Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 720 din 16 decembrie 1956  pentru reglementarea punerii in libertate inainte de termen, pe baza muncii prestate si bunei comportari, a celor condamnati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 720 din 16 decembrie 1956 pentru reglementarea punerii in libertate inainte de termen, pe baza muncii prestate si bunei comportari, a celor condamnati

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 2 din 16 ianuarie 1957
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Condamnaţii la pedepse privative de libertate pe timp limitat, precum şi condamnaţii la pedepse privative de libertate pe viata, ale cãror pedepse au fost comutate în pedepse pe timp limitat, beneficiazã de punerea în libertate înainte de termen, în condiţiile prezentului decret.
Prin punerea în libertate înainte de termen, pedeapsa pronunţatã se considera în întregime executatã.

CAP. 2
Termene şi condiţii

ART. 2
Beneficiazã de punerea în libertate înainte de termen condamnaţii care muncesc pe santiere, în mine, ateliere, gospodãrii agricole, birouri tehnice, precum şi toţi cei care executa munci cu caracter de continuitate în interesul locului de deţinere.
ART. 3
Pentru a putea beneficia de dispoziţiile prezentului decret, condamnaţii trebuie sa dea dovada de îndreptare, care consta în:
- executarea în mod constiincios a muncilor repartizate;
- buna comportare în tot timpul executãrii pedepsei, contribuind astfel la menţinerea disciplinei.
ART. 4
Pentru aplicarea dispoziţiilor art. 2 şi 3 se va tine seama de specificul şi greutatea muncilor prestate şi de procentele de îndeplinire a normelor de munca.
Normele de munca sînt cele republicane; în cazul cînd acestea nu sînt stabilite pentru muncile respective, ele se stabilesc de conducerea locului de deţinere, conform dispoziţiilor legale. Pentru muncile care nu pot fi normate, criteriile de calculare a zilelor executate din pedeapsa, pe baza zilelor muncite, se vor stabili prin regulamentul prevãzut de art. 17.
Se fixeazã un minimum, socotindu-se pentru cinci zile muncite, şase zile executate din pedeapsa.
Se fixeazã un maximum socotindu-se pentru una zi socotesc zile muncite.
ART. 5
Calculul pedepsei executate de condamnat prin aplicarea dispoziţiilor art. 4 se face dupã ce, din pedeapsa pronunţatã de tribunal, se vor scãdea reducerile fãcute prin eventualele gratieri.
ART. 6
În vederea aplicãrii prezentului decret, conducerea locurilor de deţinere este obligatã a tine evidenta muncilor prestate şi a procentelor de norme îndeplinite de fiecare condamnat.

CAP. 3
Procedura

ART. 7
În fiecare loc de deţinere în care condamnaţii presteazã munci, va funcţiona o comisie pentru propuneri în vederea punerii în libertate înainte de termen.
ART. 8
Propunerile în vederea punerii în libertate înainte de termen se fac din oficiu, de comisia prevãzutã de art. 7.
Comisia va examina situaţia fiecãrui condamnat, la urmãtoarele intervale de timp:
- pentru cei condamnaţi la pedepse mai mari de cinci ani, la fiecare şase luni;
- pentru cei condamnaţi la pedepse de la unu la cinci ani, la fiecare trei luni;
- pentru cei condamnaţi la pedepse sub un an, la fiecare luna, dupã executarea unui sfert din pedeapsa.
Comisia se va întruni, de asemenea, ori de cîte ori va fi necesar.
ART. 9
Examinarea situaţiei fiecãrui condamnat se va face pe baza evidentei zilnice a muncii prestate de acesta şi a comportãrii sale la locul de deţinere. Comisia va constata cuantumul de pedeapsa ce urmeazã a fi consideratã ca executatã de condamnat prin aplicarea dispoziţiilor art. 4 şi 5 din prezentul decret, în vederea propunerii de punere în libertate.
Asupra celor stabilite conform alineatului precedent, comisia poate reveni în total sau în parte, dacã cei în cauza, în timpul cît mai au de executat restul de pedeapsa, refuza sa munceasca, sau organizeazã ori participa la sãvîrşirea de infracţiuni sau abateri grave de la ordinea interioarã a locului de deţinere, care aduc atingere regimului şi ordinii stabilite prin regulamentele de funcţionare a locurilor de deţinere.
În cazul cînd condamnatul, dupã luarea mãsurilor prevãzute la alineatul precedent, da dovada de temeinica îndreptare, comisia va putea anula aceste mãsuri.
În fiecare din cazurile de mai sus şi pentru fiecare condamnat în parte, comisia va întocmi un proces-verbal, semnat de toţi membrii sãi, pe care-l va aduce la cunostinta condamnatului.
ART. 10
Cînd, în urma examinarilor fãcute conform art. 9, se va constata ca condamnatul urmeazã sa fie pus în libertate înainte de termen, comisia va încheia un proces-verbal, prin care va face propuneri de punere în libertate a acestuia.
ART. 11
Procesele-verbale încheiate potrivit art. 9, precum şi procesul-verbal cu propuneri prevãzute de art. 10, se vor trimite tribunalului popular al raionului în care este situat locul de deţinere.
Tribunalul va soluţiona propunerile în termen de cel mult 3 zile de la sesizare.
Tribunalul va putea fi sesizat cu cerere de punere în libertate înainte de termen şi de cãtre condamnat; în acest caz, tribunalul va cere de la locul de deţinere procesele-verbale prevãzute de art. 9, precum şi avizul comisiei pentru propuneri în vederea punerii în libertate înainte de termen.
În cazurile reglementate prin alineatele precedente, şedinţa tribunalului nu este publica şi se tine fãrã citarea condamnatului, ascultindu-se concluziile procurorului.
ART. 12
Tribunalul se pronunţa printr-o încheiere.
Impotriva acestei încheieri, procurorul poate face recurs cel mai tirziu în ziua urmãtoare pronunţãrii, iar condamnatul în trei zile de la comunicarea încheierii.
Recursul procurorului este suspensiv de executare.
ART. 13
Tribunalul este obligat sa comunice locului de deţinere încheierea pronunţatã, în termen de 24 ore de la rãmînerea ei definitiva, în vederea executãrii.
ART. 14
În cazul respingerii de cãtre tribunal a propunerii de punere în libertate înainte de termen facuta de comisie, aceasta va putea face o noua propunere la termenul fixat de tribunal sau la intervalele de timp prevãzute de art. 8, calculate din momentul rãmînerii definitive a încheierii.
Noua propunere se va face atît cu privire la perioada de timp pentru care s-a fãcut prima propunere, cît şi pentru perioada de timp ce s-a scurs ulterior.
Dispoziţiile alineatelor precedente se aplica prin asemãnare şi condamnatului a cãrui cerere de punere în libertate înainte de termen a fost respinsã de tribunal, cu respectarea prevederilor art. 11.
ART. 15
Pentru condamnaţii la munca silnica sau detenţiune grea pe viata, comisia pentru propuneri în vederea punerii în libertate înainte de termen va putea propune comutarea pedepsei într-una de acelaşi fel pe timp de 25 ani, numai în cazul în care condamnatul îndeplineşte condiţiile stabilite în art. 2 şi 3 din prezentul decret. Aceste propuneri se vor putea face numai dupã scurgerea a trei ani de la data începerii executãrii pedepsei.
ART. 16
Procesul-verbal al comisiei, prin care se propune comutarea muncii silnice sau a detenţiunii grele pe viata într-o pedeapsa de acelaşi fel pe timp de 25 ani, se înainteazã Prezidiului Marii Adunãri Naţionale a Republicii Populare Romine.
În cazul comutãrii, aceasta se va opera de îndatã în dosarul personal al condamnatului.
În cazul respingerii propunerii fãcute, comisia va putea face noi propuneri de comutare a pedepsei, dupã scurgerea unui an de la data propunerii anterioare.

CAP. 4
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 17
Condiţiile în care cei condamnaţi vor fi repartizaţi la munca, modul în care se vor aplica dispoziţiile art. 4 din prezentul decret, modul de verificare şi înregistrare a muncii celor condamnaţi, modul în care se va efectua controlul comportãrii condamnaţilor, precum şi componenta comisiei pentru propuneri în vederea punerii în libertate înainte de termen şi modul ei de funcţionare, vor fi stabilite printr-un regulament întocmit de Ministerul Afacerilor Interne şi aprobat prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri.
Prin acelaşi regulament se vor stabili condiţiile în care prezentul decret se va aplica condamnaţilor minori, tinindu-se seama de dispoziţiile legale privitoare la munca acestora, precum şi de faptul ca punerea în libertate înainte de termen a condamnaţilor minori trebuie sa se facã în condiţii de protejare a minorilor.
ART. 18
Pentru condamnaţii la pedepse privative de libertate pe timp limitat care, la punerea în aplicare a dispoziţiilor prezentului decret, îndeplinesc condiţiile stabilite în art. 2 şi 3, comisia pentru propuneri în vederea punerii în libertate înainte de termen va face propuneri în termenul şi cu procedura prevãzutã la art. 7 şi urmãtoarele din prezentul decret, cu privire la tot timpul de cînd condamnatul se afla în executarea pedepsei.
Pentru timpul anterior punerii în aplicare a dispoziţiilor prezentului decret, calculul se face socotindu-se pentru doua zile muncite, trei zile executate din pedeapsa.
Pentru condamnaţii la munca silnica şi detenţiune grea pe viata, care, la punerea în aplicare a dispoziţiilor prezentului decret, îndeplinesc condiţiile stabilite în art. 2, 3 şi 15 din prezentul decret, comisia va face, în termen de trei luni de la publicarea prezentului decret, propuneri Prezidiului Marii Adunãri Naţionale a Republicii Populare Romine, pentru comutarea pedepsei într-una de acelaşi fel pe timp de 25 ani.
ART. 19
Decretul nr. 72 din 23 martie 1950 privitor la liberarea înainte de termen a celor condamnaţi, precum şi orice alte dispoziţii contrarii prezentului decret, se abroga.




-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016