Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 379 din 17 aprilie 2007  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea si completarea   Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 379 din 17 aprilie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 324 din 15 mai 2007

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Şerban Viorel Stãnoiu - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Ion Tiucã - procuror
Claudia-Margareta Krupenschi - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, excepţie ridicatã din oficiu de Tribunalul Hunedoara - Secţia comercialã şi contencios administrativ în Dosarul nr. 3.881/97/2006.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Magistratul-asistent informeazã Curtea cã partea - prefectul judeţului Hunedoara - a transmis la dosarul cauzei note scrise prin care precizeazã cã excepţia de neconstituţionalitate a rãmas fãrã obiect, ca urmare a pronunţãrii <>Deciziei nr. 61 din data de 18 ianuarie 2007 prin care Curtea Constituţionalã a constatat cã dispoziţiile <>art. II alin. (1) şi (3) din Legea nr. 249/2006 sunt neconstituţionale. Solicitã judecarea în lipsã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca devenitã inadmisibilã, deoarece textele legale criticate au fost declarate neconstituţionale prin <>Decizia nr. 61/2007 a Curţii Constituţionale.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 18 ianuarie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 3.881/97/2006, Tribunalul Hunedoara - Secţia comercialã şi contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, excepţie ridicatã din oficiu de aceastã instanţã.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate Tribunalul Hunedoara - Secţia comercialã şi contencios administrativ susţine cã textul de lege criticat este neconstituţional prin raportare la prevederile art. 78 din Constituţie, întrucât prevederile <>art. 9 alin. (2) lit. h^1) din Legea nr. 393/2004 intrã în vigoare la o datã incertã şi variabilã de la o persoanã la alta, în funcţie de data depunerii declaraţiei scrise de apartenenţã politicã. Or, potrivit textului constituţional invocat, legea trebuie sã intre în vigoare la o datã fixã pentru toţi cei cãrora li se adreseazã.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Avocatul Poporului aratã cã, prin <>Decizia nr. 61 din 18 ianuarie 2007 , Curtea Constituţionalã a admis excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 şi a constatat cã acestea sunt neconstituţionale. Ca atare, devin incidente dispoziţiile <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 , potrivit cãrora nu pot face obiectul excepţiei prevederile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioarã a Curţii Constituţionale, astfel cã prezenta excepţie este inadmisibilã.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului şi dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006, având urmãtorul cuprins: "Dispoziţiile art. 9 alin. (2) lit. h^1), alin. (2^1) şi ale <>art. 15 alin. (2) lit. g^1) din Legea nr. 393/2004 intrã în vigoare la data depunerii declaraţiei prevãzute la alin. (1)."
În motivarea excepţiei instanţa de judecatã invocã dispoziţiile art. 78 din Constituţie - "Intrarea în vigoare a legii".
Analizând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã prin <>Decizia nr. 61 din 18 ianuarie 2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 15 februarie 2007, Curtea a admis excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. II alin. (1) şi (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali şi a constatat cã acestea sunt neconstituţionale faţã de prevederile art. 15 alin. (2) şi ale art. 78 din Constituţie. Întrucât prezenta excepţie a fost invocatã la o datã anterioarã publicãrii în Monitorul Oficial al României a deciziei amintite, rezultã cã, în temeiul <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 , potrivit cãruia nu pot face obiectul excepţiei prevederile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioarã a Curţii Constituţionale, excepţia urmeazã a fi respinsã ca devenitã inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. II alin. (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, excepţie ridicatã din oficiu de Tribunalul Hunedoara - Secţia comercialã şi contencios administrativ în Dosarul nr. 3.881/97/2006.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 17 aprilie 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Claudia-Margareta Krupenschi

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016