Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 861 din 23 noiembrie 2010 privind modificarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Comunicatii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 30 noiembrie 2010
În temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (1) şi <>art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobatã prin <>Legea nr. 113/2010, precum şi ale art. 13 alin. (2) şi <>art. 20 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008,
preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.
ART. I
Capitolul IV "Mãsuri pentru limitarea apelãrii abuzive a serviciului de urgenţã 112" din <>Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor cãtre Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 30 octombrie 2008, conţinând art. 35-37, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Mãsuri privind limitarea apelãrii abuzive şi involuntare a serviciului de urgenţã 112
Art. 35. - (1) Pânã la data de 1 februarie 2011, furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU posibilitatea de a transmite cãtre abonaţii care au efectuat apeluri abuzive cãtre serviciul de urgenţã 112 urmãtorul mesaj scurt în format text: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţã 112. Conform prevederilor legale, apelarea abuzivã a numãrului 112 se pedepseşte cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei.».
(2) În cazul apelurilor originate din reţelele publice mobile de telefonie, administratorul SNUAU implementeazã urmãtoarele mãsuri, astfel:
a) în cazul abonaţilor care au apelat abuziv de cel puţin douã ori serviciul de urgenţã 112, în cursul aceleiaşi zile, transmite un mesaj scurt, cu textul prevãzut la alin. (1);
b) suplimentar faţã de mãsura prevãzutã la lit. a), în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţã 112 de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, înainte de a fi direcţionaţi cãtre unul dintre operatorii 112, administratorul SNUAU direcţioneazã apelul cãtre o platformã interactivã, prin intermediul cãreia apelanţilor, la orice apel cãtre serviciul de urgenţã 112 realizat într-o perioadã de 5 zile, li se transmite un mesaj vocal automat cu urmãtorul cuprins: «Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţã 112. Conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008, apelarea repetatã, cu rea intenţie, a numãrului 112, fãrã ca apelantul sã justifice o stare care necesitã acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numãrului 112 pentru a aduce injurii operatorilor se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei. De asemenea, cu aceeaşi amendã se sancţioneazã şi alertarea falsã a agenţiilor specializate de intervenţie. Dacã alarmarea, fãrã un motiv întemeiat, a organelor specializate se realizeazã cu privire la rãspândirea sau folosirea de produse, substanţe, materiale, microorganisme ori toxine de naturã sã punã în pericol sãnãtatea oamenilor sau a animalelor ori mediul înconjurãtor atunci pedeapsa este închisoarea de la 1 an la 3 ani, potrivit <>Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului. Apelul va fi înregistrat şi poate fi utilizat ca probã în justiţie. Continuarea convorbirii reprezintã acceptul dumneavoastrã. Veţi fi redirecţionat cãtre un operator 112.»
(3) În cazul apelurilor originate din reţelele publice fixe de telefonie în cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţã 112 de mai mult de douã ori în cursul aceleiaşi zile, administratorul SNUAU direcţioneazã apelul cãtre o platformã interactivã, prin intermediul cãreia se transmite apelanţilor, la orice apel cãtre serviciul de urgenţã 112 realizat într-o perioadã de 5 zile, un mesaj vocal automat având cuprinsul prevãzut la alin. (2) lit. b), înainte de a fi direcţionaţi cãtre unul dintre operatorii 112.
(4) În cazul apelurilor involuntare, originate din reţelele publice fixe sau mobile de telefonie, administratorul SNUAU ia mãsurile tehnice pentru direcţionarea apelurilor, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata rãmasã din ziua respectivã, cãtre o platformã interactivã, prin intermediul cãreia se transmite apelanţilor un mesaj vocal automat cu urmãtorul cuprins: «Aţi apelat serviciul de urgenţã 112. Dacã doriţi sã intraţi în legãturã directã cu un operator, vã rugãm sã apãsaţi tasta 5 de douã ori.»
(5) Mãsura prevãzutã la alin. (4) se aplicã pentru urmãtoarele categorii de apeluri involuntare, definite conform procedurilor de lucru şi criteriilor operaţionale stabilite de administratorul SNUAU:
a) apeluri involuntare silenţioase;
b) apeluri involuntare numãr greşit.
(6) În cazul în care, dupã un timp de aşteptare de 20 de secunde, apelantul prevãzut la alin. (4) nu efectueazã procedura solicitatã, pentru a intra în legãturã directã cu unul dintre operatorii serviciului de urgenţã 112, apelul este deconectat.
(7) Mãsurile prevãzute la alin. (2)-(4) se implementeazã de administratorul SNUAU pânã la data de 1 mai 2011.
(8) Termenele prevãzute la alin. (2)-(4) se calculeazã pe zile calendaristice, începând cu ziua realizãrii apelului care determinã aplicarea mãsurii corespunzãtoare, şi expirã la ora 24,00 a zilei de împlinire a termenelor respective.
Art. 36. - (1) Condiţiile tehnice şi economice aferente implementãrii mãsurilor prevãzute la art. 35 alin. (1) se stabilesc de administratorul SNUAU şi de furnizorii de reţele publice mobile de telefonie pânã la data de 15 ianuarie 2011.
(2) Tarifele care pot fi percepute pentru transmiterea mesajelor scurte cu textul prevãzut la art. 35 alin. (1) de cãtre furnizorii de reţele publice mobile de telefonie nu pot depãşi 0,30 eurocenţi/mesaj, fãrã a include TVA.
(3) Condiţiile prevãzute la alin. (1) se comunicã de cãtre administratorul SNUAU cãtre ANCOM în termen de 10 zile de la data stabilirii acestora.
Art. 37. - (1) Administratorul SNUAU transmite semestrial ANCOM statisticile zilnice privind numãrul de apeluri reale, abuzive, false şi involuntare, astfel:
a) pânã la data de 31 iulie, pentru perioada de raportare cuprinsã între 1 ianuarie şi 30 iunie;
b) pânã la data de 31 ianuarie, pentru perioada de raportare cuprinsã între 1 iulie şi 31 decembrie.
(2) Statisticile prevãzute la alin. (1) vor cuprinde urmãtoarele informaţii, grupate în câmpuri:
a) judeţul;
b) luna în care au fost efectuate apelurile;
c) ziua în care au fost efectuate apelurile;
d) reţeaua din care a fost originat apelul;
e) numãrul de telefon de la care au fost primite apeluri abuzive, false şi involuntare;
f) numãrul de apeluri abuzive, false şi involuntare primite;
g) mãsura aplicatã în cazul apelurilor abuzive şi involuntare primite;
h) numãrul total al apelurilor în perioada de raportare;
i) numãrul total al apelurilor reale în perioada de raportare.
(3) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), prima raportare în formatul prevãzut la alin. (2) se realizeazã pânã la data de 31 iulie 2011, pentru perioada cuprinsã între data de 1 mai 2011 şi 30 iunie 2011."
ART. II
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
Marius Cãtãlin Marinescu
Bucureşti, 23 noiembrie 2010.
Nr. 861.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: