................... Semnătura ................... L.S. Aprobat AFM ─────────── Preşedinte, .................................. Director Direcţia buget finanţe, ............................... Director Direcţia tehnică, .............................................. Şef Serviciu implementare şi monitorizare tehnică, .................................................. Referent de specialitate, ........................ NOTĂ: Coloanele nr. 1, 2 şi 3 se completează de către beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 şi 6 de către personalul AFM; după aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânată beneficiarului. ANEXA 3 la Ghidul de finanţare SCRISOARE DE APROBARE/RESPINGERE A PROIECTULUI <Solicitant> <Persoană de contact> <Adresa completă> Nr. de referinţă al cererii: ....................... Stimată(e) doamnă/domn <Persoana de contact> Vă informăm că cererea dumneavoastră îndeplineşte criteriile pentru a primi finanţare din Fondul pentru mediu. sau nu îndeplineşte criteriile pentru a primi finanţare din Fondul pentru mediu. În consecinţă, proiectul dumneavoastră va/nu va primi finanţare din Fondul pentru mediu. În vederea perfectării finanţării vă invităm la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu pentru ......., cu următoarele documente: .......... sau, dacă proiectul este respins, Vă mulţumim pentru interesul manifestat faţă de <programele Administraţiei Fondului pentru Mediu> şi sperăm că veţi participa şi la alte sesiuni de finanţare. Preşedinte, ..................................... Director Direcţia tehnică, ..................................... Preşedinte Comisia de analiză şi evaluare, ......................................... ANEXA 4 la Ghidul de finanţare DOCUMENTE necesare pentru decontarea cererilor de tragere 1. Cerere de tragere - completată în original, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia 2. Proiectul tehnic 3. Documente care să ateste regimul juridic al terenului pe care se realizează proiectul 4. Declaraţia pe propria răspundere privind respectarea legislaţiei în vigoare referitoare la atribuirea contractelor de achiziţii publice 5. Contractul de lucrări şi/sau achiziţie, în copie, în care să se precizeze: obiectul contractului, data încheierii contractului, durata, preţul, documentele contractului, modalitatea de plată, clauza garanţiei de bună execuţie, eventuale anexe şi actele adiţionale ce intervin pe parcursul derulării contractului, dacă este cazul 6. Garanţia de bună execuţie (deschidere cont şi restul de reţineri succesive din tranşele de plată) 7. Contract de servicii (SF, PT etc.) 8. Autorizaţia de construire 9. Procesul-verbal de predare a amplasamentului 10. Ordin de începere a lucrărilor 11. Dispoziţia de constituire a Comisiei de recepţie 12. Procesul-verbal privind stadiul fizic al lucrărilor 13. Procesul-verbal de recepţie calitativă 14. Procesul-verbal de lucrări ascunse 15. Facturi fiscale (cu "bun de plată") 16. Situaţii de lucrări 17. OP-uri (începând cu tragerea 2, pentru sumele decontate + contribuţia proprie) 18. Documente de schimbare a soluţiei tehnice, dacă este cazul (memoriul tehnic întocmit de proiectant, dispoziţie de şantier, antemăsurători, proces-verbal de negociere a preţului pentru cantităţi suplimentare neprevăzute în caietul de sarcini, note de renunţare, note de cantităţi suplimentare, situaţii de lucrări) 19. Procesul-verbal la terminarea lucrărilor - la ultima cerere de tragere 20. Raportul de finalizare ANEXA 5 la Ghidul de finanţare CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ Nr. ..... din ..... Între: Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. ........ deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin ......... preşedinte, în calitate de Finanţator, denumită în continuare AFM, şi ........, cu sediul în ........., cod de înregistrare fiscală .........., cont nr. ..... deschis la ...., reprezentată legal prin ......... - ........, în calitate de Beneficiar, denumită în continuare Beneficiar, a intervenit următorul contract: Art. 1. - Obiectul contractului 1.1. AFM acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în valoare de ...... lei, reprezentând .....% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat ....., denumit în continuare Proiect, conform Hotărârii Guvernului nr. ..../.... 1.2. Valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ..... lei. 1.3. În toate cazurile, finanţarea se raportează doar la valoarea cheltuielilor eligibile. 1.4. Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM. 1.5. Beneficiarul acceptă finanţarea şi se angajează să desfăşoare proiectul pe propria răspundere. Art. 2. - Destinaţia finanţării Finanţarea este acordată pentru realizarea Proiectului, Beneficiarul obligându-se să o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevăzute în anexa nr. 1. Art. 3. - Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţării 3.1. Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi îşi încetează valabilitatea în ..... luni de la data depunerii la AFM a raportului de finalizare. 3.2. Durata de realizare a Proiectului este de ...... (luni) de la data intrării în vigoare a prezentului contract. 3.3. Suma neutilizată la finalul execuţiei Proiectului se consideră anulată şi finanţarea se diminuează în mod corespunzător. Art. 4. - Modalitatea de plată 4.1. Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu Graficul de finanţare nerambursabilă prevăzut în anexa nr. 2. 4.2. Utilizarea se efectuează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. ..................... deschis de către Beneficiar la ......., numai pe bază de cerere de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Ghidul de finanţare, însoţită de documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3. 4.3. Debitarea contului AFM se va face în termen de 15 zile de la data întocmirii notei de control. 4.4. Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile. 4.5. Valoarea acordată Beneficiarului se calculează prin aplicarea la cheltuielile eligibile aferente fiecărei trageri a procentului aprobat. Art. 5. - Obligaţiile Beneficiarului: 5.1. să folosească finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată; 5.2. să asigure contribuţia proprie pentru realizarea Proiectului în cuantum de ................. lei, dacă este cazul; 5.3. să asigure executarea Proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile; 5.4. să respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrări din finanţarea acordată din Fondul pentru mediu; 5.5. să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea ProiectuluI; 5.6. să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare; 5.7. să furnizeze AFM copii ale situaţiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora, şi să transmită AFM orice altă informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere; 5.8. să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscală la fiecare tragere şi, trimestrial, certificat fiscal; 5.9. să introducă în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziţionate în baza acestui contract, să le inscripţioneze cu sintagma "Finanţat din Fondul pentru Mediu", să le utilizeze şi să le conserve cu diligenţele unui bun proprietar şi să nu le înstrăineze; 5.10. să nu vândă, să nu cesioneze, să nu închirieze sau să nu disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de Proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puţin egală cu cele existente; 5.11. să întocmească şi să remită AFM în termen de 30 de zile de la finalizarea execuţiei Proiectului un raport de finalizare detaliat privind realizarea activităţilor; 5.12. să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, legate de proiect; 5.13. să permită personalului AFM să controleze modul în care Beneficiarul îndeplineşte obiectivele Proiectului; 5.14. să nu sponsorizeze/să nu finanţeze activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului; 5.15. să notifice AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare, în termen de 7 zile de la apariţia următoarelor evenimente: a) modificări cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate AFM cu ocazia prezentării cererii de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului contract; b) în cazul în care va fi supus unei proceduri de dizolvare sau lichidare; 5.16. să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente; 5.17. să notifice AFM cu privire la orice alocaţie nerambursabilă pe care o primeşte până la încetarea contractului de finanţare. Art. 6. - Obligaţiile AFM 6.1. să asigure finanţarea Proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia; 6.2. să urmărească îndeplinirea etapelor prevăzute în contract; 6.3. să verifice, prin inspecţie la faţa locului, dacă tot ceea ce a declarat Beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere; 6.4. să pună la dispoziţia Beneficiarului informaţiile legate de finanţare; 6.5. să întocmească nota de control în termen de 15 zile de la data depunerii cererii de tragere. Art. 7. - Cazuri de culpă 7.1. Nerespectarea de către Beneficiar a oricăreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă. 7.2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale Beneficiarului: a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea; b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu Proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă; c) împotriva Beneficiarului a fost demarată procedura de dizolvare/lichidare/insolvenţă; d) situaţia economico-financiară a Beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizarea a Proiectului. 7.3. AFM va notifica Beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 30 de zile de la data notificării, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă: a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare; b) sistarea definitivă şi rezilierea unilaterală a contractului cu recuperarea sumelor virate către Beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală. Art. 8. - Încetarea contractului 8.1. De drept: a) la data prevăzută în contract; b) la executarea obligaţiilor prevăzute în contract; c) în cazul imposibilităţii obiective a Beneficiarului de a realiza Proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile; d) la data intervenţiei unui act de autoritate; e) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe. 8.2. Prin reziliere, la iniţiativa AFM, în următoarele condiţii: a) Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract; b) Beneficiarul este în dizolvare/lichidare/insolvenţă ori în orice altă situaţie similară; c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la art. 7 alin. 7.2. 8.3. În caz de reziliere, Beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasă din finanţare, la care se adaugă foloase nerealizate la nivelul ratei dobânzii Băncii Naţionale a României. 1. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare). 2. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese. Art. 9. - Forţa majoră şi cazul fortuit 9.1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale. 9.2. Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii: a) să o notifice celeilalte părţi în termen de 5 zile de la data apariţiei; b) să transmită în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă; c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare; d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor. 9.3. Dacă nu se procedează la anunţare în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care invocă forţa majoră va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării. 9.4. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. 9.5. Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile prevăzute la pct. 9.2, exonerează de răspundere partea care o invocă. 9.6. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune: a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese; b) modificarea contractului. 9.7. Prevederile de mai sus se aplică şi cazului fortuit. Art. 10. - Alte clauze 10.1. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării Proiectului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate. 10.2. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însărcinat cu implementarea Proiectului. 10.3. În nicio circumstanţă şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune-interese pe durata desfăşurării Proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare. 10.4. În cazul în care realizarea Proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala Beneficiarului. 10.5. Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă Beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM. 10.6. Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict. 10.7. AFM şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi numai cu acordul părţilor prezentului contract. 10.8. Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării Proiectului, precum şi alte documente legate de Proiect vor rămâne în patrimoniul Beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia cuprinsă în rapoartele Proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora. 10.9. Beneficiarul are obligaţia de a despăgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării Proiectului, precum şi pentru plata de daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală. 10.10. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării Proiectului. 10.11. Beneficiarul se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferinţe şi seminare cu privire la Proiect, să specifice că acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu. 10.12. Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor Beneficiarului faţă de aceasta. 10.13. În situaţia rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finanţarea se diminuează/se sistează temporar, cu posibilitatea de prelungire a duratei contractului/încetează. 10.14. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligenţele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia. Art. 11. - Jurisdicţie 11.1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă. 11.2. În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept comun în a cărei rază teritorială îşi are sediul AFM. Art. 12. - Notificări 12.1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris la următoarele adrese: 12.2. Pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6. 12.3. Pentru Beneficiar: .................... 12.4. În cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM. 12.5. Notificările făcute Beneficiarului la adresele menţionate la pct. 12.3 se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia. 12.6. Notificările se pot transmite şi prin fax, la numărul ...... pentru AFM şi la numărul ........ pentru Beneficiar, cu condiţia să fie confirmate ulterior. Art. 13. - Amendamente 13.1. Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, consemnat într-un act adiţional. 13.2. Cererea de modificare a contractului va fi adresată AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte să opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de către Beneficiar. 13.3. Prin excepţie de la prevederile alin. 13.1, nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 ("Data depunerii cererii de tragere"), dacă acestea nu implică şi modificarea duratei de realizare a Proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare. 13.4. Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în condiţiile prevăzute la alin. 13.3 se transmite cu cel puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să între în vigoare. Art. 14. - Dispoziţii finale 14.1. Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta. 14.2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. 14.3. Anexele ....., pe care Beneficiarul declară că le cunoaşte şi acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract. 14.4. Prezentul contract s-a semnat la data de ....... la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridică egală, dintre care 3 exemplare pentru AFM. AFM Preşedinte, ........... Director Direcţia buget-finanţe, ............................... Director Direcţia tehnică, .............................. Consilier juridic, .............................. BENEFICIAR Numele şi funcţia persoanelor menţionate în preambulul contractului şi ştampila ANEXA 1 la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ......./........ CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE
┌──────────────────────────────────────┐
│Capitole şi subcapitole de cheltuieli │
│eligibile │
├──────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────┘
Administraţia Fondului pentru Mediu(AFM) Preşedinte, ........................................ Director Direcţia buget-finanţe, ............................... Director Direcţia tehnică, .............................. Consilier juridic, ........................... BENEFICIAR Numele şi funcţia persoanelor menţionate în preambulul contractului şi ştampila Întocmit ──────── Referent de specialitate, .......................... (numai exemplarele care rămân la AFM) ANEXA 2 la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ......./......... GRAFICUL DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
┌──────┬──────────────────────────┬────┐
│Nr. │Data depunerii cererii de │Suma│
│crt. │tragere │ │
├──────┼──────────────────────────┼────┤
│0 │1 │2 │
├──────┼──────────────────────────┼────┤
│1. │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼────┤
│2. │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼────┤
│... │ │ │
├──────┼──────────────────────────┼────┤
│Total │x │ │
└──────┴──────────────────────────┴────┘
Administraţia Fondului pentru Mediu(AFM) Preşedinte, ........... Director Direcţia buget-finanţe, ................................ Director Direcţia tehnică, ................................ Consilier juridic, ........................ BENEFICIAR Numele şi funcţia persoanelor menţionate în preambulul contractului şi ştampila Întocmit ───────── Referent de specialitate, ..................................... (numai exemplarele care rămân la AFM) ANEXA 3 la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ....../......... LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE pentru efectuarea plăţilor de către Administraţia Fondului pentru Mediu 1. Situaţii de lucrări executate de Beneficiar, cuantificate valoric (după caz) 2. Proiectul tehnic 3. Facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, ordine de deplasare (după caz) 4. Facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor) 5. Documentaţia privind procedurile de achiziţie publică (pentru beneficiarii a căror finanţare este mai mare de 50%) 6. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română) 7. Proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrări 8. Certificate de calitate şi de garanţie 9. Alte documente relevante -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.