Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, în temeiul prevederilor <>art. 6 lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), emite prezenta decizie. ART. 1 Se aproba Standardul de performanta pentru furnizarea gazelor naturale pe piata angro, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie. ART. 2 Departamentul licentieri, autorizari, reglementãri tehnice, Departamentul preţuri, tarife, reglementãri comerciale şi protecţia consumatorilor şi Serviciul legislaţie, contencios vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei decizii. ART. 3 Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Gheorghe Radu ANEXA 1 STANDARD DE PERFORMANTA pentru furnizarea gazelor naturale pe piata angro CAP. 1 Dispoziţii generale SECŢIUNEA 1 Scop ART. 1 Prezentul standard de performanta reglementeazã indicatorii de performanta pentru realizarea activitãţii de furnizare a gazelor naturale pe piata angro, de cãtre titulari ai licenţei de furnizare a gazelor naturale în relatie cu alţi furnizori de gaze naturale sau cu consumatori eligibili. ART. 2 Prezentul standard de performanta a fost emis în conformitate cu prevederile <>art. 6 lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN). SECŢIUNEA a 2-a Domeniul de aplicare ART. 3 Prin standardul de performanta prevãzut la art. 1 se stabilesc indicatori şi niveluri de performanta privind: a) contractarea gazelor naturale; b) mãsurarea, facturarea şi încasarea contravalorii gazelor naturale furnizate; c) îndeplinirea prevederilor din contracte, referitoare la parametrii tehnologici şi calitatea gazelor naturale furnizate; d) asigurarea continuitãţii în furnizare, în conformitate cu prevederile contractuale: e) asigurarea unei relaţii transparente între furnizori şi/sau consumatori eligibili, care sa conducã la rezolvarea eficienta şi obiectivã a problemelor în divergenta, cu respectarea drepturilor şi a obligaţiilor fiecãrei pãrţi; f) soluţionarea reclamatiilor referitoare la activitatea de furnizare; g) prestarea de servicii conexe furnizarii: informare, consultanţa şi altele asemenea. ART. 4 Standardul de performanta se aplica în relaţiile contractuale dintre titularii licenţei de furnizare a gazelor naturale sau dintre aceştia şi consumatorii eligibili, conform reglementãrilor în vigoare. ART. 5 Pentru respectarea standardului de performanta furnizorul este obligat sa asigure: a) evidenta solicitãrilor privind contractarea gazelor naturale; b) evidenta portofoliului de contracte şi a clienţilor, furnizori şi/sau consumatori eligibili; c) gestionarea cantitãţilor de gaze naturale conform portofoliului de contracte; d) înregistrarea activitãţilor privind facturarea/decontarea; e) înregistrarea activitãţilor de evidenta, verificare şi etalonare a contoarelor/sistemelor şi echipamentelor de mãsurare; f) evidenta efectuãrii verificãrilor la instalaţiile de utilizare ale consumatorilor eligibili, conform normativelor de exploatare în vigoare; g) înregistrarea, investigarea şi soluţionarea reclamatiilor şi sesizarilor clienţilor. ART. 6 Prevederile standardului de performanta nu se aplica în urmãtoarele cazuri: a) forta majorã; b) defecte create de terţi; c) interzicerea accesului furnizorului la punctul de predare-preluare comercialã a gazelor naturale. SECŢIUNEA a 3-a Terminologie ART. 7 Termenii utilizaţi în prezentul standard de performanta şi lista cuprinzând abrevierile sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2. CAP. 2 Indicatori de performanta pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale pe piata angro SECŢIUNEA 1 Contractarea gazelor naturale ART. 8 (1) Contractarea gazelor naturale necesita urmãtoarele: a) deţinerea acordului precontractual privind accesul la sistemul de transport/distribuţie, emis de cãtre operatorul licenţiat, în situaţia comercializãrii gazelor naturale cãtre consumatori eligibili; b) încheierea contractelor de achiziţie şi/sau de vanzarecumparare a gazelor naturale cu clienţii. (2) Termenul de încheiere a contractelor prevãzute la alin. (1) lit. b) este de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea solicitãrii. ART. 9 Pentru îndeplinirea activitãţii de contractare a gazelor naturale furnizorul are urmãtoarele obligaţii: a) sa rãspundã oricãrei solicitãri privind încheierea contractelor precizate la art. 8 alin. (1) lit. b) în termen de 15 zile calendaristice de la înregistrarea acesteia, în ordinea înregistrãrii solicitãrilor; b) sa nu refuze încheierea contractelor precizate la art. 8 alin. (1) lit. b) pe criterii discriminatorii legate de natura şi/sau originea capitalului şi/sau destinaţia gazelor naturale. ART. 10 Indicatorii anuali de performanta la contractare sunt: a) numãrul de solicitãri înregistrate; b) numãrul de contracte încheiate cu respectarea termenului prevãzut la art. 8 alin. (2). SECŢIUNEA a 2-a Mãsurarea şi gestionarea cantitãţilor de gaze naturale ART. 11 (1) Furnizorul este obligat sa asigure mãsurarea cantitãţilor de gaze naturale furnizate, prin intermediul contoarelor/sistemelor şi al echipamentelor de mãsurare care îndeplinesc condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare. (2) Furnizorul are obligaţia sa rãspundã la reclamaţiile şi/sau la solicitarile scrise ale consumatorului eligibil privitoare la: înlocuirea contoarelor/sistemelor şi a echipamentelor de mãsurare, schimbarea amplasamentului acestora, remedierea lor şi altele asemenea, în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrãrii reclamaţiei şi/sau a solicitãrii. Rãspunsul va cuprinde soluţia propusã, costurile şi termenul de realizare. ART. 12 (1) Reclamaţiile scrise privind funcţionarea deficitara a contoarelor/sistemelor şi a echipamentelor de mãsurare vor fi soluţionate de cãtre furnizor, în termen de 15 zile calendaristice, prin: a) prezentarea unei explicaţii care sa conţinã şi eventualele soluţii de remediere atunci când evenimentul semnalat de consumatorul eligibil are cauze cunoscute; b) inspectarea punctelor de predare-preluare comercialã şi verificarea/remedierea celor semnalate/constatate. (2) În situaţia în care se solicita verificarea contoarelor/sistemelor şi a echipamentelor de mãsurare de cãtre BRML, furnizorul este obligat sa înştiinţeze consumatorul eligibil de gaze naturale cu privire la rezultatul verificãrii în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei. ART. 13 În cazul în care se constata defecte ale contoarelor/sistemelor şi ale echipamentelor de mãsurare, se aplica prevederile contractuale privind recalcularea cantitãţilor de gaze naturale furnizate, stabilite de comun acord de pãrţi. ART. 14 Indicatorii anuali de performanta pentru mãsurarea şi gestionarea cantitãţilor de gaze naturale sunt: a) numãrul anual de reclamaţii privind funcţionarea deficitara a contoarelor/sistemelor şi a echipamentelor de mãsurare; b) numãrul de reclamaţii prevãzute la art. 12 alin. (1), care au fost rezolvate în mai puţin de 15 zile lucrãtoare. SECŢIUNEA a 3-a Facturarea gazelor naturale furnizate ART. 15 (1) Furnizorul este obligat ca la încheierea contractelor sa ofere clientului modalitãţi alternative pentru încasarea contravalorii gazelor naturale furnizate, de exemplu: facturare lunarã sau în transe, la termenele stabilite de comun acord; modalitatea definitiva va fi stabilitã de comun acord prin contract. (2) Nivelul şi termenele de percepere a majorãrilor de întârziere se stabilesc de pãrţi la încheierea contractelor. (3) Informaţiile referitoare la evidenta majorãrilor de întârziere se pun la dispoziţie clientului în termen de 10 zile calendaristice de la data solicitãrii. ART. 16 În cazul unor reclamaţii privind factura emisã furnizorul va efectua, în termen de 10 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, verificarea corectitudinii facturii emise, va asigura corectarea inexactitatilor la urmãtoarea facturare şi va informa clientul despre constatãrile rezultate în urma verificãrii, precum şi despre modul de rezolvare a reclamaţiei. ART. 17 Indicatorii anuali de performanta la facturarea gazelor naturale furnizate sunt: a) numãrul de reclamaţii privind facturarea; b) numãrul de reclamaţii prevãzute la lit. a), ce s-au dovedit întemeiate; c) numãrul de reclamaţii prevãzute la lit. a), rezolvate în termenul stabilit la art. 16. SECŢIUNEA a 4-a Întreruperi accidentale în furnizarea gazelor naturale ART. 18 (1) Furnizorul are obligaţia sa ia mãsurile necesare pentru reluarea furnizarii gazelor naturale, în cel mai scurt timp posibil, la clienţi afectaţi de întreruperile accidentale. (2) În acest scop furnizorul va asigura preluarea reclamatiilor prin compartimente specializate. ART. 19 Fiecare reclamaţie va fi înregistratã de furnizor, iar acesta va comunica petentului numãrul de înregistrare al acesteia. Orice reclamaţie ulterioara va avea drept referinta numãrul de înregistrare iniţial. ART. 20 Personalul împuternicit al furnizorului va aduce la cunostinta reclamantului durata estimatã a întreruperii furnizarii. ART. 21 Indicatorii anuali de performanta în cazul intreruperilor accidentale în furnizarea gazelor naturale sunt: a) numãrul de întreruperi; b) numãrul de clienţi afectaţi de aceste întreruperi; c) numãrul de clienţi la care furnizarea a fost reluatã într-un interval mai mic de 4 ore; d) numãrul de clienţi la care furnizarea a fost reluatã într-un interval mai mic de 24 de ore; e) valoarea estimatã a pagubelor produse la clienţi de aceste întreruperi; f) valoarea despãgubirilor plãtite datoritã intreruperilor în furnizare. SECŢIUNEA a 5-a Întreruperi programate în furnizarea gazelor naturale ART. 22 (1) Furnizorul este obligat sa anunţe clientul cu privire la întreruperea furnizarii gazelor naturale datoratã lucrãrilor planificate de cãtre operatorul de sistem. (2) Întreruperile programate vor fi notificate clienţilor cu maximum doua zile calendaristice înainte de termenul planificat. (3) Întreruperile programate, neanuntate clienţilor, vor putea fi reclamate de cãtre aceştia, iar furnizorul va plati daunele cauzate, potrivit clauzelor contractuale. ART. 23 Indicatorii anuali de performanta în cazul intreruperilor programate sunt: a) numãrul de întreruperi programate; b) numãrul de clienţi afectaţi de aceste întreruperi; c) durata totalã a acestor întreruperi; d) numãrul de întreruperi programate şi neanuntate clienţilor; e) valoarea daunelor cauzate de întreruperile programate şi neanuntate clienţilor. SECŢIUNEA a 6-a Întreruperi neprogramate, convenite cu clientul, în furnizarea gazelor naturale ART. 24 Întreruperea furnizarii gazelor naturale prin automatizarea de sistem sau în situaţii limita se stabileşte cu acordul prealabil al clientului. SECŢIUNEA a 7-a Regimul de limitãri şi restrictii în SNT ART. 25 (1) În situaţiile în care este deficit de presiune şi/sau de debit în SNT, furnizorul va informa clienţii despre tranşele de limitare a presiunii şi/sau a debitului, comunicate de operatorul SNT. (2) Tranşele de limitare şi, respectiv, durata de aplicare trebuie comunicate clientului cu cel puţin 24 de ore înainte de aplicare. ART. 26 În situaţiile de avarie sau pentru prevenirea unor avarii în SNT furnizorul va comunica partenerului contractual, în regim de urgenta, mãsurile de reducere a debitului/presiunii comunicate şi/sau de sistare a furnizarii gazelor naturale, impuse de operatorul SNT şi SISGN, în conformitate cu RPFD-SNTGN, precum şi cu alte acte normative în vigoare. SECŢIUNEA a 8-a Reducerea sau sistarea furnizarii pentru neplata gazelor naturale ART. 27 (1) Furnizorul va dispune limitarea sau, dupã caz, sistarea furnizarii gazelor naturale în situaţia în care clientul nu îşi achitã obligaţiile de plata, conform contractului. (2) Reluarea furnizarii se va face la termenul convenit de pãrţi în contract. ART. 28 Indicatorii anuali de performanta pentru cazurile prevãzute la art. 27 sunt urmãtorii: a) numãrul clienţilor pentru care s-a dispus limitarea sau sistarea furnizarii pentru neplata gazelor naturale consumate; b) numãrul clienţilor la care s-a reluat furnizarea într-un termen mai scurt decât cel prevãzut în contract. SECŢIUNEA a 9-a Parametrii tehnologici şi condiţii de calitate a gazelor naturale furnizate ART. 29 (1) Furnizorul are obligaţia de a asigura respectarea parametrilor tehnologici şi a condiţiilor de calitate a gazelor naturale stipulate în contractele încheiate. (2) Determinarea parametrilor tehnologici şi a condiţiilor de calitate a gazelor naturale se va face în conformitate cu prevederile Acordului tehnic. ART. 30 La reclamaţia clientului privind neasigurarea parametrilor tehnologici şi a condiţiilor de calitate a gazelor naturale furnizorul va verifica şi va analiza cauzele care au generat abaterile reclamate şi va informa clientul cu privire la rezultatele analizei efectuate şi la mãsurile dispuse. ART. 31 (1) Termenul pentru rãspuns la reclamaţiile privind nerespectarea parametrilor tehnologici este de 24 de ore, iar pentru cele privind nerespectarea condiţiilor de calitate a gazelor naturale este de 7 zile calendaristice de la data înregistrãrii reclamaţiei la furnizor. (2) În cazul reclamatiilor care nu pot fi rezolvate amiabil pãrţile contractante pot apela la concilierea ANRGN; în caz contrar litigiul va fi dedus spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente sau va fi supus arbitrajului. ART. 32 Indicatorii anuali de performanta privind asigurarea parametrilor tehnologici şi respectarea condiţiilor de calitate a gazelor naturale sunt urmãtorii: a) numãrul de reclamaţii privind neasigurarea parametrilor tehnologici; b) numãrul de reclamaţii privind nerespectarea condiţiilor de calitate; c) numãrul de reclamaţii la care s-a rãspuns în termen; d) numãrul de reclamaţii care nu au putut fi rezolvate. SECŢIUNEA a 10-a Raspunsuri la solicitarile clienţilor ART. 33 (1) Furnizorii sunt obligaţi sa înregistreze, sa analizeze şi sa rãspundã la toate solicitarile clienţilor. (2) Fiecare solicitare va primi un numãr de înregistrare care va fi comunicat clientului. (3) Termenul pentru rãspuns la solicitarile clienţilor, altele decât cele prevãzute expres în prezentul standard de performanta, este de 30 de zile calendaristice. ART. 34 Indicatorii anuali de performanta, corespunzatori activitãţii prevãzute la art. 33, sunt urmãtorii: a) numãrul de solicitãri, altele decât cele la care se referã expres prezentul standard de performanta; b) numãrul de solicitãri, prevãzute la lit. a), la care s-a rãspuns într-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice. CAP. 3 Supravegherea şi înregistrarea indicatorilor de performanta ART. 35 Informaţiile privind datele generale despre clienţii furnizorului şi indicatorii de performanta prevãzuţi în prezentul standard de performanta vor fi transmise anual ANRGN, pana la data de 15 februarie a anului urmãtor, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 şi, respectiv, în anexa nr. 4. ART. 36 Furnizorul este obligat sa punã la dispoziţie ANRGN documente suplimentare fata de informaţiile prevãzute la art. 35, în termenul solicitat în scris de ANRGN. CAP. 4 Dispoziţii finale ART. 37 ANRGN va elabora şi va da publicitãţii în raportul anual nivelul de realizare a indicatorilor de performanta de cãtre fiecare furnizor. ART. 38 ANRGN va revizui anual prevederile prezentului standard de performanta pentru furnizarea gazelor naturale pe piata angro. ART. 39 Anexa nr. 1 "Definirea unor termeni", anexa nr. 2 "Lista cuprinzând abrevierile", anexa nr. 3 "Date generale despre clienţii furnizorului în perioada ........." şi anexa nr. 4 "Date privind realizarea indicatorilor de performanta în furnizarea gazelor naturale pe piata angro" fac parte integrantã din prezentul standard de performanta. ANEXA 1 -------la standardul de performanta---------------------------- DEFINIREA UNOR TERMENI a) acces la sistem - dreptul unui producãtor, furnizor şi/sau consumator eligibil de a utiliza sistemul de transport şi/sau de distribuţie, achitand tarifele şi indeplinind obligaţiile de utilizare a acestuia; b) client - persoana fizica sau juridicã cu care se tranzactioneaza furnizarea gazelor naturale; c) contor de mãsurare - aparat sau ansamblu de echipamente conectate între ele, destinate sa masoare volumele de gaze naturale consumate şi care îndeplinesc cerinţele impuse de legislaţia metrologica în vigoare; d) echipamente de mãsurare - ansamblul mijloacelor de mãsurare care furnizeazã informaţii de mãsurare utilizate în determinarea unei marimi fizice; e) forta majorã - eveniment viitor, absolut imprevizibil şi insurmontabil, care exonereaza de rãspundere partea care îl invoca; f) furnizor de gaze naturale - persoana juridicã, romana sau strãinã, titulara a licenţei de furnizare în baza cãreia are dreptul sa comercializeze gaze naturale; g) indicatori de performanta - parametrii activitãţii de furnizare pentru care se stabilesc niveluri minime de calitate urmãrite la nivel de furnizor; h) operator de sistem - persoana juridicã titulara a licenţei pentru desfãşurarea de activitãţi de exploatare, dispecerizare, întreţinere, verificare şi reparaţii într-un sistem de producţie, de transport, de inmagazinare/stocare, de distribuţie şi de dispecerizare a gazelor naturale; i) parametrii tehnologici - presiunea relativã şi debitul volumetric în punctul de predare-preluare; j) piata angro - totalitatea tranzacţiilor libere având ca obiect cantitãţile de gaze naturale vândute/cumpãrate, în baza contractelor de achiziţie/contractelor de vânzare-cumpãrare a gazelor naturale, încheiate între titularii licenţei de furnizare a gazelor naturale sau între aceştia şi consumatorii eligibili; k) punct de predare-preluare a gazelor naturale - ansamblul instalaţiilor şi al echipamentelor tehnologice care asigura mãsurarea tehnologicã a gazelor naturale la intrarea şi la ieşirea din SNT/SISGN; l) punct de predare-preluare comercialã a gazelor naturale - ansamblul instalaţiilor şi al echipamentelor tehnologice care asigura mãsurarea gazelor naturale, din punctul în care gazele naturale trec din proprietatea/custodia furnizorului/transportatorului în cea a operatorului de distribuţie/inmagazinare sau a consumatorului eligibil, pe baza de proces-verbal; m) standard de performanta - standardul prin care se stabilesc indicatori cantitativi şi niveluri calitative pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale pe piata angro. ANEXA 2 -------la standardul de performanta---------------------------- LISTA cuprinzând abrevierile ANRGN - Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale; Acord tehnic*) - Acord tehnic privind exploatarea punctelor de predare-preluare comercialã a gazelor naturale, aprobat prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale; BRML - Biroul Roman de Metrologie Legalã; RPFD-SNTGN**) - Regulament de programare, funcţionare şi dispecerizare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale, aprobat prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale; SNT - Sistemul naţional de transport al gazelor naturale; SISGN - Sistemul de inmagazinare subterana a gazelor naturale.------------- *) Acordul tehnic se comunica exclusiv agenţilor economici interesaţi. **) RPFD-SNTGN se comunica exclusiv agenţilor economici interesaţi. ANEXA 3 --------la standardul de performanta---------------------------- DATE GENERALE despre clienţii furnizorului în perioada ............
┌────┬─────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Categorii de clienţi │ Numãrul de clienţi/cantitatea de │
│ │ │ gaze naturale furnizatã │
│ │ ├─────────────────────────────────────────┬─────┤
│ │ │ Luna │Anul │
│ │ ├──────┬─────┬─────┬──────┬───────┬───────┼─────┤
│ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │..... │ 12 │ │
├────┼─────────────────────────┼──────┼─────┼─────┼──────┼───────┼───────┼─────┤
│ 1. │Consumatori eligibili │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼──────┼─────┼─────┼──────┼───────┼───────┼─────┤
│ 2. │Furnizori licentiati │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴──────┴─────┴─────┴──────┴───────┴───────┴─────┘
Director, Şef de compartiment,
............... ..........................
la standardul de performanta----------------------------- DATE privind realizarea indicatorilor de performanta în furnizarea gazelor naturale pe piata angro
┌──┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ │ Indicator de performanta │ Rezultate │
│ ├─────┬────────────────────────────────────────┬─────┬────┼────────────┬────┤
│ │Arti-│ │ │Ca- │ Luna │Anul│
│N │colul│ │ │te- ├─┬─┬─┬───┬──┼────┤
│r.│ din │ │ │go- │1│2│3│...│12│ │
│ │stan-│ │ U.M.│ria │ │ │ │ │ │ │
│c │dardu│ Denumirea │ │cli-│ │ │ │ │ │ │
│r │ de │ │ │ne- │ │ │ │ │ │ │
│t.│per- │ │ │ti- │ │ │ │ │ │ │
│ │for- │ │ │lor │ │ │ │ │ │ │
│ │manta│ │ │ *) │ │ │ │ │ │ │
├──┼─────┼────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─┴─┴─┴───┴──┼────┤
│0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├──┼─────┼────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─┬─┬─┬───┬──┼────┤
│1.│10.a)│Numãrul de solicitãri înregistrate │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │10.b)│Numãrul de contracte încheiate cu │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │respectarea termenului prevãzut │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │la art. 8 alin. (2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2.│14.a)│Numãrul anual de reclamaţii privind │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │funcţionarea deficitara a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │contoarelor/sistemelor şi echipamentelor│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de mãsurare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │14.b)│Numãrul de reclamaţii prevãzute la │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │art. 12 alin. (1), care au fost │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │rezolvate în mai puţin de 15 zile │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │lucrãtoare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3.│17.a)│Numãrul de reclamaţii privind facturarea│numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │17.b)│Numãrul de reclamaţii prevãzute la │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │art. 17 lit. a), care s-au dovedit │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întemeiate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │17.c)│Numãrul de reclamaţii prevãzute la │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │art. 17 lit. a), rezolvate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │în termenul stabilit la art. 16 │ │ │ │ │ │ │ │ │
│4.│21.a)│Numãrul de întreruperi │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │21.b)│Numãrul de clienţi afectaţi de aceste │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întreruperi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │21.c)│Numãrul de clienţi la care furnizarea a │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │fost reluatã într-un interval mai mic │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de 4 ore │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │21.d)│Numãrul de clienţi la care furnizarea a │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │fost reluatã într-un interval mai mic │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de 24 de ore │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │21.e)│Valoarea pagubelor produse la clienţi │mili-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de aceste întreruperi │oane │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ lei │ │ │ │ │ │ │ │
│ │21.f)│Valoarea despãgubirilor plãtite │mili-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │datoritã intreruperilor în furnizare │oane │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │lei │ │ │ │ │ │ │ │
│5.│23.a)│Numãrul de întreruperi programate │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │23.b)│Numãrul de clienţi afectaţi de aceste │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întreruperi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │23.c)│Durata totalã a acestor întreruperi │ore/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │zile │ │ │ │ │ │ │ │
│ │23.d)│Numãrul de întreruperi programate şi │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │neanuntate clienţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │23.e)│Valoarea daunelor cauzate de │mili-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │întreruperile programate şi │oane │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │lei │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │neanuntate clienţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6.│28.a)│Numãrul clienţilor pentru care s-a │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │dispus limitarea sau sistarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │furnizarii pentru neplata gazelor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │naturale consumate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │28.b)│Numãrul clienţilor la care s-a reluat │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │furnizarea într-un termen mai scurt │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │decât cel prevãzut în contract │ │ │ │ │ │ │ │ │
│7.│32.a)│Numãrul de reclamaţii privind │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │neasigurarea parametrilor tehnologici │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │32.b)│Numãrul de reclamaţii privind │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │nerespectarea condiţiilor de calitate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │32.c)│Numãrul de reclamaţii la care s-a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │rãspuns în termen │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │32.d)│Numãrul de reclamaţii care nu au putut │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │fi rezolvate │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│8.│34.a)│Numãrul de solicitãri, altele decât │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │cele la care se referã explicit │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │standardul de performanta │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │34.b)│Numãrul de solicitãri prevãzute la │numãr│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │lit. a), la care s-a rãspuns într-un │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │termen mai mic de 30 de zile calendarist│ce │ │ │ │ │ │ │ │
└──┴─────┴────────────────────────────────────────┴─────┴────┴─┴─┴─┴───┴──┴────┘
Director, Şef de compartiment, ............... .........................--------------*) Indicatorii de performanta vor fi prezentaţi pe categorii de clienţi (de exemplu: consumatori eligibili/furnizori licentiati). ---------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.