Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECRET nr. 60 din 30 mai 1975 privind modificarea Codului aerian al Republicii Socialiste Romania, aprobat prin Decretul nr. 516/1953 , cu modificarile ulterioare
EMITENT: CONSILIUL DE STAT PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 51 din 30 mai 1975
EXPUNERE DE MOTIVE
Prin alãturatul decret al Consiliului de Stat se aduc unele modificãri Codului aerian al Republicii Socialiste România, aprobat prin <>Decretul nr. 516/1953 , cu modificãrile ulterioare, ca urmare a semnãrii de cãtre statul nostru, la 10 iulie 1972, a Convenţiei pentru reprimarea actelor ilicite îndreptate contra securitãţii aviaţiei civile, încheiatã la 23 septembrie 1971 la Montreal.
Potrivit prevederilor decretului astfel cum a fost adoptat de Consiliul de Stat, sînt incriminate: actele de violenta sãvîrşite impotriva unei persoane aflate la bordul unei aeronave în zbor; distrugerea sau deteriorarea unei aeronave în serviciu, plasarea la bordul acesteia a unor dispozitive sau substanţe apte sa o distruga sau sa o deterioreze; distrugerea, deteriorarea sau perturbarea functionarii unor instalaţii sau servicii de navigaţie aerianã; comunicarea unor informaţii false de natura a periclita securitatea zborului.
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
ART. 1
Articolul 107^2 din Codul aerian al Republicii Socialiste România*) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
__________
*) Codul aerian al Republicii Socialiste România, reprodus în C.L.D.H.D. 1 noiembrie-31 decembrie 1953, p. 44, a mai fost modificat prin decretele: nr. 204/1956 , reprodus în C.L.D.H.D. nr. III/1956, p. 9; nr. 212/1959 şi nr. 215/1959, reproduse în C.L.D.H.D. nr. III/1959, p. 37 şi respectiv 38; nr. 419/1972, reprodus în C.L.D. nr. IV/1972, p. 801 şi nr. 688/1973, reprodus în C.L.D. nr. IV/1973, p. 552.
"Art. 107^2. - Constituie infracţiunea de împiedicare a exploatãrii unei aeronave fiecare dintre faptele menţionate mai jos:
a) distrugerea sau deteriorarea instalaţiilor de navigaţie aerianã sau tulburarea functionarii acestora ori a serviciilor de navigaţie aerianã, dacã vreunul dintre aceste acte este de natura sa punã în pericol securitatea aeronavelor în zbor;
b) comunicarea de informaţii, ştiind ca acestea sînt false, dacã prin acest fapt se pune în pericol securitatea unei aeronave în zbor;
c) stînjenirea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu ale echipajului de conducere a unei aeronave, dacã prin aceasta s-ar putea pune în pericol siguranta aeronavei;
d) preluarea fãrã drept a controlului aeronavei, direct sau indirect;
e) sãvîrşirea unui act de violenta impotriva unei persoane aflate la bordul unei aeronave în zbor, dacã acest act este de natura sa punã în pericol securitatea aeronavei:
f) distrugerea unei aeronave în serviciu sau deteriorarea acesteia, în asa fel încît o face inapta de zbor ori este de natura sa-i punã în pericol securitatea în zbor;
g) plasarea în mod direct sau indirect, pe o aeronava în serviciu, prin orice mijloc, a unui dispozitiv sau a unei substanţe apte sa distruga acea aeronava sau sa-i producã deteriorãri care o fac inapta de zbor ori sînt de natura sa-i punã în pericol securitatea în zbor.
Infracţiunile prevãzute la lit. a) şi b) se pedepsesc cu închisoare de la 3 la 12 ani şi confiscarea parţialã a averii. Dacã fapta se sãvîrşeşte în scopul devierii itinerariului de zbor, pedeapsa este de la 5 la 15 ani, interzicerea unor drepturi şi confiscarea parţialã a averii.
Infracţiunile prevãzute la lit. c)-g) se pedepsesc cu moartea şi confiscarea totalã a averii, sau cu închisoare de la 15 la 20 ani, interzicerea unor drepturi şi confiscarea parţialã a averii.
Aceeaşi pedeapsa va fi aplicatã şi în cazul infracţiunilor prevãzute la lit. a) şi b), cînd pentru sãvîrşirea acestor fapte a fost ucisa o persoana ori dacã faptele au determinat moartea uneia sau mai multor persoane ori au avut alte urmãri deosebit de grave. Tentativa se pedepseşte.
Se considera tentativa şi producerea sau procurarea mijloacelor ori instrumentelor, precum şi luarea de mãsuri în vederea comiterii infracţiunilor prevãzute în prezentul articol."
ART. 2
Dupã articolul 107^4 se introduce un nou articol 107^5, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 107^5 - În înţelesul prevederilor art. 107^2:
a) o aeronava se considera a fi în zbor din momentul în care, imbarcarea fiind terminatã, toate uşile exterioare au fost închise şi pînã în momentul în care una dintre aceste usi a fost deschisã în vederea debarcarii; în caz de aterizare forţatã, se considera ca zborul se continua pînã cînd autoritatea competenta preia în sarcina aeronava, persoanele şi bunurile de la bord;
b) o aeronava se considera a fi în serviciu din momentul în care personalul de la sol sau echipajul începe sa o pregãteascã în vederea unui anumit zbor pînã la expirarea unui termen de 24 de ore dupã orice aterizare; perioada de serviciu cuprinde în orice caz întregul timp în care aeronava se afla în zbor în sensul prevederilor de la lit. a) din prezentul articol."
---------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: