Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere art. 37 alin. (2) şi <>art. 76 alin. (1) lit. p) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Hotãrârea nr. 35 din data de 20 august 2003 a Consiliului de administraţie al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru aprobarea Standardelor pentru acreditarea cabinetelor medicale,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 77 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtoarea decizie:
ART. 1
Se aproba Standardele pentru acreditarea cabinetelor medicale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate, Subcomisia nationala de acreditare a cabinetelor medicale, comisiile judeţene de acreditare a cabinetelor medicale, respectiv a municipiului Bucureşti, Comisia sistemului apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autoritãţii judecãtoreşti, Comisia sistemului Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi furnizorii de servicii medicale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
ART. 3
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Eugeniu Turlea
Bucureşti, 26 august 2003.
Nr. 721.
ANEXA
STANDARDE
pentru acreditarea cabinetelor medicale
I. Standarde referitoare la organizare
1. Cabinetul medical are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de direcţia de sãnãtate publica, conform prevederilor legale în vigoare.
2. Cabinetul medical este organizat în specialitatile sau/şi competentele medicului titular ori asociaţilor în cazul formelor asociative, conform reglementãrilor legale în vigoare.
3. Cabinetul medical are autorizaţie sanitarã de funcţionare în vigoare, conform legii.
4. Cabinetul medical are un regulament de organizare şi funcţionare, de care întregul personal a luat cunostinta în scris.
II. Standarde referitoare la resursele fizice
5. Cabinetul medical are un sediu aflat într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
6. Materialele sanitare utilizate în cadrul activitãţii medicale sunt înregistrate şi depozitate în mod adecvat.
7. La sediul cabinetului medical exista cel puţin un aparat telefonic funcţional, care are alocat un numãr de apel.
III. Standarde referitoare la resursele umane
8. Medicii, asistentii medicali, tehnicienii dentari şi tehnicienii opticieni care lucreazã în cabinetul medical au autorizaţie de libera practica valabilã, conform prevederilor legale.
9. Medicii angajaţi, asistentii medicali, tehnicienii dentari şi tehnicienii opticieni care lucreazã în cabinetul medical au contracte de munca legale.
10. Medicii care lucreazã în cabinetul medical sunt membri ai Colegiului Medicilor din România.
11. Asistentii medicali, tehnicienii dentari şi tehnicienii opticieni care lucreazã în cabinetul medical sunt membri ai Ordinului Asistentilor Medicali din România.
12. Toate persoanele care lucreazã în cabinetul medical au fise de post în care sunt definite atribuţiile acestora, semnate de persoana în cauza şi aprobate de reprezentantul legal al cabinetului medical.
13. Exista un document intern prin care patronul cabinetului medical se angajeazã sa respecte independenta profesionalã a medicilor şi dreptul de decizie al acestora.
14. Medicii au asigurare de rãspundere civilã (malpraxis) în vigoare.
15. Asistentii medicali, tehnicienii dentari şi tehnicienii opticieni care lucreazã în cabinetul medical au asigurare de rãspundere civilã (malpraxis) în vigoare.
16. Medicii şi asistentele medicale care lucreazã în cabinetul medical au un program de lucru organizat conform reglementãrilor legale în vigoare, la care se face referire expresã pe programul afişat.
17. Pe intreaga perioada de lucru în cabinetul medical lucreazã un medic titular sau un medic angajat legal, precum şi alte persoane angajate legal.
18. Personalul poarta în permanenta un ecuson pe care sunt scrise numele şi calificarea respectivei persoane.
IV. Standarde functionale generale
19. În incinta cabinetului medical nu se afla vectori animali ai bolilor infectioase şi plante cu potenţial alergic.
20. Cabinetul medical are un program de lucru stabilit conform reglementãrilor legale în vigoare, afişat, vizibil din exterior şi care este respectat.
21. Atât la intrarea, cat şi în interiorul cabinetului medical nu exista pericol de accidentare sau de vãtãmare corporalã atât pentru pacienti, cat şi pentru personal.
22. Cabinetul medical respecta prevederile legale (contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia) în vigoare, referitoare la acordarea serviciilor medicale şi de îngrijire.
23. Cabinetul medical acorda servicii în mod nediscriminatoriu.
24. Cabinetul medical foloseşte pentru manevre care implica soluţii de continuitate materiale sanitare sterile de unica folosinta, iar în cazul instrumentelor refolosibile, le sterilizeaza în mod adecvat.
V. Standarde referitoare la managementul informatiei
25. Cabinetul medical are evidenta consultatiilor, tratamentelor şi a serviciilor medicale oferite, în cabinet sau la domiciliu, astfel încât sa fie identificabili pacientul şi persoana care a oferit serviciul, precum şi momentul când s-a furnizat serviciul.
26. Cabinetul medical are un document intern aprobat de reprezentantul legal, în care se menţioneazã ca întregul personal este obligat sa pãstreze confidenţialitatea fata de terţi (conform reglementãrilor în vigoare) privind datele de identificare şi serviciile furnizate fiecãrui pacient.
27. Cabinetul medical a luat mãsuri pentru protecţia informatiei şi a suportului acesteia impotriva pierderii, degradãrii şi folosirii acesteia de cãtre persoane neautorizate.
VI. Standarde referitoare la asiguraţi
28. Asiguraţii au acces neingradit la un registru de reclamaţii şi sesizãri, cu paginile numerotate.
29. Cabinetul medical are afişat la loc vizibil un document care conţine drepturile ce decurg din calitatea de asigurat, în privinta acordãrii serviciilor medicale şi de îngrijire.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: