Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 4 din 13 octombrie 2000  cu privire la adoptarea termenilor si conditiilor de participare a Romaniei la programul de actiune comunitara Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 4 din 13 octombrie 2000 cu privire la adoptarea termenilor si conditiilor de participare a Romaniei la programul de actiune comunitara "Tineret"*)

EMITENT: CONSILIUL DE ASOCIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 20 august 2002
DECIZIE nr. 4 din 13 octombrie 2000
cu privire la adoptarea termenilor şi condiţiilor de participare a României la programul de acţiune comunitarã "Tineret"*)
EMITENT: CONSILIUL DE ASOCIERE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 20 august 2002




──────────────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
având în vedere Protocolul adiţional la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte*1), privind participarea României la programele comunitare, si, în special, art. 1 şi 2,
deoarece:
(1) în conformitate cu art. 1 din Protocolul adiţional, România poate participa la programele-cadru comunitare, la anumite programe comunitare, la proiecte sau la alte acţiuni comunitare pe domenii, între care cel al tineretului;
(2) în conformitate cu art. 2 din Protocolul adiţional, termenii şi condiţiile pentru participarea României la aceste activitãţi se stabilesc de cãtre Consiliul de Asociere;
(3) ca urmare a Deciziei nr. 2/97 din 4 august 1997 a Consiliului de Asociere dintre România, pe de o parte, şi Comunitatea Europeanã şi statele membre ale acesteia, pe de alta parte*2), România a participat la programul "Tineret pentru Europa" de la 1 septembrie 1997 şi si-a exprimat dorinţa de a participa la noul program "Tineret",

──────────────
*1) OJ L 317, 30 decembrie 1995, p. 40.
*2) OJ L 229, 20 august 1997, p. 5.


DECIDE:

ART. 1
România va participa la programul de acţiune comunitarã "Tineret", denumit în continuare programul "Tineret", în conformitate cu termenii şi condiţiile stabilite în anexele nr. I şi II care fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie se aplica pe durata programului "Tineret", începând cu data de 1 ianuarie 2000.
ART. 3
Prezenta decizie intra în vigoare la data adoptãrii ei de cãtre Consiliul de Asociere.


ANEXA 1

TERMENI SI CONDIŢII
pentru participarea României la programul "Tineret"
1. România va participa la activitãţile programului "Tineret", denumit în continuare programul, dacã nu este altfel prevãzut în prezenta decizie, în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele stabilite prin Decizia nr. 1.031/2000/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 aprilie 2000 instituind programul comunitar de acţiune "Tineret"*1).

──────────
*1) OJ L 117, 18 mai 2000, p.1

2. In conformitate cu termenii art. 5 din Decizia nr. 1.031/2000/EC şi cu prevederile referitoare la responsabilitãţile statelor membre şi ale Comisiei pentru agenţiile naţionale "Tineret", adoptate de Comisie, România va înfiinţa o structura adecvatã pentru gestionarea coordonata a implementãrii la nivel naţional a acţiunilor programului şi va adopta mãsurile necesare pentru asigurarea finanţãrii corespunzãtoare a acestei agenţii, care va primi fonduri din program pentru desfãşurarea activitãţilor. România va adopta orice alte mãsuri necesare pentru derularea eficienta a programului la nivel naţional.
3. Pentru a participa la program România va plati anual o contribuţie la bugetul general al Uniunii Europene în conformitate cu procedurile stabilite în anexa nr. II.
Dacã se impune, pentru a lua în considerare dezvoltarea programului sau evoluţia capacitãţii de absorbţie a României, Comitetul de Asociere este abilitat sa ajusteze aceasta contribuţie pentru evitarea unui dezechilibru bugetar în procesul de implementare a programului.
4. Termenii şi condiţiile pentru depunerea, evaluarea şi selectarea candidaturilor instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor eligibile din România sunt cele aplicabile instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor eligibile din Comunitate.
Experţii romani pot fi luaţi în considerare de cãtre Comisie la numirea experţilor independenţi pentru evaluarea proiectelor, conform prevederilor Deciziei nr. 1.031/2000/EC .
5. In vederea asigurãrii unei dimensiuni comunitare a programului, proiectele şi activitãţile vor trebui sa includã cel puţin un partener din unul dintre statele membre ale Comunitãţii pentru a fi eligibile pentru finanţare din partea Comunitãţii.
6. Pentru acţiunile gestionate descentralizat, precum şi pentru finanţarea activitãţilor agenţiei naţionale înfiinţate conform pct. 2, fondurile vor fi alocate României pe baza dispoziţiilor bugetare anuale ale programului, hotãrâte la nivelul Comunitãţii, şi a contribuţiei României la program. Cuantumul maxim de finanţare pentru activitãţile agenţiei naţionale nu va depãşi 50% din bugetul alocat programului de lucru al agenţiei naţionale.
7. Statele membre ale Comunitãţii şi România vor depune toate eforturile, în cadrul prevederilor legale, pentru a înlesni libera circulaţie şi sejurul tinerilor şi al altor persoane eligibile care se deplaseazã între România şi statele membre ale Comunitãţii în scopul participãrii la activitãţile care fac obiectul prezentei decizii.
8. Activitãţile care fac obiectul prezentei decizii vor fi scutite de impunerea de cãtre România de taxe indirecte, taxe vamale, interdicţii şi restricţii la import şi export pentru bunurile şi serviciile care le sunt destinate.
9. Fãrã a afecta responsabilitãţile Comisiei Europene şi ale Curţii de Conturi a Comunitãţii Europene în ceea ce priveşte monitorizarea şi evaluarea programului conform art. 13 din Decizia nr. 1.031/2000/EC , participarea României la program va fi în permanenta monitorizata pe baze parteneriale de cãtre România şi Comisia Europeanã. România va prezenta Comisiei rapoarte şi va lua parte la alte activitãţi specifice iniţiate de Comunitate în acest context.
10. In conformitate cu reglementãrile financiare ale Comunitãţii, aranjamentele contractuale încheiate cu sau de cãtre entitãţi din România vor trebui sa permitã desfãşurarea controalelor şi auditului de cãtre sau sub autoritatea Comisiei şi Curţii de Conturi. Rapoartele de audit financiar pot fi întocmite în scopul de a controla veniturile şi cheltuielile acestor entitãţi, legate de obligaţiile contractuale fata de Comunitate. In spiritul cooperãrii şi interesului reciproc, autoritãţile competente din România vor oferi sprijin, în limite posibile şi rezonabile, dupã cum se dovedeşte necesar sau util, în vederea efectuãrii controalelor şi a auditului.
Prevederile referitoare la responsabilitãţile statelor membre şi ale Comisiei privind agenţiile naţionale "Tineret", adoptate de Comisie, vor fi aplicabile relaţiilor dintre România, Comisie şi Agenţia Naţionala din România. In cazul unor nereguli, neglijente sau fraude imputabile Agenţiei Naţionale din România, autoritãţile romane vor fi responsabile pentru fondurile nerecuperate.
11. Fãrã a afecta procedurile stabilite în art. 8 din Decizia nr. 1.031/2000/CE , reprezentanţii României vor participa în calitate de observatori în cadrul comitetului programului, pentru punctele care ii privesc în mod direct. Acest comitet se va întruni în absenta reprezentanţilor României pentru dezbaterea celorlalte puncte şi pentru vot.
12. Limba folositã în contactele de orice fel cu Comisia, în ceea ce priveşte prezentarea candidaturilor, contractele, rapoartele de prezentat, precum şi alte aranjamente administrative privind programele, va fi oricare dintre limbile oficiale ale Comunitãţii.
13. Comunitatea şi România pot încheia activitãţile care fac obiectul prezentei decizii, în orice moment, printr-o notificare prealabilã în scris, în termen de pana la 12 luni. Proiectele şi activitãţile în desfãşurare în momentul respectiv vor continua pana la definitivare în condiţiile prevãzute în prezenta decizie.

ANEXA 2

CONTRIBUŢIA FINANCIARÃ
a României la program

1. Contribuţia financiarã a României la bugetul Uniunii Europene în vederea participãrii la program în anul 2000 este de 2.523.000 euro.
Contribuţia financiarã a României pentru urmãtorii ani ai programului va fi stabilitã de Consiliul de Asociere în cursul anului 2000.
2. România va plati contribuţia menţionatã anterior, parte din bugetul de stat al României şi parte din Programul naţional PHARE pentru România. Supuse unei alte proceduri de programare PHARE, fondurile PHARE solicitate în acest scop vor fi transferate în România printr-un memorandum de finanţare separat. Împreunã cu suma provenind din bugetul de stat al României aceste fonduri vor constitui contribuţia naţionala a României, din care se vor efectua plati la solicitarile anuale de fonduri ale Comisiei.
3. Fondurile PHARE vor fi solicitate conform urmatorului program:
- 1.252.000 euro pentru contribuţia la program în anul 2000;
- restul contribuţiei României va fi suportat de la bugetul de stat al României.
4. Reglementarea financiarã din 21 decembrie 1977, aplicabilã bugetului general al Comunitãţii Europene*1), se va aplica gestionãrii contribuţiei României.
Cheltuielile de transport şi sejur, ocazionate de participarea reprezentanţilor şi experţilor romani ca observatori la lucrãrile comitetului menţionat la pct. 11 din anexa nr. I sau la alte reuniuni legate de implementarea programului, vor fi rambursate de Comisie pe aceeaşi baza şi în conformitate cu procedurile în vigoare pentru experţii neguvernamentali ai statelor membre ale Uniunii Europene.
5. Dupã intrarea în vigoare a prezentei decizii şi la începutul fiecãrui an Comisia va transmite României o solicitare de fonduri reprezentând contribuţia sa la program.
Contribuţia va fi exprimatã în euro şi va fi vãrsatã într-un cont bancar în euro al Comisiei.
România îşi va achitã contribuţia în funcţie de solicitarea de fonduri:
- pana la 1 mai pentru suma provenitã de la bugetul de stat, dacã solicitarea de fonduri este transmisã de Comisie înainte de 1 aprilie, sau cel mai târziu la o luna dupã solicitarea de fonduri, dacã aceasta este trimisa mai târziu*1);

──────────
*1) OJ L 356, 31 decembrie 1977, p. 1, modificatã de Reglementarea (CE) nr. 2.779/98 (OJ L 347, 23 decembrie 1998, p. 3)

- pana la 1 mai pentru partea finanţatã din bugetul PHARE, cu condiţia ca sumele respective sa fie transferate României pana la aceasta data, sau cel mai târziu la 30 de zile dupã ce aceste fonduri au fost transferate României.
Orice întârziere a plãţii contribuţiei va atrage suportarea de cãtre România a unei dobânzi pentru suma neachitata la timp. Rata dobânzii corespunde ratei practicate de Banca Centrala Europeanã, la zi, pentru operaţiunile în euro, majoratã cu 1,5%.


────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016