Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 415 din 12 decembrie 2024  pentru modificarea Deciziei prim-ministrului nr. 247/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 415 din 12 decembrie 2024 pentru modificarea Deciziei prim-ministrului nr. 247/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1255 din 12 decembrie 2024
    Având în vedere Adresa Departamentului pentru dezvoltare durabilă nr. 778/DDD din 4 decembrie 2024,
    în temeiul art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ARTICOL UNIC
    Anexa la Decizia prim-ministrului nr. 247/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 416 din 19 mai 2020, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean

    Bucureşti, 12 decembrie 2024.
    Nr. 415.
    ANEXA 1

    (Anexa la Decizia prim-ministrului nr. 247/2020)
    REGULAMENT
    de organizare şi funcţionare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă
    TITLUL I
    Rolul, atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Consiliul consultativ pentru dezvoltare durabilă, denumit în continuare Consiliul, este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 114/2020 privind constituirea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Consiliul este organizat şi funcţionează pe lângă Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului, denumit în continuare Departamentul, conform prezentului regulament.

    ART. 3
    Rolul Consiliului este cel prevăzut de art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    Consiliul ia act de prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare în prima şedinţă a Consiliului. Eventualele observaţii asupra acestuia se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.

    CAP. II
    Atribuţiile Consiliului
    ART. 5
    Consiliul îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. III
    Organizarea şi funcţionarea Consiliului
    ART. 6
    (1) Consiliul este format din 34 de membri, dintre care un preşedinte, doi vicepreşedinţi şi un secretar.
    (2) Preşedintele, vicepreşedinţii şi secretarul Consiliului sunt aleşi prin vot, pentru o perioadă de trei ani, dar nu mai mult de data expirării mandatului, cu majoritatea simplă a celor prezenţi, în şedinţă a Consiliului, dintre membrii acestuia.
    (3) Consiliul îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de lucru ordinare şi extraordinare, precum şi în grupuri de lucru. Şedinţele de lucru ordinare se organizează trimestrial. Şedinţele de lucru extraordinare se pot organiza, în cazuri deosebite, la solicitarea Departamentului, a Comitetului Interdepartamental pentru Dezvoltare Durabilă sau a unei treimi din numărul total al membrilor Consiliului.
    (4) Şedinţele Consiliului se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care îl constituie.
    (5) Şedinţele Consiliului sunt conduse de preşedinte ori, dacă acesta lipseşte, de către unul dintre vicepreşedinţi. Nominalizarea vicepreşedintelui se face în scris de către preşedinte, cu cel puţin o zi înainte de data stabilită pentru şedinţă. În situaţia în care niciunul dintre aceştia nu este prezent la şedinţă, aceasta se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de 10 zile.
    (6) În cazul organizării şedinţelor comune între Departament şi Consiliu, acestea vor fi conduse de către consilierul de stat coordonator al Departamentului. Consilierul de stat transmite solicitarea organizării şedinţei comune preşedintelui Consiliului, în vederea convocării membrilor Consiliului.
    (7) Dacă la o şedinţă a Consiliului nu sunt întrunite condiţiile de participare prevăzute la alin. (4), atunci aceasta se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de 15 zile.
    (8) Consiliul se convoacă de către preşedintele acestuia, prin convocator transmis prin e-mail membrilor Consiliului, cu cel puţin 5 zile înainte de data prevăzută a şedinţei de lucru.
    (9) Scrisoarea de convocare menţionează locul, data, ora, ordinea de zi a şedinţei, precum şi lista documentelor care sunt supuse dezbaterii şi/sau aprobării.
    (10) La solicitarea membrilor şi cu acordul preşedintelui, ordinea de zi poate fi modificată şi completată, înainte sau la adoptarea ordinii de zi, în cadrul şedinţei.
    (11) Consilierul de stat coordonator al Departamentului şi/sau reprezentanţii desemnaţi de acesta au statut de invitaţi permanenţi, fără drept de vot, la şedinţele Consiliului.
    (12) La şedinţele Consiliului pot participa personalităţi şi specialişti în domeniu, cu statut de invitat, fără drept de vot.
    (13) La finalul fiecărei şedinţe se stabilesc acţiuni şi priorităţi.

    CAP. IV
    Membrii Consiliului
    ART. 7
    (1) Membrii Consiliului sunt persoane cu experienţă în domeniul dezvoltării durabile, reprezentanţi ai mediului ştiinţific, academic şi de cercetare, reprezentanţi ai societăţii civile şi ai comunităţii de afaceri, precum şi reprezentanţi ai partenerilor sociali.
    (2) Membrii Consiliului sunt numiţi şi revocaţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea consilierului de stat coordonator al Departamentului.
    (3) Mandatul membrilor Consiliului este de trei ani, cu posibilitatea prelungirii pentru un nou mandat cu aceeaşi perioadă, prin decizie a prim-ministrului, la propunerea consilierului de stat coordonator al Departamentului.
    (4) Membrii Consiliului pot fi revocaţi în situaţia în care nu îşi mai pot îndeplini îndatoririle asumate, la cerere, din motive medicale sau pentru lipsa nemotivată de la două şedinţe consecutive ale Consiliului.
    (5) Constatarea intervenirii motivelor de revocare se face de către Secretariatul permanent al Consiliului pe bază de proces-verbal motivat, ce va conţine şi avizul consultativ al preşedintelui sau vicepreşedinţilor Consiliului, după caz, şi se va înainta consilierului de stat coordonator al Departamentului.
    (6) Consilierul de stat coordonator al Departamentului, după analiza temeinică a situaţiilor prezentate în procesul-verbal prevăzut la alin. (5), propune, după caz, revocarea membrului în cauză de către prim-ministru.

    CAP. V
    Secretariatul permanent al Consiliului
    ART. 8
    (1) Secretariatul permanent al Consiliului, denumit în continuare Secretariatul permanent, se asigură de către Departament.
    (2) Secretariatul permanent îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează şi formulează propuneri de actualizare a regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului;
    b) pregăteşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a şedinţelor comune între Departament şi Consiliu;
    c) primeşte propunerile membrilor Consiliului pentru ordinea de zi a şedinţelor Consiliului;
    d) întocmeşte, pe baza propunerii secretarului Consiliului, proiectul ordinii de zi a şedinţelor comune între Departament şi Consiliu şi îl supune aprobării preşedintelui şi consilierului de stat coordonator al Departamentului;
    e) asigură convocarea membrilor Consiliului pentru şedinţele comune între Departament şi Consiliu cu cel puţin cinci zile înainte de data şedinţei, prin e-mail;
    f) pregăteşte documentele şedinţelor comune între Departament şi Consiliu;
    g) asigură întocmirea procesului-verbal al şedinţelor comune între Departament şi Consiliu pe baza minutei şi înregistrărilor audio-video realizate de către secretarul Consiliului;
    h) monitorizează îndeplinirea angajamentelor asumate de membrii Consiliului şi derularea activităţilor acestora;
    i) constată prin proces-verbal motivat intervenirea motivelor de revocare a membrilor Consiliului. Pe baza avizului consultativ al preşedintelui sau al vicepreşedinţilor Consiliului, după caz, acesta se va înainta consilierului de stat coordonator al Departamentului;
    j) gestionează baza de date şi arhiva Consiliului.


    CAP. VI
    Procesul-verbal al şedinţelor Consiliului
    ART. 9
    (1) Procesul-verbal se întocmeşte pe baza minutei şi a înregistrărilor audio-video realizate de către secretarul Consiliului.
    (2) Procesul-verbal va conţine, cel puţin, următoarele informaţii: locul şi data de desfăşurare, participanţii şi invitaţii care au participat la şedinţă, prezentarea succintă a dezbaterilor din cadrul reuniunii, voturile exprimate, concluziile rezultate în urma dezbaterilor şi, după caz, recomandările formulate.
    (3) Procesul-verbal al şedinţei va fi transmis membrilor Consiliului, spre consultare, nu mai târziu de 15 zile de la data desfăşurării şedinţei.
    (4) Dacă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data transmiterii, Secretariatul permanent primeşte obiecţii scrise sau propuneri de completare asupra documentelor transmise, acestea se transmit preşedintelui, care poate dispune modificarea lor după discutarea acestora cu membrii care au formulat obiecţii. Documentele rezultate vor fi retransmise Secretariatului permanent.
    (5) În lipsa unui răspuns scris din partea membrilor Consiliului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data transmiterii, procesul-verbal se consideră agreat.
    (6) Procesul-verbal se arhivează prin grija Secretariatului permanent.
    (7) Arhiva cu documentele aferente şedinţelor Consiliului se constituie la nivelul Departamentului şi la nivelul Consiliului.

    CAP. VII
    Secretarul Consiliului
    ART. 10
    (1) Secretarul se alege prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeaşi perioadă.
    (2) Secretarul în funcţie poate fi revocat cu votul majorităţii simple a membrilor Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie ales un alt secretar în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).

    ART. 11
    Secretarul Consiliului are următoarele atribuţii principale:
    a) pregăteşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a şedinţelor Consiliului şi ale grupurilor de lucru;
    b) face prezenţa nominală, la începutul şedinţei;
    c) prezintă preşedintelui sau vicepreşedinţilor, după caz, situaţia absenţilor motivat sau nemotivat de la şedinţă;
    d) consemnează şi înregistrează audio-video dezbaterile şedinţei, punctele de vedere şi propunerile formulate de membrii Consiliului, precum şi recomandările elaborate în minuta şedinţei;
    e) redactează minuta pentru a fi semnată de preşedinte şi luată la cunoştinţă de către toţi participanţii;
    f) comunică minutele împreună cu documentele informative şi înregistrările audio-video, în vederea arhivării la Secretariatul permanent, în termen de maximum 5 zile de la data şedinţei;
    g) centralizează şi arhivează toate actele, documentele şi studiile elaborate la nivelul Consiliului, pe care le transmite şi Secretariatului permanent;
    h) se implică alături de Secretariatul permanent în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului;
    i) sprijină Secretariatul permanent în pregătirea deplasărilor membrilor Consiliului, pe baza mandatului primit de la Secretariatul General al Guvernului.


    TITLUL II
    Conducerea Consiliului
    CAP. VIII
    Preşedintele Consiliului
    ART. 12
    (1) Preşedintele se alege prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeaşi perioadă.
    (2) Preşedintele în funcţie poate fi revocat cu votul majorităţii simple calculate din numărul total de membri ai Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie ales un alt preşedinte în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).

    ART. 13
    Preşedintele Consiliului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) coordonează activitatea membrilor Consiliului, conform atribuţiilor stabilite la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) coordonează elaborarea raportului anual de activitate al Consiliului, precum şi a altor documente care implică contribuţia acestuia;
    c) stabileşte data şedinţelor şi dispune convocarea Consiliului şi a grupurilor de lucru constituite în cadrul Consiliului;
    d) coordonează pregătirea şi conduce şedinţele Consiliului;
    e) aprobă proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitaţii, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor Consiliului;
    f) aprobă minutele şedinţelor Consiliului şi raportul anual de activitate al acestuia, precum şi orice alte documente în legătură cu activitatea Consiliului;
    g) împreună cu cei doi vicepreşedinţi, reprezintă Consiliul în cadrul organismelor naţionale şi internaţionale în domeniul dezvoltării durabile, la care s-a afiliat prin Departament;
    h) desemnează şi alţi membri ai Consiliului să reprezinte Consiliul în cadrul organismelor naţionale şi internaţionale menţionate la lit. g), în limita mandatului conferit;
    i) emite aviz consultativ asupra procesului-verbal întocmit de către Secretariatul permanent privind constatarea intervenirii motivelor de revocare a membrilor.


    CAP. IX
    Vicepreşedinţii Consiliului
    ART. 14
    (1) Vicepreşedinţii se aleg prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeaşi perioadă.
    (2) Vicepreşedinţii în funcţie pot fi revocaţi cu votul majorităţii simple calculate din numărul total de membri ai Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie aleşi alţi doi vicepreşedinţi în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).

    ART. 15
    Vicepreşedinţii Consiliului îndeplinesc următoarele atribuţii:
    a) preiau, pe bază de mandat scris şi semnat de preşedinte, atribuţiile acestuia, dacă preşedintele, din motive justificate, nu le poate îndeplini;
    b) participă la organizarea şedinţelor Consiliului;
    c) formulează observaţii şi propuneri cu privire la conţinutul minutei şedinţei Consiliului;
    d) îndeplinesc alte atribuţii stabilite de Consiliu;
    e) emit aviz consultativ asupra procesului-verbal întocmit de către Secretariatul permanent privind constatarea intervenirii motivelor de revocare, dacă membrul în cauză este preşedintele Consiliului;
    f) împreună cu preşedintele, reprezintă Consiliul în cadrul organismelor naţionale şi internaţionale în domeniul dezvoltării durabile, la care s-a afiliat prin Departament.


    TITLUL III
    Structurile Consiliului
    CAP. X
    Grupurile de lucru ale Consiliului
    ART. 16
    (1) În cadrul Consiliului se pot constitui grupuri de lucru tematice.
    (2) La propunerea preşedintelui, cu acordul consilierului de stat coordonator al Departamentului, pot fi invitaţi să facă parte din grupurile de lucru specialişti cooptaţi, cu rol consultativ, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările şi completările ulterioare, care nu sunt membri ai Consiliului.

    TITLUL IV
    Actele Consiliului
    CAP. XI
    Decizii şi alte acte ale Consiliului
    ART. 17
    (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Consiliul adoptă decizii, concluzii, avize consultative, recomandări şi propuneri.
    (2) Actele menţionate la alin. (1) se adoptă cu majoritatea votului membrilor prezenţi. În cazul egalităţii de voturi, decide preşedintele.
    (3) Votul membrilor Consiliului este nominal deschis.
    (4) Fiecare membru al Consiliului va exprima un vot, respectiv: „pentru“, „împotrivă“ sau „abţinere“.
    (5) Actele Consiliului prevăzute la alin. (1) se transmit către Secretariatul permanent, spre analizare şi valorificare.

    TITLUL V
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    Activitatea membrilor Consiliului nu este remunerată.

    ART. 19
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 18, membrii Consiliului pot fi remuneraţi pentru activitatea desfăşurată în cadrul unor proiecte cu finanţare nerambursabilă, în condiţiile legii.
    (2) Perioada pentru care se acordă remuneraţia este cea prevăzută pentru realizarea proiectului prevăzut la alin. (1), cu încadrarea în bugetul alocat prin contractul de finanţare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016