Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. III/7 din 4 iunie 2004  referitoare la al doilea amendament la Convenţia de la Espoo    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. III/7 din 4 iunie 2004 referitoare la al doilea amendament la Convenţia de la Espoo

EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 25 noiembrie 2015

    Reuniunea,
    în baza Deciziei II/10 privind revizuirea Convenţiei şi a paragrafului 19 al Declaraţiei ministeriale de la Sofia,
    în dorinţa de a modifica Convenţia în vederea întăririi în continuare a aplicării acesteia şi de a îmbunătăţi sinergia cu alte acorduri multilaterale în domeniul mediului,
    cu apreciere faţă de activitatea depusă de echipa de lucru stabilită la cea de-a doua reuniune a părţilor, de grupul restrâns care a lucrat la amendamente şi de Grupul de lucru pentru Evaluarea impactului asupra mediului propriu-zis,
    luând notă de Convenţia privind accesul la informaţii, participarea publicului la luarea deciziei şi accesul la justiţie în probleme de mediu, încheiată la Aarhus, în Danemarca, la 25 iunie 1998, şi de Protocolul privind Evaluarea strategică de mediu, încheiat la Kiev, în Ucraina, la 21 mai 2003,
    luând notă şi de instrumentele juridice relevante ale Comunităţii Europene, precum Directiva 85/337/CEE a Consiliului din 27 iunie 1985 privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, amendată ulterior prin Directivele 97/11/CE şi 2003/35/CE,
    cu conştiinţa că extinderea anexei nr. I va întări importanţa evaluărilor impactului asupra mediului din această regiune,
    recunoscând avantajele cooperării internaţionale cât mai de timpuriu posibil în evaluarea impactului asupra mediului,
    încurajând activitatea Comitetului de implementare ca instrument util pentru continuarea implementării şi aplicării prevederilor Convenţiei,
    1. Confirmă că valabilitatea deciziilor adoptate înainte de intrarea în vigoare a celui de-al doilea amendament la Convenţie, inclusiv adoptarea de protocoale, înfiinţarea de organisme subsidiare, trecerea în revistă a conformării şi acţiunile adoptate de Comitetul de implementare nu sunt afectate de adoptarea şi intrarea în vigoare a prezentului amendament.
    2. Confirmă, de asemenea, că fiecare parte la Convenţie rămâne eligibilă pentru a participa la toate activităţile din cadrul Convenţiei, inclusiv la pregătirea protocoalelor, stabilirea şi participarea la organisme subsidiare şi analiza conformării, indiferent dacă cel de-al doilea amendament la Convenţie a intrat sau nu în vigoare pentru partea în cauză.
    3. Adoptă următoarele amendamente la convenţie:

    (a) În articolul 2, după paragraful 10 se inserează un paragraf nou, cu următorul conţinut:
    11. Dacă partea de origine intenţionează să desfăşoare o procedură în scopul determinării conţinutului documentaţiei privind evaluarea impactului asupra mediului, partea afectată trebuie să aibă ocazia, în măsura necesară, de a participa la această procedură.
    (b) În articolul 8, după Convenţie se inserează:
    şi conform oricărui protocol al său la care acestea sunt părţi.
    (c) În articolul 11 se înlocuieşte paragraful 2 (c) cu un subparagraf nou, cu următorul conţinut:
    (c) vor solicita, unde este cazul, serviciile şi cooperarea organelor competente cu specializarea necesară realizării obiectivelor prezentei convenţii.
    (d) La sfârşitul articolului 11 se inserează două subparagrafe noi, având următorul conţinut:
    (g) vor pregăti, dacă este cazul, protocoale la această convenţie;
    (h) vor stabili organisme subsidiare considerate necesare pentru implementarea prezentei convenţii.
    (e) În articolul 14, paragraful 4, se înlocuieşte a doua propoziţie cu o propoziţie nouă, cu următorul conţinut:
    Ele vor intra în vigoare pentru părţile care le-au ratificat, aprobat sau acceptat în cea de-a nouăzecea zi de la primirea de către Depozitar a notificării ratificării, aprobării sau acceptării acestora de către cel puţin trei sferturi din numărul părţilor existente la data adoptării lor.
    (f) După articolul 14 se inserează un articol nou, cu următorul conţinut:
    Articolul 14 bis
    Analiza conformării
    1. Părţile vor analiza conformarea cu prevederile prezentei convenţii în baza procedurii de conformare, ca procedură nonconflictuală şi axată pe cooperare, adoptată de reuniunea părţilor. Analiza va avea la bază, dar nu numai, raportările periodice ale părţilor. Reuniunea părţilor va decide cu privire la frecvenţa raportării periodice solicitate părţilor şi la informaţiile ce trebuie incluse în aceste raportări periodice.
    2. Procedura de conformare este disponibilă pentru a fi aplicată oricărui protocol adoptat în cadrul acestei convenţii.
    (g) Se înlocuieşte anexa nr. I la Convenţie cu anexa la prezenta decizie.
    (h) În anexa nr. VI, după paragraful 2 se inserează un paragraf nou, cu următorul conţinut:
    3. Paragrafele 1 şi 2 sunt aplicabile, mutatis mutandis, oricărui protocol la Convenţie.

    ANEXĂ

                              LISTA ACTIVITĂŢILOR
    1. Rafinării de ţiţei (exclusiv întreprinderile care fabrică numai lubrifianţi din ţiţei) şi instalaţiile pentru gazeificarea şi lichefierea a cel puţin 500 tone de cărbune sau şisturi bituminoase pe zi
    2. (a) Centrale termoelectrice şi alte instalaţii de ardere cu o producţie de energie termică de minimum 300 megawaţi; şi
    (b) Centralele nucleare şi alte reactoare nucleare, inclusiv demontarea sau dezafectarea unor astfel de centrale sau reactoare*1) (cu excepţia instalaţiilor de cercetare pentru producerea şi transformarea materialelor fisionabile şi fertile, a căror putere maximă nu depăşeşte 1 kilowatt putere termică continuă).
──────────
    *1) În sensul prezentei convenţii, centralele nucleare şi alte reactoare nucleare încetează să mai fie astfel de instalaţii după înlăturarea definitivă a tuturor combustibililor nucleari şi a elementelor contaminate radioactiv de pe amplasamentul instalaţiei.
──────────

    3. (a) Instalaţii pentru reprocesarea combustibilului nuclear iradiat;
    (b) Instalaţii proiectate:
    - pentru producerea sau îmbogăţirea combustibilului nuclear;
    - pentru tratarea combustibilului nuclear iradiat sau a deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate;
    - pentru depozitarea finală a combustibilului nuclear iradiat;
    - exclusiv pentru depozitarea finală a deşeurilor radioactive; sau
    - exclusiv pentru stocarea (planificată pentru mai mult de 10 ani) a combustibilului nuclear iradiat sau a deşeurilor radioactive pe un alt amplasament decât cel de producţie.
    4. Instalaţii mari pentru topirea iniţială a fontei şi oţelului şi pentru producerea de metale neferoase
    5. Instalaţii pentru extracţia azbestului şi pentru prelucrarea şi transformarea azbestului şi a produselor cu conţinut de azbest: pentru produse din azbociment, cu o producţie anuală de cel puţin 20.000 tone de produs finit; pentru materiale de fricţiune, cu o producţie anuală de cel puţin 50 tone de produs finit; şi pentru alte utilizări ale azbestului de cel puţin 200 tone anual
    6. Instalaţii chimice integrate
    7. (a) Construcţia de autostrăzi, drumuri expres*2) şi linii de transport feroviar la distanţă şi aeroporturi*3) cu o lungime de bază a pistei de decolare-aterizare de cel puţin 2.100 m;
──────────
    *)2 În sensul prezentei convenţii:
    - Autostradă este un drum proiectat şi construit special pentru circulaţia motorizată, care nu deserveşte proprietăţile riverane şi care:
    (a) dispune, cu excepţia unor puncte speciale sau temporar, de benzi carosabile separate pentru cele două sensuri de circulaţie, despărţite unul de celălalt printr-o fâşie de separare neutilizată pentru circulaţie sau, în mod excepţional, prin alte mijloace;
    (b) nu traversează la acelaşi nivel niciun alt drum, cale ferată sau linie de tramvai sau trotuar; şi
    (c) este semnalizată distinct ca fiind autostradă.
    - Drum expres este un drum rezervat pentru traficul motorizat şi accesibil doar de pe drumurile de transfer sau intersecţii controlate şi pe care, mai ales, oprirea sau parcarea pe banda/benzile carosabilă(e) este interzisă.
    *3) În sensul prezentei convenţii, aeroport înseamnă aeroportul care se conformează definiţiei Convenţiei de la Chicago din 1944 de înfiinţare a Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (anexa 14).
──────────

    (b) Construcţia unui drum nou cu patru sau mai multe benzi de circulaţie sau realinierea şi/sau lărgirea unui drum existent cu două sau mai puţine benzi pentru a asigura patru sau mai multe benzi de circulaţie dacă un astfel de drum nou sau tronson realiniat şi/sau lărgit măsoară cel puţin 10 km în lungime continuă.
    8. Conducte de diametru mare pentru transportul petrolului, gazelor sau substanţelor chimice
    9. Porturi comerciale, ca şi căi navigabile interioare şi porturi pentru traficul fluvial intern care asigură traficul, respectiv operarea navelor de peste 1.350 tone
    10. (a) Instalaţii de eliminare a deşeurilor toxice şi periculoase prin incinerare, tratare chimică sau depozitare finală
    (b) Instalaţii pentru eliminarea deşeurilor nepericuloase prin incinerare sau tratare chimică, cu o capacitate de cel puţin 100 tone/zi
    11. Baraje şi acumulări de mari dimensiuni
    12. Lucrări de captare a apei subterane sau sisteme de încărcare artificială a acviferului în care volumul anual de apă captată sau reîncărcată este de cel puţin 10 milioane de metri cubi
    13. Fabricarea celulozei, hârtiei şi cartonului cu capacităţi de cel puţin 200 tone/zi material uscat în aer
    14. Cariere mari, mine, extracţia şi prelucrarea pe amplasament a minereurilor metalice sau a cărbunelui
    15. Producţia de hidrocarburi din platforma continentală. Extracţia petrolului şi a gazelor naturale în scop comercial, atunci când cantitatea extrasă este de cel puţin 500 tone/zi în cazul petrolului şi 500.000 metri cubi/zi în cazul gazelor
    16. Depozite mari de petrol, produse petrochimice şi chimice
    17. Defrişarea unor suprafeţe întinse
    18. (a) Lucrări de transfer al resurselor de apă între bazine hidrografice, executate în scopul prevenirii deficitului de apă, pentru un volum anual de apă transferată de cel puţin 100 milioane de metri cubi; şi
    (b) În orice altă situaţie, lucrări de transfer al resurselor de apă între bazine hidrografice, pentru un debit mediu multianual al bazinului de captare de cel puţin 2.000 milioane de metri cubi/an şi pentru o cantitate de apă transferată de cel puţin 5% din acest debit.
    În ambele cazuri se exclude transferul prin conducte al apei potabile.
    19. Staţii de epurare a apelor uzate cu o capacitate de cel puţin 150.000 echivalenţi locuitor
    20. Instalaţii pentru creşterea intensivă a păsărilor de curte sau a porcilor, având cel puţin:
    - 85.000 de locuri pentru creşterea păsărilor de carne;
    - 60.000 de locuri pentru păsări ouătoare;
    - 3.000 de locuri pentru porci de producţie (peste 30 kg); sau
    - 900 de locuri pentru scroafe.
    21. Construcţia liniilor aeriene de transport al energiei electrice cu tensiunea de cel puţin 220 kV şi lungimea de cel puţin 15 km
    22. Instalaţii mari de utilizare a energiei eoliene pentru producţia de electricitate (parcuri eoliene)

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016