Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET Nr. 151 din 1975  privind autofinantarea unor activitati ale institutiilor de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET Nr. 151 din 1975 privind autofinantarea unor activitati ale institutiilor de stat

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 130 din 12 decembrie 1975
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
În scopul dezvoltãrii unor activitãţi producãtoare de venituri şi pentru realizarea unor acţiuni proprii fãrã finanţare de la buget, instituţiile de stat pot utiliza veniturile realizate din sursele prevãzute în anexa nr. 1, în vederea autofinantarii integrale sau parţiale a cheltuielilor planificate pentru activitãţile menţionate în aceeaşi anexa.
ART. 2
Proiectele planurilor anuale de venituri şi cheltuieli pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat, potrivit art. 1, se întocmesc la termenele şi în condiţiile prevãzute pentru întocmirea proiectelor planurilor de venituri şi cheltuieli bugetare. Fondurile pentru investiţii de orice natura, reparaţii capitale de construcţii şi cele pentru retribuirea muncii se cuprind în proiectele planurilor anuale privind autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat, în limita indicatorilor repartizaţi cu aceasta destinaţie din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã.
Planurile centralizate de venituri şi cheltuieli pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat se aproba, în termen de cel mult 60 de zile de la adoptarea bugetului de stat de cãtre Marea Adunare Nationala, astfel:
a) de cãtre Ministerul Finanţelor, pentru ministere şi celelalte organe centrale de stat;
b) de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Finanţelor, pentru unitãţile de subordonare localã.
Defalcarea pe unitãţi a veniturilor şi cheltuielilor prevãzute în planurile centralizate, aprobate potrivit alin. 2, se face de cãtre ministere, celelalte organe centrale de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare, conform normelor elaborate de Ministerul Finanţelor.
ART. 3
Cheltuielile prevãzute în planurile de venituri şi cheltuieli aprobate pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat pot fi majorate în cursul anului, pentru acţiuni suplimentare, numai în cazul creşterii corespunzãtoare a veniturilor proprii. Planurile suplimentare de venituri şi cheltuieli întocmite în acest scop se aproba, cu respectarea prevederilor din prezentul decret, de cãtre ministere, celelalte organe centrale de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu acordul Ministerului Finanţelor.
De asemenea, în cursul anului, pot fi întocmite planuri de venituri şi cheltuieli pentru autofinantarea unor activitãţi noi, apãrute pe parcurs. Aprobarea acestor planuri se efectueazã în condiţiile alineatului precedent.
Ministerul Finanţelor poate sa modifice planurile de venituri şi cheltuieli aprobate pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat, luind mãsuri pentru vãrsarea integrala la bugetul de stat a plusului de venituri rezultat, atunci cînd constata ca în plan au fost prevãzute cheltuieli peste necesarul real ori fãrã baza legalã sau ca veniturile au fost subevaluate.
ART. 4
Cheltuielile prevãzute în planurile de venituri şi cheltuieli pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat se fac în condiţiile prevãzute de lege pentru finanţarea de la buget a instituţiilor de stat, în limita sumelor aprobate prin planurile respective, a disponibilului din încasãri existent şi cu respectarea stricta a destinaţiei stabilite. Virãrile în cadrul acestor planuri se efectueazã, în cazuri justificate, potrivit normelor stabilite pentru virarea creditelor bugetare.
Sînt interzise transferurile de venituri de la un plan de venituri şi cheltuieli la altul, în afarã cazurilor în care prin anexa nr. 1 la prezentul decret s-a prevãzut altfel.
ART. 5
Veniturile instituţiilor de stat lãsate la dispoziţia acestora pentru autofinantarea unor activitãţi se pãstreazã în conturi distincte, nepurtatoare de dobinzi, la unitãţile bancare sau la unitãţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni, unde acestea au deschise conturile de baza.
Aceste venituri pot fi pãstrate şi la cooperativele de credit în condiţiile stabilite de reglementãrile în vigoare.
ART. 6
Veniturile ce se reţin şi se utilizeazã de Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul de Interne pentru autofinantarea unor activitãţi sînt cele prevãzute în anexa nr. 2*). Planificarea, aprobarea, executarea şi controlul planurilor de venituri şi cheltuieli pentru aceste activitãţi se fac potrivit dispoziţiilor art. 2-5 şi 11, dacã în anexa nr. 2 nu se prevede altfel.
*) Anexa se comunica instituţiilor interesate.
ART. 7
Sumele aflate în conturile instituţiilor de stat la 31 decembrie, din veniturile prevãzute pentru autofinantarea unor activitãţi, se reporteazã în anul urmãtor şi se repartizeazã, dupã scãderea obligaţiilor de plata şi a încasãrilor anticipate, ca venit la bugetul republican sau local, dupã caz, în cotele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 sau pentru a fi utilizate potrivit destinaţiilor prevãzute în aceste anexe.
Veniturile destinate bugetului se vireazã pînã la 31 ianuarie al anului urmãtor, dacã în anexele nr. 1 şi 2 sau pe baza acordului Ministerului Finanţelor nu sînt stabilite alte termene.
ART. 8
În scopul realizãrii unor activitãţi producãtoare de venituri, instituţiile de stat pot organiza, cu aprobarea, dupã caz, a ministerelor, celorlalte organe centrale de stat sau a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, subunitati cu gestiune economicã, fãrã personalitate juridicã, potrivit anexei nr. 3.
Aceste subunitati pot avea independenta operativã, cont la banca, pot beneficia de credite bancare, pot încheia contracte prin împuternicire de reprezentare şi pot avea relaţii economice şi financiare, prin delegare, în limita împuternicirilor stabilite de instituţia de stat de care aparţin. Subunitatile prevãzute la alineatul precedent calculeazã şi vãrsa amortizarea pentru fondurile fixe cu care sînt înzestrate, potrivit normelor legale în vigoare.
Beneficiile realizate în cadrul planului şi peste plan de subunitatile prevãzute mai sus, rãmase dupã plata premiilor calculate în condiţiile reglementãrilor în vigoare, se repartizeazã în proporţie de pînã la 50% la dispoziţia subunitatii în cauza, pentru funcţionarea subunitatii şi dezvoltarea bazei sale materiale, iar diferenţa, la bugetul de stat.
Planificarea, finanţarea, creditarea, evidenta şi încheierea bilanţurilor contabile pentru subunitatile prevãzute la acest articol se efectueazã potrivit normelor în vigoare referitoare la unitãţile economice de stat, adaptate la specificul acestor subunitati de cãtre organele centrale de stat interesate, cu avizul Ministerului Finanţelor.
ART. 9
Ministerul Finanţelor, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene pot stabili, în raport cu volumul veniturilor şi cheltuielilor, ca prevederile art. 8 privind acordarea de credite bancare, calcularea şi vãrsarea amortismentelor şi repartizarea beneficiului sa se aplice şi oficiilor de îmbunãtãţiri funciare şi proiectari construcţii în agricultura, precum şi întreprinderilor pentru executarea lucrãrilor de imbunatatire şi exploatare a pajiştilor.
ART. 10
Cantinele pentru elevi şi studenţi întocmesc planuri anuale de încasãri şi de plati, cu respectarea prevederilor art. 2 alin. 1. Aceste planuri se aproba de cãtre ministerele, celelalte organe centrale de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti cãrora le sînt subordonate instituţiilor de învãţãmînt pe lîngã care funcţioneazã aceste cantine.
La partea de încasãri a planului se cuprinde contravaloarea meselor servite, exclusiv regia, iar la partea de plati se cuprind sumele pentru acoperirea cheltuielilor privind procurarea alimentelor.
Executarea planurilor anuale prevãzute la primul alineat se va face în condiţiile prevãzute la art. 4 şi 5.
Sumele rãmase în cont la 31 decembrie, provenite din încasãrile realizate, se reporteazã în anul urmãtor pentru dezvoltarea bazei materiale a cantinei.
ART. 11
Controlul gestionar de fond asupra realizãrii veniturilor şi efectuãrii cheltuielilor prevãzute în planurile de venituri şi cheltuieli aprobate pentru autofinantarea unor activitãţi ale instituţiilor de stat, precum şi asupra gospodãririi mijloacelor materiale şi bãneşti aflate la dispoziţia acestora şi a unitãţilor prevãzute la art. 8, 9 şi 10 din prezentul decret, se face de cãtre organele de control financiar intern, precum şi de celelalte organe de inspecţie şi control, potrivit normelor legale.
Instituţiile de stat cãrora li s-au aprobat planuri de venituri şi cheltuieli pentru autofinantarea unor activitãţi vor lua toate mãsurile ce se impun în vederea realizãrii şi depãşirii veniturilor planificate. În cazul nerealizarii integrale a veniturilor prevãzute în plan, ele au obligaţia de a diminua în mod corespunzãtor volumul cheltuielilor. Se interzice efectuarea de cheltuieli din fonduri bugetare pentru acţiuni şi lucrãri care pot fi realizate, potrivit prezentului decret, exclusiv din planurile de autofinanţare.
ART. 12
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul decret.
ART. 13
În vederea extinderii autofinantarii unor activitãţi ale instituţiilor de stat, Consiliul de Miniştri poate stabili şi alte surse de venituri şi destinaţii decît cele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, precum şi alte sectoare de activitate decît cele din anexa nr. 3, în care se vor putea organiza, potrivit art. 8, subunitati cu gestiune economicã, fãrã personalitate juridicã.
ART. 14
Prevederile prezentului decret se aplica cu începere de la 1 ianuarie 1976. Pe aceeaşi data se abroga actele şi dispoziţiile normative prevãzute în anexa nr. 4.

ANEXA 1

VENITURI CE SE REŢIN DE INSTITUŢIILE DE STAT PENTRU AUTOFINANŢARE
-------------------------------------------------------------------------------
Unitãţile Destinaţia ce se Cota ce se
care reţin poate da veniturilor preia la buget
Denumirea veniturilor veniturile reţinute în condiţiile
art. 7
-------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
A. VENITURI CE SE REŢIN PENTRU AUTOFINANŢARE ÎN DOMENIUL CULTURII, ARTEI, PRESEI ŞI TIPARITURILOR
1. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea parţialã sau 70%
de unitãţile muzeale din: muzicale. totalã, în raport de
- taxe de vizitare şi volumul veniturilor, a
din manifestãrile publice cheltuielilor de intreti-
organizate de acestea; nere şi funcţionare, re-
- vînzarea materialelor pârâţii, completarea şi
de popularizare a colectiilor; dezvoltarea patrimoniului
- încasãrile din donaţiile cultural şi a bazei mate-
în numerar fãcute de organi- riale, precum şi a chel-
zatiile obşteşti sau persoa- tuielilor necesitate de
nele particulare, precum şi realizarea veniturilor
alte încasãri realizate din lãsate la dispoziţia
activitatea proprie a acestor acestor unitãţi.
unitãţi;
- valorificarea unor produse
obţinute de pe terenurile
unitãţilor muzeale, din
vînzarea obiectelor de arta
populara achiziţionate de
la creatorii populari şi a
unor replici (copii) dupã
exponatele reprezentative
confectionate în atelierele
proprii sau ale unor
organizaţii socialiste.

2. Veniturile cãminelor Cãminele cul- Acoperirea parţialã sau 70%
culturale, caselor de cul- turale, case- totalã, în raport de vo-
tura, cluburilor, univer- le de cultura, lumul veniturilor rea-
sitatilor populare, prove- cluburile, lizate, a cheltuielilor
nite din: universi- pentru întreţinerea,
- încasãrile realizate tatile po- funcţionarea, completarea
din manifestãrile cultural- pulare. sau dezvoltarea bazei
artistice şi din inchiri- materiale, precum şi a
erea salilor şi a unor cheltuielilor necesitate
bunuri; de realizarea veniturilor
- cota de 50% din încã- lãsate la dispoziţia
sarile nete realizate din acestor unitãţi.
manifestãrile organizate Stimularea prin excursii
cu concursul altor unitãţi; şi acordarea de premii în
- cota de 15% din încã- obiecte*, pe baza aprobãrii
sarile totale (diminuate organelor ierarhic supe-
cu impozitul pe spectacole) rioare, membrilor forma-
realizate de instituţiile tiilor şi cercurilor cul-
artistice de spectacole, tural-artistice, instruc-
Agenţia romana de impre- torilor, directorilor de
sariat artistic şi între- cãmine culturale neretri-
prinderile cinematografice, buiti şi altor activisti
din spectacolele date în obşteşti care au depus
sãlile cãminelor culturale, activitate cultural-
caselor de cultura sau artisticã obsteasca
cluburilor; deosebita. Pentru orga-
- încasãrile din taxele nizarea manifestãrilor
de înscriere şi frecventa cultural-artistice pla-
la cursurile organizate tile urgente pentru
de aceste unitãţi; acţiunile stabilite
- contribuţia unor orga- prin normative ale
nizatii obşteşti sau insti- Consiliului Culturii şi
tutii; donaţii; Educaţiei Socialiste pot
- încasãri din valori- fi efectuate direct din
ficarea lucrãrilor reali- încasãri şi decontate pe
zate în cadrul cluburilor baza de acte justifica-
şi cercurilor de activi- tive legale, urmînd a se
tate, din valorificarea depune în cont numai
unor bunuri, organizarea soldul rãmas.
de tombole, bufete etc.;
- orice alte încasãri
din activitatea specifica
a instituţiilor respective.
*) Potrivit criteriilor ce se vor stabili de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste, cu avizul Ministerului Finanţelor.

3. Veniturile realizate Instituţiile Acoperirea integrala a Se reporteazã
de teatre şi instituţii artistice de cheltuielilor de între- în întregime
muzicale din: spectacole. ţinere şi funcţionare, în anul urma-
- vînzarea biletelor de organizarea spectaco- tor, cu aceeaşi
intrare la spectacole; lelor, precum şi a celor destinaţie.
- vînzarea programelor; pentru completarea şi
- închirierea salilor de dezvoltarea bazei
spectacole; materiale.
- alte venituri;
- subvenţii de la buget.

4. Veniturile realizate Centrele de Acoperirea parţialã sau 70%
de centrele de îndrumare a îndrumare a totalã, în raport de
creatiei populare şi a creatiei volumul veniturilor rea-
miscarii artistice de masa, populare şi lizate, a cheltuielilor
cu prilejul unor manifes- a miscarii privind organizarea ma-
tari artistice, din cotele artistice de nifestarilor şi activi-
stabilite de Consiliul masa. tatilor specifice, precum
Culturii şi Educaţiei şi a celor pentru:
Socialiste asupra venitu- - pregãtirea unor formaţii
rilor realizate din orga- artistice de amatori re-
nizarea de concursuri prezentative;
artistice republicane, - procurarea de aparatura,
precum şi alte venituri a obiectelor de practica
din activitatea proprie. culturalã, a instrumente-
lor muzicale şi costume-
lor populare; tipãrirea
materialelor de îndrumare
şi de popularizare a
lucrãrilor realizate de
creatorii populari;
- stimularea prin excursii
şi acordarea de premii în
obiecte formatiilor artis-
tice de amatori şi instruc-
torilor obşteşti care au
desfãşurat o activitate
deosebita, potrivit crite-
riilor ce se vor stabili
de Consiliul Culturii şi
Educaţiei Socialiste, cu
avizul Ministerului
Finanţelor.

5. Veniturile şcolilor Şcolile Acoperirea parţialã sau 70%
populare de arta provenite populare de totalã, în raport de volumul
din: arta. veniturilor realizate, a
- taxele de frecventa pla- cheltuielilor pentru
tite de cursanţi, stabilite completarea şi dezvoltarea
de Consiliul Culturii şi bazei materiale, a celor
Educaţiei Socialiste; legate de executarea şi
- organizarea unor mani- valorificarea lucrãrilor
festari cultural-artistice; de arta efectuate de elevi,
- valorificarea lucrãrilor precum şi a celor pentru
de arta plastica, populara organizarea manifestãrilor
şi decorativa executate de cultural-artistice.
elevi;
- contribuţia unor orga-
nizatii cooperatiste sau
obşteşti.

6. Veniturile publicaţi- Publicaţiile Acoperirea integrala a 70%
ilor periodice provenite periodice. cheltuielilor pentru în-
din: tretinere şi funcţionare,
- vînzarea publicaţiilor a cheltuielilor determi-
respective; nate de apariţia publica-
- anunţuri şi reclame; tiilor, precum şi a celor
- veniturile altor pentru completarea şi
publicaţii din subordinea dezvoltarea bazei materiale.
aceluiaşi organ central,
redistribuite cu aprobarea
acestuia;
- contribuţii bãneşti ale
unor organizaţii obşteşti;
- subvenţii de la buget.

7. Veniturile realizate Agenţia Acoperirea integrala a 70% din exce-
din activitatea de impre- romana de cheltuielilor de între- dentul stabilit
sariat artistic, din pro- impresariat ţinere şi funcţionare, pe baza dãri-
gramari de artişti sau artistic. de organizare a specta- lor de seama
formaţii artistice din ţara colelor, precum şi a contabile
şi strãinãtate, din impre- celor completarea şi anuale.
sarierea peste hotare de dezvoltarea bazei
artişti şi formaţii artis- materiale.
tice, precum şi din alte
prestãri de servicii
specifice.

8. Veniturile caselor de Casele de Acoperire integrala a 70% din exce-
filme provenite din: filme. cheltuielilor de între- dentul peste
- exploatarea filmelor ţinere şi funcţionare plan se vãrsa
produse; şi a celor necesitate la Centrala
- veniturile excedentare de realizarea producţiei "Romaniafilm".
ale altor case de filme, de filme artistice. Diferenţa de
redistribuite de Centrala Excedentul realizat în 30% rãmîne la
"Romaniafilm"; cadrul planului se vãrsa dispoziţia
- veniturile alocate de în întregime la Centrala caselor de
Centrala "Romaniafilm"; "Romaniafilm". filme, cu
- alte încasãri provenite aceeaşi
din activitatea proprie. destinaţie.

9. Veniturile editurilor Editurile Acoperirea integrala a 70% se preia
provenite din: organizate cheltuielilor de între- trimestrial
- vînzarea cãrţilor şi pe baza de ţinere şi funcţionare, la bugetul de
altor tiparituri; planuri de de editare şi a celor stat, cu
- prestãri de servicii venituri şi pentru completarea şi recalculare
editoriale, publicitate cheltuieli dezvoltarea bazei trimestriala
şi alte activitãţi pentru auto- materiale. cumulativ de
asemãnãtoare; nantare. la începutul
- veniturile excedentare anului, cal-
ale altor edituri din culul facindu-
subordinea Consiliului se pe baza
Culturii şi Educaţiei excedentelor
Socialiste redistribuite rezultate din
cu aprobarea acestuia. dãrile de sea-
ma contabile.

B. VENITURI CE SE REŢIN PENTRU AUTOFINANŢARE ÎN DOMENIUL SĂNĂTĂŢII ŞI ASISTENŢEI SOCIALE

10. Veniturile unitãţilor Unitãţi a) 10% din totalul venitu- Se reporteazã
medico-sanitare cu plata, medico- rilor se vãrsa la bugetul în întregime
provenite din perceperea sanitare local; în anul ur-
tarifelor legale pentru: cu plata. b) 90% din veniturile reali- mator, cu
- consultatiile în cabi- zate se utilizeazã în vede- aceeaşi
netele medicale de speci- rea acoperirii integrale a destinaţie.
alitate şi cele acordate cheltuielilor pentru:
la domiciliul pacientilor; - întreţinere şi funcţionare
- efectuarea de examene (inclusiv reparaţiile curen-
radiologice, probe functio- te şi capitale la construcţii,
nale şi analize de laborator utilaje şi aparatura);
în serviciile tehnico- - procurarea medicamentelor
medicale; şi a materialelor sanitare
- executarea de trata- consumabile necesare consul-
mente în policlinica cu tatiilor, examenelor de
plata; laborator, radiologice şi
- alte activitãţi. altor investigaţii sau
tratamente efectuate la
aceste unitãţi;
- completarea şi dezvolta-
rea bazei materiale (uti-
laje, aparatura, auto-
turisme etc.);
- drepturile de retribuire
a personalului permanent,
inclusiv contribuţia pen-
tru asigurãrile sociale
de stat;
- retributia personalului
medico-sanitar care acorda
asistenta medicalã în
aceste unitãţi.

11. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea parţialã a Se reporteazã
de unitãţile medico-sani- medico- cheltuielilor pentru în întregime
tare şi de asistenta socialã sanitare activitatea de ergoterapie în anul
din activitatea de ergote- şi de asis- şi dezvoltarea acesteia, urmãtor, cu
rapie, prin ateliere şi tenta precum şi pentru echipa- aceeaşi
gospodãrii agrozootehnice socialã. ment de lucru şi de destinaţie.
organizate în acest scop. protecţie a bolnavilor;
îmbunãtãţirea condiţiilor
de spitalizare şi între-
ţinere a bolnavilor şi
asistatilor.
Acoperirea integrala a
cheltuielilor pentru remune-
rarea bolnavilor, în condi-
tiile legii, privind dezvol-
tarea ergoterapiei.

12. Veniturile unitãţilor Unitãţile Organizarea, întreţinerea, 70%
balneoclimaterice de inte- balneo- funcţionarea şi dezvoltarea
res local, neorganizate ca clima- acestor unitãţi.
întreprinderi, constind terice
din: respective.
- încasãri din activitatea
proprie;
- subventie de la buget.

13. Veniturile rezultate Unitãţile Procurarea materiilor Se reporteazã
din valorificarea obiecte- de asis- prime necesare executãrii în întregime
lor lucrate de asistaţi în tenta obiectelor şi recompen- în anul urma-
atelierele unitãţilor de socialã. sarea muncii prestate de tor cu aceeaşi
asistenta pentru batrini, batrini, pensionari şi destinaţie.
pensionari sau copii copii invalizi, în limita
invalizi. a 10-15% din totalul
veniturilor realizate.

14. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea integrala a Se reporteazã
de cãminele-atelier orga- din sub- cheltuielilor de între- în întregime
nizate pentru deficientii ordinea ţinere şi funcţionare, în anul ur-
parţial recuperabili, care Ministerului precum şi a celor pentru mator, cu
nu pot fi încadraţi în Muncii, or- completarea şi dezvolta- aceeaşi
locuri de munca obişnuite, ganizate rea bazei materiale, destinaţie.
provenite din valorifica- pentru recu- inclusiv pentru construc-
rea produselor sau pres- perarea socio- tii, în limita indica-
ţãrile de servicii exe- profesionalã torilor de plan aprobaţi
cutate pentru organiza- a deficien- cu aceasta destinaţie.
tiile socialiste sau tilor. Pentru munca prestatã,
persoanele fizice; venitu- copiii deficienti şi asis-
rile realizate din ace- tatii pot primi pînã la
leasi surse de cãtre 30% din contravaloarea
atelierele-şcoala pentru manoperei incluse în
copiii deficienti, precum devizele întocmite pentru
şi cele pentru minorii lucrãrile ce se efec-
cu tulburãri de compor- tueaza.
tament. Fondurile destinate dezvol-
tarii cãminelor-atelier şi
atelierele-şcoala, inclusiv
cele pentru construcţii,
pot fi utilizate în mod
centralizat de Ministerul
Muncii, în condiţiile
reglementãrilor în vigoare.

C. VENITURI CE SE REŢIN PENTRU AUTOFINANŢARE ÎN DOMENIUL ÎNVĂŢĂMÎNTULUI

15. Veniturile realizate Ministerele Acoperirea integrala a Se reporteazã
din organizarea excursiilor şi celelalte cheltuielilor privind: în întregime
interjudetene, a taberelor organe - hrana şi transportul; în anul urma-
şcolare şi a coloniilor, centrale, - retributia personalu- tor cu aceeaşi
constind din: comitetele lui încadrat temporar şi destinaţie.
- contribuţia pãrinţilor; sau birouri- indemnizaţiile persoana-
- contribuţia unor orga- le executive lului didactic şi medico-
nizatii cooperatiste sau ale consili- sanitar;
obşteşti; ilor popu- - întreţinerea localurilor
- alocaţiile de hrana lare şi pe perioada organizãrii
virate de grãdiniţele de unitãţile excursiilor interjudetene,
copii cu cãmine şi de subordonate taberelor şi coloniilor.
cãtre casele de copii; acestora.
- subventie de la buget.

16. Veniturile Centrului Centrul de Acoperirea integrala a chel- 70%
de antrenament şi perfec- antrenament tuielilor de întreţinere,
tionare a personalului din şi perfecti- funcţionare şi a celor legate
aeronautica civilã, prove- onare a de şcolarizare.
nite din contribuţia personalului
unitãţilor pentru perfec- din aeronau-
tionarea cadrelor proprii. tica civilã.

17. Veniturile centrelor Centrele Acoperirea integrala a chel- 70%
pentru calificarea şi pentru cali- tuielilor de întreţinere şi
perfecţionarea muncitorilor, fiecare şi funcţionare, a celor pentru
a personalului mediu de perfectiona- completarea şi dezvoltarea
specialitate şi superior re ale minis- bazei materiale, precum şi
şi ale centrelor de terelor şi a cheltuielilor pentru:
perfecţionare organizate în celorlalte - şcolarizare, perfecţionare
baza Legii privind perfec- organe cen- şi elaborare de materiale
tionarea pregãtirii pro- trale, documentare;
fesionale a lucrãrilor din precum şi - cazarea cursanţilor;
unitãţile socialiste nr. liceele care - asigurarea hranei şi altor
2/1971, precum şi venitu- organizeazã servicii, în limita sumelor
rile realizate din acti- cursuri de plãtite în acest scop;
vitatea cursurilor de calificare - plata drepturilor de depla-
calificare şi perfecţionare şi perfec- sare, potrivit reglementãrilor
organizate în cadrul licee- tionare. în vigoare, a specialiştilor
lor potrivit H.C.M. nr. cu locul de munca în alta
354/1974, provenite din: localitate, utilizaţi de centre
- contravaloarea meselor pentru activitatea de susti-
servite la cantinele nere a cursurilor de la pro-
centrelor (alimente plus gramele de perfecţionare.
regie) suportatã de cãtre
cursanţi şi personalul
didactic şi administrativ;
- contribuţia unitãţilor
care trimit cursanţi la
aceste centre sau care
beneficiazã de serviciile
centrelor prin materiale
de informare etc. pe baza
de contracte. Nivelul
contribuţiei unitãţilor se
stabileşte de ministerele
sau organele centrale
care le au în subordine;
- alte venituri ocazio-
nale.

18. Veniturile realizate Casele Pentru completarea şi 70%
de casele corpului didac- corpului dezvoltarea bazei
tic din organizarea unor didactic materiale.
activitãţi didactice şi judeţene
manifestãri artistice cu şi a mu-
plata, precum şi din con- nicipiului
tributia unor organizaţii Bucureşti.
socialiste.

19. Sumele reprezentind Liceele cu Plata drepturilor de Se reporteazã
contravaloarea burselor elevi care bursa pentru elevii cu în întregime
acordate de întreprinderi primesc care întreprinderile au în anul
din fondurile proprii, burse de încheiat contracte. urmãtor, cu
pentru elevii care se anga- intreprin- aceeaşi
jeaza pe baza de contract deri. destinaţie.
sa lucreze, cel puţin 5
ani, în acestea.

20. Veniturile caselor de Casele de Acoperirea parţialã a Se reporteazã
copii şi şcolilor speciale copii, cheltuielilor pentru în întregime
pentru copii cu deficiente şcolile procurarea de materii în anul urmãtor,
(recuperabile) şi ale speciale prime necesare camere- cu aceeaşi
caselor de pionieri, pro- pentru lor de lucru şi dez- destinaţie
venite din valorificarea copii cu voltarea activitãţii
produselor executate în deficiente camerelor de lucru din
camerele de lucru şi în (recupe- casele de copii şi
cercuri, precum şi din încã- rabili) şi şcolile speciale; pro-
sarile de la spectacolele casele de curarea materialelor
organizate de aceste pionieri. necesare desfãşurãrii
unitãţi. activitãţii cercurilor
din casele de pionieri şi
pentru dotarea acestor
cercuri, precum şi pentru
unele cheltuieli social-
culturale* ale caselor de
copii şi de pionieri şi
ale şcolilor speciale.
*) Potrivit normelor ce se vor stabili de cãtre Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului.

21. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea parţialã a chel-Se reporteazã
de atelierele-şcoala de pe de învaţã- tuielilor pentru: în întregime
lîngã unitãţile de învaţã- mint pri- - procurarea materialelor în anul
mint, din valorificarea mar, gimna- necesare procesului de urmãtor, cu
produselor sau din presta- zial, liceal producţie; aceeaşi
rile de servicii executate şi profe- - dotarea atelierelor- destinaţie.
pentru organizaţiile sional. şcoala cu utilaje, aparate,
socialiste. unelte, scule, precum şi
pentru dotarea unitãţii
de învãţãmînt prin cons-
tructii de ateliere-
şcoala, procurarea de
mobilier, aparatura de
laborator şi obiecte de
inventar de uz didactic;
- contravaloarea muncii
elevilor şcolilor profe-
sionale, care se vireazã
la buget.

22. Veniturile realizate Institutele Acoperirea parţialã sau 70%
de institutele de învaţã- de învaţã- totalã, în raport de volu-
mint superior din taxe de mint mul veniturilor, a cheltu-
vizitarea gradinilor bota- superior. ielilor de întreţinere a
nice şi valorificarea unor gradinilor botanice şi a
produse obţinute de pe celor necesitate de reali-
terenurile acestora. zarea veniturilor lãsate
la dispoziţie.

23. Veniturile realizate Unitãţile Procurarea materialelor care 70%
de unitãţile de învãţãmînt de învaţã- se consuma în producţie, a
din activitatea productiva mint cu materialului sãditor, semin-
în cadrul loturilor agri- excepţia telor, animalelor, precum
cole, crescatoriilor de celor de şi pentru autodotare cu
animale, staţiunilor învãţãmînt aparate, scule şi obiecte de
experimentale sau a altor superior, inventar.
activitãţi, fãrã plan de pe baza
producţie, precum şi din acordului
activitatea atelierelor de organului
arta plastica şi decorativa. ierarhic
superior.

24. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea integrala a drep- Se repor-
din contribuţia pãrinţilor prin care turilor de retribuire a teaza în
potrivit normelor elaborate se reali- muncii, inclusiv contribuţia întregime
de Ministerul Educaţiei şi zeaza fi- de asigurãri sociale, în în anul
Învãţãmîntului, pentru nantarea condiţiile stabilite de Mi- urmãtor,
copiii din grãdiniţe, grãdini- nisterul Educaţiei şi cu aceeaşi
cãrora li se preda, la telor. Învãţãmîntului, pentru per- destinaţie.
cerere, o limba strãinã. soanele care predau limbi
strãine în grãdiniţe.

25. Veniturile realizate Instituti- Acoperirea integrala a chel- Diferenţa
de instituţiile de inva- ile de tuielilor determinate de între
tamint superior, prin învãţãmînt realizarea veniturilor, venituri
secţii, ateliere, centre de superior. precum şi a cheltuielilor şi chel-
calcul, laboratoare, staţii pentru dezvoltarea bazei tuieli se
pilot, studiouri de pro- materiale. foloseşte
ductie artisticã, colec- integral
tive, birouri, oficii şi de insti-
alte unitãţi asemãnãtoare, tutiile de
fãrã personalitate juridicã, învãţãmînt
din activitatea de inte- superior,
grare cu producţia, cerce- ca sursa de
tarea, proiectarea şi finanţare
prestarea de servicii. a învaţã-
mintului.

26. Veniturile realizate Instituti- Acoperirea integrala a Se reporteazã
de institutele de cercetare ile de cheltuielilor de func- în întregime
fãrã personalitate juridicã, învãţãmînt tionare şi de dezvoltare în anul
organizate în cadrul insti- superior. a bazei materiale. Fon- urmãtor, cu
tutiilor de învãţãmînt durile necesare pentru aceeaşi
superior, din activitatea acoperirea cheltuielilor destinaţie.
de cercetare realizatã pe pînã la încasarea veni-
baza de contracte. turilor se asigura, în
condiţiile legii, din
credite bancare pe termen
scurt.

D. VENITURI CE SE REŢIN PENTRU AUTOFINANŢARE ÎN DOMENIUL PRESTĂRILOR DE SERVICII SAU ALTOR ACTIVITĂŢI ECONOMICE.

27. Veniturile realizate Comitetele Acoperirea integrala a chel- 70%
în pieţe, tîrguri şi oboare, sau biro- tuielilor pentru întreţine-
din: urile exe- rea, organizarea şi functio-
- taxele forfetare perce- cutive ale narea pieţelor, tirgurilor
pute pentru folosirea cen- consiliilor şi oboarelor, în condiţiile
trelor publice de desfa- populare, stabilite de Ministerul
cere; municipale, Comerţului Interior cu avizul
- taxele percepute pentru orãşeneşti, Ministerului Finanţelor.
serviciile prestate; ale sectoa- Veniturile rãmase dupã aco-
- chiriile încasate relor muni- perirea cheltuielilor preva-
pentru terenurile şi cipiului zute la alineatul precedent
clãdirile din centrele Bucureşti, se vor folosi de consiliile
publice de desfacere. comunale, populare judeţene şi a muni-
precum şi cipiului Bucureşti, prin
direcţiile direcţiile comerciale, pentru
comerciale. dezvoltarea şi îmbunãtãţirea
reţelei de pieţe agroalimen-
tare (lucrãri de construcţii
pentru pieţe, modernizãri,
amenajãri, reparaţii capitale
şi procurari de fonduri fixe
şi obiecte de inventar necesare
pieţelor, tirgurilor şi oboa-
relor, precum şi pentru unita-
tile comerciale din incinta
acestora).
Fondurile fixe şi obiectele de
inventar, procurate în con-
ditiile de mai sus, nu pot fi
transferate decît unitãţilor
comerciale din incinta pieţe-
lor şi oboarelor.

28. Veniturile din încã- Comitetele Acoperirea integrala a 70% cu ex-
sarile proprii ale unor sau bi- cheltuielilor pentru între- ceptia
unitãţi cu volum mic de rourile ţinere, reparaţii, functio- veniturilor
producţie şi prestãri, care executive narea şi dezvoltarea uni- din admi-
sînt dispersate în locali- ale con- tatilor şi activitãţilor nistrarea
tati mai puţin dezvoltate siliilor menţionate. clãdirilor
din punct de vedere populare. din comune
industrial, social- şi a morilor
cultural sau turistic şi prestatoare
care nu pot fi organizate subordonate
pe principiul gestiunii consiliilor
economice sau cuprinse în populare
cadrul întreprinderilor comunale,
sau organizaţiilor care se re-
economice existente. Se porteaza în
încadreazã în aceasta întregime
categorie pivele, daracele, în anul
serele floricole şi den- urmãtor
drologice, grãdinile şi dacã este
parcurile zoologice*, cazul, pen-
cintarele şi basculele tru finan-
publice, motoarele pentru tarea lu-
tãiat lemne, strandurile crarilor de
publice, baile publice*, reparaţii
locurile de parcare, morile capitale.
prestatoare subordonate
consiliilor populare
comunale**, transportul pe
ape, alimentarea cu apa şi
canalizarea din comune,
serviciile de salubritate,
administrarea şi intreti-
nerea clãdirilor proprie-
tate de stat în comune.
Funcţionarea pe baza de
planuri de venituri şi
cheltuieli pentru autofi-
nantare a acestor activi-
tati, precum şi a altora de
aceeaşi categorie, se
stabileşte de cãtre comi-
tetele executive ale con-
siliilor populare judeţene
şi al municipiului
Bucureşti, cu acordul
Ministerului Finanţelor.
*) Pentru baile publice, mori prestatoare comunale, precum şi pentru grãdinile şi parcurile zoologice se pot acorda subvenţii de la buget pentru acoperirea diferenţei între venituri şi cheltuieli, cu avizul conform al Ministerului Finanţelor pentru fiecare caz în parte.
**) Nu pot fi încadrate în aceasta categorie morile cu regim de producţie mixt (macinis, prestator şi comercial), morile care au fost cuprinse în programul de dotare cu instalaţii de degerminare a porumbului, morile a cãror dotare tehnica permite amenajarea lor în vederea preluãrii unor sarcini de macinis în regim comercial pentru deservirea brutariilor aparţinînd industriei locale şi cooperaţiei de consum.

29. Veniturile provenite Birourile Acoperirea integrala a chel- 70%
din încasãrile realizate executive tuielilor de întreţinere şi
de comitetele executive ale con- dotare a camerelor de cazare.
ale consiliilor populare siliilor
pentru utilizarea de cãtre populare
delegaţii organizaţiilor comunale.
socialiste a camerelor de
cazare înfiinţate în acest
scop în comune.
Înfiinţarea camerelor de
cazare în comune se aproba
de cãtre comitetele exe-
cutive ale consiliilor
populare judeţene, iar
tarifele percepute nu pot
depãşi suma ce se decon-
teaza potrivit normelor
legale în vigoare perso-
nalului aflat în deplasare
la comune.

30. Veniturile din taxele Comitetele Pentru dotãri în dome- 70%
ce se percep conform sau birou- niul gospodãriei comunale
normelor legale în vigoare, rile exe- şi edilitare, precum şi
pentru şederea în statiu- cutive ale pentru alte cheltuieli de
nile balneoclimaterice pe consiliilor gospodãrie comunalã şi
o durata mai mare de 48 populare edilitara în staţiunile în
ore. municipale, care se realizeazã taxele
orãşeneşti în cauza.
sau
comunale.

31. Veniturile realizate Cabinetele Plata colaboratorilor şi 70%
de cabinetele pentru judeţene, alte cheltuieli ocazionate
problemele de organizare municipale de elaborarea studiilor sau
ştiinţificã a producţiei şi oraşe- acordarea de consultaţii
şi a muncii din executarea nesti pentru (cheltuielile de deplasare,
contractelor încheiate. probleme de documentare, editare, pre-
organizare. lucrare a datelor şi altele
similare).
Cheltuielile de întreţinere şi
dezvoltare a bazei tehnico-
materiale a cabinetelor.
Plata indemnizaţiilor pentru
personalul utilizat la opera-
tiunile de contabilitate ale
cabinetelor.

32. Veniturile reprezen- Comitetele Pentru executarea unor lu- Se reporteazã
tind contravaloarea muncii sau birou- crari de interes local ce în întregime
neefectuate de locuitori, rile execu- se efectueazã potrivit în anul
cooperativele agricole de tive ale legii. urmãtor, cu
producţie, celelalte orga- consiliilor aceeaşi
nizatii cooperatiste şi populare destinaţie.
orice organizaţii obşteşti,judeţene,
precum şi veniturile re- municipale,
prezentind contribuţia în orãşeneşti,
bani a întreprinderilor ale sectoa-
agricole de stat, între- relor muni-
prinderilor pentru meca- cipiului
nizarea agriculturii şi Bucureşti
celorlalte organizaţii şi comunale.
economice de stat.

33. Veniturile realizate Unitãţile Acoperirea integrala a Veniturile nete
de unitãţile Direcţiei subordonate cheltuielilor determi- la finele anului
Generale a Rezervelor de Direcţiei nate de funcţionarea se repartizeazã
Stat, din valorificarea Generale a activitãţilor economice astfel:
produselor obţinute de la Rezervelor menţionate, inclusiv a - 30% se vãrsa
fîneţe, pãşuni, pomi şi de Stat. celor pentru reparaţii la buget în
arbuşti fructiferi, ciu- şi procurari de obiecte termen de 10
percarii, iazuri, albinarit, de inventar; plata re- zile de la apro-
creşterea şi ingrasarea de tributiei personalului barea dãrii de
cabaline, tineret bovin, încadrat temporar pentru seama contabile
ovin şi porcin, creşterea aceste activitãţi. anuale;
de animale mici, pãsãri etc. Fondurile necesare pentru - 50% se cons-
acoperirea cheltuielilor tituie ca fond
pînã la încasarea venitu- la dispoziţia
rilor se asigura, în con- Direcţiei
ditiile legii, din credite Generale a
bancare pe termen scurt. Rezervelor de
Stat pentru
dezvoltarea
activitãţii
menţionate;
- o cota de
pînã la 20% va
fi folositã
pentru acor-
darea de premii
lucrãtorilor
unitãţilor
respective care
au contribuit
la realizarea
veniturilor,
fãrã a se de-
pasi împreunã
cu fondul de
premiere de la
sfîrşitul
anului 3% din
fondul de
retributie
planificat
unitãţilor în
cauza;
- diferenţa se
reporteazã în
anul urmãtor.

34. Veniturile ce se Oficiile Acoperirea integrala a 70%
realizeazã de cãtre ofici- judeţene cheltuielilor pentru
ile judeţene pentru studii pentru întreţinere şi functio-
pedologice şi agrochimice studii nare, precum şi a celor
din activitatea de studii pedologice necesitate de efectuarea
pedologice, agrochimice, şi agrochi- studiilor şi analizelor
pedohidrologice şi geo- mice din de laborator.
logice, inclusiv analizele cadrul con-
de laborator, pentru soluri, siliilor
sedimente, ape, ingrasa- populare
minte şi plante, precum şi judeţene.
din întocmirea şi urmãri-
rea aplicãrii planurilor
de fertilizare şi
amendare.

35. Veniturile realizate Comitetele Acoperirea integrala a Fondurile
din exploatarea pasunilor, sau birou- cheltuielilor pentru lu- alocate de la
provenite din: rile exe- crarile de întreţinere şi buget, rãmase
- taxe de pasunat, inclu- cutive ale imbunatatire a pasunilor. nefolosite la
siv contravaloarea contri- consiliilor Fondurile primite de la finele anului,
butiei în munca neefectuate, populare buget pot fi folosite, se vãrsa la
încasate de la crescatorii comunale, dupã utilizarea celor- buget.
care trimit animale la orãşeneşti lalte surse de venituri, Diferenţa de
pasunat; şi muni- numai pentru: sold se
- taxe din valorificarea cipale. - achiziţionarea mate- reporteazã în
producţiei de pe suprafe- rialelor de construcţii întregime în
tele de pãşuni, pajişti necesare îmbunãtãţirii anul urmãtor,
semanate şi a celor cul- pasunilor naturale la cu aceeaşi
tivate cu plante de comunele care deţin su- destinaţie.
nutret; prafete mari cu fertili-
- valorificarea materi- tate redusã şi pe care
alului lemnos rezultat se executa lucrãri hidro-
din exploatarea sau ameliorative în complexe;
curãţirea arboretelor de - achiziţionarea de
pe pajişti, precum şi alte îngrãşãminte chimice.
venituri ce se pot realiza
de pe acestea;
- fonduri primite de la
buget prin direcţiile
generale pentru agricultura
şi industrie alimentara,
potrivit art. 16 din Legea
nr. 8/1971.

36. Veniturile realizate Comitetul Acoperirea integrala a 70%
din activitãţile produc- executiv al cheltuielilor determinate
tive ale Direcţiei dome- Consiliului de întreţinerea, funcţiona-
niului public, provenind popular al rea şi dezvoltarea activita-
din: valorificarea im- municipiului tilor menţionate, inclusiv
pletiturilor de rachita, Bucureşti. plata retributiei persoana-
aranjamente florale, valo- lului aferent acestor
rificarea de cai la ex- activitãţi.
port, a producţiei de
ciuperci, prestaţii de
agrement hipo, precum şi
alte încasãri din valorifi-
carea resurselor interne.

37. Veniturile ce se rea- Unitãţile Acoperirea integrala a Se reporteazã
lizeaza de unitãţile denu- de stat cheltuielilor pentru: în întregime
mite "întreprinderi pentru denumite - efectuarea de servicii în anul
execuţia lucrãrilor de im- "intreprin- şi a altor activitãţi urmãtor, cu
bunatatire şi exploatare a deri pentru economice; aceeaşi
pajiştilor", provenite din: execuţia - întreţinerea, imbunata- destinaţie.
- prestãri de servicii lucrãrilor tirea şi exploatarea pa-
pentru executãri de lucrãri de imbunata- jistilor, pasunilor model
pe pajistile din administra- tire şi ex- şi a loturilor semincere;
rea comunelor, a cooperati- ploatare a - întreţinerea şi functio-
velor agricole de producţie pajiştilor".narea acestor unitãţi
şi a altor deţinãtori de (cheltuieli administrativ-
pajişti; gospodãreşti etc.);
- valorificarea seminţelor - dezvoltarea bazei mate-
de plante furajere, a pro- riale.
duselor secundare de pe
loturile semincere şi a altor
produse şi materiale de pe
acestea şi pãşuni;
- activitãţi economice
privind staţiile de deshi-
dratare şi granulare a fu-
rajelor verzi, de uscare şi
balotare a finului, de insi-
lozare a furajelor şi
ingrasatorii de tineret
taurin şi ovin;
- alte venituri.

38. Veniturile ce se rea- Oficiile de Acoperirea integrala a 70%
lizeaza de cãtre oficiile îmbunãtãţiri cheltuielilor pentru:
de îmbunãtãţiri funciare şi funciare şi - întreţinere şi functio-
proiectari construcţii în proiectari nare;
agricultura, provenite din: construcţii - executarea de studii şi
- executarea de studii şi în agricul- proiecte pentru lucrãri
proiecte pentru lucrãri de tura. de îmbunãtãţiri funciare,
îmbunãtãţiri funciare, gospodãrirea apelor şi
gospodãrirea apelor şi construcţii agrozootehnice;
construcţii agrozootehnice; - executarea de lucrãri de
- executarea de lucrãri construcţii-montaj pentru
de construcţii-montaj îmbunãtãţiri funciare şi
pentru îmbunãtãţiri funciare exploatarea sistemelor
şi gospodãrirea apelor, hidroameliorative;
efectuate în regim de - dezvoltarea bazei materiale.
antrepriza pe baza de
contracte cu unitãţile
agricole socialiste, precum
şi cele repartizate de
Departamentul imbunatatirilor
funciare;
- exploatarea sistemelor
hidroameliorative pe care
le au în administrare;
- exploatarea parcului de
autovehicule, a utilajelor
terasiere şi a atelierelor
de reparaţii;
- alte venituri.

39. Veniturile ce se rea- Şcolile de Acoperirea integrala a 70%
lizeaza de cãtre şcolile de conducatori cheltuielilor de între-
conducatori auto amatori, auto ţinere şi funcţionare
provenite din taxele încasate amatori. şi a celor pentru dez-
de la elevii care urmeazã voltarea bazei materiale.
cursurile acestor şcoli şi
din alte surse.

40. Veniturile realizate Direcţiile Acoperirea integrala a chel- 100%
din executarea, potrivit de drumuri tuielilor pentru executarea
protocoalelor încheiate, de şi poduri, lucrãrilor prevãzute în
lucrãri de imbracaminti as- în limita protocoale.
faltice uşoare, drumuri de capacitãţilor
acces, strãzi, alei, trotuare, disponibile.
locuri de parcare, staţii
pentru transportul în comun
pe drumuri publice, podeţe,
livrãri de mixturi asfaltice,
precum şi alte lucrãri de
aceeaşi natura, pentru alte
unitãţi socialiste econo-
mice sau instituţii de
stat, în cadrul indicatorilor
de plan economici şi finan-
ciari aprobaţi acestor unitãţi.
Pentru asigurarea fondurilor
necesare deschiderii santie-
relor şi începerii lucrãrilor
prevãzute la alineatul pre-
cedent, unitãţile beneficiare
vor depune, la încheierea
protocoalelor de execuţie,
un avans de 25% din valoarea
de deviz a lucrãrilor.
Decontarea pe parcurs a
lucrãrilor se face potrivit
normelor legale pentru
executarea de lucrãri în
antrepriza.

ANEXA 3

SUBUNITATI CE POT FUNCŢIONA ÎN SUBORDINEA INSTITUŢIILOR DE STAT ÎN CONDIŢIILE ART. 8 DIN DECRET
------------------------------------------------------------------------------
Denumirea subunitatii Instituţia de stat pe lîngã
care se organizeazã
-------------------------------------------------------------------------------
1. Centrul de material didactic şi Ministerul Agriculturii şi
propaganda agricolã. Industriei Alimentare
2. Restaurantele-cantina ale caselor Casele universitarilor
universitarilor, cu circuit închis,
pentru personalul didactic din
învãţãmîntul superior.
3. Litografiile instituţiilor de Instituţiile de învãţãmînt superior
învãţãmînt superior.
4. Atelierele-şcoala. Unitãţile de învãţãmînt, cu
Încadrarea în aceasta categorie a excepţia celor de învãţãmînt superior.
atelierelor-şcoala cu plan de
producţie se stabileşte de organele
centrale, respectiv consiliile
populare judeţene şi al municipiului
Bucureşti, cãrora le sînt subordonate.
------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 4

ACTE ŞI DISPOZIŢII NORMATIVE CARE SE ABROGA

- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 2200/1953 privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a gospodariilor agricole anexe de pe lîngã instituţii, întreprinderi şi organizaţii economice de stat, publicatã în Colecţia de hotãrîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 45 din 7 iulie 1953.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 621/1954 privind înfiinţarea, organizarea şi finanţarea gospodariilor anexe de pe lîngã instituţii, întreprinderi şi organizaţii economice de stat, publicatã în Colecţia de hotãrîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 25 din 13 mai 1954.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 2474/1955 privind regimul restaurantelor-cantina ale caselor universitarilor din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara.
- <>ART. 31 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1880/1959 cu privire la proiectul bugetului de stat pe anul 1960 şi pentru unele mãsuri cu caracter financiar.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 privind constituirea şi folosirea mijloacelor speciale extrabugetare, publicatã în Colecţia de hotãrîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 42 din 21 noiembrie 1960.
- Alin. 2 şi 3 din <>art. 17 al Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 160/1960 privind reglementarea drepturilor sociale cuvenite personalului militar din Ministerul Forţelor Armate şi Ministerul Afacerilor Interne.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 249/1961 privind constituirea unor mijloace extrabugetare la dispoziţia Ministerului Forţelor Armate.
- <>ART. 14 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1053/1962 cu privire la unele mãsuri pentru acordarea de burse şi alte forme de sprijin material elevilor din învãţãmîntul de cultura generalã, artistic şi mediu pedagogic, republicatã în Colecţia de hotãrîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 45 din 27 decembrie 1963.
- <>ART. 2 şi 15 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 500/1965 privind organizarea excursiilor, taberelor şcolare şi a coloniilor de preşcolari.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1469/1966 privind acordarea de dotatii bugetare unor publicaţii periodice.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1503/1966 privind modificarea Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 , publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 47 din 28 iulie 1966.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 715/1966 pentru modificarea Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 privind constituirea şi folosirea mijloacelor speciale extrabugetare, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 18 din 25 aprilie 1966.
- <>ART. 20 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1054/1962 privind acordarea de burse şi alte forme de sprijin material studenţilor de la cursurile de zi, republicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 104 din 5 decembrie 1967.
- <>ART. 8 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 361/1964 privind organizarea excursiilor, taberelor şi coloniilor de preşcolari în anul 1964, publicatã în Colecţia de hotãrîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 28 din 15 iunie 1964.
- <>ART. 1 şi 6 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 326/1967 privind constituirea şi folosirea ca mijloace speciale extrabugetare a sumelor încasate de cãtre Ministerul Forţelor Armate, pentru lucrãrile şi prestaţiile efectuate în favoarea Ministerului de Construcţii pentru Industria Chimica şi Rafinarii, precum şi stabilirea unor drepturi pentru militarii care participa la executarea acestor lucrãri.
- <>ART. 7 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1409/1967 privind înfiinţarea Centrului de antrenament şi perfecţionare a personalului din aeronautica civilã, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 57 din 26 iunie 1967.
- <>ART. 1 pct. 20 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 585/1969 privind exercitarea unor atribuţii largite de cãtre ministere şi întreprinderi în perioada de experimentare a mãsurilor de perfecţionare a conducerii şi planificarii economiei naţionale, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 43 din 27 martie 1969.
- <>ART. 1 şi 5 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 2041/1969 privind constituirea şi folosirea ca mijloace speciale extrabugetare a sumelor încasate de cãtre Ministerul Forţelor Armate, pentru lucrãrile şi prestaţiile efectuate în agricultura, precum şi stabilirea unor drepturi pentru personalul care participa la executarea acestor lucrãri.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 21/1970 privind completarea, extinderea şi prelungirea aplicãrii Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 326/1967 .
- <>ART. 2 şi 5 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1210/1970 privind organizarea ergoterapiei în unitãţile medico-sanitare şi de asistenta socialã, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 106 din 3 septembrie 1970.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 482/1971 privind extinderea prevederilor Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 , publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 53 din 1 mai 1971.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 874/1971 privind modificarea <>art. 1 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 326/1967 .
- <>ART. 7 şi 8 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 2080/1968 privind organizarea cãminelor-atelier, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 124 din 21 septembrie 1968.
- <>ART. 4 alin. 4 şi 5 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 773/1972 privind unele mãsuri referitoare la organizarea producţiei cinematografice şi difuzãrii filmelor, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 78 din 18 iulie 1972.
- <>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 213/1973 pentru completarea <>art. 8 al Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 privind constituirea şi folosirea mijloacelor extrabugetare, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 22 din 4 martie 1973.
- Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1612/1973 pentru modificarea Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 1674/1960 privind constituirea şi folosirea mijloacelor extrabugetare.
- <>ART. 14 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 354/1974 privind mãsuri pentru generalizarea primei trepte a învãţãmîntului liceal, publicatã în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 62 din 16 aprilie 1974.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016