Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 3 din 18 ianuarie 1988  privind organizarea si functionarea Ministerului Contractarii si Achizitionarii Produselor Agricole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 3 din 18 ianuarie 1988 privind organizarea si functionarea Ministerului Contractarii si Achizitionarii Produselor Agricole

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 2 din 20 ianuarie 1988
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are sarcina realizãrii politicii partidului şi statului în domeniul contractãrii şi achiziţionãrii din produse agricole vegetale, al constituirii fondului centralizat al statului de produse agricole vegetale, formãrii şi al producerii nutreturilor concentrate.
ART. 2
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole este rãspunzãtor unic pentru activitatea de contractare şi achizitionare la fondul centralizat al statului a produselor agricole vegetale şi a unor produse animaliere din domeniul lui de activitate.
De asemenea, rãspunde de preluarea, depozitarea, conservarea şi valorificarea, în condiţiile de calitate prevãzute de lege, a produselor agricole vegetale destinate fondului centralizat al statului şi asigura evidenta acestora, atât în unitãţile proprii, cat şi în celelalte unitãţi agricole de stat şi cooperatiste.
Producţia de saminta realizatã de unitãţile agricole socialiste, în condiţiile legii, pentru fondul de seminţe, se ia în evidenta şi la fondul centralizat al statului, de cãtre Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole.
ART. 3
Contractarea şi achiziţionarea la fondul centralizat al statului a carnii şi laptelui, precum şi a sfeclei de zahãr, strugurilor pentru industrializare, vinurilor, rachiurilor naturale şi tutunului, de la toate categoriile de producãtori se realizeazã potrivit legii, de cãtre Ministerul Industriei Alimentare.
Contractarea şi achiziţionarea la fondul de stat a seminţelor de cereale, de plante tehnice şi furajere, a seminţelor de legume şi a materialului sãditor de la toate categoriile de producãtori, precum şi contractarea şi achiziţionarea de pãsãri, oua, iepuri de casa şi alte animale mici, de la unitãţile agricole socialiste, se fac, potrivit legii, de cãtre Ministerul Agriculturii.
ART. 4
În vederea asigurãrii produselor agricole necesare economiei naţionale, unitãţile agricole socialiste şi ceilalţi deţinãtori de terenuri sunt obligaţi sa foloseascã integral şi cu maximum de eficienta suprafeţele pe care le deţin, sa efectueze la timp şi de calitate corespunzãtoare toate lucrãrile agricole, cu respectarea tehnologiilor aprobate, sa obţinã producţii vegetale şi animale tot mai mari, sa contracteze şi sa livreze la fondul centralizat al statului cantitãţile de produse stabilite potrivit legii.
Contractarea şi achiziţionarea produselor agricole asigura, în condiţiile legii, formarea fondului centralizat al statului şi buna aprovizionare a populaţiei, pe baza principiilor autoconducerii şi autoaprovizionarii teritoriale, folosind resursele proprii din producţia unitãţilor agricole cooperatiste, gospodãriile membrilor cooperativelor agricole de producţie şi ale producãtorilor particulari, precum şi cele din fondul centralizat.
ART. 5
Ministerul Agriculturii are obligaţia sa asigure realizarea producţiei agricole planificate în unitãţile agricole socialiste, luarea tuturor mãsurilor necesare pentru încheierea de cãtre aceasta, în condiţiile legii, a contractelor de livrare a produselor la fondul centralizat al statului şi de executare la timp şi în cele mai bune condiţii de calitate a obligaţiilor de predare a produselor agricole contractate.
ART. 6
Consiliile populare rãspund de intreaga activitate a unitãţilor agricole socialiste şi a celorlalţi producãtori agricoli, de realizarea sarcinilor de plan în profil teritorial din domeniul agriculturii, a sarcinilor privind constituirea fondului centralizat al statului de produse agricole, de înfãptuirea programelor de autoaprovizionare, de buna organizare şi desfãşurare a lucrãrilor agricole, de folosirea raţionalã şi eficienta a fondului funciar din unitãţile lor administrativ-teritoriale.
Consiliile populare sunt obligate sa ia mãsuri pentru desfãşurarea în condiţii corespunzãtoare a întregii activitãţi de încheiere şi executare a contractelor de livrare a produselor agricole de cãtre unitãţile agricole de stat şi cooperatiste, sa urmãreascã şi sa controleze aplicarea dispoziţiilor legale în acest domeniu.
Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare sunt obligate sa stabileascã şi sa comunice fiecãrei gospodãrii a membrilor cooperativele agricole de producţie şi a producãtorilor particulari planurile de cultura şi de creştere a animalelor, precum şi planul obligaţiilor de contractare şi predare a produselor agricole la fondul centralizat al statului şi sa organizeze evidenta acestor obligaţii.
ART. 7
Consiliile unice agroindustriale de stat şi cooperatiste coordoneazã şi indruma activitatea economicã a unitãţilor agricole socialiste din compunerea lor, rãspunzând de executarea tuturor lucrãrilor agricole la timp şi în condiţii corespunzãtoare, precum şi de îndeplinirea întocmai, de cãtre unitãţile agricole, a obligaţiilor de predare a produselor agricole vegetale şi animale potrivit planului şi contractelor încheiate în cadrul sistemului de contractari.
ART. 8
Unitãţile agricole de stat au obligaţia sa livreze la fondul centralizat al statului, pe baza de contract, intreaga producţie agricolã realizatã.
Unitãţile agricole cooperatiste contracteazã şi livreaza la fondul centralizat şi statului producţia agricolã realizatã, cu excepţia cantitãţilor cuvenite ca retribuire în natura membrilor cooperatori şi altor categorii, de personal muncitor, în condiţiile legii.
Membrii cooperativelor agricole de producţie şi producãtorii particulari au obligaţia sa contracteze şi sa livreze la fondul centralizat al statului cantitãţile de produse agricole stabilite potrivit legii.
ART. 9
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are obligaţia sa controleze, la unitãţile agricole socialiste şi ceilalţi producãtori, luarea tuturor mãsurilor tehnico-organizatorice necesare pentru realizarea producţiei planificate şi îndeplinirea sarcinilor de livrare, la fondul centralizat al statului, a produselor agricole vegetale şi animale, stabilite prin contracte.
ART. 10
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole conduce, indruma şi controleazã activitatea unitãţilor din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului în domeniul sau de activitate.
ART. 11
Organizaţiile socialiste care contracteazã şi achiziţioneazã produse agricole au obligatã de a prelua, la timp şi în cele mai bune condiţii, intreaga cantitate de produse agricole vegetale şi animale contractate, precum şi celelalte cantitãţi de produse oferite de producãtorii agricoli, de a plati preţurile stabilite şi de a acorda unitãţilor agricole socialiste şi celorlalţi producãtori avantajele prevãzute de lege pentru stimularea creşterii producţiei agricole şi valorificarea la fondul centralizat al statului a unor cantitãţi tot mai mari de produse agroalimentare.
ART. 12
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole îndeplineşte funcţia de organ central coordonator pentru activitãţile din domeniul sau, ce se desfãşoarã în unitãţile din subordinea altor organe centrale sau locale de stat, precum şi a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti.
ART. 13
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole asigura, în activitatea sa, aplicarea legilor, decretelor, precum şi a hotãrârilor Consiliului de Miniştri.
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale, precum şi cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.

CAP. II
Atribuţii

ART. 14
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de îndeplinirea, în domeniul sau de activitate, a atribuţiilor stabilite prin prezentul decret.

SECŢIUNEA 1
Cu privire la contractarea şi achiziţionarea produselor agricole pentru fondul centralizat al statului

ART. 15
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole organizeazã şi asigura, în calitate de contractant unic, încheierea contractelor cu unitãţile agricole socialiste şi alţi producãtori pentru livrarea la fondul centralizat al statului a urmãtoarelor produse:
a) cereale, leguminoase boabe, seminţe oleaginoase, plante tehnice, fibra de în şi canepa, precum şi bumbac, de la toate categoriile de producãtori;
b) legume, fructe, cartofi şi struguri de masa pentru fondul pieţei şi export, de la toate categoriile de producãtori;
c) fanuri, de la producãtorii particulari şi alţi producãtori;
d) paie, stuf şi ciocalai, de la toate categoriile de producãtori;
e) plante medicinale şi aromatice din cultura şi flora spontana, de la toate categoriile de producãtori;
f) lana, piei de bovine, ovine, caprine şi porcine, blanuri de ovine, caprine, nurci, iepuri şi alte animale mici, par de animale şi gogosi de mãtase, de la toate categoriile de producãtori;
g) pãsãri, oua, iepuri de casa şi alte animale mici, de la membrii cooperativelor agricole de producţie şi producãtorii particulari;
h) miere şi produse apicole, de la toate categoriile de producãtori.
ART. 16
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole poarta intreaga rãspundere cu privire la contractarea şi achiziţionarea produselor agricole pentru fondul centralizat al statului, în care scop:
a) stabileşte, împreunã cu organele centrale interesate, defalcarea în profil teritorial a sarcinilor de constituire a fondului centralizat al statului de produse agricole vegetale, prevãzute în planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã;
b) controleazã baza materialã a contractelor de livrare la fondul centralizat al statului de produse agricole vegetale, amplasarea culturilor şi cultivarea suprafeţelor planificate, asigurarea şi folosirea seminţelor din soiuri şi hibrizi cu însuşiri biologice superioare, executarea, potrivit legii, a lucrãrilor agricole - pregãtirea solului, insamantarea în perioada optima, respectarea densitatilor, fertilizarea cu îngrãşãminte naturale şi chimice, potrivit programului, combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor, întreţinerea culturilor;
c) organizeazã evidenta unitarã a contractelor şi a livrãrilor la fondul centralizat al statului;
d) organizeazã evidenta unitarã, pe locuri de depozitare, a întregii producţii din domeniul sau de activitate.
ART. 17
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole împreunã cu Ministerul Agriculturii efectueazã şi rãspund de evaluarea în camp, în condiţiile legii, a producţiei agricole vegetale, precum şi de exactitatea datelor înscrise în evaluare şi în balantele de produse întocmite.
ART. 18
În calitatea sa de rãspunzãtor unic pentru activitatea de contractare şi achizitionare a produselor agricole, Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole poate da mandat Uniunii Centrale a Cooperativelor de Producţie, Achiziţii şi Desfacere a Mãrfurilor, Ministerului Silviculturii şi Asociaţiei Crescatorilor de Albine de a efectua prin unitãţile acestora, contractari şi achiziţii ale unor produse agricole vegetale şi animale.
ART. 19
Uniunea Centrala a Cooperativelor de Producţiei, Achiziţii şi Desfacere a Mãrfurilor şi celelalte organe centrale rãspund, în conformitate cu mandatul încredinţat, împreunã cu Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole, de îndeplinirea integrala a sarcinilor de contractare şi prelucrare a produselor agricole la fondul centralizat al statului.
Unitãţile care contracteazã şi achiziţioneazã produse agricole, în cadrul mandatului primit, vor încheia contracte economice de livrare cu unitãţile beneficiare, pentru cantitãţile prevãzute în plan.

SECŢIUNEA a 2-a
Cu privire la receptionarea, depozitarea, pãstrarea, conservarea şi livrarea produselor agricole

ART. 20
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de intreaga activitate de receptionare, depozitare, pãstrare şi conservare a produselor agricole pentru fondul centralizat al statului, în care scop:
a) asigura preluarea integrala a produselor agricole din domeniul sau de activitate, ce se livreaza în fondul centralizat al statului, prin contractari şi achiziţii, a celor datorate staţiunilor pentru lucrãrile executate cooperativelor agricole de producţie şi altor producãtori, precum şi a uiumurilor datorate pentru prestaţiile de macinis;
b) asigura funcţionarea corespunzãtoare a silozurilor, bazelor de receptionare şi spaţiilor de depozitare proprii, precum şi recepţia cantitativã şi calitativã a produselor agricole din domeniul sau de activitate, ce se predau la fondul centralizat al statului, potrivit legii;
c) controleazã şi rãspunde de starea calitativã şi sanitarã a produselor depozitate în unitãţile proprii şi ia mãsuri pentru evitarea oricãror pierderi şi deprecieri;
d) elaboreazã norme tehnice cu privire la depozitarea, pãstrarea şi conservarea produselor agricole vegetale, obligatorii pentru toate unitãţile care deţin asemenea produse;
e) controleazã modul în care unitãţile cooperaţiei de producţie, achiziţii şi desfacere a mãrfurilor şi alte unitãţi depoziteaza şi pãstreazã produsele agricole vegetale, achiziţionate de la populaţie, pe baza de mandat;
f) asigura, potrivit legii, livrarea cãtre beneficiari a produselor agricole din domeniul sau de activitate;
g) asigura livrarea la export a produselor agricole din domeniul sau de activitate, la termenele şi în condiţiile stabilite prin contractele externe;
h) controleazã şi ia mãsuri pentru respectarea normelor legale privind transportul produselor agricole vegetale şi animale din obiectul sau de activitate;
i) controleazã în unitãţile de producţie agricolã respectarea destinaţiilor producţiei, stabilite prin balante, şi preia la fondul centralizat al statului disponibilitãţile nedeclarate.

SECŢIUNEA a 3-a
Cu privire la formarea şi pãstrarea rezervei de stat de produse agroalimentare

ART. 21
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de formarea şi pãstrarea, potrivit legii, a rezervei de stat de produse agroalimentare, în care scop:
a) asigura acumularea în rezervele de stat a produselor agroalimentare necesare pentru satisfacerea în mod operativ şi eficient a unor nevoi ale economiei naţionale;
b) întocmeşte propuneri cu privire la nomenclatorul, nivelurile, stocurile minime, termenele de pãstrare, planurile anuale, cincinale şi de perspectiva de constituire a produselor agroalimentare rezerva de stat;
c) stabileşte, anual, împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Ministerul Industriei Alimentare, structura sortimentala a produselor agroalimentare aprobate prin nomenclator, pentru a fi introduse în rezerva de stat;
d) indruma şi controleazã activitatea de depozitare şi conservare a produselor agroalimentare şi stabileşte, potrivit legii, programul anual de improspatare a acestora;
e) avizeazã propunerile ministerelor privind scoaterea sub forma de împrumut sau definitiva, din rezerva de stat, a unor cantitãţi de produse agroalimentare; ia mãsuri de executare a împrumuturilor aprobate şi urmãreşte restituirea lor la termenele stabilite;
f) asigura integritatea şi pãstrarea caracteristicilor calitative ale produselor agroalimentare rezerva de stat; stabileşte cu acordul ministerelor producãtoare şi consumatoare, condiţiile şi termenele de pãstrare a produselor;
g) elaboreazã norme tehnice de depozitare obligatorii cu privire la rezerva de stat de produse agroalimentare pãstrate în depozite proprii sau ale altor unitãţi;
h) propune constituirea de capacitãţi de depozitare în concordanta cu ritmul de creştere a stocurilor de produse agroalimentare rezerva de stat şi folosirea raţionalã a capacitãţilor de depozitare existente.

SECŢIUNEA a 4-a
Cu privire la realizarea producţiei de nutreturi concentrate

ART. 22
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are, cu privire la realizarea producţiei de nutreturi concentrate, urmãtoarele atribuţii:
a) asigura realizarea producţiei de nutreturi concentrare, de concentrate proteino-minerale şi de biostimulatori furajeri, în structura sortimentala aprobatã;
b) asigura aprovizionarea cu materii prime necesare producerii nutreturilor concentrate;
c) asigura livrarea nutreturilor concentrate cãtre unitãţile agricole socialiste beneficiare, potrivit legii;
d) asigura respectarea stricta a repartitiilor şi consumurilor aprobate pe sortimente de produse şi verifica modul de folosire a concentratelor cultivate;
e) prezintã lunar, spre aprobare, împreunã cu Ministerul Agriculturii, propunerile de balante de concentrate cultivate şi sursele de acoperire a acestora.

SECŢIUNEA a 5-a
Alte atribuţii

ART. 23
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole mai îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectele planurilor proprii, anuale, cincinale şi de perspectiva, şi repartizeazã indicatorii de plan economici şi financiari pe unitãţile subordonate;
b) rãspunde de elaborarea şi aplicarea normelor de consum de materii prime, materiale şi combustibili, ia mãsuri pentru reducerea continua a consumurilor materiale, energetice şi de forta de munca, asigura recuperarea şi valorificarea resurselor materiale refolosibile;
c) elaboreazã documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii; rãspunde de realizarea planului de construcţii-montaj în regie şi de reparaţii capitale;
d) elaboreazã propuneri pentru tipizarea şi îmbunãtãţirea spaţiilor de depozitare, a utilajelor şi maşinilor pentru receptionarea, condiţionarea şi pãstrarea produselor agricole;
e) elaboreazã propuneri de standarde de stat, precum şi norme şi normative privind calitatea produselor din nomenclatorul sau, tehnologii de depozitare, condiţionare, pãstrare şi conservare a acestor produse;
f) organizeazã şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperarea economicã, tehnica şi ştiinţificã cu alte ministere şi organe centrale din ţara, precum şi cu partenerii din strãinãtate, în domeniul sau de activitate;
g) elaboreazã programe de cercetare ştiinţificã în domeniul sau de activitate, urmãreşte realizarea acestora şi valorificarea lor în producţie; se preocupa de introducerea progresului tehnic, ştiinţific şi economic în unitãţile subordonate şi indruma activitatea de invenţii şi inovaţii;
h) stabileşte necesarul de mijloace circulante pentru unitãţile subordonate, potrivit normelor legale;
i) analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister;
j) exercita, potrivit legii, atribuţiile cu privire la preţuri şi tarife în domeniul sau de activitate;
k) rãspunde de aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal şi de retribuire a muncii, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a personalului din domeniul sau de activitate şi controleazã aplicarea acestora;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi asigura, împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Învãţãmântului, calificarea, perfecţionarea pregãtirii profesionale şi policalificarea personalului în domeniul sau de activitate;
- încadreazã personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale unitãţilor direct subordonate, potrivit legii;
- asigura aplicarea unitarã a normelor de retribuire a muncii specifice şi în acord direct şi global, în domeniile sale de activitate;
l) stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii şi asigura cele mai bune condiţii de munca pentru prevenirea accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, la unitãţile din subordine; stabileşte mãsuri de ansamblu pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale personalului;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. III
Organizare şi funcţionare

ART. 24
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole este condus de consiliul de conducere, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea ministerului; conducerea colectivã a activitãţii operative a ministerului şi asigurarea aducerii la îndeplinire a hotãrârilor consiliului de conducere se realizeazã prin biroul executiv al acestuia.
Consiliul de conducere al ministerului şi biroul executiv al acestuia, organe cu caracter deliberativ, sunt organizate şi funcţioneazã potrivit <>Decretului Consiliului de Stat nr. 76/1973 privind conducerea ministerelor şi a celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat pe baza principiului conducerii colective.
ART. 25
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are în conducerea sa un ministru şi trei adjuncţi ai ministrului.
Adjunctii ministrului se numesc prin decret prezidential, iar atribuţiile acestora se stabilesc de consiliul de conducere al ministerului.
ART. 26
Ministrul reprezintã Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 27
În cadrul Ministerului Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit <>Decretului Consiliului de Stat nr. 78/1973 , consiliul tehnico-economic, organ de lucru pe lângã organele de conducere colectivã ale ministerului.
ART. 28
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia generalã economicã pentru contractarea, achiziţionarea, receptionarea, pãstrarea şi livrarea cerealelor şi plantelor tehnice;
b) Direcţia generalã economicã pentru contractarea, achiziţionarea, receptionarea, pãstrarea şi livrarea legumelor, cartofilor, fructelor şi plantelor medicinale;
c) Direcţia generalã economicã pentru contractarea, preluarea, pãstrarea, industrializarea şi livrarea furajelor;
d) Direcţia economicã pentru contractarea, achiziţionarea, receptionarea, conservarea şi livrarea pieilor, blanurilor, lanii, fibrei de în şi canepa, bumbacului şi altor produse;
e) Serviciul rezerva de stat de produse agroalimentare;
f) Direcţia plan, finanţe-preţuri;
g) Serviciul organizare, normarea muncii, retribuire, personal-învãţãmânt şi juridic;
h) Corpul de control al ministrului;
i) Serviciul aprovizionare tehnico-materialã şi transporturi;
j) Serviciul mecano-energetic şi investiţii;
k) Serviciul secretariat-administrativ.
Structura organizatoricã pe compartimente de munca şi numãrul maxim de personal în aparatul ministerului sunt cele prevãzute în anexele nr. 1*) şi nr. 2*).
Direcţiile prevãzute la lit. a)-d) funcţioneazã pe principiul autoconducerii şi autogestiunii economico-financiare, au personalitate juridicã şi îndeplinesc atribuţiile ce revin, potrivit legii, centralelor.
Atribuţiile şi normele de funcţionare ale compartimentelor din structura Ministerului Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole se stabilesc, potrivit legii, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba de consiliul de conducere al ministerului.
ART. 29
Ministerul Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole are în subordine unitãţile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 30
În cadrul direcţiilor prevãzute la art. 28 lit. a)-d) din structura organizatoricã a Ministerului Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole se utilizeazã, pentru activitatea de contractare, funcţia de împuternicit central, asimilatã cu funcţiile de inspector general şi inspector principal de specialitate, prevãzute în anexa nr. VI capitolul I lit. A, poziţiile 30 şi 31 din <>Legea retribuirii dupã cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 .
ART. 31
Structura organizatoricã a întreprinderilor de contractare, achiziţionarea şi pãstrarea a produselor agricole, aprobatã prin <>Decretului Consiliului de Stat nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice, se completeazã cu un compartiment de împuterniciţi ai statului şi cu un compartiment de balante - dãri de seama.
Compartimentul de împuterniciţi ai statului este prevãzut cu câte 1-2 posturi pentru fiecare consiliu unic agroindustrial de stat şi cooperatist.
Funcţia de împuternicit al statului se asimileazã cu funcţiile de inspector principal I şi II din inspectoratele judeţene pentru controlul calitãţii produselor, prevãzute în anexa nr. VI lit. A, poziţia 2 din <>Legea nr. 57/1974 .
ART. 32
Personalul din corpul de control al ministrului şi împuterniciţii statului prevãzuţi la art. 30 şi 31 au dreptul sa aplice sancţiunile contravenţionale stabilite în <>Legea nr. 4/1970 privind organizarea producţiei şi a muncii în agricultura şi în alte acte normative referitoare la domeniul în care îşi desfãşoarã activitatea.
În cazul în care încãlcãrile legii au caracter infractional, personalul din corpul de control al ministrului şi împuterniciţii statului sunt obligaţi sa sesizeze organele de urmãrire penalã.
ART. 33
Retributia şi, dupã caz, indemnizaţia de conducere pentru personalul din conducerea ministerului şi pentru personalul de conducere şi de execuţie tehnic, economic şi de alta specialitate se acorda în raport cu îndeplinirea indicatorilor prevãzuţi în anexa nr. 4*).
ART. 34
Pe data prezentului decret se desfiinţeazã urmãtoarele unitãţi:
a) Centrala pentru legume şi fructe Bucureşti, din subordinea Ministerului Agriculturii - Direcţia generalã economicã a horticulturii.
Activitatea de producţie agricolã a unitãţilor din subordinea Centralei de legume şi fructe Bucureşti, împreunã cu terenurile agricole şi celelalte bunuri aferente, se preiau de unitãţile de profil din sistemul Ministerului Agriculturii.
Activitatea de industrializare a legumelor şi fructelor care se desfãşoarã în afarã depozitelor, împreunã cu bunurile aferente, se preiau de unitãţile de profil din sistemul Ministerului Industriei Alimentare;
b) Centrala nutreturilor concentrate Bucureşti, din subordinea Ministerului Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole - Direcţia generalã economicã pentru achiziţionarea produselor agricole;
c) Trustul pentru achiziţionarea şi preindustrializarea materiilor prime de origine animala Bucureşti, din subordinea Ministerului Industriei Uşoare;
d) Trustul "Plafar" Bucureşti, din subordinea Ministerului Industriei Chimice şi Petrochimice.
ART. 35
Activitatea centralelor şi trusturilor care se desfiinţeazã potrivit art. 34, precum şi unitãţile din subordinea acestora, trec la direcţiile economice de profil din structura organizatoricã a Ministerului Contractãrii şi Achiziţionãrii Produselor Agricole.

---------
*) Anexele se comunica instituţiilor interesate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016