Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 442 din 10 mai 2007  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. III alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale   art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 , ale   art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , ale   art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , ale   art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , ale   art. 5 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , ale   art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 9/2005 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2005 personalului bugetar salarizat potrivit   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la   Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si ale   art. 27 din Ordonanta Guvernului nr. 3/2006 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2006 personalului bugetar salarizat potrivit   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la   Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 442 din 10 mai 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 , ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , ale art. 5 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , ale art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 9/2005 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2005 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si ale art. 27 din Ordonanta Guvernului nr. 3/2006 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2006 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 31 mai 2007


Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Şerban Viorel Stãnoiu - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 33/2001 , ale <>art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 , ale <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 , ale <>art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 , ale <>art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004 , ale <>art. 5 alin. (5) din Legea nr. 379/2005 , ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 şi ale <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 , excepţie ridicatã de Alexandrescu Constantin şi alţii în Dosarul nr. 19.630/99/2006 al Tribunalului Iaşi Secţia contencios administrativ.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, ca inadmisibilã, întrucât aplicarea prevederilor legale criticate a fost limitatã în timp şi nu mai sunt în vigoare.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 15 februarie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 19.630/99/2006, Tribunalul Iaşi - Secţia contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 33/2001 , ale <>art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 , ale <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 , ale <>art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 , ale <>art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004 , ale <>art. 5 alin. (5) din Legea nr. 379/2005 , ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 şi ale <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 , excepţie ridicatã de Constantin Alexandrescu şi alţii într-o cauzã ce are ca obiect cererea acestora pentru plata primelor de concediu.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin cã dispoziţiile legale criticate care au suspendat acordarea unor drepturi prevãzute de lege au restrâns exerciţiul unor drepturi fundamentale, fãrã sã fie întrunite condiţiile cerute de art. 53 din Constituţie pentru a se putea dispune restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertãţi.
Tribunalul Iaşi - Secţia contencios administrativ apreciazã cã excepţia ridicatã nu este întemeiatã, având în vedere cã drepturile salariale suplimentare, cum sunt primele sau sporurile, nu se încadreazã în prevederile constituţionale referitoare la drepturile şi libertãţile fundamentale, fiind lãsatã la libera opţiune a legiuitorului acordarea lor.
În conformitate cu prevederile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã excepţia ridicatã este inadmisibilã, întrucât la data ridicãrii acesteia niciuna dintre dispoziţiile legale criticate nu mai era în vigoare.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie în realitate dispoziţiile <>art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 33/2001 privind unele mãsuri referitoare la salarizarea funcţionarilor publici şi a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum şi a personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 386/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, astfel cum a fost modificatã prin <>art. 32 din Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 11 decembrie 2001, ale <>art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, ale <>art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, ale <>art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003, ale <>art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.121 din 29 noiembrie 2004, ale <>art. 5 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.151 din 19 decembrie 2005, ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2005 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 28 ianuarie 2005, şi aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 112/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 5 mai 2005, precum şi ale <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2006 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 23 ianuarie 2006, şi aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 19 iulie 2006.
Autorii excepţiei considerã neconstituţionalã suspendarea acordãrii unor drepturi bãneşti prin ordonanţa de urgenţã criticatã, precum şi prelungirea succesivã a acestei suspendãri, prin cele 5 legi bugetare, întrucât aceasta constituie o mãsurã care nu se încadreazã în niciuna dintre ipotezele în care exerciţiul unor drepturi sau libertãţi poate fi restrâns în conformitate cu prevederile art. 53 din Constituţie. De asemenea, sunt considerate neconstituţionale şi prevederile <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 şi ale <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 care suspendã sporul de stabilitate acordat prin <>art. 4^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/1992 , întrucât suspendarea acestui drept ar aduce atingere aceloraşi dispoziţii constituţionale.
Analizând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã dispoziţiile referitoare la acordarea primei cu ocazia plecãrii în concediul de odihnã din <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici au fost suspendate succesiv, prin <>art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 33/2001 , <>art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 , <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 , <>art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 , <>art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004 şi <>art. 5 alin. (5) din Legea nr. 379/2005 , pânã la data de 31 decembrie 2006. De asemenea, dispoziţiile referitoare la sporul de stabilitate din <>Ordonanţa Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale au fost suspendate succesiv prin <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 şi prin <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 .
Curtea observã cã dispoziţiile legale criticate au avut aplicare limitatã în timp, în sensul dispoziţiilor art. 64 şi ale <>art. 66 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 august 2004, astfel cã ele nu mai pot fi considerate ca fiind în vigoare. În consecinţã, Curtea constatã cã, în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/2002, excepţia de neconstituţionalitate a acestor dispoziţii legale este inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 33/2001 privind unele mãsuri referitoare la salarizarea funcţionarilor publici şi a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum şi a personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, ale <>art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 , ale <>art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , ale <>art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , ale <>art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , ale <>art. 5 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2005 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, precum şi ale <>art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2006 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, excepţie ridicatã de Constantin Alexandrescu şi alţii în Dosarul nr. 19.630/99/2006 al Tribunalului Iaşi - Secţia contencios administrativ.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 10 mai 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016