Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 40 din 26 martie 2012  pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale nr. 4, pronuntata la data de 22 martie 2012, avand ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise si operelor de arta vizuala aflate in gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor, denumita in continuare COPYRO, si VISARTA - Societate de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor in Domeniul Artelor Vizuale, denumita in continuare VISARTA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 40 din 26 martie 2012 pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale nr. 4, pronuntata la data de 22 martie 2012, avand ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise si operelor de arta vizuala aflate in gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor, denumita in continuare COPYRO, si VISARTA - Societate de Gestiune Colectiva a Drepturilor de Autor in Domeniul Artelor Vizuale, denumita in continuare VISARTA

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 6 aprilie 2012

    Având în vedere dispoziţiile art. 131^2 alin. (8) şi art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificãrile ulterioare,

    directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite urmãtoarea decizie:

    ART. 1
    Se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotãrârea arbitralã nr. 4, pronunţatã la data de 22 martie 2012, având ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor de artã vizualã aflate în gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor, denumitã în continuare COPYRO, şi VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale, denumitã în continuare VISARTA, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
    ART. 2
    Prezenta decizie intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


             Directorul general al Oficiului Român
                 pentru Drepturile de Autor,
                        Robert Bucur


    Bucureşti, 26 martie 2012.
    Nr. 40.

    Corpul de arbitri de pe lângã Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
    Dosar nr. 4/2012


                          HOTÃRÂREA ARBITRALÃ Nr. 4,
    pronunţatã la data de 22 martie 2012, având ca obiect stabilirea
  formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datoratã de organismele
    de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea
        operelor scrise şi operelor de artã vizualã aflate în gestiunea
        COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor,
      denumitã în continuare COPYRO, şi VISARTA - Societate de Gestiune
        Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale,
                         denumitã în continuare VISARTA

    Completul de arbitraj este constituit din:
    - Uliescu Marilena - preşedinte
    - Babiuc Victor - arbitru
    - David Alice Mihaela - arbitru
    - Gozia Dan-Cristian - arbitru
    - Tãnãsescu Mihai-Alexandru

    Pe rol se aflã soluţionarea cererii de arbitraj formulate de cãtre Societatea de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor, denumitã în continuare COPYRO, şi de cãtre Societatea de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale, denumitã în continuare VISARTA.
    Primul termen al arbitrajului a avut loc la data de 28 februarie 2012.
    Dezbaterile au avut loc la data de 14 martie 2012, fiind consemnate în încheierea de şedinţã, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    Având nevoie de timp pentru a delibera, completul a amânat pronunţarea succesiv pentru datele de 19 martie 2012, 21 martie 2012 şi 22 martie 2012.
    Prin cererea de arbitraj, COPYRO şi VISARTA au solicitat pronunţarea unei hotãrâri arbitrale care sã stabileascã metodologia privind remuneraţia datoratã titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor cinematografice, operelor scrise şi operelor de artã vizualã de cãtre utilizatori, în domeniul audiovizual.
    Metodologia propusã prin cererea de arbitraj de cãtre cele douã organisme de gestiune are urmãtorul conţinut:

    "METODOLOGIE
    privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor cinematografice şi altor opere audiovizuale, operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale ale acestora

    1. În sensul prezentei metodologii, prin radiodifuzare se înţelege emiterea unei opere de cãtre un organism de televiziune, prin orice mijloc ce serveşte la propagarea fãrã fir a semnelor, sunetelor sau imaginilor ori a reprezentãrii acestora, inclusiv comunicarea ei publicã prin satelit, în scopul recepţionãrii de cãtre public, precum şi transmiterea unei opere sau a reprezentãrii acesteia prin fir, prin cablu, prin fibra opticã sau prin orice alt procedeu similar, cu excepţia reţelelor de calculatoare, în scopul recepţionãrii ei de cãtre public.
    2. Utilizator, în sensul prezentei metodologii, este persoana fizicã sau persoana juridicã ce realizeazã activitãţi de radiodifuzare, aşa cum a fost definit la pct. 1, respectiv persoana publicã şi/sau privatã, cu acoperire localã şi/sau naţionalã.
    3. Utilizarea prin radiodifuzare de cãtre organismele de televiziune a operelor cinematografice şi altor opere audiovizuale, operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale aduse anterior la cunoştinţa publicã şi aflate înãuntrul termenelor de protecţie prevãzute de lege se poate face numai în baza unei autorizaţii sub formã de licenţã neexclusivã, eliberatã în formã scrisã de organismele de gestiune colectivã, pentru repertoriul gestionat de acestea pe baza mandatului acordat de titularii drepturilor de autor.
    4. Organismele de televiziune, autorizate potrivit prevederilor pct. 3 de organismele de gestiune colectivã, sunt obligate sã plãteascã acestora din urmã o remuneraţie trimestrialã, cu titlu de drepturi patrimoniale de autor, aplicatã la baza de calcul şi conform tabelelor prevãzute în anexele prezentei metodologii, care fac parte integrantã din aceasta.
    5. Remuneraţia se plãteşte pânã la, inclusiv, data de 25 a lunii urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã ori, atunci când data de 25 nu cade într-o zi lucrãtoare, pânã la, inclusiv, ziua lucrãtoare imediat urmãtoare datei de 25.
    6. Pentru întârzieri la platã, utilizatorii datoreazã penalitãţi în procent de 0,1% pe zi de întârziere.
    7. Organismele de televiziune au obligaţia sã comunice organismelor de gestiune colectivã din domeniul specific de creaţie prevãzute la pct. 3, pânã la, inclusiv, data de 15 a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face raportarea, câte un raport privind utilizarea operelor cinematografice şi altor opere audiovizuale, operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale în programele acestora. Raportul va cuprinde lista operelor cinematografice şi altor opere audiovizuale, operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale gestionate colectiv şi utilizate, cu menţionarea autorului/autorilor, a denumirii operei, a duratei utilizãrii fiecãrei opere, a numãrului de difuzãri zilnice, a denumirii emisiunilor în care au fost utilizate, a datelor şi orelor de programare, precum şi baza de calcul stabilitã potrivit dispoziţiilor anexelor prezentei metodologii. Raportul va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport şi în documentele anexate acestuia. Listele prezentate constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivã cãtre titularii de drepturi. Informaţiile ce fac obiectul raportãrii vor fi transmise atât în format scris, cât şi în format electronic.
    8. Ori de câte ori un organism de gestiune colectivã dintre cele prevãzute la pct. 3 solicitã în scris, utilizatorul are obligaţia de a-i comunica acestuia copii certificate pe propria rãspundere de pe documentele financiar-contabile de sintezã pe baza cãrora se determinã baza de calcul stabilitã conform anexelor prezentei metodologii, semnate de reprezentantul legal. De asemenea, în vederea examinãrii corectitudinii calculãrii remuneraţiei, organismele de gestiune colectivã au dreptul sã cearã efectuarea unui audit extern de cãtre un auditor agreat de pãrţi. În cazul în care pãrţile nu cad de acord asupra numirii auditorului extern înãuntrul unui termen de 15 zile calculat de la data înregistrãrii solicitãrii scrise a organismului de gestiune colectivã, auditorul extern va fi stabilit în urmãtoarele 7 zile prin tragere la sorţi dintr-o listã cuprinzând cel mult douã propuneri înaintate de cãtre fiecare dintre cele douã pãrţi. Tragerea la sorţi se desfãşoarã la sediul şi sub supravegherea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, fiind consemnatã într-un proces-verbal. În cazul în care concluziile raportului auditorului extern nu sunt însuşite de cãtre utilizator, acest raport va putea constitui mijloc de probã, în condiţiile prevãzute de lege, în cadrul litigiului dintre organismul de gestiune colectivã şi utilizator. Dacã pãrţile nu convin altfel, costurile realizãrii auditului extern se avanseazã de cãtre organismul de gestiune colectivã care a solicitat efectuarea acestuia.
    9. Organismele de gestiune colectivã vor permite, la cererea utilizatorilor, consultarea la sediul organismelor a repertoriului de opere gestionat, dintre cele utilizate de solicitant, în forma prevãzutã la art. 126 alin. (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a listei titularilor de drepturi, români şi strãini, pe care organismele îi reprezintã.
    10. Prezenta metodologie intrã în vigoare dupã 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, în baza deciziei directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, şi va putea fi modificatã în condiţiile Legii nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    11. Pânã la publicarea noilor metodologii rãmân valabile vechile metodologii, precum şi contractele încheiate cu utilizatorii. Prezenta metodologie s-a încheiat la data de ......... 2011, în ....... exemplare, cu forţã probantã egalã.

    ANEXA 2

    Tabel şi baza de calcul privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale

    1. Autorizaţia prevãzutã la pct. 3 din metodologie nu include dreptul la prima înregistrare în scopul radiodifuzãrii o singurã datã a operei, stabilit conform art. 38 alin. (1) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nici dreptul la o nouã transformare a operei.
    2. Atât pentru dreptul de radiodifuzare privind înregistrarea în scopul radiodifuzãrii o singurã datã a operei, cât şi pentru o nouã transformare a unei opere deja radiodifuzate, atât pentru cea existentã în arhiva utilizatorului, cât şi pentru cea care nu a împlinit termenul de 6 luni de la prima radiodifuzare, utilizatorii au obligaţia de a solicita, cu cel puţin 30 de zile înainte de radiodifuzare, o autorizaţie distinctã, printr-o cerere scrisã ce va cuprinde:
    a) în cazul înregistrãrii în scopul radiodifuzãrii o singurã datã a operei: denumirea operei, denumirea autorului, modalitatea sub care urmeazã a fi pentru prima datã radiodifuzatã opera, data primei radiodifuzãri, durata şi denumirea emisiunii;
    b) în cazul unei noi transformãri a unei opere deja radiodifuzatã: denumirea operei, denumirea autorului, modalitatea sub care a fost radiodifuzatã opera iniţialã şi modalitatea sub care se doreşte a fi radiodifuzatã, durata şi denumirea emisiunii.
    3. Pentru operele din domeniul artelor vizuale, nu sunt supuse obligaţiei de autorizare prin intermediul organismelor de gestiune colectivã şi nu sunt luate în calcul la stabilirea bazei de calcul operele pentru care gestiunea drepturilor de autor s-a reglementat în mod individual între autor sau persoana mandatatã de cãtre autor şi organismul de televiziune, precum şi operele care fac obiectul prezentei metodologii incluse într-o altã operã ce constituie obiect al dreptului de autor conform prevederilor Legii nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru care autorul a acordat dreptul de reproducere şi/sau difuzare.
    4. Remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale este determinatã conform prezentei metodologii şi tabelului urmãtor:



┌─────────────────────┬────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Categoria de opere │ Remuneraţie│ Minutaj │
├─────────────────────┼────────────┼────────────────────────────────────────┤
│Opere scrise │4% │pentru o utilizare de pânã la 500 de │
│ │ │minute/trimestru │
│ ├────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ │60 lei/minut│pentru o utilizare de peste 500 de │
│ │ │minute/trimestru │
├─────────────────────┼────────────┼────────────────────────────────────────┤
│Opere din domeniul │4% │pentru o utilizare de pânã la 500 de │
│artelor vizuale │ │minute/trimestru │
│ ├────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ │60 lei/minut│pentru o utilizare de peste 500 de │
│ │ │minute/trimestru │
└─────────────────────┴────────────┴────────────────────────────────────────┘



    5. (1) Baza de calcul asupra cãreia se aplicã procentul prevãzut la pct. 4 din prezenta anexã pentru o utilizare de pânã la 500 de minute/trimestru este constituitã din veniturile aferente activitãţii de radiodifuzare a organismelor de televiziune definite conform pct. 2 din metodologie, fãrã TVA, dacã este cazul, iar în lipsa acestora, din cheltuielile ocazionate de utilizarea de cãtre acestea a repertoriului protejat al organismului de gestiune colectivã.
    (2) Intrã în baza de calcul şi veniturile societãţilor terţe, în special ale societãţilor de producţie şi achiziţie de publicitate, în mãsura în care sunt încasate pentru activitatea de radiodifuzare a utilizatorului corespunzãtor utilizãrii repertoriului organismului de gestiune colectivã.
    6. În cazul în care, ca urmare a aplicãrii procentului prevãzut la pct. 4 din prezenta anexã pentru o utilizare de pânã la 500 de minute/trimestru asupra bazei de calcul, rezultã cã remuneraţia trimestrialã este mai micã de 5.000 lei, fãrã TVA, dacã este cazul, organismele de televiziune, definite conform pct. 2 din metodologie, care au utilizat în acel trimestru repertoriul protejat al organismului de gestiune colectivã, vor achita o remuneraţie de 5.000 lei, fãrã TVA, dacã este cazul."

    În considerentele cererii de arbitraj cele douã organisme de gestiune colectivã aratã cã propun o remuneraţie forfetarã pentru o utilizare ce excedeazã timpului de 500 de minute trimestrial tocmai pentru a încuraja utilizarea operelor scrise şi de artã vizualã în programele de televiziune. De asemenea, se apreciazã cã aplicarea metodei forfetare ar facilita actualizarea cu indicele de inflaţie a sumelor datorate cu titlu de remuneraţie, fiind echitabilã şi în privinţa faptului cã ar crea un mod unitar de calcul atât pentru utilizatorii cu acoperire naţionalã, cât şi pentru cei cu acoperire localã.
    Prin întâmpinarea depusã în şedinţa din data de 28 februarie 2012, Societatea Românã de Televiziune, denumitã în continuare SRTV, a solicitat respingerea în parte a proiectului de metodologie propus de COPYRO şi VISARTA, metodologie care mãreşte cuantumul remuneraţiei datorate de utilizatori. SRTV îşi justificã poziţia atât prin faptul cã în prezent condiţiile social-economice sunt dificile, cât şi prin faptul cã actualele tarife au fost stabilite cu VISARTA în anul 2007 printr-un protocol, iar cu COPYRO prin hotãrâre arbitralã necontestatã de aceasta. Se mai aratã în întâmpinare cã radiodifuzarea operelor scrise şi a celor de artã vizualã nu este de naturã sã creeze audienţã şi sã genereze profit, iar în multe cazuri încasãrile nu acoperã cheltuielile de utilizare. Totodatã, SRTV semnaleazã unele formulãri eronate sau imprecise strecurate în conţinutul metodologiei propuse. Sunt vizate: titlul metodologiei, sintagma "operelor din domeniul artelor vizuale" conţinutã în titlu, sintagma "remuneraţie trimestrialã cu titlu de drepturi de autor", definiţia noţiunii de utilizator prezentatã la pct. 2 al metodologiei, sintagma "prima înregistrare" utilizatã la pct. 1 al anexei nr. 2. De asemenea, SRTV solicitã înlocuirea penalitãţilor stipulate la pct. 6 cu dobândã legalã, eliminarea dispoziţiilor de la pct. 8 al metodologiei, referitoare la auditul extern, şi excluderea alocaţiei bugetare din baza de calcul al remuneraţiei.
    Prin Încheierea din data de 28 februarie 2012, completul, în baza art. 131^2 alin. (6) teza a doua din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a dispus decãderea din dreptul de a propune probe şi de a formula concluzii a pãrţilor care nu au achitat cota de onorariu ce le-a fost stabilitã în conformitate cu dispoziţiile art. 131^2 alin. (6) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv: Societatea Comercialã ANTENA TV GROUP - S.A., Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale - ARCA, Societatea Comercialã SBS BROADCASTING MEDIA - S.R.L., Societatea Comercialã PRO TV - S.A., DACIN-SARA - Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual (denumitã în continuare DACIN-SARA), Societatea Autorilor şi Editorilor de Opere Ştiinţifice - PERGAM (denumitã în continuare PERGAM).
    Prin Încheierea din data de 9 martie 2012 completul a admis, pentru pãrţile nedecãzute din dreptul de a propune probe, proba cu înscrisuri.
    În şedinţa din data de 14 martie 2012, completul, din oficiu, a supus dezbaterii pãrţilor excepţia lipsei calitãţii de parte în arbitraj a DACIN-SARA şi a PERGAM, excepţie care a fost unitã cu fondul.
    La data de 19 martie 2012, COPYRO şi VISARTA au depus la sediul Secretariatului Corpului de arbitrii concluziile scrise prin care au reiterat solicitarea ca în metodologia ce urmeazã a fi stabilitã remuneraţia datoratã membrilor sãi pentru radiodifuzarea operelor în domeniul audiovizual sã reprezinte 4% din baza de calcul pentru primele 500 de minute de radiodifuzare, iar pentru timpul de radiodifuzare ce excedeazã celor 500 de minute sã se perceapã o remuneraţie forfetarã în cuantum de 60 lei per minut. În privinţa majorãrii remuneraţiei de la 3% la 4%, titularele cererii de arbitraj invocã practica europeanã în materie, practicã din care ar rezulta cã remuneraţiile stabilite pentru domenii similare în ţãri ca Lituania şi Letonia sunt mai mari decât cele stabilite în vechea metodologie. Se mai aratã cã vechea metodologie este una inechitabilã deoarece, pe de-o parte, remuneraţia reprezintã 3%, procent dublu ponderat din baza de calcul, iar pe de altã parte calculul remuneraţiei depinde exclusiv de utilizatori.
    Analizând actele şi lucrãrile dosarului, completul reţine:
    În privinţa excepţiei lipsei calitãţii de parte în arbitraj a DACIN-SARA şi PERGAM invocatã din oficiu, completul urmeazã sã o admitã pentru urmãtoarele considerente:
    Din interpretarea dispoziţiilor art. 123^2 alin. (1) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, rezultã cã gestiunea colectivã a dreptului de radiodifuzare a operelor şi prestaţiilor artistice în domeniul audiovizualului este una facultativã, iar nu obligatorie. Potrivit alin. (2) al aceluiaşi articol, pentru drepturile în legãturã cu care gestiunea colectivã este facultativã, organismele de gestiune colectivã îi reprezintã doar pe titularii de drepturi care le-au acordat mandate şi elaboreazã metodologii, în limita repertoriului gestionat. Faţã de împrejurarea cã, în prezenta cauzã, completul a fost învestit doar prin cererea de arbitraj formulatã de cãtre COPYRO şi VISARTA, urmeazã a stabili forma finalã a metodologiei doar în privinţa titularilor de drepturi reprezentaţi de aceste douã organisme şi doar în privinţa repertoriului gestionat.
    Faţã de faptul cã DACIN-SARA şi PERGAM nu au formulat cerere de arbitraj, aceste organisme de gestiune colectivã nu pot avea calitatea de parte în prezenta cauzã alãturi de COPYRO şi VISARTA. Este adevãrat cã din înscrisurile existente la dosarul arbitral rezultã cã în etapa negocierilor au participat şi DACIN-SARA şi PERGAM, însã calitatea de parte în negociere, în cazul gestiunii colective facultative, nu atrage în mod obligatoriu calificarea ca parte în arbitraj. Mai mult, în condiţiile în care DACIN-SARA şi PERGAM au fructificat negocierile purtate cu reprezentanţii utilizatorilor prin încheierea de protocoale, o eventualã cerere de arbitraj ar putea fi inadmisibilã.
    Pe fondul cauzei completul arbitral constatã:
    Cele douã pãrţi aflate în arbitraj au parcurs procedura obligatorie a negocierilor prevãzutã de art. 131 şi urmãtoarele din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Negocierile purtate nu s-au concretizat într-o înţelegere, în sensul dispoziţiilor art. 131^2 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cã, în baza art. 131^2 alin. (3) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, COPYRO şi VISARTA au solicitat iniţierea procedurii de arbitraj.
    În privinţa metodologiei propuse de organismele de gestiune colectivã, completul va proceda astfel:
    Cu privire la titlul metodologiei urmeazã a se elimina din conţinutul acestuia referirile la opera cinematograficã şi opera audiovizualã, întrucât drepturile de autor pentru radiodifuzarea acestor genuri de operã nu fac obiectul prezentului arbitraj. De asemenea, tot în titlu, sintagma "operele din domeniul artei vizuale" va fi înlocuitã cu sintagma "operele de artã vizualã", sintagmã care denumeşte în mod exact genul de operã desemnat. Aceleaşi formulãri vor fi utilizate în întregul text al metodologiei.
    Titlul metodologiei va avea urmãtorul conţinut: "Metodologie privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor de artã vizualã aflate în gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor, denumitã în continuare COPYRO, şi VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale, denumitã în continuare VISARTA".
    În privinţa pct. 1 al metodologiei propuse, în conţinutul cãruia se defineşte noţiunea de radiodifuzare, completul costatã cã textul acestuia este reproducerea textului art. 15^1 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceastã definiţie urmeazã a fi eliminatã deoarece reiterarea ei în metodologie ar fi inutilã.
    Pct. 3 al metodologiei propuse va deveni pct. 1, deoarece în textul acestuia se indicã genul de opere care face obiectul metodologiei, repertoriul din care operele fac parte şi modalitatea în care acestea pot fi utilizate. Cu alte cuvinte, acest text stabileşte cadrul general al reglementãrii.
    Conţinutul pct. 1 va fi urmãtorul: "Utilizarea prin radiodifuzare de cãtre organismele de televiziune a operelor scrise şi operelor de artã vizualã aduse anterior la cunoştinţa publicã şi aflate înlãuntrul termenelor de protecţie prevãzute de lege se poate realiza numai în baza unei autorizaţii sub formã de licenţã neexclusivã, eliberatã în formã scrisã de cãtre COPYRO şi/sau VISARTA, dupã caz, pentru repertoriul gestionat de acestea pe baza mandatului acordat de titularii drepturilor de autor."
    Referitor la definirea noţiunii de utilizator inseratã la pct. 2 al propunerii de metodologie, completul constatã ca aceasta este inexactã, astfel cã o va modifica dupã cum urmeazã:
    "În sensul prezentei metodologii, este utilizator organismul de televiziune titular al licenţei audiovizuale eliberate de Consiliul Naţional al Audiovizualului şi care utilizeazã opere scrise din repertoriul COPYRO şi/sau opere de artã vizualã din repertoriul VISARTA."
    Pct. 4 şi 5 ale metodologiei vor fi reformulate, întrucât conţin dispoziţii inexacte şi echivoce. De asemeni, vor fi renumerotate şi vor avea urmãtorul conţinut:
    "3. Utilizatorii autorizaţi în conformitate cu dispoziţiile pct. 1 al prezentei metodologii sunt obligaţi sã plãteascã COPYRO şi/sau VISARTA, dupã caz, o remuneraţie calculatã potrivit dispoziţiilor pct. 5 al metodologiei.
    4. Remuneraţia se plãteşte trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã, iar când aceastã zi este una nelucrãtoare, în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare."
    Pentru a uşura utilizarea reglementãrii, completul va îngloba în corpul metodologiei şi textele cuprinse în anexa la metodologia propusã de COPYRO şi VISARTA. Astfel, art. 5 al metodologiei va prevedea modalitatea de cuantificare a remuneraţiei şi cuantumul efectiv al acesteia, aspecte reglementate la pct. 4 din anexa la metodologia propusã de organismele de gestiune colectivã.
    În privinţa modalitãţii de cuantificare a remuneraţiei, completul apreciazã cã remuneraţia procentualã este una echitabilã, fiind avantajoasã atât pentru organismele de gestiune colectivã, cât şi pentru utilizatori. Completul constatã cã în practica naţionalã remuneraţia procentualã este regula, fiind utilizatã în majoritatea metodologiilor, atât a celor stabilite prin protocoale, cât şi a celor stabilite prin hotãrâri arbitrale.
    Faţã de aceste argumente completul urmeazã sã stabileascã o remuneraţie procentualã, calculatã în funcţie de ponderea utilizãrii repertoriului gestionat colectiv.
    În privinţa creşterii valorii remuneraţiei de la 3% la 4%, propuse de COPYRO, completul nu identificã un temei de fapt care sã justifice o astfel de majorare. Susţinerile referitoare la practica europeanã în materie nu pot fi primite, în condiţiile în care este indicatã, cu titlu de exemplu, practica din doar douã state europene, Lituania şi Letonia. În privinţa practicii naţionale însã, se observã cã nivelul de 3% al remuneraţiei stabilite prin vechea metodologie este nivelul maxim stabilit în metodologiile reglementate pânã în prezent.
    Faţã de aceste considerente, completul urmeazã sã stabileascã o remuneraţie în cuantum de 3%, datoratã de utilizatori în schimbul dreptului de radiodifuzare a operelor scrise aflate în repertoriul gestionat de COPYRO pe baza mandatului acordat de titularii dreptului de autor.
    În privinţa VISARTA, completul constatã cã remuneraţia în cuantum de 1,5% stabilitã pentru titularii de drepturi de autor reprezentaţi de acest organism este una dintre cele mai scãzute remuneraţii reglementate. Ţinând seama de aceastã împrejurare, completul apreciazã cã se impune creşterea valorii remuneraţiei datorate.
    Având în vedere practica naţionalã, completul apreciazã drept echitabilã o remuneraţie în cuantum de 2,5%.
    Art. 5 va avea urmãtorul cuprins:
    "Remuneraţia datoratã de utilizatori titularilor de drepturi de autor în baza prezentei metodologii se calculeazã conform urmãtorului tabel:


┌─────────────────────┬────────────────────────┬─────────────┐
│Categoria de opere │ Organismul de gestiune │ Remuneraţie │
│ │ colectivã │ │
├─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Opere scrise │COPYRO │ 3% │
├─────────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Opere de artã vizualã│VISARTA │ 2,5%" │
└─────────────────────┴────────────────────────┴─────────────┘



    În privinţa bazei de calcul, completul gãseşte întemeiatã susţinerea SRTV potrivit cãreia alocaţiile bugetare nu pot fi incluse în aceasta. Conform art. 131^1 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, remuneraţiile solicitate trebuie raportate la veniturile obţinute de utilizatori din activitatea în cadrul cãreia se utilizeazã repertoriul. Ţinând seama de faptul cã veniturile bugetare nu sunt venituri obţinute din radiodifuzare, acestea nu pot fi incluse în baza de calcul.
    Pct. 5 al anexei propuse de COPYRO şi VISARTA va deveni pct. 6 al metodologiei şi va avea urmãtorul conţinut:
    "Baza de calcul al remuneraţiei prevãzute la pct. 5 este constituitã din totalitatea veniturilor brute trimestriale rezultate din activitatea de radiodifuzare sau totalitatea cheltuielilor ocazionate de utilizare, din care se scad taxa pe valoarea adãugatã, taxa localã de publicitate, taxa pentru publicitatea la bãuturi alcoolice, precum şi alocaţiile şi subvenţiile bugetare."
    Completul va pãstra în metodologie pct. 6, propus de cãtre COPYRO şi VISARTA, referitor la penalitãţile datorate pentru întârzieri la platã. Arbitrii apreciazã cã mãsura coercitivã impusã prin acest text nu este de naturã sã prejudicieze utilizatorii de bunã-credinţã. Penalitãţile de întârziere reprezintã o mãsurã sancţionatorie doar în privinţa utilizatorilor care încalcã dispoziţiile referitoare la termenele de platã prevãzute în metodologie. Pct. 6 al propunerii de metodologie va deveni pct. 7 al metodologiei.
    În privinţa pct. 7 al propunerii de metodologie, care va deveni pct. 8 al metodologiei, completul constatã cã acesta nu a fost criticat de SRTV (singurul reprezentant al utilizatorilor nedecãzut din dreptul de a propune probe şi formula concluzii) în sensul modificãrii sau eliminãrii acestuia din metodologie, astfel cã, în baza principiului disponibilitãţii, acest text urmeazã a fi pãstrat. Completul va elimina însã sintagma "operelor cinematografice şi altor opere audiovizuale", va înlocui sintagma "operelor din domeniul artelor vizuale" cu sintagma "operele de artã vizualã" şi sintagma "anexelor prezentei metodologii" cu sintagma "prezentei metodologii".
    Pct. 8 va avea urmãtorul cuprins:
    "Organismele de televiziune au obligaţia sã comunice organismelor de gestiune colectivã din domeniul specific de creaţie prevãzute la pct. 1, pânã la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face raportarea, câte un raport privind utilizarea operelor scrise şi a operelor de artã vizualã în programele acestora. Raportul va cuprinde lista operelor scrise şi a operelor de artã vizualã gestionate colectiv şi utilizate, cu menţionarea autorului/autorilor, a denumirii operei, a duratei utilizãrii fiecãrei opere, a numãrului de difuzãri zilnice, a denumirii emisiunilor în care au fost utilizate, a datelor şi orelor de programare, precum şi baza de calcul stabilitã potrivit dispoziţiilor prezentei metodologii. Raportul va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport şi în documentele anexate acestuia. Listele prezentate constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivã cãtre titularii de drepturi. Informaţiile ce fac obiectul raportãrii vor fi transmise atât în format scris, cât şi în format electronic."
    Se va elimina din conţinutul metodologiei pct. 8 al propunerii de metodologie, referitor la instituirea unor mijloace de control ale utilizatorilor prin intermediul unui audit extern efectuat de un auditor agreat de pãrţi sau ales prin tragere la sorţi supravegheatã de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.
    Chiar dacã în vechea metodologie exista o astfel de reglementare, completul arbitral apreciazã cã instituirea unui astfel de mecanism de control excedeazã competenţei sale.
    Constatând cã în privinţa pct. 9 nu existã divergenţã între pãrţi, completul va menţine textul acestuia, cu uşoare modificãri de formã, însã va elimina pct. 10 şi 11 ale propunerii deoarece acestea, ca dispoziţii tranzitorii, sunt reglementate în mod expres de lege.
    Pct. 1, 2 şi 3 ale anexei la metodologia propusã de COPYRO şi VISARTA urmeazã a fi eliminate din metodologie, întrucât textul primelor douã denatureazã sensul legii, iar textul celui de-al treilea nu îşi gãseşte utilitatea faţa de împrejurarea cã, în cauza de faţã, gestiunea colectivã este una facultativã.
    În privinţa cheltuielilor arbitrale, în baza art. 131^2 alin. (6) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, completul urmeazã sã oblige în solidar Societatea Comercialã ANTENA TV GROUP - S.A., Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale - ARCA, Societatea Comercialã SBS BROADCASTING MEDIA - S.R.L., Societatea Comercialã PRO TV - S.A. la plata sumei de 4.687,50 lei cãtre COPYRO, la plata sumei de 4.687,50 lei cãtre VISARTA şi la plata sumei de 5.625 lei cãtre SRTV.

                   Pentru aceste motive
                  COMPLETUL DE ARBITRAJ
                       Hotãrãşte:

    Admite excepţia lipsei calitãţii de parte în arbitraj a DACIN-SARA - Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual şi a Societãţii Autorilor şi Editorilor de Opere Ştiinţifice - PERGAM.
    Admite în parte cererea de arbitraj formulatã de COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor şi VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale şi stabileşte forma finalã a metodologiei privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor de artã vizualã aflate în gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor şi VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale, care va avea urmãtorul conţinut:

    "METODOLOGIE
    privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor scrise şi operelor de artã vizualã aflate în gestiunea COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor, denumitã în continuare COPYRO, şi VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale, denumitã în continuare VISARTA

    1. Utilizarea prin radiodifuzare de cãtre organismele de televiziune a operelor scrise şi operelor de artã vizualã aduse anterior la cunoştinţa publicã şi aflate înlãuntrul termenelor de protecţie prevãzute de lege se poate realiza numai în baza unei autorizaţii sub formã de licenţã neexclusivã, eliberatã în formã scrisã de cãtre COPYRO şi/sau VISARTA, dupã caz, pentru repertoriul gestionat de acestea pe baza mandatului acordat de titularii drepturilor de autor.
    2. În sensul prezentei metodologii, este utilizator organismul de televiziune titular al licenţei audiovizuale eliberate de Consiliul Naţional al Audiovizualului şi care utilizeazã opere scrise din repertoriul COPYRO şi/sau opere de artã vizualã din repertoriul VISARTA.
    3. Utilizatorii, autorizaţi în conformitate cu dispoziţiile pct. 1 al prezentei metodologii, sunt obligaţi sã plãteascã COPYRO şi/sau VISARTA, dupã caz, o remuneraţie calculatã potrivit dispoziţiilor pct. 5 al metodologiei.
    4. Remuneraţia se plãteşte trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului pentru care este datoratã, iar când aceastã zi este una nelucrãtoare, în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare.
    5. Remuneraţia datoratã de utilizatori titularilor de drepturi de autor în baza prezentei metodologii se calculeazã conform urmãtorului tabel:


┌──────────────────────┬──────────────────┬──────────────┐
│Categoria de opere │ Organismul de │ │
│ │gestiune colectivã│ Remuneraţie │
├──────────────────────┼──────────────────┼──────────────┤
│Opere scrise │COPYRO │ 3% │
├──────────────────────┼──────────────────┼──────────────┤
│Opere de artã vizualã │VISARTA │ 2,5% │
└──────────────────────┴──────────────────┴──────────────┘



    6. Baza de calcul al remuneraţiei prevãzute la pct. 5 este constituitã din totalitatea veniturilor brute trimestriale, rezultate din activitatea de radiodifuzare, sau totalitatea cheltuielilor ocazionate de utilizare, din care se scad taxa pe valoarea adãugatã, taxa localã de publicitate, taxa pentru publicitatea bãuturilor alcoolice, precum şi alocaţiile şi subvenţiile bugetare.
    7. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,1% pe zi de întârziere.
    8. Organismele de televiziune au obligaţia sã comunice organismelor de gestiune colectivã din domeniul specific de creaţie prevãzute la pct. 1, pânã la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face raportarea, câte un raport privind utilizarea operelor scrise şi a operelor de artã vizualã în programele acestora. Raportul va cuprinde lista operelor scrise şi operelor de artã vizualã gestionate colectiv şi utilizate, cu menţionarea autorului/autorilor, a denumirii operei, a duratei utilizãrii fiecãrei opere, a numãrului de difuzãri zilnice, a denumirii emisiunilor în care au fost utilizate, a datelor şi orelor de programare, precum şi baza de calcul stabilitã potrivit dispoziţiilor prezentei metodologii. Raportul va fi însoţit de o adresã de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnãtura şi ştampila utilizatorului, adresã prin care va fi confirmatã pe propria rãspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport şi în documentele anexate acestuia. Listele prezentate constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivã cãtre titularii de drepturi. Informaţiile ce fac obiectul raportãrii vor fi transmise atât în format scris, cât şi în format electronic.
    9. COPYRO şi VISARTA vor permite utilizatorilor, la cererea acestora, consultarea, la sediul organismelor de gestiune colectivã, a repertoriului de opere gestionat, repertoriu ţinut în forma prevãzutã la art. 126 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a listei titularilor de drepturi, români şi strãini, pe care organismele îi reprezintã."
    Obligã în solidar Societatea Comercialã ANTENA TV GROUP - S.A., Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale -ARCA, Societatea Comercialã SBS BROADCASTING MEDIA - S.R.L., Societatea Comercialã PRO TV - S.A. la plata sumei de 5.626 lei cãtre SRTV - Societatea Românã de Televiziune cu titlu de cheltuieli arbitrale.
    Obligã în solidar Societatea Comercialã ANTENA TV GROUP - S.A., Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale -ARCA, Societatea Comercialã SBS BROADCASTING MEDIA - S.R.L., Societatea Comercialã PRO TV - S.A. la plata sumei de 4.687,50 lei cãtre COPYRO - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor cu titlu de cheltuieli arbitrale.
    Obligã în solidar Societatea Comercialã ANTENA TV GROUP - S.A., Asociaţia Românã de Comunicaţii Audiovizuale -ARCA, Societatea Comercialã SBS BROADCASTING MEDIA - S.R.L., Societatea Comercialã PRO TV - S.A. la plata sumei de 4.687,50 lei cãtre VISARTA - Societate de Gestiune Colectivã a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale cu titlu de cheltuieli arbitrale.
    Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Prezenta hotãrâre a fost pronunţatã la sediul Corpului de arbitri de pe lângã Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.

    - Uliescu Marilena - preşedinte
    - Babiuc Victor - arbitru
    - David Alice Mihaela - arbitru
    - Gozia Dan-Cristian - arbitru
    - Tãnãsescu Mihai-Alexandru


    Corpul de arbitri de pe lângã Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
    Dosar nr. 4/2012

                        ÎNCHEIERE DE ŞEDINŢÃ
                din data de 14 martie 2012, ora 12,00
    Completul de arbitraj este compus din:
    ● David Alice Mihaela
    ● Uliescu Marilena
    ● Tãnãsescu Mihai Alexandru
    ● Babiuc Victor
    ● Gozia Dan-Cristian

    Pe rol se aflã soluţionarea cererii de arbitraj având drept obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datoratã de organismele de televiziune titularilor de drepturi de autor pentru radiodifuzarea operelor cinematografice şi a altor opere audiovizuale, operelor scrise şi operelor din domeniul artelor vizuale ale acestora.
    La apelul nominal au rãspuns în şedinţã publicã urmãtorii: COPYRO - Mircea Felix Ionescu Melineşti - avocat, Melania Costilov - şef departament, DACIN-SARA - Lorena Soculescu - consilier juridic, Ştefan Dumitrescu - avocat, VISARTA - Gheorghe Voican - director executiv, SRTv - Laurenţiu Oprea - şef Serviciu drepturi de autor.
    Completul pune în discuţie, din oficiu, excepţia lipsei calitãţii de parte în arbitraj a organismelor de gestiune colectivã DACIN-SARA - Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual şi PERGAM - Societatea Autorilor şi Editorilor de Opere Ştiinţifice.
    COPYRO, prin reprezentant, solicitã admiterea excepţiei. Aratã cã din coroborarea art. 130 alin. (1) şi art. 133 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, rezultã diferenţa dintre atribuţiile organismelor de gestiune colectivã care au facultatea de a încheia fie contracte generale cu utilizatorii, fie o metodologie aplicabilã întregului domeniu de opere în care îşi exercitã gestiune colectivã. Pe cale de consecinţã, ţinând cont şi de faptul cã nu a fost achitatã partea de onorariu datoratã şi cã au pornit la încheierea de protocoale pe cale separatã, PERGAM şi DACIN-SARA şi-au pierdut calitatea procesualã.
    VISARTA susţine cele arãtate de COPYRO, cu menţiunea cã au existat înţelegeri prealabile, PERGAM şi DACIN-SARA având alte puncte de vedere în negocieri faţã de cele consemnate prin protocoalele încheiate.
    SRTV solicitã respingerea acestei excepţii, aratã cã rezultã din decizia de constituire a comisiei de negociere calitatea procesualã a pãrţilor, iar neplata onorariului arbitral decade doar din dreptul de a propune probe şi de a formula concluzii. Datoritã faptului cã cele douã organisme de gestiune colectivã au fost pãrţi la negociere, ele au calitatea de parte în arbitraj.
    Completul uneşte cu fondul excepţia invocatã.
    Nemaifiind alte cereri de formulat ori excepţii de invocat, completul acordã cuvântul în dezbatere.
    COPYRO solicitã ca, în metodologia care se va stabili, remuneraţia datoratã membrilor sãi pentru radiodifuzarea operelor în domeniul audiovizual sã reprezinte 4% din baza de calcul pentru primele 500 de minute de radiodifuzare, iar pentru timpul de radiodifuzare ce excedeazã celor 500 de minute sã se perceapã o remuneraţie forfetarã în cuantum de 60 lei per minut. În privinţa majorãrii remuneraţiei de la 3% la 4%, invocã practica europeanã în materie, practicã din care rezultã cã remuneraţiile stabilite pentru domenii similare în ţãri ca Lituania şi Letonia sunt mai mari decât cele stabilite în vechea metodologie. Se mai aratã cã vechea metodologie este una inechitabilã deoarece, pe de o parte, remuneraţia reprezintã 3%, procent dublu ponderat din baza de calcul, iar pe de altã parte, calculul remuneraţiei depinde exclusiv de utilizatori. COPYRO mai aratã cã propune o remuneraţie forfetarã pentru o utilizare ce excedeazã timpului de 500 de minute trimestrial tocmai pentru a încuraja utilizarea operelor scrise şi de artã vizualã în programele de televiziune. De asemenea, apreciazã cã aplicarea metodei forfetare ar facilita actualizarea cu indicele de inflaţie a sumelor datorate cu titlu de remuneraţie, fiind echitabilã şi în privinţa faptului cã ar crea un mod unitar de calcul, atât pentru utilizatorii cu acoperire naţionalã, cât şi pentru cei cu acoperire localã.
    VISARTA, prin reprezentant, achieseazã la concluziile COPYRO, solicitã aceeaşi remuneraţie ca şi aceasta, invocând, de asemenea, practica europeanã, practicã din care rezultã cã remuneraţiile stabilite pentru domenii similare în ţãri ca Lituania şi Letonia sunt mai mari decât cele stabilite în vechea metodologie. Mai aratã cã pânã în prezent SRTV a plãtit pentru utilizarea operelor din repertoriul gestionat de VISARTA sume derizorii.
    SRTV solicitã respingerea în parte a proiectului de metodologie propus de COPYRO şi VISARTA, metodologie care mãreşte cuantumul remuneraţiei datorate de utilizatori. SRTV îşi justificã poziţia atât prin faptul cã în prezent condiţiile social-economice sunt dificile, cât şi prin faptul cã actualele tarife au fost stabilite cu VISARTA în anul 2007 printr-un protocol, iar cu COPYRO prin hotãrâre arbitralã necontestatã de aceasta. În continuare aratã cã radiodifuzarea operelor scrise şi a celor de artã vizualã nu este de naturã sã creeze audienţã şi sã genereze profit, iar în multe cazuri încasãrile nu acoperã cheltuielile de utilizare. SRTV solicitã menţinerea unei remuneraţii procentuale, nu a uneia forfetare şi procentuale, remuneraţie care sã fie direct proporţionalã cu ponderea utilizãrilor, şi apreciazã cã se impune menţinerea cuantumului acesteia la 3% pentru COPYRO şi la 1,5% pentru VISARTA. De asemeni, SRTV semnaleazã unele formulãri eronate sau imprecise strecurate în conţinutul metodologiei propuse. Sunt vizate: titlul metodologiei, sintagma "operelor din domeniul artelor vizuale", conţinutã în titlu, sintagma "remuneraţie trimestrialã cu titlu de drepturi de autor", definiţia noţiunii de utilizator, prezentatã la pct. 2 al metodologiei, sintagma "prima înregistrare", utilizatã la pct. 1 al anexei nr. 2. Se mai solicitã înlocuirea penalitãţilor stipulate la pct. 6 din propunerea de metodologie cu dobândã legalã, eliminarea dispoziţiilor de la pct. 8 al metodologiei, referitoare la auditul extern, şi excluderea alocaţiei bugetare din baza de calcul al remuneraţiei.

    Completul declarã închise dezbaterile.
    Având nevoie de timp pentru a delibera, completul
                       dispune:
    Amânã pronunţarea pânã în data de 19 martie 2012.
    Arbitri:
    ● David Alice Mihaela
    ● Uliescu Marilena
    ● Tãnãsescu Mihai Alexandru
    ● Gozia Dan-Cristian
    ● Babiuc Victor

                    _____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016