Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 74 din 27 ianuarie 2022  privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia  din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 74 din 27 ianuarie 2022 privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 122 din 7 februarie 2022
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a), art. 6 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 61 alin. (1) şi alin. (2) lit. d) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare,
    ca urmare a hotărârii Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, adoptată în şedinţa din data de 19.01.2022, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. 64 din 5.01.2022 privind aprobarea, la cerere, a retragerii autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali, denumită în continuare compania de brokeraj, cu sediul social în municipiul Timişoara, bd. Take Ionescu nr. 17, ap. 2, judeţul Timiş, cod unic de înregistrare 12007436, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J35/737 din 29.07.1999, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-013 din 10.04.2003, reprezentată de domnul Toma Adrian Livius, în calitate de administrator/conducător executiv,
    a constatat următoarele:
    Prin Adresa înregistrată la Autoritatea de Supraveghere Financiară cu nr. RG 19.548 din 28.06.2021, compania de brokeraj a transmis Hotărârea AGA nr. 56 din 22.06.2021 prin care cei doi asociaţi au decis „încetarea activităţii de broker de asigurare a S.C. TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., începând cu data de 1.07.2021“.
    Structura de specialitate, în vederea aprobării cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare, a solicitat companiei de brokeraj, prin Adresa SA-DG nr. 5.372 din 6.07.2021, transmiterea documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 37 alin. (3) lit. b) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare, respectiv:
    - dovada privind notificarea clienţilor cu privire la încetarea activităţii, însoţită de recomandarea de a se adresa ori direct asigurătorilor pentru contractele de asigurare în derulare, ori de a propune transferul acestora către alt intermediar principal sau alţi intermediari principali;
    – situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia companiei de brokeraj;
    – situaţia litigiilor;
    – situaţia radierii personalului propriu, asistenţilor şi asistenţilor auxiliari din registrele proprii şi din registrul administrat de Autoritatea de Supraveghere Financiară;
    – achitarea integrală a taxelor datorate Autorităţii de Supraveghere Financiară.

    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale, în vederea aprobării cererii de retragere a autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare, respectiv:
    - compania de brokeraj, prin reprezentantul legal, a procedat la notificarea tuturor clienţilor (persoane fizice şi juridice) prin adrese transmise, în format letric (predate personal clienţilor) şi electronic (prin e-mail), în perioada aprilie-iulie 2021, prin care aceştia au fost înştiinţaţi cu privire la intenţia acesteia de încetare a activităţii ca broker de asigurare. Totodată, aceştia au fost informaţi şi cu privire la faptul că, pentru administrarea contractelor de asigurare aflate în derulare, trebuie să se adreseze direct societăţii de asigurare emitente (atât pentru plata ratelor ulterioare la contractele de asigurare în derulare, cât şi pentru reînnoirea acestora). Prin aceeaşi adresă s-a precizat şi faptul că portofoliul de contracte de asigurare se transferă către compania de brokeraj Inter Broker de Asigurare - S.R.L.;
    – asigurătorii cu care compania de brokeraj a avut încheiate contracte de intermediere/broker/mandat au fost notificaţi, prin adrese transmise în format electronic, prin e-mail, în luna iulie 2021, cu privire la decizia acesteia de încetare a activităţii ca broker de asigurare, fiind solicitate informaţii cu privire la situaţia decontărilor, a documentelor cu regim special, a litigiilor;
    – potrivit Notei date de domnul Adrian Livius Toma în calitate de administrator/director executiv al companiei de brokeraj, înregistrată la companie cu nr. 79 din 21.12.2021 şi la Autoritatea de Supraveghere Financiară cu nr. SA-DG 10.319 din 22.12.2021, compania de brokeraj nu are înregistrat niciun litigiu pe rolul instanţelor de judecată din România cu societăţi de asigurare, intermediari în asigurări, clienţi sau foşti clienţi, angajaţi sau foşti angajaţi sau alţi terţi având ca obiect aspecte legate de activitatea de distribuţie de asigurări;
    – potrivit evidenţelor din Registrul intermediarilor secundari (RIS), compania de brokeraj nu are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi/sau persoane fizice) şi nici angajaţi proprii;
    – conform evidenţelor Autorităţii de Supraveghere Financiară, precum şi din balanţele de verificare analitice transmise la autoritate de către compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare, pentru perioada 1.07.2016-30.11.2021 (data ultimei balanţe de verificare întocmite de compania de brokeraj). Compania de brokeraj nu figurează cu debite către Autoritatea de Supraveghere Financiară în contul taxei de funcţionare.

    În urma verificării documentelor transmise de compania de brokeraj, precum şi din evidenţele Autorităţii de Supraveghere Financiară s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale prevăzute de art. 37 alin. (3) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 19/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările ulterioare, în vigoare la data cererii, respectiv data de 28.06.2021.
    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă, la cerere, retragerea autorizaţiei de funcţionare a companiei de brokeraj TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., precum şi radierea acesteia din secţiunea I şi trecerea în secţiunea II din Registrul intermediarilor principali, cu sediul social în municipiul Timişoara, bd. Take Ionescu nr. 17, ap. 2, judeţul Timiş, cod unic de înregistrare 12007436, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J35/737/29.07.1999, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-013 din 10.04.2003, reprezentată de domnul Toma Adrian Livius, în calitate de administrator/conducător executiv.

    ART. 2
    În termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare, compania de brokeraj TOMASIG - BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. are obligaţia de a elimina din denumire sintagma prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. a) şi din obiectul de activitate activitatea de distribuţie, potrivit art. 30 alin. (3) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări.

    ART. 3
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 27 ianuarie 2022.
    Nr. 74.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016