Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 662 din 9 august 2010  privind sanctionarea domnului Bartok Janos - presedintele Consiliului de administratie al Societatii Comerciale AVIVA Asigurari de Viata - S.A. cu retragerea aprobarii acordate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 662 din 9 august 2010 privind sanctionarea domnului Bartok Janos - presedintele Consiliului de administratie al Societatii Comerciale AVIVA Asigurari de Viata - S.A. cu retragerea aprobarii acordate

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 588 din 19 august 2010

Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Amiral Constantin Bãlescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscalã 14045240/01.07.2001, reprezentatã legal prin preşedinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum şi al <>art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, consemnatã în procesul-verbal al şedinţei din data de 3 august 2010, în cadrul cãreia a fost analizatã Nota nr. X. 1.150 din 2 august 2010 privind controlul efectuat la Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A., cu sediul în str. Buzeşti nr. 76-80, et. 1-3, Bucureşti, sectorul 1, J40/9186/18.10.1999, CUI 12295479, RA-001/10.04.2003,
a constatat urmãtoarele:
1. Nu a fost elaborat un plan alternativ de continuitate a activitãţii, care sã permitã reluarea activitãţii în cazul apariţiei unor situaţii neprevãzute.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 21 alin. (1) din Normele privind principiile de organizare ale unui sistem de control intern şi management al riscului la asigurãtori, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 *), şi ale art. 6 lit. e) din Normele privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit intern la asigurãtori/reasigurãtori, aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
----------
*) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 a fost abrogat prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 pentru aprobarea Normelor privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit intern la asigurãtori/reasigurãtori, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 621 din 16 septembrie 2009.

Fapta constituie contravenţie în conformitate cu prevederile <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. A fost raportat la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor numãrul de persoane asigurate prin poliţele de asigurare de grup în loc de numãrul de contracte de asigurare încheiate.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 2 alin. (1) pct. III lit. a) din Normele privind forma şi conţinutul raportãrilor financiare şi tehnice pe care trebuie sã le întocmeascã societãţile de asigurare şi/sau de reasigurare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.140/2006 **), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 2 alin. (1) pct. III.1 lit. a) din Normele privind forma şi conţinutul raportãrilor financiare şi tehnice pe care trebuie sã le întocmeascã societãţile de asigurare şi/sau reasigurare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 2/2009 , cu modificãrile ulterioare.
-----------
**) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.140/2006 a fost abrogat prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 2/2009 pentru punerea în aplicare a Normelor privind forma şi conţinutul raportãrilor financiare şi tehnice pe care trebuie sã le întocmeascã societãţile de asigurare/reasigurare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009.

Fapta constituie contravenţie conform <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi m^3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Organigrama societãţii nu a fost aprobatã de cãtre Consiliul de administraţie al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 3 alin. (2) lit. d) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 35 alin. (2) lit. a) din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Funcţia de management al riscurilor este subordonatã conducerii operative a Departamentului financiar.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 36 din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 33 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
5. În subordinea directorului financiar al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. se aflã atât direcţii operaţionale, cât şi de control, subordonãri care faciliteazã concentrarea excesivã a puterilor.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 36 din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 35 alin. (2) lit. b) din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6. Societatea nu are un profil de risc aprobat de cãtre consiliul de administraţie, iar activitatea de investiţii nu este potrivitã profilului de risc elaborat de Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 27 lit. a) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 , art. 21 şi ale art. 37 lit. a) din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. În perioada supusã verificãrii, Comitetul de management al riscului al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu s-a întrunit şi nu existã raportãri specifice transmise consiliului de administraţie.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 29 şi art. 42 alin. (1) şi (2) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 28 alin. (1) şi (2), art. 29 şi 31 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
8. Pentru riscurile identificate, conducerea administrativã nu a luat mãsurile necesare pentru monitorizarea şi controlul riscurilor.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 27 lit. c) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 , ale art. 37 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Normele interne privind activitatea de audit intern nu au fost avizate de cãtre Comitetul de audit al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 45 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
10. Pânã la data de 31 decembrie 2009 Comitetul de audit al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu s-a întrunit niciodatã şi nu au fost fãcute analize şi raportãri specifice cãtre consiliul de administraţie.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 38 din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 , ale art. 26, 43 şi 51 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 , art. 14 şi 17 din Normele privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare, aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 22/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
11. Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu dispune de reglementãri interne privind constituirea şi menţinerea rezervelor tehnice, aprobate de conducerea societãţii.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
12. Nu a fost constituitã rezerva pentru riscuri neexpirate pentru produsele de asigurare încadrate în clasa A.I. - Asigurãri de viaţã, anuitãţi şi asigurãri de viaţã suplimentare.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 21 alin. (1) lit. e) şi alin. (3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, art. 1 alin. (1) lit. A pct. (xiii) din Normele privind rezervele tehnice pentru asigurãrile de viaţã, activele admise sã le acopere şi dispersia activelor admise sã acopere rezervele tehnice brute, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi h) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
13. Nu a fost constituitã rezerva matematicã pentru produsele de asigurare de viaţã legate de fonduri de investiţii la nivelul unitãţilor din cont.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 5 alin. (1) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
14. Nu au fost constituite rezerve suplimentare pentru produsele de asigurare de viaţã legate de fonduri de investiţii care garanteazã anumite beneficii.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 5 alin. (4) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
15. Modul de constituire a rezervei de daune neavizate nu este fundamentat. În metodologia de calcul al rezervei de daune nu se detaliazã modul de constituire a rezervei de daune în cazul activãrii clauzelor de scutire de la plata primelor şi nici modul de eliberare a acestei rezerve.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 1 alin. (1) lit. A pct. (xii) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
16. Nu a fost constituitã rezerva pentru prime nealocate pentru primele brute subscrise, aferente contractelor de asigurãri de viaţã care sunt legate de fonduri de investiţii şi care, la momentul evaluãrii, nu sunt alocate contului contractantului.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 5 alin. (5) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
17. Nu a fost constituitã corect rezerva de prime.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 21 alin. (1) lit. a) şi alin. (3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 1 alin. (1) lit. A pct. (ii) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi h) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
18. Nu a fost constituitã corect rezerva de daune.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 21 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 1 alin. (1) lit. A pct. (iii) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.131/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi h) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
19. Sistemul IT nu este adecvat şi nu existã planuri alternative testate care sã permitã reluarea activitãţii în cazul apariţiei unor situaţii neprevãzute.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 12 alin. (4) pct. 7 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, ale art. 19 şi 20 din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 6 lit. e) şi f) din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
20. Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu dispune de politici privind externalizarea activitãţilor.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 30 alin. (1) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 53 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
21. Nu au fost elaborate proceduri interne privind sistemul de control intern aplicabil societãţii şi nici proceduri de lucru care sã reflecte responsabilitãţile fiecãrui angajat faţã de activitatea desfãşuratã.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 2 alin. (2) şi art. 3 alin. (1) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.117/2006 şi ale art. 35 din normele aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 18/2009 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
22. Nu a fost fãcutã dovada pregãtirii specializate a persoanei responsabile cu prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 6 alin. (2) din Normele privind prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism prin intermediul pieţei asigurãrilor, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 24/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
23. Nu a fost realizatã încadrarea tuturor clienţilor în categorii de risc.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 5 alin. (3) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 24/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
24. O parte din poliţele încheiate pentru clienţii noi nu au ataşate documente de identificare a clienţilor.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 5, art. 14 alin. (2) şi art. 15 alin. (2) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 24/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
25. Nu a fãcut dovada verificãrii clienţilor în lista persoanelor suspecte, înainte de încheierea poliţelor, prevãzutã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2004 pentru aprobarea Listei persoanelor fizice şi persoanelor juridice suspecte de sãvârşirea sau de finanţarea actelor de terorism şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.272/2005 pentru aprobarea listei persoanelor fizice şi juridice suspecte de sãvârşirea sau finanţarea actelor de terorism.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 12 alin. (3) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 24/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
26. Nu a fost transmis la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor raportul din data de 2 octombrie 2008 (transmis la Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor) privind operaţiunile cu numerar, iar operaţiunea raportatã ca fiind tranzacţie cu numerar prezintã caracteristicile unei operaţiuni suspecte.
Astfel au fost încãlcate prevederile art. 25 alin. (2) şi ale art. 26 din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 24/2008 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
27. Pânã la data de 6 mai 2010 Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu avea elaboratã o procedurã de soluţionare a reclamaţiilor şi niciun registru de reclamaţii.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. f^2) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
28. Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu a elaborat politici contabile aprobate de conducerea societãţii.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale cap. II secţiunea 8 pct. 270 din Reglementãrile contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurãrilor, aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.129/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
29. Societatea Comercialã AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. nu a deschis registrele obligatorii, respectiv Registrul-jurnal, Cartea mare, Fişa de cont pentru operaţiuni diverse, prevãzute de <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi de <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 351/2008 .
Astfel au fost încãlcate prevederile cap. I pct. 1 alin. (3) din reglementãrile aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.129/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
30. Conturile contabile au fost utilizate în mod eronat, iar unele dintre acestea prezintã denumiri şi rulaje neconforme cu funcţionalitatea acestora.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale cap. III pct. 1 şi cap. VII din reglementãrile aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.129/2005 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
31. Prin operaţiunile contabile realizate au fost denaturate situaţiile financiare anuale ale societãţii, încheiate pentru anii 2008 şi 2009.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. a) şi d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale cap. II secţiunea 1 pct. 4 şi pct. 5 alin. (1) din reglementãrile aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.129/2005 .
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
32. Au fost identificate neconcordanţe între datele înscrise în evidenţa tehnicã şi datele înregistrate în evidenţa contabilã, precum şi cele raportate la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor referitoare la valoarea primelor brute subscrise, primelor brute încasate, primelor cedate în reasigurare, sumele asigurate şi la activele care acoperã rezervele.
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 2 alin. (1) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.140/2006 şi ale art. 2 alin. (1) din normele puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 2/2009 , cu modificãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a), d) şi m^3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
33. Nu au fost inventariate corespunzãtor toate elementele de activ şi pasiv.
Astfel au fost încãlcate prevederile cap. II secţiunea 7 "Reguli de reevaluare" pct. 7.1 subpct. 7.1.2, 7.1.3 şi pct. 7.4 din reglementãrile aprobate prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.129/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
34. Nu au fost prezentate toate documentele solicitate de echipa de control (facturi, contracte de depozit, contracte de împrumut, raportãri etc.).
Astfel au fost încãlcate prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. i) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Fapta constituie contravenţie în conformitate cu <>art. 39 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Faţã de motivele de fapt şi de drept arãtate, în scopul apãrãrii drepturilor asiguraţilor şi al promovãrii stabilitãţii activitãţii de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor a hotãrât, în şedinţa din data de 3 august 2010, sancţionarea domnului Bartok Janos - preşedintele Consiliului de administraţie al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A. cu retragerea aprobãrii acordate, conform <>art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

drept care decide:

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se sancţioneazã cu retragerea aprobãrii acordate domnul Bartok Janos - preşedintele Consiliului de administraţie al Societãţii Comerciale AVIVA Asigurãri de Viaţã - S.A., cetãţean maghiar, nãscut la data de 6 aprilie 1968 în Hatvan, Ungaria, cu domiciliul în Ungaria, Attila Utca 14, 3000 Hatvan, paşaport HUN nr. ZJ958234, eliberat la data de 29 decembrie 2005.
ART. 2
(1) Împotriva prezentei decizii persoana sancţionatã poate face plângere la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Plângerea adresatã Curţii de Apel Bucureşti nu suspendã, pe timpul soluţionãrii acesteia, executarea mãsurii sancţionatorii, în conformitate cu prevederile <>art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>art. 9 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor,
Angela Toncescu

Bucureşti, 9 august 2010.
Nr. 662.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016