Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 427 din 12 septembrie 2005  privind organizarea si functionarea Departamentului justitie si administrare interna    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 427 din 12 septembrie 2005 privind organizarea si functionarea Departamentului justitie si administrare interna

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 836 din 15 septembrie 2005
În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 23 alin. (2) din Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. 1
Începând cu data prezentei decizii se înfiinţeazã Departamentul justiţie şi administrare internã, denumit în continuare Departament, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, prin reorganizarea Departamentului juridic, economic şi control.
ART. 2
(1) Departamentul este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, potrivit legii, şi subordonat şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni cu caracter intern.
ART. 3
Secretarul de stat are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, conduce şi rãspunde, potrivit legii, de întreaga activitate a Departamentului;
b) aprobã prin ordin regulamentul de organizare şi funcţionare al Departamentului;
c) îndeplineşte, potrivit legii, alte atribuţii şi dispoziţii primite de la primul-ministru şi de la şeful Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 4
În cadrul Departamentului funcţioneazã:
a) Direcţia generalã juridicã;
b) Direcţia generalã economicã;
c) Direcţia generalã logisticã.
ART. 5
Direcţia generalã juridicã are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã avizarea juridicã a actelor interne ale compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru şi structurilor din subordine;
b) asigurã, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor Cancelariei Primului-Ministru şi ale structurilor din subordine în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
c) asigurã, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor primului-ministru în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
d) analizeazã şi propune spre avizare, din punct de vedere al legalitãţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de cãtre instituţiile şi entitãţile administraţiei publice centrale coordonate direct de primul-ministru sau prin Cancelaria Primului-Ministru, din structura ori din subordinea acesteia;
e) soluţioneazã petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de cãtre persoanele fizice şi juridice în temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
f) primeşte petiţiile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru şi urmãreşte modul de soluţionare a acestora conform prevederilor legale în vigoare;
g) înregistreazã, analizeazã şi soluţioneazã sesizãrile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru prin intermediul liniei telefonice gratuite - tel verde 0 800 800 300;
h) asigurã primirea cetãţenilor care solicitã audienţã, acordând acestora asistenţa necesarã în redactarea petiţiilor;
i) îndeplineşte alte dispoziţii ale primului-ministru, ale şefului Cancelariei Primului-Ministru şi ale secretarului de stat.
ART. 6
Direcţia generalã economicã are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte şi urmãreşte bugetul propriu al Cancelariei Primului-Ministru şi al structurilor subordonate, cu rectificãrile bugetare ulterioare aprobãrii bugetului;
b) asigurã deschiderile de credite bugetare pentru ordonatorii secundari şi terţiari de credite aflaţi în coordonare;
c) centralizeazã situaţiile de monitorizare, bilanţurile contabile şi alte situaţii ce ţin de evidenţa contabilã;
d) asigurã gestionarea fondurilor bãneşti ale Cancelariei Primului-Ministru;
e) asigurã monitorizarea ordonatorilor de credite subordonaţi Cancelariei Primului-Ministru în ceea ce priveşte activitatea de resurse umane;
f) asigurã salarizarea şi evidenţa personalului Cancelariei Primului-Ministru;
g) aplicã prevederile legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de primul-ministru, de şeful Cancelariei Primului-Ministru şi de secretarul de stat.
ART. 7
Direcţia generalã logisticã are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã evidenţa, centralizeazã necesarul de bunuri al Cancelariei Primului-Ministru şi demareazã procedurile de achiziţie publicã pentru bunuri, servicii şi lucrãri;
b) urmãreşte investiţiile instituţiei şi întocmeşte documentaţia aferentã acestora;
c) urmãreşte contractele derulate de Cancelaria Primului-Ministru;
d) asigurã asistenţa tehnicã de specialitate în domeniul IT pentru departamentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
e) asigurã inventarierea patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru;
f) efectueazã controlul administrativ intern în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
g) realizeazã manualele de identitate vizualã aferente, urmãreşte folosirea corectã a acestora şi concepe sau avizeazã designul grafic al materialelor necesare sau care implicã folosirea siglei Cancelariei Primului-Ministru;
h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de primul-ministru, de şeful Cancelariei Primului-Ministru şi de secretarul de stat.
ART. 8
Organizarea internã şi numãrul de posturi sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 9
Personalul preluat de cãtre Departament potrivit prevederilor prezentei decizii îşi pãstreazã statutul profesional deţinut la data preluãrii.
ART. 10
Resursele financiare necesare funcţionãrii Departamentului sunt cuprinse în bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 11
Personalul din cadrul Departamentului este numit şi eliberat din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 12
Personalul din cadrul Departamentului va fi salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizãrii personalului din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
ART. 13
La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã Decizia primului-ministru nr. 43/5/2004 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului juridic, economic şi control.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 12 septembrie 2005.
Nr. 427.

ANEXĂ


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului justiţie şi administrare internã

Numãrul maxim de posturi = 108 (exclusiv demnitarul)

┌────────────────┐
│ SECRETAR │
│ DE STAT │
└───────┬────────┘

┌───────────────────────┴──────┬──────────────────┐
│ │ │
v v v
┌────────────┐ ┌────────────┐ ┌───────────┐
│ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ GENERALĂ │ │ GENERALĂ │ │ GENERALĂ │
│ JURIDICĂ │ │ ECONOMICĂ │ │ LOGISTICĂ│
└────────┬───┘ └─────┬──────┘ └─────┬─────┘
┌───────────┼───────────┐ ┌──────┴─────┐ ┌────┴───┐
│ │ │ │ │ │ │
v v v v v v v
┌─────────────┐┌─────────┐┌─────────┐┌────────┐┌──────────┐┌────────┐┌────────┐
│ Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia││Direcţia ││Direcţia││Direcţia│
│contencios ││avizare ││relaţii ││resurse ││financiar-││adminis-││infor- │
│şi coordonare││ şi ││ cu ││umane ││contabila ││trativa ││matica │
│legislativã ││asistenţã││ publicul││ ││ ││ ││ si │
│ ││juridicã ││ ││ ││ ││ ││design │
└─────────────┘└─────────┘└─────────┘└────────┘└──────────┘└────────┘└────────┘


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016