Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 942 din 6 iulie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007  privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007 si art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 19/2006  privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului militar si functionarilor publici cu statut special din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 942 din 6 iulie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007 si art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 19/2006 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului militar si functionarilor publici cu statut special din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 4 august 2010

Augustin Zegrean - preşedinte
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Mircea Ştefan Minea - judecãtor
Iulia Antoanella Motoc - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Benke Karoly - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007 şi <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda personalului militar şi funcţionarilor publici cu statut special din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, excepţie ridicatã de Liviu Constantin Balaur şi alţii în Dosarul nr. 3.300/2/2008 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
Dezbaterile au avut loc în şedinţa publicã din 29 iunie 2010, în prezenţa reprezentantului Ministerului Public, şi au fost consemnate în încheierea din aceeaşi datã, când, având nevoie de timp pentru a delibera, Curtea, în conformitate cu dispoziţiile art. 14 şi ale <>art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a amânat pronunţarea pentru data de 6 iulie 2010.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 6 noiembrie 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 3.300/2/2008, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007 şi <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda personalului militar şi funcţionarilor publici cu statut special din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, excepţie ridicatã de Liviu Constantin Balaur şi alţii într-o cauzã având ca obiect soluţionarea recursului formulat împotriva unei sentinţe prin care cererea acestora de acordare a unor sporuri salariale cuvenite altor categorii socio-profesionale a fost respinsã.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se aratã cã dispoziţiile criticate sunt neconstituţionale, întrucât limiteazã sfera funcţionarilor publici cãrora li se acordã anumite sporuri.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal apreciazã cã excepţia ridicatã este neîntemeiatã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.
Avocatul Poporului considerã cã excepţia ce priveşte <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 este inadmisibilã, întrucât textul legal criticat a fost abrogat. Totodatã, se aratã cã <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 este constituţional.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, notele scrise depuse, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze prezenta excepţie.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, şi <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda personalului militar şi funcţionarilor publici cu statut special din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 30 ianuarie 2006, care au urmãtorul cuprins:
- <>Art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 : "(1) Sporul de confidenţialitate se acordã funcţionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului în cuantum de pânã la 15% din salariul de bazã, precum şi funcţionarilor publici din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Integrãrii Europene, direcţiilor subordonate ministrului delegat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, Consiliului Legislativ."
- <>Art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 : "(1) Pentru pãstrarea confidenţialitãţii în legãturã cu informaţiile clasificate, în funcţie de certificatul/avizul de securitate deţinut, cadrele militare în activitate, funcţionarii publici cu statut special, militarii angajaţi pe bazã de contract şi personalul civil din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã beneficiazã de un spor lunar de pânã la 15% din solda lunarã, respectiv din salariul de bazã, cu încadrarea în limitele bugetelor aprobate."
Autorii excepţiei susţin cã textele legale criticate încalcã prevederile constituţionale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate şi dispoziţiile legale criticate, prin raportare la prevederile constituţionale invocate, Curtea constatã urmãtoarele:
I. Prevederile <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 au fost abrogate prin prevederile <>art. 48 alin. (1) pct. 13 din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Sistemul de salarizare a fost reaşezat prin legea menţionatã, astfel încât soluţia legislativã criticatã nu se mai regãseşte în noua reglementare legalã. În consecinţã, în temeiul <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 a devenit inadmisibilã.
II. Excepţia de neconstituţionalitate ce vizeazã <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 este inadmisibilã, întrucât autorii excepţiei criticã textul de lege prin prisma unei omisiuni legislative, în sensul cã şi categoria de funcţionari publici din care fac parte ar trebui sã beneficieze de sporul de confidenţialitate acordat cadrelor militare în activitate, funcţionarilor publici cu statut special, militarilor angajaţi pe bazã de contract şi personalului civil din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã.
Deşi Curtea, prin <>Decizia nr. 503 din 20 aprilie 2010 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 353 din 28 mai 2010, a statuat cã viciul de neconstituţionalitate sesizat, chiar dacã îmbracã forma unei omisiuni legislative, "nu poate fi ignorat, deoarece o atare omisiune este cea care genereazã, eo ipso, încãlcarea dreptului constituţional [...]", în cauza de faţã o eventualã omisiune legislativã nu are relevanţã constituţionalã, din moment ce sporurile sau adaosurile la salariu nu se circumscriu vreunui drept fundamental cuprins în Constituţie. În lipsa relevanţei constituţionale, nu este de competenţa Curţii Constituţionale sã complineascã o eventualã omisiune legislativã, ci a legiuitorului.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

1. Respinge ca devenitã inadmisibilã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicatã de Liviu Constantin Balaur şi alţii în Dosarul nr. 3.300/2/2008 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
2. Respinge ca inadmisibilã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda personalului militar şi funcţionarilor publici cu statut special din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, excepţie ridicatã de acelaşi autor în acelaşi dosar al aceleiaşi instanţe.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 6 iulie 2010.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,
Benke Karoly

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016