Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 699 din 20 decembrie 2005  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 699 din 20 decembrie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 31 ianuarie 2006

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Ion Tiucã - procuror
Cristina Cãtãlina Turcu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã BV - S.R.L. Giurgiu în Dosarul nr. 2.867/2005 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal rãspunde Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, prin consilier juridic, lipsind cealaltã parte, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii solicitã respingerea excepţiei de neconstituţionalitate, invocând în acest sens <>Decizia Curţii Constituţionale nr. 517 din 11 octombrie 2005 .
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, invocând în acest sens jurisprudenţa Curţii Constituţionale.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 20 octombrie 2005, pronunţatã în Dosarul nr. 2.867/2005, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã BV - S.R.L. într-un litigiu având ca obiect soluţionarea plângerii formulate de autorul excepţiei împotriva unei decizii a Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii prin care s-a stabilit în sarcina autorului excepţiei un anumit cuantum al tarifului de monitorizare.
În motivarea excepţiei autorul acesteia susţine cã prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 56, întrucât aplicarea tarifului de monitorizare, de cãtre Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, ca procent aplicat asupra cifrei de afaceri obţinute şi din alte activitãţi împovãreazã nejustificat furnizorul de reţele şi servicii de telecomunicaţii electronice care presteazã şi alte tipuri de activitãţi, nesupuse reglementãrii şi autorizãrii Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii. Totodatã, se considerã cã Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii percepe o taxã care nu reflectã nici o contraprestaţie.
Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este întemeiatã, întrucât textul legal criticat nu asigurã aşezarea justã a sarcinilor fiscale, ceea ce încalcã dispoziţiile art. 56 din Constituţie.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstitu-ţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, susţinerile pãrţii prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, care au urmãtorul cuprins: "(3) Tariful de monitorizare datorat de fiecare furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice se stabileşte prin decizie a preşedintelui ANRC, ca produs între:
a) procentul determinat potrivit prevederilor alin. (2); şi
b) cifra de afaceri a furnizorului respectiv, corespunzãtoare anului anterior."
Textul constituţional invocat în susţinerea excepţiei este cel al art. 56 privind contribuţiile financiare.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicatã, Curtea reţine cã dispoziţiile legale criticate au mai format obiect al controlului de constituţionalitate în raport cu <>art. 56 din Constituţie. Astfel, Curtea, prin Decizia nr. 517 din 11 octombrie 2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.041 din 23 noiembrie 2005, a constatat constituţionalitatea întregului art. 47 al ordonanţei de urgenţã în cauzã.
Cu acel prilej, Curtea, în esenţã, a reţinut cã tariful de monitorizare exprimã plata oficialã stabilitã pentru serviciile prestate sau lucrãrile executate, în funcţie de importanţa, volumul şi valoarea acestora, şi nu reprezintã o sarcinã fiscalã, în sensul de impozite sau de taxe ce constituie venituri la bugetul de stat, ci este o platã legalã pentru activitatea de supraveghere şi control al pieţei comunicaţiilor electronice, desfãşuratã de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii.
Neexistând elemente noi de naturã sã determine schimbarea jurisprudenţei Curţii, considerentele şi soluţia deciziei menţionate îşi pãstreazã valabilitatea şi în prezenta cauzã.
De altfel, Curtea constatã cã <>Legea nr. 239/2005 privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 din 26 iulie 2005, introduce, în cadrul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , un nou capitol - capitolul VIII^1 "Tariful de monitorizare" -, care intrã în vigoare la data de 31 decembrie 2005. În cadrul acestui capitol, la art. 48^4 alin. (2), se prevede cã furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau furnizorii de servicii poştale pot solicita, în vederea determinãrii tarifului de monitorizare aplicabil, luarea în consideraţie a veniturilor rezultate din furnizarea de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori din furnizarea de servicii poştale, în locul cifrei de afaceri prevãzute în situaţiile financiare anuale întocmite pentru anul anterior celui pentru care se datoreazã tariful de monitorizare estimativ, ceea ce este o modificare în sensul dorit de autorul excepţiei.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 47 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã BV - S.R.L. Giurgiu în Dosarul nr. 2.867/2005 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 20 decembrie 2005.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Cristina Cãtãlina Turcu

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016