Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 184 din 14 mai 1954  pentru reglementarea sanctionarii contraventiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 184 din 14 mai 1954 pentru reglementarea sanctionarii contraventiilor

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 25 din 21 mai 1954
CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
Faptele care prin gradul lor mai redus de pericol social nu constituie infractiuni si sint sanctionate prin acte normative ale sfaturilor populare sau ale organelor centrale ori locale ale administratiei de stat, constituie contraventii.
Sfaturile populare, precum si organele centrale sau locale ale administratiei de stat vor stabili si sanctiona contraventiile potrivit dispozitiilor prezentului decret.
ART. 2
Organele prevazute in art. 1 au dreptul in baza prezentului decret sa emita acte normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor, in limita competintei ce le este atribuita prin lege, decret ori hotarire a Consiliului de Ministri.
Stabilirea si sanctionarea contraventiilor nu poate fi prevazuta decit in actele normative ce emana direct de la un sfat popular, de la conducatorul unui organ central al administratiei de stat sau de la comitetul executiv al unui sfat popular.
Dreptul de a emite acte normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor nu poate fi transmis organelor sau persoanelor din subordine.
ART. 3
Organele prevazute in art. 2 alin. 2 nu pot, prin actele normative pe care le dau, sa stabileasca si sa sanctioneze, drept contraventii, fapte ce constituie infractiuni prevazute de legea penala.
ART. 4
In cazul in care fapta socotita contraventie este savirsita in astfel de conditii incit potrivit legii penale constituie o infractiune, ea se pedepseste in conformitate cu legea penala.
In acest caz, actul normativ va mentiona ca fapta savirsita in asemenea conditii se pedepseste ca infractiune.
ART. 5
Actele normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor, pe linga aratarea legii, decretului sau hotaririi Consiliului de Ministri, pe care se intemeiaza potrivit art. 2 alin. 1 si art. 1 alin. ultim, vor cuprinde descrierea concreta a faptelor ce constituie contraventii, precum si limitele amenzii ce urmeaza a se aplica pentru fiecare contraventie in parte.
Actele normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor pot cuprinde sau pot fi insotite de tarife de evaluare a despagubirilor pentru pagubele ce pot fi pricinuite prin savirsirea contraventiilor.
ART. 6
Contraventiile se sanctioneaza cu amenda de la 5 lei pina la 150 lei sau cu avertisment.
Amenda are caracter administrativ; ea nu poate fi transformata, in caz de neplata, in munca corectionala in libertate sau intr-o pedeapsa privativa de libertate.
Amenzile prevazute in actele normative ale sfaturilor populare comunale sau ale comitetelor executive ale acestora, nu pot depasi suma de 50 lei.
ART. 7
La aplicarea amenzii se va tine seama si de starea materiala a celui care a savirsit contraventia.
Avertismentul nu poate fi aplicat decit daca contraventia savirsita este de minima importanta si se apreciaza ca cel care a savirsit contraventia nu va mai repeta fapta, chiar fara aplicarea amenzii.
ART. 8
Obiectele care au servit direct la savirsirea contraventiei sau sint produsul contraventiei, daca apartin celui ce a savirsit contraventia, pot fi supuse confiscarii.
Aceleasi obiecte pot fi supuse confiscarii, chiar daca nu apartin celui ce a savirsit contraventia, atunci cind detinerea sau circulatia lor este interzisa prin dispozitii legale.
Masura confiscarii, in ce priveste obiectele prevazute in alineatul 1, se poate aplica numai in cazurile si in limita in care ea este expres prevazuta in actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei respective.
ART. 9
Pregatirea sau incercarea de savirsire a unei contraventii nu se sanctioneaza.
ART. 10
Sanctiunile pentru contraventii se aplica persoanelor fizice vinovate, de savirsirea contraventiilor, iar in cazurile anume prevazute de lege sau actul normativ, se aplica unitatilor si organizatiilor obstesti.
ART. 11
Amenzile se fac venit la bugetul general al sfatului.
ART. 12
Actele normative prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventiile intra in vigoare dupa 5 zile de la aducerea lor la cunostinta publica, in afara de cazul cind ele prevad un termen mai lung.
Aducerea la cunostinta publica se face prin publicare, afisare sau prin orice alt mijloc obisnuit de publicitate. Actele normative ale organelor centrale ale administratiei de stat, in orice caz, vor fi publicate in Colectia de Hotariri si Dispozitii ale Consiliului de Ministri al Republicii Populare Romine.
In cazuri urgente, precum: incartiruiri ale armatei si alte asemenea, cum si in cazurile de calamitati, epidemii, incendii, inundatii ori alte asemenea, actele normative pot prevedea intrarea lor in vigoare intr-un termen mai scurt sau chiar in momentul in care sint aduse la cunostinta publica.
ART. 13
Actele normative prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventiile sint valabile timp de un an, daca sint emise de sfaturile populare sau de organele locale ale administratiei de stat si timp de doi ani, daca sint emise de organele centrale ale administratiei de stat, in afara de cazul cind ele prevad un termen mal scurt.
Dupa expirarea acestor termene valabilitatea lor inceteaza, in afara de cazul cind ele sint reinnoite.
Reinoirea este valabila numai daca textul integral al actului normativ este adus din nou la cunostinta publica, in conditiile prevazute in art. 12.
Contraventiile savirsite inainte de data incetarii valabilitatii actului normativ vor fi sanctionate in conformitate cu prevederile acestui act si dupa aceasta data, in afara de cazul cind prin noul act normativ fapta nu mai este socotita contraventie.
Daca sanctiunea prevazuta in noul act normativ este mai usoara, se va aplica aceasta sanctiune.
ART. 14
Actele normative ale sfaturilor populare si ale organelor locale ale administratiei de stat, prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventii, vor fi comunicate procurorului, in termen de 5 zile de la semnarea lor, in vederea exercitarii dreptului de protest.
ART. 15
Protestul exercitat de procuror se rezolva in termen de 10 zile de la primire.
Rezultatul se comunica procurorului care a introdus protestul.
Nerezolvarea protestului in termenul prevazut in alineatul 1, atrage de drept suspendarea aplicarii actului normativ pentru partea atacata cu protest.

CAP. II
Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii

ART. 16
Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de catre organele anume prevazute prin legi sau prin actele normative care sanctioneaza contraventiile.
Cei care constata contraventia vor lua masurile necesare in privinta obiectelor care, potrivit art. 8, pot fi supuse confiscarii.
Procesul-verbal va cuprinde: data si locul unde este incheiat; numele, pronumele si calitatea celui care il incheie; descrierea faptei ce constituie contraventia, cu indicarea dispozitiei actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia si cu aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la evaluarea eventualelor pagube cauzate; numele, pronumele, virsta, ocupatia, locul de munca si domiciliul celui care a savirsit contraventia, numarul si data actului de identitate al acestuia cu mentiunea organului care l-a emis, numele si pronumele parintilor celui care a savirsit contraventia, precum si, in toate cazurile in care este cu putinta, declaratia celui care a savarsit contraventia.
In cazul cind exista obiecte supuse confiscarii, procesul-verbal va cuprinde mentiuni despre masurile luate in privinta lor.
Procesul-verbal se semneaza la sfirsit si pe fiecare pagina de cel care-l incheie si de cel care a savirsit contraventia. In cazul cind acesta din urma nu este de fata ori refuza sau nu poate sa semneze, organul constatator va face mentiune despre aceasta; in acest caz se cheama cel putin un martor pentru a adeveri aceste imprejurari.
Procesul-verbal intr-un asemenea caz va cuprinde si numele, pronumele si domiciliul martorului, numarul si data actului sau de identitate, cu mentiunea organului care l-a emis, precum si declaratia si semnatura martorului.
ART. 17
In cazurile anume aratate prin actele normative, cel care a savirsit contraventia poate achita pe loc jumatate din minimul amenzii respective. In acest caz, orice urmare in ceeace priveste amenda, inceteaza.
Daca actul normativ, pe baza caruia a fost incasata amenda, prevede si tariful de evaluare a pagubei pricinuite, cel care a platit amenda conform alineatului precedent, va putea achita pe loc si despagubirea, cu aceleasi efecte de incetare a urmaririi. In acest caz, nu se mai intocmeste proces-verbal.
Plata amenzii si a despagubirilor civile se face contra chitanta.
Daca se achita numai amenda, potrivit alin. 1, fara a se achita si despagubirea, potrivit alin. 2 sau daca nu exista tarif de evaluare a pagubei, se va incheia proces-verbal in vederea realizarii despagubirii, potrivit dreptului comun.
De asemenea, se incheie proces-verbal si ori de cite ori exista vreun obiect supus confiscarii.
In cazurile prevazute in alin. 4, actiunea pentru realizarea despagubirii se porneste de partea vatamata. In acest scop, se va elibera, la cerere, partii vatamate, o copie de pe procesul-verbal de constatare a contraventiei, spre a-i servi in fata instantei de judecata.
ART. 18
In cazul cind actul normativ ce sanctioneaza contraventia nu prevede posibilitatea platii pe loc a minimului amenzii redus la jumatate sau cind cel care a savirsit contraventia nu achita in acest fel amenda, precum si in cazul prevazut in art. 17 alin. ultim, procesul-verbal se inainteaza organelor aratate in art. 19.
ART. 19
Procesele-verbale de constatare a contraventiilor se rezolva:
a) in ce priveste contraventiile sanctionate prin actele normative ale organelor centrale ale administratiei de stat, de catre organele prevazute chiar in acele acte;
b) in ce priveste contraventiile sanctionate prin actele normative ale organelor locale ale puterii sau administratiei de stat, de catre o comisie care functioneaza pe linga sfatul popular. Comisia se compune din secretarul comitetului executiv al sfatului popular, ca presedinte, precum si din seful sectiunii de resort a comitetului executiv al sfatului popular ori loctiitorul sau si seful organului de militie locala sau loctiitorul sau, ca membri. Comisia lucreaza in prezenta tuturor membrilor, dind incheiere cu majoritate de voturi.
In comisiile ce vor functiona pe linga sfaturile populare comunale, seful sectiunii de resort va fi inlocuit prin referentul administrativ.
ART. 20
Organele prevazute in art. 19 rezolva procesele-verbale de constatare a contraventiilor, fara citarea partilor, procedind dupa cum urmeaza:
a) daca procesul-verbal de constatare a contraventiei este intemeiat, il aproba, aplicand totodata si sanctiunea, printr-o incheiere motivata. In incheiere se va mentiona si dispozitia din actul normativ pe baza careia sanctiunea este aplicata.
In cazul cind prin savirsirea contraventiei s-a pricinuit o paguba, prin aceeasi incheiere se va stabili si despagubirea si anume, atunci cind exista tarif de evaluare a pagubei, potrivit acestui tarif, iar in lipsa, printr-o evaluare motivata a cuantumului pagubei;
b) daca procesul-verbal de constatare a contraventiei este neintemeiat, il anuleaza printr-o incheiere motivata;
c) declara confiscat sau dispune restituirea catre cel in drept, prin incheiere motivata, a obiectului cu privire la care s-au luat masuri in vederea confiscarii, dupa cum acesta indeplineste sau nu conditiile prevazute in art. 8.
ART. 21
Incheierea de aplicare a sanctiunii va fi data in termen de cel mult una luna de la data savirsirii contraventiei.
Incheierea se va comunica celui sanctionat impreuna cu procesul-verbal de constatare a contraventiei, in copii, in termen de cel mult doua luni de la aceeasi data.
Prin incheierea de aplicare a amenzii, cel care a savirsit contraventia va fi si somat sa achite amenda si dupa caz si despagubirile civile, cu aratarea ca, daca nu le achita in termen de 15 zile de la comunicarea incheierii, se va cere pe cale judecatoreasca incuviintarea executarii silite, cu toate consecintele ce decurg din aceasta; in cazurile prevazute in art. 26, incheierea cu somatia de plata va cuprinde aratarea ca in caz de neplata si daca nu se face intimpinare, sumele datorate vor fi urmarite pe cale administrativa.
Incheierea de aplicare a avertismentului va cuprinde somatia aratata in alineatul precedent, numai in cazul cind cel caruia i s-a aplicat avertismentul a fost obligat la despagubiri.
Incheierea de confiscare, de asemenea, se comunica celui care a savirsit contraventia.
ART. 22
Aplicarea sau executarea sanctiunii, se prescrie dupa caz, daca:
a) sanctiunea nu a fost aplicata in termenul de una luna de la data savirsirii contraventiei, stabilit in art. 21 alin. 1;
b) incheierea de aplicare a sanctiunii, continind in cazul aplicarii unei amenzi si somatia de plata nu a fost comunicata, impreuna cu procesul-verbal de constatare a contraventiei, celui sanctionat, in termenul de doua luni de la data savarsirii contraventiei, stabilit in art. 21 alin. 2;
c) amenda nu a fost executata in termen de un an de la data savirsirii contraventiei, chiar daca inauntrul acestui termen s-a cerut instantei de judecata incuviintarea executarii silite.
Dispozitiile de mai sus nu impiedica urmarirea despagubirilor civile si confiscarea obiectelor supuse acestei masuri.

CAP. III
Caile de atac. Executarea silita

ART. 23
Impotriva incheierilor de aplicare a sanctiunilor si a masurii confiscarii, precum si de stabilire a despagubirilor, se poate face intimpinare in termen de 15 zile de la comunicare.
Intimpinarea nu suspenda executarea amenzii si a despagubirii civile, cu exceptia cazurilor prevazute in art. 26.
ART. 24
Intimpinarea se adreseaza la organul care a rezolvat procesul-verbal de constatare a contraventiei sau la cel care urmeaza sa rezolve intimpinarea.
Rezolvarea intimpinarii, in cazul contraventiilor prevazute in actele normative ale organelor centrale ale administratiei de stat, se face de organul aratat in actul normativ care sanctioneaza contraventia. Cind acest organ nu este aratat, rezolvarea intimpinarii se face de catre conducatorul administratiei sau de cel desemnat de catre acesta.
Pentru contraventiile prevazute in actele normative ale organelor locale ale puterii sau administratiei de stat, intimpinarea se rezolva de comitetul executiv al statului popular respectiv.
Organele prevazute in alin. 2 si 3, pot, in cazul cind intimpinarea este intemeiata, sa anuleze incheierea de aplicare a sanctiunii sau sa reduca amenda, precum si despagubirile civile. Despagubirile civile nu pot fi reduse, atunci cind sint prevazute intr-un tarif.
Aceleasi organe pot anula incheierea de confiscare a obiectului ce a fost confiscat cu nerespectarea dispozitiilor din art. 8.
Rezolvarea intimpinarii se face prin incheiere motivata.
ART. 25
In caz de neplata in termenul de 15 zile prevazut la art. 21 alin. 3 si 4, indiferent daca s-a introdus sau nu intimpinarea potrivit art. 23, organele aratate in art. 19 sesizeaza, in vederea incuviintarii executarii silite a amenzii si a despagubirilor civile, tribunalul popular in circumscriptia caruia domiciliaza cel amendat, printr-o cerere la care se anexeaza actele mentionate in art. 28.
ART. 26
Procedura prevazuta in art. 25 nu se aplica in cazul contraventiilor savirsite de unitatile sau organizatiile obstesti ori al contraventiilor savirsite de angajatii acestora in exercitarea atributiilor lor de serviciu. In aceste cazuri executarea silita se va face direct, pe cale administrativa, la cererea organului care a aplicat in mod definitiv amenda si despagubirile civile.
Retinerile facute pe aceasta cale, din salariul angajatilor, nu vor putea depasi cota-parte prevazuta de lege.
ART. 27
Cererea prevazuta in articolul 25 va cuprinde:
a) numele, pronumele, ocupatia, locul de munca si domiciliul celui urmarit;
b) cuantumul amenzii aplicate si, dupa caz, suma ce reprezinta valoarea despagubirilor cerute;
c) dispozitia din actul normativ pe baza careia a fost aplicata amenda, iar in cazul cind exista tarif pentru evaluarea pagubelor pricinuite, dispozitia din tarif pe baza careia s-a stabilit despagubirea.
Cererea este scutita de timbru.
ART. 28
Cererea prevazuta in art. 25 va fi insotita de:
a) procesul-verbal de constatare a contraventiei;
b) incheierea de aplicare a amenzii si de stabilire a despagubirilor;
c) dovada de comunicare catre cel urmarit a copiilor de pe procesul-verbal de constatare a contraventiei si de pe incheierea de amendare cu somatia de plata.
ART. 29
Presedintele tribunalului popular primind cererea, verifica daca sint indeplinite conditiile prevazute in art. 27 si 28. In cazul cind vreuna dintre aceste conditii nu este respectata, presedintele comunica aceasta organului care a introdus cererea, dindu-i un termen spre a proceda la completarea dosarului.
Daca cel care a introdus cererea nu face completarile cerute in termenul dat, instanta, printr-o incheiere, suspenda rezolvarea cererii pina la facerea, acestor completari, aducindu-se aceasta la cunostinta organului ierarhic superior celui obligat a face completarea. Suspendarea rezolvarii cererii nu suspenda curgerea prescriptiei prevazute in art. 22.
ART. 30
Dupa primirea cererii cu actele prevazute in art. 28 sau dupa completarea ei potrivit art. 29, presedintele fixeaza termenul de judecata, care nu poate depasi 10 zile, dispunind citarea organului care, potrivit art. 25, a introdus cererea, precum si a celui care a savirsit abaterea.
Cind cererea a fost facuta de un organ al militiei, citarea acestuia in fata instantei nu este obligatorie.
ART. 31
In cazul cind cel urmarit va prezenta instantei, fie inaintea termenului de judecata, fie cu ocazia judecarii cauzei, dovada achitarii amenzii si, dupa caz, a despagubirilor, aceasta nu va mai da curs cererii, incetind urmarirea. Daca plata s-a facut dupa expirarea termenului prevazut in somatie, cel urmarit va fi obligat la plata cheltuielilor de procedura.
ART. 32
In cazul cind nu se cer despagubiri, instanta, dupa ascultarea partilor, verifica legalitatea aplicarii amenzii si anume:
a) daca fapta celui amendat intruneste elementele unei contraventii sanctionate cu amenda;
b) daca amenda a fost aplicata de organul competent;
c) daca amenda aplicata nu depaseste limitele stabilite pentru sanctionarea contraventiei respective si
d) daca nu s-a implinit prescriptia prevazuta in art. 22.
Instanta poate hotari si in lipsa partilor legal citate.
ART. 33
Daca instanta constata ca amenda a fost aplicata pe nedrept, ea respinge cererea de incuviintare a executarii silite.
In cazul cind incheierea de amendare a fost data cu nerespectarea art. 32 lit. c, instanta modifica incheierea, aplicind amenda in limitele legale si incuviinteaza executarea silita.
Daca instanta constata ca aplicarea amenzii s-a facut in mod legal, incuviinteaza executarea silita.
ART. 34
In toate cazurile in care se cer despagubiri civile, tribunalul popular procedeaza la judecarea cauzei potrivit dreptului comun, atit cu privire la sanctiune, cit si cu privire la despagubirile civile.
Tribunalul popular poate hotari si in lipsa partilor legal citate.
ART. 35
Prin hotarirea de incuviintare a executarii silite, instanta, obligind pe cel urmarit si la plata cheltuielilor de procedura, dispune:
- sechestrarea bunurilor celui urmarit, pina la concurenta sumelor ce le are de platit;
- ridicarea acestor bunuri, in cazul cind, in termen de 10 zile de la sechestrare, sumele nu au fost achitate.
In caz de respingere a cererii, instanta trimite o copie de pe hotarire organului ierarhic superior celui care a facut cererea.
ART. 36
Sechestrarea se face cu sau fara punere de sigilii.
Bunurile sechestrate pot fi lasate in custodia celui urmarit sau pot fi date in custodia altei persoane.
ART. 37
Hotarirea tribunalului popular este supusa recursului, in termen de 10 zile.
Recursul poate fi facut, atit de organul care a introdus cererea de incuviintare a executarii silite, cit si de cel care a savirsit contraventia.
Recursul nu suspenda executarea amenzii, in afara de cazul cind se cer si despagubiri civile.
ART. 38
Copie de pe hotarirea tribunalului popular se trimite, din oficiu, in vederea executarii, sectiunii financiare a comitetului executiv al sfatului popular in raza caruia domiciliaza cel amendat. Executarea se face potrivit dispozitiilor referitoare la urmarirea veniturilor statului.
In cazul cind prin legi speciale se prevede executarea despagubirilor civile prin organe proprii, se va trimite o copie de pe hotarire si acestor organe, in vederea executarii despagubirilor civile. In acest caz, comunicarea prevazuta in alineatul precedent se va face numai in vederea executarii amenzii.
ART. 39
Anularea incheierii de aplicare a amenzii, in cazul prevazut in art. 24 alin. 4, atrage stingerea de drept a cererii de incuviintare a titlului executor, indiferent de faza in care ea se afla, iar hotaririle pronuntate ramin fara efect.
ART. 40
In cazul cind contraventia este savirsita de un militar in termen, sanctiunile prevazute de prezentul decret nu se aplica. Procesul-verbal care constata savirsirea contraventiei se trimite in acest caz comandantului unitatii din care face parte cel care a savirsit contraventia, spre a i se aplica masuri disciplinare.
In cazul prevazut in alineatul precedent, daca exista paguba cauzata, se va retine o copie de pe procesul-verbal, in vederea realizarii despagubirilor, potrivit dreptului comun.
In acelasi caz, daca sint obiecte supuse confiscarii, o a doua copie de pe procesul-verbal se trimite organului prevazut in art. 19, pentru a proceda in privinta acestora potrivit art. 20.
ART. 41
Dispozitiile art. 40 se aplica in mod corespunzator si in cazul cind amenda pentru savirsirea unei contraventii urmeaza a fi aplicata sau executata impotriva unei persoane care, dupa savirsirea contraventiei, a devenit militar in termen.
Cind amenda urmeaza sa fie executata impotriva unei persoane aflate in situatia aratata in alineatul precedent, ea nu se mai executa; eventualele despagubiri civile stabilite in acest caz, vor fi executate potrivit art. 25.
ART. 42
In caz de anulare a procesului-verbal de constatare a contraventiei sau a incheierii de amendare, precum si in cazul respingerii definitive a cererii de incuviintare a executarii silite, amenda si despagubirile achitate, cum si obiectele retinute in vederea confiscarii sau confiscate, se restituie celui in drept.
Daca restituirea in natura a obiectelor confiscate nu mai este posibila, se achita celui prejudiciat, in schimb, o despagubire baneasca egala cu valoarea lor reala.

CAP. IV
Dispozitii finale si tranzitorii

ART. 43
Dispozitiile prezentului decret se intregesc cu dispozitiile Codului de procedura civila si cu dispozitiile legii pentru urmarirea si incasarea impozitelor, taxelor si oricaror alte venituri ale bugetului Republicii Populare Romine.
ART. 44
Prin unitati si organizatii obstesti, in sensul prezentului decret, se inteleg: institutiile, intreprinderile sau organizatiile economice ale statului, societatile de colaborare economica, organizatiile si intreprinderile cooperatiste de orice fel, organizatiile de masa sau asociatiile ori institutiile cu caracter social sau profesional.
ART. 45
Odata cu intrarea in vigoare a prezentului decret se abroga dispozitiile din Codul penal si din legile speciale, de stabilire si sanctionare a faptelor ce constituie contraventii sau abateri, precum si cele privitoare la procedura de constatare si de sanctionare a acestora, cum si de executare a amenzilor.
Prin derogare de la dispozitiile prezentului decret, amenzile ce pot fi stabilite pentru sanctionarea contraventiilor de la normele igienico-sanitare sint:
a) de la 25-150 lei, pentru persoanele particulare;
b) de la 300-5.000 lei, pentru intreprinderi, institutii si organizatii obstesti;
c) de la 25-1.000 lei, pentru angajatii intreprinderilor, institutiilor si organizatiilor obstesti, cind au savirsit contraventii in exercitarea atributiilor lor de serviciu.
De asemenea, prin derogare de la dispozitiile prezentului decret, procesele-verbale de constatare a contraventiilor la normele igienico-sanitare vor prevedea si sanctiunile, fara a mai trebui a fi supuse unei aprobari, atunci cind contraventiile vor fi constatate:
a) in sectorul inspectiei sanitare de stat: de inspectorul sanitar de stat sef regional, inspectorul sanitar de stat de santiere si intreprinderi, inspectorii generali sanitari de stat adjuncti sau de inspectorul general sanitar de stat;
b) in sectorul sanitaro-antiepidemic: de inspectorul general sanitar de stat, inspectorii generali sanitari de stat adjuncti, inspectorii sanitari de stat sefi regionali, cum si de medicul igienist sef de raion, medicul igienist din raioanele fara sanepid, medicul igienist sef de oras, medicul igienist sef de porturi si puncte de frontiera, medicul igienist sef de regiune sau de directorul Directiei sanitaro-antiepidemice.
Contraventiilor sau abaterilor prevazute in legile financiare si in legea vamilor, le sint aplicabile numai dispozitiile privitoare la incuviintarea, pe cale judecatoreasca, a executarii silite, astfel cum aceasta este reglementata in art. 25 si urmatoarele din prezentul decret.
ART. 46
Faptele ce constituie contraventii sau abateri savirsite pina la data intrarii in vigoare a prezentului decret, vor continua a fi constatate si sanctionate, iar sanctiunile si despagubirile vor fi stabilite si executate, potrivit normelor legale in vigoare la data savirsirii faptelor.
ART. 47
Prezentul decret intra in vigoare pe data de 15 iunie 1954.


Presedintele
Prezidiului Marii
Adunari Nationale,
PETRU GROZA

Secretarul
Prezidiului Marii
Adunari Nationale,
AVRAM BUNACIU

Bucuresti, 14 mai 1954.
Nr. 184.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016