Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 380 din 19 noiembrie 2024  privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial  pentru protejarea consumatorilor vulnerabili şi combaterea sărăciei energetice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 380 din 19 noiembrie 2024 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru protejarea consumatorilor vulnerabili şi combaterea sărăciei energetice

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1156 din 19 noiembrie 2024
    În temeiul art. 29 şi al art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se constituie Comitetul interministerial pentru protejarea consumatorilor vulnerabili şi combaterea sărăciei energetice, denumit în continuare Comitetul, organism consultativ fără personalitate juridică.
    (2) Comitetul este condus de viceprim-ministru, în calitate de preşedinte, respectiv de ministrul energiei şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale, în calitate de vicepreşedinţi. În situaţiile în care preşedintele Comitetului nu poate participa la reuniuni, conducerea acestuia este asigurată de unul dintre vicepreşedinţi.
    (3) Comitetul este format din reprezentanţi, la nivel de ministru sau secretar de stat desemnat, ai ministerelor şi instituţiilor publice care elaborează şi implementează politici cu impact în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice, din consilieri prezidenţiali sau consilieri de stat din partea Administraţiei Prezidenţiale, precum şi din reprezentanţi la nivel de conducători ai instituţiilor publice, potrivit anexei nr. 1 la prezenta decizie.
    (4) La reuniunile Comitetului participă, în calitate de invitaţi permanenţi, cadre didactice universitare, doctoranzi, cercetători ştiinţifici din învăţământul juridic superior din cadrul instituţiilor de învăţământ superior, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta decizie.
    (5) La reuniunile Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor instituţii sau autorităţi publice, experţi, reprezentanţi ai structurilor asociative ale administraţiei publice locale, reprezentanţi ai societăţii civile şi ai mediului de afaceri sau financiar-bancar, reprezentanţi ai altor instituţii academice şi de învăţământ superior, reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul energetic.

    ART. 2
    (1) În cadrul Comitetului se pot constitui grupuri de lucru tematice, la nivel tehnic, care să sprijine activitatea acestuia, formate din experţi din cadrul ministerelor şi instituţiilor publice prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Lucrările reuniunilor grupurilor de lucru tematice sunt conduse de un secretar de stat sau de coordonatorul departamentului din cadrul ministerului sau instituţiei publice cu responsabilităţi în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice.

    ART. 3
    (1) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Secretariatul General al Guvernului. În cadrul secretariatului tehnic al Comitetului vor fi cooptaţi câte doi reprezentanţi ai Ministerului Energiei şi, respectiv, ai Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (2) Reuniunile Comitetului se pot desfăşura atât în format fizic, cât şi în format hibrid.

    ART. 4
    Comitetul are următoarele obiective principale:
    a) analiza şi propunerea de soluţii în vederea asigurării concordanţei politicilor din sectoarele care au impact asupra protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice, propuse de ministerele de resort, cu angajamentele asumate la nivel naţional faţă de Uniunea Europeană, Organizaţia Naţiunilor Unite şi faţă de alte organizaţii internaţionale la care România este parte şi monitorizarea progreselor înregistrate de instituţiile din România în implementarea acestora;
    b) analiza, monitorizarea şi propunerea politicilor prioritare anuale în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice în concordanţă cu angajamentele asumate la nivel naţional faţă de Uniunea Europeană, inclusiv prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, Organizaţia Naţiunilor Unite şi alte organizaţii internaţionale la care România este parte sau se află în proces de aderare, care vor fi supuse anual aprobării Guvernului, în condiţiile legii;
    c) analiza, elaborarea şi propunerea soluţiei legislative de declarare a furnizării energiei pentru consumatorii vulnerabili persoane fizice drept serviciu public de interes naţional/local şi de stabilire a unui mecanism juridic de subvenţionare a acestor consumatori;
    d) analiza, implementarea, monitorizarea şi evaluarea gradului de îndeplinire a măsurilor în conformitate cu Recomandarea (UE) 2023/2.407 a Comisiei din 20 octombrie 2023 privind sărăcia energetică;
    e) analiza şi monitorizarea aplicării metodologiei pentru bugetarea iniţiativelor în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice, elaborată de către Secretariatul General al Guvernului în colaborare cu Ministerul Finanţelor, în conformitate cu Recomandarea (UE) 2023/2.407 a Comisiei din 20 octombrie 2023 privind sărăcia energetică;
    f) analiza şi propunerea de indicatori de măsurare a gradului de vulnerabilitate şi sărăcie energetică, pornind de la indicatorii existenţi;
    g) formularea de propuneri pentru comunicarea unui mesaj unitar şi coerent pe tema protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice, bazat pe date ştiinţifice, în linie cu studiile şi recomandările structurilor relevante şi instituţiile publice din România care elaborează politici cu impact în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice.


    ART. 5
    În scopul îndeplinirii obiectivelor prevăzute la art. 4, Comitetul exercită următoarele atribuţii:
    a) identifică partenerii internaţionali pe tema protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice şi instituţiile naţionale cu care să iniţieze o colaborare în scopul obţinerii de expertiză din partea acestora;
    b) analizează şi propune soluţii legislative şi de politică publică pentru asigurarea coerenţei tuturor surselor de finanţare existente pentru finanţarea măsurilor în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili persoane fizice şi combaterii sărăciei energetice;
    c) analizează şi propune elaborarea de soluţii legislative, studii tehnice sau de impact, interne ori externalizate;
    d) propune parteneriate cu institutele de cercetare, de politici publice şi universităţi în domeniul protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice;
    e) identifică modelul de serviciu public de interes naţional/ local necesar subvenţionării consumatorilor vulnerabili, în scopul prevenirii şi combaterii sărăciei energetice;
    f) identifică indicatorii de măsurare a gradului de vulnerabilitate şi sărăcie energetică;
    g) analizează şi monitorizează procesul de elaborare şi implementare de către instituţiile responsabile a politicilor din sectoarele care au impact asupra protejării consumatorilor vulnerabili şi combaterii sărăciei energetice, în baza atribuţiilor care le revin conform prevederilor actelor normative de organizare şi funcţionare.


    ART. 6
    (1) Comitetul se reuneşte lunar în şedinţe sau ori de câte ori este necesar, la iniţiativa preşedintelui Comitetului sau a unuia dintre vicepreşedinţi.
    (2) Ordinea de zi a fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate şi înaintate de către membrii săi, aprobate de către preşedintele Comitetului.
    (3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Comitetul elaborează periodic rapoarte şi analize pe care le prezintă Guvernului, spre informare.

    ART. 7
    În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Comitetul se întruneşte şi aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean

    Bucureşti, 19 noiembrie 2024.
    Nr. 380.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului interministerial pentru protejarea consumatorilor
    vulnerabili şi combaterea sărăciei energetice
    1. Viceprim-ministru - preşedinte
    2. Ministrul energiei - vicepreşedinte
    3. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale - vicepreşedinte
    4. Reprezentant al Administraţiei Prezidenţiale - membru
    5. Reprezentant al Secretariatului General al Guvernului - membru
    6. Reprezentant al Ministerului Energiei - membru
    7. Reprezentant al Ministerului Finanţelor - membru
    8. Reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale - membru
    9. Reprezentant al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene - membru
    10. Reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei - membru
    11. Reprezentant al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - membru
    12. Reprezentant al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - membru
    13. Reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială - membru
    14. Reprezentant al Institutului Naţional de Statistică - membru
    15. Reprezentant al Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză - membru

    ANEXA 2

    Invitaţi permanenţi
    1. 2 reprezentanţi ai Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii din Bucureşti;
    2. 2 reprezentanţi ai Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca
    3. 2 reprezentanţi ai Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara
    4. 2 reprezentanţi ai Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi
    5. 2 reprezentanţi ai Academiei de Studii Economice din Bucureşti

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016