Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 5 din 22 iulie 2004  pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 5 din 22 iulie 2004 pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala

EMITENT: COMISIA CENTRALA FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 879 din 27 septembrie 2004
1. <>Art. 18 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã, şi <>art. 145 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
"I. Orice operaţiuni desfãşurate de persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã sunt supuse legii fiscale, indiferent dacã sunt obţinute din activitãţi ce îndeplinesc sau nu îndeplinesc cerinţele altor dispoziţii legale.
II. Aceastã regulã este aplicabilã şi în cazul agenţilor economici care nu au deţinut autorizaţia de valorificare prevãzutã de <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicatã, şi au comercializat aceste deşeuri în ţarã sau le-au exportat. Astfel, aceştia îşi vor pãstra dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente cumpãrãrilor de deşeuri şi vor fi obligaţi sã colecteze taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile în ţarã, respectiv vor fi scutiţi în condiţiile legii pentru operaţiunile de export.
III. Prezenta soluţie este aplicabilã atât timp cât legea fiscalã nu conţine alte prevederi speciale în ceea ce priveşte dreptul de deducere şi taxa colectatã pentru anumite livrãri de bunuri şi servicii."
2. I. <>Art. 4 alin. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi pct. 3.1-3.5 din Normele pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 512/1998 ; <>art. 4 alin. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã şi pct. 3.1-3.5 din Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2000 ; <>art. 7 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã, şi <>art. 8 din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 598/2002 , cu modificãrile ulterioare
"Pânã la data de 31 decembrie 2003 serviciile de consultanţã în legãturã cu un bun imobil situat în România, efectuate de un prestator din România cãtre un beneficiar din strãinãtate, sunt impozabile, respectiv au locul prestãrii la locul unde beneficiarul îşi are stabilit sediul activitãţii economice sau, în lipsa acestora, domiciliul ori reşedinţa sa obişnuitã."
II. <>Art. 133 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
"De la data de 1 ianuarie 2004, pentru serviciile de consultanţã în legãturã directã cu un bun imobil situat în România, efectuate de un prestator din România cãtre un beneficiar din strãinãtate, locul prestãrii este considerat a fi locul unde este situat bunul imobil."
3. Art. 5, art. 11 alin. (1) lit. e) şi <>art. 12 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã
"În perioada 1 iunie 2002-31 decembrie 2003 transportul bunurilor ce urmau a fi plasate în regim de perfecţionare activã nu era scutit de taxa pe valoarea adãugatã."
4. <>Art. 147 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal şi pct. 52 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004
"La persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de T.V.A., inclusiv la cele cu regim mixt, costurile de achiziţie a serviciilor şi bunurilor, indiferent dacã acestea sunt de natura stocurilor sau activelor amortizabile, nu cuprind taxa pe valoarea adãugatã."
5. <>Art. 117 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, <>art. 15 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creanţelor bugetare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 13 şi 13^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, coroborate cu prevederile art. 37 şi <>art. 60 alin. (7) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile ulterioare
"Dupã data deschiderii procedurii de reorganizare judiciarã se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere pânã la data deschiderii procedurii de faliment.
Penalitãţile de întârziere şi dobânzile, respectiv majorãrile de întârziere, dupã caz, datorate conform prevederilor legale, nu constituie dobânzi sau cheltuieli în sensul <>art. 37 din Legea nr. 64/1995 ."
6. Art. 121 "Înlesniri la plata obligaţiilor fiscale" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, coroborat cu prevederile <>art. II din Legea nr. 191/2004 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2004 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii
"1. Aplicarea acestor prevederi se va realiza de organele fiscale teritoriale la care debitorii sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe.
2. De prevederile acestui articol vor beneficia numai societãţile comerciale la care ordinele comune emise în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, erau întocmite la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 191/2004 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2004 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii.
3. Sumele rãmase de platã din ratele eşalonate la data intrãrii în vigoare a legii, reprezentând dobânzi şi penalitãţi de orice fel, aferente impozitelor şi contribuţiilor sociale cu reţinere la sursã, se amânã la platã în vederea scutirii pânã la ultimul termen de platã din eşalonãrile acordate prin ordinele comune, ceea ce înseamnã cã debitorii vor achita în continuare numai sumele reprezentând rate din debite şi dobânzile pe perioada eşalonãrii.
4. În situaţia în care prin ordinul comun s-au acordat scutiri de impozite, taxe, contribuţii şi accesorii aferente, precum şi eşalonãri numai pentru accesoriile aferente impozitelor şi contribuţiilor cu stopaj la sursã, sumele rãmase de platã din ratele eşalonate la data intrãrii în vigoare a legii se scutesc la platã.
5. Amânãrile la platã în vederea scutirii, precum şi scutirile de platã se acordã numai în situaţia în care înlesnirile la platã acordate prin ordine comune sunt respectate la data intrãrii în vigoare a legii.
6. Garanţiile constituite pentru sumele eşalonate la platã rãmân neschimbate şi se utilizeazã conform prevederilor legale menţionate în ordinele comune emise."
7. Art. 121 "Înlesniri la plata obligaţiilor fiscale" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, coroborat cu prevederile <>art. 22^2 din Legea nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea unitãţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", astfel cum a fost introdus prin <>Legea nr. 147/2004 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 78/2003 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 290/2002
"1. Aplicarea acestor prevederi se va realiza de organele fiscale teritoriale la care debitorii sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe.
2. Sumele ce fac obiectul scutirii sunt cele cuprinse în certificatele de obligaţii bugetare eliberate de organele competente pe baza controlului fiscal.
3. Certificatele de obligaţii bugetare sã cuprindã obligaţiile bugetare datorate, inclusiv dobânzi şi penalitãţi de orice fel, aferente la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 147/2004 şi rãmase neachitate la data emiterii certificatelor.
4. În cazul existenţei unei eşalonãri la platã, în certificatele de obligaţii bugetare se cuprind obligaţiile bugetare rãmase neachitate din eşalonare la data emiterii acestora.
5. Înlesnirile la platã reglementate de prevederile <>Legii nr. 147/2004 se acordã numai unitãţilor de cercetare-dezvoltare reorganizate ca institute naţionale sau ca instituţii publice potrivit <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2003 . Reorganizarea se va face prin hotãrâri ale Guvernului."
8. Art. 121 "Înlesniri la plata obligaţiilor fiscale" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, coroborat cu prevederile <>art. II din Legea nr. 230/2004 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 38/2004 pentru modificarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã
"Ulterior publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârilor Guvernului prin care se nominalizeazã unitãţile de cercetare-dezvoltare beneficiare şi plafonul pentru care se aprobã scutirile la platã, Ministerul Finanţelor Publice va solicita organelor fiscale eliberarea certificatelor de obligaţii bugetare care vor cuprinde obligaţiile menţionate mai sus, rãmase neachitate la data emiterii acestora."

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016