Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 512 din 27 aprilie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 si   art. IV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea si completarea   Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 512 din 27 aprilie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 si art. IV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 25 mai 2010

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Carmen-Cãtãlina Gliga - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent-şef

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 şi <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, excepţie ridicatã de Ovidiu Trãilescu în Dosarul nr. 830/54/2009 al Curţii de Apel Craiova - Secţia contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal se prezintã personal autorul excepţiei, Ovidiu Trãilescu, şi partea Uniunea Naţionalã a Barourilor din România - Consiliul Uniunii, prin avocatul Petre Alexandru, cu delegaţie depusã la dosar. Lipseşte partea Baroul Mehedinţi, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Magistratul-asistent-şef referã asupra cauzei şi aratã cã autorul excepţiei a depus la dosar note scrise prin care solicitã admiterea excepţiei. De asemenea, partea Uniunea Naţionalã a Barourilor din România - Consiliul Uniunii a depus la dosar note scrise prin care solicitã respingerea excepţiei ca inadmisibilã.
Cauza este în stare de judecatã.
Preşedintele acordã cuvântul autorului excepţiei, care solicitã admiterea acesteia, deoarece a fost ridicatã în faţa instanţei de judecatã anterior publicãrii <>Deciziei Curţii Constituţionale nr. 109/2010 .
Reprezentantul Uniunii Naţionale a Barourilor din România - Consiliul Uniunii solicitã respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind inadmisibilã.
Reprezentantului Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca devenitã inadmisibilã.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 25 iunie 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 830/54/2009, Curtea de Apel Craiova - Secţia contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 şi <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.
Excepţia a fost ridicatã de Ovidiu Trãilescu într-o cauzã în contencios administrativ având ca obiect anularea unei decizii a Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine cã dispoziţiile art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 şi <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 , prin care se modificã art. 16 alin. (1), (2) şi (3), art. 53 alin. (2) lit. e), <>art. 63 lit. h) şi o) din Legea nr. 51/1995 , contravin prevederilor constituţionale ale art. 108 şi art. 115 alin. (4). În esenţã, autorul excepţiei aratã cã prin ordonanţã de urgenţã nu puteau sã se abroge şi sã se modifice dispoziţiile unei legi organice, aşa cum este legea de organizare şi exercitare a profesiei de avocat.
Curtea de Apel Craiova - Secţia contencios administrativ şi fiscal considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.
Avocatul Poporului aratã cã excepţia de neconstituţionalitate este întemeiatã.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, susţinerile pãrţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 şi <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, ordonanţã publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 792 din 26 noiembrie 2008.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã, ulterior sesizãrii sale, prin <>Decizia nr. 109 din 9 februarie 2010 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 18 martie 2010, a statuat cã dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 sunt neconstituţionale, deoarece adoptarea acesteia nu îndeplineşte exigenţele impuse de prevederile art. 115 alin. (4) din Constituţie.
Într-o asemenea situaţie, excepţia de neconstituţionalitate urmeazã sã fie respinsã ca devenitã inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 6, 7, 26, 28, 29 şi <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2008 privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, excepţie ridicatã de Ovidiu Trãilescu în Dosarul nr. 830/54/2009 al Curţii de Apel Craiova - Secţia contencios administrativ şi fiscal.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 27 aprilie 2010.


PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent-şef,
Doina Suliman
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016