Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere cererea Biroului permanent al Senatului,
în temeiul prevederilor art. 63 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 81 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotãrârea Senatului nr. 28/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
se convoacã Senatul în sesiune extraordinarã, în data de 3 iulie 2012, ora 17,00, cu urmãtoarea ordine de zi, pentru motivele arãtate în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie:
1. revocarea preşedintelui Senatului;
2. alegerea noului preşedinte al Senatului.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
IOAN CHELARU
Bucureşti, 3 iulie 2012.
Nr. 4.
ANEXĂ
CERERE
privind convocarea unei sesiuni extraordinare în data
de 3 iulie 2012, ora 17,00, formulatã de membri ai
Biroului permanent
În conformitate cu jurisprudenţa sa constantã din 1992 şi pânã în prezent, Curtea Constituţionalã a statuat cã preşedintele Senatului, în exercitarea funcţiei, trebuie sã fie neutru din punct de vedere politic, întrucât acesta nu poate reprezenta poziţia politicã şi interesele unui partid politic, ci reprezintã Senatul în integralitatea sa (Decizia Curţii Constituţionale nr. 45/1994 şi nr. 46/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 27 mai 1994; Decizia Curţii Constituţionale nr. 62/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005; Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.022 din 17 noiembrie 2005, şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 602/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.027 din 18 noiembrie 2005).
De asemenea, prin aceeaşi jurisprudenţã, Curtea Constituţionalã considerã cã statutul preşedintelui Senatului, distinct de statutul celorlalţi membri ai Biroului permanent, implicã un plus de exigenţã în ceea ce priveşte actele care privesc acest statut, iar posibilitatea unui partid politic de a dispune în mod exclusiv şi în orice condiţii cu privire la aceastã instituţie, pe tot parcursul mandatului unei Camere a Parlamentului, nu este compatibilã cu aceastã exigenţã, impusã de dispoziţiile art. 64 din Constituţie interpretat în corelaţie şi în concordanţã cu principiile statului de drept, prevãzute de art. 1 din Legea fundamentalã (Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005).
Faţã de aceste considerente, majoritatea senatorilor opineazã cã, datoritã contextului actual, preşedintele Senatului, domnul senator Vasile Blaga, a abdicat de la acest rol constituţional, utilizând instituţia preşedintelui Senatului în scopul realizãrii exclusive a obiectivelor impuse de partidul politic din care face parte. Lipsa susţinerii de cãtre o majoritate în Senat a determinat o acţiune discreţionarã din partea acestuia. În acest context, considerãm cã încetarea exercitãrii funcţiei de preşedinte al Senatului de cãtre domnul senator Vasile Blaga este o consecinţã juridicã a unor negocieri politice, compuneri şi recompuneri de forţe politice.
Astfel, având în vedere cã anumite atribuţii pe care preşedintele Senatului are obligaţia sã le îndeplineascã - potrivit prevederilor art. 39 din Regulamentul Senatului, invocate şi în jurisprudenţa Curţii Constituţionale - actualul preşedinte al Senatului nu le mai poate exercita în deplinã imparţialitate, considerãm cã este necesarã revocarea acestuia şi, pe cale de consecinţã, alegerea unui nou preşedinte al Senatului.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: