Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 77 din 9 iunie 2009 privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Protocolului privind desemnarea colectorului unic al remuneratiei compensatorii pentru copia privata pentru operele reproduse dupa inregistrari sonore sau audiovizuale cuvenite titularilor de drepturi de autor si titularilor de drepturi conexe, repartizarea remuneratiilor colectate catre organismele de gestiune colectiva beneficiare si modalitatea de evidentiere si justificare a cheltuielilor privind acoperirea reala a costurilor de colectare ale organismului de gestiune colectiva colector unic
EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 430 din 24 iunie 2009
Având în vedere dispoziţiile <>art. 131^2 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Referatul nr. RG II/7.216 din 9 iunie 2009 al Direcţiei registre, gestiune colectivã şi relaţii publice,
în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:
ARTICOL UNIC
Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Protocolul privind desemnarea colectorului unic al remuneraţiei compensatorii pentru copia privatã pentru operele reproduse dupã înregistrãri sonore sau audiovizuale cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe, repartizarea remuneraţiilor colectate cãtre organismele de gestiune colectivã beneficiare şi modalitatea de evidenţiere şi justificare a cheltuielilor privind acoperirea realã a costurilor de colectare ale organismului de gestiune colectivã colector unic, încheiat la Bucureşti la data de 27 mai 2009 între Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România-Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), Societatea pentru Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual (DACIN SARA), Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM), Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România (UPFR), Uniunea Producãtorilor de Film şi Audiovizual din România Asociaţia Românã de Gestiune a Operelor Audiovizuale (UPFAR-ARGOA) şi Asociaţia pentru Drepturile Producãtorilor de Fonograme din România (ADPFR), prevãzut în anexa care face parte integrantã din aceastã decizie.
Directorul general al Oficiului Român
pentru Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucureşti, 9 iunie 2009.
Nr. 77.
ANEXĂ
PROTOCOL
privind desemnarea colectorului unic al remuneraţiei
compensatorii pentru copia privatã pentru operele reproduse
dupã înregistrãri sonore sau audiovizuale cuvenite
titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe,
repartizarea remuneraţiilor colectate cãtre organismele de
gestiune colectivã beneficiare şi modalitatea de evidenţiere
şi justificare a cheltuielilor privind acoperirea realã a
costurilor de colectare ale organismului de gestiune colectivã
colector unic
Având în vedere:
- Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 61/2009 pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Protocolului privind Lista suporturilor şi aparatelor pentru care se datoreazã remuneraţia compensatorie pentru copia privatã pentru operele reproduse dupã înregistrãri sonore sau audiovizuale, precum şi cuantumul acestei remuneraţii;
- pct. 3 din metodologia stabilitã prin Protocolul încheiat de pãrţi la data de 10 aprilie 2009;
- prevederile <>art. 107 şi 133 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
subscrisele:
- Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, prin director general Ana Achim;
- Societatea pentru Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual (DACIN SARA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, intr. B, et. 3, cam. 50-52, sectorul 1, prin director general Mircea Mureşan;
- Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Jules Michelet nr. 15-17, sectorul 1, prin director general Ştefan Gheorghiu;
- Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, şos. Nicolae Titulescu nr. 88B, sectorul 1, prin preşedinte Dan Popi;
- Uniunea Producãtorilor de Film şi Audiovizual din România - Asociaţia Românã de Gestiune a Operelor Audiovizuale (UPFAR-ARGOA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, et. 3, cam. 44, sectorul 1, prin director executiv Ionel Udrescu;
- Asociaţia pentru Drepturile Producãtorilor de Fonograme din România (ADPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Maria Rosetti nr. 7-9, ap.18, sectorul 2, prin preşedinte Sorinel Chelariu,
convin prin prezentul protocol dupã cum urmeazã:
ART. 1
Remuneraţia compensatorie pentru copia privatã reprezentând drepturi patrimoniale de autor şi conexe, datoratã de importatorii şi fabricanţii de aparate şi suporturi potrivit dispoziţiilor <>art. 107 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum este prevãzutã şi de metodologia stabilitã prin Protocolul din 10 aprilie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316 din 13 mai 2009, prin Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 61/2009 pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Protocolului privind Lista suporturilor şi aparatelor pentru care se datoreazã remuneraţia compensatorie pentru copia privatã pentru operele reproduse dupã înregistrãri sonore sau audiovizuale, precum şi cuantumul acestei remuneraţii, va fi colectatã de cãtre Uniunea Producãtorilor de Fonograme din România (denumitã în cele ce urmeazã UPFR), desemnatã astfel colector unic al acestei remuneraţii.
ART. 2
(1) Remuneraţia colectatã de UPFR în calitate de colector unic de la importatorii şi fabricanţii de aparate şi suporturi, ce se cuvine şi se repartizeazã organismelor de gestiune colectivã beneficiare, este cea prevãzutã de Hotãrârea arbitralã din 13 aprilie 2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 408 din 11 mai 2006 prin Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 86/2006 pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotãrârii arbitrale din 13 aprilie 2006 privind stabilirea modalitãţii de repartizare între organismele de gestiune colectivã beneficiare a remuneraţiei compensatorii pentru copia privatã colectivã de cãtre organismele colectorilor unici, hotãrâre care va fi coroboratã cu dispoziţiile <>art. 107^2 din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Din sumele colectate va fi dedus în prealabil comisionul de colectare.
(2) În cazul în care pentru un domeniu de creaţie dintre cele prevãzute în hotãrârea arbitralã existã douã sau mai multe organisme de gestiune colectivã care gestioneazã aceeaşi categorie de drepturi, remuneraţiile vor fi repartizate de UPFR cãtre organismul de gestiune colectivã stabilit colector unic pentru acel domeniu de creaţie, cu excepţia cazului în care organismele de gestiune colectivã din acel domeniu de creaţie comunicã colectorului unic un protocol prin care stabilesc ca plata remuneraţiilor sã se facã direct organismelor beneficiare şi proporţia repartizãrii.
ART. 3
Sumele colectate de UPFR în calitate de unic colector al remuneraţiei pentru copia privatã se vor evidenţia într-un cont analitic distinct.
ART. 4
(1) Înainte de repartizarea sumelor colectate cãtre organismele de gestiune colectivã beneficiare, UPFR va deduce şi va reţine din acestea cheltuielile ce acoperã costurile reale efectuate pentru colectarea remuneraţiei compensatorii pentru copia privatã pentru operele reproduse dupã înregistrãri sonore sau audiovizuale.
(2) Potrivit prezentului protocol, se considerã cheltuieli reale privind colectarea:
a) cheltuielile salariale pentru 3 angajaţi (drepturile salariale la care se adaugã toate contribuţiile aferente diferitelor fonduri bugetare);
b) comisioanele bancare;
c) costurile funcţionãrii a douã posturi telefonice şi a unui fax (abonament şi convorbiri telefonice);
d) consumabile (toner, hârtie etc.);
e) cota-parte a cheltuielilor de regie aferente suprafeţei unei camere;
f) cheltuieli judiciare şi de executare silitã pentru recuperarea remuneraţiilor şi depunerea raportãrilor (taxe de timbru, timbru judiciar, onorarii experţi contabili, onorarii avocaţi, onorarii executori judecãtoreşti etc.);
g) cheltuieli poştale;
h) cheltuieli de mentenanţã şi actualizare programe informatice pentru realizarea în format unitar a raportãrilor de cãtre utilizatori;
i) cheltuieli de deplasare;
j) cheltuieli pentru mijloace tehnice necesare (calculatoare, inclusiv programele informatice aferente, imprimante, fax, copiatoare, scaner etc.);
k) alte cheltuieli necesare desfãşurãrii activitãţii de colectare a remuneraţiilor datorate de importatorii şi fabricanţii de suporturi şi aparate.
ART. 5
(1) Repartizarea remuneraţiilor colectate rezultate în urma deducerii costurilor reale de colectare se va efectua lunar de cãtre UPFR, în calitate de colector unic, cãtre organismele de gestiune colectivã beneficiare potrivit art. 2.
(2) Repartizarea remuneraţiilor se face trimestrial, pânã cel târziu la data de 15 a lunii urmãtoare trimestrului în care au fost colectate.
ART. 6
(1) Cheltuielile reale legate de activitatea de colectare şi repartizare vor fi suportate proporţional cu sumele încasate de toate categoriile de beneficiari şi nu vor putea depãşi 2% din remuneraţia colectatã în acel an.
(2) Întrucât la data semnãrii prezentului protocol nu se cunoaşte o dimensiune a sumelor ce vor fi colectate, în cazul în care va fi necesar, UPFR va convoca organismele beneficiare pentru a decide asupra comisionului real de colectare.
ART. 7
Organismele de gestiune colectivã beneficiare ale remuneraţiilor pot solicita organismului colector unic al remuneraţiilor informaţii cu privire la sumele colectate. Cererea se depune cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data la care se doreşte a fi comunicatã informaţia.
ART. 8
Organismele de gestiune colectivã convin întâlniri trimestriale, la convocarea colectorului unic sau a oricãrui organism beneficiar, în cadrul cãrora vor fi discutate: evoluţia încasãrilor, potenţialul de dezvoltare a numãrului de plãtitori, situaţia litigiilor, precum şi propuneri şi soluţii la eventuale probleme.
ART. 9
Organismele de gestiune colectivã se obligã sã pãstreze confidenţialitatea tuturor informaţiilor primite de la organismul de gestiune colectivã colector unic, organismul de gestiune colectivã ce ar divulga terţilor astfel de informaţii fiind direct rãspunzãtor pentru prejudiciile ce ar fi cauzate şi solicitate de plãtitorii de copie privatã.
ART. 10
Drepturile asupra bazelor de date constituite de colectorul unic sunt proprietatea acestuia şi protejate potrivit legii şi nu vor putea fi comunicate cãtre celelalte organisme de gestiune colectivã, utilizate de acestea sau comunicate terţilor decât în condiţiile legii.
ART. 11
Orice modificare a prezentului protocol este posibilã prin acte adiţionale încheiate între organismele de gestiune colectivã beneficiare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
*
Prezentul protocol s-a încheiat la Bucureşti astãzi, 27 mai 2009, în 7 (şapte) exemplare originale cu forţã probantã egalã, din care noi, fiecare parte semnatarã, am primit câte un exemplar, iar unul urmeazã a fi depus la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.
UCMR-ADA
Ana Achim,
director general
DACIN SARA
Mircea Mureşan,
director general
UPFAR-ARGOA
Ionel Udrescu,
director executiv
CREDIDAM
Ştefan Gheorghiu,
director general
UPFR
Dan Popi,
preşedinte
ADPFR
Sorinel Chelariu,
preşedinte
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: