Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 670 din 4 decembrie 2023 privind modificarea şi completarea Normelor naţionale în domeniul educaţiei, asistenţei psihologice şi asistenţei sociale a persoanelor internate în centre educative şi centre de detenţie, aprobate prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 500.460/2017
EMITENT: Administraţia Naţională a Penitenciarelor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1143 din 18 decembrie 2023
Ţinând cont de prevederile art. 4 alin. (2) din Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor şi programelor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială din locurile de deţinere aflate în subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.322/C/2017, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2016 pentru organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu completările ulterioare,
directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor emite prezenta decizie.
ART. I
Normele naţionale în domeniul educaţiei, asistenţei psihologice şi asistenţei sociale a persoanelor internate în centre educative şi centre de detenţie, aprobate prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 500.460/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 16 ianuarie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) asumarea atribuţiilor manageriale - previziune, organizare, coordonare, motivare, control, evaluare şi promovarea unei atitudini proactive în raport cu dezvoltarea funcţiei de reintegrare socială a pedepsei şi măsurii educative privative de libertate;
......................................................
d) cunoaşterea drepturilor şi asumarea obligaţiilor ce decurg din statutul poliţiştilor de penitenciare."
2. La articolul 2 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) stabilirea necesarului de personal în vederea încadrării în conformitate cu standardele de personal pe domenii de activitate şi categorii de unităţi penitenciare, stabilite prin decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, rezultate în urma analizei nevoilor de personal de specialitate şi a necesarului de personal în vederea încadrării."
3. La articolul 3 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) organizarea şi desfăşurarea pregătirii profesionale a poliţiştilor de penitenciare, în conformitate cu cerinţele postului şi domeniul de specializare a personalului;"
4. La articolul 3 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) existenţa unui stagiu destinat pregătirii iniţiale a poliţiştilor de penitenciare debutanţi, specific activităţilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială;
b) organizarea anuală a unei întâlniri profesionale în vederea pregătirii continue a specialiştilor din domeniul reintegrare socială, care să fie prevăzută, după caz, cu posibilitatea creditării de către organismul profesional corespunzător: Colegiul Psihologilor din România sau Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali."
5. La articolul 5 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"g) informarea şi consilierea profesională, medierea muncii şi formarea profesională a persoanelor internate, în concordanţă cu evoluţia pieţei forţei de muncă;"
6. La articolul 5 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) numărul dosarelor de educaţie şi asistenţă psihosocială constituite pentru persoanele private de libertate nou-depuse, până la finalizarea perioadei de carantină şi observare."
7. La articolul 5 alineatul (5), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) participarea fiecărei persoane internate la programe şi activităţi recuperative coordonate de specialişti ai sectorului reintegrare socială, minimum 4 ore/zi;"
8. La articolul 5 alineatul (7), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"d) numărul de clase, niveluri de studii şi forme de învăţământ organizate la nivelul unităţii de deţinere."
9. La articolul 5, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(11) Indicatorul relevant pentru realizarea cerinţei prevăzute la alin. (1) lit. j) este reprezentat de numărul persoanelor internate incluse în activităţi de consiliere educaţională, psihologică şi/sau socială recomandate, în funcţie de nevoia identificată."
10. La articolul 5 alineatul (13), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) numărul persoanelor private de libertate pentru care au fost întreprinse demersuri de mediere, pentru facilitarea comunicării cu mediul de suport, instituţii publice şi/sau organizaţii neguvernamentale, cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale;
b) numărul de informări transmise instituţiilor şi administraţiilor publice locale, pentru asigurarea accesului persoanelor private de libertate la măsuri integrate de asistenţă socială."
11. La articolul 6 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) amenajarea unei biblioteci cu asigurarea fondului de carte, în fiecare centru."
12. La articolul 7 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"e) amenajarea şi dotarea cel puţin a unui cabinet de asistenţă socială în fiecare centru;"
13. La articolul 7 alineatul (6), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) existenţa cel puţin a unui cabinet de asistenţă socială dotat corespunzător;"
14. La articolul 8 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) desfăşurarea activităţii fiecărui serviciu sau birou pe baza Planului anual de management al serviciului sau biroului;"
15. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Indicatorul relevant pentru realizarea cerinţei prevăzute la alin. (1) lit. a) este reprezentat de existenţa Planului anual de management al sectorului reintegrare socială, a Planului anual de management al serviciului sau biroului educaţie, precum şi a Planului anual de management al serviciului sau biroului asistenţă psihosocială şi adecvarea acestora la cerinţele metodologice şi specificul centrului."
16. La articolul 8 alineatul (6), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) organizarea, lunară, de către şeful serviciului sau biroului a unei întâlniri de lucru cu personalul din subordine;"
17. La articolul 9 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) numărul activităţilor realizate, în raport cu activităţile prevăzute în Planul anual de management al fiecărui serviciu sau birou."
18. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 10
(1) Controlul intern al activităţilor şi programelor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială se referă la respectarea următoarelor cerinţe:
a) existenţa Registrului de riscuri;
b) existenţa Planului de implementare a măsurilor de control pentru gestionarea riscurilor;
c) existenţa Planului anual de control intern;
d) existenţa Registrului de control intern.
(2) Indicatorii de performanţă pentru realizarea cerinţei de la alin. (1) lit. a) sunt reprezentaţi de:
a) identificarea/reevaluarea riscurilor semnificative, în strânsă legătură cu activităţile din cadrul obiectivelor specifice din Planul anual de management, a căror realizare ar putea fi afectată de materializarea acestora;
b) identificarea cauzelor care ar putea favoriza apariţia riscurilor;
c) evaluarea riscurilor, prin estimarea probabilităţii de materializare, a impactului asupra activităţilor din cadrul obiectivelor în cazul în care acestea se materializează, ierarhizarea şi prioritizarea riscurilor în funcţie de toleranţa la risc;
d) stabilirea strategiei de gestionare a riscurilor semnificative (răspunsului la risc).
(3) Indicatorul de performanţă pentru realizarea cerinţei de la alin. (1) lit. b) este identificarea/reevaluarea celor mai adecvate modalităţi de tratare a riscurilor semnificative reţinute în Registrul de riscuri, prin măsuri de control, cu termene, responsabili de implementare şi indicatori.
(4) Indicatorul de performanţă pentru realizarea cerinţei de la alin. (1) lit. c) este reprezentat de planificarea anuală, cu termene periodice şi responsabili de implementare, a măsurilor de control stabilite în Planul de implementare a măsurilor de control pentru gestionarea riscurilor, pentru a diminua/împiedica materializarea riscurilor semnificative.
(5) Indicatorul de performanţă pentru realizarea cerinţei de la alin. (1) lit. d) este numărul activităţilor de control efectuate, în concordanţă cu măsurile de control planificate în Planul anual de control intern."
19. La articolul 11 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) realizarea unor campanii de prevenire a criminalităţii şi proiecte de sensibilizare a comunităţii cu privire la problematica reinserţiei sociale a persoanelor internate."
20. La articolul 11 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) asigurarea condiţiilor pentru organizarea activităţilor în comunitate, cu frecvenţă lunară, destinate persoanelor internate;"
21. La articolul 11 alineatul (4), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) numărul activităţilor derulate anual ca parte a campaniei de prevenire a criminalităţii şi al proiectelor de sensibilizare a comunităţii cu privire la problematica reinserţiei sociale a persoanelor internate;"
22. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 12
Prezentele norme se aplică în centrele educative şi centrele de detenţie, în funcţie de specificul locului de deţinere."
23. În anexă, la articolul 4, literele b), c), d), h) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) asigură previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea demersurilor educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială de la nivelul centrului şi punerea în aplicare a directivelor de acţiune în domeniul reintegrării sociale, stabilite de Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
c) asigură instruirea şi respectarea de către personalul din subordine a prevederilor actelor normative, a deciziilor şi a instrucţiunilor Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi a procedurilor elaborate la nivelul centrului;
d) asigură, după caz, planificarea, monitorizarea şi controlarea activităţilor destinate persoanelor cazate în sectorul de autogospodărire al centrului de detenţie;
.....................................................
h) participă la lucrările consiliului educativ, comisiilor, echipelor multidisciplinare şi ale grupurilor de lucru pentru care a fost desemnat la nivelul sectorului reintegrare socială al centrului sau al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
.....................................................
j) contribuie la întocmirea programului de desfăşurare a perioadei de stagiu a poliţiştilor de penitenciare debutanţi aflaţi în subordine, prin stabilirea obiectivelor specifice, conform domeniului de competenţă."
24. În anexă, la articolul 4, litera i) se abrogă.
25. În anexă, la articolul 6, literele a), b), g), h), q), s), t), u), hh), ii) şi jj) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) asigură previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea demersurilor de reintegrare socială desfăşurate la nivelul centrului;
b) elaborează şi pune în aplicare Planul anual de management al sectorului reintegrare socială, în concordanţă cu direcţiile de acţiune ale Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor sau, după caz, cu Planul anual de management al serviciului sau biroului educaţie şi Planul anual de management al serviciului sau biroului asistenţă psihosocială;
......................................................
g) întocmeşte, verifică şi avizează, după caz, prezenţa lunară a personalului din subordine, precum şi pontajul lunar;
h) avizează sau, după caz, aprobă solicitările de concediu, învoire, recuperare ore suplimentare, formulate de personalul din subordine;
......................................................
q) verifică existenţa şi relevanţa informaţiilor consemnate în câmpurile corespunzătoare din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate;
.....................................................
s) monitorizează desfăşurarea cursurilor şcolare, adresate populaţiei carcerale;
t) monitorizează desfăşurarea activităţilor de informare şi consiliere profesională, medierea muncii şi formare profesională, adresate populaţiei internate în centru;
u) asigură monitorizarea şi controlul aplicării Sistemului de creditare a participării la activităţi şi programe educative, de asistenţă psihologică şi asistenţă socială, activităţi sociale, activităţi lucrative, precum şi la prevenirea situaţiilor de risc, în limita sa de competenţă;
......................................................
hh) constituie un fond documentar propriu, cuprinzând documente ce rezultă din aplicarea actului managerial, precum şi un punct documentar care cuprinde lucrări de specialitate şi legislative, accesibile personalului din subordine;
ii) întocmeşte necesarul de materiale, fixe, mobile şi consumabile, cu consultarea şefilor serviciilor sau birourilor, şi avizează rapoartele întocmite în scopul asigurării condiţiilor necesare bunei desfăşurări a activităţilor de educaţie, asistenţă psihologică şi socială;
jj) monitorizează punerea în aplicare a Planului anual de management al serviciului sau biroului educaţie, respectiv a Planului anual de management al serviciului sau biroului asistenţă psihosocială."
26. În anexă, la articolul 6, literele c) şi i) se abrogă.
27. În anexă, la articolul 7, litera d) se abrogă.
28. În anexă, la articolul 8, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) iniţiază protocoale de colaborare cu parteneri externi ce au ca scop organizarea şi derularea unor proiecte destinate reintegrării sociale a persoanelor internate;"
29. În anexă, la articolul 9 alineatul (1), literele c) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) o activitate de control lunar privind desfăşurarea demersurilor de reintegrare socială, conform Planului de control;
......................................................
g) 2 analize ale activităţii sectorului reintegrare socială, semestrial şi anual."
30. În anexă, articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 10
Scopul activităţii şefului serviciului sau biroului asistenţă psihosocială este reprezentat de previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea activităţilor şi programelor de asistenţă psihosocială derulate cu persoanele internate, prin implicarea personalului, în condiţiile unui climat echilibrat şi ale unei culturi organizaţionale orientate către comunitate.“"
31. În anexă, la articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
(1) Demersurile de asistenţă psihologică şi asistenţă socială respectă cadrul metodologic şi procedural şi au ca finalitate conservarea şi îmbunătăţirea statusului psihosomatic pe parcursul executării măsurii educative şi creşterea şanselor de reintegrare socială a persoanelor internate."
32. În anexă, la articolul 13, literele b) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) asigură previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea demersurilor de asistenţă psihologică şi de asistenţă socială de la nivelul centrului şi punerea în aplicare a directivelor de acţiune în domeniul asistenţei psihosociale, stabilite de Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
......................................................
e) asigură respectarea de către personalul din subordine a prevederilor actelor normative, a ordinelor şi a instrucţiunilor Ministerului Justiţiei, a deciziilor şi îndrumărilor conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi a procedurilor elaborate la nivelul centrului;"
33. În anexă, la articolul 13, literele h) şi i) se abrogă.
34. În anexă, la articolul 15, literele a), b), c), i), j) şi r) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) asigură previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea demersurilor de asistenţă psihologică şi de asistenţă socială desfăşurate la nivelul centrului;
b) întocmeşte, înaintează directorului adjunct reintegrare socială Planul de management al serviciului sau biroului asistenţă psihosocială şi îl pune în aplicare, după aprobare;
c) întocmeşte documentele specifice domeniului asistenţă psihosocială, ca parte a elaborării sistemului de control intern managerial al sectorului reintegrare socială;
....................................................
i) verifică şi întocmeşte prezenţa lunară a personalului din subordine;
j) avizează solicitările de concediu şi învoire, recuperare ore suplimentare, formulate de personalul din subordine;
.......................................................
r) verifică existenţa şi relevanţa informaţiilor consemnate în câmpurile corespunzătoare din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor internate;"
35. În anexă, la articolul 15, literele k) şi cc) se abrogă.
36. În anexă, la articolul 16, literele f) şi g) se abrogă.
37. În anexă, partea introductivă a articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
Asistenţa persoanelor private de libertate este asigurată de către şeful serviciului sau biroului asistenţă psihosocială prin derularea următoarelor demersuri:"
38. În anexă, la articolul 17, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) identifică oportunităţi şi înaintează propuneri privind organizarea activităţilor în comunitate cu persoanele internate eligibile, cu frecvenţă lunară;"
39. În anexă, la articolul 17, litera f) se abrogă.
40. În anexă, la articolul 18, literele e) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) o întâlnire sau şedinţă de lucru organizată, cu frecvenţă lunară, cu personalul din subordine;
......................................................
g) o întâlnire de lucru anuală cu partenerii sociali/instituţii specializate, pentru evaluarea colaborărilor, în colaborare cu directorul adjunct reintegrare socială şi cu şeful serviciului sau biroului educaţie; frecvenţa anuală a acestor întâlniri este prevăzută pentru întregul sector de activitate;"
41. În anexă, articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
Scopul activităţii şefului serviciului sau biroului educaţie este reprezentat de previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul, evaluarea activităţilor şi programelor educative derulate cu persoanele internate, motivarea personalului, în condiţiile unui climat organizaţional echilibrat şi ale unei culturi organizaţionale orientate către comunitate."
42. În anexă, la articolul 23, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) asigură respectarea de către personalul din subordine a prevederilor actelor normative, a ordinelor şi a instrucţiunilor Ministerului Justiţiei, a deciziilor şi adreselor conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi a procedurilor elaborate la nivelul unităţii;"
43. În anexă, la articolul 23, literele h) şi i) se abrogă.
44. În anexă, la articolul 25, literele a), b), i), j), s) şi u) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) asigură previziunea, organizarea, coordonarea, motivarea, controlul şi evaluarea demersurilor de educaţie desfăşurate la nivelul unităţii;
b) întocmeşte şi înaintează directorului adjunct sau şefului serviciului educaţie şi asistenţă psihosocială Planul de management al serviciului/biroului educaţie şi îl pune în aplicare, după aprobare;
......................................................
i) verifică şi întocmeşte prezenţa lunară a personalului din subordine;
j) avizează solicitările de concediu şi învoire, de recuperare a orelor suplimentare, formulate de personalul din subordine;
....................................................
s) verifică existenţa şi relevanţa informaţiilor consemnate în câmpurile corespunzătoare din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate;
.....................................................
u) monitorizează şi verifică desfăşurarea programelor, în baza manualelor de programe educative, de către personalul din subordine;"
45. În anexă, la articolul 25, literele k) şi ee) se abrogă.
46. În anexă, la articolul 26, literele e) şi f) se abrogă.
47. În anexă, la articolul 27, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"d) identifică oportunităţi şi înaintează propuneri privind organizarea activităţilor în comunitate cu persoanele internate eligibile, cu frecvenţă lunară;"
48. În anexă, la articolul 28, literele b), c) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) o activitate de audienţă, desfăşurată cu frecvenţă săptămânală, la solicitarea persoanelor internate;
c) o întâlnire, organizată cu frecvenţă lunară, cu personalul din subordine;
......................................................
g) o întâlnire de lucru cu partenerii sociali şi instituţii specializate pentru evaluarea colaborărilor, organizată anual, în colaborare cu directorul adjunct reintegrare socială şi cu şeful serviciului sau biroului asistenţă psihosocială; frecvenţa acestor întâlniri este prevăzută pentru întregul sector de activitate;"
49. În anexă, la articolul 31, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 31
(1) Exercitarea profesiei este condiţionată de obţinerea atestatului de liberă practică în specialitatea psihologie aplicată în domeniul securităţii naţionale sau psihologie clinică sau consiliere psihologică sau psihoterapie, emis de către Colegiul Psihologilor din România."
50. În anexă, la articolul 31 alineatul (3), literele d), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d) constituirea unui fond documentar în care să se păstreze, conform nomenclatorului arhivistic, documentaţia rezultată în urma exercitării activităţii proprii;
.....................................................
f) desfăşurarea activităţii pe baza unor proceduri, instrucţiuni şi/sau metodologii, care pot fi supuse, după caz, consultării Comisiei de metodologie din cadrul Colegiului Psihologilor din România;
g) respectarea măsurilor privind siguranţa personalului."
51. În anexă, la articolul 33, literele g) şi h) se abrogă.
52. În anexă, la articolul 34, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Psihologul îşi asumă răspunderea profesională pentru calitatea muncii prestate şi răspunde în faţa organelor abilitate ale Colegiului Psihologilor din România."
53. În anexă, la articolul 39 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"e) consemnează datele psihologice de interes general în câmpurile specifice din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, conform domeniului de competenţă;"
54. În anexă, la articolul 40 alineatul (1), literele f) şi r) se abrogă.
55. În anexă, la articolul 40 alineatul (1), literele j) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"j) propune şi, după caz, poate elabora noi programe de asistenţă psihologică, în situaţia în care nevoile identificate în rândul persoanelor internate, custodiate în centru, nu sunt acoperite de programele de specialitate disponibile;
....................................................
p) întreprinde demersuri pentru amenajarea şi intimizarea spaţiilor în care se vor derula programele şi activităţile de asistenţă psihologică;"
56. În anexă, la articolul 40, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Activităţile prevăzute la alin. (1) lit. c), c^1), d), e), g), k), l), m), n), o), q) şi s) se derulează pe întreg traseul executării măsurii educative a internării."
57. În anexă, la articolul 41, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) consemnează informaţiile şi concluziile rezultate în urma evaluării finale în Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, conform domeniului de competenţă;"
58. În anexă, la articolul 43, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 43
(1) Evaluarea se face pe baza instrumentului standard de evaluare şi, după caz, prin aplicarea unor baterii de teste specifice puse la dispoziţie de direcţia de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor."
59. În anexă, la articolul 44 alineatul (1), literele b), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) 3 ore de consiliere psihologică pe săptămână, în cazul psihologilor care au repartizate secţii în care sunt cazate persoane internate, sau 4 ore de consiliere psihologică pe săptămână, în cazul psihologilor care au repartizate secţii în care sunt cazate persoane arestate preventiv;
......................................................
d) 4 ore de evaluare iniţială pe săptămână, în cazul psihologilor care au repartizate secţii de carantină şi observare;
e) 4 ore de evaluare periodică sau finală pe săptămână;"
60. În anexă, la articolul 48, literele e) şi f) se abrogă.
61. În anexă, la articolul 49, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Asistentul social îşi asumă răspunderea profesională pentru calitatea activităţii prestate şi răspunde în faţa organelor abilitate ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali."
62. În anexă, la articolul 54 alineatul (1), literele c) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) consemnează, în câmpurile specifice din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, informaţiile rezultate în urma evaluării, potrivit domeniului de competenţă;
.....................................................
i) depune la fondul documentar individual, după caz, instrumentele de lucru aplicate pentru fiecare persoană internată şi alte documente ce conţin concluzii de specialitate."
63. În anexă, la articolul 55 alineatul (1), literele e) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) propune şi, după caz, poate elabora noi programe de asistenţă socială, în situaţia în care nevoile identificate în rândul persoanelor internate, custodiate în centru, nu sunt acoperite de programele de specialitate disponibile;
....................................................
m) întreprinde demersuri pentru amenajarea şi intimizarea spaţiilor în care se vor derula programele şi activităţile de asistenţă socială;"
64. În anexă, la articolul 55 alineatul (1), litera o) se abrogă.
65. În anexă, la articolul 55, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Activităţile prevăzute la alin. (1) lit. c), d), e), f), g), h), i), j), k), l), m), n), p) şi r) se derulează pe întreg traseul executării măsurii educative a internării."
66. În anexă, la articolul 56, literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) consemnează informaţiile şi concluziile rezultate în urma evaluării finale în Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, conform domeniului de competenţă;
....................................................
d) întreprinde, la solicitarea persoanelor internate ce urmează să se libereze şi prezintă risc de excluziune socială, cum ar fi persoane lipsite de mediul de suport, fără locuinţă, cu boli incurabile etc., demersuri de mediere către instituţii publice - primării, direcţii de asistenţă socială, spitale, centre de îngrijire paliativă - sau organizaţii neguvernamentale cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale."
67. În anexă, la articolul 59 alineatul (1), literele c), e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) 3 ore de consiliere pe probleme sociale pe săptămână, în cazul în care au repartizate secţii în care sunt cazate persoane internate, sau 4 ore de consiliere pe probleme sociale pe săptămână, în cazul în care au repartizate secţii în care sunt cazate persoane arestate preventiv;
....................................................
e) 4 ore de evaluare iniţială pe săptămână, în cazul în care au repartizate secţii de carantină şi observare;
f) 4 ore de evaluare periodică sau finală pe săptămână;"
68. În anexă, la articolul 63, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) cunoaşterea şi evaluarea nevoilor şi resurselor de educaţie ale cazurilor pe care le gestionează;"
69. În anexă, la articolul 63, literele f) şi h) se abrogă.
70. În anexă, la articolul 68 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"g) consemnează, în câmpurile specifice din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, informaţiile de interes general, conform domeniului de competenţă;"
71. În anexă, la articolul 69 alineatul (1), literele b), m), n) şi u) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) evaluează periodic nevoile şi resursele educative, precum şi progresul persoanelor internate, în vederea includerii acestora în programe, prin aplicarea instrumentului standard de evaluare;
....................................................
m) colaborează la desfăşurarea unor programe sau activităţi specifice coordonate de ceilalţi specialişti din sectorul reintegrare socială, precum şi de către alţi reprezentanţi ai instituţiilor publice, asociaţiilor şi organizaţiilor neguvernamentale;
n) elaborează proiecte de activitate, precum şi documentaţia necesară desfăşurării acestora şi le implementează;
.....................................................
u) întreprinde demersuri pentru amenajarea şi intimizarea spaţiilor în care se vor derula programele şi activităţile educative;"
72. În anexă, la articolul 70, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) realizează evaluarea finală;
....................................................
c) consemnează informaţiile şi concluziile rezultate în urma evaluării finale în Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate, conform domeniului de competenţă;"
73. În anexă, la articolul 88 alineatul (1), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"k) colaborează cu personalul din celelalte compartimente ale centrului, cu omologii din sectorul reintegrare socială din celelalte unităţi ale sistemului penitenciar, cu personalul direcţiei de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi cu reprezentanţi ai instituţiilor publice şi ai organizaţiilor neguvernamentale."
74. În anexă, la articolul 97 alineatul (1), după litera o) se introduce o nouă literă, litera p), cu următorul cuprins:
"p) întocmeşte necesarul de abonamente la ziare sau publicaţii şi îl transmite, după avizarea şefului structurii reintegrare socială, compartimentului specializat, în vederea achiziţionării."
75. În anexă, la articolul 104, după litera b) se introduc două noi litere, literele c) şi d), cu următorul cuprins:
"c) formarea, dezvoltarea şi exersarea aptitudinilor sportive în rândul persoanelor private de libertate;
d) evaluarea nivelului de performanţă a participanţilor la activităţi sportive."
76. În anexă, la articolul 105 alineatul (1), literele d) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d) desfăşoară programe educative de menţinere a tonusului fizic şi psihic, prin activităţi de educaţie fizică şi sport, elaborate la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
....................................................
g) consemnează participarea persoanelor private de libertate la activităţi şi programe sportive în câmpurile corespunzătoare din Aplicaţia informatică de evidenţă a persoanelor private de libertate;"
77. În tot cuprinsul normelor, sintagma „indicatori relevanţi“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „indicatori de performanţă“.
ART. II
Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor,
Dan Halchin
Bucureşti, 4 decembrie 2023.
Nr. 670.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: