Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 3.950 din 12 octombrie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 964 din 20 octombrie 2020.────────── ART. 1 Ghidul de finanţare a Programului „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“, denumit în continuare ghid, reglementează condiţiile de selecţie şi evaluare pentru apelul de proiecte realizat în baza art. 6 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2020 pentru aprobarea Programului de finanţare „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“, denumită în continuare OUG nr. 158/2020. ART. 2 (1) Obiectivul Programului de finanţare „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“, aprobat prin OUG nr. 158/2020, denumit în continuare Program, îl reprezintă susţinerea managementului energiei durabile la nivelul localităţilor sărace/subdezvoltate din România. (2) Scopul Programului îl reprezintă stimularea îmbunătăţirii infrastructurii la nivel local, precum şi sporirea capacităţii şi gradului de conştientizare cu privire la eficienţa energetică şi energia regenerabilă. (3) Performanţa programului este măsurată prin evoluţia în cadrul fiecărui proiect a următorilor indicatori: a) reducerea/evitarea producerii emisiilor de CO_2; b) reducerea consumului de energie; c) reducerea costurilor cu energia. (4) Domeniile specifice ale Programului sunt: a) reabilitarea termică a clădirilor publice; b) termoficare; c) furnizarea de energie, inclusiv regenerabilă; d) iluminat public; e) transport public; f) planificare urbană. ART. 3 (1) Programul este finanţat din: a) granturi alocate din bugetul Ministerului Fondurilor Europene, constituite din sursele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) şi b) din OUG nr. 158/2020; b) sume din bugetele locale. (2) Valoarea sumelor alocate de la bugetul Ministerului Fondurilor Europene este de 8.000.000 lei. (3) Valoarea minimă a grantului este de 1.000.000 lei. ART. 4 Cheltuielile eligibile ale proiectelor implementate în cadrul Programului sunt finanţate în cuantum de maximum 85% din fonduri provenite din sursele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), respectiv în cuantum de minimum 15% din fonduri proprii ale unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare. ART. 5 Programul se derulează multianual, fără a depăşi durata de implementare prevăzută la art. 3 din OUG nr. 158/2020, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinaţie. ART. 6 (1) Beneficiarii finanţării pot solicita plăţi în avans în vederea asigurării prefinanţării cheltuielilor eligibile. (2) Plăţile în avans se acordă după cum urmează: a) valoarea unei tranşe de avans nu poate depăşi 20% din valoarea totală a cheltuielilor finanţate din fondurile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), conform contractului de finanţare; b) acordarea unei noi tranşe de avans se face numai după ce: (i) avansul acordat anterior a fost justificat integral prin rapoarte intermediare şi documente justificative; (ii) avansul acordat anterior a fost justificat parţial prin rapoarte intermediare şi documente justificative, proporţional cu sumele solicitate pentru reîntregirea avansului; c) tranşele se aprobă până la atingerea a 80% din valoarea totală a cheltuielilor finanţate potrivit art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), urmând ca ultima plată să se realizeze pe baza prezentării şi acceptării raportului final. (3) Cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari, ce depăşesc valoarea avansului acordat, se includ în cererea de plată şi vor fi plătite împreună cu următoarea tranşă de avans. ART. 7 (1) Sunt eligibile la finanţare în cadrul Programului comune, oraşe şi municipii din 17 judeţe sărace/subdezvoltate din România, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ghid şi stabilite pe baza datelor statistice privind rata sărăciei relative, pe regiuni de dezvoltare pentru anul 2018, disponibile la nivelul Institutului Naţional de Statistică, şi impozitul pe venit pe cap de locuitor pentru anul 2018. (2) Proiectul propus către finanţare poate fi considerat eligibil în cadrul Programului dacă vizează cel puţin unul dintre domeniile specifice menţionate la art. 2 alin. (4) lit. a)-f). (3) Cheltuielile efectuate în cadrul Programului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale: a) să fie utilizate doar în scopul realizării obiectivului proiectului şi să fie efectuate după data semnării contractului de finanţare în cadrul Programului; b) să fie suportate efectiv şi definitiv de către beneficiar pentru realizarea activităţilor prevăzute prin proiect; c) să fie înregistrate distinct în contabilitatea beneficiarului, identificabile, verificabile şi dovedite prin documente originale; d) să nu facă obiectul altor finanţări publice; e) să fie angajate cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice, achiziţiilor sectoriale şi al concesiunilor de lucrări şi servicii. ART. 8 Sunt considerate cheltuieli eligibile în cadrul Programului cheltuielile efectuate pentru: a) amenajarea terenului, precum: demolări; demontări; dezafectări; defrişări; evacuări ale materialelor rezultate; devieri ale reţelelor de utilităţi din amplasament; sistematizări pe verticală; drenaje; epuizmente, numai cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază; b) amenajarea terenului privind protecţia mediului: lucrări şi acţiuni de protecţie a mediului; refacerea cadrului natural şi aducerea la starea iniţială după terminarea lucrărilor, prin plantarea de copaci, reamenajarea de spaţii verzi şi altele de aceeaşi natură; c) asigurarea utilităţilor necesare obiectivului investiţiei, precum: alimentare cu apă; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electrică; reţele de comunicaţii: telefonie, radio-tv, internet; drumuri de acces şi căi ferate industriale; branşare la reţele de utilităţi - care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului investiţiei; d) studii de teren, raport privind impactul asupra mediului, alte studii: geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenului; e) documentaţii-suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii; f) expertizare tehnică pentru lucrări de modernizare sau consolidare a construcţiilor existente; g) certificarea performanţei energetice şi auditul energetic al clădirilor; h) proiectare: temă de proiectare, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general, documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, proiect tehnic şi detalii de execuţie; i) asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor şi pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuţie şi dirigenţie de şantier; j) cheltuieli legate de investiţia de bază - pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii: execuţie de clădiri; consolidări, modernizări, reparaţii ale clădirilor; construcţii speciale; instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, securitate la incendii, reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei, precum şi pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe corporale; k) achiziţia de utilaje şi echipamente: utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, utilaje fără montaj, montaj utilaje tehnologice; l) probe tehnologice şi teste; m) taxa pe valoarea adăugată, în condiţiile în care, potrivit prevederilor legale în vigoare, aceasta nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice mijloace; n) achiziţia de active fixe necorporale: aplicaţii informatice, licenţe, brevete şi know-how. ART. 9 (1) Sunt considerate cheltuieli neeligibile în cadrul Programului următoarele: a) cheltuielile angajate înainte de data semnării contractului de finanţare; b) dobânda aferentă creditelor; c) achiziţionarea de terenuri şi clădiri; d) taxa pe valoarea adăugată care poate fi recuperată prin orice mijloace, conform legii, chiar dacă nu este recuperată efectiv de beneficiar; e) alte comisioane, impozite şi taxe aferente cheltuielilor eligibile sau legate de cheltuielile eligibile, în special impozitele directe şi contribuţiile de securitate socială aferente salariilor şi remuneraţiilor eligibile dacă nu sunt suportate efectiv şi definitiv de către beneficiar. (2) Asigurarea sumelor necesare plăţii cheltuielilor neeligibile este responsabilitatea beneficiarilor de proiecte finanţate în cadrul Programului. ART. 10 Dosarele de finanţare se depun la sediul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei - Direcţia generală administraţie publică, până la data de 31 decembrie 2020. ART. 11 Dosarul de finanţare depus de solicitanţi trebuie să cuprindă: a) propunerea finală de proiect (10-20 pag.), întocmită potrivit formatului prezentat în anexa nr. 2 la prezentul ghid; b) studiu de fezabilitate sau DALI şi/sau proiectul tehnic în cazul în care proiectul presupune execuţie de lucrări; c) angajamentul beneficiarului privind evitarea dublei finanţări - declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal; d) hotărârea consiliului local privind aplicarea la program, în copie certificată pentru conformitate cu originalul; hotărârea trebuie să conţină: (i) acordul cu privire la contractarea finanţării şi persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia cu finanţatorul; (ii) acordul privind asigurarea şi susţinerea unei contribuţii financiare proprii la realizarea proiectului; (iii) aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul propus; (iv) asumarea atingerii gradului de îndeplinire a reducerilor prevăzute în proiect pentru indicatorii urmăriţi prin Program, potrivit art. 2 alin. (3). ART. 12 (1) Criteriile în baza cărora se efectuează evaluarea şi selecţia proiectelor sunt prezentate în anexa nr. 3 la prezentul ghid. (2) Procesul de evaluare şi selecţie a proiectelor se realizează de către o echipă formată din trei persoane, salariate ale Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, cu competenţe în domeniu. (3) În procesul de evaluare şi selecţie a proiectelor, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei poate solicita informaţii/date suplimentare. (4) În urma procesului de evaluare şi selecţie a proiectelor, echipa prevăzută la alin. (2) stabileşte punctajul obţinut de fiecare proiect şi întocmeşte clasamentul final. (5) Finanţarea proiectelor se realizează în limita fondurilor disponibile alocate Programului şi în ordinea punctajului obţinut ca urmare a evaluării. (6) Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei aduce la cunoştinţa solicitanţilor, prin scrisoare oficială, rezultatele procesului de evaluare şi selecţie. (7) Documentaţiile depuse pentru finanţare în cadrul Programului, aprobate sau respinse, nu se restituie. ART. 13 În situaţia în care proiectul clasat pe locul întâi nu acoperă grantul aferent apelului de proiecte, se propune la finanţare şi al doilea proiect, în ordinea clasamentului, în condiţiile în care beneficiarul îşi asumă asigurarea contribuţiei proprii până la acoperirea diferenţei dintre grantul disponibil şi valoarea totală a proiectului. ART. 14 (1) Candidaţii care sunt nemulţumiţi de rezultatul procesului de selecţie au dreptul să depună contestaţie în termen de 10 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor procesului de evaluare şi selecţie. (2) Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei aduce la cunoştinţa contestatarului, prin scrisoare oficială, rezultatele analizei contestaţiei, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia. ART. 15 Rezultatul evaluării şi selecţiei proiectelor se comunică, prin grija Direcţiei generale administraţie publică, Ministerului Fondurilor Europene, în vederea încheierii contractului/contractelor de finanţare în forma electronică (semnătura digitală) stabilită de Ministerul Fondurilor Europene. ART. 16 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ghid. ANEXA 1 la ghid Localităţile eligibile la finanţare U.A.T. JUDEŢUL BACĂU, din care: 1. DĂRMĂNEŞTI 2. BUCIUMI 3. CAŞIN 4. IZVORU BERHECIULUI 5. LIPOVA 6. LIVEZI 7. LUIZI-CĂLUGĂRA 8. MĂGIREŞTI 9. MĂNĂSTIREA CAŞIN 10. MĂRGINENI 11. MOTOŞENI 12. NEGRI 13. ODOBEŞTI 14. OITUZ 15. ONCEŞTI 16. ORBENI 17. PALANCA 18. PÂNCEŞTI 19. PARAVA 20. PÂRGĂREŞTI 21. PARINCEA 22. PÂRJOL 23. PLOPANA 24. PODURI 25. PRĂJEŞTI 26. RĂCĂCIUNI 27. RĂCHITOASA 28. RACOVA 29. ROŞIORI 30. SĂNDULENI 31. SĂRATA 32. SASCUT 33. SĂUCEŞTI 34. SCORŢENI 35. SECUIENI 36. SOLONŢ 37. STĂNIŞEŞTI 38. ŞTEFAN CEL MARE 39. STRUGARI 40. TAMAŞI 41. TĂTĂRĂŞTI 42. TRAIAN 43. UNGURENI 44. URECHEŞTI 45. VALEA SEACĂ 46. VULTURENI U.A.T. JUDEŢUL BOTOŞANI, din care: 1. BUCECEA 2. FLĂMÂNZI 3. ADĂŞENI 4. ALBEŞTI 5. AVRĂMENI 6. BĂLUŞENI 7. BLÂNDEŞTI 8. BRĂEŞTI 9. BROSCĂUŢI 10. CĂLĂRAŞI 11. CÂNDEŞTI 12. CONCEŞTI 13. COPĂLĂU 14. CORDĂRENI 15. CORLĂTENI 16. CORNI 17. COŞULA 18. COŢUŞCA 19. CRISTEŞTI 20. CRISTINEŞTI 21. DÂNGENI 22. DERSCA 23. DIMĂCHENI 24. DOBÂRCENI 25. DRĂGUŞENI 26. DURNEŞTI 27. FRUMUŞICA 28. GEORGE ENESCU 29. GORBĂNEŞTI 30. HĂNEŞTI 31. HAVÂRNA 32. HILIŞEU-HORIA 33. HLIPICENI 34. HUDEŞTI 35. IBĂNEŞTI 36. LEORDA 37. LOZNA 38. LUNCA 39. MANOLEASA 40. MIHĂILENI 41. MIHĂLĂŞENI 42. MILEANCA 43. MITOC 44. NICŞENI 45. PĂLTINIŞ 46. POMÂRLA 47. PRĂJENI 48. RĂUSENI 49. RIPICENI 50. ROMA 51. SANTA MARE 52. ŞENDRICENI 53. STĂUCENI 54. ŞTIUBIENI 55. SUHARĂU 56. SULIŢA 57. TODIRENI 58. TUDORA 59. UNGURENI 60. UNŢENI 61. VĂCULEŞTI 62. VÂRFU CÂMPULUI 63. VIIŞOARA 64. VLĂDENI 65. VORNICENI 66. VORONA U.A.T. JUDEŢUL IAŞI, din care: 1. ALEXANDRU I. CUZA 2. ANDRIEŞENI 3. ARONEANU 4. BALŞ 5. BELCEŞTI 6. BRĂEŞTI 7. BUTEA 8. CEPLENIŢA 9. CIOHORĂNI 10. CIORTEŞTI 11. CIUREA 12. COARNELE CAPREI 13. COMARNA 14. COSTEŞTI 15. COSTULENI 16. COZMEŞTI 17. CRISTEŞTI 18. CUCUTENI 19. DAGÂŢA 20. DELENI 21. DOBROVĂŢ 22. DOLHEŞTI 23. DRĂGUŞENI 24. DUMEŞTI 25. ERBICENI 26. FÂNTÂNELE 27. FOCURI 28. GOLĂIEŞTI 29. GORBAN 30. GRAJDURI 31. GROPNIŢA 32. GROZEŞTI 33. HĂLĂUCEŞTI 34. HĂRMĂNEŞTI 35. HELEŞTENI 36. HOLBOCA 37. HORLEŞTI 38. IPATELE 39. LESPEZI 40. LUNGANI 41. MĂDÂRJAC 42. MIRCEŞTI 43. MIRONEASA 44. MIROSLOVEŞTI 45. MOGOŞEŞTI 46. MOŞNA 47. MOŢCA 48. MOVILENI 49. OŢELENI 50. PLUGARI 51. POPEŞTI 52. POPRICANI 53. PRISĂCANI 54. PROBOTA 55. REDIU 56. ROMÂNEŞTI 57. ROŞCANI 58. RUGINOASA 59. SCÂNTEIA 60. ŞCHEIA 61. SCHITU DUCA 62. SCOBINŢI 63. SINEŞTI 64. ŞIPOTE 65. SIREŢEL 66. STOLNICENI-PRĂJESCU 67. STRUNGA 68. TANSA 69. TĂTĂRUŞI 70. ŢIBANA 71. ŢIBĂNEŞTI 72. TODIREŞTI 73. TOMEŞTI 74. TRIFEŞTI 75. UNGHENI 76. VALEA SEACĂ 77. VÂNĂTORI 78. VICTORIA 79. VOINEŞTI U.A.T. JUDEŢUL NEAMŢ, din care: 1. AGAPIA 2. BAHNA 3. BĂLŢĂTEŞTI 4. BÂRGĂUANI 5. BICAZ-CHEI 6. BICAZU ARDELEAN 7. BIRA 8. BODEŞTI 9. BOGHICEA 10. BORLEŞTI 11. BOTEŞTI 12. BOZIENI 13. BRUSTURI 14. CÂNDEŞTI 15. COSTIŞA 16. CRĂCĂOANI 17. DĂMUC 18. DOBRENI 19. DOCHIA 20. DOLJEŞTI 21. DRĂGĂNEŞTI 22. DRAGOMIREŞTI 23. DULCEŞTI 24. FĂRCAŞA 25. FĂUREI 26. GÂDINŢI 27. GHERĂEŞTI 28. GHINDĂOANI 29. GRINŢIEŞ 30. GRUMĂZEŞTI 31. HORIA 32. ICUŞEŞTI 33. ION CREANGĂ 34. MĂRGINENI 35. MOLDOVENI 36. NEGREŞTI 37. ONICENI 38. PÂNCEŞTI 39. PETRICANI 40. PIATRA ŞOIMULUI 41. PIPIRIG 42. POIENARI 43. RĂUCEŞTI 44. REDIU 45. ROMÂNI 46. RUGINOASA 47. SĂBĂOANI 48. SAGNA 49. STĂNIŢA 50. ŞTEFAN CEL MARE 51. TĂMĂŞENI 52. ŢIBUCANI 53. TIMIŞEŞTI 54. TRIFEŞTI 55. TUPILAŢI 56. URECHENI 57. VALEA URSULUI 58. VĂLENI 59. VÂNĂTORI-NEAMŢ U.A.T. JUDEŢUL TULCEA, din care: 1. BEŞTEPE 2. CARCALIU 3. DOROBANŢU 4. GRECI 5. GRINDU 6. HAMCEARCA 7. HORIA 8. I. C. BRĂTIANU 9. IZVOARELE 10. JIJILA 11. LUNCAVIŢA 12. NALBANT 13. OSTROV 14. PECENEAGA 15. SLAVA CERCHEZĂ 16. SOMOVA 17. TOPOLOG 18. TURCOAIA 19. VALEA NUCARILOR 20. VALEA TEILOR U.A.T. JUDEŢUL SUCEAVA, din care: 1. BROŞTENI 2. CAJVANA 3. DOLHASCA 4. FRASIN 5. LITENI 6. MILIŞĂUŢI 7. SALCEA 8. VICOVU DE SUS 9. ADÂNCATA 10. ARBORE 11. BAIA 12. BĂLĂCEANA 13. BĂLCĂUŢI 14. BERCHIŞEŞTI 15. BILCA 16. BOGDĂNEŞTI 17. BOROAIA 18. BOTOŞANA 19. BREAZA 20. BUNEŞTI 21. BURLA 22. CACICA 23. CALAFINDEŞTI 24. CAPU CÂMPULUI 25. CÂRLIBABA 26. CIOCĂNEŞTI 27. CIPRIAN PORUMBESCU 28. COMĂNEŞTI 29. COŞNA 30. DĂRMĂNEŞTI 31. DOLHEŞTI 32. DORNA-ARINI 33. DRĂGOIEŞTI 34. DRĂGUŞENI 35. DUMBRĂVENI 36. FÂNTÂNA MARE 37. FÂNTÂNELE 38. FORĂŞTI 39. FRĂTĂUŢII NOI 40. FRĂTĂUŢII VECHI 41. FRUMOSU 42. GĂLĂNEŞTI 43. GRĂMEŞTI 44. GRĂNICEŞTI 45. HĂNŢEŞTI 46. HÂRTOP 47. HORODNIC DE SUS 48. HORODNICENI 49. IASLOVĂŢ 50. ILIŞEŞTI 51. MĂLINI 52. MĂNĂSTIREA HUMORULUI 53. MARGINEA 54. MITOCU DRAGOMIRNEI 55. MOLDOVA-SULIŢA 56. MOLDOVIŢA 57. MUŞENIŢA 58. PĂLTINOASA 59. PÂRTEŞTII DE JOS 60. PĂTRĂUŢI 61. POIANA STAMPEI 62. POIENI-SOLCA 63. PREUTEŞTI 64. PUTNA 65. RĂDĂŞENI 66. RÂŞCA 67. SADOVA 68. ŞARU DORNEI 69. SATU MARE 70. ŞERBĂUŢI 71. SIMINICEA 72. SLATINA 73. STRAJA 74. STROIEŞTI 75. STULPICANI 76. SUCEVIŢA 77. TODIREŞTI 78. UDEŞTI 79. ULMA 80. VADU MOLDOVEI 81. VALEA MOLDOVEI 82. VAMA 83. VATRA MOLDOVIŢEI 84. VICOVU DE JOS 85. VOITINEL 86. VOLOVĂŢ 87. VULTUREŞTI 88. ZAMOSTEA 89. ZVORIŞTEA U.A.T. JUDEŢUL VASLUI, din care: 1. MURGENI 2. ALBEŞTI 3. ALEXANDRU VLAHUŢĂ 4. ARSURA 5. BĂCANI 6. BĂCEŞTI 7. BANCA 8. BEREZENI 9. BLĂGEŞTI 10. BOGDANA 11. BOGDĂNEŞTI 12. BOGDĂNIŢA 13. BOŢEŞTI 14. BUNEŞTI-AVEREŞTI 15. CIOCANI 16. CODĂEŞTI 17. COROIEŞTI 18. COSTEŞTI 19. COZMEŞTI 20. CREŢEŞTI 21. DĂNEŞTI 22. DELENI 23. DELEŞTI 24. DODEŞTI 25. DRAGOMIREŞTI 26. DUDA-EPURENI 27. DUMEŞTI 28. EPURENI 29. FEREŞTI 30. FRUNTIŞENI 31. GĂGEŞTI 32. GÂRCENI 33. GHERGHEŞTI 34. GRIVIŢA 35. HOCENI 36. IANA 37. IBĂNEŞTI 38. IVĂNEŞTI 39. IVEŞTI 40. LAZA 41. LIPOVĂŢ 42. LUNCA BANULUI 43. MĂLUŞTENI 44. MICLEŞTI 45. MUNTENII DE SUS 46. OLTENEŞTI 47. OŞEŞTI 48. PĂDURENI 49. PERIENI 50. POCHIDIA 51. POGANA 52. POGONEŞTI 53. POIENEŞTI 54. PUIEŞTI 55. PUNGEŞTI 56. PUŞCAŞI 57. RAFAILA 58. REBRICEA 59. SOLEŞTI 60. STĂNILEŞTI 61. ŞTEFAN CEL MARE 62. ŞULETEA 63. TĂCUTA 64. TANACU 65. TĂTĂRĂNI 66. TODIREŞTI 67. VĂLENI 68. VETRIŞOAIA 69. VIIŞOARA 70. VINDEREI 71. VOINEŞTI 72. VULTUREŞTI 73. VUTCANI 74. ZĂPODENI 75. ZORLENI U.A.T. JUDEŢUL BRĂILA, din care: 1. BERTEŞTII DE JOS 2. BORDEI VERDE 3. CAZASU 4. CIOCILE 5. DUDEŞTI 6. GALBENU 7. GEMENELE 8. GRĂDIŞTEA 9. JIRLĂU 10. MOVILA MIRESII 11. RACOVIŢA 12. RÂMNICELU 13. ROMANU 14. ROŞIORI 15. SALCIA TUDOR 16. SCORŢARU NOU 17. STĂNCUŢA 18. SURDILA-GĂISEANCA 19. ŞUŢEŞTI 20. TUDOR VLADIMIRESCU 21. ULMU 22. UNIREA 23. VICTORIA 24. VIŞANI 25. VIZIRU 26. ZĂVOAIA U.A.T. JUDEŢUL BUZĂU, din care: 1. BĂLĂCEANU 2. BALTA ALBĂ 3. BECENI 4. BISOCA 5. BLĂJANI 6. BOLDU 7. BOZIORU 8. BRĂDEANU 9. BRĂEŞTI 10. BREAZA 11. BUDA 12. C.A. ROSETTI 13. CALVINI 14. CĂNEŞTI 15. CĂTINA 16. CERNĂTEŞTI 17. CHILIILE 18. CHIOJDU 19. CILIBIA 20. COLŢI 21. COSTEŞTI 22. COZIENI 23. FLORICA 24. GĂLBINAŞI 25. GHERĂSENI 26. GHERGHEASA 27. GLODEANU SĂRAT 28. GREBĂNU 29. LARGU 30. LOPĂTARI 31. LUCIU 32. MÂNZĂLEŞTI 33. MĂRGĂRITEŞTI 34. MOVILA BANULUI 35. MURGEŞTI 36. ODĂILE 37. PĂNĂTĂU 38. PARDOŞI 39. PÂRSCOV 40. PODGORIA 41. POŞTA CÂLNĂU 42. RACOVIŢENI 43. RÂMNICELU 44. ROBEASCA 45. RUŞEŢU 46. SĂGEATA 47. SĂRULEŞTI 48. SCORŢOASA 49. SCUTELNICI 50. SIRIU 51. SMEENI 52. TISĂU 53. TOPLICENI 54. ULMENI 55. VADU PAŞII 56. VÂLCELELE 57. VALEA RÂMNICULUI 58. VALEA SALCIEI 59. VIPEREŞTI 60. ZĂRNEŞTI 61. ZIDURI U.A.T. JUDEŢUL CONSTANŢA, din care: 1. 23 AUGUST 2. ALBEŞTI 3. ALIMAN 4. BĂRĂGANU 5. CASTELU 6. CHIRNOGENI 7. CIOBANU 8. CIOCÂRLIA 9. COBADIN 10. COMANA 11. CUMPĂNA 12. CUZA VODĂ 13. DOBROMIR 14. GÂRLICIU 15. GHINDĂREŞTI 16. HORIA 17. ION CORVIN 18. LIPNIŢA 19. MIRCEA VODĂ 20. OLTINA 21. PANTELIMON 22. PECINEAGA 23. RASOVA 24. SALIGNY 25. SEIMENI 26. SILIŞTEA 27. TÂRGUŞOR U.A.T. JUDEŢUL GALAŢI, din care: 1. BEREŞTI 2. BĂLĂBĂNEŞTI 3. BĂLĂŞEŞTI 4. BĂLENI 5. BĂNEASA 6. BARCEA 7. BEREŞTI-MERIA 8. BRĂHĂŞEŞTI 9. BRANIŞTEA 10. BUCIUMENI 11. CAVADINEŞTI 12. CERŢEŞTI 13. CORNI 14. COROD 15. COSMEŞTI 16. COSTACHE NEGRI 17. CUCA 18. CUDALBI 19. CUZA VODĂ 20. DRĂGĂNEŞTI 21. DRĂGUŞENI 22. FÂRŢĂNEŞTI 23. FRUMUŞIŢA 24. FUNDENI 25. GHIDIGENI 26. GOHOR 27. GRIVIŢA 28. INDEPENDENŢA 29. IVEŞTI 30. JORĂŞTI 31. LIEŞTI 32. MĂSTĂCANI 33. MATCA 34. MOVILENI 35. MUNTENI 36. NĂMOLOASA 37. NEGRILEŞTI 38. NICOREŞTI 39. PECHEA 40. PISCU 41. POIANA 42. PRIPONEŞTI 43. RĂDEŞTI 44. REDIU 45. SCÂNTEIEŞTI 46. SCHELA 47. SMÂRDAN 48. SMULŢI 49. SUCEVENI 50. SUHURLUI 51. ŢEPU 52. TUDOR VLADIMIRESCU 53. TULUCEŞTI 54. UMBRĂREŞTI 55. VALEA MĂRULUI 56. VÂRLEZI 57. VLĂDEŞTI U.A.T. JUDEŢUL DOLJ, din care: 1. DĂBULENI 2. AFUMAŢI 3. ALMĂJ 4. AMĂRĂŞTII DE JOS 5. AMĂRĂŞTII DE SUS 6. APELE VII 7. ARGETOAIA 8. BÂRCA 9. BOTOŞEŞTI-PAIA 10. BRABOVA 11. BRALOŞTIŢA 12. BRATOVOEŞTI 13. BREASTA 14. BULZEŞTI 15. CĂLĂRAŞI 16. CALOPĂR 17. CARAULA 18. CÂRNA 19. CARPEN 20. CASTRANOVA 21. CATANE 22. CELARU 23. CERĂT 24. CERNĂTEŞTI 25. CETATE 26. CIOROIAŞI 27. CIUPERCENII NOI 28. COŢOFENII DIN DOS 29. COŢOFENII DIN FAŢĂ 30. DANEŢI 31. DESA 32. DIOŞTI 33. DOBREŞTI 34. DOBROTEŞTI 35. DRĂGOTEŞTI 36. DRĂNIC 37. FĂRCAŞ 38. GALICEA MARE 39. GALICIUICA 40. GHIDICI 41. GHINDENI 42. GIGHERA 43. GÂNGIOVA 44. GIURGIŢA 45. GOGOŞU 46. GOICEA 47. GOIEŞTI 48. GRECEŞTI 49. ÎNTORSURA 50. IZVOARE 51. LEU 52. LIPOVU 53. MĂCEŞU DE SUS 54. MAGLAVIT 55. MÂRŞANI 56. MISCHII 57. MOŢĂŢEI 58. MURGAŞI 59. NEGOI 60. ORODEL 61. OSTROVENI 62. PISCU VECHI 63. PLENIŢA 64. PLEŞOI 65. PREDEŞTI 66. RADOVAN 67. RAST 68. ROBĂNEŞTI 69. ROJIŞTE 70. SADOVA 71. SĂLCUŢA 72. SCĂEŞTI 73. SEACA DE CÂMP 74. SEACA DE PĂDURE 75. SECU 76. SILIŞTEA CRUCII 77. SOPOT 78. TEASC 79. TERPEZIŢA 80. TESLUI 81. ŢUGLUI 82. UNIREA 83. URZICUŢA 84. VALEA STANCIULUI 85. VÂRTOP 86. VÂRVORU DE JOS 87. VELA 88. VERBIŢA U.A.T. JUDEŢUL VRANCEA, din care: 1. MĂRĂŞEŞTI 2. ANDREIAŞU DE JOS 3. BĂLEŞTI 4. BÂRSEŞTI 5. BILIEŞTI 6. BOGHEŞTI 7. BOLOTEŞTI 8. BORDEŞTI 9. BROŞTENI 10. CÂMPURI 11. CÂRLIGELE 12. CHIOJDENI 13. CIORĂŞTI 14. CORBIŢA 15. COTEŞTI 16. DUMITREŞTI 17. FITIONEŞTI 18. GAROAFA 19. GOLOGANU 20. GUGEŞTI 21. GURA CALIŢEI 22. HOMOCEA 23. JARIŞTEA 24. JITIA 25. MĂICĂNEŞTI 26. MERA 27. MILCOVUL 28. MOVILIŢA 29. NĂNEŞTI 30. NĂRUJA 31. NEGRILEŞTI 32. NEREJU 33. NISTOREŞTI 34. OBREJIŢA 35. PALTIN 36. PĂULEŞTI 37. PĂUNEŞTI 38. PLOSCUŢENI 39. POIANA CRISTEI 40. POPEŞTI 41. PUFEŞTI 42. RĂCOASA 43. RĂSTOACA 44. REGHIU 45. RUGINEŞTI 46. SIHLEA 47. SLOBOZIA BRADULUI 48. SLOBOZIA CIORĂŞTI 49. SOVEJA 50. SPULBER 51. STRĂOANE 52. SURAIA 53. TÂMBOEŞTI 54. TĂNĂSOAIA 55. TĂTĂRANU 56. ŢIFEŞTI 57. TULNICI 58. URECHEŞTI 59. VALEA SĂRII 60. VÂRTEŞCOIU 61. VIDRA 62. VINTILEASCA 63. VIZANTEA-LIVEZI 64. VRÂNCIOAIA 65. VULTURU U.A.T. JUDEŢUL GORJ, din care: 1. ALBENI 2. ALIMPEŞTI 3. ANINOASA 4. ARCANI 5. BĂLĂNEŞTI 6. BĂLEŞTI 7. BENGEŞTI-CIOCADIA 8. BERLEŞTI 9. BOLBOŞI 10. BORĂSCU 11. BRĂNEŞTI 12. BUMBEŞTI-PIŢIC 13. CIUPERCENI 14. CRASNA 15. CRUŞEŢ 16. DĂNCIULEŞTI 17. DĂNEŞTI 18. DRĂGUŢEŞTI 19. GLOGOVA 20. GODINEŞTI 21. IONEŞTI 22. JUPÂNEŞTI 23. LELEŞTI 24. LICURICI 25. LOGREŞTI 26. MUŞETEŞTI 27. NEGOMIR 28. PADEŞ 29. PLOPŞORU 30. PRIGORIA 31. ROŞIA DE AMARADIA 32. SĂCELU 33. SAMARINEŞTI 34. SĂULEŞTI 35. SCHELA 36. SCOARŢA 37. SLIVILEŞTI 38. STĂNEŞTI 39. STEJARI 40. ŢÂNŢĂRENI 41. TELEŞTI 42. TURCINEŞTI 43. VĂGIULEŞTI 44. VLADIMIR U.A.T. JUDEŢUL MEHEDINŢI, din care: 1. BÂCLEŞ 2. BALA 3. BĂLĂCIŢA 4. BALTA 5. BÂLVĂNEŞTI 6. BRANIŞTEA 7. BREZNIŢA-MOTRU 8. BREZNIŢA-OCOL 9. BROŞTENI 10. BURILA MARE 11. BUTOIEŞTI 12. CĂZĂNEŞTI 13. CIREŞU 14. CORCOVA 15. CORLĂŢEL 16. CUJMIR 17. DÂRVARI 18. DEVESEL 19. DUMBRAVA 20. EŞELNIŢA 21. FLOREŞTI 22. GÂRLA MARE 23. GODEANU 24. GRECI 25. GROZĂEŞTI 26. GRUIA 27. HINOVA 28. HUSNICIOARA 29. ILOVĂŢ 30. ILOVIŢA 31. ISVERNA 32. JIANA 33. LIVEZILE 34. MALOVĂŢ 35. OBÂRŞIA DE CÂMP 36. OBÂRŞIA-CLOŞANI 37. OPRIŞOR 38. PADINA 39. PĂTULELE 40. PODENI 41. PONOARELE 42. POROINA MARE 43. PRISTOL 44. PRUNIŞOR 45. PUNGHINA 46. ROGOVA 47. SALCIA 48. ŞIŞEŞTI 49. STÂNGĂCEAUA 50. TÂMNA 51. VÂNĂTORI 52. VÂNJULEŢ 53. VLĂDAIA 54. VOLOIAC 55. VRATA U.A.T. JUDEŢUL OLT, din care: 1. BĂBICIU 2. BALDOVINEŞTI 3. BĂLTENI 4. BĂRĂŞTI 5. BÂRZA 6. BOBICEŞTI 7. BRÂNCOVENI 8. BRASTAVĂŢU 9. BREBENI 10. BUCINIŞU 11. CĂLUI 12. CÂRLOGANI 13. CEZIENI 14. CILIENI 15. COLONEŞTI 16. CORBU 17. COTEANA 18. CRÂMPOIA 19. CURTIŞOARA 20. DĂNEASA 21. DOBREŢU 22. DOBROSLOVENI 23. DOBRUN 24. DRĂGHICENI 25. FĂGEŢELU 26. FĂLCOIU 27. FĂRCAŞELE 28. GÂRCOV 29. GĂVĂNEŞTI 30. GHIMPEŢENI 31. GIUVĂRĂŞTI 32. GOSTAVĂŢU 33. GRĂDINARI 34. GROJDIBODU 35. GURA PADINII 36. IANCA 37. IANCU JIANU 38. IPOTEŞTI 39. IZBICENI 40. IZVOARELE 41. LELEASCA 42. MĂRUNŢEI 43. MILCOV 44. MORUNGLAV 45. MOVILENI 46. OBÂRŞIA 47. OBOGA 48. OPORELU 49. OPTAŞI-MĂGURA 50. ORLEA 51. OSICA DE JOS 52. OSICA DE SUS 53. PÂRŞCOVENI 54. PERIEŢI 55. PLEŞOIU 56. POBORU 57. PRISEACA 58. RADOMIREŞTI 59. REDEA 60. ROTUNDA 61. RUSĂNEŞTI 62. SÂMBUREŞTI 63. SÂRBII-MĂGURA 64. SCĂRIŞOARA 65. SEACA 66. ŞERBĂNEŞTI 67. ŞOPÂRLIŢA 68. SPRÂNCENATA 69. ŞTEFAN CEL MARE 70. STOENEŞTI 71. STOICĂNEŞTI 72. STUDINA 73. TĂTULEŞTI 74. TESLUI 75. TIA MARE 76. TOPANA 77. TRAIAN 78. TUFENI 79. URZICA 80. VĂDASTRA 81. VĂDĂSTRIŢA 82. VÂLCELE 83. VALEA MARE 84. VĂLENI 85. VERGULEASA 86. VIŞINA 87. VIŞINA NOUA 88. VITOMIREŞTI 89. VLĂDILA 90. VOINEASA 91. VULPENI 92. VULTUREŞTI U.A.T. JUDEŢUL VÂLCEA, din care: 1. AMĂRĂŞTI 2. BĂRBĂTEŞTI 3. BERISLĂVEŞTI 4. BOIŞOARA 5. BUNEŞTI 6. CÂINENI 7. CERNIŞOARA 8. COPĂCENI 9. CREŢENI 10. DICULEŞTI 11. FÂRTĂŢEŞTI 12. FĂUREŞTI 13. GALICEA 14. GHIOROIU 15. GLĂVILE 16. GOLEŞTI 17. GRĂDIŞTEA 18. IONEŞTI 19. LĂCUSTENI 20. LĂDEŞTI 21. LALOŞU 22. LĂPUŞATA 23. LIVEZI 24. LUNGEŞTI 25. MĂDULARI 26. MĂLDĂREŞTI 27. MATEEŞTI 28. MITROFANI 29. MUEREASCA 30. NICOLAE BĂLCESCU 31. OLANU 32. OTEŞANI 33. PĂUŞEŞTI 34. PERIŞANI 35. PESCEANA 36. PIETRARI 37. POPEŞTI 38. PRUNDENI 39. RACOVIŢA 40. ROEŞTI 41. ROŞIILE 42. RUNCU 43. SĂLĂTRUCEL 44. SCUNDU 45. SINEŞTI 46. ŞIRINEASA 47. SLĂTIOARA 48. STĂNEŞTI 49. ŞTEFĂNEŞTI 50. STOENEŞTI 51. STOILEŞTI 52. STROEŞTI 53. ŞUŞANI 54. SUTEŞTI 55. TETOIU 56. TOMŞANI 57. VAIDEENI 58. VALEA MARE 59. VOICEŞTI ANEXA 2 la ghid PROPUNERE FINALĂ DE PROIECT Cerinţe pentru propunerile finale de proiect Propunerea finală de proiect va furniza toate informaţiile-cheie legate de realizarea şi implementarea proiectului. Propunerea finală de proiect va fi însoţită de toate documentele necesare (matrice logică, SF/DALI şi/sau proiect tehnic, studiu privind impactul asupra mediului) care să permită evaluarea. Propunerea finală de proiect va avea între 10 şi 20 de pagini, plus anexele şi va furniza informaţii detaliate, adecvate, cu privire la:
┌───────────┬──────────────────────────┐
│Elemente │Conţinut │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Titlul proiectului, o │
│ │scurtă descriere a │
│ │proiectului care să │
│ │includă: obiective, │
│ │oportunitatea │
│Rezumatul │implementării proiectului,│
│proiectului│beneficiarii şi │
│(maximum o │rezultatele proiectului │
│pagină) │(economii de energie, │
│ │reducerea emisiilor de │
│ │CO_2 etc.), buget, durata │
│ │de implementare a │
│ │proiectului, graficul de │
│ │activităţi │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Numele unităţii │
│ │administrativ-teritoriale;│
│ │reprezentant legal, date │
│ │de contact; experienţa │
│Solicitant │anterioară în │
│ │implementarea de proiecte,│
│ │inclusiv proiecte în │
│ │domeniul dezvoltării │
│ │durabile │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Probleme care trebuie │
│ │soluţionate prin │
│ │implementarea proiectului;│
│ │situaţia actuală; │
│ │date-cheie social │
│Contextul │economice şi de mediu │
│general │legate de necesitatea şi │
│ │oportunitatea elaborării │
│ │proiectului; acţiuni │
│ │întreprinse până în │
│ │prezent de a rezolva │
│ │problema, alte iniţiative │
│ │asociate etc. │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Descrierea, inclusiv a │
│ │obiectivelor, │
│ │sustenabilitatea │
│ │proiectului, rezultate │
│ │aşteptate (matricea │
│ │cadrului logic), │
│Conţinutul │activităţi şi indicatori; │
│proiectului│beneficiarii, │
│ │grupul-ţintă; riscuri şi │
│ │oportunităţi; │
│ │sustenabilitatea │
│ │proiectului Concluziile │
│ │principale ale studiului │
│ │de fezabilitate/DALI │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Relevanţa proiectului │
│ │pentru dezvoltarea locală │
│Relevanţa │a comunelor/oraşelor/ │
│ │municipiilor (justificarea│
│ │realizării proiectului) │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Impactul activităţilor │
│ │implementate prin proiect │
│ │asupra managementului │
│ │energiei durabile la nivel│
│ │local: reducerea/evitarea │
│Obiective │producerii emisiilor de │
│ │CO_2 (în procente); │
│ │reducerea consumului de │
│ │energie (în procente); │
│ │reducerea costurilor cu │
│ │energia (în procente) │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Graficul de implementare a│
│ │activităţilor (gantt), │
│ │perioada de desfăşurare a │
│ │fiecărei activităţi, │
│Organizarea│durata fiecărei │
│proiectului│activităţi, cu încadrarea │
│ │rambursărilor în │
│ │termenul-limită de 1 │
│ │septembrie 2025 de │
│ │implementare a proiectului│
├───────────┼──────────────────────────┤
│Resurse │Responsabilităţi în │
│umane │proiect şi resurse umane │
│implicate │alocate pe fiecare │
│ │activitate │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Elemente │Conţinut │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Valoarea totală a │
│ │proiectului, cofinanţarea │
│ │beneficiarului │
│ │(contribuţia │
│ │beneficiarului la │
│ │cheltuielile eligibile), │
│ │contribuţia proprie │
│ │(contribuţia │
│Buget │beneficiarului, inclusiv │
│ │cheltuieli neeligibile), │
│ │valoarea contribuţiei din │
│ │fondurile naţionale │
│ │nerambursabile aferente │
│ │programului pentru │
│ │fundamentarea bugetului, │
│ │se vor anexa oferte de │
│ │piaţă. │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Proceduri de achiziţii │
│ │pentru bunuri, servicii şi│
│Achiziţii │lucrări (se vor preciza │
│ │toate procedurile │
│ │necesare, inclusiv │
│ │perioada preconizată) │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Impact de │Monitorizarea şi evaluarea│
│dezvoltare │indicatorilor de rezultat/│
│ │impact │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Studiu de fezabilitate/ │
│ │DALI, studiul de impact │
│Anexe │asupra mediului, │
│ │autorizaţii (dacă este │
│ │cazul) │
└───────────┴──────────────────────────┘
ANEXA 3 la ghid CRITERII DE SELECŢIE pentru beneficiarii Programului „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“ A. Criterii administrative
┌────────────────────────────────┬──┬──┐
│Criteriu │Da│Nu│
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Solicitantul se află pe lista │ │ │
│potenţialilor beneficiari. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Proiectul respectă formatul de │ │ │
│propunere finală de proiect. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Proiectul este semnat de către │ │ │
│reprezentantul legal. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Proiectul vizează obiectivul │ │ │
│managementul energiei durabile │ │ │
│în domeniile: │ │ │
│- reabilitarea termică a │ │ │
│clădirilor publice; │ │ │
│- termoficare; │ │ │
│- furnizarea de energie │ │ │
│(inclusiv regenerabilă); │ │ │
│- iluminat public; │ │ │
│- transport public; │ │ │
│- planificare urbană. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Grantul se încadrează între │ │ │
│1.000.000 lei (valoarea minimă) │ │ │
│şi 8.000.000 lei (valoarea │ │ │
│maximă). │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│La propunerea finală de proiect │ │ │
│există anexat studiu de │ │ │
│fezabilitate sau documentaţie de│ │ │
│avizare a lucrărilor de │ │ │
│intervenţie (DALI) şi/sau │ │ │
│proiect tehnic. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Există un angajament privind │ │ │
│evitarea dublei finanţări - │ │ │
│declaraţie pe propria răspundere│ │ │
│a reprezentantului legal. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Termenul-limită de finalizare a │ │ │
│lucrărilor/serviciilor aferente │ │ │
│proiectului se încadrează în │ │ │
│termenul de implementare a │ │ │
│Programului (finalul anului │ │ │
│2025). │ │ │
└────────────────────────────────┴──┴──┘
B. Criterii tehnice
┌───┬──────────────────┬───────────────┐
│Nr.│Criteriu │Valoare │
├───┼──────────────────┼───────────────┤
│ │Activităţile │ │
│ │proiectului │ │
│ │sprijină în mod │ │
│ │corespunzător │60 de puncte │
│ │obiectivul │ │
│ │referitor la │ │
│ │managementul │ │
│ │energiei durabile │ │
│ ├──────────────────┼───────────────┤
│ │ │20 de puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea cea │
│ │ │mai mare │
│ │ │10-19 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│ │ │cuprinsă peste │
│ │ │1/2 din │
│ │1.1. reducerea/ │valoarea │
│ │evitarea │proiectului │
│ │producerii │clasat pe locul│
│ │emisiilor de CO_2 │întâi │
│ │(în procente) │1-9 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│ │ │cuprinsă sub 1/│
│ │ │2 din valoarea │
│ │ │proiectului │
│ │ │clasat pe locul│
│ │ │întâi │
│ │ │0 puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea 0 │
│ ├──────────────────┼───────────────┤
│ │ │20 de puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea cea │
│ │ │mai mare │
│ │ │10-19 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│1. │ │cuprinsă peste │
│ │ │1/2 din │
│ │ │valoarea │
│ │1.2. reducerea │proiectului │
│ │consumului de │clasat pe locul│
│ │energie (în │întâi │
│ │procente) │1-9 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│ │ │cuprinsă sub 1/│
│ │ │2 din valoarea │
│ │ │proiectului │
│ │ │clasat pe locul│
│ │ │întâi │
│ │ │0 puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea 0 │
│ ├──────────────────┼───────────────┤
│ │ │20 de puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea cea │
│ │ │mai mare │
│ │ │10-19 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│ │ │cuprinsă peste │
│ │ │1/2 din │
│ │ │valoarea │
│ │1.3. reducerea │proiectului │
│ │costurilor cu │clasat pe locul│
│ │energia (în │întâi │
│ │procente) │1-9 puncte - │
│ │ │proiectele cu │
│ │ │valoarea │
│ │ │cuprinsă sub 1/│
│ │ │2 din valoarea │
│ │ │proiectului │
│ │ │clasat pe locul│
│ │ │întâi │
│ │ │0 puncte - │
│ │ │proiectul cu │
│ │ │valoarea 0 │
├───┼──────────────────┼───────────────┤
│ │ │10 puncte │
│ │ │Relevanţă mare │
│ │ │- 10 puncte │
│ │Relevanţa │Relevanţă medie│
│2. │proiectului pentru│- 7 puncte │
│ │dezvoltarea locală│Relevanţă │
│ │a UAT │scăzută - 3 │
│ │ │puncte │
│ │ │Fără relevanţă │
│ │ │- 0 puncte │
├───┼──────────────────┼───────────────┤
│ │ │10 puncte │
│ │ │Sustenabilitate│
│ │ │ridicată - 10 │
│ │Sustenabilitate │puncte │
│ │(din punct de │Sustenabilitate│
│ │vedere economic, │medie - 7 │
│3. │social şi al │puncte │
│ │factorilor de │Sustenabilitate│
│ │mediu) │redusă - 3 │
│ │ │puncte │
│ │ │Nu se asigură │
│ │ │sustenabilitate│
│ │ │- 0 puncte │
├───┼──────────────────┼───────────────┤
│ │ │10 puncte │
│ │ │Estimarea │
│ │ │costurilor este│
│ │ │realizată în │
│ │ │mod realist - │
│ │ │10 puncte │
│4. │Buget │Costurile sunt │
│ │ │parţial │
│ │ │realiste - 5 │
│ │ │puncte │
│ │ │Bugetul estimat│
│ │ │nu este unul │
│ │ │realist - 0 │
│ │ │puncte │
├───┼──────────────────┼───────────────┤
│ │ │10 puncte │
│ │ │Calitate şi │
│ │Calitatea şi │coerenţă │
│ │coerenţa │ridicate - 10 │
│ │proiectului │puncte │
│ │(obiective şi │Calitate şi │
│ │activităţi bine │coerenţă medii │
│5. │definite, │- 7 puncte │
│ │planificare │Calitate şi │
│ │corespunzătoare, │coerenţă │
│ │riscuri │scăzute - 3 │
│ │identificate) │puncte │
│ │ │Fără calitate │
│ │ │şi coerenţă - 0│
│ │ │puncte │
├───┴──────────────────┼───────────────┤
│TOTAL │ │
└──────────────────────┴───────────────┘
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.