Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 146 din 5 mai 1980  privind unele masuri de imbunatatire a circulatiei, utilizarii si recuperarii ambalajelor pentru marfurile ce se desfac prin comertul cu amanuntul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 146 din 5 mai 1980 privind unele masuri de imbunatatire a circulatiei, utilizarii si recuperarii ambalajelor pentru marfurile ce se desfac prin comertul cu amanuntul

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 37 din 7 mai 1980
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Reguli de baza privind circulaţia, utilizarea şi recuperarea ambalajelor

ART. 1
Pe data prezentului decret circulaţia mãrfurilor ambalate, precum şi a ambalajelor dupã utilizare, se face în relaţii de transport optimizate, în cadrul zonarii aprovizionarii unitãţilor comerciale de la producãtorii cei mai apropiati, cu reducerea la strictul necesar a operaţiilor de manipulare şi depozitare şi cu eliminarea verigilor intermediare, potrivit urmãtoarelor reguli de baza:
a) mãrfurile destinate fondului pieţei, ambalate de producãtor, circula, de regula, direct de la unitatea producãtoare la magazinul de desfacere cu amãnuntul;
b) mãrfurile livrate în vrac, containere, cisterne, butoaie, lãzi, vagoane şi alte asemenea mijloace circula direct de la producãtor la magazinele de desfacere cu amãnuntul sau la depozitele din centrele de consum. Depozitele sunt obligate sa asigure sortarea, împãrţirea în loturi, îmbutelierea, preambalarea şi celelalte operaţiuni prealabile livrãrii cãtre beneficiar;
c) ambalajele se restituie producãtorului de cãtre magazin sau depozit, cu mijloacele de transport cu care au fost aduse mãrfurile.
ART. 2
Unitãţile beneficiare sunt obligate sa livreze în termen ambalajele cãtre unitãţile furnizoare de marfa, iar acestea sunt obligate sa primeascã integral ambalajele de la unitãţile beneficiare, în conformitate cu reparaţiile emise şi contractele încheiate potrivit legii.
ART. 3
Ambalajele pentru circulaţia mãrfurilor - lãzi, navete, butoaie, sticle, borcane şi altele asemenea -, care se întrebuinţeazã repetat, constituie mijloace de transport şi sunt supuse regulilor de utilizare şi circulaţie stabilite potrivit prezentului decret.
Unitãţile producãtoare şi cele de desfacere rãspund de buna gospodãrire, întreţinere şi reparare a ambalajelor, precum şi de folosirea intensiva, cu maxima eficienta, a materialelor de ambalare şi a ambalajelor alocate prin plan.
ART. 4
Cetãţenii au îndatorirea sa predea unitãţilor comerciale toate ambalajele care pot fi refolosite, pentru a contribui astfel la buna gospodãrire a resurselor materiale, economisirea de materii prime, energie şi combustibili şi eliminarea risipei.
Unitãţile comerciale sunt obligate sa preia integral de la populaţie ambalajele, în condiţiile prezentului decret.
ART. 5
Cetãţenii care cumpara din unitãţile de desfacere cu amãnuntul mãrfuri ambalate în ambalaje refolosibile - sticle, borcane, recipienţi şi alte asemenea ambalaje - vor plati numai contravaloarea mãrfii, dacã predau uitatii ambalaje de înlocuire în buna stare de utilizare.
În cazul în care cumpãrãtorul nu preda ambalajul de înlocuire, va plati o garanţie stabilitã potrivit anexei nr. 1. La predarea ambalajului fãrã a se cumpara mãrfuri, garanţia se restituie de cãtre orice unitate comercialã de profil.
ART. 6
Intreaga activitate de utilizare, circulaţie, întreţinere şi reparare a ambalajelor se realizeazã pe baza principiului autogestiunii economico-financiare, cu costuri minime, prin creşterea vitezei de rotaţie şi a numãrului total de cicluri de utilizare, optimizarea fluxurilor de circulaţie, gospodãrirea judicioasã a ambalajelor, asigurarea unei evidente stricte şi a unui control riguros în acest domeniu.
ART. 7
Introducerea în circuitul economic a oricãror categorii de ambalaje se poate face numai cu respectarea normelor de tipizare aprobate potrivit legii şi dacã se asigura prin aceasta mãsura creşterea eficientei economice în activitatea de producţie şi de circulaţie a mãrfurilor.

CAP. 2
Obligaţiile unitãţilor producãtoare de mãrfuri destinate fondului pieţei şi a unitãţilor comerciale

ART. 8
Ministerele, celelalte organe centrale şi consiliile populare vor lua mãsuri ca întreprinderile producãtoare de bunuri de larg consum sa realizeze un numãr sporit de sortimente, pentru a asigura aprovizionarea populaţiei, în cat mai mare mãsura, cu produse fabricate în unitãţile apropiate de centrele de consum, evitarea transporturilor şi manipularilor nerationale.
ART. 9
Anual, înaintea acţiunii de contractare, ministerele producãtoare împreunã cu Ministerul Comerţului Interior vor realiza zonele de distribuţie a produselor, în funcţie de modificãrile intervenite în dezvoltarea capacitãţilor de producţie şi evoluţia cererii de consum, urmãrind buna aprovizionare a populaţiei, în condiţii de optimizare a transporturilor.
Pentru produsele cu variatii sezoniere de producţie sau consum, zonele de distribuţie vor fi stabilite şi pe trimestre.
În funcţie de capacitatile de producţie şi de depozitare, se va prevedea constituirea unor stocuri pe plan local, pentru acoperirea varfului de consum.
În repartizarea teritorialã a fondului de marfa, unitãţile industriale şi comerciale vor urmãri asigurarea unei structuri sortimentale diferenţiate, în funcţie de importanta centrelor consumatoare.
ART. 10
Unitãţile producãtoare de mãrfuri destinate fondului pieţei sunt obligate sa ia mãsuri pentru ambalarea mãrfurilor în funcţie de specificul fiecãrei categorii de marfa, cu limitarea la strictul necesar a ambalajelor şi materialelor de ambalare, în condiţii care sa asigure pãstrarea calitãţii, integritatea şi conservarea produselor pe întregul parcurs de la producãtor la consumator, aplicarea tehnologiilor moderne de transport şi de manipulare, eliminarea materialelor scumpe şi deficitare, reducerea cheltuielilor de circulaţie.
ART. 11
Mãrfurile alimentare care se desfac prin comerţul socialist se grupeazã, în funcţie de modul de livrare, astfel:
a) mãrfuri care se livreaza integral direct de la fabrici în reţeaua de desfacere: pâine, lapte produse lactate proaspete, carne - exclusiv pasare, preparate de carne, unt, produse de patiserie, bãuturi racoritoare, bere;
b) mãrfuri care se livreaza în proporţie de cel puţin 50-60% direct de la fabrici la unitãţile comerciale cu amãnuntul, cum sunt: malai, fãina, peste, unele sortimente de branzeturi, conserve de carne, paste, legume, fructe, vinuri şi bãuturi alcoolice şi altele stabilite anual prin plan; mãrfurile din aceasta categorie nelivrate direct se deruleazã prin depozite, în funcţie de amplasarea producţiei, mãrimea partizilor pe magazine, numãrul unitãţilor de desfacere, constituirea stocurilor normate, precum şi de necesarul de preambalat;
c) alte mãrfuri care se livreaza, de regula, prin depozitele cu ridicatã ale comerţului, în funcţie de necesitatea formãrii sortimentului comercial, amplasarea producţiei, constituirea stocurilor pentru asigurarea continuitãţii desfacerii, corelarea ritmicitatii producţiei cu cererile de consum.
ART. 12
Pentru îmbunãtãţirea aprovizionarii populaţiei şi a circulaţiei unor mãrfuri alimentare se stabilesc urmãtoarele mãsuri:
a) în cincinalul 1981-1985 se vor realiza unitãţi de industrializare a produselor agricole de dimensiuni mai mici, amplasate în toate zonele tarii, care sa asigure aprovizionare în bune condiţii a întregii populaţii, valorificarea corespunzãtoare a resurselor, scurtarea distantelor de transport;
b) pentru desfacerea uleiului comestibil, se va asigura extinderea livrãrii uleiului vãrsat, direct în magazine, sau cu imbuteliere în zonele de consum. Pana la 31 mai 1980 se va elabora un program de dotare cu noi linii de imbuteliere a fabricilor şi depozitelor din centrele mari consumatoare;
c) pentru îmbutelierea apelor minerale, se vor crea unitãţi în principalele centre de consum, care vor fi aprovizionare cu ape de la izvor, în cisterne. În acest scop, pana la data de 31 mai 1980 se va elabora un program privind amplasarea unitãţilor de imbuteliere, asimilarea în ţara a instalaţiilor necesare şi a mijloacelor specializate de transport.
Ministerul Comerţului Interior va lua mãsuri pentru extinderea livrãrilor în reţeaua cmerciala direct din vagoane, cu precãdere în Capitala şi marile oraşe, organizând în acest scop, în gãri, amenajãri corespunzãtoare;
d) în industria conservelor de legume şi fructe se va diversifica producţia în fiecare unitate, astfel încât sa se asigure într-o cat mai mare mãsura, pe plan local, nevoile de consum, precum şi o parte din necesitãţile judeţelor limitrofe, acolo unde acestea nu dispun de baza de producţie.
Începând cu producţia din recolta anului 1980, se va trece, eşalonat, la livrarea directa, de cãtre industrie în reţeaua de desfacere, a conservelor de legume, fructe şi paste de tomate;
e) în sectorul producţiei de bere se vor crea capacitãţi de producţie în toate judeţele, modulate în funcţie de nivelul consumului, astfel încât în cincinalul 1981-1985 aprovizionarea sa se facã, de regula, în cadrul fiecãrui judeţ. De asemenea, se va asigura extinderea livrãrilor de bere în cisterne şi butoaie;
f) pentru vinuri, se va dezvolta îmbutelierea pe plan local, în cadrul întreprinderilor judeţene ale viei şi vinului, asigurându-se din semestrul II/1980 preluarea la imbuteliere şi a soiurilor comune de la unitãţile producãtoare de vin. Începând cu luna mai 1980 se va organiza desfacerea cãtre populaţie şi a vinului vãrsat, prin depozitele întreprinderilor viei şi vinului, precum şi prin unitãţile de alimentaţie publica;
g) în sectorul producţiei de sucuri şi bãuturi racoritoare se vor lua mãsuri pentru extinderea capacitãţilor de producţie, diversificarea sortimentelor, mai buna amplasare a unitãţilor şi dotarea acestora cu instalaţii de îmbuteliat.
ART. 13
Mãrfurile industriale - textile, confecţii, incaltaminte, articole metalo-chimice şi de uz gospodãresc, mobila - destinate fondului pieţei se livreaza de cãtre unitãţile producãtoare magazinelor de desfacere sau în depozite, care asigura sortarea, lotizarea şi alte operaţii de pregãtire în vederea comercializãrii.
ART. 14
Ministerul Comerţului Interior, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi Uniunea Centrala a Cooperativelor de Consum rãspund de colectarea de la populaţie a ambalajelor, prin unitãţile de desfacere a mãrfurilor, de gospodãrirea şi predarea acestora spre reutilizare, în condiţiile prezentului decret.
ART. 15
Magazinele şi celelalte unitãţi comerciale, care desfac mãrfuri pentru populaţie, sunt obligate sa preia de la cetãţeni ambalajele refolosibile, prin schimb sau contramarfa ori numerar, fiecare potrivit profilului sau de activitate.
ART. 16
Unitãţile comerciale sunt obligate sa sorteze ambalajele pe tipuri şi dimensiuni, sa le pregãteascã şi sa le aducã din timp la locul de încãrcare, spre a fi preluate de mijlocul de transport care a aprovizionat magazinul cu mãrfuri.
În cazul mãrfurilor transportate cu vagonul, pentru restituirea ambalajelor, în principalele staţii de cale feratã, ministerele producãtoare, Ministerul Comerţului Interior şi Centrocoop vor asigura condiţii pentru pregãtirea ambalajelor care urmeazã a fi restituite furnizorilor.
ART. 17
Sarcinile ce revin personalului din unitãţile de desfacere privind recuperarea, refolosirea şi gospodãrirea ambalajelor constituie obligaţii de serviciu şi se iau în calcul la stabilirea normelor de munca pentru acest personal.
Personalul unitãţilor comerciale este obligat sa asigure gestiunea stricta, potrivit legii, a tuturor categoriilor de ambalaje, buna gospodãrire şi manipularea cu grija a acestora, efectuarea unor mici reparaţii care nu cer calificare, precum şi predarea în bune condiţii a ambalajelor pentru refolosire.
Pagubele provocate de distrugerea, degradarea, pierderea, neasigurarea condiţiilor pentru recircularea ambalajelor sau încãlcarea altor norme de gestionare se imputa, potrivit legii, persoanelor vinovate.

CAP. 3
Normarea şi controlul circulaţiei şi utilizãrii ambalajelor

ART. 18
Ambalajele pentru circulaţia mãrfurilor, care se întrebuinţeazã repetat, sunt supuse regulilor de utilizare şi circulaţie stabilite prin normele şi normativele prevãzute în anexa nr. 2*).
În cadrul duratei normate de serviciu, unitãţile socialiste sunt obligate sa asigure rotatia cat mai rapida a ambalajelor, cu respectarea normativelor privind numãrul minim de cicluri ce trebuie efectuat de fiecare tip de ambalaj.
Se interzice scoaterea din circuitul economic a ambalajelor înainte de îndeplinirea duratelor de serviciu şi a ciclurilor de utilizare normate.
ART. 19
Asigurarea cu ambalaje se face în funcţie de volumul de desfacere a mãrfurilor, de numãrul de cicluri normate, precum şi de modul de ambalare şi natura mãrfurilor, în conformitate cu prevederile de plan, pe baza repartitiilor emise şi a contractelor încheiate potrivit legii.
Pentru asigurarea continuitãţii producţiei şi a activitãţilor de aprovizionare şi desfacere, se vor stabili, în condiţiile legii, norme privind stocurile de ambalaje, dimensionate la strictul necesar, în raport cu rulajul şi natura mãrfurilor, precum şi cu durata de serviciu şi ciclurile de utilizare stabilite.
ART. 20
Unitãţile socialiste rãspund de respectarea stricta a normelor şi normativelor privind utilizarea şi circulaţia ambalajelor.
Dupã îndeplinirea duratei de serviciu şi a numãrului de cicluri normate ale ambalajelor, unitãţile socialiste sunt obligate:
a) sa utilizeze în continuare ambalajele care sunt în stare de funcţionalitate; economiile obţinute prin depãşirea duratei de serviciu normate a ambalajelor vor constitui unul dintre criteriile de premiere a personalului muncitor care a contribuit la obţinerea acestora;
b) sa repare, în vederea refolosirii, ambalajele deteriorate care, dupã îndeplinirea duratei de serviciu şi a numãrului de cicluri de utilizare normate, pot fi folosite în continuare;
c) sa valorifice, ca materii prime vechi, în condiţiile prevãzute de lege, ambalajele deteriorate cu durata totalã de serviciu îndeplinitã şi care nu mai pot fi reparate.
Dotarea prin plan cu ambalajele noi a unitãţilor socialiste se face numai dupã îndeplinirea duratei de serviciu şi a numãrului de cicluri de utilizare normate a ambalajelor din folosinta, inclusiv dupã repararea acestora potrivit lit. a) şi b).
ART. 21
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe este organ central coordonator pe economie în domeniul producţiei, utilizãrii şi circulaţiei ambalajelor şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã normele şi normativele privind durata de serviciu şi numãrul minim de cicluri de folosire pentru toate tipurile de ambalaje şi emite norme tehnice de specialitate în acest domeniu;
b) rãspunde de asigurarea creşterii eficientei utilizãrii ambalajelor, ia mãsuri operative pentru îmbunãtãţirea permanenta a acestei activitãţi şi exercita controlul cu privire la folosirea, gospodãrirea şi circulaţia ambalajelor;
c) rãspunde de elaborarea, împreunã cu Comitetul de Stat al Planificarii şi titularii de plan, a balantelor materiale şi indicatorilor de plan privind recuperarea ambalajelor şi optimizarea fluxurilor de transport al acestora;
d) ia mãsuri ca repartizarea de ambalaje noi unitãţilor socialiste sa se facã numai în condiţiile îndeplinirii normelor şi normativelor de utilizare şi circulaţie stabilite;
e) rãspunde de elaborarea programelor anuale, cincinale şi de perspectiva în domeniul ambalajelor şi de respectarea stricta a prevederilor acestora.
ART. 22
Comitetul de Stat al Planificarii asigura, prin proiectele de plan cincinale şi anuale, necesarul de ambalaje pentru mãrfurile destinate fondului pieţei, pe baza normelor de recirculare şi de refolosire a fondului existent de ambalaje, şi controleazã în unitãţile de producţie şi cele comerciale modul în care se folosesc şi se recircula ambalajele.
ART. 23
Ministerul Finanţelor, bãncile şi celelalte organe financiare au obligaţia sa controleze modul de evidenta şi gestionare a ambalajelor şi sa asigure ca includerea în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor socialiste a fondurilor pentru procurarea ambalajelor noi şi eliberarea acestor fonduri sa se facã numai dacã sunt respectate normele şi normativele privind utilizarea şi circulaţia ambalajelor.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 24
Pe data prezentului decret Centrala pentru valorificarea ambalajelor din subordinea Ministerului Comerţului Interior se desfiinţeazã.
Pe aceeaşi data, unitãţile judeţene şi a municipiului Bucureşti, fãrã personalitate juridicã, pentru valorificarea ambalajelor trec de la Centrala pentru valorificarea ambalajelor la întreprinderile comerciale cu ridicatã de mãrfuri alimentare din judeţele respective şi municipiul Bucureşti, din subordinea Ministerului Comerţului Interior, urmând ca pana la 30 iunie 1980 sa-şi înceteze activitatea.
Ministerul Comerţului Interior şi Centrocoop vor asigura, prin unitãţile în subordine, realizarea sarcinilor şi activitãţilor care reveneau Centralei pentru valorificarea ambalajelor şi unitãţilor acesteia.
ART. 25
Activul şi pasivul Centralei pentru valorificarea ambalajelor şi ale unitãţilor sale, stabilite pe baza bilanţului încheiat la 30 aprilie 1980, împreunã cu indicatorii de plan economici şi financiari pe anii 1980 şi 1981, trec la întreprinderile care preiau activitatea potrivit art. 24, pe baza de protocol încheiat între pãrţi.
ART. 26
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în alte unitãţi în funcţii cu niveluri de retribuire mai mici, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului decret, beneficiazã de drepturile prevãzute la <>art. 21 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice.
ART. 27
Începând cu trimestrul II/1980, aprovizionarea reţelei comerciale cu amãnuntul, deservita de întreprinderile comerciale cu ridicatã de mãrfuri alimentare, la conserve de legume, fructe şi pasta de tomate, trece în sarcina întreprinderilor producãtoare, care îşi vor acoperi cheltuielile pentru livrarea franco-magazin, preluarea ambalajelor, repararea şi igienizarea lor, precum şi diferenţele dintre preţurile de producţie şi cele de achiziţii ale borcanelor recuperate, din cotele de rabat prevãzute în anexa nr. 3*).
Corespunzãtor prevederilor de la alineatul precedent, vor fi modificate şi contractele economice încheiate între industrie şi comerţ.
ART. 28
Pentru volumul de activitate privind transportul în reţeaua comercialã al produselor, Ministerul Comerţului Interior, Centrocop, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi celelalte ministere furnizoare de mãrfuri la fondul pieţei vor propune anual, înainte de aprobarea indicatorilor de plan, mãsuri pentru extinderea livrãrilor directe, a repararii şi igienizarii ambalajelor, de cãtre întreprinderile furnizoare, precum şi numãrul de personal şi fondul de retribuire ce se transfera de la comerţ la industrie, inclusiv cotele din rabatul comercial ce urmeazã sa fie cedate unitãţilor producãtoare pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de acestea.
ART. 29
Ambalajele refolosibile provenite de la mãrfurile din import, destinate fondului pieţei, se gestioneazã, recircula, gospodãresc şi repara ca şi ambalajele din producţia interna, în conformitate cu prevederile prezentului decret.
ART. 30
Inspectorii comerciali de stat au dreptul sa constate contravenţii şi sa aplice sancţiuni, în cazurile prevãzute la <>art. 50 lit. i) din Decretul Consiliului de Stat nr. 465/1979 privind recuperarea şi valorificarea resurselor materiale refolosibile, utilizarea şi circulaţia ambalajelor, în toate unitãţile comerciale, indiferent de subordonarea acestora.
ART. 31
Pentru recuperarea sticlelor şi borcanelor de la populaţie, unitãţile comerciale de stat şi cooperatiste, cu sarcini de recuperare, pot folosi şi pensionari, care în afarã pensiei integrale vor fi plãtiţi pe baza de tarife stabilite conform legii.
ART. 32
Indicatorii de plan economici pe anul 1980 ai Ministerului Comerţului Interior şi Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare se modifica potrivit anexelor nr. 4*-6*).
ART. 33
Ministerul Comerţului Interior şi Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, cu avizul Comitetului de Stat al Planificarii şi Ministerului Finanţelor, vor supune, spre aprobare, în termen de 60 de zile, propuneri de modificare a planului şi bugetului de stat pe anii 1980 şi 1981, corespunzãtor aplicãrii mãsurilor rezultate din prevederile prezentului decret.
ART. 34
Anexele nr. 1-6 fac parte intagranta din prezentul decret.
ART. 35
<>Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 2335/1967 privind producţia şi circulaţia ambalajelor, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentului decret, se abroga.

-----------------
*) Anexele se comunica instituţiilor interesate.


NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România


ANEXA 1


LISTA
cuprinzând garanţiile în relaţiile cu populaţia pentru unele ambalaje din sticla



- lei/buc. -


Nr. Tipul ambalajului Garanţia
crt. în relaţiile
cu populaţia
----------------------------------------------------------------
1. Borcan, capacitate 800-820 ml 2,00
2. Borcan, capacitate 420 ml 1,00
3. Borcan, capacitate 370 ml 1,00
4. Borcan, capacitate 320-345 ml 1,00
5. Borcan tip mustar sau serbet, capacitate 250 ml 1,00
6. Borcan, capacitate 120-200 ml 1,00
7. Borcan tip iaurt, capacitate 250 ml şi 400 ml 1,00
8. Butelie semialba şi verde, capacitate 1000 ml 2,00
9. Butelie semialba şi verde, capacitate 700-750 ml 2,00
10. Butelie semialba, verde şi maro, capacitate 500 ml 2,00
11. Butelie pentru lichior, capacitate 500 ml şi 1000 ml 2,00
12. Butelie pentru lichior, capacitate 250 ml 1,00
13. Butelie pentru lapte, din sticla semialba,
capacitate 1000 ml şi 500 ml 2,00
14. Butelie pentru lapte, din sticla semialba,
capacitate 250 ml 2,00
15. Butelie tip Rhein, capacitate 350-375 ml 2,00
16. Butelii provenite de la bãuturi din import,
capacitate 500 ml 2,00
17. Sifon din sticla, tip A şi B, complet montat,
capacitate 1000 ml 25,00
----------------------------------------------------------------



NOTA:
- Preţurile din prezenta lista sunt unice şi se apica atât la livrãrile de ambalaje goale din recuperari şi de la fabricile din stricla, cat şi la livrarea lor cu marfa.
- Pe data intrãrii în vigoare a garanţiei, stocurile existente în reţeaua comercialã, cu marfa sau goale, se vor reevalua. Diferenţele din reevaluarea stocurilor, precum şi cele ce vor rezulta la întreprinderile şi organizaţiile comerciale din aplicarea preţurilor de garanţie ale ambalajelor, se vor regulariza anual cu bugetul.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016