Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 335 din 10 septembrie 1983  privind aplicarea formei de retribuire in acord global si a altor forme de retribuire specifice unor ramuri sau activitati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 335 din 10 septembrie 1983 privind aplicarea formei de retribuire in acord global si a altor forme de retribuire specifice unor ramuri sau activitati

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 69 din 13 septembrie 1983

În vederea aducerii la îndeplinire a unor prevederi din <>Legea nr. 2/1983 cu privire la principiile de baza ale perfecţionãrii sistemului de retribuire a muncii şi de repartiţie a veniturilor oamenilor muncii,
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Retribuirea personalului muncitor se face în raport cu munca prestatã şi rezultatele obţinute. În cazul depãşirii producţiei planificate veniturile cresc în mod corespunzãtor şi nu sînt plafonate.
(2) În situaţia nerealizarii producţiei sau a neîndeplinirii obligaţiilor de la locul de munca, retributia se diminueazã în mod corespunzãtor, fãrã a se asigura venit garantat.
ART. 2
Toate categoriile de personal, inclusiv personalul de conducere şi cel din aparatul funcţional, indiferent de forma de retribuire aplicatã, îşi desfãşoarã activitatea pe baza de norme şi normative de munca fundamentate ştiinţific, stabilite în funcţie de parametrii tehnici de funcţionare a maşinilor şi utilajelor de cantitatea de munca necesarã, în condiţii de organizare superioarã a producţiei şi a muncii.

CAP. 2
Aplicarea formei de retribuire în acord global în unitãţile economice

ART. 3
(1) Forma de retribuire în acord global se aplica în mod generalizat în unitãţile economice din industrie, construcţii-montaj, agricultura, transporturi, cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, proiectare şi din alte sectoare.
(2) În acord gobal se cuprind muncitorii, maistrii, inginerii, tehnicienii şi celelalte categorii de personal, inclusiv personalul de conducere din întreprinderi, fabrici, uzine, secţii, ateliere, brigazi, santiere, loturi, ferme, echipe sau altele asemenea
(3) Pe lîngã personalul direct productiv, în acord global este cuprins şi personalul muncitor din activitãţile de reparaţii şi întreţinere, scularii, transport intern, depozite, din compartimentele functionale şi din alte sectoare de activitate, care contribuie la realizarea sarcinilor de plan ce revin întreprinderii.
ART. 4
(1) Forma de retribuire în acord global se aplica la nivel de întreprindere, fabrica, uzina, secţie, atelier, brigada, şantier, lot, ferma, echipa şi alte forme organizatorice asemãnãtoare.
(2) Sarcina cantitativã ce se contracteazã în acord global va fi producţia fizica pe sortimente, produse, subansamble, piese, repere sau lucrãri care rezulta din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, precum şi cea planificata de minister, centrala şi întreprindere, producţie exprimatã în unitãţi fizice - tone, bucãţi, metri cubi, metri patrati, perechi şi altele asemenea - specifice activitãţi sau locului de munca.
(3) Suma destinatã retribuirii personalului muncitor ce se prevede la contractul de acord global se va determina pe baza tarifelor pe unitatea de produs sau lucrare, elaborate pe baza manoperei stabilite prin norme şi normative pentru executarea fiecãrui sortiment, subansamblu, piesa, reper - pentru toate categoriile de personal - potrivit nivelului organizatoric la care se încheie contractul.
(4) Sarcina cantitativã de producţie şi suma destinatã retribuirii, prevãzute în contractul de acord global încheiat de întreprindere la nivelurile stabilite potrivit prevederilor de plan, se defalca în mod corespunzãtor pe subunitati, pînã la formatiile de lucru sau echipele de muncitori.
ART. 5
(1) În contractul de acord global care se încheie de secţii, ateliere, brigazi, santiere, loturi, ferme, formaţii de lucru, echipe de muncitori şi altele asemenea, inclusiv de fabrici, uzine şi întreprinderi, se vor prevedea pentru fiecare categorie de personal - pe lîngã realizarea producţiei fizice prevãzute în plan şi în contractele economice încheiate cu beneficiarii - şi condiţiile în care trebuie executatã, aceste condiţii se vor referi la îndeplinirea unor indicatori sau sarcini, cum sînt:
a) pentru muncitori: încadrarea în normele de consum la principalele materii prime, materiale, furaje, combustibili şi energie, realizarea structurii pe calitãţi prevãzutã în contractul de acord global, respectiv încadrarea în parametrii de calitate la produsele sau lucrãrile executate, precum şi realizarea producţiei fizice destinate exportului prevãzutã în plan şi în contracte;
b) pentru maistrii, personalui tehnic-ingineresc şi celelalte categorii de personal din subunitatile de producţie, inclusiv personalul din conducerea fabricilor şi uzinelor fãrã personalitate juridicã, şefii de secţii, ateliere, santiere, loturi, ferme şi altele realizarea producţiei fizice destinate exportului prevãzutã în plan şi în contracte, realizarea structurii pe calitãţi prevãzutã în contract, respectiv încadrarea în parametrii de calitate la produsele sau lucrãrile executate, încadrarea în cheltuielile materiale prevãzute în contract sau, dupã caz, încadrarea în consumurile normate la principalele materii prime, materiale, furaje, combustibili sau energie, precum şi realizarea integrala şi la termen a producţiei fizice contractate;
c) pentru personalul de conducere al unitãţilor economice - trusturi, întreprinderi, staţiuni pentru mecanizarea agriculturii, fabrici şi uzine cu personalitate juridicã sau care au organizare asemãnãtoare cu cea a întreprinderilor, grupuri de santiere şi altele asemenea: producţia fizica prevãzutã în plan şi în contractele economice încheiate cu beneficiarii şi cu prioritate producţia fizica destinatã exportului, planul de export, producţia marfa vinduta şi încasatã, producţia neta, calitatea, cheltuielile la 1000 lei producţie, producţia la 1000 lei fonduri fixe, încadrarea în normele de consum de materii prime materiale, combustibili şi energie sau alţi indicatori stabiliţi prin plan.
Aceleaşi condiţii vor fi prevãzute şi pentru personalul din compartimentele functionale ale unitãţilor economice, inclusiv personalul din activitãţile cuprinse în acord global la nivelul unitãţii, cum sînt: cai ferate uzinale, reparaţii, autoutilari, producţia de scule, dispozitive şi verificatoare, producerea aburului tehnologic şi alte asemenea activitãţi, cînd deservesc intreaga unitate.
(2) Producţia fizica planificata se considera îndeplinitã numai în situaţia în care s-au realizat integral toate sortimentele prevãzute în plan. Nerealizarea unui sortiment nu poate fi compensata cu realizarea peste plan a altui sortiment.
(3) Personalul muncitor cuprins în acord global la nivelul secţiilor, atelierelor, santierelor, loturilor, fermelor sau altor asemenea subunitati primeşte retributia în raport cu realizarea producţiei fizice stabilitã fiecãreia şi a condiţiilor prevãzute în contractul de acord global, independent de rezultatele obţinute pe întreprindere.
ART. 6
Indicatorii şi sarcinile care vor fi prevãzute drept condiţii în contractul de acord global, precum şi cotele cu care se diminueazã retributia pentru nerealizarea fiecãrei condiţii, se stabilesc de consiliile de conducere ale ministerelor şi celorlalte organe centrale şi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu avizui Ministerului Muncii, în mod unitar pentru unitãţile, subunitatile şi categoriile de personal care desfãşoarã acelaşi gen de activitate.
ART. 7
(1) Suma retributiilor cuvenite personalului retribuit în acord global se va stabili în raport direct cu cantitatea de produse fizice realizate, fãrã a fi limitatã, atît în cazul depãşirii, cît şi în cazul nerealizarii sarcinilor de plan.
(2) Toate categoriile de personal - muncitori, maiştri, ingineri, şefi de secţii, de ateliere, santiere, loturi, ferme sau formaţii de lucru şi alţii, inclusiv personalul din conducerea unitãţilor şi cei din compartimentele functionale - pe lîngã suma cuvenitã corespunzãtor producţiei fizice realizate, primesc suplimentar premii şi stimulente, potrivit legii, pentru realizarea de economii fata de consumurile normate de materii prime, materiale, combustibili şi energie. De asemenea, pentru contribuţia adusã la depãşirea producţiei destinate exportului şi a planului de export, primesc premii şi alte stimulente prevãzute de lege.
(3) În cazul nerealizarii condiţiilor prevãzute în contractul de acord global, suma cuvenitã corespunzãtor producţiei fizice realizate va fi diminuata suplimentar, în raport cu gradul de nerealizare a condiţiilor, pînã la limita a 10 procente.
(4) Suma stabilitã proporţional cu realizarile cantitative se va acorda integral în cazul în care, pentru perioada contractatã, unele dintre condiţiile prevãzute nu au fost îndeplinite, însã acestea au fost realizate cumulat de la începutul anului.
ART. 8
Întregul personal muncitor cuprins în acord global va fi retribuit din fondul total de retribuire cuvenit formatiei din care face parte, în raport cu producţia fizica realizatã şi nivelui de îndeplinire a condiţiilor prevãzute în contractul de acord global
ART. 9
În cadrul formei de retribuire în acord global, pentru muncitorii direct productivi şi alte categorii de personal la care se poate norma cantitatea de produse pe care o persoana sau o echipa trebuie sa le execute într-o unitate de timp, sumele cuvenite pentru realizarile cantitative se vor stabili în acord direct sau alte forme de acord, pe baza rezultatelor muncii depuse de fiecare şi se vor acorda integral, dacã sînt realizate condiţiile stabilite. În situaţia în care aceste condiţii nu au fost îndeplinite, suma cuvenitã în raport cu cantitãţile realizate se diminueazã cu procentul care se aplica la fondul cuvenit pentru intreaga formatie.
ART. 10
(1) În condiţiile generalizarii acordului global, maistrii, inginerii şi subinginerii vor participa nemijlocit în producţie la executarea unor lucrãri mai complexe, cu un înalt grad de tehnicitate, pentru a contribui efectiv la realizarea integrala, de calitate şi într-un timp cît mai scurt a sarcinilor contractate. Aceste persoane vor fi cuprinse în formatia de lucru în acord global de la locurile de munca unde au fost repartizate şi vor fi retribuite în raport cu retributia lor tarifara şi timpul lucrat precum şi cu nivelul de realizare a sarcinilor contractate în acord global de formatia respectiva.
(2) Lucrãrile de complexitate deosebita, cel puţin la nivelul celor prevãzute în indicatoarele tarifare de calificare la ultima categorie, executate în acord direct individual de cãtre maiştri, ingineri şi subingineri, în cadrul acordului global, vor fi tarifate cu retribuţiile prevãzute de lege pentru muncitorii specialişti.
ART. 11
Pentru personalul din unitãţile agricole de stat, inclusiv personalul retribuit de stat din cooperativele agricole de producţie şi din consiliile unice agroindustriale de stat şi cooperatiste, cuprins în acord global, în situaţia în care organul ierarhic superior împreunã cu Banca pentru Agricultura şi Industrie Alimentara constata, în cursul anului, ca se prelimina o realizare a producţiei agricole planificate mai mica decît proporţia în care, potrivit legii, se acorda avansul lunar din retributie, acesta se reduce în mod corespunzãtor, începînd din luna în care s-au fãcut asemenea preliminari. La sfîrşitul anului retributia se stabileşte definitiv corespunzãtor gradului de realizare a sarcinilor asumate prin contract.
ART. 12
La obiectivele de investiţii predate, la care s-au realizat economii fata de valoarea planificata şi au fost respectate prevederile proicetelor şi calitatea prescrisã a lucrãrilor, se considera realizatã valoarea planificata.

CAP. 3
Aplicarea unor forme de retribuire specifice

ART. 13
(1) Personalul de conducere şi de execuţie tehnic, economic şi de alta specialitate din unitãţile comerciale cu amãnuntul, cu ridicatã, de alimentaţie publica şi turism, inclusiv dircetiile comerciale, oficiile judeţene de turism, Centrala de turism O.N.T. Litoral, uniunile judeţene şi cooperativele de producţie, achiziţii şi desfacere a mãrfurilor se retribuie în acord direct proporţional cu gradul de îndeplinire a planului cumulat de desfacere, prestãri de servicii, turism, achiziţii şi producţie.
(2) Retributia stabilitã potrivit alin. (1) se acorda integral dacã se realizeazã beneficiul planificat, planul de încasãri valutare, planul de export, cheltuielile la 1 000 lei desfacere şi planul de recuperare a ambalajelor refolosibile.
(3) În cazul nerealizarii condiţiilor prevãzute la alin. (2) suma cuvenitã proporţional cu îndeplinirea planului cumulat de desfacere, prestãri de servicii, turism, achiziţii şi producţie va fi diminuata suplimentar în raport cu gradul de nerealizare a condiţiilor, pînã la limita a 10 procente.
ART. 14
Muncitorilor şi personalului operativ din unitãţile de aprovizionare tehnico-materialã şi din cele de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile li se aplica forma de retribuire în remiza, exprimatã prin cote la 10 000, 1 000 sau 100 lei desfacere, respectiv încasãri din vînzarea produselor ori volum de colectare.
ART. 15
Personalul de conducere şi de execuţie tehnic, economic şi de alta specialitate din bazele de aprovizionare tehnico-materialã, din unitãţile de contractari-achiziţii şi din activitatea de exploatare a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare se retribuie în acord direct proporţional cu gradul de îndeplinire a planului la indicatorii specifici acestor unitãţi precum şi a planului producţiei fizice a unitãţilor aprovizionate - în cazul bazelor de aprovizionare tehnico-materialã. Indicatorii, condiţiile şi cotele de majorare sau diminuare a retributiei se stabilesc, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã.
ART. 16
(1) Pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, precum şi pentru celelalte categorii de personal, necuprinse în acord se stabilesc sarcini de munca concrete, pe baza de norme de munca şi normative de personal, precizîndu-se cantitatea şi calitatea lucrãrilor, termenele de execuţie sau alte asemenea obligaţii, potrivit specificului muncii. Retribuirea acestui personal se face în raport cu realizarea sarcinilor de munca şi a celorlalte obligaţii stabilite.
(2) Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru elaborarea de norme de munca şi normative de personal, în unitãţi, pentru toate locurile de munca şi categoriile de personal, în vederea folosirii rationale şi eficiente a întregului personal. Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Muncii vor face propuneri pentru cuprinderea în plan a sarcinilor de imbunatatire continua a normelor de munca şi normativelor de personal, urmãrind permanent realizarea acestora.
(3) Activitãţile, meseriile şi locurile de munca, care nu se cuprind în acord global, se stabilesc, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã.
(4) Pentru personalul din conducerea unitãţii şi compartimentele functionale, precum şi pentru maistrii, personalul de execuţie tehnic, economic, de alta specialitate şi personalul de conducere din subunitatile de producţie, necuprinsi în acord global, mãrimea adaosului retributiei tarifare este de 1 la suta din retributia tarifara şi, dupã caz, din indemnizaţia de conducere, pentru fiecare procent de depasire a indicatorilor stabiliţi, luati împreunã. Cu aceleaşi procente se diminueazã retributia tarifara şi, dupã caz, indemnizaţia de conducere a personalului, în cazul nerealizarii indicatorilor sau a sarcinilor prevãzute.
(5) Adaosul ce se poate stabili pentru depãşirea sarcinilor ce decurg din planul unitãţii sau al compartimentului, precum şi diminuarea ce poate fi aplicatã, în cazul nerealizarii acestor sarcini, sînt nelimitate.

CAP. 4
Criteriile de acordare a retributiei tarifare pentru personalul muncitor din administraţia de stat, centrale industriale şi alte unitãţi necuprinse în acord global

ART. 17
(1) Indicatorii în funcţie de care se acorda retributia pentru personalul din ministere şi celelalte organe centrale, inclusiv minitrii, şi pentru personalul din conducerea şi aparatul comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi cotele de majorare sau de diminuare a retributiei în raport cu gradul de îndeplinire a indicatorilor de plan, sînt prevαzute în anexa nr. 1*).
(2) Modificarea indicatorilor şi a cotelor din anexa nr. 1 se poate face, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã.
(3) Pentru personalul din centrale industriale, din alte organe ale administraţiei de stat decît cele prevãzute la alin. (1) sau din unitãţile necuprinse în acord global prevãzute în planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, indicatorii şi cotele de majorare sau de diminuare a retributiei pentru fiecare indicator se stabilesc, anual, de cãtre ministere, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, ţinînd seama de indicatorii şi cotele ce revin acestora, potrivit alin. (1).
ART. 18
(1) Majorarea sau diminuarea retributiei tarifare şi, dupã caz, a indemnizaţiei de conducere pentru personalul de la art. 17 se determina trimestrial, în funcţie de cotele prevãzute prin plan pentru fiecare indicator şi de gradul de realizare a indicatorilor stabiliţi.
(2) La sfîrşitul fiecãrui trimestru, în raport cu gradul de realizare a indicatorilor, cumulat de la începutul anului, se majoreazã sau se diminueazã fondul aferent retributiilor tarifare, inclusiv indemnizaţia de conducere, pe aceeaşi perioada, pentru personalul prevãzut în plan. Fondul astfel determinat se repartizeazã personalului existent în raport cu retributia tarifara şi timpul lucrat. Pe aceasta baza se acorda, nelimitat, adaosul cuvenit sau se retine, în mod eşalonat în urmãtoarele 3 luni, diminuarea rezultatã.
ART. 19
Pentru întregul personal din ministerele şi celelalte organe centrale, precum şi pentru personalul din organele locale şi teritoriale de specialitate din subordinea acestora sau a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, prevãzute în anexa nr. 2*), retributia tarifara şi, dupã caz, indemnizaţia de conducere se acorda în raport cu realizarea sarcinilor de munca concrete, stabilite pe baza de norme de munca şi normative de personal, precum şi a obligaţiilor care decurg din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, din alte acte normative, din planurile de munca şi regulamentele de organizare şi funcţionare.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 20
Activitãţile, meseriile şi locurile de munca, care nu se cuprind în acord global, în anul 1983, sînt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 21
(1) Prevederile prezentului decret se aplica începînd cu data de 1 octombrie 1983.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentului decret prevederile din <>Legea retribuirii dupã cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 prevãzute în anexa nr. 4, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
ART. 22
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul decret.


NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România



──────────────
*) Anexa se comunica instituţiilor interesate.

ANEXA 3

Activitãţi, meserii, locuri de munca şi categorii de personal necuprinse în acord global, pentru care se stabilesc sarcini de munca concrete, pe baza de norme de munca şi normative de personal, iar retribuirea se face în raport cu realizarea sarcinilor de munca şi a condiţiilor stabilite

I. Industrie-Construcţii

- Lichidarea focurilor de mina; înlãturarea efectivelor produse de eruptiile de apa, gaze şi viituri de nisipuri acvifere din subteran; activitatea de asigurare a securitãţii muncii şi salvare miniera în subteran;
- înlãturarea avariilor produse la sonde de ţiţei, instalaţii productive, linii tehnologice şi altele asemãnãtoare;
- fabricarea, manipularea şi transportul produselor explozive şi al muniţiilor, inclusiv distrugerea şi delaborarea acestora;
- centralele electrice pe baza de hidrocarburi şi hidroelectrice necesare pentru intervenţii, în vederea asigurãrii energiei electrice planificate;
- activitatea de protecţie a muncii.

II. Circulaţia mãrfurilor

- Personalul operativ şi muncitorii din unitãţile comerciale pe timpul cît acestea se afla în inventar planificat sau în cazul verificãrii gestiunilor la cererea organelor de urmãrire penalã sau de control, fãrã a se putea depãşi într-un an durata de 60 de ore, precum şi personalui operativ şi muncitorii strict necesari din marile magazine universale, unitãţi hoteliere şi de alimentaţie publica, pe perioada de pregãtire pentru dare în folosinta;
- personalul din unitãţile sezoniere de pe litoral la deschiderea şi închiderea sezonului, pe o perioada de cel mult 10-15 zile;
- personalul din unitãţile de desfacere a medicamentelor, a produselor petroliere şi de panificatie.

II. Transporturi

- Pilotii de încercare, personalul muncitor din cadrul aeroporturilor, al Bazei de întreţinere şi reparaţii aeroportuare al Centrului de perfecţionare aeronautic şi al centrelor de dirijare ale aviaţiei civile, care asigura funcţionarea şi întreţinerea aparaturii şi instalaţiilor aeroportuare, dirijarea circulaţiei în spaţiul aerian şi buna desfãşurare a zborurilor;
- personalul muncitor care efectueazã verificarea parametrilor tehnici ai caii ferate, precum şi cei de la întreţinerea parcului de vagoane rezervat pentru transporturile speciale guvernamentale;
- personalul din activitatea de intervenţie şi salvare maritima, de la dirijarea şi urmãrirea navelor în dispeceratul central al marinei civile, precum şi personalul pentru siguranta navigaţiei din capitaniile de porturi şi Registrul naval roman;
- personalul pentru asigurarea cartului pe navele în reparaţii, observatorii de far care asigura dirijarea navigaţiei pe timpul nopţii şi pontonierii.

IV. Consilii populare

- Personalul din compartimentele de apãrare civilã, stare civilã şi autoritate tutelara, cel din grãdini şi puncte zoologice, precum şi cei de la asigurarea stãrii de carantina, a controlului fito şi sanitar-veterinar.

V. Funcţii comune pe economie

- Personalul de deservire şi administraţie: ingrijitori, curieri, telefonisti, telexisti-telegrafisti, funcţionari administrativi, arhivari, personal de secretariat-administrativ, conducãtorii auto pentru parcul auto normat, gospodari, administratori, muncitori pentru întreţinerea clãdirilor şi instalaţiilor aferente, la maşini de multiplicat, echipamente de birou, staţii de radioficare, spalare-reparare şi întreţinere echipament protecţie, vestiare, grupuri sanitare, operaţiuni deratizare, dezinfectii şi dezinsectii;
- personalul de paza şi pompieri: paznici, portari, pompieri, motopompisti.

ANEXA 4

Prevederile din <>Legea retribuirii dupã cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 care se abroga, art. 12 alin. (1) lit. a), liniuta a doua, paragrafele 5-8, art. 41 alin. (3), art. 44 alin. (1) lit. b) şi alin. (3), art. 45 alin. (3), art. 46 alin. (2), art. 48 alin. (1) şi (2), art. 49 alin. (1), art. 89 alin.(l) ultimele doua fraze, art. 96 alin. (3) ultima fraza, art. 97 alin. (3), art. 99 alin. (2), art. 114 alin. (1) şi (4), art. 173 şi art. 181 alin. (2).

───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016