Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 541 din 25 iunie 2012  privind organizarea procedurii de selectie pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecventelor radio    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 541 din 25 iunie 2012 privind organizarea procedurii de selectie pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecventelor radio

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 27 iunie 2012

    Având în vedere:
    - prevederile art. 23 alin. (1), art. 26 alin. (2) şi ale art. 31 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice;
    - Hotãrârea Guvernului nr. 605/2012 privind stabilirea cuantumului valorilor minime a taxelor de licenţã pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio în benzile de frecvenţe 790-862 MHz, 880-915 MHz/925-960 MHz, 1710-1785 MHz/ 1805-1880 MHz şi 2500-2690 MHz;
    - Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 1.816/2011 privind acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio în benzile de frecvenţe 880-915 MHz/925-960 MHz, respectiv 1710-1747,5 MHz/1805-1842,5 MHz,
    în temeiul art. 10 alin. (2) pct. 10 şi 12, art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobatã prin Legea nr. 113/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 28 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2011,

    preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

    ART. 1
    (1) Prezenta decizie are ca obiect adoptarea regulilor privind desfãşurarea procedurii de selecţie pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio în cadrul urmãtoarelor benzi de frecvenţe:
    a) 790-862 MHz (800 MHz);
    b) 880-915 MHz/925-960 MHz (900 MHz);
    c) 1710-1785 MHz/1805-1880 MHz (1800 MHz);
    d) 2500-2690 MHz (2600 MHz).
    (2) Acordarea drepturilor de utilizare în benzile prevãzute la alin. (1) se face prin intermediul unei proceduri de selecţie competitivã.
    ART. 2
    (1) Drepturile de utilizare a frecvenţelor radio ce urmeazã a fi acordate prin procedura de selecţie sunt structurate în blocuri de frecvenţe şi perioade de timp dupã cum urmeazã:
    a) 10 blocuri a câte 2,5 MHz pereche în banda de frecvenţe 890-915 MHz/935-960 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 1 ianuarie 2013 şi 5 aprilie 2014;
    b) 6 blocuri a câte 5 Mhz pereche în banda de frecvenţe 1722,7-1752,7 MHz/1817,7-1847,7 pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 1 ianuarie 2013 şi 5 aprilie 2014;
    c) 6 blocuri a câte 5 MHz pereche în banda de 800 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029;
    d) 7 blocuri a câte 5 MHz pereche în banda de 900 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029;
    e) 15 blocuri a câte 5 MHz pereche în banda de 1800 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029;
    f) 14 blocuri a câte 5 MHz pereche în banda de 2600 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029;
    g) 3 blocuri a câte 15 MHz nepereche în banda de 2600 MHz pentru o perioadã de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029.
    (2) Valoarea minimã a taxei de licenţã pentru fiecare dintre categoriile de blocuri de frecvenţe prevãzute la alin. (1) este stabilitã prin Hotãrârea Guvernului nr. 605/2012 privind stabilirea cuantumului valorilor minime a taxelor de licenţã pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio în benzile de frecvenţe 790-862 MHz, 880-915 MHz/925-960 MHz, 1710-1785 MHz/1805-1880 MHz şi 2500-2690 MHz.
    ART. 3
    (1) Cantitatea maximã de spectru radio asupra cãreia acelaşi participant la procedura de selecţie poate deţine sau urmeazã sã deţinã drepturi de utilizare dupã încheierea procedurii în anumite benzi de frecvenţe nu poate fi mai mare de:
    a) 12,5 MHz pereche în banda de 900 MHz, pentru perioada de utilizare cuprinsã între 1 ianuarie 2013 şi 5 aprilie 2014;
    b) 10 MHz pereche în fiecare dintre benzile de 800 MHz şi 900 MHz, pentru perioada de utilizare cuprinsã între 6 aprilie 2014 şi 5 aprilie 2029.
    (2) La procedura de selecţie nu pot participa persoane care fac parte din acelaşi grup de firme; noţiunea de grup are înţelesul stabilit, pentru scopurile controlului concentrãrilor economice, de Instrucţiunile privind conceptele de concentrare economicã, întreprindere implicatã, funcţionare deplinã şi cifrã de afaceri, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2010.
    (3) În calculul cantitãţii maxime de spectru radio prevãzute la alin. (1) sunt incluse şi frecvenţele radio pentru care participanţii la procedura de selecţie au un drept de utilizare valabil la data intrãrii în vigoare a licenţelor acordate în urma procedurii, indiferent de modul în care acest drept de utilizare a fost obţinut.
    (4) Pentru verificarea respectãrii limitãrilor impuse prin dispoziţiile prezentului articol se iau în calcul şi drepturile de utilizare deţinute de cãtre persoane din acelaşi grup de firme cu participantul, noţiunea de "grup" având înţelesul prevãzut la alin. (2).
    ART. 4
    În vederea organizãrii procedurii de selecţie, Autoritatea Naţionalã pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANCOM, va elabora un caiet de sarcini, document ce va conţine cel puţin urmãtoarele elemente:
    a) cerinţele pe care ofertanţii trebuie sã le îndeplineascã pentru a fi consideraţi eligibili;
    b) condiţiile tehnice de utilizare a benzilor de frecvenţe ce urmeazã a fi acordate prin procedura de selecţie, inclusiv eventualele restricţii;
    c) obligaţiile pe care participanţii trebuie sã şi le asume în cazul în care vor fi declaraţi câştigãtori ai licitaţiei;
    d) descrierea formatului procedurii de selecţie;
    e) descrierea mecanismului de licitare;
    f) reguli privind independenţa şi comportamentul participanţilor şi confidenţialitatea informaţiilor;
    g) sancţiunile aplicabile în caz de nerespectare a regulilor;
    h) dispoziţii privind modificarea, suspendarea sau anularea procedurii de selecţie.
    ART. 5
    Procedura de selecţie se desfãşoarã în urmãtoarele etape:
    a) etapa de depunere a candidaturilor;
    b) etapa de calificare;
    c) etapa principalã (etapã de licitaţie);
    d) etapa de acordare a licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio.
    ART. 6
    În etapa de depunere a candidaturilor, participanţii trebuie sã întocmeascã şi sã depunã la ANCOM un dosar având conţinutul şi cerinţele de formã stabilite prin caietul de sarcini; dosarul va include şi o ofertã financiarã iniţialã pentru un pachet de blocuri de frecvenţe aparţinând categoriilor prevãzute la art. 2.
    ART. 7
    (1) Participarea în etapa principalã, denumitã în continuare procedura de licitaţie, este condiţionatã de îndeplinirea unor criterii de calificare stabilite prin caietul de sarcini, ţinând seama de prevederile art. 3.
    (2) Calificarea candidaţilor pentru a participa la procedura de licitaţie se determinã în cadrul etapei de calificare, în funcţie de îndeplinirea criteriilor menţionate la alin. (1).
    ART. 8
    (1) Procedura de licitaţie se desfãşoarã în maximum 3 faze.
    (2) Prima fazã se organizeazã în cazul în care cererea de blocuri de frecvenţe din cel puţin una din categoriile prevãzute la art. 2, determinatã în urma centralizãrii ofertelor iniţiale, este mai mare decât numãrul de blocuri existente în acea categorie; în aceastã fazã, ofertanţii calificaţi potrivit art. 7 depun, în una sau mai multe runde primare, oferte financiare pentru câte un pachet de blocuri de frecvenţe în fiecare rundã, pânã când cererea din fiecare categorie prevãzutã la art. 2 este mai micã sau egalã cu numãrul de blocuri de frecvenţe existente.
    (3) A doua fazã se organizeazã în cazul în care în urma centralizãrii ofertelor iniţiale sau în urma primei faze rãmân blocuri de frecvenţe radio neadjudecate în cel puţin una din categoriile prevãzute la art. 2; în aceastã fazã, ofertanţii calificaţi potrivit art. 7 depun oferte financiare, în una sau douã runde suplimentare, pentru unul sau mai multe pachete de blocuri de frecvenţe radio dintre cele rãmase neatribuite.
    (4) În a treia fazã, ofertanţii desemnaţi câştigãtori pe baza ofertelor iniţiale şi/sau a fazelor anterioare ale procedurii de licitaţie depun oferte financiare pentru alocarea în concret a blocurilor de frecvenţe radio, conform ofertelor lor care au fost declarate câştigãtoare, în cadrul fiecãrei benzi dintre cele menţionate în cadrul art. 1.
    ART. 9
    (1) Licenţele de utilizare a frecvenţelor radio se acordã câştigãtorilor procedurii de selecţie, cu respectarea art. 24 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, astfel:
    a) pânã la data de 31 decembrie 2012 pentru câştigãtorii blocurilor de frecvenţe din categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi b);
    b) pânã la data de 31 iulie 2013 pentru câştigãtorii blocurilor de frecvenţe din categoriile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-g).
    (2) Eliberarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio este condiţionatã de plata taxei de licenţã rezultate în urma procedurii de selecţie, în condiţiile stabilite prin Hotãrârea Guvernului nr. 605/2012.
    (3) Taxa de licenţã pentru fiecare bloc de frecvenţe alocat ca urmare a procedurii de selecţie reprezintã suma ofertelor unui participant declarate câştigãtoare în fazele procedurii de licitaţie prevãzute la art. 8 alin. (2) - (4).
    ART. 10
    (1) Pentru participarea la procedura de selecţie ofertanţii vor constitui o garanţie de participare în cuantum de 50% din valoarea însumatã a taxelor de licenţã minime aferente blocurilor de frecvenţe pe care ofertantul intenţioneazã sã le achiziţioneze.
    (2) Garanţia se poate constitui prin scrisoare de garanţie bancarã emisã de o bancã românã sau de o bancã strãinã cu care o bancã românã are relaţii de corespondent ori printr-un instrument de garantare emis de o societate de asigurãri, din care sã rezulte fãrã echivoc angajamentul irevocabil al acesteia de a plãti imediat, la solicitarea ANCOM, fãrã a invoca vreo excepţie legatã de procedura de selecţie, o sumã în cuantum egal cu garanţia de participare, în cazul în care:
    a) ofertantul declarat câştigãtor renunţã la dreptul de a i se acorda licenţa de utilizare a frecvenţelor radio;
    b) ofertantul declarat câştigãtor nu achitã taxa de licenţã în condiţiile stabilite prin Hotãrârea Guvernului nr. 605/2012;
    c) ofertantul încalcã regulile privind participarea la procedurã indicate în caietul de sarcini.
    (3) Valabilitatea scrisorii de garanţie sau a instrumentului de garantare se stabileşte prin caietul de sarcini.
    (4) Garanţia de participare se restituie integral tuturor participanţilor la finalizarea procedurii de selecţie, cu excepţia câştigãtorilor procedurii de selecţie, cãrora le va fi restituitã dupã momentul eliberãrii licenţelor.
    (5) Prin caietul de sarcini se pot stabili condiţii prin care valoarea garanţiei de participare sã fie diminuatã, pânã la cel mult 25% din valoarea însumatã a taxelor de licenţã minime aferente blocurilor de frecvenţe pe care ofertantul intenţioneazã sã le achiziţioneze.
    (6) Prin caietul de sarcini se pot stabili modalitãţi de înlocuire a scrisorii de garanţie fãrã ca aceasta sã poate conduce la scãderea valorii garanţiei la mai puţin de 50% sau, în situaţia aplicãrii alin. (5), la mai puţin de 25% din taxa de licenţã minimã aferentã blocurilor de frecvenţe efectiv obţinute în cadrul procedurii de selecţie.
    ART. 11
    (1) Apariţia situaţiei prevãzute la art. 10 alin. (2) lit. c) conduce şi la descalificarea ofertanţilor în cauzã.
    (2) În cazul în care încãlcarea regulilor menţionate se constatã dupã emiterea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio, ANCOM poate revoca licenţele acordate participanţilor implicaţi şi/sau poate executa garanţiile de participare depuse de aceştia, dupã caz.
    ART. 12
    (1) ANCOM are dreptul de a suspenda procedura de selecţie în orice moment pe parcursul acesteia, în cazul apariţiei unor situaţii excepţionale care pot afecta desfãşurarea procedurii.
    (2) În conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2011, ANCOM poate anula procedura de selecţie demaratã, înainte de data-limitã de depunere a ultimei oferte în cadrul procedurii de licitaţie; decizia de a anula procedura de selecţie trebuie sã fie obiectiv justificatã ori sã reprezinte consecinţa unor condiţii ce nu au putut fi cunoscute la iniţierea procedurii de selecţie; ANCOM va comunica public, în termen de cel mult 30 de zile, motivele anulãrii procedurii de selecţie.
    ART. 13
    (1) Pentru organizarea şi conducerea procedurii de selecţie competitive, preşedintele ANCOM va desemna o comisie de licitaţie formatã din cel puţin 5 membri, persoane care nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori, cenzori sau angajaţi, cu carnet de muncã ori în alt mod, ai vreuneia dintre persoanele juridice care participã la procedurile de selecţie sau ai vreunei persoane juridice din grupul ofertantului, aşa cum a fost definit în art. 3 alin. (2), în acest sens membrii comisiei de licitaţie depunând o declaraţie pe propria rãspundere. Interdicţia se aplicã şi în cazul în care persoanele respective au deţinut una dintre aceste calitãţi în ultimii 5 ani anterior lansãrii procedurii de selecţie.
    (2) În cadrul comisiei de licitaţie va fi desemnat un preşedinte, care va conduce procedura de licitaţie, şi un secretar, care va întocmi procesele-verbale şi orice alte documente necesare.
    (3) Comisia de licitaţie are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) analizarea dosarelor de candidaturã;
    b) selectarea ofertanţilor calificaţi şi stabilirea modului de continuare a procedurii în urma etapei de calificare;
    c) organizarea rundelor primare, suplimentare şi de alocare în cadrul procedurii de licitaţie;
    d) supravegherea respectãrii de cãtre ofertanţi a regulilor privind participarea la procedura de selecţie;
    e) prezentarea rezultatului procedurii de selecţie preşedintelui ANCOM în scopul aprobãrii acestuia, precum şi efectuarea propunerii de acordare a licenţelor;
    f) orice alte atribuţii stabilite prin caietul de sarcini.
    (4) În vederea soluţionãrii eventualelor contestaţii apãrute dupã etapa de calificare prevãzutã la art. 7, ANCOM va constitui o comisie formatã din alte persoane decât cele care au fãcut parte din comisia de licitaţie prevãzutã la alin. (1); incompatibilitãţile prevãzute la alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi membrilor comisiei constituite potrivit prezentului alineat.
    ART. 14
    Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                   Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru
                  Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
                            Marius Cãtãlin Marinescu

    Bucureşti, 25 iunie 2012.
    Nr. 541.
                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016