Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECRET nr. 379 din 27 octombrie 1984 privind unele masuri pentru imbunatatirea activitatii de productie in domeniul fabricatiei de tractoare si autovehicule
EMITENT: CONSILIUL DE STAT PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 80 DIN 27/10/84
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
ART. 1
Pe data de 1 noiembrie 1984 se înfiinţeazã Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov, cu sediul în municipiul Braşov, judeţul Braşov, sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini, avînd ca obiect de activitate cercetarea, ingineria tehnologicã şi producţia de tractoare, autocamioane, autobasculante, autobuze, troleibuze, autoutilitare şi maşini speciale, maşini-agregat, maşini agricole, remorci auto, motoare, subansamble, piese de schimb pentru produsele fabricate, asistenta tehnica şi service, organizarea exportului, a cooperarilor şi asigurarea asistenţei tehnice pentru produsele livrate la export. Centrala industriala îndeplineşte funcţia de furnizor general intern pentru exporturile complexe din profilul ei de fabricaţie.
Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov se înfiinţeazã prin preluarea activitãţii Centralei industriale de tractoare Braşov şi Centralei industriale de autovehicule pentru transport Braşov, de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 2
Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov, Întreprinderea "Tractorul" Braşov şi Întreprinderea de autocamioane Braşov funcţioneazã pe baza autoconducerii muncitoresti şi autogestiunii economico-financiare, cu personalitate juridicã, şi se organizeazã potrivit normelor legale cu privire la organizarea şi conducerea unitãţilor socialiste de stat.
Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1*, un numãr maxim de 240 posturi şi se încadreazã în gradul special de organizare.
* Anexa a fost comunicatã instituţiilor interesate.
ART. 3
Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov are în subordine unitãţile prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
Întreprinderea "Automecanica" Moreni, din subordinea Centralei industriale de echipament special Bucureşti, de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei de Maşini-Unelte, Electrotehnica şi Electronica, trece în subordinea Centralei industriale de tractoare şi autovehicule Braşov, de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini.
ART. 5
Pe data de 1 noiembrie 1984 se înfiinţeazã Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov, cu sediul în municipiul Braşov, judeţul Braşov, în subordinea Centralei industriale de tractoare şi autovehicule Braşov, de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini, avînd obiectul de activitate prevãzut în anexa nr. 3.
Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov se înfiinţeazã prin preluarea activitãţii Întreprinderii de comerţ exterior "Universal-Tractor" Braşov, din subordinea Centralei industriale de tractoare Braşov, şi Întreprinderii de comerţ exterior "Autoexport-import" Braşov, din subordinea Centralei industriale de autovehicule pentru transport Braşov, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 6
Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov funcţioneazã pe baza autoconducerii muncitoresti şi autogestiunii economico-financiare, cu personalitate juridicã, şi se organizeazã potrivit normelor legale cu privire la organizarea şi conducerea unitãţilor socialiste de stat şi normelor specifice - activitatea de comerţ exterior - la Decretul nr. 162/1973.
ART. 7
Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov se încadreazã în gradul special de organizare şi are numãrul maxim de 340 posturi de personal de specialitate, de administraţie şi deservire generalã.
ART. 8
Activul şi pasivul stabilite pe baza bilanţurilor încheiate la data de 31 octombrie 1984, împreunã cu indicatorii de plan economici, financiari şi valutari şi cu contractele încheiate sau în curs de perfectare, aferenţi activitãţilor preluate, trec la unitãţile înfiinţate sau reorganizate, potrivit prevederilor prezentului decret, pe baza de protocol.
Personalul muncitor care trece de la unitãţile desfiinţate sau reorganizate la centrala nou înfiinţatã sau la alte unitãţi se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 9
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în funcţii cu niveluri de retribuire mai mici, precum şi personalul muncitor devenit disponibil, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului decret, beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 21 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice.
ART. 10
Prevederile Decretului nr. 367/1980 privind unele mãsuri pentru utilizarea raţionalã a personalului din unitãţile socialiste, a cãrui aplicare a fost prelungitã prin Decretul nr. 476/1983, nu se aplica în anul 1984 posturilor pe care urmeazã sa fie transferat personalul muncitor rãmas disponibil, precum şi posturilor din unitãţile de la care urmeazã sa se transfere personalul la unitãţile nou înfiinţate sau reorganizate.
ART. 11
Funcţiile şi compartimentele aprobate pentru Întreprinderea "Tractorul" Braşov şi Întreprinderea de autocamioane Braşov prin decretele nr. 229/1974, nr. 111/1978 şi nr. 145/1977 se menţin în continuare.
ART. 12
Centrala industriala de tractoare şi autovehicule Braşov şi Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov se doteaza cu cîte un autoturism pentru transport persoane în interes de serviciu, modificindu-se în mod corespunzãtor, pentru Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini, anexa la Decretul nr. 277/1979.
ART. 13
Prevederile prezentului decret se aplica în cadrul indicatorilor economico-financiari aprobaţi Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini pe anul 1984.
Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor vor corela, în termen de 30 de zile, planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã şi bugetul de stat, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului decret.
ART. 14
Anexa nr. 1 la Decretul nr. 276/1979 privind unele mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii de comerţ exterior, precum şi anexele nr. 21, 23 şi 25 la <>Decretul nr. 136/1984 privind îmbunãtãţirea activitãţii de comerţ exterior, se modifica corespunzãtor prevederilor prezentului decret.
ART. 15
Anexa nr. 3 liniutele 6 şi 7 de la pct. I la Decretul nr. 267/1981 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini şi anexele nr. 1 şi 2 la Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 367/1973 privind unele mãsuri de reorganizare a centralelor industriale, unitãţilor asimilate acestora, precum şi a unor întreprinderi de stat, se modifica potrivit prezentului decret.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul decret.
ANEXA 2
LISTA
unitãţilor din subordinea Centralei industriale de tractoare şi autovehicule
Braşov
1. Întreprinderea "Tractorul" Braşov
2. Întreprinderea de autocamioane Braşov
3. Întreprinderea de maşini-agregat şi subansamble auto Sfintu Gheorghe
4. Întreprinderea de piese auto Sibiu
5. Întreprinderea "Autobuzul" Bucureşti
6. Întreprinderea de tractoare Miercurea-Ciuc
7. Întreprinderea de tractoare şi maşini agricole Craiova
8. Întreprinderea mecanicã Mirsa
9. Întreprinderea de mecanicã fina Sinaia
10. Întreprinderea de mecanicã fina Breaza
11. Întreprinderea "Automecanica" Medias
12. Întreprinderea "Automecanica" Moreni
13. Întreprinderea de radiatoare Braşov
14. Întreprinderea mecanicã şi de piese de schimb Oradea
15. Întreprinderea mecanicã Oradea
16. Întreprinderea "Tehnometal" Timişoara
17. Întreprinderea "Metalurgica" Buzau
18. Întreprinderea mecanicã Codlea
19. Întreprinderea mecanicã Braşov
20. Întreprinderea mecanicã de echipamente hidraulice Galaţi
21. Întreprinderea mecanicã Gheorghieni
22. Întreprinderea metalurgica "Republica" Reghin
23. Întreprinderea de piese auto Iaşi
24. Întreprinderea de piese auto Satu Mare
25. Întreprinderea "Sinterom" Cluj-Napoca
26. Întreprinderea de garnituri de frina şi etansare Rimnicu Sarat
27. Întreprinderea de piese pentru tractoare Intorsura Buzaului
28. Fabrica metalurgica Sibiu*
29. Întreprinderea de asistenta tehnica şi service pentru mijloace de
transport auto Braşov*
30. Întreprinderea de transport auto Braşov
31. Întreprinderea de comerţ exterior "Universal-Autotractor" Braşov
32. Centrul de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã pentru
tractoare Braşov*
33. Centrul de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã pentru
autovehicule Braşov*
* Unitãţi fãrã personalitate juridicã.
ANEXA 3
MINISTERUL INDUSTRIEI CONSTRUCŢIILOR DE MAŞINI
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Subordonarea Obiectul de activitate pe grupe
crt. şi sediul întreprinderii principale de produse
întreprinderii
-------------------------------------------------------------------------------
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. "Universal- Centrala industriala Export
Autotractor" de tractoare - tractoare agricole şi industria-
Braşov şi autovehicule le şi tractoare echipate cu lame
Braşov tip buldozer, scarificatoare, în-
carcatoare şi alte echipamente
specifice;
- maşini, utilaje şi unelte agrico-
le, remorci agricole;
- CKD, SKD, motoare, echipamente,
ansamble şi subansamble;
- autocamioane, autobasculante, re-
morci auto şi trailere;
- autobuze, troleibuze, autoutili-
tare;
- autospeciale şi alte derivate
din autocamioane, autoutilitare şi
autobuze;
- autovehicule pentru stingerea
incendiilor;
- klingherit şi ferodouri;
- maşini-unelte din sectorul sau
de activitate, maşini-agregat, li-
nii de prelucrare, linii de
montaj, ateliere şi fabrici, piese
de schimb, organizare service şi
asistenta tehnica, şcolarizare şi
alte lucrãri şi servicii proprii
obiectului sau de activitate;
- licenţe, brevete de invenţii ro-
manesti, mãrci de fabrica, studii,
proiecte, know-how, engineering,
tehnologie, montaj;
- furnizor general extern în do-
meniul sau de activitate.
Import
- tractoare agricole şi industri-
ale şi tractoare echipate cu la-
me tip buldozer, scarificatoare,
incarcatoare şi alte echipamente
specifice;
- maşini, utilaje şi unelte agri-
cole, remorci agricole;
- CKD, SDK, motoare, echipamente,
ansamble, subansamble şi piese
pentru fabricarea produselor
specifice;
- klingherit şi ferodouri;
- autocamioane, autobasculante,
remorci auto şi trailere;
- autobuze, troleibuze, autoutili-
tare;
- autospeciale şi alte derivate
din autocamioane, autoutilitare
şi autobuze;
- autovehicule pentru stingerea
incendiilor;
- echipamente frigorifice şi de
climatizare auto şi utilaje con-
tra incendiilor pentru echiparea
autospecialelor;
- licenţe, studii, proiecte, know-
how, engineering, tehnologie,
montaj, service, asistenta
tehnica, şcolarizare şi alte
lucrãri şi servicii, proprii
obiectului sau de activitate.
----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: