Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET - LEGE nr. 125 din 24 aprilie 1990  privind reglementarea unor drepturi ale personalului de dirijare, control si informare a traficului aerian civil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET - LEGE nr. 125 din 24 aprilie 1990 privind reglementarea unor drepturi ale personalului de dirijare, control si informare a traficului aerian civil

EMITENT: C.P.U.N.
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 54 din 25 aprilie 1990
Consiliul Provizoriu de Uniune Nationala decreteazã:

ART. 1
Personalul operativ de dirijare şi control al traficului aerian civil prevãzut în anexa nr. 1, lit. A, care lucreazã la aeroportul Otopeni şi centrele de dirijare de gradul I, beneficiazã de un concediu suplimentar de odihna de 12 zile lucrãtoare.
Personalul de dirijare şi control de la celelalte aeroporturi, aerodromuri şi centre de dirijare, precum şi personalul de informare şi control prevãzut în anexa nr. 1, lit. B, vor beneficia de un concediu suplimentar de odihna de 9 zile lucrãtoare.
ART. 2
Personalul prevãzut la art. 1 alin. 1 beneficiazã, potrivit recomandarii medicale a organelor competente, de un concediu de recuperare psihologicã, obligatoriu şi gratuit, de 12 zile calendaristice anual într-o staţiune balneoclimaterica; pentru personalul prevãzut la art. 1 alin. 2 durata acestui concediu este de 10 zile calendaristice anual.
Pe timpul concediului de recuperare psihologicã personalul primeşte salariu tarifar corespunzãtor funcţiei deţinute.
ART. 3
Timpul lucrat de personalul prevãzut la art. 1 alin. 1 se încadreazã în grupa I de munca, iar timpul lucrat de personalul prevãzut la art. 1 alin. 2 se încadreazã la grupa II de munca.
Persoanele care au lucrat în condiţiile prevãzute la alin. 1 se pensioneazã potrivit prevederilor <>art. 14 din Legea nr. 3/1977 .
ART. 4
Personalul prevãzut la art. 3, care din punct de vedere medical nu mai este apt sa presteze activitate de dirijare, control şi informare a traficului aerian din cauza unui accident de munca sau a unei boli profesionale, va fi trecut într-o alta munca corespunzãtoare pregãtirii sale. Pe aceasta perioada va primi, pe lîngã salariul pentru munca efectiv prestatã, şi o suma plãtitã din fondurile asigurãrilor sociale de stat, pînã la nivelul salariului tarifar al funcţiei avute la data trecerii în alta munca. La împlinirea virstei de pensionare se poate cere stabilirea pensiei pentru munca depusa şi limita de virsta.
ART. 5
Personalul prevãzut în anexa nr. 1 va beneficia de un spor pentru condiţii grele de munca de pînã la 15% la salariul tarifar, care va fi diferenţiat pe funcţii de cãtre Departamentul aviaţiei civile.
Personalul care îşi desfãşoarã activitatea la ecrane radar poate beneficia concomitent şi de un spor de salariu pentru condiţii nocive de munca în cuantum de 100 lei lunar.
ART. 6
Personalul operativ de dirijare, control şi informare a traficului aerian civil va beneficia de un spor de vechime neîntreruptã în aceeaşi unitate în aceleaşi cote din salariul tarifar ca şi personalul operativ din unitãţile de exploatare a cãilor ferate subordonate Ministerului Transporturilor, a cãror activitate este legatã direct de siguranta circulaţiei.
ART. 7
Se completeazã anexa nr. IV, <>cap. V pct. 4 lit. A, b) din Legea nr. 57/1974 cu funcţiile prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 8
Durata timpului de munca pentru personalul prevãzut la art. 1 alin. 1 este de 36 de ore pe saptamina.
ART. 9
Personalul de dirijare, control şi informare a traficului aerian civil va beneficia anual de 12 cãlãtorii gratuite pe cursele interne şi de o cãlãtorie gratuita pe cursele internaţionale, în limita locurilor disponibile.
Soţul sau sotia persoanei în cauza, precum şi copiii sãi minori şi cei care sînt elevi ori studenţi, vor beneficia, în aceleaşi condiţii, de cîte 6 cãlãtorii pe cursele interne şi de o cãlãtorie pe cursele internaţionale.
ART. 10
Departamentul aviaţiei civile va lua mãsuri pentru buna organizare a muncii controlorilor de trafic aerian care sa conducã la deplina siguranta a zborurilor.
ART. 11
Ministerul Economiei Naţionale şi Ministerul Finanţelor, pe baza fundamentarii prezentate de Ministerul Transporturilor, vor introduce modificãrile corespunzãtoare în indicatorii economici şi financiari pe anul 1990, inclusiv în rezerva bugetarã.
ART. 12
Prevederile prezentului decret-lege se aplica cu data de 1 martie 1990.

PREŞEDINTELE
CONSILIULUI PROVIZORIU
DE UNIUNE NATIONALA
ION ILIESCU

ANEXA 1

PERSONALUL OPERATIV
de dirijare, control şi informare a traficului aerian civil

Litera A: Controlor trafic operativ dirijare şi control:

1. Şef tura ACC, APP, TWR, aeroport, aerodrom
2. Navigator principal instructor ACC, APP, TWR
3. Navigator principal radar SRE şi PAR
4. Navigator principal radar ACC, APP, TWR
5. Navigator radar SRE şi PAR
6. Navigator principal non-radar ACC, APP, TWR, aeroport, aerodrom
7. Navigator radar ACC, APP, TWR
8. Navigator non-radar ACC, APP, TWR, aeroport, aerodrom
9. Şef tura sol
10. Operator radar SRE şi PAR
11. Operator radar ACC, APP, TWR
12. Navigator principal sol
13. Controlor non-radar ACC, APP, TWR, aeroport, aerodrom
14. Navigator sol
15. Controlor sol

Litera B: Controlor trafic operativ informare şi control:

1. Şef tura BRIEFING, NOTAM, PROGRAMARI ZBOR
2. Navigator principal instructor BRIEFING, NOTAM, PROGRAMARI ZBOR
3. Navigator principal BRIEFING, NOTAM, PROGRAMARI ZBOR
4. Navigator principal PRELUCRARE MESAJE, FLIGHT-DATA
5. Navigator BRIEFING, NOTAM, PROGRAMARI ZBOR
6. Controlor BRIEFING, NOTAM, PROGRAMARI ZBOR
7. Controlor PRELUCRARE MESAJE, FLIGHT-DATA
8. Navigator principal FIC, ATIS, VOLMET
9. Navigator FIC, ATIS, VOLMET
10. Controlor FIC, ATIS, VOLMET, BENZI EVIDENTA
PROGRESIVA
11 Controlor trafic stagiar
12. Dispecer aeroport

ANEXA 2

PERSONALUL OPERATIV
de protecţie a navigaţiei aeriene şi dirijare zbor

------------------------------------------------------------------------------
Clasa de retribuire la
nivelul de baza
---------------------------------------
Gradul de organizare al unitãţii
--------------------------------------
Aeroporturi
Nr. --------------------------------------
gra- OTOPENI I II III
Nr. datii --------------------------------------
crt. Denumirea funcţiei Centre dirijare zbor
--------------------------------------
I II III -
------------------------------------------------------------------------------
1. Şef tura dirijare zbor 6 27 25 - -
2. Navigator principal
instructor dirijare zbor 7 26 24 - -
3. Şef tura informare zbor 6 23 22 - -
4. Navigator principal
instructor informare zbor 7 22 21 - -
5. Navigator principal
dirijare zbor 7 25 23 21 -
----------------------------------------------------------------------------
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016