Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 56 din 20 februarie 1984  privind unele masuri in domeniul cursurilor valutare, amortizarii, dobinzilor si pretului la titei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 56 din 20 februarie 1984 privind unele masuri in domeniul cursurilor valutare, amortizarii, dobinzilor si pretului la titei

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 14 DIN 21/02/84
Consiliul de Stat la Republicii Socialiste România decreteazã:
ART. 1
Cursul comercial pentru un dolar S.U.A., la 1 ianuarie 1984, se stabileşte la nivelul cursului comercial existent la 31 decembrie 1983, recalculat prin împãrţirea la 0,85 dolari S.U.A.
În mod corespunzãtor se modifica alin. 1 al art. 1 şi pct. 2 din anexa nr. 1 din Decretul nr. 235/1983 privind unele mãsuri în domeniul cursurilor valutare şi preţului de livrare la gaze naturale.
ART. 2
Anexa nr. 1 la Decretul nr. 234/1974 privind dobinzile, comisioanele, taxele şi tarifele bancare în relaţiile cu unitãţile socialiste, alte persoane juridice şi persoanele fizice, astfel cum a fost modificatã şi înlocuitã prin anexa la Decretul nr. 458/1982, publicat în Buletinul Oficial nr. 119/1982, se modifica în ce priveşte dobinzile bancare la unitãţile socialiste potrivit anexei, care face parte integrantã din prezentul decret.
ART. 3
Duratele de serviciu normate ale fondurilor fixe aparţinînd unitãţilor economice de stat din industria constructoare de maşini, din categoriile 3, 4 şi 5, prevãzute în Catalogul normelor de amortizare şi duratelor de serviciu normate ale fondurilor fixe din anexa nr. 1 la Legea nr. 62/1968 privind amortizarea fondurilor fixe, republicatã în Buletinul Oficial nr. 6-7/1977, cu modificãrile ulterioare, se reduc, de la 1 ianuarie 1984, cu 15 % .
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe, Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor vor examina duratele de serviciu normate ale fondurilor fixe şi vor prezenta propuneri de actualizare a acestora pînã la 30 septembrie 1984.
ART. 4
Unitãţile economice de stat au obligaţia sa plãteascã o taxa asupra fondurilor primite de la buget pentru investiţii. Taxa se datoreazã începînd cu luna urmãtoare dãrii în funcţiune a obiectivelor respective, pînã la restituirea integrala a fondurilor primite.
Cota anuala a taxei se stabileşte la nivelul dobinzii prevãzute de lege la creditele curente pentru investiţii.
Taxa asupra fondurilor primite de la buget pentru investiţii se calculeazã, se suporta şi se plãteşte potrivit normelor legale stabilite pentru dobinzile la creditele curente pentru investiţii.
ART. 5
Preţul mediu de livrare al ţiţeiului din producţia interna se stabileşte, de la 1 ianuarie 1984, la 1.750 lei/tona, iar de la 1 iulie 1984, la 2.000 lei/tona loco-depozit unitatea prelucratoare.
Preţul mediu de producţie şi de livrare al ţiţeiului din producţia interna, livrat de schelele de producţie petroliera cãtre întreprinderea de transport ţiţei prin conducte sau la activitãţile proprii de foraj, probe de producţie, se stabileşte, începînd cu data de 1 ianuarie 1984, la 620 lei/tona, iar preţul mediu de producţie al ţiţeiului din producţia interna livrat de întreprinderea de transport ţiţei prin conducte, la 650 lei/tona.
Ministerul Petrolului, cu acordul Comitetului de Stat pentru Preţuri, Ministerului Finanţelor şi Comitetului de Stat al Planificarii, va stabili preţurile de producţie şi livrare diferenţiate pe calitãţi şi unitãţi.
ART. 6
Comitetul de Stat la Planificarii şi Ministerul Finanţelor, pe baza documentaţiilor prezentate de titularii de plan, vor face propuneri privind introducerea modificãrilor corespunzãtoare în indicatorii prevãzuţi pentru anul 1984 în planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, precum şi în volumul şi structura bugetului de stat, în condiţii de menţinere a echilibrului financiar.
ANEXA 1
TABEL

cuprinzînd modificarea dobinzilor ce se încaseazã de bãnci şi de alte unitãţi socialiste pentru creditele acordate* şi dobinzile ce se plãtesc de bãnci la disponibilitãţile bãneşti din conturi
A. Dobinzile ce se încaseazã de bãnci



- în procente, pe an -

----------------------------------------------------------------------------

La creditele

----------------------------------

curente** pentru re- neram-

facerea ca- bursate

pacitatii la

de plata scadenta

----------------------------------------------------------------------------

1 2 3

----------------------------------------------------------------------------

I. La creditele acordate pentru activitatea de

producţie şi circulaţie a mãrfurilor

1. Unitãţilor industriale, de transport, prestãri

de servicii, comerţ exterior, aprovizionare şi

desfacere, cercetare ştiinţificã şi proiectare

şi ale cooperaţiei meşteşugãreşti 10 11 12

2. Unitãţilor comerciale de stat şi cooperatiste,

de turism, colectare şi achiziţii, valorificare

a produselor agricole, unitãţilor de producţie şi

prestãri de servicii ale cooperativelor de

producţie, achiziţii şi desfacere a mãrfurilor

şi ale consiliilor populare comunale, staţiunilor

pentru mecanizarea agriculturii, precum şi la

creditele pentru mãrfuri vîndute şi servicii

prestate cu plata în rate de unitãţile autorizate 8 9 10

3. Unitãţilor de construcţii-montaj, foraj, geologice,

agricole de stat, de aprovizionare tehnico-materialã

ale agriculturii, silvice, institutele şi

staţiunile experimentale şi asociaţiilor economice

dintre unitãţile de stat şi cooperatiste 7 9 12

4. Unitãţilor agricole cooperatiste*** şi

asociaţiilor economice ale altor organizaţii

obşteşti 7 8 9

5. Unitãţilor economice socialiste, la creditele

acordate pentru:

- stocuri de minereuri rare, rezerva de plan şi

material lemnos din cazaturi şi doborîturi de

vînt sau din tãieri pentru igiena pãdurii;

acoperirea cheltuielilor planificate care depa-

sesc în unele trimestre veniturile şi care se

recupereazã din beneficiile trimestrelor

urmãtoare; înlãturarea urmãrilor calamitãţilor 7 - 9

- cheltuieli de reparaţii capitale 9 - ****

6. Cantinelor-restaurant şi cantinelor pentru

oamenii muncii 4 - 5

7. Bãncilor specializate în completarea resurselor

de creditare 3 - -

-------------------------------------------------------------------------------

* La creditele acordate sau care se acorda pe baza unor aprobãri speciale se aplica dobinda aferentã creditelor privind activitatea de baza, cu excepţia cazurilor cînd prin legi sau decrete se prevede un nivel diferit de dobinda.
** La creditele curente prelungite, potrivit legii, dobinda se majoreazã cu un procent.
*** La creditele aminate la plata pe baza unor dispoziţii legale anterioare se vor aplica, pînã la rambursare, dobinzile prevãzute de actele normative respective.
**** La creditele nerambursate la scadenta se percepe dobinda aferentã sectorului economic din care face parte unitatea socialistã.
-------------------------------------------------------------------------------

La creditele

---------------------------

curente nerambursate

la scadenta

--------------------------------------------------------------------------------

1 2

--------------------------------------------------------------------------------

II. La creditele acordate unitãţilor economice de stat

şi cooperatiste pentru activitatea de investiţii

1. Pentru completarea fondurilor proprii de dezvoltare

economico-socialã, precum şi pentru: acoperirea unor

cheltuieli necesare realizãrii obiectivelor de inves-

titii, inclusiv punerea în funcţiune a capacitãţilor

de producţie; acoperirea decalajului planificat pe

trimestre între cheltuielile de investiţii şi consti-

tuirea resurselor proprii necesare finanţãrii

acestora; depãşirea planului de investiţii potrivit

legii; nivelarea, modelarea şi scarificarea terenu-

rilor; completarea fondurilor necesare finanţãrii

construcţiilor de locuinţe, în condiţiile legii 7* 8**

2. Pentru neconstituirea la nivelul planului a resurse-

lor proprii destinate finanţãrii investiţiilor 8 12



- în procente, pe an -

------------------------

B. Dobinzile ce se plãtesc de bãnci la

disponibilitãţile bãneşti din conturi

1. La disponibilitãţile bãneşti din conturile: curente,

colectoare*** şi speciale ale unitãţilor economice

de stat*** şi ale organizaţiilor cooperatiste 5

La disponibilitãţile bãneşti din conturile: curente,

colectoare*** şi speciale ale organizaţiilor de par-

tid, sindicale şi obşteşti, precum şi la conturile

unor persoane fizice, cu excepţia celor deschise aces-

tora la C.E.C. 3

La disponibilitãţile bãneşti provenite din fondurile

proprii, depuse de unitãţile economice în cont de de-

pozit separat, care se menţin minimum un an, dobinda

va fi de 7%

În cazul nerespectãrii termenului minim de un an,

dobinda va fi de 5%

....................................................

3. La disponibilitãţile Casei de Economice şi Con-

semnatiuni existente în conturi la bãnci şi alte

instituţii 5,75

--------------------------------------------------------------------------------

* La creditele aminate la plata pe baza unor dispoziţii legale anterioare se vor aplica, pînã la rambursare, dobinzile prevãzute de actele normative respective.
** Aceasta dobinda se aplica şi la creditele în completarea fondurilor proprii de dezvoltare economico-socialã, acordate dupã termenul planificat de punere în funcţiune, pe perioada de intirziere.
*** Nu se plãtesc dobinzi la disponibilitãţile din: conturile colectoare deschise la C.E.C. şi la cele privind fondul de solidaritate internationala şi fondul pentru înlãturarea efectelor calamitãţilor; conturile speciale ale întreprinderilor de comerţ exterior care se deconteazã terţilor; conturile privind operaţii de transfer ale oficiilor P.T.T. La conturile privind fondurile proprii de dezvoltare economico-socialã se calculeazã dobinzi numai pentru disponibilitãţile care depãşesc cheltuielile de investiţii prevãzute în planul anual şi bugetul de venituri şi cheltuieli.
------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016