Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 51 din 13 februarie 2025  privind stabilirea criteriilor de rezonabilitate pentru asigurarea accesului persoanelor fizice  la un serviciu funcţional de internet în bandă largă, prin intermediul unei conexiuni la punct fix    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 51 din 13 februarie 2025 privind stabilirea criteriilor de rezonabilitate pentru asigurarea accesului persoanelor fizice la un serviciu funcţional de internet în bandă largă, prin intermediul unei conexiuni la punct fix

EMITENT: Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 156 din 21 februarie 2025
    În temeiul prevederilor art. 3 lit. d), art. 10 alin. (1) pct. 1 şi art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 alin. (3) şi art. 4 din Legea nr. 175/2022 privind asigurarea accesului persoanelor fizice la servicii de internet în bandă largă, la punct fix, precum şi ale art. 77^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile Ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.960/2022 pentru stabilirea caracteristicilor serviciului de acces funcţional la internet în bandă largă a persoanelor fizice, prin intermediul unei conexiuni la un punct fix,
    având în vedere prevederile Ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.250/2023 privind aprobarea Direcţiilor de acţiune pentru implementarea serviciului universal în domeniul comunicaţiilor electronice,
    Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) Prezenta decizie stabileşte criteriile de rezonabilitate pentru asigurarea accesului persoanelor fizice la un serviciu funcţional de internet în bandă largă, prin intermediul unei conexiuni la punct fix.
    (2) Prevederile prezentei decizii sunt aplicabile în cazul implementării măsurilor prevăzute la art. 4 din Legea nr. 175/2022 privind asigurarea accesului persoanelor fizice la servicii de internet în bandă largă, la punct fix, impuse cu respectarea prevederilor cap. VI - Serviciul universal din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În înţelesul prezentei decizii, prin serviciu de acces funcţional la internet în bandă largă, asigurat prin intermediul unei conexiuni la punct fix, se înţelege serviciul care respectă caracteristicile stabilite prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.960/2022 pentru stabilirea caracteristicilor serviciului de acces funcţional la internet în bandă largă al persoanelor fizice, prin intermediul unei conexiuni la punct fix.

    ART. 2
    (1) Se stabilesc următoarele criterii cumulative pentru determinarea caracterului rezonabil al unei cereri transmise de către o persoană fizică pentru asigurarea accesului la serviciul prevăzut la art. 1 alin. (3):
    a) se solicită furnizarea accesului într-o zonă de pe teritoriul României în care niciun furnizor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice nu oferă acest serviciu la nivelul minim de calitate prevăzut la art. 1 alin. (3);
    b) în zona în care se solicită instalarea serviciilor se află adresa de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului;
    c) la data la care Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) comunică, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 175/2022, informaţia că zona în care se solicită accesul este inclusă în lista prevăzută la art. 5 alin. (1) din acelaşi act normativ, în zona respectivă nu se află în derulare şi nu este angajat a se derula, în decurs de 1 an de la această dată, niciun proiect de finanţare din fonduri publice naţionale sau europene având ca obiectiv asigurarea accesului la serviciul prevăzut la art. 1 alin. (3);
    d) cererea este însoţită de un angajament al solicitantului de a utiliza serviciile instalate pe o perioadă de minimum 12 luni, dar care nu poate să depăşească 24 de luni de la data conectării conform condiţiilor contractuale;
    e) nu se solicită furnizarea serviciului de către un furnizor care nu a fost desemnat ca furnizor de serviciu universal pentru acoperirea zonei care face obiectul cererii;
    f) costurile totale de instalare a serviciului, denumite în continuare costuri de implementare, nu depăşesc echivalentul în lei a 2.000 de euro/cerere, exclusiv TVA, la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României aferent datei primirii cererii.

    (2) Costurile de implementare prevăzute la alin. (1) lit. f) cuprind exclusiv costurile asociate instalării serviciului până la punctul terminal al reţelei în vederea asigurării accesului funcţional la internet în locaţia solicitantului şi nu includ, de exemplu, costurile de marketing asociate cu promovarea serviciilor instalate în zona respectivă.

    ART. 3
    (1) În cazul în care costurile de implementare depăşesc valoarea prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. f), solicitantul are posibilitatea de a suporta diferenţa dintre costurile totale şi această valoare, exprimându-şi acordul, în scris, anterior demarării oricărei etape de implementare a soluţiei tehnice, pentru suportarea costurilor de conectare ce depăşesc această sumă.
    (2) ANCOM poate revizui valoarea costului de implementare prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. f) în funcţie de condiţiile pieţei.

    ART. 4
    Prevederile art. 1-3 se aplică tuturor cazurilor de depunere a unei cereri de conectare la reţeaua publică de comunicaţii electronice într-o locaţie fixă, pentru o conexiune nouă sau pentru un transfer de conexiune.

    ART. 5
    Prevederile prezentei decizii nu aduc atingere măsurilor ce pot fi luate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, în limita competenţelor lor, conform dispoziţiilor art. 2, 3 şi art. 5 alin. (2) din Legea nr. 175/2022.

    ART. 6
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
                    Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
                    Vlad Bontea

    Bucureşti, 13 februarie 2025.
    Nr. 51.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016