Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 451 din 9 mai 2024  privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii companiei de brokeraj  ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 451 din 9 mai 2024 privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 490 din 28 mai 2024
    Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130 (denumită în continuare A.S.F.), cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare O.U.G. nr. 93/2012),
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a) şi ale art. 6 alin. (1) şi (3) din O.U.G. nr. 93/2012,
    în baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 30 alin. (1), art. 49 alin. (1), alin. (2) lit. d) şi ale art. 52 alin. (8) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuţia de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021),
    în baza Notei Direcţiei generale - sectorul asigurări-reasigurări nr. SA-DG 3.357 din 4.04.2024 privind aprobarea, la cerere, a suspendării activităţii companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.,
    ca urmare a hotărârii Consiliului A.S.F., adoptată în şedinţa din data de 26.04.2024, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. SA-DG 3.357 din 4.04.2024 privind aprobarea, la cerere, a suspendării, activităţii de distribuţie a companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. (denumită în continuare Compania de brokeraj), cu sediul social în municipiul Bucureşti, strada Paris nr. 26, ap. 2, parter, sectorul 1, cod unic de înregistrare 16772830/20.09.2004, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/14985/20.09.2004 şi înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-240/20.10.2004, reprezentată de doamna Haţeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv,
    a constatat următoarele:
    Prin Cererea Companiei de brokeraj, înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-30.513 din 3.10.2022 şi completată cu adresele înregistrate la A.S.F. cu nr. SA-DG 9.813 din 14.10.2022, nr. SA-DG 11.745 din 9.12.2022, nr. SA-DG 2.206 din 6.03.2023 şi nr. SA-DG 7681.1 din 8.08.2023, aceasta a solicitat „suspendarea activităţii societăţii noastre, pe o perioadă de 3 (trei) ani, începând cu data de 1.11.2022“. În vederea soluţionării cererii sus-menţionate, A.S.F. a purtat corespondenţă cu Compania de brokeraj, ultima Adresă fiind transmisă în data de 7.03.2024, înregistrată la autoritate cu nr. SA-DG 2.234 din 7.03.2024.
    În susţinerea cererii transmise, Compania de brokeraj a transmis Hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor FN din 3.10.2022, prin care asociaţii Companiei de brokeraj, respectiv doamna Haţeganu Maria şi domnul Haţeganu Constantin Nicolae au decis următoarele: „activitatea societăţii Asist Asig Broker de Asigurare - S.R.L. se suspendă începând cu data de 1.11.2022“.
    Prin Nota nr. 1 din 7.08.2023, înregistrată la A.S.F. cu nr. SA-DG 7681.1 din 8.08.2023, doamna Haţeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv, precizează faptul că, începând cu data de 5.09.2019, Compania de brokeraj nu a mai desfăşurat activitate de distribuţie.
    Faţă de cele mai sus menţionate, în vederea aprobării cererii de suspendare a activităţii de distribuţie pentru o perioadă de 3 (trei) ani, Serviciul supraveghere, control intermediari şi canale alternative de distribuţie din cadrul Direcţiei generale - Sectorul asigurări-reasigurări (denumit în continuare S.S.C.I.C.A.D.) a solicitat Companiei de brokeraj, prin Adresa nr. SA-DG 9.607 din 6.10.2022, transmiterea documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, respectiv:
    - situaţia notificării clienţilor cu privire la suspendarea activităţii;
    – situaţia decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoştinţă de intenţia Companiei de brokeraj;
    – situaţia radierii persoanelor din conducerea executivă şi a angajaţilor implicaţi în activitatea de distribuţie, a asistenţilor şi asistenţilor auxiliari, din registrele proprii şi din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilor legale;
    – situaţia la zi a veniturilor din activitatea de distribuţie şi achitarea taxei de funcţionare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.

    În urma verificării documentelor transmise de Compania de brokeraj s-au constatat următoarele:
    - începând cu data de 5.09.2019, Compania de brokeraj nu a mai desfăşurat activitate de distribuţie a produselor de asigurare, iar, ulterior acestei date, s-a procedat la notificarea verbală a clienţilor acesteia cu privire la suspendarea activităţii de distribuţie a Companiei de brokeraj.
    – societăţile de asigurare cu care Compania de brokeraj a avut încheiate contracte de intermediere/broker/mandat au fost notificate, prin adrese transmise în format electronic, prin e-mail, în luna octombrie 2022, cu privire la decizia acesteia de suspendare a activităţii de distribuţie în domeniul asigurărilor, fiind solicitată rezilierea contractelor.

    Conform răspunsurilor primite de la societăţile de asigurare, Compania de brokeraj nu are debite către societăţi, iar contractele de colaborare au fost suspendate/au încetat:
    - potrivit evidenţelor din Registrul Intermediarilor Secundari (RIS), Compania de brokeraj nu are înregistraţi colaboratori (asistenţi în brokeraj persoane juridice şi/sau persoane fizice) şi nici angajaţi proprii;
    – conform evidenţelor A.S.F., precum şi din balanţele de verificare analitice transmise la autoritate de către Compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit şi a virat corect taxa de funcţionare, pentru perioada 1.10.2018-31.12.2021;
    – Compania de brokeraj nu figurează cu debite către A.S.F. în contul taxei de funcţionare.

    În urma verificării documentelor transmise de Compania de brokeraj, precum şi din evidenţele A.S.F. s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerinţelor legale prevăzute de art. 30 alin. (1) lit. a) şi b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, în vederea aprobării cererii de suspendare a activităţii Companiei de brokeraj pentru o perioadă de 3 (trei) ani.
    Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare în România,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie:
    ART. 1
    Se aprobă, la cerere, suspendarea activităţii de distribuţie, pentru o perioadă de 3 (trei) ani, a companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în municipiul Bucureşti, strada Paris nr. 26, ap. 2, parter, sectorul 1, cod unic de înregistrare 16772830/20.09.2004, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. J40/14985/20.09.2004 şi înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare cu numărul RBK-240/20.10.2004, reprezentată de doamna Haţeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv.

    ART. 2
    (1) De la data suspendării activităţii, companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. i se interzice desfăşurarea activităţii de distribuţie de asigurări, aşa cum este definită în Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea duratei de suspendare, compania de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. are obligaţia să comunice Autorităţii de Supraveghere Financiară hotărârea prin care se aprobă reluarea/încetarea activităţii de distribuţie.
    (3) Reluarea activităţii companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Autorităţii de Supraveghere Financiară.

    ART. 3
    Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi produce efecte începând cu data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Alexandru Petrescu

    Bucureşti, 9 mai 2024.
    Nr. 451.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016