Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 414, art. 419 lit. g) şi art. 439 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România decide: ART. 1 Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Fondului de Solidaritate a Medicilor, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta decizie. ART. 2 Se aprobă formularul-tip de cerere de ajutor din fondul de solidaritate, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta decizie. ART. 3 Se aprobă Criteriile de acordare a ajutorului financiar, prevăzute în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta decizie. ART. 4 (1) Cererile se vor depune cu prioritate în format electronic la adresele de e-mail: office@cmr.ro, fondsolidaritate@cmr.ro, însoţite de documentele solicitate scanate, sau pot fi depuse personal. (2) Formularea cererii de ajutor în alt format decât cel prevăzut prin prezenta decizie va atrage respingerea cererii. ART. 5 Decizia se publică pe site-ul www.cmr.ro, la secţiunea Fondul de solidaritate, se comunică tuturor colegiilor teritoriale şi va fi adusă la cunoştinţa membrilor prin grija acestora. ART. 6 La data publicării prezentei decizii, Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 6/2013 pentru aprobarea procedurilor şi condiţiilor privind acordarea unor ajutoare medicilor cu venituri mici ori cu probleme sociale deosebite, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 621 din 7 octombrie 2013, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogă. ART. 7 Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Colegiului Medicilor din România, Daniel Coriu Bucureşti, 25 iunie 2021. Nr. 8. ANEXA 1 REGULAMENT ANEXA 2 Formularul-tip de cerere de ajutor din fondul de solidaritate FORMULARUL CERERII DE AJUTOR 1. Informaţii privind solicitantul 1.1. Solicitant Numele şi prenumele: ................................................................. Adresa poştală: ....................................................................... Adresa de poştă electronică: ...................................................... Număr de telefon: ................................................................... 1.2. Suma solicitată ................................................................................ 1.3. Contul în care se solicită virarea sumei Contul instituţiei sanitare: ............................................................ sau alt cont decât cel al unei instituţii sanitare (detalii titular cont): .............................. 2. Motivul solicitării ajutorului 2.1. Persoana pentru care se solicită ajutorul ........................................................................................ 2.2. Descrierea situaţiei de fapt ............................................................................................ ......................................................................................... 2.3. Menţiuni privind suportarea de la sistemul public de asigurări de sănătate pentru care a optat solicitantul (C.N.A.S., O.P.S.N.A.J. etc.) a costurilor tratamentului sau a intervenţiilor medicale ori a altor costuri solicitate ............................................................................................. ............................................................................................ 2.4. Documente depuse în sprijinul cererii ...................................................... Se vor depune cel puţin următoarele documente: 1. copie de pe adeverinţa de venit din anul anterior, eliberată de unitatea angajatoare a solicitantului sau de ANAF; 2. copie de pe documente medicale din care să reiasă necesitatea şi urgenţa ajutorului; 3. declaraţia solicitantului că se obligă să folosească suma aprobată numai în scopul pentru care a fost solicitată, iar în caz contrar se obligă a o restitui; 4. dovada adresării la sistemul public de asigurări de sănătate pentru care a optat solicitantul şi răspunsul primit; 5. dovada privind cheltuielile efectuate sau care urmează a fi efectuate; 6. alte documente relevante, la aprecierea solicitantului.
┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │
├──────────────────────────────────────────────────────┤
│......................................................│
├──────────────────────────────────────────────────────┤
│Semnătura │
├──────────────────────────────────────────────────────┤
│......................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 3 CRITERII de acordare a ajutorului financiar Pot fi acordate ajutoare pentru situaţii precum: - cheltuielile medicale sunt acoperite integral de casa de asigurări de sănătate (CAS) şi se solicită acoperirea unor cheltuieli adiacente datorate incapacităţii de muncă sau de altă natură; – cheltuielile medicale sunt acoperite parţial de CAS şi se solicită acoperirea diferenţei şi a unor cheltuieli adiacente datorate incapacităţii de muncă sau de altă natură; – cheltuielile medicale nu sunt acoperite de CAS şi se solicită acoperirea lor şi a unor cheltuieli adiacente datorate incapacităţii de muncă sau de altă natură; – petentul a optat pentru un serviciu medical privat, argumentând această opţiune, şi se solicită acoperirea diferenţei şi a unor cheltuieli adiacente incapacităţii de muncă sau de altă natură; – un membru al familiei necesită îngrijire îndelungată sau permanentă care determină imposibilitatea petentului de a munci; – alte situaţii excepţionale, apreciate ca atare de Comisia economico-socială şi de asigurări de sănătate a Colegiului Medicilor din România (Comisia). Este interzisă utilizarea oricărei sume din Fondul de Solidaritate a Medicilor pentru alte cheltuieli decât cele pentru acordarea ajutoarelor medicale sau care reies din alte situaţii excepţionale legate de viaţa sau sănătatea persoanei, aprobate prin decizia Comisiei. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.